Registrul Auto Roman nu mai elibereaza carti de identitate pentru masinile noi diesel Volkswagen euro 5

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 1 octombrie 2015, 11:21 Economie | Auto

Dealer Volkswagen
Foto: Volkswagen
Registrul Auto Roman nu mai elibereaza carti de identitate pentru masinile noi diesel Volkswagen euro 5 din stocurile dealerilor romani Volkswagen, a anuntat presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, dupa discutii cu ministrii Mediului si Transporturilor. "Am avut o discutie cu cei doi ministri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul Mediului pentru partea de poluare si ministrul Transporturilor. Ministrul Transporturilor m-a informat ca deja RAR nu mai elibereaza cartile de identitate pentru masinile care ar urma sa fie vandute si care sunt in stoc", a afirmat Calin Popescu-Tariceanu, la Digi24, potrivit Mediafax.

Ministrii Transporturilor si Mediului, Iulian Matache, respectiv Gratiela Gavrilescu, urmeaza sa se intalneasca joi, 1 octombrie, la discutiile pe tema scandalului Volkswagen urmand sa participe si conducerea Registrului Auto Roman. Grupul de lucru care reuneste reprezentantii celor trei institutii se va reuni la ora 12:00, la sediul Ministerului Transporturilor, aceasta fiind prima sedinta a grupului de lucru destinat scandalului Volkswagen.

"In momentul in care autoritatile iau cunostinta de o astfel de situatie, trebuie sa reactioneze, pana se constituie, eu stiu, asociatii de consumatori, pana isi iau avocati care sa le apere interesele afectate in justitie", a adaugat presedintele Senatului.

Calin Popescu-Tariceanu considera ca statul roman a fost inselat, incasand, prin taxa de mediu, mai putini bani pentru masini care polueaza mai mult. "Cred ca statul roman trebuie sa actioneze, asa cum fac si celelalte tari, de exemplu Belgia s-a constituit parte civila impotriva Volkswagen, in Spania guvernul a hotarat sa penalizeze cu 1.000 de euro cosntructorul pentru fiecare masina vanduta."

Potrivit unor surse din piata auto, in jur de 100 de mii de masini Volkswagen cu probleme, care au fost vandute in Romania, ar urma sa fie rechemate in service in perioada urmatoare.

Fostul premier si actual presedinte al Senatului, Calin Popescu-Tariceanu, detine, potrivit declaratiei sale de avere depuse in iunie 2014, 85% din compania Automotive Trading Services, dealerul Ford pe zona de nord a Capitalei, companie la care are parti sociale de aproape 300.000 lei. Tariceanu a investit in 2007 11,5 milioane de euro in centrul din zona Baneasa, acesta fiind unul dintre cele mai scumpe centre auto din Capitala construite pana in prezent.










13482 vizualizari
  • +14 (26 voturi)    
    CONCURENTA??? (Joi, 1 octombrie 2015, 11:23)

    MariusEnghes1 [anonim]

    ADICA MAI DIRECT - CUMPARATI CITROEN
    • +10 (10 voturi)    
      e Ford acum ATS (Joi, 1 octombrie 2015, 13:06)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui MariusEnghes1

      Motocicleanu e ford, a "divortzat" de citroen
    • -3 (9 voturi)    
      TOYOTA versus VW (Joi, 1 octombrie 2015, 13:57)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui MariusEnghes1

      Ar fi fost primul an cand vanzarile VW le-ar fi depasit pe cele ale Toyota. se pare ca japonezu nu accepta sa fie pe locul II. sa fim seriosi, pana mai ieri VW insemna o supermasina, iar azi, dupa ce a aparut acest scandal, masinile VW par ca sunt cele mai slabe.
      Majoritatea produselor noi, auto, moto, electrocasnice au in descriere capacitati care tin de testari in anumite conditii, conditii pe care niciodata consumatorul nu le poate atinge.
  • +16 (22 voturi)    
    tariceanu - citroen? (Joi, 1 octombrie 2015, 11:34)

