Orange in Romania: Numarul clientilor a crescut cu 4,8% dar veniturile au scazut cu 23% in trimestrul trei din 2009

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 29 octombrie 2009, 10:31 Economie | Telecom

Numarul clientilor Orange in Romania (n.r numar de SIM-uri active) a depasit in trimestrul trei din acest an 10,6 milioane utilizatori, in crestere cu 4,8% fata de perioada similara a anului precedent si cu aproape 340.000 de clienti in plus fata de trimestrul anterior, insa valoarea veniturilor operatorului a scazut cu aproape 23%, arata datele prezentate joi de grupul France Telecom. Seful Orange, Thierry Millet, explica scaderea veniturilor prin presiunea deteriorarii conditiilor economice, a reglementarilor si a diminuarii tarifelor.

“Desi indicatori precum traficul in retea si numarul de clienti au revenit pe o curba pozitiva, veniturile sunt in continuare sub presiunea generata de deteriorarea conditiilor economice, de reglementari si de diminuarea tarifelor ca masura de a raspunde necesitatilor clientilor rezidentiali si business in perioada de criza economica”, a precizat joi Thierry Millet.

In trimestrul al treilea din acest an, veniturile Orange Romania au depasit 269 milioane de euro, in scadere cu circa 23% fata de venituri de 349 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut. Dupa primele noua luni din acest an, veniturile operatorului au totalizat 800 milioane euro, iar venitul mediu anual pe utilizator a fost de 100 de euro. Spre comparatie, in trimestrul trei din 2008, venitul mediu anual pe utilizator a fost de 122 de euro.

“Baza de clienti a urmat o evolutie ascendenta pe toate segmentele - prepay, servicii de voce pe baza de abonament si servicii de date, fapt care demonstreaza ca ofertele Orange lansate in acest trimestru au fost printre cele mai apreciate la nivelul pietei", a mai spus Millet.

La 30 septembrie 2009, din numarul total al clientilor Orange, 2.236.000 utilizau si serviciile de internet mobil in banda larga, in crestere cu 95% fata de aceeasi perioada a anului 2008. Totusi, la aceeasi data din 2008, Orange avea circa 1.146.000 de clienti broadband, in crestere cu 127% fata de trimestrul trei din 2007.

La jumatatea acestui an, Orange Romania avea 10,354 milioane utilizatori, in crestere cu 2,6% fata de prima jumatate a anului trecut si cu 236.000 clienti in plus fata de trimestrul anterior, fara insa sa atinga nivelul de clienti de la sfarsitul lui 2008, cand operatorul avea 10,355 milioane utilizatori.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1132 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Numarul clientilor (Joi, 29 octombrie 2009, 11:20)

    gigi [anonim]

    Normal ca a crescut. tot ce trebuie sa faci e sa intri pe site si sa comanzi o cartela pe care o vei primi prin posta acasa.
    Iaca, inca un sim activ, inca un client in plus.

    MAREA PROBLEMA a celor de la Orange e ca nu au grija de clientii veki.
    Platesc la profit pentru asta.
    De exemplu am 4 abonamente la ei(iaca 4 clienti), dar in curand voi avea 2. Iar peste 6 luni sper sa spun: bye bye Orange.
    • 0 (0 voturi)    
      Clienti (Joi, 29 octombrie 2009, 11:58)

      Mary15 [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Stai linistit o sa iti faca cand o sa suni la ei sau o sa mergi in orange shop. Daca o sa mergi in Shop o sa iti bage sigur sigur un telefon pe gat si o sa iti faca o oferta cu mai multe minute..... Daca este la o adica nici Vodafone-ul si nici Cosmote-ul nu stiu sa aiba grija de clientii vechi.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 29 octombrie 2009, 11:43)

    popaduhu [anonim]

    mai opriti-va ca depasiti granitele
    parca ar fi raportarile de cate hectare s-au semanat in campania de primavara...
  • 0 (0 voturi)    
    Orange (Joi, 29 octombrie 2009, 11:51)

    ionutz [anonim]

    Tot timpul si-au neglijat clientii vechi, daca mergi la orice dealer te incurajeaza sa renunti la ab vechi pt. unul nou care e mult mai ieftin.
  • 0 (0 voturi)    
    sigur (Joi, 29 octombrie 2009, 13:46)

    tronicx [anonim]

    Sa mentionam toate sponsorizarile orange prin liceele capitalei? am primit 4 cartele pana acum, care se adauga abonamentului. Uite 5 clienti unde erau
    • 0 (0 voturi)    
      SIMuri active inseamna altceva... (Joi, 29 octombrie 2009, 17:57)

      mario [anonim] i-a raspuns lui tronicx

      va tot dati cu parerea pe aici si va numarati SIMurile care stau prin dulapuri ca si clienti activi.
      faptul ca hotnews nu informeaza complet nu inseamna ca operatorii numara SIMurile neutilizate ca fiind clienti, ca nu sunt atat de fraieri incat "sa isi fure singuri caciula".
      deci, clienti reprezinta SIM-urile utilizate/reincarcate/cu apeluri emise, primite...
      • 0 (0 voturi)    
        ARPU este ceea ce conteaza (Joi, 28 octombrie 2010, 13:56)

        bobi [anonim] i-a raspuns lui mario

        Numarul SIM-urilor active nu aduce niciun avantaj operatorului.
        Ceea ce conteaza este ARPU (Average revenue per user) care reprezinta venitul obtinut in urma utilizarii serviciilor. Degeaba ai 10 mil. utilizatori daca aduc in medie 5eur venit lunar. Din presa stiu ca Vodafone are ARPU mai mare ca Orange.
  • 0 (0 voturi)    
    Tupeu de monopol orangian (Joi, 29 octombrie 2009, 22:44)

    atilibela [anonim]

    Seful meu (patronul) are un abonament la orange de 4-5 ani si astia de la orangini au un tupeu monopolist cu cei ce au abonamente pe firma de nu poti sa intelegi cu un creier de om normal>trimit tot felul de reprezentanti pe capul lui si incearca sa-l fenteze cu ori ce ocazie chiar au si reusit sa creasca abonamentul cu aproape 100 euro si sa-i faca cadou inca 2 sim-uri in plus(mai avea 1 in plus)
    INTERESANT E CA EL NU A CERUT ASTA+++++
    reprezentantul atit se fofila pe linga el pina a reusit sa-l faca sa semneze niste formulare (tot felul de anexe la contract) care la prima vedere pareau avantajoase dar pe dos modificau clauzele cele vechi introducind altele noi absolut aiurea care aveau scopul sa creasca suma totala incasata(daca te puneai sa cirii la operator it-i rupea gura ca asta e o oferta personalizata ci te afli sub contract inca 10 luni si sa taci si sa platesti ca tu ai semnat dar nu are nici un comentariu ca de fapt ai fost inselat......AM HOTARIT SA INCERC SA-L AJUT FIINDCA EL ARE PREA MULT BUN SIMT SI CU BANDITII ASTIA NU SE POATE CU BUN SIMT
    am trimis la orange un memoriu prin care am descris modalitatea cum este clientul elegant si semilegal inselat .>>mentionind ca nu astept pina la nemurire si daca nu se misca pina la 02.11.2009 public pe net adica si aici explicatii detaliate si textul memoriului sa fie lumea informata sa nu pateasca si altii si dau subiectul si la protectia consumatorului ca sistemul tupeist e in dezvoltare >>> deci trebuie urmarit subiectul ca e in dezvoltare ca un bebe (conceput cu un viol) VA URMA>>>>>


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri