In Marea Britanie 

Lexus, acuzata ca  prezinta un hibrid ca fiind mult mai prietenos cu mediul decat este in realitate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 25 septembrie 2008, 13:26 Economie | Auto

Nu e chiar atat de "eco-friendly"
Foto: Motorauthority
Lexus, marca de lux a Toyota, a fost obligata sa schimbe reclamele pentru hibridul RX 400h in Marea Britanie, dupa ce o asociatie de profil a constatat ca reclamele induceau publicul in eroare, prezentand masina ca avand un impact nesemnificativ asupra mediului inconjurator, scrie MotorAuthority.

Lexus a prezentat hibridul RX 400h ca fiind "pefect pentru climatul de azi si de maine" si sustine ca are sens din punct de vedere economic si ecologic sa conduci acest SUV de lux, lansat in 2005.

Cei de la Autoritatea pentru Standarde in Publicitate din UK s-au sesizat si sustin ca japonezii isi induc clientii in eroare si ii fac sa creada, fara temei, ca masina are un impact nesemnificativ sau chiar zero asupra mediului.

S-a dispus ca Lexus sa schimbe reclamele si sa spuna in ele ca masina este "perfecta pentru climatul economic actual", dar a fost obligata sa renunte la a sustine ca masina este "prietenoasa" cu mediul.

Este a doua oara cand cei de la Lexus sunt trasi de maneca pe subiectul RX 400h, insa echipele de marketing de la multi producatori vor cu tot dinadinsul ca vehiculele sa fie vazute ca fiind cat mai "verzi" astfel ca nu doar niponii au patit-o ci si altii, cum ar fi Saab.

RX 400h costa de la circa 60.000 de euro in sus si dispune de un motor termic 3,3 litri 211 CP secondat de doua motoare electrice. Acestea ajuta masina sa consume mai putina benzina si sa aiba o acceleratie imbunatatita.

Consumul mediu mixt de combustibil anuntat de producator este de 8,1 litri/100 km, cu 9,1 litri/100 km urban si 7,6 litri in extraurban. Totusi, presa de specialitate a scris ca in practica masina consuma cu mult peste valoarea "de catalog". Emisiile poluante ale masinii sunt 192g CO2/km, mai mici decat la un SUV similar, dar fara propulsie electrica, insa mari daca e sa le comparam cu cele mai "verzi" masini de pe piata.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2297 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Asta este scopul reclamei ... (Joi, 25 septembrie 2008, 14:04)

    Levente [anonim]

    Sa gasesti o problema (in cazul Lexusului incalzirea Globala) sa oferi un produs care este "medicament" in legatura cu problema respectiva. Daca ai gasit o problema, daca produsul tau "rezolva" problama rezpectiva atunci trebuie sa comunici asta.
    Problema atunci incepe, cand nu e absolut adevarat cea ce spui, cea ce rezolvi.
  • 0 (2 voturi)    
    motorul termic (Joi, 25 septembrie 2008, 19:03)

    alex [anonim]

    Ce e ala "motor termic"? Include si "clima bizonica"? :)
    • +1 (1 vot)    
      La scoala cu voi! (Vineri, 26 septembrie 2008, 9:03)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui alex

      Meshtere, esti bivol, sau n-ai dat pe la liceu? Motor termic este orice agregat care transforma caldura in lucru mecanic. In aceasta categorie intra motoarele cu ardere interna, precum Otto, Diesel, Atkinson (de pe Prius), Wankel (Mazda RX-8), Brayton (turbina cu gaze) si altele, precum si orice tip de motor cu cu ardere externa, categorie in care intra motoarele cu aburi. Lamurit?
  • -2 (2 voturi)    
    sd (Joi, 25 septembrie 2008, 19:42)

    s [anonim]

    motor termic e ala care-l ai tu la dacie;ce or comenta toti copiii si toti afonii nu inteleg
  • -1 (1 vot)    
    cel putin ei se straduiesc (Joi, 25 septembrie 2008, 22:02)

    2600bps [anonim]

    cu toate ca pentru acest SUV problema nu este in principal emisia de CO2 (intre noi fie vorba, o mare gogorita, dar sa nu mai spuneti la nimeni), ci modul de fabricatie al motoarelor electrice. Acestea se bazeaza pe acumulatori cu durata limitata de viata (in nici un caz nu tin 20 ani). In plus, pentru a lor fabricatie se folosesc substante foarte toxice. Care e drept, teoretic, sunt mai controlabile decat emisiile de gaze. Practic, se muta poluarea din centrul orasului in zone de stocare a deseurilor de inalta toxicitate. Adica vom avea gazon frumos sub care sunt ingropate butoiase galbene cu desene pe ele. Nu stiu sigur care este raul cel mai mic...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version