Intalnire Online

TTIP: Kate Kalutkiewicz/Misiunea SUA la UE a discutat online despre pozitia americana in negocierile pentru acordul de liber schimb cu Uniunea Europeana

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 14 iunie 2016, 10:18 TTIP

Kate Kalutkiewicz
Foto: Hotnews
Negocierile dintre UE si SUA pentru un acord de liber schimb dureaza deja de cativa ani si se confrunta, in continuare, nu numeroase obstacole, in timp ce presiunea pentru o incheiere rapida creste. Care e pozitia americana in aceste tratative? Unde sunt, in acest moment, principalele neintelegeri? Ce se intampla cu prevederile criticate de societatea civila? Kate Kalutkiewicz, Senior Trade Representative al Misiunii SUA la Uniunea Europeana, discuta online despre stadiul negocierilor TTIP - joi, ora 9.30.
  • Intalnirea online s-a incheiat

Kate Kalutkiewicz este Senior Trade Representative la Misiunea Statelor Unite ale Americii la Uniunea Europeana. Anterior, ea a fost Director pentru Afaceri Europene al în cadrul Office of the United States Trade Representative (USTR), funcţie în care a îndeplinit rolul de negociator principal asociat al SUA la negocierile privind Tratatul Transatlantic pentru Comerţ şi Investiţii (TTIP). Intre 2007 si 2011 a fost negociator principal in negocierile pentru acorduri comerciale intre SUA si Brazilia.

Puneti intrebari folosind formularul de comentarii. Va rugam sa va rezumati la tema enuntata si sa nu adresati mai mult de doua intrebari


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, perla a coroanei Marinei americane, s-a stricat in Canalul Panama

USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, "perla a coroanei" Marinei americane, s-a stricat in canalul Panama, acolo unde se gasea in drum spre baza navala din San Diego, a anuntat Marina Statelor Unite.
3143 vizualizari
  • circulatie libera doar intr-un sens? (Marţi, 14 iunie 2016, 11:29)

    I Cepraga [anonim]

    Sistemul de vize SUA - Romania ar trebui adus la numitor comun, echivalat, oferind astfel posibilitati egale antreprenorilor din ambele parti pentru vizitare si prospectare a mediului de afaceri peste ocean.

    In conditiile in care micii antreprenori romani nu au posibilitatea de a circula liber catre SUA, pentru ce motiv ar trebui Romania sa ratifice tratatul de liber schimb inainte de echivalarea vizelor?

    In absenta liberei circulatii, TTIP dezavantajeaza flagrant micii intreprinzatori romani in raport cu cei americani.
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 9:48)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui I Cepraga

      Recent U.S. trade agreements have not addressed such issues in light of concerns expressed by Congress. However, the United States has an efficient and effective system in place allowing businesspeople from the EU to come to the United States. Moreover, we are looking at a number of non-visa barriers to mobility in the T-TIP context, such as the potential recognition of professional qualifications and removal of discriminatory licensing requirements in some EU Member States. Lack of a license can be just as much of a barrier to a service provider as a lack of a visa. We've also begun exploring ways to facilitate entrance and customs procedures at airports in the United States and the EU, in conjunction with our colleauges at the State departments.

      Ro: Recentele acorduri comerciale ale SUA nu au luat in discutie aceste subiecte tinand cont de ingrijorarile exprimate de Congresul SUA. Statele Unite ale Americii au insa un sistem eficient care permite oamenilor de afaceri din Uniunea Europeana sa calatoreasca in SUA. In plus, in cadrul TTIP analizam mai multe obstacole in calea liberei circulatii care nu au legatura cu vizele, de exemplu potentiala recunoastere a calificarilor profesionale si eliminarea cerintelor discriminatorii de obtinere a autorizației in unele state membre UE. Absenta autorizarii poate fi o bariera la fel de mare precum absenta vizei pentru un furnizor de servicii. De asemenea, impreuna cu colegii nostri de la Departamentul de Stat american, am inceput sa cautam modalitati de a facilita procedurile vamale si de intrare pe teritoriu in aeroporturile din SUA si UE.
  • Suspiciuni (Marţi, 14 iunie 2016, 11:54)

    Cetatean [anonim]

    "Negociat de doi ani in cel mai mare secret, acordul TTIP are ca obiectiv eliminarea barierelor vamale si de reglementare pentru crearea unei vaste zone de liber schimb intre UE si SUA.

    Greenpeace a publicat luni 248 de pagini dintr-un document despre care afirma ca reprezinta o parte a proiectului de acord negociat de UE si SUA.

    Aceleasi documente sugereaza ca autoritatile de la Washington au amenintat UE ca vor bloca eforturile destinate facilitarii exporturilor de autoturisme europene daca, in schimb, Europa nu accepta sa permita vanzarea mai multor produse agricole americane.

    Conform documentelor publicate de Greenpeace, TTIP ar duce la eliminarea acelor prevederi din protectia consumatorilor care blocheaza organismele modificate genetic si carnea tratata cu hormoni prin inlaturarea principiului preventiv al UE care impune o prudenta in reglementare atunci cand exista indoieli stiintifice cu privire la adecvarea unui produs pentru consumul uman."

    http://tinyurl.com/goycq59

    1. Cum comentati metodele de "negociere" a SUA?

    2. De ce nu sunt negocierile total transparente, avand in vedere ca deciziile adoptate ii afcteaza pe toti cetatenii UE si SUA?
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 9:54)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cetatean

      In a trade negotiation, we must balance transparency, a principle the United States holds dear, with the confidentiality necessary for negotiators to share the information and have the frank conversations that are essential to concluding trade agreements.

      During the negotiations, U.S. negotiators consult constantly with our Congress, the people's elected representatives, to craft our proposals and discuss the negotiations. Members of Congress see every text before we table it in the negotiation. We also consult with environmental and labor groups, small business, tech, farmers, ranchers, and a number of other stakeholders who are on our advisory committees.

      Ro: Intr-o negociere comerciala trebuie sa gasim un echilibru intre transparenta, principiu important pentru Statele Unite, si confidentialitatea necesara pentru ca negociatorii sa faca schimb de informatii si sa aiba discutii deschise,esentiale pentru incheierea acordurilor comerciale. In timpul negocierilor, negociatorii americani se consulta constant cu membrii Congresului SUA, care sunt reprezentantii alesi ai poporului, pentru elaborarea de propuneri si negociere. Membrii Congresului vad toate textele inainte ca ele sa fie prezentate la negociere. Ne consultam de asemenea cu reprezentanti ai grupurilor de mediu si ai angajatilor, ai intreprinderilor mici, ai firmelor IT, cu fermieri, agricultori si cu alte parti implicate care sunt reprezentate in comitetele consultative.
  • intrebare esentiala (parerea mea) (Marţi, 14 iunie 2016, 13:39)

    Ed___ [utilizator]

    De ce se doreste a face o piata unica pentru marile companii si micile companii (micile companii care pot, pentru ca fara un capital serios, nu poti juca pe o piata de peste ocean, indiferent ca esti o companie mica din SUA si vrei sa faci afaceri in UE si nici in UE si vrei sa faci afaceri in SUA)

    dar piata muncii in schimb ramane interzisa ?

    Unificarea pietei economice fara a permite si unificarea pietei muncii nu mi se pare normala absolut deloc.

    O mare companie din SUA poate sa vina sa imi faca concurenta in UE, dar eu nu pot sa ma angajez liber in SUA !
    Si invers, o companie din UE poate face afaceri in SUA fara bariere, dar cand vine vorba de anagajati... se complica extrem de mult lucrurile.


    Mi se pare o mare eroare si o defavoare facuta cetatenilor atat din SUA cat mai ales din UE !
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:02)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ed___

      Large corporations, along with their SME suppliers, of course, will benefit from T-TIP, but they won't be the primary beneficiaries. They have enough resources and economies of scale to pay the tariffs, to build products to differing standards, and to pay for duplicative product testing and inspections of their manufacturing facilities. They have lawyers and consultants to help them navigate differing regulatory regimes and customs formalities. But small businesses often don't. What is a cost of doing business to a large corporation can be an insurmountable obstacle for an SME.

      A T-TIP agreement that features lower costs and greater efficiency will unlock opportunity for small businesses. Small businesses are already major exporters but because of the Internet, will be able to be drivers and movers of modern trade. We have the chance to make customs more efficient and paperwork simpler so entrepreneurs can easily access new markets for their products without the hassle of red tape and delays.

      There are millions of small manufacturers and producers in Europe and in the Ungited States, and they play an important role in the Romanian economy. But there remains a lot of untapped potential out there. Of the almost 50 million SMEs in the U.S. and EU, less than 1 million currently engage in goods trade, and only about 260,000 trade across the Atlantic.

      Ro: Marile corporatii si intreprinderile mici si mijlocii care le sunt furnizori vor avea de castigat ca urmare a TTIP, dar ele nu vor fi principalii beneficiari. Ele au suficiente resurse si economii de scara pentru a plati taxele, pentru a crea produse la standarde diferite si pentru a plati testarea de produse si inspectiile spatiilor de productie de doua ori. Ele au avocati si consultanti care sa le ajute cu diferentele de reglementari si cu formalitatile vamale diferite. In multe cazuri, firmele mici nu au insa toate acestea. Ceea ce pentru o mare corporatie constituie pretul platit pentru a-si desfasura activitatea, pentru o intreprindere mica si mijlocie poate reprezenta un obstacol de nedepasit. Un Acord de liber schimb care stipuleaza costuri mai mici si eficienta crescuta va oferi oportunitati firmelor mici. Acestea exporta deja foarte mult, insa datorita internetului, ele vor putea impulsiona comertul modern. Avem ocazia de a eficientiza procedurile vamale si de a simplifica birocratia, astfel incat antreprenorii sa aiba acces usor la noile piete pentru produsele lor, fara complicatii birocratice si intarzieri. Exista milioane de mici producatori in Europa si Statele Unite, iar ei joaca un rol important in economia romaneasca. Insa exista in continuare mult potential nevalorificat. Mai putin de un milion dintre cele 50 de milioane de intreprinderi mici si mijlocii din SUA si UE comercializeaza in prezent bunuri, si doar circa 260.000 realizeaza comert transatlantic.
  • Proiect deja mort? (Marţi, 14 iunie 2016, 18:57)

    satanae [utilizator]

    1. In media de pe la noi, cel putin, predomina ideea conform careia incheierea acordului este impiedicata de atitudinea net protectionista statelor UE, care nu sint deschise liberei concurente, asta in timp ce SUA sint mult mai deschise in aceasta privinta. In acest context, este adevarat ca unul dintre principalele obstacole in calea incheierii Acordului TTIP este reticenta SUA in a permite firmelor europene sa participe la licitatiile publice, si cum explicati pozitia SUA in aceasta privinta?
    2. Cei doi candidati la alegerile prezidentiale din acest an in SUA, Donald Trump si Hillary Clinton, si-au exprimat public retinerea fata de incheierea unor noi acorduri comerciale de tipul celui care face obiectul discutiei de fata. D.Trump a fost foarte ferm de la inceput in aceasta privinta, a fost si este unul din principalele puncte ale programului sau electoral, in timp ce H. Clinton si-a modificat mai recent pozitia initial favorabila, sub presiunea electoratului. In aceste conditii, cum acordul nu se va finaliza, in nici un caz, pina la finalul mandatului actualului presedinte, asta ca sa nu mai vorbim de votarea lui in Congres, mai are rost sa discutam de punctele de divergenta intre parti, atita timp cit este un proiect mort din punctul de vedere al ambelor parti? Adica, de vorbit putem sa vorbim, dar mai exista vreo speranta de finalizare a proiectului in viitorul previzibil? Nu de alta, dar publicul din SUA pare sa fie la fel de ostil, daca nu mai ostil, precum cel european, la adresa acordului.
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:13)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui satanae

      1. Government procurement is an area of great interest in Europe, in significant part because of a perception that the U.S. procurement market is closed and the EU market is open. So we have given this issue considerable thought. We started by looking at the numbers of the current situations and various studies to get an accurate picture of the procurement landscape. We also tried to determine if EU firms were having difficulty accessing the U.S. market.

      We found that current levels of access for Americans in Europe, and Europeans in America are relatively similar; though the current access actually favors European firms. We also found that European firms are winning significant U.S. contracts.

      The United States and the EU agreed at the outset of these negotiations to pursue expanded market access on both sides in the area of government procurement, and we are doing this.

      2. The United States believes we can and should conclude T-TIP in 2016. We have enough time to achieve an outcome that is comprehensive and ambitious this year.

      We've been negotiating T-TIP for nearly three years, and have laid a good foundation for a comprehensive, high-standard agreement. The rationale for this agreement - both economically and strategically - has only grown sronger since we started negotiating.

      Ro: 1. Achizitiile guvernamentale sunt un subiect de mare interes in Europa, in mare parte din cauza unei perceptii ca SUA sunt o piata inchisa din punct de vedere al achizitiilor, in timp ce piata UE este deschisa. Drept urmare, am luat in considerare cu mare atentie aceasta chestiune. Am inceput prin a analiza cifrele situatiilor actuale si diverse studii pentru a a ne face o imagine corecta asupra achizitiilor. Am incercat, de asemenea, sa stabilim daca firmele din UE intampina dificultati cand vor sa acceseze piata SUA.

      Am constatat ca nivelul actual de acces pentru americani in Europa si cel de acces al europenilor in SUA sunt relativ similare; totusi, firmele europene sunt, de fapt, favorizate. Am mai constatat ca firmele europene sunt castigatoarele unor contracte semnificative in SUA.

      SUA si UE au ajuns la un acord, la inceputul acestor negocieri, sa urmareasca extinderea accesului la piete pentru ambele tabere, in domeniul achizitiilor guvernamentale. Si facem acest lucru.

      2. SUA considera ca putem si ar trebui sa incheiem negocierile pentru TTIP in 2016. Avem suficient timp sa obtinem un rezultat cuprinzator si ambitios anul acesta.

      Negociem TTIP de aproape 3 ani si am stabilit o baza solida pentru un acord cuprinzator, la standarde ridicate. Ratiunea acestui acord - atat din punct de vedere economic, cat si strategic - s-a intarit de cand am inceput negocierile.

  • De ce secret? (Marţi, 14 iunie 2016, 23:45)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    De ce lipsa de transparenta? Secretomania este specifica dictaturilor. Se doresc reglementari anti-consumatori in interesul profitului?
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:20)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      The United States has undertaken - and will continue to undertake - a number of steps to make sure that legislators, stakeholders, and the public are able to understand what it is that we are - and are not - negotiating in T-TIP and have opportunities to help shape the negotiations by providing us their views. The U.S. believes that our trade agreements are made better with public input and vigorous debate.

      The United States has taken a number of steps to make the T-TIP negotiations more transparent, including publishing our mandate before we started the negotiations as well as detailed chapter-by-chapter summaries of our negotiating objectives.

      The United States and the EU also pause in the middle of every T-TIP round so that U.S. and EU negotiators can hear from the public. We jointly provide detailed public read-outs of every negotiating round.

      Ro: Statele Unite au luat si vor continua sa ia masuri pentru a se asigura ca legislatorii, partile implicate si publicul pot intelege ce anume negociem si ce nu negociem in cazul TTIP si au ocazia sa contribuie la conturarea negocierilor prezentandu-si punctele de vedere. SUA cred ca opiniile publicului si dezbaterea ampla imbunatatesc acordurile noastre comerciale.SUA au luat mai multe masuri pentru transparentizarea negocierilor TTIP, printre care si publicarea mandatului de negociere inainte de inceperea acestora si a unor rezumate detaliate ale obiectivelor noastre de negociere pentru fiecare dintre capitole. De asemenea, Statele Unite si UE iau o pauza la mijlocul fiecarei runde de negociere tocmai pentru a oferi publicului ocazia de a-si exprima punctele de vedere. Totodata, oferim impreuna rezumate detaliate despre fiecare runda de negociere.
  • Intrebare (Miercuri, 15 iunie 2016, 8:30)

    proxy [utilizator]

    Unde se pot obtine referinte despre o firma americana cu care ai vrea sa faci afaceri? Cifra de afaceri, actionariat etc. Exista entitati la nivel statal, cum e in Romania Registrul Comertului? Multumesc.
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:31)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui proxy

      My colleagues within the U.S. Foreign Commercial and Agricultural Services would be best situated to provide information. Here are the contacts: romania.usembassy.gov/business/investing.html

      Ro: Colegii mei de la Serviciul Comercial si Serviciul Agricol sunt cei mai in masura sa va ofere astfel de informatii. Gasiti datele lor de contact la: romania.usembassy.gov/business/investing.html.
      Chat Conversation End
  • intrebare (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:45)

    John [anonim]

    Daca in Europa exista isterie legata de ISDS, in SUA de ce nu pare sa fie nicio problema, din partea stakeholderilor, fata de ISDS?
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:29)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui John

      Investment in a key driver of economic growth in the United States, the EU, and around the world. In 2013, the United States had $2.4 trillion invested in the European Union. Current U.S. investment in the EU supports some 3.8 million jobs. This number can grow further - that's why we launched the T-TIP negotiations with the goal of supporting and protecting investment.

      Procedures for fair and transparent settlement of investment disputes are critical components of that protection and are necessary for achieving the high-standard agreement we're pursuing that can serve as a model for the world.

      The United States has spent many years developing a carefully balanced approach to investment that both affords a high degree of protection to investors and ensures legitimate governmental regulatory interests are fully protected. Our strong and balanced investment provisions were the result of an extensive public process in the United States which included public hearings, notice and comment, and extensive consultations with Congress, stakeholders and the public.

      Ro: Investitiile sunt factorul cheie care impulsioneaza cresterea economica in Statele Unite, UE si in intreaga lume. In 2013, Statele Unite au investit 2,4 trilioane de dolari in Uniunea Europeana. Investitiile americane actuale in UE sustin 3,8 milioane de locuri de munca. Acest numar poate creste; de aceea am lansat negocierile pentru Acordul de liber schimb cu scopul de a sustine si proteja investiile. Existenta unor proceduri pentru solutionarea corecta si transparenta a disputelor ce privesc investitiile este o componenta vitala a acelei protectii; aceste proceduri sunt necesare pentru incheierea acelui acord la inalte standarde care poate constitui un model pentru intreaga lume. Statele Unite au dedicat multi ani elaborarii unei abordari atent echilibrate cu privire la investitii, care sa permita atat un grad mare de protectie pentru investitori, cat si protejarea deplina a intereselor guvernamentale legitime in materie de reglementare. Prevederile noastre ferme si echilibrate referitoare la investitii sunt rezultatul unui amplu proces public in SUA, care a inclus audieri publice, instiintari si comentarii si consultari ample cu Congresul american, partile interesate si publicul.
  • tax havens (Miercuri, 15 iunie 2016, 11:51)

    me [anonim]

    Dupa cum stiti, Romania e o tara corupta. Averile ascunse in paradisuri fiscale sunt mari. SUA e plina de asa ceva. TTIP va usura accesul bogatasilor la paradisuri fiscale sau il va ingreuna? Ce prevede sau ar putea sa prevada acordul in legatura cu schimbul de informatii financiare SUA-tari europene, fiscalitate etc?
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:34)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui me

      Tax provisions are not being discussed in the T-TIP negotiations.

      Ro: Reglementarile fiscale nu sunt discutate in cadrul negocierilor TTIP
  • 2 intrebari (Miercuri, 15 iunie 2016, 13:49)

    Mai Lai [anonim]

    1. Cat de mare e rezistenta companiilor americane la modelul european legat de calitatea alimentelor (de la GMO la denumirile de origine, criterii de etichetare etc.)? In functie de presiunea acestor companii, ce sanse sunt ca SUA sa accepte macar partial modelul european?

    2. Negociatorii, comisia, oficialitatile de la Bruxelles si Bucuresti insista ca ISDS nu e o problema pana la urma, asa cum sustin ong-urile, ca exista deja instante care fac acelasi lucru etc. Pana la urma, cu TTIP, va fi mai usor, mai greu sau acelasi lucru pentru o companie sa traga la raspundere Romania pentru a-si proteja interesul, indiferent de validitatea interesului in raport cu cetateanul roman/statul roman?
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:38)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mai Lai

      Both Americans and Europeans enjoy safe foods because of our high safety standards. The United States believes that the decision for what is safe should be determined by science, as far as regulators are involved, but what you choose to eat or put on your family's table is a personal decision - and always will be.

      T-TIP will not in any way change the right of either the EU or the United States to enact science-based food safety measures to protect their consumers. And it will not, of course, require consumers to buy any products they do not want to buy.

      Ro: Atat americanii, cat si europenii se bucura de alimente sigure datorita standardelor noastre de siguranta. SUA cred ca stiinta este cea care trebuie sa stabileasca reglementarile de siguranta, dar ceea ce pui pe masa, acasa, este o decizie personala si asa va ramane.

      TTIP nu va schimba in niciun fel dreptul UE sau al SUA de a aplica masuri de siguranta alimentara bazate pe stiinta, pentru a-si proteja consumatorii. Si nu va cere consumatorilor sa cumpere vreun produs pe care nu vor sa-l cumpere.
  • investitii (Miercuri, 15 iunie 2016, 23:27)

    Pepe [anonim]

    Romania are nevoie de insvestitii americane puternice. Nu vad nimic consistent in TTIP pentru a aduce companii americane in Romania. Unde sunt, daca nu le vedem noi?
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:42)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pepe

      In 2013, U.S. foreign direct investment in Romania neared $2 billion. This number is likely much higher in reality because many investments in Romania by U.S. companies from the IT, auto, food and beverage, and consumer goods sectors, have invested here through their European subsidiaries. Investors such as Procter & Gamble, Oracle, and PepsiCo, as well as major investments in the auto sector by Delphi, Johnson Controls, and Ford, which I understand has invested 350 million euro in a plant in Craiova,have identified the promise of Romania, and more broadly of the European market.

      Ro: In 2013, investitiile americane directe in Romania s-au apropiat de suma de 2 miliarde de dolari. Aceasta suma este probabil mult mai mare in realitate, pentru ca multe investitii in Romania ale unor companii americane din sectoarele IT, auto, alimentar si al bauturilor, precum si al bunurilor de consum s-au realizat prin intermediul filialelor lor din Europa. Investitori precum Procter& Gamble, Oracle si PepsiCo, dar si alti importanti investitori din sectorul auto, precum Delphi, Johnson Controls si Ford, care inteleg ca a investit 350 de milioane de euro intr-o fabrica din Craiova, au descoperit oportunitatile promise de Romania si de piata europeana.
  • poluare (Miercuri, 15 iunie 2016, 23:30)

    Gelu [anonim]

    companiile romanesti si europene sunt ingradite de acordul Kyoto. Companiile din SUA nu au problema asta. Ne temem ca ne pleaca investitorii in SUA, unde pot sa polueze mai mult, si ca nu ne vin investitori americani in Romania. Ce facem?
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:47)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gelu

      The protection of the environment is a key goal of the Obama administration, and we are seeking robust environmental commitments in T-TIP, that will be subject to dispute settlement and trade sanctions. T-TIP is also an opportunity for the United States and the EU to work together to raise environmental protection on an international scale - especially with third countries.

      Ro: Protejarea mediului este un obiectiv esential al Administratiei Obama si dorim sa includem in Acordul de liber schimb angajamente ecologice ferme, care sa fie folosite in solutionarea disputelor si acordarea de sanctiuni comerciale. Acordul de liber schimb (TTIP) este si o ocazie ca SUA si UE sa colaboreze pentru a aduce in discutie subiectul protectiei mediului la nivel international, in special in ce priveste tarile terte.
  • 3 puncte (Miercuri, 15 iunie 2016, 23:34)

    Edy [anonim]

    care sunt punctele la cre poate SUA sa renunte dintre astea:

    1. GMO la liber in UE
    2. renuntarea la Indicatiile geografice
    3. ISDS
    • r (Joi, 16 iunie 2016, 10:57)

      Kate Kalutkiewicz [hotnews.ro] i-a raspuns lui Edy

      I will focus my response on the issue of geographical indications, since I've already addressed the other two subjects in previous responses.

      The United States offers strong protections for geographical indications under our trademark legal regime. European agricultural exports to the United States - and GI products in particular - are increasing year after year, while U.S. agricultural exports to Europe remain flat or declining. In 2015, for example, U.S. agricultural exports to the EU declined 4% to just under $13 billion, while the EU exported a record $25 billion to the U.S. in food and agricultural trade.

      Ro: Ma voi concentra asupra chestiunii indicatiilor geografice, deoarece m-am referit la celelalte doua subiecte in raspunsurile de mai sus.

      SUA ofera masuri solide de protectie pentru indicatiile geografice, conform cu legislatia noastra privind marcile inregistrate. Exporturile agricole europene catre SUA - si mai ales produsele cu indicatie geografica - sunt in crestere an dupa an, in timp ce exporturile agricole americane catre Europa raman constante sau scad. In 2015, de exemplu, exporturile agricole ale SUA catre UE au scazut cu 4% pana la aproape 13 miliarde de dolari, in timp ce exportuile UE de alimente si produse agricole catre SUA au atins un nivel record de 25 de miliarde de dolari.
  • viza (Joi, 16 iunie 2016, 0:47)

    Marian [anonim]

    Avem cazul asta: firma romaneasca are un client in SUA. Trimitem inginer roman in SUA pentru o lucrare rapida. Ii trebuie viza tip J, care costa ff mult si e complicat de obtinut. Sunt costuri mari pt firma. cum rezolvam? cum putrm vorbi de acord de liber schimb?
  • concluzia a tras-o vicky nulland (Joi, 16 iunie 2016, 17:02)

    jaz [utilizator]

    in 2015 in ucraina ca l-a numit pm pe iateniuk
  • optimist scris 2016 (Vineri, 17 iunie 2016, 19:07)

    ..13 [utilizator]

    Desi inca sunt probleme dificile de reglementat - poate mai putin dificil de reglementat in RO - totusi anul 2016 anuntat ca an de finalizare a acordului imi pare ca este de-a dreptul imposibil in actualele conditii.

    Ne mai auzim la anul pe vremea asta.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă