Chrysler intentioneaza sa deschida un centru de inginerie in Europa de Est, printre statele avute in vedere fiind Romania, Polonia si Rusia, a declarat vicepresedintele constructorului auto american, Frank Klegon, pentru Detroit Free Press, citat de Mediafax.

Chrysler are deja un astfel de centru in China, in cadrul unui amplu program de extindere in strainatate a activitatilor companiei in domeniul proiectarii si dezvoltarii de noi modele.

Pana la sfarsitul anului, Chrysler intentioneaza sa angajeze in strainatate circa o mie de specialisti, a declarat Klegon, intr-un interviu acordat Detroit Free Press.

Chrysler va infiinta asa-numite centre de excelenta in China, India, Mexic si Europa de Est, iar angajarile vor avea loc in conditiile in care grupul va reduce numarul de salariati din Statele Unite si Canada cu circa 25.000, pana anul viitor.

Grupul a anuntat deja, in luna aprilie, un acord de externalizare a unor activitati cu doua companii IT, care va conduce la disponibilizarea a cateva sute de angajati la sediul central din Auburn Hills.

Chrysler intentioneaza sa creasca vanzarile in afara Statelor Unite si Canadei si sa aiba specialisti care sa lucreze la proiecte destinate pietelor din strainatate si care sa colaboreze cu furnizorii locali, a aratat Klegon.

Centrul de inginerie al Chrysler din Santa Fe din Mexic reprezinta un model pentru celelalte unitati care vor fi infiintate.

"Produc deja un model unic, proiectat si dezvoltat pentru piata din Mexic. Au pornit ca centru de testare a vehiculelor si au ajuns la proiectare", a explicat Klegon.

Centrul are circa 200 de angajati dar numarul acestora va ajunge la 450 pana la sfarsitul anului.

In China, numarul angajatilor centrului de inginerie va creste cu 250, de la 100 in prezent, iar in India va avea loc o dublare a personalului Chysler, de la nivelul actual de 200.

In Romania, grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a infiintat Renault Technologie Roumanie, un centru de inginerie regionala. Echipele Renault Technologie Roumanie vor fi amplasate in trei localitati. La Bucuresti vor fi birourile de studii, la Pitesti vor fi concetrate serviciile de inginerie pentru uzinele de vehicule si mecanica, iar la Titu un centru de incercari.

Compania americana Ford a intrat, in martie, in proprietatea Automobile Craiova, cu un pachet de 72,4% din actiuni, dupa semnarea a documentelor oficiale. Primul model produs de Ford la Craiova va fi un vehicul comercial usor, Ford Transit Connect, care va fi lansat in Romania la jumatatea anului 2009.

In 2010, uzina din Craiova va lansa o masina de dimensiuni reduse, care va fi exportata in Europa. Uzina va fi producatorul exclusiv al acestui model, a afirmat, in luna martie, directorul general al Ford Europa, John Fleming.

Pe de alta parte, Daimler si-a extins cautarile in Europa de Est pentru amplasamentul unei noi fabrici Mercedes-Benz, pe langa Romania si Polonia, si analizeaza mai multe optiuni, potrivit surse din cadrul grupului german citate de publicatia Handelsblatt. Grupul german este pe piata romaneasca din 2001, prin intermediul unei firme mixte, Star Transmission, la Cugir.

Importanta statelor din Europa de Est a crescut in ultima perioada pentru industria auto, atat ca zona de productie, cat si ca piete.