Daimler a inceput in Polonia constructia uzinei de motoare care a fost subiect intens de zvonuri si in Romania anul trecut

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 19 iunie 2017, 17:32 Economie | Auto

-
Foto: Mercedes
​Daimler a inceput in Polonia lucrarile de constructie pentru o uzina de motoare care va fi gata in 2019, dupa investitii de 500 milioane euro, scrie Financial Times. Presa a scris anul trecut ca si Romania ar fi fost in cursa pentru aceasta uzina, dar ministrul de atunci al Economiei a negat, spunand ca Romania nu a avut nicio sansa la investitie deoarece conditia principala era ca motoarele sa ajunga in maxim 17 ore la fabrica din Bremen.

Fabrica va produce motoare diesel si pe benzina in patru cilindiri pentru masini Mercedes si va fi situata la Jawor, la 430 km de Varsovia. Uzina de la Jawor va fi extrem de importanta pentru constructorul auto fiindca ii va permite sa reactioneze mai repede cand apar fluctuatii ale cererii la diverse sit-uri de productie ale companiei.

Jawor se afla la mai putin de 100 km de granita germana si de cea cu Cehia. Orasul a fost "in carti" si pentru uzina Jaguar Land-Rover castigata pe ultima suta de metri de Slovacia.

Investitia va fi de 500 milioane euro, iar numarul de locuri de munca create va fi de 500.

A contat foarte mult si costul mediu/ora cu forta de munca, in industria auto din Polonia acesta fiind de 12,25 dolari/ora, fata de 41 dolari in Germania si 38 dolari in Austria.
 
Noul sit de productie va fi printre cele mai moderne si va utiliza conceptul Industrie 4.0.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2007 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 19 iunie 2017, 17:40)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    pai PSD a cerut taxa de partid probabil...

    votantii PSD sa lucreze pozitia de somer sau cea de asistat ca la asta se pricep.
  • -5 (7 voturi)    
    Căutați pe YouTube, e complet robotizată (Luni, 19 iunie 2017, 17:54)

    Un Nene [utilizator]

    Numărul de locuri de muncă create e infim de mic. Totul merge aproape singur, nu trebuie sa o regretăm. A fost clar aleasă pentru că e conectată la autostrăzi apropiate de vest, chestie pe care noi cu greu o puteam asigura.
  • -1 (3 voturi)    
    Mda. (Luni, 19 iunie 2017, 18:02)

    Cuca [utilizator]

    Si pe "autostrazile" romanesti ar fi facut vreo 10 ore numai pana la granita cu Ungaria :-))

    Asta daca nu se punea fabrica la Nadlac, desigur.

    Si chiar si atunci.... era o vama in plus de trecut. Controale, asteptare, etc.

    Am venit de la bulgari pe la Calafat. In viata mea nu am vazut o coada de tiruri mai lunga ca acea... Cred ca minim 10 km de coada.
  • +3 (5 voturi)    
    sa mai ziceti (Luni, 19 iunie 2017, 18:16)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Ca in afara, in privat, nu exista licitatii cu dedicatie...
    • 0 (2 voturi)    
      EXISTA si ... (Marţi, 20 iunie 2017, 10:33)

      jidanul [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      ... exista si spagi si mite dar, sunt date cu cap si luate cu cap, cat mai putin de la cat mai multi si nu tot timpul ... asa pe rand ca sa nu bata la ochi. Tot ei ne-au invatat lucrurile astea, n-am inventat roata si nici apa calda, numai ca noi am sarit gardul. Nu sunt ei sfinti si noi demoni.
  • +5 (7 voturi)    
    si daca e foarte automatizata tot e bine (Luni, 19 iunie 2017, 19:39)

    mihaitzateo [utilizator]

    Da, o fi foarte automatizata,da curent electric de unde foloseste nu de la Polonia?
    Ala nu costa bani din care o parte intra in bugetul Poloniei?
    Si 500 de locuri de munca aduc si alea ceva bani la stat.
    Plus ca mai e nevoie si de transport care va fi facut cu motorina sau benzina cumparata din Polonia si uite inca niste bani la bugetul Poloniei si asa mai departe.
    Firmele de transport vor fi probabil tot din Polonia deci, iata alti bani de intra la bugetul Poloniei.
    Impozitul pe profitul uzinei, tot la bugetu Poloniei intra.
    Etc etc etc.
    • -2 (4 voturi)    
      Ha ha ha (Marţi, 20 iunie 2017, 9:08)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      Pe rand:
      - Curentul e neglijabil, poate fi adus de firme germane (EON) din Germania 0 la buget Polonia
      - Locurile de munca sunt singurele ce aduc usurare la buget Polonia dar impac foarte mic (impozitele pe 5009 de locuri de munca cu salariu mic e neglijabil
      - Firmele de transport sunt germane cu soferi polonezi platiti foarte putin
      - Impozitul pe profit e zero deoarece profitul e zero costurile fiin pastrate in Polonia iar eventualul profit fiind transferat in germania prin incarcare cost componente si consumabile si micsorare cost achizitie produs finit
  • +3 (3 voturi)    
    rata abandonului scolar (Marţi, 20 iunie 2017, 1:04)

    AdrianNeacsu [anonim]

    e foarte mica in polonia. de aia s-au ridicat cu industria in ultima vreme. n-ati observat ca si textile ne trimit? si mere, si umbrele, si de toate :)). ei si cu slovenii, slovacii, cehii, au rata abandonului scolar mica.

    la noi analfabetismul creste, deci sa ne asteptam ca industria sa scada. exact la fel e si in spania si in portugalia. se pare ca avem ceva in comun :))
  • +2 (2 voturi)    
    ulita (Marţi, 20 iunie 2017, 7:27)

    Elfu [utilizator]

    nu stiu cum rezista ford fara drumuri decente pentru transport.
    • +1 (1 vot)    
      Nu mult (Marţi, 20 iunie 2017, 9:09)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      :-(
  • 0 (0 voturi)    
    n-aveti voi treaba mai (Marţi, 20 iunie 2017, 8:22)

    Hans Metter [utilizator]

    nu ne intereseaza pe noi fabrica de motoare... ce sa facem cu ea?!... acolo trebuie sa muncesti plus ca neamtul nu dedea nimic pt ca il primeam .... mai bine ca s-au dus la aia.. sa le fure lor tara... Noi suntem mandri ca suntem romani
  • -1 (3 voturi)    
    AR FI CAZUL ... (Marţi, 20 iunie 2017, 10:22)

    jidanul [utilizator]

    ... sa lasam luptele politice si sa incepem sa ne construim autostrazi,cai ferate, drumuri express, judetene si nationale. Si nu in ultimul rand sa utilizam cat se poate de mult cea mai mare autostrada din UE si din Romania, adica, Dunarea. Aceasta "autostrada" nu trebuie nici construita si costurile de intretinere sunt relativ reduse. Pur si simplu, trebuie neconditionat si obligatoriu sa construim, in primul rand calitativ si apoi cantitativ, din ce in ce mai repede. Am pierdut 26 de ani de dezvoltare, in care am distrus foarte mult si am construit prea putin si prost. Asta pe de-o parte, iar pe de alta parte ar trebui ca absolut toate institutile statului sa utilizeze ca masini de servici numai autoturisme produse de uzinele de autoturisme de pe teritoriul Romaniei. Masina presedintelui Frantei nu este Mercedes sau BMW, este Citroen si daca se poate la ei trebuie sa se poata si la noi. Absolut toate institutile statului, de la presedentie la comune, trebuie sa utilizeze masini ale grupurilor Ford si Renault. Pe presedintele Romaniei l-ar durea dosul daca ar circula intr-un Duster sau intr-un Ford Mondeo, full-options ? si daca l-ar durea i-ar trece Cand o sa-si faca fabrici de autoturisme Mercedes si BMW sau orice alt producator de autoturisme, in Romania, atunci institutile statului roman sa foloseasca si acele marci de autovehicule.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică