Directorul Orange Romania: Vom investi intre 500 si 600 de milioane de euro in Romania pana in 2015

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 12 mai 2011, 19:20 Economie | Telecom

Thierry Millet, CEO al Orange Romania
Foto: AGERPRES
Orange va investi intre 500 si 600 milioane de euro pana in 2015 in Romania, numai in acest an urmand sa se investeasca in dezvoltarea serviciilor circa 110 milioane euro, a anuntat joi Thierry Millet, directorul executiv al Orange Romania. Operatorul a anuntat si lansarea in premiera pe piata locala a serviciiilor de voce in format High Definition (HD), disponibile la nivel national pentru apeluri locale, in aria de acoperire 3G.

  • "Cele 110 milioane euro care se vor investi in acest an reprezinta mai mult decat am investit in Romania in 2009 si 2010", a spus joi Thierry Millet seful Orange cu ocazia anuntarii planurilor investitionale ale France Telecom pentru piata din Romania.

100 de milioane de euro se duc in 2011 in zona rurala, inclusiv in servicii de internet la viteze de 14,4 Mbps

Madalina Suceveanu, directorul tehnic al Orange Romania, a prezentat planurile de dezvoltare ale operatorului pentru piata din Romania in acest an. Aceasta a spus ca 100 de milioane de euro se vor aloca "in modernizarea retelei de comunicatii existente din mediul rural precum si in furnizarea de servicii broadband pt clientii din zonele rurale".

  • "Acest proiect va incepe in luna iunie anul acesta, in zona Ardealului, si se va termina la sfarsitul anului 2012. Investitia totala numai in acest proiect va fi de 100 de milioane de euro si va consta in schimbarea tuturor elementelor de retea din zonele respective. Tot ca un detaliu legat de acest proiect, vom lucra cu partenerii nostri Huawei, Alcatel si Cisco, care ne vor ajuta la implementarea tehnica si viteza de internet pe care o vom oferi clientilor nostri inca de la inceput va fi de 14,4 Mbps", a precizat Madalina Suceveanu.

Madalina Suceveanu
Foto: Orange Romania
Vom fi pregatiti pentru introducerea tehnologiei LTE in zona rurala, sustine Suceveanu

Mai mult, sustine Suceveanu, tehnologia care va fi introdusa in acest proiect "este gata pentru acomodarea serviciilor LTE".

"Daca vrem sa mergem in continuare catre LTE in zona rurala nu va fi nevoie sa schimbam partea hardware ci se va putea face doar prin modificari software deci vom avea un avantaj din punct de vedere a rapiditatii adoptarii acestei tehnologii".

Tot in acest an, operatorul a demarat o campanie de extindere a acoperirii zonelor rurale cu servicii de voce, pana in prezent fiind acoperite noua judete din Romania. Potrivit directorului tehnic al Orange, "reteaua operatorului acopera in prezent 88,8% din suprafata Romaniei si 99,5% din populatia tarii, fiind lider la acoperirea cu servicii de voce in tara".

Orange a introdus in premiera in Romania servicii de voce HD

Tot in cadrul prezentarii strategiei France Telecom pentru piata din Romania, Orange a anuntat lansarea in premiera pe piata locala a serviciului de voce in format High Definition (HD).

Serviciul este disponibil gratuit, putand fi folosit la nivel national, pentru apeluri locale, in aria de acoperire 3G intre doua telefoane compatibile. Pentru a beneficia de acest serviciu insa este nevoie si de un telefon compatibil cu tehnologia voce HD.

  • "Este practic vorba de un nou codec audio, care poate sa faca diferenta intre voce si zgomotul de fundal. Astfel, in momentul in care ne vom gasi intr-o conversatie, prin tehnologia HD tot sunetul din fundal va fi in mare parte eliminat transmitand o calitate imbunatatita a vocii", a declarat Sorin Blideran, manager de produse in cadrul Orange.

Acesta a mai subliniat ca serviciul de voce HD a fost introdus in premiera mondiala in 2009 de Orange Moldova.

Operatorul de telefonie a anuntat ca in prezent are in portofoliu trei telefoane compatibile cu noul serviciu: Samsung Galaxy mini, Nokia E5 si Nokia N8. Cei care detin astfel de telefoane pot intra pe site-ul operatorului pentru a verifica daca si softul este compatibil. Daca nu este, il pot actualiza online gratuit pentru a beneficia de voce HD, conform datelor companiei.

Despre sunetul de inalta definitie (Voce HD): In timpul unei convorbiri telefonice prin telefonia clasica sunt preluate 8000 de secvente ale sunetului pe secunda, fiind astfel eliminata o mare parte din spectrul complet de sunete pe care o persoana le aude in timpul unei conversatii. Noul standard - HD Voice - imbunatateste considerabil aceasta calitate, prin dublarea numarului de secvente pe secunda, reusind sa preia 16.000 de secvente.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

6356 vizualizari

  • -4 (4 voturi)    
    "Orange.." (Joi, 12 mai 2011, 19:56)

    lilly [anonim]

    ...isi "redeschide portile" in aceasta seara, in Piata Universitatii, promitandu-ne un show un show pe cinste!!!
    • +2 (2 voturi)    
      decat voce hd (Joi, 12 mai 2011, 23:31)

      body [anonim] i-a raspuns lui lilly

      mai bine ar asigura sd pe unde au retea. stau intr-un cartier de blocuri din cluj ( marasti) iar telefonul mobil este utilizabil doar la fereastra...un motiv suficient pt a renunta la ei in ciuda acestui show .
  • +5 (5 voturi)    
    voce 7 D (Joi, 12 mai 2011, 20:18)

    al [anonim]

    In R. Moldova voce HD a fost lansata inca din 2010
    • +2 (2 voturi)    
      md (Vineri, 13 mai 2011, 9:04)

      msc999 [utilizator] i-a raspuns lui al

      ...si va avea si LTE mai repede decat Romania ... e reteaua lor de teste :).
  • +3 (5 voturi)    
    Ar fi şi cazul... (Joi, 12 mai 2011, 20:26)

    ov1d1u [utilizator]

    ...în oraşul în care locuiesc Orange e singurul operator mobil care nu oferă servicii 3G.
    • +1 (1 vot)    
      pai zi-ne si noua ... (Joi, 12 mai 2011, 21:24)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui ov1d1u

      care oras ? :)
  • +1 (5 voturi)    
    ma intreb (Joi, 12 mai 2011, 20:38)

    constantin89 [anonim]

    nu stiu de ce cosmote nu depaseste orange si vodafone in numarul de utilizatori...au preturi mult mai bune,optiuni mult mai bune....chiar nu inteleg motivul
    • +2 (2 voturi)    
      Haha (Joi, 12 mai 2011, 20:58)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui constantin89

      Ai spus singur motivul :)
    • 0 (4 voturi)    
      calitatea (Joi, 12 mai 2011, 21:02)

      me [anonim] i-a raspuns lui constantin89

      ar trebui sa-ti pui intrebari si la capitolul calitate. lasand deoparte "uscaturile" aferente tuturor retelelor, calitatea convorbirilor face diferenta. mai mult UMTS 900 e bonus.

      vorba aia sunt prea sarac..

      cat despre reteaua HD in R Mold, da, acolo a fost simplu si relativ ieftin. tara mica s-a implementat direct tehnologie noua.
    • -1 (1 vot)    
      Pt. ca... (Joi, 12 mai 2011, 21:25)

      mm [anonim] i-a raspuns lui constantin89

      Pt ca la romani nu poti vinde un produs ieftin ca nu ti-l cumpara. Asa e la noi mentalitatea! Toata lumea stie asta altfel de ce crezi ca hainele si alte produse ce in afara sunt la jumate de pret la noi sunt asa scumpe? Pt ca romanu cumpara numai ce e scump.
      • -1 (1 vot)    
        e pe naiba.. (Vineri, 13 mai 2011, 8:05)