    MihneaUrsu [anonim]

    s-a gasit repede cine sa rezolve problema

    a se vedea si relatia tariceanu/citoren - valmar/porsche si schimbul de nevasta Ioana-Tariceanu-Valmar

    sic!
    • 0 (10 voturi)    
      ... (Joi, 1 octombrie 2015, 13:28)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui MihneaUrsu

      Oricum a fi, voi tot nemultumiti sunteti. Prin comentariile de la celelalte articole pe tema asta va plangeati ca Romania nu ia atitudine. Acum cand ia atitudine va legati de nu stiu ce legaturi ale lui Tariceanu cu Citroen, de parca marca asta ar fi singura alternativa a romanului.
  • 0 (24 voturi)    
    Sa vedeti ce tapa isi iau samsarii (Joi, 1 octombrie 2015, 11:38)

    Je__ [utilizator]

    Majoritatea aduc doar Vw, ca astea prin la cocalarul roman.

    Mama, mama ce raman astia cu ele pe stoc!
    • +9 (15 voturi)    
      :) (Joi, 1 octombrie 2015, 12:43)

      OnePiece [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      VW e pentru cocalari? ce prostie ai debitat.. VW e masina care prinde la romani deoarece costurile de intretinere sun OK la salariile noastre, fata de BWM sa zicem..
      • +5 (11 voturi)    
        Je_ ala e vreun Loganist (Joi, 1 octombrie 2015, 13:05)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui OnePiece

        si frustrate...in viata lui nu a pus mana pe un volan VW, asa ca ...strugurii sunt acri pentru el
      • +1 (11 voturi)    
        ... (Joi, 1 octombrie 2015, 13:30)

        klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui OnePiece

        Nu domnule, costurile de intretinere ale VW nu sunt ok pentru salariile noastre. Costurile unei Dacii da.
        • +3 (7 voturi)    
          nu zau... (Joi, 1 octombrie 2015, 13:50)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

          Te incalzeste daca schimbi o piesa cu 25% mai ieftin dar care pica de 2-3 ori mai repede? Exemplu concret: discuri frana Clio. Si nu are legatura cu stilul de mers, pentru ca s-a mers batraneste cu ea si comparatia a fost facuta, din intamplare, cu un audi condus mai sport un pic. La 50k km avea uzura la discuri de 2 ori mai mare fata de 100k km la audi.

          Costurile de intretinere depind si de proprietar. Daca se propteste in reprezentanta si achita fara sa gandeasca, si-o merita. Se aplica atat la vw cat si la dacia. Dacia este un fel de leasing fata de cumparat cash. In timp, platesti mai mult, dar nu totul upfront. Si nu m-am referit la greierasi plastic si asimilati, ca aia's bonus :D

          @hotniuz. Iar cenzurati peste medie comentariile decente? Stiti bine ca ati mai fost arsi pe site-uri cu vizibilitate :D
          • +2 (2 voturi)    
            costuri (Vineri, 2 octombrie 2015, 8:29)

            luxian [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Eu am si VW si Dacia, si ca sa fim corecti nu se compara costurile, sunt cel putin jumatate la Dacia.
            Asta daca se compara aceeasi sursa, pret din reprezentanta VW cu pret din reprezentata Dacia, sau ambele preturi din magazin.
            Piesele cumparate de mine la VW au fost in medie cel putin duble ca si la Dacia.
            Am comparat de exemplu un kit de ambreiaj Vaelo, aceeasi firma si aceeasi tehnologie la ambele, si o sonda lambda la care difera doar cablajul..
        • +5 (7 voturi)    
          .... (Joi, 1 octombrie 2015, 15:41)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

          daca tot scazi stafeta, de ce nu costurile unei biciclete? da' sa vezi ce ieftin e sa mergi pe jos!..
          cand o merge loganul ca un golf mk6 (care se vinde sh cat loganul nou), putem compara costurile de intretinere.
          • 0 (0 voturi)    
            Merge (Vineri, 2 octombrie 2015, 8:31)

            luxian [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Cand o costa un mk6 sh cat un logan sh, comparatia va fi corecta.
    • +4 (6 voturi)    
      Doar masinile NOI sunt afectate (Joi, 1 octombrie 2015, 13:24)

      madriano [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Cele second-hand vor primi in continuare carti de identitate de la RAR, asa ca samsarii pot aduce in continuare masini VW.
  • -6 (18 voturi)    
    minunea disel de la vw (Joi, 1 octombrie 2015, 11:40)

    snowflake [utilizator]

    Imediat dupa ce au cumparat sau acaparat grupul porche vw a introdul motoarele cdi (pana atunci avea tdi) si culmea tehnologiei in cativa ani a ajuns sa "detina" cele mai performante, economice si nepoluante motoare peste noapte.
    PS: sa nu ne imaginam ca tariceanu nu are nici-un interes in aceast blocaj doar inca mai este dealer de citroene.
    • +21 (21 voturi)    
      CDI TDI ??? (Joi, 1 octombrie 2015, 11:54)

      mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

      aceste abrevieri sunt marci inregistrate, logo-uri!
      Ce tot bati campii?
      VW are TDI, PSA are HDI, FIAT are JTD, RENAULT are DCI si asa mai departe.
      CDI este marca a DAIMLER, logo folosit pe masinile Mercedes, chair daca au motoare diesel Renault (de 1.5 si 1.6).
    • +21 (21 voturi)    
      nu mai scrie prostii (Joi, 1 octombrie 2015, 11:59)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

      CDI este trade mark Daimler, VW sunt cu TDI de multa vreme. Si motoarele chiar sunt bune, si emisiile in rand cu toate celelalte motoare diesel. Doar ca ei au vrut sa le prezinte ca fiind mai putin poluante, pentru a dobandi fraudulos un avantaj competitiv.
      Asa a ajuns sa fie taxata o masina pe motorina mai putin decat una pe benzina, ceea ce este complet aberant prin prisma poluarii.
  • +6 (6 voturi)    
    oare e bine (Joi, 1 octombrie 2015, 11:50)

    jescu [utilizator]

    In Romania peste 100 de mii de oameni lucreaza pentru firme producatoare de componente auto. Nu se stie cati din astia produc defapt pentru VW. Cred ca majoritatea componentelor merg la Renault, Ford, Mercedes...dar nu se stie niciodata ce pondere are VW.

    Apoi daca ar fi pe corecte interdictia ar trebui sa se refere doar la motoare diesel. Si ar trebui sa se aplice si pentru Skoda, Audi, Seat,...etc.
  • +22 (22 voturi)    
    Motocicleanu (Joi, 1 octombrie 2015, 11:55)

    rov [utilizator]

    Dar de zgomotele infernale de motoare din oras de dupa miezul noptii cine se ocupa?
    Faceti o comisie parlamentara, ca politia e impotenta.
    • +1 (7 voturi)    
      sunt Mujicii Postaci (Joi, 1 octombrie 2015, 13:08)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui rov

      care pleaca de pe Kiseleff fie de la P$D fie de la ambasada mujiciei, iau ceva pufoaika la bord..si apoi in traffic...atat stiu atat fac postacii mujici....pana apre un Punisher si ii linishteste...eu credeam initial ca sunt niste adolescent teribilishti care se dau cu masina parintilor noaptea...in nici un caz...sunt derbedei la forma/chip si port made by mujicia..capetenia lor e mazeta..evident
      • +2 (4 voturi)    
        sa stii (Joi, 1 octombrie 2015, 13:53)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Sunt niste nenorociti care cred ca fac si sex in timpul zilei + baie altfel decat saptamanal.
  • +13 (13 voturi)    
    masinile noi (Joi, 1 octombrie 2015, 12:01)

    __Bogdan_ [utilizator]

    Din cate vad in articol decizia afecteaza doar masinile noi nu si pe cele sh. Atat timp cat un cumparator de buna credinta a cumparat o masina sh din germania mi se pare incorect sa blochezi inmatricularea in RO de pe o zi pe alta. Se pare ca autoritatile romane sunt foarte prompte cand vine vorba de "statul de drept" al domnului Tariceanu.
    • +6 (6 voturi)    
      Dar noi (Joi, 1 octombrie 2015, 12:11)

      AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui __Bogdan_

      Afecteaza doar cele noi, care nu s-au vandut.
    • +2 (4 voturi)    
      De ce? (Joi, 1 octombrie 2015, 12:18)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui __Bogdan_

      Masinile sh din Germania, au acelasi regim ca cele noi in Ro.

      Mai mult, conform legislatiei, nici nu se mai comercializeaza masini noi EURO5.

      Deci clar targetul sunt cele sh aduse din Germania. Ceea ce e OK, din pct de vedere al statului. Vrea o bucatica mai mare din placinta numita timbru de mediu. Iti vor inscrie masina, dar vei plati taxe de EURO4 sau EURO3.

      Oricum asta va cauza pierderi samsarilor...multi vor iesi din businesul adusul masinilor sh din Germania. Ceea ce nu e chiar rau!
      • +1 (1 vot)    
        masini noi aflate in stocurile reprezentantelor WV (Joi, 1 octombrie 2015, 12:45)

        __Bogdan_ [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii RAR au declarat că este vorba de circa 300 de maşini noi Volkswagen, cu motoare Euro 5, aflate în stocurile dealerilor, şi că măsura nu afectează maşinile cu motorizări Euro 6.
  • +13 (15 voturi)    
    o fi avand motocicleanu un interes (Joi, 1 octombrie 2015, 12:09)

    jackalphonse [utilizator]

    si a profitat de situatie. De asta sunt 99% sigur.
    Insa, una peste alta, refuzul RAR este motivat. Ce te faci daca ai programul respectiv pe masina (ala de fentare), si autoritatile hraparete te pun sa achiti taxe "de mediu" pe anii anteriori (ca doar n-or proceda ca la carte, sa dea in judecata firma. Cer de la cei slabi, nu de la cei puternici)?
  • +12 (12 voturi)    
    Tariceanu este in lumea lui (Joi, 1 octombrie 2015, 12:14)

    Lucian* [utilizator]

    cu ce te-a inselat, draga Tari?
    Nu s-a stabilit odata ca taxa aia este ilegala?
    • 0 (0 voturi)    
      nu (Vineri, 2 octombrie 2015, 11:53)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      Au fost declarate ilegale vreo trei variante ale taxei, ale lui Tariceanu si Boc. Ponta a schimbat taxa, care cred ca acum se numeste "timbrul de mediu" si care n-a fost declarata ca fiind ilegala.
  • +9 (11 voturi)    
    Patriot, in afarsit (Joi, 1 octombrie 2015, 12:15)

    Marian74 [utilizator]

    Mai poate cineva sa zica ca Tariceanu nu e patriot si proletar?
  • -1 (7 voturi)    
    Puteam să pun pariu... (Joi, 1 octombrie 2015, 12:22)

    Tescovin [utilizator]

    ...că majoritatea comentariilor vor discuta persoana lui Tăriceanu și nu fondul problemei. Într-adevăr, nu Răzgândeanu era cel mai potrivit să discute chestiunea, având în vedere și interesele lui personale în piața auto. Dar, pe fond, problema e reală. Nu e normal să ne punem întrebarea cu cât a fost fentat bugetul statului din cauza datelor eronate furnizate în mod fraudulos de VW ?
    • +2 (4 voturi)    
      alaturarea lui Motocicleanu in Povestea VW (Joi, 1 octombrie 2015, 13:11)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      crezi ca e intamplatoare ? daca nu era implicat in povestea Ford nu era o problema, INSA cand Motocicleanu VREA sa faca ceva..pai face...chiar daca nu face bine...autre question ? merci beaucoup
      • +1 (1 vot)    
        Evident... (Vineri, 2 octombrie 2015, 10:01)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Evident că nu e întâmplătoare și că el are agenda lui - anume să profite de pe urma degringoladei unui concurent major. Noi însă, ca cetățeni, avem agenda noastră, și ne interesează ca bugetul statului să-și recupereze sumele cu care a fost păcălit. E legitimă sau nu această preocupare ? Am sau nu am dreptul să-mi pun această întrebare, independent de agenda nu știu cărui samsar de mașini ? Dacă un tâlhar spune că afară plouă, când chiar plouă, eu o să-l contrazic că e soare, doar pentru că ăla e un tâlhar nenorocit ? C'est ca la question.
        • +1 (1 vot)    
          c est vrai (Vineri, 2 octombrie 2015, 10:18)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          ar trebui escaladata aceasta chestiune si ..cazati Politicienii TOTi fara parti pris politic la ..Casa Poporului, doar poporul a muncit pentru ea, MERITA sa ii zidim acolo pe acesti Alesi....esti de accord ?
  • +2 (2 voturi)    
    Taxa de mediu (Joi, 1 octombrie 2015, 12:47)

    Alex56 [utilizator]

    Despre taxa de mediu apreciez ca se discuta inutil, deoarece ea trebuie sa fie restituita de catre stat , indiferent ca e mai mica sau mai mare :

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-20391415-incepand-marti-intrat-vigoare-ordonanta-privind-restituirea-taxei-mediu-pentru-inmatricularea-auto-restituie-doar-taxele-care-nu-sunt-prescrise-iar-banii-vor-esalonat-cnci-ani.htm
    • 0 (0 voturi)    
      nu (Vineri, 2 octombrie 2015, 11:59)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui Alex56

      Daca citesti articolul respectiv ai sa vezi ca doar primele variante ale taxei (taxa speciala, taxa de poluare etc...) au fost declarate ilegale. Adica taxa data de Tariceanu (1 iulie 2008) si doua variante ale lui Boc (ultima din ianuarie 2012). Varianta lui Ponta (timbrul de mediu, din 2013) e legala (nu zic ca si morala).
  • +2 (6 voturi)    
    deci... (Joi, 1 octombrie 2015, 13:21)

    Xorciser [utilizator]

    Lasandu-l la o parte pe Tariceanu si interesele lui:

    1. VW au o problema
    2. Statul a pierdut bani deci e normal sa se protejeze macar pe viitor, sa vedem ce masuri ia legate de trecut.

    Ramane de vazut efectul asupra industriei locale- auto si componente. Aici nu e sigur ce se va intampla.
    • +3 (3 voturi)    
      Sa se protejeze ca sa nu mai piarda bani pe viitor (Joi, 1 octombrie 2015, 13:37)

      AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Pai cel mai simplu ar fi sa devina atent la suvoiul de bani care se scurge prin furt la clientela politica.
  • 0 (2 voturi)    
    in Romania... (Joi, 1 octombrie 2015, 13:30)

    za_omu [utilizator]

    Cerem de la prosti ca cu VW-ul e greu... Asa oprim inmatricularea...deci oamenii care cred ca au cumparat o masina Euro 5 probabil ca vor fi obligati sa plateasca taxe pentru una Euro 4 si dupa aia se descurca ei ca deh, sunt baieti mari acu', ce dreacu' :))
  • 0 (0 voturi)    
    Motivatia (Vineri, 2 octombrie 2015, 11:07)

    AndreiVifor1 [anonim]

    Pe ce baza legata RAR nu mai elibereaza carti de identitate pentru un modelele auto omologate deja?
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte dezamagita de cei de la RAR (Sâmbătă, 28 noiembrie 2015, 12:13)

    tomyta [utilizator]

    Eu nu mai inteleg nimic din nici un articol !!!! RAR nu mai elibereaza carti de identitate masinilor noi care au ramas nevandute nu?? Dar eu care am cump un VW an 2011 second-hand adus din SUA care a trecut prin Germania si apoi in Romania dc RAR-ul nu imi elibereaza cartea de identitate si sunt nevoita sa stau cu el in parcare pana la rezolvarea scandalului?? Inteleg ca ministrul transportului Iulian Matache sa referit doar la cele noi nevandute si ca cele second-hand si din ori care alta tara cum ar fii SUA se pot inmatricula nu!!!! Iar cei de la RAR se dau destepti ca nu mai elibereaza nimic la nici o masina VW second-hand sau nou !!!! Mai si spun ca au statistici ca in Romania nu a intrat nici o masina VW din SUA !!!! EEEE uite ca eu detin un VW 2011 si astia de la RAR nu vor sa imi elibereze cartea de identitate !!! Voi ce parere aveti????


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică