Comparatorul de oferte de telefonie si internet: Arbitrul telecom se contreaza cu ministerul si operatorii telecom

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 18 noiembrie 2008, 14:57 Economie | Telecom

ANC se contreaza cu ministerul si operatorii telecom
Foto: Hotnews
Un proiect al arbitrului telecom (ANC) de creare a unei aplicatii, prin care romanii sa poata compara ofertele de telefonie si internet, a starnit marti contre din partea operatorilor de telefonie mobila, dar surprinzator si din partea Ministerului Comunicatiilor. Daca ANC aduce in sprijinul propunerii normele europene, Orange sustine ca ideea a mai fost pusa pe tapet de cateva ori fara a se concretiza, Vodafone spune ca normele europene nu cer explicit acest lucru, iar Ministerul Comunicatiilor crede ca masura este inutila si pierzatoare de vreme si bani.

Un proiect de decizie al autoritatii de reglementare in telecomunicatii, ale carui masuri ar putea intra in vigoare la inceputul lui 2009, prevede dezvoltarea unei aplicatii care sa contina date cu ofertele de telefonie mobila, telefonie fixa si acces la internet in banda larga prin care utilizatorii sa poata vedea care sunt cele mai avantajoase oferte in functie de nevoile lor. Datele privind ofertele furnizorilor vor fi introduse de catre acestia in sistem, vor fi verificate si validate de ANC si vor fi actualizate permanent.

Presedintele ANC: Aplicatia este o cerinta europeana si va fi o prioritate

Prezent la lansarea oficiala a asociatiei care sa reprezinte drepturile operatorilor mobili (AOMR), Liviu Nistoran a tinut sa puncteze ca dezvoltarea acestei aplicatii este o prioritate, aducand in sprijinul sau normele europene.

"Crearea acestei aplicatii va fi o prioritate. Masura este impusa de cerinte la nivel european, atat prin Directiva europeana cat si prin decizii ale Parlamentului si Consiliului European si nu voi accepta ca Romania sa se situeze, ca si in cazul portabilitatii, pintre ultimele tari din UE in adoptarea acestei prevederi. In plus, comparatorul de tarife este functional deja in 10 tari UE", a spus Liviu Nistoran.

Orange: Greu de pus in practica. Vodafone: Normele europene nu cer crearea acestei aplicatii

"Ideea nu este noua. Ea a mai fost pusa pe tapet de vreo doua ori in ultimii ani si nu s-a concretizat. Se pare ca la fiecare schimbare la nivelul conducerii autoritatii de reglementare reapare aceasta propunere. Intentia o intelegem, nu e un lucru rau, doar ca este complexa si greu de pus in practica, pentru ca este greu sa gasesti un numitor comun intre ofertele din piata. In plus avem programe de informare ale clientilor, noi insine", a declarat pentru HotNews.ro, Dorin Odiatiu, directorul pentru afaceri internationale si interconectare al Orange Romania.

In replica, Liviu Nistoran a recunoscut ca propunerea a mai fost discutata, dar ca "acum este prima oara cand se ajunge la nivel de decizie, care va fi publicata si va intra in vigoare".

Fara a intra in prea multe detalii, Marian Velicu, Senior Director, Regulatory, Legal and Corporate Affairs la Vodafone Rominia sustine ca "normele europene nu fac o precizare explicita in acest sens".

Teodorescu, MCTI: Masura inutila si pierzatoare de vreme si bani

Spre surprinderea presedintelui ANC, care a precizat ca "ar fi preferat ca aceste lucruri sa fie discutate in cadru oficial si nu in presa", Constantin Teodorescu, secretar de stat in cadrul Ministerului Comunicatiilor (MCTI) s-a declarat impotriva acestei decizii.

"Nu sunt de acord cu ANC si dau dreptate operatorilor mobili. Solicitarea ANC vine in contextul unui trend european, a unei simulari excesive de interes pentru utilizatorul final. Maine poimaine ne pomenim ca se vrea alinierea preturilor la telefoanele mobile. Eu gasesc aceasta masura inutila, pierzatoare de vreme si bani", a precizat Constantin Teodorescu.

Pambuccian, Camera Deputatilor: Daca omori vaca nu mai ai de unde sa dai lapte la tot cartierul

In discutie a intervenit si Varujan Pambuccian, presedintele comisiei pentru IT din Camera Deputatilor, care a facut apel la gasirea unui echilibru in astfel de situatii.

"Retelele telecom trebuie sa functioneze si sa stea intr-un echilibru, pentru ca sunt tari din UE care au avut de suferit. Trebuie gasit un echilibru intre dezvoltarea urmarita de operatori si utilizatorii finali. Daca omori vaca nu mai ai de unde sa dai lapte la tot cartierul", a precizat Pambuccian.

Nu in cele din urma acesta a atentionat ca "un dezechilibru in telecom se repara cu costuri foarte mari si pana la urma nu sufera operatorii, nu sufera ANC, ci utilizatorii finali".





















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

1599 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    . (Marţi, 18 noiembrie 2008, 15:26)

    sictireanu [utilizator]

    Foarte tare proiectul. Normal ca nu le convine sa avem acces la o baza de date cu toate ofertele IT&C
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriu si eu ideii (Marţi, 18 noiembrie 2008, 15:54)

      Cornel [anonim] i-a raspuns lui sictireanu

      Idee ANRC (sau , ma rog ANC) e foarte buna, asta inseamna accesul liber la informatie, doar asta ne dorim cu totii.
      Dar, pe de alta parte, ministerul, si in speta domnul Constantin Teodorescu, de unde sa-si mai ia spagile,
      Acest guvenr mai bine mergea in Congo sa guverneze; poate acolo se acceptau plati de 70 KEuro pentru un Logan tunat sau 150 RON ca pret de achizitie al unei prize / intrerupatar de curent obisnuit, cum avem toti prin casele noastre (si cumparat de noi la 5~10 RON)
      Atatia corupti si atatea interese marsave in tara asta nici ca nu mai pomenesc in lume. Mi-e sila de asemenea conducatori.
    • +1 (1 vot)    
      BRAVO ANC! (Marţi, 18 noiembrie 2008, 16:27)

      KK-maK [anonim] i-a raspuns lui sictireanu

      In sfarsit!
      Bravo ANRC, ANRCTI, ANC sau cum v-oti mai numi! Si mie mi se poate foarte buna ideea de a putea sa compar in termeni reali, fara stelute, ofertele din comunicatii si internet.
      Sper sa nu ramana si asta doar la nivel de proiect! Sa vedem acum si cand CHIAR va aparea acest comparator!
  • +2 (2 voturi)    
    vai de capu lor... (Marţi, 18 noiembrie 2008, 15:31)

    Dragos Stefan [utilizator]

    Bine le-o zice Pambuccian. Daca n-am fi noi utilizatorii finali, companiile de telecomunicatii ar manca o mare balega. Poate ca n-am timp sa pierd comparand ofertele Cosmote, Orange si Vodafone iar aceasta aplicatie m-ar ajuta enorm.

    Dar nu domne...dupaia ne acuza ca nu suntem informati!
  • +1 (1 vot)    
    E pe naiba o idee rea (Marţi, 18 noiembrie 2008, 15:35)

    andrei [anonim]

    Este o idee excelenta. Asta ca sa ne putem face o idee referitor la cum ridica unele companii preturile. In conditiile astea sunt sanse mari ca unii operatori de telefonie mobila sa isi piarda clientii in favoarea altora care practica un pret mai mic(sunt unele oferte ale operatorilor care sunt japca pe fata, mai ales daca facem referire la clientii care isi pasteaza planurile tarifare de acum 4-5 ani). Tot odata ar iesi la iveala discrepantele de preturi practicate de acelasi operator de date in diferite locuri ale tarii(spre exeplu: internetul de la firma X e mai scump in Bucuresti decat in alt oras, asta doar pt ca Bucurestenii sunt dispusi sa plateasca mai mult). Oricum, este o idee laudabila care ar trebui pusa in practica cat mai repede.
  • +1 (1 vot)    
    Piata libera (Marţi, 18 noiembrie 2008, 15:47)

    gaspy [utilizator]

    Una din cerintele unei economii de piata functionale este ca cei ce actioneaza pe piata sa fie perfect informati. Sigur, asta nu se intampla niciodata, dar asa spune teoria.

    Privind astfel, existenta unor baze de date cu toate ofertele de pe piata nu poate fi decat salutara.
    • 0 (0 voturi)    
      foarte tare (Marţi, 18 noiembrie 2008, 16:07)

      sabian [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      e o idee f. buna si cred ca va mai deslusi cate ceva din incalceala de oferte care e acum pe piata.
      • 0 (0 voturi)    
        de unde stii? (Marţi, 18 noiembrie 2008, 16:31)

        El [anonim] i-a raspuns lui sabian

        de unde stii ca va deslusi? poate o sa fie toate la gramada :) ...

        oricum trebuie facute calcule, etc.
  • -1 (1 vot)    
    daca nimeni nu ar mai gandi ... ce bine ar fi ... (Marţi, 18 noiembrie 2008, 16:23)

    Vali [anonim]

    se pare ca unii nu au inteles nimic (de ex. Dragos Stefan) pentru ca Dl. Pambuccian prin ce a spus este impotriva acestei masuri. daca se aplica aceasta reglementare apar doua probleme:

    1. vor fi dezavantajati cei care nu au acces la un calculator conectat la internet
    2. va fi o batalie pe preturi iar calitate, in timp, va disparea cu totul pentru ca profitul ar fi minim sau egal cu 0 si daca nu este profit atunci nu exista bani de reparatii, nu exista bani de investitii ... companiile vor pleca de pe piata si nu o sa mai vina nici dracu aici.

    De ce nu este lasat omul sa aleaga singur? sa gandeasca? sa culeaga informatii?

    toti o apa si-un pamant ... se vede ca este campanie electorala ...

    si intrebarea este ... cum ar arata bugetul ANC fara taxele platite de Vodafone, Cosmote, Orange, Romtelecom, etc.????
    • 0 (0 voturi)    
      vali tata! (Marţi, 18 noiembrie 2008, 16:41)

      laura andresan [anonim] i-a raspuns lui Vali

      "Companiile vor pleca de pe piata si nu o sa mai vina nici dracu aici@? Pasarica, tu din ce film esti? Sau la care din ei lucrezi? Io lucrez prin domeniul asta de 6 ani, si spre diferenta de tine stiu ce vb - nu pleaca astia de pe cea mai dinamica piata din europa nici daca le pui 90% impozit! Saracii de ei, nu mai pot sa investeasca! Amaratii, asa mi-e de mila! Profit minim la telecom in Romania? PEste vreo suta de ani...
      • 0 (0 voturi)    
        Laura ... o doamna ... (Marţi, 18 noiembrie 2008, 16:52)

        Vali [anonim] i-a raspuns lui laura andresan

        e ... si acum daca lucrezi de 6 ani in domeniu, probabil ca esti si un specialist in domeniu, indiferent de departamentul in care lucrezi.

        NU, nu lucrez la vreunul dintre ei ... dar cunosc fenomenul foarte bine pentru ca imi sunt client, toti.

        piata telecom din .ro este una care urmeaza sa fie reglmentata de concurenta si nu de ANC (o agentie reglementata politic - vezi demiterile si punerile in functie asa cum vrea dl. prim ministru - si care nu are nici o legatura cu protejarea utilizatorilor decat aparent si pentru scurt timp ... cat tine un mandat)

        ce ne mai place tuturor sa fim analisti
        • 0 (0 voturi)    
          Concurenta si varza (Marţi, 18 noiembrie 2008, 17:10)

          AdrianS [utilizator] i-a raspuns lui Vali

          Nu inteleg cum un site care promoveaza transparenta in preturi si oferte ar putea dezavantaja concurenta, iar ascunderea de informatii ar putea duce la dezvoltarea industriei.

          Daca jucatori mari de pe piata sunt capabili sa abandoneze la vederea unui astfel de site si la cererea de a fi mai deschisi in oferte, atunci intr-adevar e o mare problema cu aceste firme.
    • +1 (1 vot)    
      RE: Nimeni nu gandeste (Marţi, 18 noiembrie 2008, 17:01)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Vali

      Da Vali, ar fi foarte misto daca nimeni n-ar mai gandi. In felul asta ar cumpara fara ca compare. Si vanzatorii ar fi foarte fericiti.
      Hai sa luam ce zasei tu punct cu punct.

      1: "vor fi dezavantajati cei care nu au acces la un calculator conectat la internet"
      Pai scopul initiativei era sa creeze o baza de date cu oferte. Nu neaaparat un site. Baza de date poate fi accesata si cu ajutorul unui telefon la un centru de informare sau un teletext. Nu scrie nicaieri in proiect din cate am vazut eu ca vor sa faca doar un site obscur in care sa tranteasca contentul din baza aia de date.

      2: "va fi o batalie pe preturi iar calitate, in timp, va disparea cu totu".
      Dar vai, red herring. Concurenta asta inseamna Vali, batalie pe clienti, preturi si calitate included. Or sa castige cei ce vor avea oferta cea mai diversificata si eficienta. Acum castiga cei care arunca cel mai jos pret si platesc cel mai mult pe reclame. Cu stelute.
      Sa inteleg ca tu le plagi de mila unor operatori de telefonie mobila ca, dupa ce clientii vor fi mai informati, or sa aleaga alta oferta mai ieftina. Ghinion pentru ei, daca ofertele lor nu sunt competitive, economie de piata le dicteaza sa se adapteze sau sa moara. Asta e, or sa-i cumpere altii mai buni si treaba o sa mearga inainte. Mi-e oarecum greu de crezut ca Voda sau Orange or sa lase investitii de zeci de miliarde de dolari si or sa se mute subit in Congo.
      In caz ca te-a pacalit Iliescu in ultimii 18 ani, rolul statului este sa lucreze pentru cetatean, nu sa-l lase de capul lui "sa culeaga informatii". Daca o agentie este platita sa ajute populatia sa faca o alegere informata e normal zic eu sa-i sara la oo samsarii de antene, care traiesc pe seama lipsei de informare a cumparatorului. Ce nu mi se pare normal e sa vina doi papitoi din MCTI si Camera Dep. sa pat their balls si sa isi dea si ei cu parerea despre vaci. De la Pambuccian nu ma mir ca sare cu astfel de declaratii, omul e o nulitate, dar Teodorescu e de-a dreptul nesimtit.
      • 0 (0 voturi)    
        totusi unii gandesc :) (Marţi, 18 noiembrie 2008, 17:21)

        zulu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Excelent spus! Probabil ca Vali este un spiridus in lumea reclamelor, d'aia ii sunt clienti cu totii :)) Si de unde sa mai mulga si ei tot felul de reclame la fiecare 2-3 saptamani? Toate cu steluta...
  • 0 (0 voturi)    
    irlandezii (Marţi, 18 noiembrie 2008, 17:17)

    sabian [anonim]

    puteti vedea ce au facut irlandezii in sensul asta (sper ca ma lasa sa public link, nu e nici un fel de reclama):
    www.callcosts.ie
    • 0 (0 voturi)    
      tare! (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 21:48)

      valpetru [anonim] i-a raspuns lui sabian

      excelent !!! No comment . Asta asteptam si noi
  • 0 (0 voturi)    
    mobime (Luni, 22 decembrie 2008, 10:23)

    Irina [anonim]

    Acea aplicatie pe care ANC vrea sa o dezvolte exista deja. Se afla pe mobime.ro si este o masina de calcul prin care utilizatorul, dupa completarea catorva date, va afla tipul de abonament mobil care i se potriveste dintre toate ofertele operatorilor de pe piata de telefonie mobila.
    MobiMe.ro, primul portal de optimizare de costuri pentru convorbirile mobile, ii ajuta pe utilizatorii de telefonie mobila sa isi gaseasca exact tipul de abonament care li se portiveste in functie de obiceiurile lor de consum. Acest lucru este posibil datorita "Masinei de calcul", un calculator care cauta printre ofertele tuturor operatorilor de telefonie mobila cele mai relevante abonamente in functie de criteriile pe care utilizatorul le introduce. Astfel, devine mai usor ca oricand sa iti cauti abonamentul potrivit sau sa gasesti o varianta mai buna pentru abonamentul existent.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version