        bibanu [anonim] i-a raspuns lui mm

        La noi toate produsele sunt scumpe. Pana si alea "ieftine". Asa ca mai bine mai pui ceva si iti iei produsul ala "scump". Se observa ca produsul ala "scump" nu se micsoreaza/strica/decoloreaza la prima spalare asa cum ar trebui sa fie orice produs care indeplineste minimum de calitate.
        Asa ca hai sa nu ne mai amagim...
    • +2 (2 voturi)    
      ai incercat vreodata sa faci calculul in privinta (Joi, 12 mai 2011, 21:26)

      santos [anonim] i-a raspuns lui constantin89

      optinilor si minutelor ? ... sincer acum ... stai si analizeaza ... si o sa vezi ca toate sunt LA FEL ! deci sunt aproape identice ofertele ;)
      Cosmote doar comunica "cea mai ieftina" dar nu mai este chiar asa, iar Vodafone sincer .. chiar nu-i mai ieftin
  • +3 (3 voturi)    
    sper ca... (Joi, 12 mai 2011, 21:20)

    alter_ego [anonim]

    intre aceste grandioase investitii sa gaseasca bani sa achite si amenda aplicata de Consiliul Concurentei pentru abuz de pozitie dominanta si cartel cu Vodafone.

    ce-s 34 de milioane amenda... un mizilic la valoarea lor!
  • 0 (0 voturi)    
    acoperire (Joi, 12 mai 2011, 21:30)

    acme [anonim]

    da, cum sa nu ...
    in Judetul Arges, la 10 km e sosea sau 5 in linie dreapta de itesti nu ai semnal pe nicio retea, banuiesc ca cei din budeasa Mica (asa se numeste locaitatea) se afla in cei 0,ceva%.
    Retineti totusi distanta 5 km de Pitesti ca sa vedeti ce lideri in acoperire avem...
  • -1 (3 voturi)    
    but.. (Joi, 12 mai 2011, 22:44)

    SJ [anonim]

    Sunt telefoane cu "noise cancellation". Au un microfon special pe langa cel care preia vocea, care e folosit in acelasi sistem descris de tipa asta. Elimina zgomotul de fond. Mmda..
  • +2 (2 voturi)    
    pe naiba (Vineri, 13 mai 2011, 0:18)

    proxtu [anonim]

    au investit ...au luat cele mai ieftine echipamente chinezesti si isi incropesc acuma reteaua
    • +4 (4 voturi)    
      exact (Vineri, 13 mai 2011, 8:26)

      cipax [utilizator] i-a raspuns lui proxtu

      Cum adica "vom investi in Romania"? Veti investi in reteaua proprie nu in Romania si veti incerca sa jupuiti pielea de pe oameni cu abonamentele voastre de internet. Deci care este investitia? Cumparati cumva echipamente produse sau software dezvoltate in Romania? NU; atunci macar putina decenta!!!
    • -2 (2 voturi)    
      nu e chiar asa.. (Vineri, 13 mai 2011, 8:47)

      me [anonim] i-a raspuns lui proxtu

      intr-adevar noua retea e construita pe echipamente china, dar o sa-ti spun ca ericsson sunt depasiti, nsn-u la fel.

      orange are echipamente zte, vodafone are huawei.

      se spune ca zte e copia si mai ieftina a huawei :D

      oricum si daca baga in retea 50mil Euro tot e ceva, totusi sa nu ne uitam in gura lor cu 500000 de zerouri :)
  • 0 (0 voturi)    
    Management (Vineri, 13 mai 2011, 5:48)

    Thor Hayerdal [anonim]

    De unde amenintau ca pleaca,se retrag din Romania,acum vin iar cu scenariul anuntat anul trecut:investitii in rural,LTE,....hau,hau!Cand au mintit?Oricum,oscilatiile astea penibile scot in evidenta managementul de slaba calitate.
  • 0 (0 voturi)    
    sugestie (Vineri, 13 mai 2011, 7:19)

    nucu [anonim]

    Lasand la o parte calitatea - care este cea mai buna "din parcare"-, cred ca ar trebui sa investeasca foarte mult in relatiile cu clientii!
  • 0 (0 voturi)    
    newsletter (Vineri, 13 mai 2011, 8:48)

    mora [anonim]

    sunt abonata la newsletterul hotnews si am primit aceasta stire prin newsletter in aceasta dimineata, semnalizata ca fiind cea mai importanta stire a newsletterului.

    articolul nu este semnalizat ca fiind publicitar, desi in mod evident este unul publicitar. de ce?
  • +3 (3 voturi)    
    dar semnalul doamna, semnalul (Vineri, 13 mai 2011, 8:50)

    razvan [anonim]

    Doamna Madalina Suceveanu, ma faci sa rad cu lacrimi. In anumite zone din municipiul Botosani nu aveti semnal, nu poate fi utilizat telefonul mobil si matale vorbesti de fel de fel de bazdaganii.

    SUNET DE INALTA DEFINITIE? Baaaaiiiii, pe ce lume traiesti? Coboara din biroul tau din Bucuresti si vina ma sa vorbesti cu sefii tai de aici din Botosani? Stii ce o sa patesti? O sa fii penalizata la leafa ca nu ai raspuns la telefon. Iar tu de fapt ai avut telefonul deschis, dar ca sa vezi...lipsa semnal. Nu mai spun de zonele rurale, unde dracu, trebuie sa te urci pe casa sa vorbesti. Am facut cateva plangeri la voi, nu ati facut avsolut nimic asa ca am portat numarul.
    • 0 (0 voturi)    
      Aveti perfecta dreptate! (Vineri, 13 mai 2011, 16:54)

      Mirobo [anonim] i-a raspuns lui razvan

      Sunt din pacate utilizator al acestui operator care pe zona BT nu are semnal sau mai rau oscileaza.
      Din fericire telefonul personal are un alt "provider" si anume Cosmote.
      Succes Orange!!!
    • 0 (0 voturi)    
      se rezolvă sefu! (Vineri, 13 mai 2011, 18:27)

      horia [anonim] i-a raspuns lui razvan

      Au început prin toate județele să facă semnal! Și se vede! Dacă vor face și 3g-ul ăsta pe care îl promit vor rupe piața. Și știu ce spun! Iar la oferte, dacă ești băiat bun și știi ce și când să ceri sunt peste ceilalți cu mult!
  • 0 (0 voturi)    
    Ha Ha (Vineri, 13 mai 2011, 9:04)

    aa [anonim]

    U re funny :)
  • 0 (0 voturi)    
    investitii (Vineri, 13 mai 2011, 9:16)

    Maracin [anonim]

    toti acesti bani investiti in tara asta vor fi si recuperati cu varf si indesat. Companiile astea nu sunt organizatii de binefacere ci firme ce urmaresc profitul. Restul e bla-bla-bla. Iar investitia este pentru consum. Ah, daca ar fi investit in ceva care ar aduce locuri de munca si mai ales ceva produs in Romania si vandut altundeva... ar fi insemnat ceva. Dar asa... pot sa aduca si o noua marca se sampanie... tot un drac. Tot consum pe care oamenii pana la urma trebuie sa il plateasca. Si daca nu il platesc cativa... il platesc toti la gramada.
    In rest totul e reclama.
  • 0 (0 voturi)    
    Vrajeli (Vineri, 13 mai 2011, 9:19)

    George [anonim]

    Mai bine ar avea grija de Customer Care. Mi-au suspendat cartela si am discutat cu cei de acolo, habar nu aveau ce s-a intamplat. Nu am reusit sa rezolv nimic, repetau aceleasi fraze ca niste casetofoane. Pacat, Orange era un etalon in Customer Care si Support. Acuma sunt dezastru, am colegi care au renuntat la abonamente si s-au mutat in alte retele. S-au plans tot de interfata.
  • 0 (0 voturi)    
    opinie (Vineri, 13 mai 2011, 9:33)

    ROman [anonim]

    foarte mult tineret din mediul rural (bucovina)si-a luat internet cu moden la orange si se chinuie cu o liniuta,doua in EDGE NICI MACAR 2G dar sa vorbim de 3G s-au 3G+,statiile de pe relee sunt slabesi chiar daca esti la sute de metri de releu ai semnal varza.
    • -2 (2 voturi)    
      EDGE aproape se considera 3G, (2.75G ,ai exact) (Vineri, 13 mai 2011, 10:10)

      teknikus criticus [anonim] i-a raspuns lui ROman

      Ce inseamna 1G, 2G, 3G.... http://cellphones.about.com/od/phoneglossary/tp/1g2g3g4g.htm
      Cam unde se incadreaza EDGE http://en.wikipedia.org/wiki/2G

      E de inteles ca la suparare nu ne folosim argumentele in totalitate in mod logic, dar lasand aceste nimicuri deoparte, recunosc ca ai dreptate in mesajul transmis
  • +1 (1 vot)    
    Galati-fara semnal (Vineri, 13 mai 2011, 9:46)

    gabriel [anonim]

    Ce investitii faceti,mincinosilor?In Galati,in citeva zone,chiar centrale,raman fara semnal,in reteaua Orange.Nu a-ti mai investit nimic de ani de zile,mulgeti bani si furati minutele utilizatorilor si atit.Nu degeaba a-ti ramas anul trecut fara 500000 de utilizatori si afacerile v-au scazut cu 20%.
  • +3 (3 voturi)    
    ???? (Vineri, 13 mai 2011, 9:57)

    .. [anonim]

    Probabil au vrut domni/le sa zica vom investii vro 400 mil de euro ( 100 sa zicem ca merg si la prostii de romani ca tb sa care cineva echipamentele) in China si nici de cum in Romania, echipamentele sunt chinezesti, dezvoltarea lor se face doar in china , in Romania Huaweiul nu are nici 300 angajati dintre care mai mult de 1/3 sunt chinezi.Intelegeam dc Orange facea acest swap cu Alcatelul care are peste 2000 de ingineri care lucreaza pe partea de dezvoltare in Romania , intelegeam dc facea cu Ericssonul care la fel are f multi angajati in Romania, dar ei investesc cu chinezii.Faza naspa este ca mai toti Vodafonul, Orange, Cosmote au echipamente chinezesti, dand astfel de lucru chinezilor si nici de cum romanilor.Pe viitor mai putin cu minciuna
  • +1 (1 vot)    
    sa se investeasca (Vineri, 13 mai 2011, 10:04)

    Alexandra [anonim]

    Daca tot fac investitii, ar putea investi si in securizarea WebCare .
  • 0 (0 voturi)    
    alo, orange (Vineri, 13 mai 2011, 10:34)

    sarin [utilizator]

    bagati bani in extinderea acoperirii si masiv in resursa umana, respectiv invatati-va salariatii sa trateze clientii drept oameni, iar pe aia de la service sa repare telefoane si alte gizmo-uri pe bune, faceti si voi niste promotii adevarate, cum se fac in alte tari, pentru vechime in retea si alte situatii, mai ales pentru pastrarea clientilor, mai lasati si voi la pret, c-aveti niste scoruri de pe alta planeta la jucarele, la cartela aia de 5 euro cu optiunea 3.000 de minute in retea, asigurati un echilibru cu minutele nationale, ca nu vorbeste nimeni 50 de ore, oricat de ahtiat sa-si fragezeasca creierul ar fi si renuntati naibii la firma aia care va face clipurile alea de doi bani sau, cel putin, sugerati-le sa nu mai bage piese dintr-alea cretine, este muzica muuult mai buna duium
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns unui manelist (Vineri, 13 mai 2011, 20:14)

      marin [anonim] i-a raspuns lui sarin

      Nu prea raspund la astfel de comment-uri, dar unui prost merita sa-i scriu. Clipurile nu iti plac ca nu prea le intelegi, cred ca te depasesc. Cat despre minute, intereseaza-te de ce nu se poate crea un echilibru de minute si pe urma spuneti parerea. E foarte tare ca iti dai cu parerea, dar sunt convins ca n-ai mai mult de 2 clase - ca la CFR.
  • 0 (0 voturi)    
    Cartelizarea pietei de tel mobila (Vineri, 13 mai 2011, 11:40)

    coolio [anonim]

    Orange, Vodafone,Cosmo...si-au impartit piata..asa ca pot sa-i cataloghez drept hoti.......
    De aia s-a uniformizat oferta....cu cativa ani in urma, se bateau , sau macar mimau asta.Adio.
    De vina e sistemul romanesc pentru ca le permite sa faca ce vor.
    • 0 (0 voturi)    
      e vb de bani (Vineri, 13 mai 2011, 11:58)

      Andrei31 [anonim] i-a raspuns lui coolio

      diferenta a fost cand a venit Cosmote pe piata ... si aveai 2000 de minute. Acum au toti 2000 de minute minim + altele ... iar la Cosmote m-am lamurit cum e cu calitatea serviciilor si am zis PAS

      Cat vrei sa se bata? nu sunt organizatii caritabile ...
  • 0 (0 voturi)    
    investitia (Vineri, 13 mai 2011, 11:54)

    Andrei31 [anonim]

    nu exista operator perfect. Eu sunt pe Cosmote si am trecut pe Orange. Initial am fost pe Vodafone inainte de Cosmote.
    Dupa parerea mea Orange este peste restul de pe piata. Ofertele sunt OK si nu am avut probleme pana acum cu ei.
    Da, nu am semnal peste tot ... dar in Romania oricum stam muuuuult mai bine cu semnalul decat prin MULTE alte tari din europe (Italia, Germania, Franta) pe unde am mai calatorit.
    In plus un utilizator in Romania "produce" pentru operator maxim 10 Euro / luna ... iar in Franta produce vreo 30 ... iar serviciile nu sunt de 3 ori mai bune.

    Salut anunturile Orange si astept sa vad rezultatele acestor investitii, care din pacate nu se pot duce in Romania, ca romanie nu produce NIMIC (multumim statului pentru asta)

    Cat despre de ce nu fac cu Alcatel ... e simplu, sunt de 3 ori mai scumpi si de doua ori mai prosti decat chinezii. Vezi reteua 3G Orange de la inceput care era PRAF (Alcatel) si cum merge acum ... cu chinezi
  • 0 (0 voturi)    
    Muuuuulta atentie la publicitate! (Vineri, 13 mai 2011, 16:09)

    Doru Bratu [anonim]

    Nu stiu altii cum sunt.... insa constat ca mai toate companiile de telefonie mobila sunt robii unei campanii jenante de publicitate (bine platita, cred). Orange culege baloane tampitele de prin aer, altii se lauda cu cele mai tari retele din lume (de parca le-ar fi pipait ei...!). Pur si simplu trec mai departe la astfel de reclame (?!), nu stiu ce se afla in capul lor. In loc sa trimita un mesaj barbatesc, despre avantajele lor, despre tarife concurentiale, dotare cu terminale bune, te trimit prin aer si prin alcovuri... JENANT!
    • 0 (0 voturi)    
      vrăjiții pe alții! (Vineri, 13 mai 2011, 19:12)

      Nero [anonim] i-a raspuns lui Doru Bratu

      Hai hai, că ești cam verde și după aia te usuci! De-abia aștept să scap de grecotei!
    • 0 (0 voturi)    
      vrăjiții pe alții! (Vineri, 13 mai 2011, 19:12)

      Nero [anonim] i-a raspuns lui Doru Bratu

      Hai hai, că ești cam verde și după aia te usuci! De-abia aștept să scap de grecotei!
  • 0 (0 voturi)    
    Orange fura (Duminică, 15 mai 2011, 12:22)

    Patrascu [anonim]

    Pe primele 8 zile de abonament pantera 12 cu my "SMARTphone" au invartit ei cum au sucito ca mi-au cerut 250ron. Oricum am reziliat contractul //i. s-au ales cu 200RON pe care i-am dat avans. NESIMTITI de francezi care fura //(editat de HotNews.ro)
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred! (Luni, 16 mai 2011, 13:47)

      Nae [anonim] i-a raspuns lui Patrascu

      Vezi ca ai gresit reteaua! Poate Vodafone! Eu am abonamente (4 la număr) de 13 ani și nici vorbă de așa ceva! Am avut și eu o contradicție cu ei și greșisem eu, acum vreun an. Vodafone fura în trecut, dar acum nu mai știu pt. că nu am de-a face cu ei! Am avut cele două rețele și e diferență mare în bine pt. Orange între cele două.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version