470.000 de firme vor avea nevoie de certificate digitale pentru depunerea declaratiei unice pe internet pana la 1 iulie. Pana acum, s-au cumparat certificate pentru doar 70.000 de firme

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 2 februarie 2011, 20:15 Economie | Telecom

Declaratia unica se va depune si online
Foto: Hotnews
Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (D112) va putea fi depusa de firme si prin internet incepand cu 7 februarie. Pentru aceasta este nevoie insa de un certificat calificat, iar pana marti s-au achizitionat 17.000 de certificate digitale cu care se pot depune declaratii online pentru 70.000 de contribuabili, a anuntat miercuri Mihai Gogancea Vatasoiu, vicepresedintele Autoritatii Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Depunerea acestei declaratii se poate face in prezent si fizic la ghiseele Fiscului insa doar pana la 1 iulie, data de la care depunerea se va face doar online. Oficialii ANAF spun ca sunt circa 470.000 de firme care vor avea aceasta obligatie.

  • "In principiu sunt 450.000-470.000 de contribuabili care au obligatia de a depune aceasta declaratie unica. Pentru 70.000 de firme exista la momentul asta posibilitatea de a depune electronic prin semnarea cu certificat digital sau pentru mai multe pentru ca suntem in data de 2 februarie si cu un certificat se pot depune declaratiile pentru mai multi contribuabili daca acest lucru este asumat in fata organelor fiscale", a declarat miercuri Mihai Gogancea Vatasoiu, vicepresedintele ANAF.

Declaratia unica se depune momentan fizic doar la ANAF. Incepand cu 7 februarie se poate depune si online

Prin introducerea declaratiei unice (D112), incepand cu 1 ianuarie 2011, firmele sunt scutite sa mai depuna alte patru formulare respectiv declaratia 102 pentru bugetul de contributii si cele trei declaratii catre Casa Nationala de Pensii, Casa Nationala de Sanatate si catre Somaj (ANOFM). In plus, spun oficialii ANAF, dispare si pozitia din declaratia 100 referitoare la impozitul pe venit, preluata acum tot in declaratia unica.

Declaratia 112 va trebui completata si depusa lunar la ANAF pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza obligatiile. Astfel pana pe 25 februarie, firmele trebuie sa depuna declaratia unica pentru obligatiile pe ianuarie.

Important de stiut este faptul ca prin introducerea acestei declaratii, raportarea nu se mai poate face in vechiul format, iar depunerea se face in prezent doar la sediile ANAF.

Completarea si depunerea declaratiei unice se poate face in doua moduri: pe internet, prin semnarea cu certificat digital (incepand cu data de 7 februarie) si fizic, la Fisc. In acest al doilea caz, angajatorul trebuie sa completeze in prealabil aceasta declaratie unica printr-un PDF inteligent pus la dispozitie pe site-ul ANAF care ii va genera in final un fisier XML. La ghiseul Fiscului angajatorul se va prezenta apoi cu acest fisier XML pus pe un CD si cu Anexa 1 la declaratia 112 (care cuprinde 2 pagini cu informatii despre angajator si creantele fiscale) pe suport de hartie care evident trebuie sa fie completata, semnata si stampilata.

In aceasta saptamana, ANAF testeaza modul de depunere online a acestor declaratii prin portalul e-guvernare.ro. Efectiv, depunerea oficiala pe internet din partea firmelor a acestei declaratii va incepe de saptamana viitoare, 7 februarie.

Pentru depunerea fizica a declaratiei 112, ANAF pune la dispozitie in prezent ghiseele din cele 424 de sedii din tara. Vicepresedintele ANAF, Mihai Vatasoiu, a spus insa miercuri ca in urma unor acorduri cu Ministerul de Finante, Ministerul Muncii si Casa nationala de Sanatate se intentioneaza ca declaratia unica sa poata fi depusa si la ghiseele acestor institutii.

  • "Analizele noastre arata ca 40% din contribuabili aleg sa depuna aceste declaratii in ultima zi, pe data de 25 a lunii. Am primit un sprijin consistent din partea Ministerului de Finante, astfel ca pe langa numarul de ghisee pe care le avem noi, ne ajuta cu inca 1000 de ghisee ale Trezoreriei si suntem pe punctul de a incheia protocoale de colaborare cu partenerii de la Case. Urmeaza sa perfectam modalitatea in care se va face efectiv aceasta suplimentare de ghisee", a spus Mihai Gogancea Vatasoiu.

Sistemul informatic pentru declaratia unica s-a facut de ANAF la costuri zero. Cat va costa insa crearea unei Arhive nationale electronice?

In privinta costurilor acestui sistem informatic, oficialii ANAF au declarat miercuri ca sistemul s-a facut la costuri zero.

"Acest sistem s-a facut cu un efort bugetar zero. Anul trecut am muncit 8-9 luni, iar cel mai dificil a fost sa ne compatibilizam cu celelalte sisteme. Am incercat captarea informatiilor de la contribuabili si transmiterea apoi a acestor informatii beneficiarilor legali (case de pensii, somaj si sanatate) astfel incat preluarea si procesarea informatiilor de la noi sa nu impuna nici pentru ei transformarea sistemelor pe care le au in prezent", a declarat Vatasoiu.

O explicatie mai tehnica a fost data de Stefan Daia, directorul general al directiei generale IT&C din ANAF.

  • "ANAF dispune in prezent de mai multe platforme/sisteme centralizate si prima la care pot sa ma refer este cea de administrare impozit pe venit pentru persoane fizice. Pe aceasta infrastructura centralizata, am construit acest sistem informatic al declaratiei unice. Sistemul are doua componente. Pe Internet, tot ce se depune se proceseaza intr-o Baza de Date centrala. La Ghisee am imaginat un minim de activitati care trebuie facute: se va verifica daca se pot citi datele de pe CD, se va face un minim de verificare al PDF-ului inteligent (...) La ghiseu singura diferenta este ca se da acel CD, insa dupa validarile respective se utilizeaza aceeasi infrastructura ca si cum declaratia ar fi transmisa prin internet. De fapt se utilizeaza infrastructura de intranet dezvoltata de ani de zile in ANAF", a spus Stefan Daia.

Vicepresedintele ANAF sustine insa ca in perioada urmatoare va fi nevoie de o Arhiva electronica nationala.

  • "Bugetul acestui proiect, pana la acest moment a fost zero, lucru pe care ar trebui sa-l precizam cu mare tristete, pentru ca ce urmeaza sa se intample in continuare presupune crearea unei arhive electronice nationale. Vorbim despre faptul ca nu o sa mai prezentam documente dar toate aceste informatii trebuie sa stea intr-un loc asa cum legislatia in vigoare prevede, pe perioade de detinere. Pentru faptul ca toate aceste informatii sunt standardizate intr-un singur document care va fi semnat electronic, sigur ca da, vom fi nevoiti sa dezvoltam aceasta arhiva electronica pe care sa o si gestionam", a precizat Mihai Gogancea Vatasoiu.

De ce sunt nevoite firmele sa cumpere certificate digitale de la numai 3 firme? De ce nu le ofera statul gratuit?

Un alt aspect discutat miercuri a fost faptul ca certificatele calificate pot fi in acest moment cumparate de la doar trei firme autorizate: CertSign, DigiSign sau Trans Sped. Pretul unui certificat digital si al dispozitivului securizat pentru crearea semnaturii este de circa 50 de euro, urmand ca in anii urmatori sa coste mai putin de 30 de euro reinnoirea acestui certificat. Totusi, nu s-a putut ca statul sa ofere aceste certificate in mod gratuit?

  • "In primul rand este o problema concurentiala pentru ca este o piata libera. Am discutat cu colegii de la MCSI (n.r. Ministerul Comunicatiilor) ca este o directiva UE care recomanda un neamestec al statului in aceasta chestiune. Daca ar intra statul in aceasta chestiune este clar ca acest job ar disparea. Pe de alta parte este o chestiune de resurse", a explicat Mihai Gogancea Vatasoiu.
  • "In primul rand, chiar daca statul ar oferi astfel de certificate nu se pune problema sa nu recunoasca certificatele calificate. Trebuie sa le recunoasca. In al doilea rand daca statul ar oferi astfel de certificate, ar trebui ca acestea sa fie recunoscute de toate institutiile publice. Nu stiu daca ANAF, teoretic vorbind, trebuie sa fie acea institutie care sa-si asume acest serviciu: sa ofere certificate care sa poata fi utilizate de persoane juridice si fizice in relatia cu toate institutiile statului", a spus si Stefan Daia, directorul general al directiei IT&C din ANAF.
Citeste pe site-ul ANAF detalii despre Etapele pe care trebuie sa le parcurga o firma pentru depunerea online a Declaratiei unice si o Colectie de intrebari si raspunsuri legate de declaratia 112.


Citeste mai multe despre   






















6808 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Parere vis a vis de certificat (Miercuri, 2 februarie 2011, 21:04)

    Parere [anonim]

    Nu era nevoie de un certificat asa cum nu e nevoie in multe alte tari (inclusiv Statele Unite). Se pare ca e o obsesie securizarea datelor in Romania. Noi nu avem aplicatii online dar vrem sa le securizam.
    • 0 (0 voturi)    
      certificate (Joi, 3 februarie 2011, 0:33)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui Parere

      ai dreptate devine o obsesie de la un timp www.economie.hotnews.ro la voi poate e la fel?
    • +1 (1 vot)    
      asa sa fie oare? (Vineri, 4 februarie 2011, 12:22)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Parere

      cu certificatul digital nu se face numai securizarea datelor, ci si autentificarea sursei.

      in mod neechivoc se poate garanta cu certitudine autenticitatea datelor si identitatea transmitatorului.

      din ce am lucrat cu sistemele informatice on-line implementate de maretul nostru stat, de departe cel de la ANAF este cel mai bun. utilizeaza o solutie existenta, raspandita, sigura.

      sau vreti sa mergem cu disketa in plasa inca 50 de ani de acum incolo?

      de ce va grabiti sa emiteti pareri daca nu va pricepeti?
  • 0 (2 voturi)    
    Statu roman... (Miercuri, 2 februarie 2011, 21:29)

    Iario [anonim]

    si explicatiile penibile.

    Ministerul de finante a avut autoritate de certificare proprie, certificatele erau recunoscute doar de ANAF. Daca statul este mare amator de certificate digitale putea sa-si faca o autoritate de certificare proprie pentru contribuabili si atat.

    Sau putea sa trimita acasa o parola cum trimite banca PIN-ul la card, cumparau ei un certificat SSL pt site si totul era in regula.

    Eu daca cumpar certificatul de la cele 3 firme minune, nu pot sa-l mai folosesc la altceva decat sa transmit documente semnate ls alti contabili care au certificate de la aceeasi firma. Autoritatea de certificare trebuie bagata cu forta in Windows la fel ca si cea emisa de MF. Nu e recunoscuta de nimeni. Asa ca utilitatea ei pentru contribuabil este nula.
    Asa e cu reformarea statului...
    • +1 (1 vot)    
      nu este.. (Vineri, 4 februarie 2011, 12:27)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Iario

      .. rolul statului sa emita certificate digitale.

      ar face concurenta neloiala pe aceasta piata.

      pe urma ar trebui infiintat un departament de asistenta, etc.

      ori nu asta trebuie sa faca ANAF-ul!

      el trebuie sa se asigure ca datele sunt depuse corect, in cunostinta de cauza, si ca frauda este eliminata.

      nu inteleg de ce va cramponati atata.

      apropos, autentificarea la anaf, cu eToken, merge si pe Linux :P sic!

      speram sa citesc aicea pareri obiective, cum ca ati incercat sa testati site-ul eguvernare si-ati descoperit ca .. nu merge pentru persoane fizice, sau, raspuns la intrebarea "cei care au deja certificat digital cu care depun declaratii la anaf, ce fac, se mai inscriu o data cu el la ANAF pentru 112?"

      da' nu, voi va dati cu parerea aiurea-n tramvai.
  • +1 (3 voturi)    
    Jaf la drumul mare ! (Miercuri, 2 februarie 2011, 22:35)

    Seby [anonim]

    Jaf cu acte in regula asa cum au fost multe altele in ultimii 21 de ani. Cineva trebuie sa se imbogateasca peste noapte. Cand te uiti cine se ascunde in spatele firmelor acreditate, lucrurile sunt clare. Toate firmele ar trebui sa boicoteze acest jaf, asa cum ar trebui sa boicoteze si taxa radio-tv, alt jaf la scara nationala !
  • +2 (4 voturi)    
    Scump dom'ne, foarte scump! (Miercuri, 2 februarie 2011, 22:49)

    teddy [anonim]

    50 de euro?
    Este enorm. Este un produs de consum in masa, nu unicat.
  • +1 (1 vot)    
    Exemplul elvetian (Miercuri, 2 februarie 2011, 22:56)

    Stefan RADOVEANU [anonim]

    Dece se doreste descoperirea apei calde, lecturati www.getax.ch.

