30% dintre utilizatorii de telefonie din Romania nu pot suna la 118800

Amenzi de pana la 100.000 lei pentru operatorii de telefonie vinovati ca nu permit utilizatorilor sa sune la 118800

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 19 noiembrie 2009, 13:52 Economie | Telecom

30% dintre utilizatorii romani de telefonie nu pot suna in prezent la 118800, serviciul universal de informatii privind abonatii de telefonie, in conditiile in care acesta este un drept legal al tuturor utilizatorilor de telefonie. InfoClick, furnizor desemnat sa asigure acest serviciu care este o obligatie la nivel european, sustine ca si-a indeplinit obligatiile tehnice, insa interconectarea lipseste cu operatori mari precum Cosmote, Zapp si RCS&RDS. Autoritatea de reglementare a demarat deja o ancheta in acest sens, iar furnizorii care nu vor asigura serviciul risca amenzi de pana la 100.000 lei. Cei trei mari operatori nu au dorit sa comenteze.

Serviciul de informatii privind abonatii de telefonie, obligatie la nivel european, in conditiile in care face parte din sfera serviciului universal (set de servicii care trebuie puse la dispozitia utilizatorilor din toate tarile membre UE la preturi accesibile si la un nivel de calitate prestabilit) a fost lansat pe 31 octombrie 2009 in Romania, iar furnizor este InfoClick in asociere cu Newsphone Hellas Atena Grecia, companie cu experienta de 15 ani in acest domeniu pe piata elena.

De ce a permis arbitrul telecom lansarea unui serviciu nedisponibil pentru 30% dintre utilizatorii de telefonie din Romania?

Baza de date are pana cum doar trei milioane de numere, majoritatea numere de telefonie fixa, dar marimea bazei de contacte nu este o obligatie in conditiile in care intrarea sau iesirea din acest registru se poate face oricand, pe baza optiunii abonatului. Problema cea mare apare in faptul ca serviciul nu poate fi apelat momentan decat de utilizatorii Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC, desi legea prevede dreptul de acces pentru toti utilizatorii de telefonie.

Potrivit datelor autoritatii de reglementare in comunicatii electronice, ANCOM, la momentul lansarii, peste 70% dintre utilizatorii de servicii de telefonie aveau acces la serviciu. De ce a permis totusi autoritatea lansarea unui serviciu care nu poate fi apelat de toti abonatii din Romania?

"In prezent, ca si la momentul inceperii furnizarii serviciului, la 31 octombrie 2009, peste 70% dintre utilizatorii de servicii de telefonie aveau acces la serviciu. ANCOM a considerat si considera in continuare ca este de preferat ca o masa critica de utilizatori sa beneficieze de acest serviciu, urmand ca accesul sa fie extins si generalizat in timp, decat ca serviciul sa nu fie disponibil niciunui utilizator", a declarat pentru HotNews.ro Catalin Marinescu, presedintele autoritatii.

Posibile amenzi intre 50.000 lei si 100.000 lei pentru operatorii vinovati

Autoritatea spune ca a demarat deja operatiuni de control in aceasta privinta, iar operatorii vinovati de actuala situatie risca in cazul in care lucrurile nu sunt rezolvate amenzi de pana la 100.000 lei.

"InfoClick se afla inca in negociere cu operatorii care ii deservesc pe ceilalti 30% dintre utilizatori in vederea semnarii acordurilor de interconectare si a pus la dispozitia ANCOM dovezi in acest sens. ANCOM desfasoara deja operatiunile de control si analizele necesare pentru a identifica motivele ce au stat la baza neincheierii respectivelor acorduri de interconectare.

In momentul in care ANCOM va stabili care dintre furnizorii implicati se face vinovat de incalcarea cadrului legal din acest domeniu, ANCOM va aplica sanctiunile prevazute de lege, incepand prin a transmite o notificare, iar daca in termen de 30 de zile situatia nu se remediaza, Autoritatea va aplica amenzi care pot ajunge pana la 50.000 lei, in cazul furnizorilor de retele publice de telefonie si pana la 100.000 lei, in cazul furnizorului de serviciu universal", a explicat Catalin Marinescu.

Cosmote, Zapp si RCS&RDS nu comenteaza. InfoClick - probleme la calitatea serviciilor

Contactati pentru explicatii legate de lipsa semnarii acordurilor de interconectare cu InfoClick, oficialii Cosmote, Zapp si RCS&RDS nu au dorit sa comenteze. De cealalta parte, InfoClick are obligatii in calitate de furnizor de serviciu universal.

"Trebuie sa acorde posibilitatea de preluare a apelurilor 24 de ore din 24 de ore, 7 zile din 7, timp maxim de raspuns al operatorului sa fie maxim 15 secunde pentru 85% din apeluri si maxim 30 de secunde pentru 100% din apeluri. Disponibilitatea serviciului trebuie sa fie de minim 98% iar pentru registrul online minim 1000 de accesari simultane, obligatii care vor fi verificate", preciza in urma cu doua zile presedintele ANCOM la lansarea oficiala a serviciului.

50 de operatori are in prezent Call-Center-ul InfoClick menit sa asigure functionarea optima a serviciului de informare privind abonatii de telefonie din Romania. "Din orice retea se poate apela, in principiu", a fost unul din raspunsurile unei operatoare a 118800 la un telefon dat ieri de HotNews.ro.

Mai mult, daca telefonic costa, registrul abonatilor de telefonie din Romania poate fi accesat gratuit pe internet. Aplicatia are insa probleme serioase in afisarea rezultatelor, in special in cazul utilizatorilor care se gandesc sa completeze prea multe campuri, pentru rezultate cat mai mai aproape de cerinte. Completand doar "nume" si "prenume" poti gasi un numar de telefon (din cele disponibile, cele mai multe numere de telefonie fixa), insa daca se mai completeaza si campul "strada" nu mai este afisat nici un rezultat.

"Numarul universal privind abonatii este principalul vehicul prin care utilizatorii pot afla informatiile de contact, de oriunde. Aplicatia online este disponibila in functie de formatul si datele de contact care au fost puse la dispozitie de catre operatori, dar urmeaza sa o mai imbunatatim pentru o mai rapida cautare in urmatoarea perioada", au explicat pentru HotNews.ro oficialii InfoClick.

"In ceea ce priveste modul de functionare al aplicatiei online, ANCOM a facut mai multe verificari inainte de lansarea serviciului si a constatat indeplinirea indicatorilor minimali de calitate pentru furnizarea acestuia. Verificarile nu se opresc insa aici, ANCOM desfasoara si va desfasura in continuare actiuni menite sa remedieze si sa regleze diferite aspecte ale functionarii proiectului (...)", sustine si Catalin Marinescu, seful autoritatii.

Cine poate fi consultat in baza de date nationala?

Numai cei care au optat sau vor opta pentru ca datele sa le fie afisate, sustin atat oficialii InfoClick cat si ai ANCOM. Oficialii InfoClick spun ca pana in acest moment in baza de date sunt circa trei milioane de contacte, "utilizatorii a 24 de operatori la nivel national (operatorii principali), utilizatori care au acceptat ca datele lor de contact sa faca parte din registrul telefonic universal de abonati". Bazele de date trebuie sa fie actualizate luna de luna de catre fiecare operator in parte si trimise catre InfoClick.

"De regula, daca facem o medie in tarile UE unde registrul este disponibil, registrele de abonati cuprind in mare parte numere de telefon fixe – circa 90-100% din utilizatorii de telefonie fixa si circa 25% din totalul utilizatorilor de telefonie mobila", sustin oficialii InfoClick.

Potrivit reprezentatilor ANCOM, includerea datelor de identificare ale abonatilor in registrul abonatilor si serviciul de informatii privind abonatii 118800 se face prin doua metode alternative: abonatii sunt informati ca anumite date cu caracter personal ale acestora (care sunt expres mentionate) vor fi incluse in registrele publice ale abonatilor, in lipsa exprimarii vointei contrare a respectivilor abonati (sistemul „opt-out”), sau abonatii sunt intrebati daca doresc ca datele lor de identificare, precum si care dintre acestea, sa fie incluse in registrele publice ale abonatilor (sistemul „opt-in”).

Aceste metode au fost agreate si formulate cu titlul de recomandare de Autoritatea Nationala pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Alegerea sistemului optim a fost lasata la latitudinea furnizorilor de servicii de comunicatii electronice.

"De regula, in majoritatea statelor din Uniunea Europeana, in cazul abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului furnizate la puncte fixe, s-a aplicat sistemul „opt-out”, iar in cazul abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului furnizate la puncte mobile, in special pentru serviciile preplatite, a fost utilizat sistemul „opt-in”.

In Romania, fiecare operator a putut decide asupra metodei aplicate, ANCOM neavand atributii pentru a impune vreuna dintre variante. Autoritatea a incurajat aplicarea unui sistem de tip „opt-out”, ce ar avea ca efect majorarea in mod semnificativ a numarului de abonati cuprinsi in registrul abonatilor si simplificarea atingerii scopului serviciilor incluse in sfera serviciului universal', a mai precizat Catalin Marinescu.

O serie de operatori nu au pus insa la dispozitie, pana in prezent, bazele de date. Autoritatea a mai anuntat ca operatorii in cauza au fost deja notificati si in masura in care nu isi respecta obligatia legala de a transmite baza de date cu abonatii proprii catre furnizorul de serviciu universal vor fi amendati in conditiile legii.


Citeste mai multe despre   






















2323 vizualizari

  • +2 (12 voturi)    
    nu prea merge online acest serviciu (Joi, 19 noiembrie 2009, 14:31)

    corcodel [anonim]

    Runtime Error
    Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

    Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".


    <!-- Web.Config Configuration File -->

    <configuration>
    <system.web>
    <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
    </configuration>


    Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.


    <!-- Web.Config Configuration File -->

    <configuration>
    <system.web>
    <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
    </configuration>
  • +1 (1 vot)    
    Site-ul merge! (Joi, 19 noiembrie 2009, 14:51)

    Cu A e [anonim]

    Ce de rautacisme... Pacat!
  • 0 (2 voturi)    
    Infoclick (Joi, 19 noiembrie 2009, 15:00)

    Alin [anonim]

    Infoclic astia de ce nu au pe sait nici o informatie legata de identitatea lor? Nu sunt obligati prin lege, in calitate de furnizori de servicii, sa respecte legislatia in vigoare vizavi de drepturile consumatorilor?

    Halal profesionalism! Una dintre informatiile rezultate in urma cautarii se numeste "telephon". Ce e aia? Halal servicii. Prima amenda ar trebui incasata de Infoclic astia!
  • +2 (2 voturi)    
    Costuri de interconectare (Joi, 19 noiembrie 2009, 16:05)

    ady624 [utilizator]

    Având în vedere prețurile destul de piperate ale acestui serviciu, aș dori să știu și eu care sunt prețurile (tarifarea InfoClick către operatorii care le folosesc serviciiile) și justificarea acestor prețuri în costuri reale ale call center-ului. Aceste informații ar trebui făcute publice întru-cât InfoClick se află în postura de monopol. Nu pricep de ce noi reinventăm apa fiarta și de ce nu permitem existența a mai multor astfel de firme urmând ca operatorii să aibă de unde alege oferta cea mai tenatntă. De ce în România trebuie să avem parte doar de tâmpenii? Ce-a făcut țara asta să merite așa minți luminate în toate pozițiile cheie?

    Vă mulțumesc anticipat,
    Adrian
    • +1 (1 vot)    
      Lamuriri costuri de interconectare (Joi, 19 noiembrie 2009, 20:15)

      Rep. InfoClick [anonim] i-a raspuns lui ady624

      Draga Adrian,

      Conform caietului de sarcini, tariful de interconectare perceput de InfoClick cu orice operator este de 0.36 Euro pe apel incl TVA, acest tarif fiind stabilit de catre Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), mergand pe modele la nivel european. Fiecare operator din cadrul caruia se efectueaza apelurile catre numarul universal isi stabileste tariful de retail perceput catre utilizatorilor sai. Toate tarifele percepute de operatori sunt disponibile pe www.118800.com.ro, in sectiunea Termeni si Conditii.

      Nu in ultimul rand, reamintesc ca InfoClick a fost desemnat furnizorul serviciului universal in urma unei licitatii publice organizate de ANCOM, precum in majoritatea tarilor UE.

      Este deci obligatoriu pentru România, ca stat membru al Uniunii Europene, să asigure dreptul utilizatorilor de telefonie de a avea la dispoziţie un serviciu de informaţii privind abonaţii şi un registru care să ofere informaţii cu privire la numerele de telefon ale tuturor abonaţilor la servicii de telefonie care acceptă acest lucru.

      Abonaţii au dreptul de a decide, în mod gratuit, asupra includerii numerelor de telefon şi a datelor lor de identificare în registrele abonaţilor, precum şi asupra categoriilor de date ce urmează a fi incluse în registrele abonaţilor. Totodată, aceste date vor putea fi verificate, rectificate sau eliminate la cererea abonaţilor, în mod gratuit.

      Cu stima,
      Reprezentanti InfoClick
      • 0 (2 voturi)    
        Şi Infoclic cine e (Joi, 19 noiembrie 2009, 22:26)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui Rep. InfoClick

        Stimat reprezentant... ce entitate reprezentaţi? Cine e Infoclic? O adresă de email este tot ceea ce identifică în mod unic şi echivoc entitatea pe care o reprezentaţi?

        Bănuiesc că Infoclic e o entitate din altă ţară decât România, dat fiind faptul că oferă, printre altele, şi numărul de "telephon" al diverşilor clienţi ai serviciilor de telefonie mobilă.

        Mă înşel? Dacă nu întelegeţi acest mesaj scris în limba română, lăsaţi un semn, ceva, şi cineva se va oferi să vă lămurească neclarităţile exprimate în acest mesaj.

        Vă mulţumesc.

        Thak yo.
        • +2 (2 voturi)    
          InfoClick (Joi, 19 noiembrie 2009, 23:53)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Alin

          InfoClick are un reverse lookup către octosquid.com


          Octosquid.com este:

          Registration Service Provided By: HostVision Srl
          Contact: domains@hostvision.ro
          Visit: http://www.hostvision.ro

          Domain name: octosquid.com

          Registrant Contact:
          Fancy Art
          Flaviu Ghitulescu ()

          Fax:
          Campului 42/85
          Cluj-Napoca, CL 400651
          US

          Administrative Contact:
          Fancy Art
          Flaviu Ghitulescu (flaviu@deepvision.ro)

          Fax:
          Campului 42/85
          Cluj-Napoca, CL 400651
          US

          Technical Contact:
          Fancy Art
          Flaviu Ghitulescu (flaviu@deepvision.ro)

          Fax:
          Campului 42/85
          Cluj-Napoca, CL 400651
          US


          Cluj este în USA. Arrr... Până aici este vorba de cei care au oferit înregistrarea domeniului, HostVision SRL Cluj Napoca.


          Infoclick.com.ro este deținut de:

          Kostas Papadopoulos
          Infoclick SA
          Strada Visinilor 22, et. 1, biroul nr.5
          sector 2
          Bucuresti, 024092, Bucuresti/Sector 2, RO
          Phone: +40.744555155
          Fax: +40.744555155
          Email: infoclick.romania@gmail.com

          Aceeași persoană este trecută și ca persoană de contact.

          Registrarul este Hostvision SRL (http://www.hostvision.ro/)

          Domnul Kostas Papadopoulos este directorul general al companiei și este în același timp și persoana de contact pe probleme tehnice.

          Date fiscale:

          Infoclick S.A.
          CUI 24232865
          RC J40/12758/2008
          Adresa B-dul DACIA 53 BUCURESTI
          Tel 0214024100
          Stare societate: TRANSFER(SOSIRE) din data 11 August 2009 (!!!)

          Anul fiscal 2008
          Activitate Activitati de telecomunicatii prin retele cu cablu
          Venituri totale 2008: 5451
          Cheltuieli totale 2008: 44828

          Surse: www.network-tools.com, www.rotld.ro, www.mfinante.ro

          Adrian
          • -2 (2 voturi)    
            Mulţumim (Vineri, 20 noiembrie 2009, 9:49)

            Alin [anonim] i-a raspuns lui ady624

            ANPC şi clienţii vor şti ca locul logic de aflare al identităţii Infoclick este un comentariu obscur de pe un sait oarecare.

            Băi, dar voi sunteţi cocalari? Atâta bătaie de joc aveţi? Incompenteţilor! Orice tâmpit care are cât de cât bun simţ şi care oferă niste servicii ştie că legislaţia (în caz că bunul simţ nu există ca să îi dea de înţeles) impune declinarea identităţii.
      • +1 (1 vot)    
        Mulțumesc pentru lămuriri (Joi, 19 noiembrie 2009, 23:27)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Rep. InfoClick

        Vă mulțumesc pentru răspuns, sincer nu mă așteptam ca InfoClick să răspundă la comentarii pe hotnews, dar mă bucur.

        Înțeleg de la dvs. că tariful dvs. este de €0.36+tva per apel (nu pe minut), de unde rezultă că operatorii fac un abuz, întrucât o tarifare de 36 eurocenți plus 42 de eurocenți pe minut (în cazul Orange de ex) sau chiar de 0.71 eur pe minut pentru Romtelecom, ceea ce este strigător la cer. Aceste sume NU stau în picioare în calitate de costuri reale ale operatorului pentru interconectarea cu dvs. din moment ce în propria rețea pot oferi minute la 1 cent. Sau mă înșel? Cumva asistăm la un nou cartel?

        În ceea ce privește InfoClick și acest serviciu, sunt de acord că acesta trebuie să existe, însă nu înțeleg defel nevoia limitării la un singur provider de informații. Această limitare vă pune pe dumneavoastră în poziția de monopol întru-cât NU aveți concurență. Mi se pare inoportun ca o astfel de situație să fie creată de către legiuitorul din domeniu. Concurența nu pare a fi promovată în România.

        Am lucrat în telecomunicații în România și am o oarecare înțelegere a felului în care operatorii mari se comportă în acest joc. De cele mai multe ori își asumă poziții arogante...

        Vă mulțumesc,
        Adrian
        • +1 (1 vot)    
          Nu este nici un monopol (Vineri, 20 noiembrie 2009, 12:18)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui ady624

          Infoclik este furnizorul desemnat prin licitatie publica insa pe piata pot exista oricati operatori doresc, care sa faca exact acelasi lucru pe baze comerciale, cu aceleasi baze de date. Romtelecom spre exemplu are un serviciu similar.

          Numai bine!
  • -1 (1 vot)    
    Ei ar trebui amendati primii (Joi, 19 noiembrie 2009, 16:10)

    Paul [anonim]

    Protectia datelor cu caracter personal:

    "Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata la info@infoclick.com.ro."

    Si asta e tot - o prapadita de adresa de e-mail. Nici macar in WHOIS nu au informatiile asa ca te stergi la c** cu domeniul lor.
  • +2 (2 voturi)    
    Despre compania InfoClick (Vineri, 20 noiembrie 2009, 12:43)

    Rep. InfoClick [anonim]

    Draga Alin,

    InfoClick este o companie cu actionarat privat, infiintata in 2008, care a intrunit cerintele necesare furnizarii serviciului de abonati in Romania, conform caietului de sarcini ANCOM. Printre actionari, se numara compania Newsphone Hellas (www.newsphone.gr) din Grecia, furnizor al unui serviciu universal similar 11880, avand o experienta de cca 5 ani de zile in operarea unui astfel de serviciu privind abonatii. In Grecia, Newsphone proceseaza in medie 40 milioane de apeluri anual catre numarul universal, si are o echipa de peste 500 de operatori.

    In Romania, InfoClick detine un call center cu cca 50 de operatori la momentul de fata, care ofera utilizatorilor informatii privind abonatii prin numarul 118 800 - echipa ce se va mari in functie de numarul solicitarilor.

    Pentru informatii suplimentare, nu ezitati sa ne scrieti direct pe adresa info@infoclick.com.ro.

    Va multumim,
    Reprezentantii InfoClick
  • 0 (0 voturi)    
    ...si cand merge... (Vineri, 20 noiembrie 2009, 20:57)

    Gigel [anonim]

    ...nu prea da rezultate, n-am primit decat rezultatele cu numere de telefon fix...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică