Cum vor autoritatile ca STS sa stabileasca mai precis pozitionarea celor care cer ajutorul sunand la 112, pentru scurtarea timpilor de interventie

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 12 august 2016, 13:27 Economie | Telecom

Apel la 112
Foto: ANCOM
 documente
(12 Aug 2016) PDF, 216KB
Furnizorii de telefonie mobila vor fi obligati, pana la 1 iunie 2017, sa ia toate masurile care sa permita transmiterea catre STS in maxim 20 de secunde de la momentul initierii apelului de urgenta la 112, a informatiilor de localizare care sa contina latitudinea si longitudinea care caracterizeaza pozitia geografica in care se afla echipamentul terminal al apelantului, cel putin pentru apelurile de urgenta initiate de pe smartphone-uri, se arata intr-un proiect al arbitrului telecom (ANCOM). Masura ar permite stabilirea mai precisa a pozitionarii celor care solicita ajutorul apeland numarul de urgenta 112, cu impact pozitiv asupra timpilor de interventie.

In egala masura, pentru a imbunatati capacitatea SNUAU (n.a sistemul 112, administrat de STS) de a determina informatia de localizare in cazul apelurilor de urgenta in curs de solutionare, furnizorii de retele publice de telefonie mobila vor pune la dispozitie orice alte informatii pe care le detin sau pe care le pot obtine prin utilizarea sistemelor si echipamentelor din retea pentru determinarea cat mai exacta a localizarii apelantului.

  • Conditiile tehnice de localizare a apelurilor

In prezent, dispeceratele de urgenta realizeaza localizarea apelurilor pe baza metodei 'cell-ID', folosita pe scara larga la nivel european, care este insa insuficienta pentru o localizare de calitate a apelantului. Prin aceasta metoda sunt generate zone de cautare cu raze mari (in cazul unor spatii putin populate, cand celula acopera suprafete mai mari) sau cu raze de cautare mai mici, dar insuficient de precise (in cazul unor spatii dens populate), acuratetea localizarii fiind influentata de obstacolele existente pe calea de propagare radio, precum si de alti factori fizici care determina distanta pana la care este posibila stabilirea legaturii radio intre terminalul mobil si antena.

Date fiind evolutiile tehnologice recente la nivelul retelelor si terminalelor de telefonie mobila, proiectul ANCOM completeaza metoda de localizare 'cell-ID' cu metode de localizare mai precise, in cazurile in care tehnologia o permite, prin care dispeceratele de urgenta sa poata beneficia de pozitionari cat mai aproape de realitate ale celor care solicita ajutorul prin intermediul apelurilor de urgenta la 112. Astfel de solutii de localizare avansate includ, de exemplu, functionalitatea Advanced Mobile Location (AML), disponibila deja pe unele terminale, care permite localizarea apelantului cu o acuratete sporita, pe baza informatiilor generate de sistemele globale de navigatie prin satelit (GNSS), de punctele de acces de tip WiFi si/sau de metoda 'cell-ID'.

  • Legislatie

Potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2008, ANCOM analizeaza si stabileste conditiile tehnice prin care furnizorii de retele publice de telefonie mobila furnizeaza informatiile de localizare primara a apelantului catre SNUAU, fiind stabilita metoda 'cell-ID', iar SNUAU are obligatia ca, pe baza acestor informatii privind localizarea geografica aferenta celulelor si sectoarelor de celula, si luand in considerare orice alte informatii relevante, sa genereze si sa transmita catre dispeceratele de urgenta informatia de localizare. Prin intrarea in vigoare a Legii nr. 132/2015 s-a completat Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2008, ANCOM dobandind competenta legala de a stabili si alte modalitati de realizare a localizarii apelantilor catre 112, pe langa modalitatea mai sus-mentionata.

  • Procesul de consultare publica

Proiectul de decizie pentru modificarea si completarea Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale pentru Comunicatii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicatiilor catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta, cu modificarile ulterioare poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 12.09.2016,


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
2279 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Furaciune ca de obicei (Vineri, 12 august 2016, 22:11)

    Dodel540 [utilizator]

    De ce sa ceri un soft nou cand ai platit deja o carca de bani lui Ghita soft ? Si in plus al lui localizeaza in 5 secunde...
    http://www.zf.ro/eveniment/seful-teamnet-firma-care-a-livrat-sts-softul-de-localizare-a-apelurilor-la-112-in-decembrie-2013-la-zf-live-noi-am-realizat-partea-software-care-reuseste-sa-localizeze-fiecare-apel-in-5-secunde-11937645/


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri