China, cea mai mare piata auto din lume, a anuntat ca lucreaza la un calendar "pentru interzicerea" productiei si vanzarii de masini cu carburanti fosili - un obiectiv care urmareste sustinerea dezvoltarii masinilor electrice, scrie AFP.

BYD E6Foto: HotNews.ro

Ministerul chinez al Industriei si Tehnologiei Informatiilor (MIIT) a "inceput studii" asupra acestui subiect "si va stabili un calendar in legatura cu administratiile vizate", a spus in acest week-end viceministrul Xin Guobin.

Beijingul se declarat astfel pregatit sa mearga pe urmele Frantei si Marii Britanii, care au anuntat recent intentia de a interzice vanzarea de masini diesel sau pe benzina pana in 2040.

"Astfel de masuri vor conduce la modificari profunde in mediul industriei auto din China", a subliniat Xin in cadrul unui forum auto la Tianjin (est).

Acest discurs a contribuit la cresterea actiunilor BYD, constructor auto chinez specializat in motoare electrice, care castigau luni pe Bursa din Hong Kong 6% in jurul orei 04,00 GMT.

Indiferent de calendarul vizat, provocarea se anunta imensa: 28 de milioane de vehicule (dintre care 24,38 milioane de masini individuale) au fost vandute anul trecut in China, in crestere cu 14%.

In total, masinile eco reprezinta inca o picatura de apa (1,7%), desi au inregistrat in 2016 o crestere cu 53% in China, gratie bonusurilor guvernamentale si facilitatilor de inmatriculare.

Regimul comunist a impus, incepand din 2018, o cota obligatorie de "masini curate" pentru constructori.