Ministerul Comunicatiilor reia licitatia de 10 milioane de euro pentru portalul e-Romania, solicitand un sub-portal pentru Ortodoxie, ca "religie nationala"

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 19 august 2009, 12:03 Economie | Telecom

 documente
(19 Aug 2009) DOC, 3MB
Ministerul Comunicatiilor a reluat licitatia de zece milioane de euro din bugetul de stat pentru crearea portalului e-Romania. E vorba despre o platforma care ar permite plata pe internet a taxelor si impozitelor, precum si numeroase alte servicii publice, potrivit unui anunt postat miercuri pe SEAP. Ministerul face insa o gafa, cerand ca e-Romania sa includa un sub-portal de informare a publicului asupra religiei nationale a Romaniei, in conditiile in care atat Constitutia, cat si Legea Cultelor precizeaza ca in Romania nu exista o religie de stat.

Contractul, numit eRomania1, presupune incheierea un acord-cadru cu un singur agent economic, pe o durata de 45 de luni in valoare estimata de 42,01 milioane lei (fara TVA). Potrivit informatiilor din caietul de sarcini, arhitectura generala a sistemului consta in 14 subsisteme de tip Portal.

e-Romania va fi un portal cu rol de integrare (va fi punctul de intrare) pentru celelalte 13 subsisteme respectiv: «e-Justitie », « e-Agricultura », « e-Mediu », « e-Transport », « e-IMM-uri », « e-Functionari Publici », « e-Turism », « e-Cultura », « e-Statistica », « e-Educatie », « e-Cetatean », « e-Asociere », « e-Sanatate ».

Fiecare subsistem ar trebui sa functioneze autonom si sa furnizeze catre populatie si firme servicii publice electronice.

Portal de informare asupra "religiei nationale" a Romaniei

Datele din caietul de sarcini prevad ca modulul e-Cultura sa contina intre altele si "un portal de informare a publicului asupra religiei nationale a Romaniei", numit Ortodoxism Online, in conditiile in care in Romania nu exista o religie de stat.

Mai precis, Legea Cultelor (489/2006) prevede:

"Art. 9. – (1) In Romania nu exista religie de stat; statul este neutru fata de orice credinta religioasa sau ideologie atee.
(2) Cultele sunt egale in fata legii si a autoritatilor publice. Statul, prin autoritatile sale, nu va promova si nu va favoriza acordarea de privilegii sau crearea de discriminari fata de vreun cult".

E drept, modulul e-Cultura ar trebui sa mai contina un portal de promovare a activitatilor culturale din Romania, care printre altele ar trebui sa contina o sectiune dedicata diverselor religii minoritare din Romania.

Ortodoxism Online va permite "donatii cash online" catre locase de cult

In plus, e-Cultura ar mai trebui sa contina o baza de date centrale a obiectivelor si patrimoniului cultural, la nivel national, precum si un portal de promovare a tinerelor talente din Romania.

Revenind la portalul Ortodoxism Online, acesta ar trebui sa cuprinda o sectiune de promovare a religiei ortodoxe, sectiune de promovare a patromoniului religios si ecumenic romanesc, o sectiune numita "Manastirea Virtuala" (dedicata locaselor de cult aflate in circuitul turismului ecumenic romanesc), si o sectiune numita "Donatii" (prin care se vor putea face donatii cash online catre locasele de cult intrate in patrimoniul ecumenic, prezentate in portal).

Conditii de participare pentru ofertantul care va vrea sa faca e-Romania

In ceea ce priveste conditiile de participare la aceasta licitatie, cel putin cele financiare, anuntul MCSI prevede ca media cifrei de afaceri a ofertantului pe ultimii trei ani (2006, 2007 si 2008) trebuie sa fie mai mare de 18 milioane euro.

In privinta conditiilor tehnice, MCSI cere experienta similara pentru prestarea unor astfel de servicii in ultimii trei ani, iar nivelurile minime necesare sunt foarte stricte:
  • Se solicita prezentarea a cel putin 3 contracte finalizate in ultimii 3 ani care sa includa servicii de dezvoltare, implementare si intretinere de portal web cu o valoare totala mai mare de 800.000 euro
  • Se solicita prezentarea a cel putin 3 contracte finalizate in ultimii 3 ani care sa includa servicii de dezvoltare aplicatii ce au la baza interactiunea institutiilor publice cu cetatenii, prin intermediul mijloacelor electronice (de tip e-Guvernare / e-Administratie), cu o valoarea totala mai mare de 500.000 euro
  • Se solicita prezentarea a cel putin 3 contracte derulate in ultimii 3 ani care sa aiba ca obiect prestarea de servicii de conversie (scanare si procesare de continut digital, conversie si agregare de date din diverse surse si formate) cu o valoare totala mai mare de 150.000 euro
  • Se solicita prezentarea a cel putin 3 contracte derulate in ultimii 3 ani, care sa aiba ca obiect principal prestarea de servicii de tip service desk / Call Center cu o valoare totala mai mare de 850.000 euro, din care cel putin un proiect are beneficiar o autoritate publica de nivel central, iar in cadrul proiectului s-au furnizat servicii de asistenta tehnica la nivel national pentru cetateni.
  • Se solicita prezentarea a cel putin 3 contracte finalizate in ultimii 3 ani, care sa aiba ca obiect implementarea de platforme software de eLearning si dezvoltare de continut electronic pentru instruirea angajatilor cu o valoare totala mai mare de 400.000 euro, dintre care cel putin un proiect care a avut ca obiect implementarea unei aplicatii de eLearning care a fost utilizata in programe de instruire a functionarilor din administratia publica. 
  • Se solicita prezentarea a cel putin 3 contracte finalizate in ultimii 3 ani, care sa aiba ca obiect servicii externalizate (gazduire, administrare, disaster recovery) prestate in Centrul de Date, cu o valoare totala mai mare de 1.000.000 euro 
  • Se solicita prezentarea a cel putin 3 contracte finalizate in ultimii 3 ani, care sa aiba ca obiect o solutie de arhivare continut si gestiune a inregistrarilor electronice,dintre care un proiect cu minim 5000 utilizatori, cu o valoare totala mai mare de 1.000.000 euro.
In privinta criteriilor de atribuire, anuntul MCSI subliniaza ca va castiga oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic. Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 30 septembrie 2009, deschiderea ofertelor urmand a fi facuta pe 1 octombrie la sediul ministerului Comunicatiilor.

Ministerul Comunicatiilor a lansat initial licitatia pentru portalul e-Romania la inceputul lunii iunie din acest an, iar la mijlocul aceleasi luni, potrivit ZF, procedura a fost blocata, motivele anularii mentionate fiiind ca: "documentatia de atribuire necesita modificari majore de continut, fara de care procedura de atribuire ar fi afectata."


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

4407 vizualizari

  • +14 (16 voturi)    
    mda (Miercuri, 19 august 2009, 12:16)

    Mihai-G [utilizator]

    Ar fi foarte ok daca am putea plati pe internet taxele si impozitele dar sa mai dai bani pentru site-uri de informare mi se pare o idiotenie. Exista o sumedenie de site-uri care iti dau informatii despre Romania, nu e nevoie de altele platite din bani publici.
    La fel, toti ortodoxistii au site-uri o gramada. Ce facem, ne transformam in Iran?
    • +6 (10 voturi)    
      nu cred ca religia era ideea, (Miercuri, 19 august 2009, 12:42)

      elena [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      ci este vorba de inca un pretext pt gabi sandu sa mai cheltuiasca banii publici. Probabil de cand si-a lasat familia pt consiliera de la parlam, are cheltuieli mai mari.
      • +2 (2 voturi)    
        Pai asta e traditia .... (Joi, 20 august 2009, 8:44)

        Milu [anonim] i-a raspuns lui elena

        ... cheltuim bani, eventual peste cativa ani descoperim ca sistemul este absolut inutil. Asa s-a intamplat si cu serverul de timp timp.mcti.ro, vezi http://emil.cheriches.ro/2009/04/29/timp-mcti-ro-s-a-cam-dereglat.html .
    • +3 (3 voturi)    
      exagerezi (Miercuri, 19 august 2009, 12:55)

      the [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      "ne transformam in Grecia" era suficient ...
      in afara de shushaneaua cu eportalul guvernamentalul, ar fi unul si mai banos cu noile cartoline de identitate, mentionind religia cetateanului ...
      Amin !
      • +2 (2 voturi)    
        da-mi un link (Miercuri, 19 august 2009, 13:15)

        Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui the

        Da, se poate, dar sunt nemultumit. Da-mi si mie o referinta, un link ceva referitor la ceea ce zici tu. Cine are de gand sa puna religia cetateanului pe cartile de identitate? Si pentru ce?
        • +3 (3 voturi)    
          In Grecia prin 2000 (Miercuri, 19 august 2009, 15:09)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

          A fost scandal deoarece autoritatile doreau sa ELIMINE mentiunea cu religia posesorului cartii de identitate. Nu stiu la ce rezultat s-a ajuns.

          Cat despre Romania, nu am auzit sa existe planuri de a introduce aceasta rubrica.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Joi, 20 august 2009, 17:19)

            Avalhon [utilizator] i-a raspuns lui soferul

            Pentru greci religia inseamna enorm, Ortodoxia lor i-a ajutat sa reziste sute de ani sub turci, care n-au fost stapani blanzi cu ei.
    • +2 (6 voturi)    
      Cam multe pretentii!!! (Miercuri, 19 august 2009, 14:49)

      maria [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      Astia mai vor sa fure niste bani, si si-au mai gasit ceva inutil de facut, ca soft-urile de plata on-line si alte nebunii trebuie sa si functioneza si in plus generaeaza concedierea mamelucilor si tiitoarelor pe care i-au angajat ca sa nu faca nimic ca sunt prea prosti!!! Asa ca trebuie sa ne ducem crucea, sa-i platim pe toti hotii si incompetentii, ca asa ne trebuie daca ne-a placut cartea!!!
  • +13 (13 voturi)    
    Exista deja asa ceva! Se vrea DOAR PENTRU FURT! (Miercuri, 19 august 2009, 12:30)

    Eguvernatorul [anonim]

    E-guvernare.ro (http://www.e-guvernare.ro) ar trebui sa faca exact acelasi lucru, si intr-o oarecare masura chiar face. Sistemul e-guvernare.ro este chiar definit de lege!
    Dar ce sa-i faci? Guvernul de hoti, PSD-PDL trebuie sa mai gaseasca ceva de unde sa fure. Lui Ritzi ii este foame rau de cand e pe afara si vor sa o pregateasca si pe Udrea cu o masa de backup.
  • +9 (9 voturi)    
    site incomplet (Miercuri, 19 august 2009, 12:46)

    calin [anonim]

    Observ aici cateva portale care lipsesc cum ar fi <<e-cum sa furi>> <<e-cum sa dai spaga>> <<e-sa-ti rupi masina pe drumurile Romaniei>> etc.

    Deci daca firma aia poate sa faca toate chestiile astea in 45 de zile pe 42 milioane RON va dati seama ca siteurile respective nu sunt altceva decat un CMS (Content Management System) unde niste operatori editeaza/creaza niste pagini HTML dintr-un modul de administrare (vezi wikipedia).
    Eu as fi facut toata treaba asta pentru 1.000 de euro in cam 2-3 zile maxim.
    • +2 (4 voturi)    
      nu este atat de simplu (Miercuri, 19 august 2009, 13:15)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui calin

      Este vorba de plata taxelor si impozitelor ceea ce inseamna MULT mai MULT decat un CMS. Este vorba de SERVERE care sa tina evidenta taxelor si impozitelor.
      • +3 (3 voturi)    
        Ce servere sefu? (Miercuri, 19 august 2009, 15:06)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui dedeiu

        Da pana acum unde se tinea evidenta taxelor?

        Cat despre tranzactii, astea le proceseaza o banca sau alta companie specializata (care se ocupa si de prevenirea fraudelor si altele), nu ai tu grija asta.
      • +2 (2 voturi)    
        zici tu? (Miercuri, 19 august 2009, 15:45)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

        Gogule si care e treaba MCSI-ului cu taxele si impozitele? Sau care e treaba MCSI cu informatiile din zona educatiei? Ce cer ei pe educatie apare la scoli.edu.ro. La fel l cultura unde Ministerul are deja un site foarte fain cu site-urile istorice chiar integrate in Google earth.

        Si multe altele. Dupa parerea mea este o metoda clasica sa vinzi cioara de pe gardul vecinului la prostul care plateste (adica poporul).
    • +1 (1 vot)    
      nu pea ai citit antent (Miercuri, 19 august 2009, 15:22)

      nu pea ai citit antent [anonim] i-a raspuns lui calin

      Nu sunt 45 de zile ci 45 de luni si daca tu faci toate alea in 2-3 zile jur a te angajez
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Joi, 20 august 2009, 18:32)

      iulian [anonim] i-a raspuns lui calin

      De vazt sicazul e-guvernare.ro pentru care au platit tot milioane de euro si-a iesit un svaiter. E mai plauzibil ca vor sa bage bani in niste buzunare, nu sa construiasca ceva util. Plata se va face mai mult ca sigur pentru forme fara fond si pentru expresii tehnice pompoase care ascund bug-uri de rasul curcilor. Exista site-uri de top in lume, realizate de doi-trei programatori pentru cateva zeci de mii de euro maxim; cu mentenanta, infrastructura hardware, marketing si content pe un an tot nu ajungi nici la 1 milion de euro; ramai blocat vazand ce fac astia cu banii publici la noi; e o bataie de joc la adresa programatorilor care traiesc facand in fiecare saptamana cate un 'e-portal' de genul asta, pentru doar 1-2000 de euro pe luna, salariu. Rusine guvernantilor!
  • +4 (6 voturi)    
    Miroase a "furam bani exact din fata vostra" (Miercuri, 19 august 2009, 12:52)

    maria [anonim]

    De ce oare am impresia ca firma care o sa "realizeze" toate aceste "opere nationale" o sa fie o firma infiintata de o luna cu zero angajati si propietarul e nepotul cuiva mare sus pus care vrea sa sterpeleasca "legal" niste bani....Ca doar nu toti stiu ca "sub-portal" se numeste un dominiu de nivel doi di are spatiul pe acelasi server cumparat......si deci e o balareala umflata care da impresia ca acest "sub-portal" e o chestie spatiala care necesita bani?????
    Ca sa realizezi tot cu cumparare si de servere nu e nevoie de 10.mil de euro, e nevoie de 1.milion de euro si personane care isi fac datoria.
    • +1 (1 vot)    
      nu de birou (Miercuri, 19 august 2009, 15:48)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui maria

      Draga Maria
      Exista in IT firme specializate in banul public, de la A la S. Citeste si vezi cine sunt abonatii de serviciu la cele mai mari contracte.
      • 0 (0 voturi)    
        teapa (Marţi, 25 august 2009, 18:08)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui gigel

        Eu stiu firme care au castigat licitatii cu statul si nici acum nu si-au luat banii, asa ca nu e o mare afacere, va spun din sursa sigura; statul ar trebui sa fie pe lista celor mai mari datornici, adica statul=teapa…
    • +3 (3 voturi)    
      N-are cum sa fie o firma infiintata ieri... (Joi, 20 august 2009, 9:08)

      Milu [anonim] i-a raspuns lui maria

      Ci una cu traditie, citeste caietul de sarcini. E vorba de o firma cu traditie in a contracta la nivel inalt. Siveco pare sa corespunda profilului, si ma indoiesc ca mai exista alta firma care sa poata fi acceptata, cf. caiet de sarcini. Miroase a licitatie cu caiet de sarcini preparat.
      • +1 (1 vot)    
        Milu ai dreptate.. (Joi, 20 august 2009, 17:00)

        BB [anonim] i-a raspuns lui Milu

        Siveco este unica firma de pe piata care poate aduce astfel de referinte (contracte anterioare)...si intr-adevar, ca multe altele, si acest caiet de sarcini e cu dedicatie.

        Apropo de subportaluri- intr-adevar, multe dintre ele sunt o duplicare a unora deja existente, deja platite: ex. portalul e-IMM ar fi cam acelasi lucru cu www.esimplu.ro, portal facut de Min. IMMurilor in cadrul unui proiect PHARE: "Portalul www.esimplu.ro se încadrează în Componenta 1 a programului PHARE 2006/018-147.04.01, “Asistenţă tehnică pentru dezvoltarea practicilor de e-guvernare şi promovarea utilizării tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor (ICT) de către IMM-urile româneşti”, ai cărui beneficiari sunt Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri (în calitate de Autoritate de Implementare) şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei (în calitate de Autoritate Contractantă). Din martie 2008, portalul este administrat de Fundaţia Post Privatizare.

        Misiunea portalului esimplu.ro este aceea de a furniza produse şi servicii de înaltă ţinută destinate întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) şi profesiilor liberale din România; în acelaşi timp, dorim să creăm un mediu propice pentru toate instituţiile şi organizaţiile implicate în sectorul IMM-urilor, cu scopul de a contribui activ la dezvoltarea acestui sector pentru a fi competitiv în Europa şi pe piaţa internaţională în general."
        • 0 (0 voturi)    
          poate ca da poate ca nu (Vineri, 21 august 2009, 0:17)

          ionut [anonim] i-a raspuns lui BB

          Nu sunt un partizan al firmei siveco (chiar deloc) dar sunt convins ca mai sunt si alte firme abonate la astfel de contracte care incep tot cu S....WIN...de exemplu...alta firma de notorietate la capitolele portal+e-learning
          Din cate stiu eu (si am sa ma documentez) la partea de administratie softwin sta foarte bine si s-ar putea sa le vina si lor manusa :))))
          In plus, rememorand precedentul caiet cred ca siveco era mult prea aproape de pista de avioane... :)))
      • 0 (0 voturi)    
        de internationale nu spuneti nimic? (Marţi, 25 august 2009, 18:10)

        dora [anonim] i-a raspuns lui Milu

        La astea cu caiete de sarcini preparat, firmele internationale fac jocurile, nu astea romanesti, ce naiba, n-ati aflat? sunt niste presiuni ff mari din afara, doar nu crezi ca in tara asta facem totul de capul nostru…
  • +7 (7 voturi)    
    Licitatia este cu cantec. Vom mai auzi de ea! (Miercuri, 19 august 2009, 12:55)

    ion roata [anonim]

    In caietul de sarcini se preved cerinte ciudate. Spre exemplu: ofertantul sa aiba service desk functional de minim 5 ani de zile {de ce de 5 si nu de 4 ani?} (10 puncte); call center functional de minim 9 ani de zile (20 puncte) { oare de ce de minim 9 ani si nu tot de 5 ani ca la Service Desk? } si facilitati de Data Center propriu cu o localizare anume (30 puncte), pe care sa-l inchirieze MCSI. Nu se scrie nimic despre chiriile pe care MCSI le va plati pentru gazduirea sitului e-Romania.
    Observati ca din start se castiga 60 de puncte ponderate cu 1/2 din totalul de 100 de puncte pentru castigarea acestei licitatii.
    Modulele e-domeniu sunt un talmes balmes. In varianta caietului de sarcini lansat in iulie si apoi retras la 3 zile erau 14 domenii; acum sunt 13 domenii: s-au retras 3, 5 domenii si au aparut 2 domenii noi.
    Caietul de sarcini este scris in continuare pe genunchi cum se zice.
    Eu cred ca este o mare graba la minister ca sa fie castigata aceasta licitatie mamut, de 42 milioane lei , inainte de alegerile prezidentiale!
    • +5 (5 voturi)    
      companie aleasa (Miercuri, 19 august 2009, 13:16)

      radu [anonim] i-a raspuns lui ion roata

      Descrierea este a campioanei contractelor publice usor umflate, SIVECO Romania.
      • +3 (3 voturi)    
        Exact! (Miercuri, 19 august 2009, 14:25)

        plictisitu [utilizator] i-a raspuns lui radu

        Pai uite, firma asta nu indeplineste cerintele, nici asta, nici asta.... Ia sa vedem cine a mai ramas.... Surpriza maxima! O singura firma se califica: SIVECO!
        • 0 (0 voturi)    
          s-au schimbat jocurile (Marţi, 25 august 2009, 18:19)

          riana [anonim] i-a raspuns lui plictisitu

          mai castiga si astea din afara, plus Softwin, Totalsoft, s-au schimbat jocurile…astia de pe piata stiu ca azi esti in carti, maine nu mai esti ca nu te mai vrea cineva…
      • +1 (1 vot)    
        Exagerezi (Miercuri, 19 august 2009, 15:04)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui radu

        Nu castiga doar Siveco... mai castiga si UTI.
      • 0 (0 voturi)    
        the winner is... (Marţi, 25 august 2009, 18:18)

        ion [anonim] i-a raspuns lui radu

        nu e asta…ce-mi dati sa va spun numele castigatorului????
  • +6 (6 voturi)    
    mda (Miercuri, 19 august 2009, 12:56)

    liviu_ [utilizator]

    ideea cu plata taxelor si impozitelorpe internet e o idee buna ca ne-am saturat toti sa alergam si sa stam la cozi interminabile...

    sa contina infomatii despre romania cred ca este o aberatie, mai ales in conditii de criza

    potralul despre ortodoxie este o aberatie... , bani aruncati de pomana . sa nu mai vorbim de faptul ca statul nu are voie sa impuna asemenea lucruri.

    pretul cred ca este cel putin exagerat ca sa fiu sincer. cu atat mai mult cu cat taiem din salariile oamenilor.
  • -9 (13 voturi)    
    ro -ortodoxie (Miercuri, 19 august 2009, 12:56)

    anonim [anonim]

    Daca nu era aparata ortodoxia nationala de coducatori ca stefan cel Mare si Sfant, Sf. Constantin Brancoveanu etc., Romania ar fi fost, cu adevarat un pasalac turcesc. Luati aminte acum la reactiile tot mai accentuate (desi mai putin vizibile) nu numai ale publcului ci si ale autoritatilor din Franta, Italia, Olanda, in fata raspandirii ciumei islamice.
    Pe de alta parte, religia nationala este religia unei natiuni, nu a unui stat. Nu confunda statul cu natiunea! Natiunea romana (care inseamna si diaspora) este cu o mare majoritate ortodoxa. De ce sa nu facem cunoscut acest adevar?
    • +2 (6 voturi)    
      Pentru pupinc...risti religios (Miercuri, 19 august 2009, 13:24)

      AntiN00B [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Nici nu are rost sa iti aduc argumete contra aberatiilor tale de credul crestin.

      Vreti sa ajutati biserica, mergeti si donati cat puteti, tot ce aveti sau orice la alegere. EU si multi altii NU VREM.

      Religia e o afacere de prostit fraierii si nu ar trebui sa primeasca nici un ban din taxele noastre pentru asta!
    • +6 (8 voturi)    
      simplu (Miercuri, 19 august 2009, 13:53)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Pentru ca BOR SRL poate sa-si faca si singura reclama. Fonduri are.
      SRL e un pic cam mult spus... SRL-urile mai sunt si controlate...
      • +5 (5 voturi)    
        "Ortodoxia nationala" (Miercuri, 19 august 2009, 14:12)

        Adrian US [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

        O gramada de aberatii vad aici. In primul rand nu esista "religie de stat" si nici "religie nationala". Daca stiti putina istorie uitativa in urma si vedeti ce dezastre a avut asupra omenirii cand religia si puterea politica si-au dat mana. A dat nastere la monstrii. Isus Cristos a murit pentru toti oamenii nu numai pentru ortodosci sau numai pentru catolici. Toate cultele astea sunt inventii ca anumiti oameni sa faca bani. Sunt exact ca un SRL.

        Ia uitati aici la Ioan capitolul 1:
        11  A venit la ai Sãi, si ai Sãi nu L-au primit.
        12  Dar tuturor celor ce L-au primit, adicã celor ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul sã se facã copii ai lui Dumnezeu;
        13  nãscuti nu din sânge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu.


        Multa stima,
        Adrian US
        • +3 (3 voturi)    
          stiu (Miercuri, 19 august 2009, 20:18)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Adrian US

          Cica suntem stat laic. Pe dracu'...
          Eeee... nu numai bani. Mai e vorba si de putere/influenta. Putere pe care o mai schimba pe bunuri lumesti :D
    • +1 (3 voturi)    
      raspuns (Joi, 20 august 2009, 9:27)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui anonim

      De rusine. Nu am prea avut pana acum ocazia sa cunosc vreun popa ortodox respectabil, dar popi escroci da, aproape la fiecare nunta, botez si inmormantare la care a trebuit sa particip. Altfel nu au nici o sansa sa stea de vorba cu mine si ma plictiseasca.
    • +2 (2 voturi)    
      De ce "ro-ortodoxie"? (Joi, 20 august 2009, 12:27)

      florin [anonim] i-a raspuns lui anonim

      nu si pe banii mei sa faca asta...cunoasterea ortodoxiei!!!ce treaba am eu si multi altii cu ortodoxia(nu sunt islamist...)ca sa platesc si eu asa ceva?!?sunt bani publici deci fiecare cu religia sau credinta lui...!!!nu este religie de stat...
  • +1 (9 voturi)    
    Din cate stiu... (Miercuri, 19 august 2009, 12:58)

    Nu-me [anonim]

    ...Biserica Ortodoxa primeste bani de la buget. Celelalte culte nu. Sa fiu corectat daca gresesc.
    • +7 (7 voturi)    
      Primesc toate (Miercuri, 19 august 2009, 13:18)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Nu-me

      desi n-ar trebui; biserica ar trebui sa functioneze exact ca o firma (sau, in cel mai bun caz, ca un ONG).
    • +1 (5 voturi)    
      As dori un raspuns (argumentat)... (Miercuri, 19 august 2009, 13:20)

      tot eu [anonim] i-a raspuns lui Nu-me

      ...nu voturi negative :(
      • +2 (6 voturi)    
        :)))) (Miercuri, 19 august 2009, 13:55)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui tot eu

        Succes.
        In afara de negative n-au ce...:D
      • +3 (3 voturi)    
        Ar fi trebuit sa cauti argumente inainte ... (Joi, 20 august 2009, 8:55)

        lst [utilizator] i-a raspuns lui tot eu

        Ar fi trebuit sa cauti argumente inainte de a posta prostii.

        Stefan cel Mare nu a aparat ortodoxia. Eminescu e mai plastic atunci cand, prin gura lui Mircea, spune "Eu imi apar saracia si nevoile..." Mai departe cauta pe gugal.

        E adevarat ca suntem majoritar ortodocsi, dar asta nu inseamna ca trebuie "sprijinita" biserica. Ma refer aici la snapanii din coducerea BOR. BOR este cea mai mare avere privata din Romania. Si-au luat inapoi terenuri, paduri, case... Si in continuare sug de la buget.

        Nici o biserica/religie nu ar trebui sa fie sustinuta de la buget. Locul ei (vorbesc despre justificarea existentei) trebuie dovedit prin sustinerea de catre cei pe care-i serveste. Comunitatea este cea care dovedeste necesitatea/utilitatea existentei lacasului de cult prin sustinerea financiara.

        Sunt crestin ortodox nepracticant. Si sunt rational. Nu-mi doresc ore de religie pentru copilul meu (acum in clasa a IIa). Si nu mai vreau nici popi in BMWuri, care-ti reproseaza ca-i iei pe nepregatite cand te duci sa-l chemi la mort.

        Si consider ca habotnicia este cel mai mare pericol al omenirii in acest moment. Franta, Italia, Olanda, tarile de care pomenesti, adica, n-au nimic cu islamul ci cu habotnicii. Dar la fel ar actiona si in cazul crestinismului, daca in numele crucii ar (re)incepe sa-i arda pe pacatosi pe rug, spre exemplu.
    • +8 (8 voturi)    
      da, primesc toti vrajitorii (Miercuri, 19 august 2009, 13:32)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Nu-me

      Da, din cate stiu si eu toate cultele recunoscute primesc bani de la buget.
      Sunt de acord cu ce zice Leo MC, banii nostri nu ar trebui sa mearga pe asa ceva. Bisericile nu au decat sa fie organizatii private care sa adune bani de la cei care doresc sa le doneze.

      As prefera ca banii dati popilor sa fie investiti in educatie, cercetare, sanatate etc..
      • +8 (8 voturi)    
        De ce nu ca-n Germania (Miercuri, 19 august 2009, 14:53)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        Daca te declari credincios, atunci trebuie sa dovedesti acest lucru platind o taxa in plus ce merge la respectiva biserica. Nu esti credincios, nu platesti.
      • +1 (1 vot)    
        incorect (Joi, 20 august 2009, 19:01)

        adl [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        Ei bine, nu stiti prea bine... Nu toate cultele recunoscute primesc bani de la buget. De asta sa fiti sigur. Cel putin doua dintre ele nu primesc bani de la buget.

        Desi ar putea face asta, Cultul Baptist si Cultul Adventist refuza sa primeasca bani de la bugetul statului. Ei considera ca este anormal ca religia sa fie amestecata cu statul.

        Sunt multe motive pentru care baptistii si adventistii cred ca biserica nu ar trebui finantata de catre stat.

        Cat despre ortodoxie ca si religie de stat... ce sa zic? E o aberatie, pur si simplu! Si asta tot din multe motive.
  • +3 (3 voturi)    
    eHotia distruge Romania! (Miercuri, 19 august 2009, 13:00)

    Cetateaul turmentat [anonim]

    Dom'le, ministrul asta eIncompetent, e clar: ce cauta un contabil care s-a ocupat de saltele, cherestea si cereale in fruntea ministerului astuia?

    Singura explicatie serioasa e accea ca trebuie sa sifoneze cat mai multe fonduri spre tot felul de firme care-au ajuns, chipurile, "mari", prin relatii nefiresti cu statul, adica cu banii adunati din taxele si impozitele contribuabililor.

    Asa ca eRomanaria asta e doar inca o picatura din marea de porcarii ale gastii asteia a lui Papuc deghizata in guvern al Romaniei!

    Hasta la vista!
  • +3 (3 voturi)    
    hai frate! (Miercuri, 19 august 2009, 13:07)

    Emil [anonim]

    bai, deci cu cat se apropie alegerile, se fura mai mult si mai pe fata! as zice ca e o cursa de cine fura mai mult in mai putin timp.
    De ce dreaq nu zic direct: "bai cetateni, uite o sa mai luam 10 milioane de euro ca sa facem vile cu 10 camere lu' X, Y, Z,...si sa luam Veyron la copiii nostri dragi!
    Mi s-ar parea mai cinstit decat sa vina cu rahaturi dintr-astea de proiecte prin care ne arata ca ne sfideaza si inteligenta!
    Nu numai ca ne fura la greu dar //si in capul nostru!
  • +14 (14 voturi)    
    Sa dea Domnul (Miercuri, 19 august 2009, 13:11)

    Musculin [utilizator]

    Citat din caietul de sarcini al proiectului eRomania:

    "d) Ortodoxism Online – portal de informare a publicului asupra religiei nationale a Romaniei

    Beneficiile acestui modul sunt:

    - Cultivarea sentimentului national si religios cu efecte pozitive in viata cetateanului in familie si societate

    - Clarificarea si insusirea corecta a elementelor de baza din invatatura de credinta ortodoxa"

    In viziunea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, cu asta trebuie sa se ocupe o administratie moderna si eficienta, cu propaganda religioasa si activitati de prozelitism in beneficiul unei institutii private, a unui ONG care n-are nici o tangenta cu Statul si care nu este decat un ONG intre multe alte ONG-uri de acest tip (pentru ca BOR e doar una din institutiile religioase care activeaza in Romania).

    Nu e destul ca banii din impozitele noastre se duc pe salariile zecilor de mii de preoti si ale celor peste 10.000 de profesori de religie, pe finantarea de la buget a construirii te miri unde de noi si noi biserici dotate cu termopane si instalatie de sunet si a unei monstruoase Catedrale a Mantuirii Neamului chiar langa Parlament (ba chiar mai mare decat acesta, pentru a arata inca o data cine are puterea in tara asta) pentru care Guvernul a dat deja 30 milioane de euro.

    Nu e destul ca BOR spala creierii copiilor nostri saptamana de saptamana timp de 12 ani (fiindca religia a fost declarata in mod ilegal materie obligatorie la toate nivelurile invatamantului preuniversitar).

    Tot ce ne lipseste acum e ca si administratia Statului sa faca propaganda religioasa, sa ne cultive sentimentul religios pentru a avea o viata de familie reusita si sa ne ajute sa intelegem elementele de baza ale invataturii de credinta.

    Propun ca institutiile Statului sa tipareasca expresia "Asa sa ne ajute Dumnezeu" pe declaratiile fiscale si alte documente oficiale, chiar inainte de semnatura, ca sa se asigure de veridicitatea celor declarate.
    • 0 (2 voturi)    
      nu rade! (Miercuri, 19 august 2009, 13:21)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui Musculin

      Nu rade ca nici americanii cu "In God we Trust" nu-s departe de acest spirit laic penibil!
      Noroc ca au salvat situatia imprimand si bufnita aia mica in coltul din dreapta sus ca simbol al Bohemian Club !
      • 0 (0 voturi)    
        comparatia e deplasata (Joi, 20 august 2009, 19:08)

        adl [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

        Oameni buni,

        Eu zic sa nu comparam simplist niste afirmatii. Desi rostim aceleasi cuvinte zilnic, o facem din multe, foarte multe motivatii.

        Asa ca in timp ce oamenii aia care au scris "In God we Trust" destul de probabil ca intelegeau, credeau si practicau acest crez - vezi valorile pe care s-a bazat constructia societatii americane, cei care balmajesc astazi in Romania " Asa sa ne ajute Dumnezeu" sunt liberi cugetatori in cel mai bun caz sau tortionari si securisti in cel mai rau caz, care rostesc aceasta fraza talismanica pentru ca da banii sau ca sa se puna bine cu Sefu'.

        Prin urmare, usor cu comparatiile.
    • +8 (8 voturi)    
      bravo (Miercuri, 19 august 2009, 14:01)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Musculin

      Ai atins 90% din subiectul numit BOR.
      Printre chestii care mai merita mentionate: atribuirea de terenuri, parcuri, imobile, spatii coerciale de catre primarii pentru utilizare gratuita de catre BOR, emiterea de autorizatii de construire dupa inceperea ilegala a constructiei (eventual si atribuire terenului tot dupa), etc. Au construit legal/ilegal in 20 de ani cat n-a demolat ceausescu in 50 de ani (nu ca as fi de acord cu ce s-a intamplat).
      Mai sunt cateva chestii, dar este un comentariu excelent.
    • -12 (14 voturi)    
      Mai, frate, esti cretin! (Miercuri, 19 august 2009, 14:04)

      Unu' [anonim] i-a raspuns lui Musculin

      Mai, frate, mi se pare mie sau esti cretin? Pe ce lume traiesti? Du-te in cluburile satanice, drogheaza-te si poarta-te ca un animal, caci asta vei ajunge fara credinta in Dumnezeu!
      • +3 (5 voturi)    
        Asta-i habotnicia! (Joi, 20 august 2009, 9:02)

        lst [utilizator] i-a raspuns lui Unu'

        Se vede ca esti habotnic dupa argumente!

        Creier spalat ce esti, imi place esenta crestinismului surprinsa in cele trei randuri, in care ai apucat sa mai si jignesti!

        Esti o rusine si pentru cei care s-au aratat "PRO" in discutii, o dovada in plus ca religia are efecte negative asupra unor creiere needucate.
  • +3 (5 voturi)    
    10 mil?? (Miercuri, 19 august 2009, 13:14)

    Mircea [anonim]

    Asta e noul mod de a da tzeapa, fac portaluri pe net, care mai de care mai fara viitor/trafic/logica.
    De ce nu se folosesc platformele existente pentru asa ceva, chiar este nevoie de ceva nou?

    Mai mult, nu inteleg de ce atatia bani, un sistem de acest gen nu costa cu siguranta atat (cu tot cu mentenanta). Chiar ar fi interesat daca autorul articolului ar fi oferit niste cifre pentru portaluri din alte tari.

    Si ce e cu fraza "licitatie de 10 mil?" Prin definitie, licitatia inseamna a obtine cel mai bun pret pentru un produs/serviciu. Daca deja se stie suma, ce licitiatie se mai face, care obtine mai mult de 10 mil?
  • +8 (10 voturi)    
    ortodox shopping mall (Miercuri, 19 august 2009, 13:23)

    stefan pop [anonim]

    acesta este urmatorul pas pentru BOR.
    Modul in care Biserica ortodoxa se dezvolta este ingrijorator pentru statul secular romanesc.
    subventii de la stat, trust media, insinuarea ideei ca ortodoxia este religie nationala, constructia de biserici la orice colt de strada, difuzoare care transmit slujbele la tot cartierul, etc, etc, etc.

    toate astea cu un scop politic foarte clar desigur.

    in curand vom fi republica ortodoxa romania

    nu stiu daca realizati dar este foarte nasol
  • +3 (3 voturi)    
    mei, mei... (Miercuri, 19 august 2009, 13:41)

    soho [anonim]

    asta e cumva interfata grafica a bisericii de 110 m inaltime?
    cred ca singurul link care o sa functioneze o sa fie ala cu DONATII
  • +5 (5 voturi)    
    tupeu fara limite (Miercuri, 19 august 2009, 13:48)

    elena [anonim]

    Sunt incredibili oamenii astia- ridzi, udrea, ex-liberalul sandu- in plina criza si in conditiile in care s-au luat bani de la fmi, ei cheltuiesc bani pe lucruri inutile.
  • +3 (5 voturi)    
    Ortodoxism Online – portal de informare a publicul (Miercuri, 19 august 2009, 14:07)

    ta31 [utilizator]

    nu mai e mult si urmeaza sa mai zica ca suntem ,,republica crestin ortodoxa" , ce nu sunt toate tarile arabe repubici sau monarhii islamice?
  • +1 (5 voturi)    
    "cash online" (Miercuri, 19 august 2009, 14:12)

    ionel [anonim]

    Imi explica cineva cum poti dona cash online??
    sau cine a scris textul de mai sus nu stie ce inseamna "cash"?
  • +3 (3 voturi)    
    Bullshit! (Miercuri, 19 august 2009, 14:12)

    Elena [anonim]

    În afară de e-guvernare, care e absolut necesar, restul proiectului e bullshit!
    InfoJust nu e treaba MCSI-ului, el cel mult poate avea un rol tehnic în realizarea informatizării centralizate pe domeniul juridic. Informaţiile despre turism de unde sunt preluate, cine elaborează textele, cine concepe ansamblul, "cuprinsul' subportalului? Specialiştii de la MCSI, care, cum se vede din caietul de sarcini, nu ştiu că în limba română se scrie cu diacritice, nu ştiu unde se pune virgula, nu ştiu să facă acordul substantivelor (vezi pag. 29, "accesul la cultură a persoanelor") samd?.
    Ce treabă are MCSI cu bibliotecile virtuale? Asta e partea unui proiect al Ministerului Culturii, vechi din 2008, vezi aici: http://www.gandul.info/supliment-scoala/biblioteca-digitala-romaniei-2008-966509
    De cand cu reduceri, criză, bla-bla, MCC nu mai are bani nici de Festivalul National de Teatru, darămite de biblioteci virtuale, in schimb MCSI vrea sa dea 42 de mil de ron ca să ne spună cum e cu ortodoxia şi cu mănăstirile din Nordul Moldovei.
    Se pare că MCSI e noul atotştiutor din România, omnicompetent, omnipotent, omniprezent. De competent ce e a pus pe net panarama aia de prototip e-ROmania de acum două luni, de care au râs şi curcile.
  • +3 (3 voturi)    
    exemplu (Miercuri, 19 august 2009, 14:23)

    Elena [anonim]

    Pour la bonne bouche, voila ici:
    http://www.romania.gov.ro/index.php?page=limba-i-literatura-romaneasca-umor-romanesc
    Permiteţi-mi câteva extrase:
    "S-a spus pe bună dreptate că limba se identifică cu însăşi istoria cugetării unui popor, deoarece toate biruinţele si cuceririle lui în diferite ramuri de activitate, tot progresul pe care l-a realizat şi toată civilizaţia la care a ajuns reprezintă o îmbogaţire si o perfecţionare lingvistică, mulţumită căreia s-au putut numi un imens număr de noţiuni noi şi s-au putu t exprima idei din cele mai complexe şi mai subtile."


    "Limba română se trage din limba latina şi este una din cele şapte limbi romanice vorbite astăzi: italiana, franceza, provensala (înrudita cu catalana-spaniola), portugheza şi retoromana."
    În realitate, cele şapte limbi romanice vorbite azi sunt nouă, catalana e o limbă diferită de spaniolă, iar de sardă se pare că nu s-a auzit.


    "Începînd din a doua jumătate a veacului al XV-lea, când pentru întâia dată cuvântul românesc a primit haina scrisului (1460-1480), prima epocă de manifestare a limbii noastre literare se încheie pe la mijlocul secolului al XVI-lea, în ajunul apariţiei celei dintâi cărţi tiparită in româneşte. Această perioadă corespunde cu pornirea luptei de emancipare a limbii române de sub tutela celei sloveneşti, cu a cărei tradiţie adânc înrădăcinată avea să se razboiască timp de peste două veacuri." - acord un premiu celui care înţelege ceva din fraza asta.


    "Eminescu (pentru români este prototipul poetului şi a poeziei), care era conversant la cele mai ridicate speculaţii filozofice şi, în acelaşi timp, era un mare admirator al poeziei populare, a schimbat radical limbajul poetic înlaturînd retoricul. " - acord aun alt premiu cui îmi spune ce înseamnă "conversant".
    • +1 (1 vot)    
      De unde ridic premiul? (Miercuri, 19 august 2009, 16:15)

      Mimi [anonim] i-a raspuns lui Elena

      Vrea sa spuna ca putea purta o conversatie avand ca tematica cele mai inalte speculatii filozofice. (nu ca ar fi cuvantul respectiv in DEX).
      • +2 (2 voturi)    
        Vrea sa spuna... (Miercuri, 19 august 2009, 18:07)

        Elena [anonim] i-a raspuns lui Mimi

        M-am prins io ce vrea să spună..., numai că nu spune! In stilistică există un "capitol" care se ocupă de calităţile şi defectele stilului. Improprietatea (termenilor) este unul dintre defecte. Inventarea cuvintelor e un capitol încă nestudiat... ; )
      • 0 (0 voturi)    
        pentru Elena (Joi, 20 august 2009, 19:14)

        adl [anonim] i-a raspuns lui Mimi

        Elena

        Ai un premiu de la mine!
  • +3 (3 voturi)    
    partea a II-a (Miercuri, 19 august 2009, 14:30)

    Elena [anonim]

    DIn secţiunea Economie:

    "Privire istorica

    Ramurile cele mai importante ale industriei erau industria petroliferă şi cea a gazelor naturale. Principalele resurse de petrol se găseau la poalele Carpaţilor lângă Ploieşti, la intrarea dinspre Pasul Predeal. Sarea şi tutunul erau monopoluri de stat. Tutunul ce provenea în cea mai mare parte din Câmpia Dunării, era de proastă calitate, însă era sursa principală de venit a localnicilor." NU se dă NICIO indicaţie temporală.

    Din categoria "TrĂiască limbajul de lemn", informaţii despre judeţul Vrancea:
    "Judeţul Vrancea a căpătat trăsăturile unui spaţiu românesc modern, realitate evidenţiată prin imaginea sa specifică ariei geografice, în care noul şi vechiul, prezentul şi trecutul formează un tot armonios şi expresiv."

    Toate astea, pentr 42 mil de ROn, fără TVA!
  • -13 (15 voturi)    
    ortodoxia religie nationala (Miercuri, 19 august 2009, 14:39)

    Nomi [anonim]

    Din cate stiu, romanii sunt un popor crestin ortodox de 2000 de ani. Mai bine de 80% din romani sunt botezati in aceasta religie, iar multi dintre oamenii de stat sunt botezati.
    Legea cultelor (489/2006) este o lege perversa, pentru ca, in numele corectitudinii politice, a democratiei, a "echidistantei" legitimieaza pseudo-religiile si sectele aparute ieri, alaltaieri .
    Chiar daca legea cultelor invocata in articolul dvs. nu recunoaste religia ortodoxa ca fiind una nationala, istoria si datele statistice actuale o contrazic in mod evident.
    Numai un neroman / nebotezat ar putea gandi ca romanii, ca popor, nu sunt ortodoxi.
    • +7 (7 voturi)    
      Inca o dovada (Miercuri, 19 august 2009, 14:59)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Nomi

      Inca o dovada a organizatiei de tip mafiot a BOR: dom'le, te-am botezat, ortodox ramai pana crapi (dar si atunci neamurile vor trebui sa plateasca pt tine o taxa de iesire din viata asta... un fleac de cateva zeci de milioane)
    • +6 (8 voturi)    
      Acum 2000 de ani... (Miercuri, 19 august 2009, 16:21)

      Dacoroman [anonim] i-a raspuns lui Nomi

      ...poporul roman era... dacii si romanii! Cat despre crestinism pe vremea aceea... mai citeste.
    • +2 (8 voturi)    
      let me guess... Moldavian ? (Miercuri, 19 august 2009, 16:35)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Nomi

      De ce nu te intorci tu frumusel inapoi in evul mediu cel moldovenesc... pardon, intunecat ...
      • +2 (4 voturi)    
        Gandirea de Evul Mediu (Joi, 20 august 2009, 8:48)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        nu tine de aria geografica ci de lipsa unei educatii corespunzatoare; procente apropiate de ignoranti se regasesc si la olteni, munteni sau ardeleni.
  • +3 (5 voturi)    
    ortodoxie-religie nationala (Miercuri, 19 august 2009, 16:29)

    robert [anonim]

    De ce trebuie sa fie ortodoxia religie nationala? Ceilalti romani de alta confesiune nu sunt parte din natiune?
    Biserica ar trebui sa fie total independenta de stat si invers. De asemenea, Biserica ar trebui sa supravietuiasca din zeciuiala data de credinciosi. Nu ar trebui sa primeasca de la stat nimic...
  • +3 (3 voturi)    
    pute (Miercuri, 19 august 2009, 16:44)

    Anonim [anonim]

    Pute a hotie.
    Ma...da pute rau de TOT.
    Cred ca nu mi se pare doar mie : caietul de sarcini se potriveste ca o manusa la SIVECO.
    N-am nimica cu ortodoxia...dar un "portal" NU MERITA 10 milioane de euro.
    Asta e EXACT ca si treaba cu concertul lui RIZI.
    Sper sa se autosesizeze cineva si in cazul acesta.
    • +5 (5 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 19 august 2009, 17:13)

      ion daniel [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      daca am ajuns sa dam 10 milioane de euro pe un ... de portal, atunci trebuie sa mergem sa ne impucam toti...
      am vazut portale destul de complexe realizate da firme cu cativa angajati pe catevva mii, poate zecii de mii de euro
      • 0 (0 voturi)    
        nu doar portalul (Joi, 20 august 2009, 22:24)

        emilper [utilizator] i-a raspuns lui ion daniel

        Milioanele de euro nu vor plati doar portalul, ci si servere, backup, spares, licente pentru software, monitoare de 32 de inci si tastaturi Microsoft, training pentru operatori, ore de support, servicii web pentru coordonarea cu alte baze de date etc.

        Evident ca proiectul e facut de dragul unei singure firme, dar cam la asa ceva se duce bugetul unei aplicatii care teoretic are 22 mil. clienti.
    • +5 (5 voturi)    
      to Anonim (Miercuri, 19 august 2009, 17:40)

      Adrian US [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      In perioada de criza cand ar trebui sa se face economii pe toate fronturile altii taie frunze la caini pe 10 mil. Faina treaba.

      Adrian US
  • -4 (4 voturi)    
    raspunsuri / lamuriri (Miercuri, 19 august 2009, 18:29)

    Nomi [anonim]

    Ca fapt divers, observ ca replicile pe care le-am primit sunt doar agresive, dar deloc argumentate.

    Dacoroman - razboiaiele dacilor cu romanii au inceput in anul 101 d.Hr.
    Crestinismul a fost propovaduit si a prins radacini in Dobrogea de catre Apostolul Andrei, evident, cu cel putin jumatate de secol inainte de inceperea celor doua razboaie.

    Stefan 2008 - uiti un lucru elementar: respectul pentru preopinent este obligatoriu intr-o discutie. Daca vrei sa discuti singur, nu intra pe blog, scrie-ti un jurnal. Si nu-l arata la nimeni...

    rintintin - afirmatiile tale sunt gratuite. E banal ca nimeni nu e tinut ortodox cu forta. fiecare om e liber sa devina adeptul oricarei confesiuni doreste. DIn cate stiu nu sunt consecinte negative dpdv social pentru cel care renunta la ortodoxie. Deci, despre ce vorbesti?

    Prin faptul ca afirm ca suntem ortodoxi de 2 mii de ani (pentru ca, dupa credinta mea, ortodoxia pastreza integral invatatura crestina de la inceputul ei, de dinainte de schisma) nu doresc sa jignesc pe nimeni. Daca privim istoria, chiar asa stau lucurile. E o chestiune de bun simt. Oare acest popor a fost musulman sau iudeu sau catolic?
    Cand spun religie nationala ma refer la faptul ca aceasta religie a fost imbratisata inca de la formare de majoritatea covarsitoare a celor care au format si formeaza poporul roman si in numele careia s-a luptat de-a lungul istoriei. Inclusiv recent, in perioada comunista.
    Faptul ca multi dintre noi s-au rupt de traditie si nu vor sa recunoasca adevarul, nu diminueaza cu nimic esenta lucrurilor. Este strict problema lor.
    • +3 (3 voturi)    
      Poate sa mai tine inca 10.000 de ani (Joi, 20 august 2009, 8:52)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Nomi

      insa nu pe banii celor care nu vor asa ceva si nu promovat prin portaluri ale institutiilor LAICE ale statului.
    • +4 (4 voturi)    
      raspunsuri..... (Joi, 20 august 2009, 9:48)

      capatu' satului [anonim] i-a raspuns lui Nomi

      ce are una cu alta, amesteci mere cu pere,
      nimeni nu contesta "religia ortodoxa" ci faptul ca din bani publici se incearca gasirea de metode ca BOR sa primeasca donatii de la toti fraierii,
      problema este ca tu legi BOR de ortodoxie, desi dupa cum s-a vazut in ultimul timp BOR-ul n'a facut nimic care sa ateste ca doreste sa pastreze vechea credinta ortodoxa: scandaluri cu chefuri, homosexualitate in manastiri, posturi de preot pe bani la Episcopia Tomisului, episcopi si mitropoliti ce au colaborat cu Securitatea, etc....,
      in nici unul din scandalurile mentionate mai sus BOR nu a fost in stare sa scoata decat niste balbaieli, nu am auzit de nici un episcop sau mitropolit dat afara pt. ca a calcat taina spovedaniei, sau pentru abuzurile savarsite,
      si in conditiile in BOR a strans deja averi imense, ar trebui sa fim de acord sa mai dam bani de la buget, pt. ce, pt. epicopi care se plimba in autoturisme mai de lux decat ministrii si parlamentarii din romanica, cand ai vazut ultima data un episcop slab, mare parte pocnesc de atata sanatate, sau s'or fi ingrasat prin post,
      cand ai fost ultima data la un episcop sa ii spui ca ai o problema si sa il rogi sa te ajute, vezi ce o sa-ti spuna: biserica n'are bani, bla, bla,....
      toata stima pt. cei cativa, putinii inalti prelati care au renuntat la viata de zi cu zi si traiesc intr-adevar respectand viata monahala, fara lux si fara chefuri, dar oricum ashtia sunt prin grija BOR pe cale de disparitie...,
      sau poate trebuie sa ne intoarcem inapoi vreo 150 de ani sa-l cautam pe Cuza, si sa-l rugam sa mai secularizeze odata averile manastiresti....
    • +4 (4 voturi)    
      Lamuriri care nu prea lamuresc (Joi, 20 august 2009, 9:56)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Nomi

      Nu e deloc banal ca nimeni nu e tinut ortodox cu forta, si e evident ca exista consecinte pentru cei care renunta la ortodoxie. Ortodoxia promovata de BOR are tendinte agresive de marginalizare a celor care nu fac parte din ea, considerandu-i sectanti sau eretici. Si ce te faci cand patronul tau se considera ortodox si tu nu esti? Teoretic legea te apara de discriminare, insa BOR-ul o incurajeaza in randul adeptilor sai.

      Nu poti afirma ca suntem ortodoxi de 2000 de ani din 2 motive.

      1. Deoarece e indoielnic ca "majoritatea covarsitoare a celor care au format poporul roman" traiau doar in Dobrogea, unde se presupune ca a propovaduit Andrei.

      2. Deoarece inainte de schisma nu cred ca se poate vorbi de ortodoxie in forma curenta. dupa rationamentul tau si catolicii pot afirma ca exista de 2000 de ani (si o afirma) deoarece in mod sigur si ei se considera unici pastratori ai invataturii crestine asa cum a fost ea la inceputuri. Nu puteti avea amandoi dreptate.

      Faptul ca nu doresti sa jignesti pe nimeni nu inseamna ca nu o faci, afirmand convingeri si opinii personale ca adevaruri istorice absolute.

      Si,asa cum s-a mai spus, acest popor, acum 2000 de ani, nu exista. Deloc.

      Realitatea este ca acum in Romania exista, in afara ortodoxilor de rit BOR, atei, care nu tin de nici o religie, catolici, greco-romani, musulmani, adventisti, baptisti, penticostali, ortodoxi de alt rit decat cel majoritar, precum si o groaza de alte credinte. Statul nu trebuie sa discrimineze si nici sa favorizeze vreuna dintre acestea. Prin lege. Prin Constitutie.
      • +1 (3 voturi)    
        Ortodonti de 2000 de ani (Joi, 20 august 2009, 12:53)

        Margicu [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Opinia unui specialist, pentru cei interesati: http://www.medievistica.ro/texte/istorie/cercetarea/Inceputurile1000Rusu.htm
      • -2 (4 voturi)    
        ortodoxia (Joi, 20 august 2009, 13:12)

        anonimul [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Stici cumva in ce biserica din Ierusalim vine si cum este "lumina" la Inviere? Toata lumea stie ca exclusiv la biserica ortodoxa. Si este cu desavarsire exclus orice trucaj, prin fermitatea paznicilor evrei . Este bine sa va informati inainte de a pleda o cauza. Este drept ca a avut loc schisma in 1054, dar biserica Romei a fost cea care s-a separat de cea rasariteana, iar din biserica Romei au aparut alte credinte, mai tarziu. Iar mai tarziu au tot aparut alte si alte credinte zise crestine, si vor mai apare (Ce ziceti de scientologie?) Este dreptul fiecaruia de a alege drumul gresit, dar adevaratul drum este cel initial, propovaduit si pastrat prin sinoduriele crestine pana in 1054, prin sacrificile pentru pastrarea acestei credinte si marturisirile atator sfinti, despre care sunt sigur ca stiti fff putin. Vedeti ce spune americanul Serafim Rose, contemporan, despre ortodoxie, Rafail Noica (fiul lui Ctin Noica), arhimandritii Arsenie Papacioc si Iustin Parvu, flacari vii ale credintei noastre nationale (ramasi in viata dintre cei prigoniti pentru credinta, care au suferit ca niste mucenici prigoana anticrestina si au murit prin inchisori in anii `50). Lista este insa lunga, lunga, atat de romani cat si de straini mari marturisitori ai ortodoxiei. (ortodoxia==dreapta credinta)
    • +1 (3 voturi)    
      chiar TU recunosti! (Joi, 20 august 2009, 12:01)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Nomi

      In 101 razboiul a fost intre "daci si romani" - ce-i tot dai cu "poporul roman"?

      Mai las-o si tu, cu manualele de "istorie" de pe vremea lu' Ceashka - si cu sloganurile cu care ii piseaza pe oameni securistii BOR - bineinteles ca lumea se enerveaza cand da mereu de aceleasi lozinci gaunoase...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu e vorba de manualele lui Ceausescu (Vineri, 21 august 2009, 14:00)

        Roman [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Tipul e din Moldova de peste Prut. Au fost total dezinformati de Sovietici. Acorda-i circumstante atenuante. :)
    • +4 (6 voturi)    
      Faptul ca sunt botezat (Joi, 20 august 2009, 12:07)

      Falciparium [utilizator] i-a raspuns lui Nomi

      in aceasta religie nu inseamna ca am "imbratisat" ortodoxismul. La 3-4 luni cat aveam atunci... nu prea puteam alege.....
      Iar faptul ca sunt inca ortodox nu este datorita faptului ca sunt fan ortodoxism.... ci ca religia imi este indiferenta.... si sunt de acord cu toti cei care au sustinut ca bisericile sa aiba fonduri DOAR din donatiile credinciosilor... Atunci s-ar vedea cu adevarat cati "suporteri" sunt cu adevarat.....
  • +6 (6 voturi)    
    Conform caietului de sarcini (Miercuri, 19 august 2009, 19:34)

    Me the one [anonim]

    avem un singur castigator : SIVECO.
    sa traiti bine
    • +4 (4 voturi)    
      SIVECO (Joi, 20 august 2009, 8:02)

      ice [anonim] i-a raspuns lui Me the one

      SIVECO e firma aia care a fost implicata intr-un scandal acu doi ani- parca Romanai a pierdut o multime de bani din fondurile pentru agricultura de la UE ce trebuiau date fermierilor pentruca ei n-au făcut softul nici bine si nici la timp.
      Si pe ala tot pe o caciula de bani, din cate tin minte.
      O sa caut pe net si revin cu precizari.
      Si asta trebuia sa fie trecut in caietul de sarcini.
      • 0 (0 voturi)    
        nu s-au pierdut banii (Miercuri, 26 august 2009, 11:04)

        andrada [anonim] i-a raspuns lui ice

        Nu a pierdut nimeni nici un ban, toti fermierii au primit pana la urma banii europeni, s-a tot laudat ministru sarbu ca a reusit sa-i dea la timp si softu merge bine, dar intrebarea e ce vor face taranii cu atatia bani ca cartofii sunt la fel de scumpi? Toata lumea vorbeste de bani europeni da nu se vede nimic dup ace-I primesti…
    • +1 (1 vot)    
      Si la bine, si la rau! (Joi, 20 august 2009, 9:23)

      Milu [anonim] i-a raspuns lui Me the one

      .
  • +5 (5 voturi)    
    Discutia cu Ortodoxia ... (Joi, 20 august 2009, 6:51)

    carmen [anonim]

    E nimic pe langa faptul ca aceasta licitatie, ca majoritatea, este una cu castigator deja anuntat.

    Caietul de sarcini este facut ca sa pice manusa pe o anumita firma si sa scoata din competitie pe altii ...
  • +5 (5 voturi)    
    Castigator (Joi, 20 august 2009, 7:10)

    orly [anonim]

    Si numele firmei sa inceapa cu S si sa se termine cu iveco
  • +4 (6 voturi)    
    Doamne, Doamne (Joi, 20 august 2009, 7:47)

    Doamne, Doamne [anonim]

    Doamne, dar internetul e lucrarea daviolului, e plin de 666, cum draccu sa faceti e-Ortodoxie? nu v-ar mai rabda Dumnezeu!
    • +5 (7 voturi)    
      Si cand te mai gandesti (Joi, 20 august 2009, 9:33)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Doamne, Doamne

      ca la dezvoltarea calculatoarelor au contribuit si homosexuali precum Turing... ptiu, drace!
    • +5 (7 voturi)    
      heh (Joi, 20 august 2009, 13:26)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Doamne, Doamne

      Trebuie neaparat ca pagina respectiva sa aiba background de culoarea #666666 :)
  • +3 (3 voturi)    
    10 milioane (Joi, 20 august 2009, 8:48)

    titus58 [utilizator]

    Ce portal de informare de 10 milioane euro. In Wikipedia de la inceputurile ei si pana acum nu s-au bagat atatia bani.
    • 0 (0 voturi)    
      3 mil. $ pe an (Joi, 20 august 2009, 22:33)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui titus58

      bugetul Wikipediei e de vre-o 3 milioane de USD pe an, si asta nu include pretul contentului, care e donat gratis de contribuitori.
      • 0 (0 voturi)    
        Bugetul? (Vineri, 21 august 2009, 13:54)

        Roman [anonim] i-a raspuns lui emilper

        Adica vrei sa spui ca primesc bani de la Stat? Banii lor sunt din donatii, deci nu suporta comparatii cu cazul de fata.
  • -7 (7 voturi)    
    Fiţi profesionişti! (Joi, 20 august 2009, 9:23)

    OM [anonim]

    Ca de obicei, încercaţi să abateţi gândul românului de la subiect. Pentru că tot se răsufla povestea cu site-ul aţi preferat să o spuneţi dar să atrageţi atenţia nu asupra sumei şi condiţiilor, ci asupra unui subiect oarecum „acid” - religia. Dacă verificaţi declaraţiile românilor de acum ceva vreme 80% din populaţia României este creştin - ortodoxă! NU trebuie să ne spună legea că suntem asta sau să ne dea voie legea să credem în Dumnezeu! Deci reveniţi la subiect, nu divagaţi! Ori aveţi ceva de zis ori vreţi să „aburiţi” - ca de cele mai multe ori - lumea! Respectaţi-vă meseria, dacă vreţi să vă fie respectate producţiile - în speţă articolele!!!
  • +3 (5 voturi)    
    Halal (Joi, 20 august 2009, 9:58)

    Ciprik [anonim]

    BIBLIA spune ca mantuirea este personala nu in grup, cum pretind unii preoti ortodocsi. Mantuirea nu este in grup, deci mi se pare o prostie sa spui ca religia nationala este ortodoxia. De ce ii duceti pe o cale larga cand Biblia spune ca doar cea stramta duce in cer?
    Dumnezeu sa va lumineze!
  • +3 (3 voturi)    
    ce o sa faca "e-mediu"? (Joi, 20 august 2009, 12:07)

    Codruta N [utilizator]

    O sa bag pe Internet proba din eventualele locuri poluate, ca sa-mi faca analize on-line?

    Ce-i cu tzeapa asta? La ce foloseste "e-mediu"?

    Pentru un site ca www.ursuletiisuparati.ro, de pe care utilizatorul poate (teoretic, ca practic n-are cui, grrrrrr...!!!) sa trimita sesizari online, am platit mai putin de 1000 euro!!!
  • +5 (5 voturi)    
    si e-turism? (Joi, 20 august 2009, 12:11)

    Codruta N [utilizator]

    Sunt ZECI de site-uri, de turism, unul mai bun si mai util decat altul, generale sau "dedicate" pe diverse domenii (unul foarte bun, d.ex., este www.alpinet.ro) unele cu rezervari complexe, de locuri la hoteluri / cabane / pensiuni, bilete de avion samd., multe cu web-cam din locuri turistice - la ce este nevoie de "e-turism"?

    TZEAPAAAAAAAAAAAA!!!

    Astia isi bat pur-si-simplu joc de banii nostri!
  • +4 (4 voturi)    
    apropo: (Joi, 20 august 2009, 12:16)

    Codruta N [utilizator]

    Dupa ce a venit "guvernul" asta nou, atat site-ul guvernului cat si site-urile mai multor ministere (ba chiar si al CDEP, care era cat se poate de bun) au fost COMPLET schimbate / refacute - asta, cu toate ca, in fond, nu se schimbasera decat oamenii si ROI / ROF din ministerele respective (deci se puteau face simplu doar cateva modificari de documente pe site-urile vechi) - nu credeti ca ar fi interesant de investigat CATI bani s-au bagat in noile site-uri (in vreme, cica, de CRIZA), cui s-au dat acesti bani si de ce?
  • +4 (4 voturi)    
    e-prostie.ro (Joi, 20 august 2009, 12:42)

    zdragomir [utilizator]

    Cate companii sunt in Romania care indeplinesc cerintele? Cate dintre acestea sunt private si nu au avut istorie de contracte cu statul? Cate sunt romanesti? Asta vreau sa stiu. Se pare ca numai daca faci contracte smechere cu statul poti sa scoti cifra de afaceri asa mare.

    Partea de hard si soft si banda de net nu au cum sa depaseasca 1 milion de euro. E stupid total. Mai bine platesc 10 de consilieri cu 500 de euro bucata sa faca recomandarile tehnice si tot se iese mai ieftin.

    Cele 10 milioane de euro sunt doar pentru constructie sau si pentru mentenanta si COLECTARE de continut?
  • +3 (3 voturi)    
    10 pt articol (Joi, 20 august 2009, 12:47)

    as [anonim]

    Dle Adrian Vasilache va felicit pentru articol si pentru calitatea activitatii. E foarte bine ca tineti sub observatie acest Minister. Singura calitate pe care o are Sandu (nu pot sa ii spun domnul, ca nu e) este ca are tupeu, iar pt stragerea de mita iti trebuie si tupeu. Deasemenea toti consilierii lui (TOTI) sunt niste incompetenti, interesati numai sa fure.
    Sper ca urmatoarea ancheta si comisie sa se faca pe acest minister iar Sandu si cu toti hotii din jurul lui sa raspunda la DNA.
  • +4 (4 voturi)    
    FRAUDA din banii cetatenilot (Joi, 20 august 2009, 12:54)

    cetateanul roman [anonim]

    In mijlocul unei crize economice cineva propune ca Romania sa cheltuiasca 10 MILIOANE EUR pe un portal e-guvernare cand bugetul nu mai are bani de plata salariilor bugetarilor? Cine a propus asa ceva, respectiv Ministrul Comunicatiilor ar trebui dat afara imediat. In primul rand pretul este umflat peste limita oricarui bun simt iar in al doilea rand este o licitatie servita unei singure firme (sau maxim doua, cum s-a mai discutat aici). Prin urmare, concluzia este, inca o FRAUDA PE FATA, in care 10 MILIOANE EUR din banii nostri ai cetatenilor Romaniei, se duc direc in buzunarele actionarilor acestei firme si de acolo in buzunarele celor care au aranjat frauda asta.

    Domnule Gabriel Sandu - http://www.mcsi.ro/Ministru/Detalii/CV - daca faceti aceasta afacere in urmatorii ani nu veti scapa de justitie, care va demonstra ca a fost o frauda de proportii. La ce "firma privata" ati lucrat intre 1997-2004? Asa se imparteau milioanele de EURO si acolo sau numai de la stat unde banii vin de la cetatenii romaniei si care trebuie furati cat se mai poate?

    Pacat de omul care a muncit pentru toata propunerea asta de portal e-guvernare, probabil este o echipa de tineri IT-sti adevarati (nu ca dvs. care nu aveti nici o experienta in domeniul comunicatiilor si IT) si talentati care au pus pe hartie atatea pagini de idei si au furnizat o solutie completa, dar care nu costa nici o fractiune din cat ati pus pretul pentru a castiga o singura firma.

    Eu as pune caiet de sarcini pentru ministri, nu sa fie numiti pe criterii policite, ci de competenta si expertiza. Cu propunerea asta v-ati dovedit adevarata fata domnule ministru.

    Eu, ca cetatean roman, sunt IMPOTRIVA ACESTUI CONTRACT, impotriva cheltuirii sumei exagerate de 10 milioane EUR destinate unei singure firme prin conditiile aberante puse (schema clasica de furt al "licitatiilor"). Denunt aceasta tentativa de furt si rog autoritatile sa ia masuri si CETATENII sa ia atitudine. Nu se mai poate!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Site foarte important (Joi, 20 august 2009, 13:03)

    Margicu [anonim]

    Acest portal este de mare importanta obsteasca si patriotica pentru intreg poporul drept-credincios al Jamahiriei Pravoslavnice Moldo-Vlahe si numai niste cartitori atei aserviti occidentului scarbavnic pot pune sub semnul intrebarii oportunitatea includerii domeniului despre Sfanta Biserica BOR, farul calauzitor al neamului de la Burebista incoace. Pentru o mai buna vizibilitate,ar trebui insa creat un portal e-Ortodoxie iar e-Romania sa fie doar un subdomeniu asa cum legea lui Dumnezeu e deasupra legii oamenilor. Sa-i lumineze Atotputernicul si Atotmilostivul pe guvernanti ca sa se aplece mai des la sfaturile duhovnicilor BOR.
  • +5 (5 voturi)    
    sesizarea societatii civile (Joi, 20 august 2009, 13:16)

    as [anonim]

    Daca exista vreo asociatie, organizatie in masura sa faca o sesizare publica si sa solicite anchetarea intregii activitati a acestui ministru, ar fi foarte bine.
    Sau o petitie prin care sa se solicite demisia lui Sandu si a intregii echipe, atunci eu semnez imediat.
  • +5 (5 voturi)    
    Antivirus (Joi, 20 august 2009, 14:01)

    Cris [anonim]

    cel mai tare mi-a placut descrierea solutiei antivirus... cica sa aiba componenta TruScan... pai asta e o componenta de la symantec... pot celelalte firme de software antivirus sa vina si sa se dea peste cap ca nu au voie sa denumeasca o componenta asa, chiar daca face acelasi lucru... intotdeauna mi-a fost greata de hotii prosti
  • +1 (5 voturi)    
    Si de ce dau bani la biserica atunci? (Joi, 20 august 2009, 17:12)

    Viitorul ateu crizat [anonim]

    Am observat de multa vreme ca popii nu au probleme cu criza, dar sa le faca acum si site pe banii mei...!
    Trec la ateism.
  • +1 (1 vot)    
    Simplu inseamna complex (Joi, 20 august 2009, 19:51)

    Catalin Ilinca [anonim]

    Servicii gen Wikipedia (atentie serviciu nu site - asta pentru cei care nu au ce face si se baga sa scrie despre web), nu au plecat de la un "caiet" de aberatii cum e acest proiect.

    Cine are rabdare sa citeasca pana la sfarsit si are si cunostinte IT (web/server) cat de cat, poate intelege ce vor baietii astia sa faca cu 10 milioane de euro:

    Un SITE care sa cuprinda TOT, sa se poata programa in el in TOT, sa se poata face ORICE foarte USOR. Mai tehnic vorbind, se doreste crearea unui server web printre altele compatibil cu php, java, ruby, asp, cf, cand mintile luminate ale vremii nu au reusit sa faca DOAR COMPONENTA asta in 50 de milioane de Euro. Ei o vor asa ca o enumerare in marele proiect pentru care aloca fabuloasa suma de 10 milioane.

    Mai baieteilor cu costume si cravata ipocrite, Apache se rezuma a servi de exemplu php si e foarte bun la asta, are tentative de a servi ASP dar nu se poate compara cu IIS-ul de la Microsoft. Microsoft nu a scos componenta de interpretare PHP suficient de puternica sa arunce Apache out of the business, si vreti voi sa faceti asta? A... si mergem mai departe, voi vreti sa va masurati si cu Adobe (CF) si vreti sa serviti / interpretati si cold fusion?

    Sunteti atat de aberanti in premisele proiectului incat pariez pe tot ce am eu ca nu veti gasi nici prin sindicalizare de oferte firme care sa va faca aberatiile vostre!

    P.S. Aplicatia trebuie sa fie capabila sa genereze site-uri printr-un wizard usor de folosit in orice limbaj? Si vreti si salvare pe banda magnetica?

    P.S.2. Pentru ce a mai evoluat lumea? cand oamenii nostri de la IT-ul tarii sunt ramasi in urma cu ani buni... si mai sunt si PROSTI!
    • 0 (0 voturi)    
      Dragule... (Vineri, 21 august 2009, 13:51)

      Roman [anonim] i-a raspuns lui Catalin Ilinca

      ...stai linitit in USA, Franta sau unde esti, aici in Rom. nu e destept cine stie IT ci acel care castiga BANII pusi in joc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri