Intruziune majora in viata privata: Fiscul vrea sa primeasca fara mandat judecatoresc toate datele celor care cumpara cu cardul

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 27 iulie 2016, 20:05 Economie | Telecom

Sigla ANAF
Foto: ANAF
 documente
(27 Iul 2016) DOC, 82KB
Fiscul vrea sa primeasca, fara un mandat judecatoresc, 'toate detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului', ori de cate ori se efectueaza plati electronice cu cardul bancar prin intermediul POS-urilor, se arata intr-un proiect de act normativ pus in dezbatere publica de Ministerul de Finante. In plus, Fiscul vrea sa primeasca date precum: ID-ul comerciantului, numarul si valoarea bonului fiscal, precum si data, ora si minutul emiterii bonului fiscal.

"In cazul platilor electronice, efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea care gestioneaza certificarea/autorizarea tranzactiei, va comunica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, simultan cu transmiterea tranzactiei catre institutia acceptanta si urmatoarele date:
    a) ID terminal;
    b) ID comerciant;
    c) numarul bonului fiscal;
    d) valoarea bonului fiscal;
    e) data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
    f) institutia acceptanta;
    g) numarul cardului utilizat pentru efectuarea platii;
    h) cod autorizare plata;
    i) toate detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului".

Aceasta prevedere apare intr-una din Anexele unui proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, document scos in dezbatere publica pe site-ul Ministerului de Finante in data de 12 iulie 2016.

HotNews.ro a solicitat Ministerului de Finante si ANAF explicatii in legatura cu aceste prevederi care ar reprezenta o intruziune majora in viata privata, in conditiile in care astfel de date personale, desi sunt retinute de banci, nu pot fi utilizate discretionar de autoritati, ci numai prin mandat judecatoresc.

Un exemplu il reprezinta procurorii care daca vor sa aiba acces si sa utilizeze astfel de date o pot face numai dupa obtinerea unui mandat in acest sens de la un judecator.

In acelasi timp, dincolo de posibilitatea de a folosi aceste date, o problema tine si de retinerea/stocarea lor. Are ANAF suficiente masuri de securitate cibernetica pentru a se apara in fata unui atac cibernetic menit sa fure aceste date? Vom reveni cu detalii imediat ce le vom primi.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
26314 vizualizari
  • +20 (34 voturi)    
    nu este intamplator (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:13)

    Dodel540 [utilizator]

    Nimic nu e intamplator.
    Mai intai au limitat tranzactiile cash (cat este acum limita 5000 de ron?), iar acum vor sa vada si platile cu cardul in timp real.
    • +4 (28 voturi)    
      da, e o conspiratie universala.. (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:41)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      dar lasand la o parte scenaritele nu cred ca masura asta aduce avantaje in cresterea incasarilor:

      - sunt tranzactii cu sume mici, deja inregistrate de comercianti prin banca deci cu risc de evaziune mic si volum urias de date care trebuie procesate. este ineficient pentru ANAF.

      - mai bine s-ar concentra pe Panama papers, conturi in paradisuri fiscale, cheltuieli a caror inregistrare nu reflecta natura contabila reala, comerciantii care vand fara bon fiscal etc.
      • -2 (18 voturi)    
        Pe cine pacalesti ? (Miercuri, 27 iulie 2016, 23:48)

        Robert M [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Apelezi la cuvantul conspiratie si speri ca vei abate atentia de la subiect.
        Lucrezi la banca sau la cei care vor control asupra banilor ?
        • +3 (7 voturi)    
          >>>>>>>>>>>>>> (Joi, 28 iulie 2016, 7:12)

          Invincible [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

          a zis-o la misto :))
      • +6 (8 voturi)    
        Nu tocmai ... (Joi, 28 iulie 2016, 8:35)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Exista scheme de spalare de bani care tocmai pe astfel de tranzactii se bazeaza. Daca vezi o cafenea sau un restaurant care stau mai mult goale, da' au o vanzari lunare cat China, e clar ca acolo se spala bani.

        Drept e, nu stiu in ce masura ar aduce un plus accesul la lista tranzactiilor - in definitiv, cine spala bani e prost de-a dreptul daca-i trece prin banci si prin mijloace de plata care sunt usor de urmarit, asa ca daca dupa spalare de bani te uiti tre' sa te uiti dupa tranzactii cu bani lichizi, nu cu carduri.
        • +4 (4 voturi)    
          deci... (Joi, 28 iulie 2016, 14:03)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Prosti sunt aia de la ANAF, prosti au ramas!

          Ceea ce fac prin tot felul de reglementari este sa ingreunee afacerile si sa aduca tot felul de obstacole in cale tranzactiilor...

          Concluzie
          Tara bogata pana si in cantitatea de oameni marunti!
      • +2 (4 voturi)    
        Exact (Joi, 28 iulie 2016, 8:41)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Chestia asta ar fi eficienta, sa zicem, doar daca ar avea acces la toate intrarile si iesirile de pe fiecare cont bancar caruia i s-a atribuit un card, iar toate datele ar fi trecute printr-un soft de triere, si astfel, sa se analizeze si investigheze doar acele cazuri in care apar discrepante mai mari de X lei.
        Altfel, e o risipa imensa de bani, timp si oameni.
    • +8 (8 voturi)    
      bancile nostre oricum dau ”raportul” (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:49)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Insa miza mare e la cardurile ”de afara”, daca cetatenii romani mai au conturi si prin banci straine, sa-i poata pune la impozit.
      • +1 (3 voturi)    
        Pai si? (Joi, 28 iulie 2016, 8:56)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        Daca banii din conturile straine sunt proveniti din activitati sustinute in tara, sa se impoziteze frate.
      • +2 (2 voturi)    
        da (Joi, 28 iulie 2016, 9:26)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        In acest caz trebuie sa fii fraier ca sa platesti cu acel card. Scoti cash de la bancomat, ii pui pe un alt card etc
        Ramane de vazut cat de urmarite pot fi tranzactiile bancomat.
    • +6 (6 voturi)    
      Plafonul - 10000 lei pentru persoanele fizice (Joi, 28 iulie 2016, 6:47)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Tranzactiile cash sunt limitate la 5000 lei/zi pentru persoanele juridice, respectiv 10000 lei/zi pentru persoanele fizice (incasari si plati).
      Totodata, totalul platilor cash efectuate intr-o singura zi nu poate depasi 10000 lei (cu cateva mici exceptii cum ar fi platile de taxe si impozite, decontarea cheltuielor angajatilor cu delegatiile/deplasarile).
    • -7 (9 voturi)    
      Foarte bine (Joi, 28 iulie 2016, 8:40)

      Adriana_10 [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Numai cei care au de ascuns ceva sunt imptriva acestei legi.
      ANAF face asta pt. a identifica persoanele care declara un venit mic, dar de fapt cheltuiesc sume mari la cumparaturi.
      Se face la fel in orice tara civilizata.
      In Italia e mai mult decat atat: trec inspectorii fiscali prin fata casei tale si vad un Ferrari in curte? Verifica ce venituri ai declarat si daca isi dau seama ca ai declarat 1.000 euro / luna, din care e clar ca nu puteai sa-ti cumperi Ferrari, te baga la evaziune fiscala.
      E absolut normal, altfel cum vreti sa evolueze tara asta? Numai cu hoti si sarlatani?
      I rest my case here.
      • +3 (5 voturi)    
        My life is ONLY mine (Joi, 28 iulie 2016, 10:49)

        pencu [utilizator] i-a raspuns lui Adriana_10

        Viata mea este NUMAI a mea, nu si a altora care ar vrea sa dispuna de ea. Este dreptul meu (si obligatia statului sa nu permita altfel) ca sa dispun de viata mea asa cu numai eu doresc.
      • +3 (3 voturi)    
        madame (Joi, 28 iulie 2016, 14:11)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Adriana_10

        Te-ai trezit ???

        Se cauta altfel pe cel care fac evaziune fiscala.
        Nu din cumparaturile din supermarket se vede live style-ul...

        Desigur avem o tara in evolutie - ala care face copy-paste a fost acoperit de ORDA si instante judecatoresti vreme de peste 4 ani, ala de este sarlatan in cumpararea de case ne este Presedinte si ne invata cum sa nu avem ghinion cand facem achizitii de imobile - suntem intr-o evolutie continua mai ales atunci cand privim la LATRINE.

        In rest numai de bine sa auzim!
        Aia de ANAF sunt departe de a intelege fenomele economice si de a lupta cu marea evaziune folosind formulare si tot felul de formulare care mai de care birocratice.

        Unde nu este cap, vai de cetatenii acelei tari!
  • +52 (56 voturi)    
    Prezervative (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:22)

    AdrianBorza [utilizator]

    Deci acum oricine cumpara prezervative va fi inregistrat de fisc si daca "detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului" include si starea civila, o sa trebuiasca justificata cheltuiala.
    In contextul discutiilor despre preturile de transfer va trebui justificat si de ce se cumpara la pretul respectiv, care e valoarea lor de piata, daca 51% din ele sunt fabricate in Romania si la cumparaturile din strainatate daca produsele au fost consumate acolo, ca sa stim unde trebuie platit TVA.

    Mi se pare mie sau cetatenii sunt considerati de guvernanti doar o sursa de venit, precum vacile la ferma?
    • +12 (14 voturi)    
      Mai rau (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:30)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      O vaca de muls, da, dar care furata constant zi de zi de mafia securista care a anexat tara si o jefuieste cum vrea ea. Mie imi este limpede. Oare altora, nu?
    • +4 (6 voturi)    
      Exact asa e (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:51)

      rareshb [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Vezi aici un documentar pe tema asta:
      https://www.youtube.com/watch?v=k67_imEHTPE
    • +6 (18 voturi)    
      Senzational (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:55)

      DanielMarinache [anonim] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Fiscul ARE deja acces la toate aceste date. Singura noutate este ca acum se vrea acces in timp real: "simultan cu transmiterea tranzactiei". Pana acum datele erau stocate in memoria fiscala a casei de marcat. Si bineinteles ca includeau toate detaliile cardului iar bancile au deja obligatia de a da fiscului acces la informatiile personale. Si fiindca e lege, bancile NU au nici macar obligatia de a notifica clientul lor ca Fiscul a cerut aeste date. Pentru cine stie cum functioneaza sistemul bancar de plati cu cardul este evident ca acesta NU retine date despre produsele achizitionate (nici nu ar avea cum). Nu vad cum ar putea sa isi dea seama fiscul ca dumneavoastra ati cumparat prezervative. Poate doar daca ar face TVA-ul la prezervative ceva unic de genul 0,69% ca sa avem un pic de exotism in cifra. Pana la urma ce daca fiscul ar putea avea date despre intoleranta contribuabilor la latex. Misto!
      • +7 (7 voturi)    
        Solicitari ANAF (Joi, 28 iulie 2016, 9:42)

        card payments [utilizator] i-a raspuns lui DanielMarinache

        Lucrand in domeniu de mai multi ani de zile ma simt obligat sa fac cateva mentiuni:
        1. Fiscul nu a avut NICIODATA acces la datele de identificare ale detinatorului de card fara un mandat judecatoresc cum se doreste acum. Perechea "Numar de card + Nume si prenume al detinatorului de card" este unul dintre cele mai bine pastrate secrete din mediul financiar bancar intrucat dezvaluirea acestora pot avea impact imediat in disponibilul de bani din contul personal. Aceste date nu au fost niciodata stocate in memoria casei de marcat. Aceste date, nici macar nu au tranzitat casa de marcat. Puteti incerca singuri sa vedeti ca operatiunile pe care casierul le face pe casa de marcat sunt in paralel cu cele pe POS. Informatiile se imprecheaza la sfarsitul zilei, dar in nici un caz nu includ numarul cardului. Priviti bonul de la plata cu cardul si veti vedea ca apar in clar doar ultimele 4 cifre ale cardului. Unele banci afiseaza numele chitanta POS alte banci nu afiseaza nici macar numele.
        2. Contextul nou pe care il aduce acest act normativ este ca ANAF doreste sa aiba acces la aceste date in mod discriminatoriu, fara a avea o aprobare in acest sens de la instanta de judecata ceea ce deschide drumul spre abuzuri majore.
        3. In alta ordine de idei ANAF nu are capacitatea tehnica si procedurala sa isi asume pastrarea acestei baze de date. Trebuie retinut ca in cazul unui atac cibernetic pe aceasta baza de date si pierderea datelor care ulterior sunt folosite pentru a-i prejudicia pe detinatorii de card ANAF are raspunderea sa dea banii inapoi oamenilor. Bancile asa fac in acest moment. Isi asuma ANAF aceasta responsabilitate???
        • 0 (0 voturi)    
          pfff (Sâmbătă, 30 iulie 2016, 21:55)

          nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui card payments

          anaf nu-si asuma nimic decat ca inhata banu care vine la ei si i-l da mai departe. Mi se pare ilar ce isi doresc ei. Si nici nu cred ca ar ajuta la ce spun ei ca ar ajuta. Iar asumatul din partea unei institutii bugetare este egal cu 0(zero) in adevaratul sens al cifrei.
    • +5 (9 voturi)    
      .... (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:04)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Poate asa se trezesc contribuabilii sa le ceara socoteala guvernantilor unde se duc banii lor?
    • +4 (4 voturi)    
      ! (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:07)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      exact, precum vacile de la ferma.
    • -4 (16 voturi)    
      . (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:45)

      I [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      sunt state in care toate veniturile sunt publice. Mi se pare o idee buna: ori furam cu totii ori respectam toti niste reguli. Masura mi se pare ca este luata ca urmareasca firmele, nu oamenii.
    • +7 (7 voturi)    
      Ar fi bine ca ANAF-ul (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:46)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      să aibă grijă de contribuabili așa cum văcarul are grijă de vaci, adică nutrețul, grajdul, să fie scutite de taxe.
    • +5 (9 voturi)    
      nah (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:50)

      nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      E pentru combaterea terorismului ;)
    • +2 (6 voturi)    
      pai...parazitii din parlament nu muncesc (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:51)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      cum altfel sa traiasca, daca nu jumulindu-i pe fraieri?
    • +2 (2 voturi)    
      ...mai pe romaneste... (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:51)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      ... vaci de muls !
    • +1 (1 vot)    
      oare ? (Miercuri, 27 iulie 2016, 22:41)

      ionbrezeanu13 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      ce venit sa aiba fiscul din aceasta intreprindere ?
    • 0 (4 voturi)    
      nu ai dreptate (Miercuri, 27 iulie 2016, 22:45)

      Zero_Kelvin [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Sa-ti spun eu cam cum sta treaba: Iti scaneaza toate produsele, iti spune cit este suma de plata, ti-o bate MANUAL pe POS si dupa ce tranzactia este autorizata iti anuleaza bonul ! Mi s-a intamplat, am cerut bonul, dupa ce bineinteles am platit cu cardul si vanzatoarea/patroana s-a fastacit, ca nu poate sa scoata bonul, ca nu stie ce problema are. Bineinteles ca mi-a rescanat produsele...Cand platesti cu cardul, asta e riscul...oricum ANAF poate vedea imperecheat ca ai cumparat. Cati nu cumpara medicamente cu cardul?
  • +7 (11 voturi)    
    Posibil (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:28)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    In statul securist numit Romania orice e posibil ! ANAF nu e decat o polite economica, sluga a mafiei care conduce si jefuieste tara de peste 25 de ani.
  • +6 (8 voturi)    
    Pai solutia e simpla (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:30)

    MoemBius [utilizator]

    Renuntam la cardurile din Romania
    si apelam la altii sau nu e o solutie asta?
    Ma gandesc totusi ca aceasta intelegere o sa fie intre FISC si Bancile din Republica BANANIERA Romania ........nu? sau se fac conventii de acest gen cu toate bancile ....din lume? au si motive nu?


    PS ....daca nu sint curios totusi ce vrea anume ANAFu sa vada? cum imi cheltui eu salariul? trebuie sa mi trimita o lista de cumparaturi acceptate si una de cumparaturi neacceptate? BANTUSTAN oameni buni
    • 0 (4 voturi)    
      Pozitia bancilor (Joi, 28 iulie 2016, 9:45)

      card payments [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

      Cred ca comunitatea bancara diin Romania va lua pozitie fata de acest act normativ. Este o intruziune flagranta in viata privata a oamenilor si nu poate fi acceptata.
  • +7 (9 voturi)    
    ultra-mega-super competentul autor (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:38)

    Nevermind [utilizator]

    este acelasi care a facut si noul 394, nu? Pana nu va calca cineva pe cap la propriu, nu va lasati. Oricum de hotararile CJUE va doare-n c.r.

    Nici macar nu aveti decenta sa va asumati picajul sistemului de transmitere declaratii on-line din data de 25. Dar sigur veti avea nesimtirea sa amendati ca au fost trimise dupa 0:00.
  • +4 (4 voturi)    
    numarul cardului utilizat (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:39)

    mache [utilizator]

    pentru efectuarea platii...

    Aham... s-o zica p'asta lu' mutu...
    Astia nu au habar ce sunt alea politici PCI DSS dar "vor" detalii...
    Mare e gradina ...
  • +7 (9 voturi)    
    Ve va mira? (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:44)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Ceausescu e viu in mintea a mii de romani. Ce va mira?Ceausescu e viu, fiindca mii si mii de romani gandesc ca el,se comporta ca el. Ce vrea ANAF e un exemplu din multe,prea multe. De aceea Romania e ultima tara din UE la orice performanta, in schimb romanii se cred ca ai mai destepti si simpatici de pe planeta.
  • +5 (7 voturi)    
    Big Brother revine (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:48)

    pencu [utilizator]

    In acest fel, "Fiscul" va avea in "timp real" activitatea de cumparare a oricarui detinator de card. Practic, va putea supraveghea pe oricine. Cand spun "Fiscul", ma refer la oricine are vreo legatura cu ANAF sau cu angajati de acolo si carora le-ar putea cere (ca o "favoare") o astfel de supraveghere a unui anumit cetatean.
    • +2 (2 voturi)    
      Abuz (Joi, 28 iulie 2016, 9:47)

      card payments [utilizator] i-a raspuns lui pencu

      Corect! Ati identificat foarte bine problema. Asemenea initiative se fac pe solutii 100% auditabile de catre organisme total independente si cu o reputatie greu de pus la indoiala. Cand ati auzit vreodata sa fie auditat Fiscul de Societatea Civila???
  • +8 (10 voturi)    
    Cand va cere ANAF date despre costurile vilelor.. (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:50)

    UnOarecare [utilizator]

    ..cu turnulete sau al facturilor nuntilor tiganesti de neam prost?
    • +2 (2 voturi)    
      . (Joi, 28 iulie 2016, 9:15)

      gigicel [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      aia nu "plateste" cu cardu, deci tzapa tie, muncitorule cinstit platitor de taxe si impozite!
  • -3 (7 voturi)    
    Ar fi ok daca ... (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:51)

    MasP [anonim]

    asa ar strange mai multi bani care sa fie folositi pentru scoli, spitale, drumuri. Daca insa acesti bani se duc in buzunarele la 2-3 indivizi care devalizeaza bugetul statului prin intermediul unor politicieni, atunci nu e ok.
  • +4 (4 voturi)    
    De ce? Aveam prea multa libertate? (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:55)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    Era Romania prea liberala si trebuie instituit fascismul fiscal? Vor sa stie de unde cumpar hartie igienica?
  • -1 (5 voturi)    
    Bravo (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:58)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Bravo ANAF! Ca unul care fuge de taxe, inafara de tva nimic altceva, dar care are bani cash in casa pe care ii mai depun pe card din cand in cand pentru diverse plati online, cosider ca este o masura perfecta pentru a mai incerca sa ma scoata in legalitate. Nu cred ca vor reusi, dar daca nu se cer si produsele cumparate cu bonul aferent, nu vad care e problema! Se va vedea un comerciant si o tranzactie, o firma si un transfer!
  • +7 (11 voturi)    
    e o prostie! nu se poate! (Miercuri, 27 iulie 2016, 20:59)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Tranzactia cu cardul e secreta! Nici un detinator de carduri ca VISA nu va accepta asa ceva. Pai cum sa puna la indemana ANAF si a functionarilor sai mii si mii de numere de carduri? Si daca functionarii de la ANAF le fura le folosesc la cumparaturi pe internet?
    Nu iesim din mentalitatea ceausista de fel!
  • +7 (7 voturi)    
    Doar atat? (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:02)

    banel [utilizator]

    Numarul cardului, codul de securitate nu le vor?
    • +1 (1 vot)    
      Pai (Vineri, 29 iulie 2016, 11:57)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui banel

      asta e pasul urmator
      O sa trebuiasca sa le trimitem si PIN ul prin posta la ANAF u asta .....ANAF........ ura mamii lor
  • +9 (9 voturi)    
    ANAF (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:03)

    nimrod [utilizator]

    Hehe, fraierii. Au scapat porumbelu'. Imediat ce devine lege o sa cumpar doar cu numerar. Sa-i vad atunci.
    O sa ma someze sa-mi folosesc cardul ca altfel... ce?
  • +7 (7 voturi)    
    incredere in angajatii anaf? (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:05)

    Lucz [utilizator]

    Pai si stim noi ca serverele Anaf sunt atat de sigure si ca oamenii de la departamentele lor IT sunt atat de buni si de bine platiti incat sa faca fata eventualelor atacuri cibernetice?
    Si tentatia celor de la Anaf carora o sa le treaca prin fata milioane de numere de carduri cine o tempereaza?
    E simplu de propus dar cam greu de realizat.
    Suntem cam pe ultimele locuri din UE la plata cu cardul iar o masura de genul va face mai mult rau decat bine.
  • +11 (13 voturi)    
    Dragi romani (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:06)

    V. Veroiu [utilizator]

    Daca veti indrazni sa achitati cash, va trebui sa completati cu pixul un formular tipizat continand exact detaliile cerute pt card. In numele Tatalui, al Fiului, al Sfantului Duh, ANAF.
  • +9 (9 voturi)    
    si cu ce va ajuta asta la colectare? (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:14)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    dar pe cei cu bemweu si viloi facut nu se stie cum dar care nu are treaba cu cardurile si conturile bancare cand si cum il controleaza? Pe cei care dau zu miile de euro in manelisti? Pe toti traficantii de diverse, cu paltele cu turnulete si paranghelii care cheltuie doar cash cand au de gand sa ii fiscalizeze?
    Fiscul e institutia cea mai puternic discriminatorie, pune tot felul de controale la cei care deruleaza tranzactiile la vedere, prin banci/conturi, cu carduri samd, dar pe cei din aceasta etnie se face ca nu ii vede! Si nu sunt deloc putini care au ceva averi- deloc fiscalizate.
    Inainte sa ne impuna noua controale, vreau sa vad cum sunt luati TOTI astia la bani marunti. Sau am ajuns ca statului sa ii fie frica de astia si in schimb iau de pe noi si 7 piei, ca sa suplineasca lipsa lui de c*** in a combate adevarata eveziune fiscala?
    Ce se mai aude cu rata de colectare TVA- cea mai mica din UE, de ex?
  • +10 (16 voturi)    
    hehehehe (Miercuri, 27 iulie 2016, 21:31)

    john70 [utilizator]

    Inca una din categoria ideilor tampite. Dupa darea in plata si aia cu hypermarketurile, acum asta. Suvoiul de cretinism al autoritatilor romane pare de neoprit. Noroc ca prostia nu omoara, ca altfel tzara asta era pustie.
    • +1 (1 vot)    
      dimpotriva (Joi, 28 iulie 2016, 0:37)

      ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui john70

      si prostia omoara, la fel ca si coruptia. dar nu direct.
  • +10 (14 voturi)    
    Propunerea unui securist ceausist (Miercuri, 27 iulie 2016, 22:02)

    neagoe [utilizator]

    Se sare calul rau de tot. Cum adica fara mandat?

    Pentru 100 de hoti se violeaza intimitatea a 22 milioane.
  • +10 (14 voturi)    
    Manipulare (Miercuri, 27 iulie 2016, 22:20)

    The Real Sasha [utilizator]

    Tehnica de manipulare de manual.
    Lanseaza o gogonata ca sa sperie plebeii. O noua solicitare vi se va parea rezonabila fata de prima si va fi acceptata. :))
  • +9 (9 voturi)    
    Abia astept sa vad (Miercuri, 27 iulie 2016, 22:21)

    Anges [utilizator]

    ...ce bon fiscal o sa trimita Uber la.fiecare plata cu cardul. :p
  • +9 (13 voturi)    
    Inca o mizerie marca ANAF- Biris (Miercuri, 27 iulie 2016, 22:50)

    cartofil [utilizator]

    Iti iau din bani cand vor muschii lor, de cate vor, fara mandat, chiar daca au gresit, blocheaza pensiile amaratilor care au cateva sute de lei datorii la fisc pentru ca nu pot intinde atat pensia si acum vor sa stie cand isi cineva tampoane sau anticonceptionale. Dupa observatia lui Biris ca pensionarii mananca radacini, alta marlanie. Unde in Europa poate intra cineva in conturile tale daca nu exista o hotarare judecatoreasca? Unde in Europa niste functionari care iau bonusuri pentru popriri, nu pentru incasari, daca azi trebuie sa platesti o taxa la stat si nu poti, maine iti blocheaza toate conturile? Si daca acolo gasesc bani ti-i iau de n ori. Si nu-ti dau inapoi nimic, asteapta sa se compenseze cu viitoarele datorii si nici nu-ti ridica automat poprirea, care ramane acolo pe veci daca n-ai timp sa alergi dupa functionarele cu fundul mare de la ANAF: Se pare ca la ANAF traieste bine merci si cu bonusuri consistente o gasca de comunisti. Si daca de comunistul Gelu Diaconu am reusit sa scapam, de comunistul (declarat liberal) Biris este mult mai greu de scapat.
    • +3 (3 voturi)    
      Biris (Joi, 28 iulie 2016, 5:50)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Ia ghici ce site de stiri il promoveaza la greu pe Biris?
  • +4 (8 voturi)    
    Prima forta in stat (Joi, 28 iulie 2016, 1:24)

    Robert M [utilizator]

    Cine controleaza banii controleaza tot statul.
    Toti romanii sunt datori sa plateasca impozite pana la ultimul cent.
    Firmele care nu platesc impozite trebuie inchise.
    Romania are nevoie doar de firme profitabile si puternice.
    Tara traieste din impozitele adunate de la oameni si firme.
    • +1 (5 voturi)    
      hei (Joi, 28 iulie 2016, 4:21)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Vezi ca daca baga astia impozitul pe prostie ramai falit.
  • 0 (2 voturi)    
    Nimic senzațional. (Joi, 28 iulie 2016, 7:59)

    VasilePopescu [utilizator]

    ANAF primește datele acestea (de fapt toate tranzacțiile efectuate din orice cont, inclusiv de card/credit/etc.) fără a fi nevoie de mandat judecatoresc conform noului cod fiscal (întărirea disciplinei fiscale) - detalii aici: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/OPANAF_3770_29122015.pdf&ved=0ahUKEwjCzeOLrJXOAhUGbBoKHaNwCUoQFggdMAE&usg=AFQjCNEh2JJFbMVR8RAPB3qHquVHQXOkmg&sig2=pKMIYdExv4A8JRN-ySUfHQ
    Acum sunt trimise de către bănci la solicitarea ANAF (cerere electronica/trimiterea datelor în mod electronic), tranzacțiile din ultimii 3 ani în maxim 5 zile lucrătoare.
    Prin trimiterea zilnica a datelor în format electronic doar s-ar automatiza transferul de date (nu ar mai trebui ca ANAF sa scoată din baza lui de date o lista cu cei ale căror date le dorește de la bănci...treaba de 2 minute sau 0 minute dacă extragerea datelor si trimiterea lor catre toate bancile sunt activitati automatizate, după cum ma astept sa fie în practica...prietenii IT-ști vor intelege).

    Titlul senzațional și agitatia aferente stirii cred nu își au rostul luand în calcul situația de fapt si informațiile de mai sus.
  • +1 (1 vot)    
    Big bad data! (Joi, 28 iulie 2016, 8:17)

    BEDE [utilizator]

    Cred ca ar fi indeajuns sa fie date doar sumele cumulate pe zi, si numai in cazul cand sunt banuieli in legatura cu cineva sa se cerceteze in detaliu.
    Altfel, chiar nu are sens ca la niste milioane de cetateni sa se transmita milioane de tranzactii pe zi. Daca in fiecare zi cumpar ceva de la supermarket cu cardul, are sens sa se transmita la fisc acele tranzactii de cativa lei? Cred ca ar avea sens sa se transmita numai cumulat pe zi ceea ce depaseste 100RON/zi. Altfel nu prea ar avea rost. Asa s-ar reduce volumul de date de transmis. Doar nu are sens ca orice amarat care isi primeste salariul pe card sa fie verificat la sange de ANAF.
    Mai interesant este cu salariile date la negru si cu alte afaceri care se fac altfel decat cu cardul. Acolo se face marea evaziune.
    Minunatii guvernanti par ca vor sa apese cat mai mult tot pe clasa de mijloc. Normal, ca de la cei saraci de tot nu ai ce lua. Iar pe cei mai bogati nu ii vor taxa mai serios.
    • 0 (0 voturi)    
      "doar sumele cumulate pe zi" (Vineri, 29 iulie 2016, 11:55)

      Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Asta-i o chestiune de bun-simt!
      Ce interes vor prezenta zeci de milioane de tranzactii cu sume extrem de mici?!
      Dimineatacumpar trei covrigi, dar cu numerar. La iesirea de la servici, trec pe la Mega, platesc cu cardul insa este posibil sa nu faca cumparaturi majore, ci doar doua sticle de apa plata. Interesezaa asta pe ANAF?
      Si atentie, la "tranzactii" intra si consultarea soldului, ca sa stiu cat mai am pe card - banca imi ia 30 bani comision, iar ANAF vede ca am facut o tranzactie ...
  • +2 (2 voturi)    
    Hahaha! + Mantra. (Joi, 28 iulie 2016, 8:44)

    Spirt [utilizator]

    1.Deci sa avem incredere intr-o institutie care colcaie de coruptie, a caror directori din ultimii ani sunt in drum spre mititica, unii cu evaziuni fiscale foarte mari, altii chiar cu crime in carca! Sa nu ne mai aparam de astfel de oameni de treaba, painea lui Dumnezeu, prin judecatori! Sa mergem pe incredere!
    Pe langa subiect: chiar de erau asa cum ii descriu eu in deradere, painea lui Dumnezeu, democratic este ca la viata personala sa aiba acces orice institutie doar cu ordin judecatoresc!
    2. Mantra: 1.Nu dati bani bancilor 2. Nu luati bani cu imprumut de la banca. Daca nu aveti suma x pentru ceva de ce credeti ca va fi usor sa dati suma 3x pentru acelasi lucru dupa ce platiti dobanzile? 3. Nu folositi instrumentele bancilor care invart bani creati din nimic, existenti doar in contabilitatea lor cum ar fi cardurile. Pe langa forta pe care o dati bancilor, banii pe care-i pierdeti la tranzactii, uite ca se uita si mafiotii de la ANAF la voi ca sa stie unde trimit mafia sa dea lovituri in buna intelegere cu militia. 4. Cand statul va obliga sa folositi alte instrumente de plata decat cele emise de el (banii cash) iesiti la demonstratie si dati foc institutiei care initiaza gogomania sub influenta mitei. Devastati-o!
    PS Gogomania din articol merita o demonstratie de genul asta! Nu mai stati ca vacile la pascut!
  • +2 (2 voturi)    
    Deja (Joi, 28 iulie 2016, 8:53)

    Toni_Romania [utilizator]

    Deja guvernul (via comp de telefonie) ne monitorizeaza si ne asculta prin telefoanele mobile, big time.
  • -5 (5 voturi)    
    Tanar si frumos (Joi, 28 iulie 2016, 9:22)

    ZVrk [utilizator]

    Care e problema, aveti ceva de ascuns?
    Sa fie colectate toate platile/incasarile pe card, sa se vada cine fura statul. Ar fi chiar bine sa fie si publicate, sa pot sa vad si eu ce face vecinul, eventual sa-l dau in gat ca mi-a luat 50 de lei sa-mi schimbe robinetul si nu a dat bon. Pai nu putea sa-mi faca gratis, ca intre vecini, sa-mi ramana de o drojdie in plus.
    E bine. Si unde nu e minte nici nu e o problema.
    • +2 (2 voturi)    
      bine! (Joi, 28 iulie 2016, 14:30)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ZVrk

      unde este solidaritatea in zilele noastre????

      Ca din solidaritate trebuia ca vecinu sa repare robinetu pe gratis - nu este asa???


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version