    Informaticienii din ROMANIA pot parametra simplu si rapid "declaratia de impozit" persoane fizice si persoane juridice (firme)

    Cei care nu dispun de cunostiinte informatice pot sa faca apel la un agent specializat in completarea declaratiei de impozit pentru o suma modica.

    Aceasta completare a declaratiei de impozit trebuie sa fie obligatorie pentru perioada indicata.

    Incercati sa va inspirati din modelele tarilor civilizate, COMASAREA spitalelor este un bun exemplu preluat dupa modelul GUVERNANTA spitaliceasca, model GENEVE
    • 0 (0 voturi)    
      da, bine. (Vineri, 4 februarie 2011, 12:31)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Stefan RADOVEANU

      ce verb e ala "a parametra"?

      dvs se pare ca ati lecturat "apa calda" si n-ati inteles mare lucru, pentru ca serviti o explicatie din care nu se intelege nimic.

      ia mai cititi o data si faceti-ne si noua un rezumat, intr-o fraza, surprinzind esentialul "apei calde". sunteti in stare? (in afara de exprimarea in clisee)
  • 0 (4 voturi)    
    teapa (Miercuri, 2 februarie 2011, 23:38)

    kosstelino [anonim]

    470.000 de firme x 50 de euro = 23.500.000 INCA O TEAPA PENTRU FRAIERI ....
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e chiar asa (Joi, 3 februarie 2011, 2:46)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui kosstelino

      Contabila mea are peste 30 de firme ( 3 ale mele ). Nu trebuie decat ea sa isi cumpere certificat si poate depune pentru toate cele 30. Deci trebuie sa mai scazi. In rest declaratia 112 este un mare pas inainte.
      • 0 (2 voturi)    
        camp obligatoriu (Joi, 3 februarie 2011, 9:49)

        dude [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Eu cred ca documentul trebuie semnat cu certificatul firmei, nu al contabilei. Ca asa pot si eu semna cu semnatura mea declaratii de la orice firma, fara sa am o legatura cu ea.
        • +1 (1 vot)    
          ? (Joi, 3 februarie 2011, 10:44)

          alex [anonim] i-a raspuns lui dude

          nota 4, stai jos.

          "...si cu un certificat se pot depune declaratiile pentru mai multi contribuabili daca acest lucru este asumat in fata organelor fiscale", a declarat miercuri Mihai Gogancea Vatasoiu, vicepresedintele ANAF.
        • +1 (1 vot)    
          crezi prost. (Vineri, 4 februarie 2011, 12:33)

          hash [anonim] i-a raspuns lui dude

          este semnatura contabilei.

          contabila inscrie la fisc firmele pe care le administreaza.

          esti pe langa, da' vorbesti.

          treaba e valabila de vreo 2 ani, si voi acuma o descoperiti. voi lucrati in bransa sau va dati cu parerea asa, ca sa aveti ce spune?
  • +1 (1 vot)    
    Rusine (Joi, 3 februarie 2011, 2:11)

    Inchizitorul [anonim]

    "Stimati conducatori", observati in primul rand ca am pus in ghilimele, adica misto, uitati-va la tarile civilizate.
    De ex. Canada. Fiecarei firme i se atribuie un unique business number, putin diferit la terminatie in fct. de taxa, adica un RT 0001 de ex. no. folosit pt plata GST (TVA-ul din Romania). Sunt 3 taxe mari si late de platit, federal, provincial si GST care oricum il primesti moca, deci nu e nici un bai ca tre sa-l dai. Scazand GST-ul, raman 2 taxe. Plata acestora este atat de simpla ca si un copchil de tzatza ar fi in stare sa o faca. Dupa aia, banii se distribuie la nivel de finante, unde trebuie.
    Daca o sfeclesti cu declararea veniturilor, te duci la bulau, fara discutie. Nu te freaca la cap fiscul. Au ei metodele lor sa vada daca trisezi si nu exista scapare, te prind imediat.

    Deci dragi guvernanti, va temeti sa simplificati lucrurile pt ca o sa va fuga in felul asta or sa va dispara metodele de furt? Or sa fie prea vizibile?

    Sorry sa o spun dar asta implica joburi care nu-s in sfera productiva, se scapa de functionari la stat si apar altfel de functionari care nu produc.

    Nu mai continuu, doar ca in 21 de ani nu s-a schimbat nimic, doar praf in ochi. Nu te pricepi, intrebi vecinul care e pus la punct si o duce bine. Dar e clar, nu se vrea.

    Noapte buna Romania.
    • -1 (1 vot)    
      Aici e RO nu Canada (Joi, 3 februarie 2011, 11:37)

      Cristianssen [anonim] i-a raspuns lui Inchizitorul

      Eu unul m-am cam saturat de oameni plecati din RO care comenteaza cum trebuie sa fie mai bine , si cum trebuie sa traim.
      Nu platesti taxe in RO ?? Nu comenta !

      Eu unul stau in RO , am firma, PLATESC TAXE pentru RO si ma lovesc de diverse probleme; mi se pare aiurea ca unul care a preferat sa plece in Canada sa vina sa imi dea sfaturi. Vrei sa ajuti?? Vino sa muncesti !
      • 0 (0 voturi)    
        Christinassen (Joi, 3 februarie 2011, 13:26)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Cristianssen

        Pai Christinassen, tata, iar ne intoarcem la epoca lui "Nu a mancat salam cu soia"?????!!!
        Numai prostia este vesnica !
        De ce sa nu invatam de la altii, fie ei romani, canadieni, americani, tigani sau unguri?! POate s-au lovit si ei de aceleasi probleme, in urma cu 10-15 ani, si, dupa ce au invatat din greseli, dupa ce au platit (probabil) bani pe studii si experimente, acum ne-ar putea impartasi din experienta lor, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      esti plin de ura (Vineri, 4 februarie 2011, 12:34)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Inchizitorul

      si asta se vede cu ochiul liber.

      ca sa arunci cu noroi trebuie macar sa descrii ambele situatii. ceea ce nu faci.

      restul e frustrare.
  • -1 (1 vot)    
    Cand e loc de o noua taxa atunci ii parlim pe toti (Joi, 3 februarie 2011, 6:10)

    Glk [anonim]

    Sincer mi se parea normal si logic sa platim doar o data un digipas pt depunerea securizata acestei declaratii, la fel cum se fac si tranzactiile bancare online, iar taxa ar fi fost de maxim 15 - 20 euro. La noi, niciun parlamentar chiar daca are firma nu stie macar procedura intocmirii si depunerii a unei declaratii, ei daca nu cunosc mecanismul cum ar putea oare sa conceapa un sistem ? Ca e de la pdl , psd , pnl sau oricare partid, ar trebui sa treaca ei mai intai prin imbecilitatea acestor sisteme concepute inainte ca sa le puna in practica. Nici macar rusine nu le este, infuleca banii nostrii munciti, nesimtitii dr....
  • +1 (1 vot)    
    asta i afacerea (Joi, 3 februarie 2011, 8:42)

    fjhfg [anonim]

    http://www.gazetadecluj.ro/citeste/4853-afacerea-semnaturilor-digitale
  • 0 (0 voturi)    
    Semnatura electronica (Joi, 3 februarie 2011, 9:47)

    catalin otelariu [anonim]

    Am o singura precizare. Sunteti partial in eroare. Nu toate cele 470.000 firme au nevoie de semnatura digitala. Este suficient ca firmele de contabilitate care se ocupa de acesti 470.000 firme sa obtina acel certificat digital si in baza unei imputerniciri sa depuna declaratiile in numele clientilor lor. Costul acestui certificat este destul de mare, certificatul se reinoieste obligatoriu anual iar birocratia generata de obtinerea unui astfel de certificat este semnificativa. De aceea eu le-as recomanda celor 470.000 firme sa adreseze firmelor de contabilitate cu care au incheiat contract de servicii contabile pt a nu-si complica existenta inutil.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e chiar asa (Joi, 3 februarie 2011, 10:28)

    Ionut [anonim]

    In SUA si Canada e alta legislatie.

    Noi suntem in Europa si UE, unde abia am asteptat sa intram. Aici exista niste Directive Europene si standarde in ceea priveste serviciile catre cetateni, semnatura electronica, etc. In Romania trebuie sa le respectam pe acestea.

    Mai precis, avem Legea 455/2001 privind semnatura electronica care este transpunerea in legislatia nationala a Directivei 1999/93/EC a Parlamentului European si a Consiliului privind un cadru comunitar pentru semnaturile electronice.

    Directiva este implementata si in celalalte tari din Uniune, inclusiv in cele cu care ne place sa ne comparam: Germania, Franta, Austria, Spania, etc. Si ei semneaza electronic si orice document ajunge catre stat in format digital poarta aceasta semnatura. Pretul este asemanator, si acolo exista un numar mic de furnizori, firme private.

    Conform Directivei si Legii 455 furnizarea certificatelor nu este supusa niciunei autorizari iar statul nu are decat rol de reglementare si supraveghere. Bineinteles, sunt foarte multe constrangeri tehnice si de securitate pentru un asemenea furnizor, garantii bancare de 500.000 de euro, angajati cu studii de specialitate, etc. Asta e si motivul pentru care, in toate lumea, sunt 150-200 de autoritati de certificare. In Romania sunt 3. Oare nu sunt prea multe?

    A mai scris si ieri Dan Popa pe blog despre dl. Ionescu si problemele sale existentiale care tin de semnatura electronica (http://hymerion.ro/2011/02/01/familia-ionescu-si-semnatura-electronica.html). Nu s-a documentat si s-a facut de ras, asa cum se vede din comentarii. Poate va reveni cu completari.

    E pacat ca Hotnews nu a depus mai mult efort si arunca bombe de presa, de dragul traficului, sa vina lumea sa se minuneze cat de rau e si cand statul face ceva bun pentru a se moderniza. Era mai bine cu cozile de la ghisee care au tinut prima pagina in august-septembrie 2010?
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Joi, 3 februarie 2011, 11:12)

      D [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      Eu depun declaratii online(100,102, 300 si 710 pana acum) pt 40 de firme din august si merge f bine. Am dat 50 Euro dar am scutit 300 de drumuri la Finante. Deasemena trimit prin mail declaratiile pentru Somaj si Sanatate deci scutit alte drumuri. Pe jos e neaparat la Casa de Pensii dar si ei se updateaza. Declaratia 112 va usura f mult munca. Auzisem ca certificatele digitale se pot procura si cu 10 Euro online dar.. asta e piesa asa facem.
      • +1 (1 vot)    
        sper sa.. (Vineri, 4 februarie 2011, 12:36)

        hash [anonim] i-a raspuns lui D

        citeasca mesajul tau si mintile infierbantate care au postat mai sus..

        ca le place sa faca razmerita fara sa stie clar pentru ce.
  • +1 (1 vot)    
    Sistemul nu face fata (Joi, 3 februarie 2011, 13:37)

    Dan [anonim]

    Ideea este foarte buna: depunerea online a declaratiilor, cu certificat digital calificat. Implementarea ei insa, creeaza probleme. Deja cele trei firme autorizate s-au aglomerat atat de tare, incat nu mai fac fata cererilor. Ca sa nu mai spun ca serverele ANAF dadeau chix in preajma zilelor de 25 ale fiecarei luni cu numai 5-10.000 de utilizatori. Dar la sute de mii?! Pai cred ca se va bloca in draci... Vezi cum a sucombat Casa de Sanatate.
    Mare problema cred ca este birocratia excesiva, birocratie care simte ca-si va pierde painea daca se muta totul online. Si atunci se apara cum poate, dintr-un instinct (normal) de conservare. E suficient sa mergeti la Admin. Financiare sa intrebati ceva. Chiar daca, prin noroc, ati da de cineva priceput, tot nu va ajuta. Asta se cheama sabotaj! Basca firmele de IT care au gasit aici terenul propice de a mulge vaca bugetara: vezi Asesoft, Softwin si Co. Ah, sa nu uitam pe Oracle. Ca doar n-or fi ei mai buni la inima. Acum cateva zile citeam cum s-a facut un site (evidenta nationala a softurilor din Romania...) ce tine o baza de date de 30 de programe, pe platforma Oracle. Inutil sa intreb cat costa!
    • 0 (0 voturi)    
      asa sa fie oare? (Vineri, 4 februarie 2011, 12:38)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Dan

      de unde ati scos cifra de 5-10.000?

      eu am depus in 25 si, desi dureaza mai mult, serverul raspunde bine.

      stiti sigur ca softul anaf a fost facut de siveco? pentru ca se pare ca nu.

      de ce faceti extrapolari bazate pe banuieli?
    • 0 (0 voturi)    
      Vorbesc unii specialisti :) (Sâmbătă, 12 februarie 2011, 18:35)

      @Dan [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Te invit la ANAF sa stai cu nasul in server si la fiecare declaratie care trece sa iei o partila de lecitina, poate altadata nu mai visezi cu ochii deschisi si vorbesti din banuieli. Pentru tine este mereu o coada rezervata, se pare ca iti face placere.
  • +1 (1 vot)    
    citat de pe situl ANAF (Joi, 3 februarie 2011, 14:17)

    cadian [anonim]

    Cu un singur certificat digital calificat puteţi depune declaraţii electronice pentru un numar nelimitat de CUI-uri.
    • +1 (1 vot)    
      da, (Vineri, 4 februarie 2011, 12:39)

      hash [anonim] i-a raspuns lui cadian

      dar asa scria pe site de-acum 2 ani!

      de ce intai lumea injura, si dupa aia citeste?
  • 0 (0 voturi)    
    Aberatii.... Aberatii!!!!!!!!!!!!!!!!! (Marţi, 15 februarie 2011, 14:14)

    Mirciuc [utilizator]

    Cine afirmă:
    «Sistemul informatic pentru declaratia unica s-a facut de ANAF la costuri zero»
    ESTE o persoană iresponsabilă şi fără cunoştinţe minime în ştiinţele economice!
    In facto UN CRETIN!!!
    Adică IQ sub 50 de puncte, dacă aşa ceva este posibil.
    Orice implică o activitate umană generează consumuri, care evaluate devin COSTURI, ceea ce înseamnă cheltuirea unor resurse.

    Oricum SPAD privind D112 este ceva care nu se poate califica decât drept o jucărie făcută de un NEISPRĂVIT, care are ceva "cunoştinţe" in ale informaticii, dar nu stăpâneşte CERINŢELE de realizare ale unei aplicaţii INFORMATICE!
  • 0 (0 voturi)    
    Am si eu o intrebare... (Joi, 17 martie 2011, 18:59)

    dan [anonim]

    Am si eu o firma si contabila mea mi-a cerut mie sa platesc cei 50 de euro.Totodata contabila mea tine contabilitatea si la alte firme.E normal ce a facut ea:adica sa ceara de la fiecare firma 50 de euro? Sau mai normal era ca noi, toate firmele la care tine contabilitatea sa contribuim cu o suma de 50 de euro impartit la numarul de firme?
  • 0 (0 voturi)    
    nu este asa cum afirma asa sa fie oare? (Miercuri, 4 mai 2011, 19:12)

    asa sa fie oare ? nu e asa! [anonim]

    asa sa fie oare ? ne scrie "cu certificatul digital nu se face numai securizarea datelor, ci si autentificarea sursei" .Autenticitatea sursei poate fii facuta si prin emiterea unei parole (unice, in functie de codul fiscal etc.) de exemplu , cum se facea pana sa se introduca acest sistem de exemplu la ITM sau CAS.Securizarea datelor ? Fiecare administrator raspunde(pana la penal) pentru datele declarate in acte oficiale , gen bilant,balanta.Ce daca am semnatura electronica nu pot sa trimit intentionat eronat ?Sau cine sa i-mi desecurizeze datele pe parcursul trimiterii lor online ?
    Este vorba doar de milioane de euro ,parerea mea!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi