Taxa auto ar putea fi inlocuita cu un impozit anual care se va aplica si la motociclete

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 10 martie 2009, 11:27 Economie | Auto

Taxa auto de prima inmatriculare ar putea disparea cel tarziu in toamna acestui an, urmand sa fie inlocuita de un impozit anual, calculat in functie de capacitatea cilindrica si emisiile de CO2, impozit care ar urma sa fie aplicat si la motociclete, a anuntat marti ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, la un eveniment Lexus.

"Se lucreaza la un proiect de lege, dar intrarea lui in vigoare va fi corelata cu viteza Parlamentului. Este clar ca noua taxa auto nu va fi promovata printr-o ordonanta de urgenta, ci prin lege", a precizat el.

Ministrul spera ca legea va trece de Parlament inainte de vacanta parlamentara de vara sau cel tarziu in sesiunea de toamna, insa se asteapta ca legea sa aiba multe amendamente - "lucru bun", spune el, fiindca "nimeni nu are solutia ideala in aceasta problema".

Nemirschi a precizat ca noul proiect de taxa va fi inspirat de modele europene precum cel din Germania. O noutate este faptul ca impozitul anual va fi platit si de proprietarii de motociclete, care vor fi taxati in functie de emisiile de CO2.

Dupa ce noua lege va intra in vigoare, taxa de prima inmatriculare va disparea, practic, urmand ca noul impozit anual sa tina cont de cilindreea masinii si de emisiile de CO2.

Referitor la programul Rabla, ministrul a spus ca lista cu dealerii agreati si cotele acestora - in prima etapa, 20.000 de locuri - vor fi aprobate si publicate in cursul acestei zile.


Citeste mai multe despre   






















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

7757 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    CORECT ! (Marţi, 10 martie 2009, 11:30)

    Nicolae [anonim]

    Deci actuala taxa e ilogica ,ilegala ,imorala !!!
    • +2 (2 voturi)    
      Corect! (Marţi, 10 martie 2009, 19:04)

      StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae

      Este ilogic, ilegal si mai ales imoral sa se ia o singura data. In fiecare an domnilor! Si la motociclete la fel! Si la scutere si la mopede! Si daca nici asa nu-i bine, atunci neaparat si la biciclete ca alea polueaza cel mai mult. La role ne mai gandim, mai vedem.
      • +1 (1 vot)    
        Corect! (Miercuri, 11 martie 2009, 10:36)

        darius [anonim] i-a raspuns lui StefanB52

        Cat despre mersul pe jos eu propun sa punem si taxa de trotuar.
  • +3 (3 voturi)    
    In sfarsit (Marţi, 10 martie 2009, 11:33)

    Popestiidinvale [utilizator]

    Sunt curios ce brambureala va fi cu cei care au platit deja taxa : ba ca vor fi scutiti de impozit in contul taxei, ba li se returneaza o parte din taxa, ba ca vor plati si taxa si impozitul :). Spectacolul continua.
    • +2 (2 voturi)    
      ghici ce? taxa va ramane in continuare (Marţi, 10 martie 2009, 15:20)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Popestiidinvale

      asta pentru a nu se mai trezi unii sa ceara banii inapoi. ca daca inlocuie taxa cu impozitul atunci eu vin si zic - dati-mi banii de taxa inapoi. dar daca pastreaza si taxa si impozitul eu nu mai pot sa cer banii inapoi. scuze pentru a pastra si taxa si impozitul? simplu - una e pentru inmatriculare alta in fiecare an ca s-ar putea sa nu mai ai masina peste 3 ani si atunci de se platesti o taxa mare la inceput? mai bine o taxa mica la inceput si alt impozit anual
    • -1 (1 vot)    
      acum sa-i vad pe base si realitatea (Marţi, 10 martie 2009, 15:22)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Popestiidinvale

      as vrea sa-l vad pe basescu iesind sa spuna ca taxa nu e buna si totodata as vrea sa vad si realitatea iesind iar in strada
    • +1 (1 vot)    
      si eu sunt curios... (Marţi, 10 martie 2009, 15:42)

      Mircexx [anonim] i-a raspuns lui Popestiidinvale

      mda...si pe mine ma "framanta" curiozitatea. eu am o masina cu capacitate mare (4600) pentru care am platit 100 mil taxa de prima inmatriculare in decembrie+30 mil impozit...sunt curios ce imi mai cer acum....
      • +1 (1 vot)    
        iepurasule (Marţi, 10 martie 2009, 22:57)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui Mircexx

        Era un banc cu iepurasu' si cu ursu' in care iepurasu' o musca intotdeauna orice facea. "Iepurasule de ce n-ai basca?" :) Nu trebuie sa te framinte nimic, deoarece taxele astea auto nu prea au o logica. Cred ca as putea estima mult mai corect vremea pentru urmatoarele trei luni decit ce taxe o sa mai bage guvernul. In orice caz, se pare ca au o logica: bani, cit mai multi bani pentru stat (pt. ca mai apoi sa fie cheltuiti total aiurea). E foame de bani baieti, e foame de bani!
      • -1 (1 vot)    
        La CAI PUTERE - LEI PLACERE!!! (Miercuri, 11 martie 2009, 0:38)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui Mircexx

        Ce sa-ti fac frate!!!!!,
        La asa masina de "fite"..., platesti ca ai cu ce!!!
        Hai nu te mai plange ca nu ne induiosezi!!!
  • +2 (2 voturi)    
    taxa auto.... (Marţi, 10 martie 2009, 11:36)

    jercan [anonim]

    ok am inteles ca vos sa inlocuiasca taxa auto cu un impozit dar cum ramane cu cei care au platit deja taxa auto??? o sa plateasca si ei impozit???
  • +5 (5 voturi)    
    Neintelegere (Marţi, 10 martie 2009, 11:36)

    bcip [anonim]

    Din cate citesc (si mi se face din ce in ce mai scarba) inteleg ca taxa se va transforma intr-un impozit anual (adica se va plati in fiecare an chiar si de catre cei care deja au platit aceasta taxa de prima inmatriculare). Mi se pare mie sau e trasa la indigo cu taxa de drumuri: prima data a fost taxa apoi s-a introdus in pretul benzinei apoi iar s-a bagat taxa dar sin pretul benzinei nu a mai fost scoasa.......
    "Imi place " din ce in ce mia mult sa traiesc in aceasta tara in care platim de 2 ori impozit pe acelasi lucru, formulat diferit....BRAVO VOUA
    • +3 (3 voturi)    
      ne vedem la aeroport (Marţi, 10 martie 2009, 13:19)

      ady [anonim] i-a raspuns lui bcip

      pai cu ce vrei sa intretina aparatul birocratic . etc.. costa miliarde..
  • +1 (1 vot)    
    (Marţi, 10 martie 2009, 11:38)

    clau [anonim]

    Sa avem tot mai multe impozite,
    .Si acest impozit va creste in fecare an cu vechimea masinii- va pricepeti sa smulge-ti banii ,cred ca doar la asta va ganditi la impozite.
    Ce minte diabolica aveti-auzi sa scoti taxa si sa o platesti de 20 de ori mai mult ,in timp binenteles,
    Bravo parlamentarilor doar la asta va ganditi ,dar cum sa creasca economia nu,
  • 0 (0 voturi)    
    Platim de 2 ori (Marţi, 10 martie 2009, 11:41)

    Andrei [anonim]

    Noi cei care am platit taxa de prima inmatriculare ce facem acum? O mai platim inca o data in rate anuale?
    • 0 (0 voturi)    
      dubla impunere (Marţi, 10 martie 2009, 13:12)

      ciobanescu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      iti spun eu cum e in pur respect fata de contribuabil.
      taxa anuala o plateste toata lumea si dupa aia cine nu are chef sa ii dea in judecata sa vada daca recupereaza ceva. mentalitate romaneasca.
  • +2 (2 voturi)    
    din pacate pe astia nu prea-i duce capul... (Marţi, 10 martie 2009, 11:44)

    dan [anonim]

    daca este vorba despre o taxa si nu un "bir" de poluare, problema se rezolva foarte simlu si corect astfel: fiecare litru de combustibil fosil sa contina aceasta taxa, pe principiul consumi mult, platesti mult, corectat eventual printr-un impozit anual in functie de eficienta arderii si implicit a nivelului emisiei de noxe a motorului respectiv.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Marţi, 10 martie 2009, 17:16)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Foarte corect spui, deoarece dacă ai o maşină mare dar o foloseşti ocazional nu produce tot atâta poluare/uzură ca una mai mică dar frecată n-spe ore zilnic.
  • +1 (1 vot)    
    restituire? (Marţi, 10 martie 2009, 11:44)

    sdi [utilizator]

    Dar cei care au platit taxa pentru toata viata masinii ce fac? mai platesc inca odata, anual? Normal ar fi sa le-o restituie.
  • +2 (2 voturi)    
    Interesant! (Marţi, 10 martie 2009, 11:48)

    Gruener [anonim]

    Va sa zica "taxa auto ar putea fi inlocuita". Suna al dreq de bine! Adica dupa ce ai platit O DATA TAXA, nu iti ramane altceva de facut decat sa o mai platesti, vesnic, anual. Buna gaselnita dragi tovarasi guvernanti! Mai bine pur si simplu ne-am intoarce in comunism: munciti voi (cum zicea Hadrean Nastase? Aaaa, da! P'limea!) da' nu pe bani, ca pe aiai vi-i luam noi si va dam la schimb mancare si salopete, ca altceva tot nu va trebuie!
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Marţi, 10 martie 2009, 11:49)

    mos ion roata [utilizator]

    Eterna si fascinanta taxa auto!
  • 0 (0 voturi)    
    taxa? (Marţi, 10 martie 2009, 11:49)

    soros [anonim]

    Si proprietarii de auto care deja au platit aceste taxe?
    Platesc si ei, ca asa este la noi...!!
    Sau, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Un nou impozit? (Marţi, 10 martie 2009, 11:50)

    Alex [anonim]

    Pai deja platesc un impozit. Plates o rovigneta. Platesc taxe in pretul benzinei. Cum adica un nou impozit? Cum adica? Cate impozite mai pun acesti guvernanti nenorociti? Cate taxe noi mai apar? Din cate imi aduc aminte, sper sa nu ma insel, cei care acum taie si spanzura in Romania, inainte de alegeri anuntau ca vor renunta la vreo 100 de impozite si taxe. Cum e cu aritmetica? Ca eu nu prea inteleg.
  • 0 (0 voturi)    
    offfffff (Marţi, 10 martie 2009, 11:50)

    liviu_ [utilizator]

    deci cu taxa de poluare sunt de acord dar:
    1 - sa fie gandita calumea in funfctie de vechimea masinii, de tipul motorului, cat consuma.. .etc
    2 - sa se hotarasca dracu odata !!! ca astia au schimbat-o pana acu de 4-5 ori ...
  • 0 (0 voturi)    
    Care? unde? (Marţi, 10 martie 2009, 11:55)

    curios [anonim]

    Stie cineva care (unde) este un clasament al autovehiculelor alcatuit in functie de ...gradul de poluare cu CO2? Benzina? Diesel?
    (fie si raportat la masinile noi).
    Cum se va calcula aceasta taxa pentru masinile care functioneaza cu GPL?
    Cine ce grad de poluare a aflat la masinile second-hand ?(desi ...asta poate fi un spectru larg....in functie de ani, motorizare)
  • 0 (0 voturi)    
    Impozit pe SUV-uri? (Marţi, 10 martie 2009, 11:56)

    vlad [anonim]

    Oare vom avea o echilibrare dintre "imi permit (sa cumpar)" si "imi permit (sa detin)"?
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 10 martie 2009, 11:56)

    Ghita [anonim]

    Daca e impozit e pe ceva ce detin. Voi plati impozit sa inteleg pe noxe, intrucat impozit la proprietate deja platesc. Se va ajunge ca impozitul la o masina sa fie de cel putin 10 ori impozitul pe o casa? (intrucat deja pentru o masina din clasa medie impozitul depaseste pe cel al unui apartament).
    Cei care au platit taxa vor mai plati acest impozit? Impozitul se va plati si de toti cei care si-au cumparat masini in 1970 toamna? In cazul in care ei sunt scutiti nu ar fi profitabil sa cumparam numai masini second si vechi (inmatriculate inainte de taxa de inmatriculare) ca sa nu ne mai supunem platii acestuia? Cand anunti o lege trebuie sa anunti in mare si cum se va aplica, pentru a putea fi dezbatuta si lua cea mai buna decizie, nu iar sa ne trezim ca ba nu poate fi aplicata, ba nu poate fi aplicata conform unor prevederi UE, ba e absurda / incorecta, nu ajuta scopului propus ...
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 11 martie 2009, 9:41)

      Razvan N [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      Nu, nu se va ajunge ca impozitul la o masina sa fie de 10 ori mai mare ca cel pe casa. Vor creste impozitele pe case de 20 ori >:)
  • 0 (0 voturi)    
    Niste idioti... (Marţi, 10 martie 2009, 11:59)

    catalin [anonim]

    Adica cei care au platit aceasta taxa de prima inmatriculare o vor mai plati inca o data sub alta forma.

    Iar eu, care am o amarata de Dacie sa mai platesc inca o taxa pe langa impozitul de 100 Lei, rovinieta 120Lei, asigurare vreo 300 Lei...
  • +1 (1 vot)    
    Si cei care au platit-o la inmatriculare ?????? (Marţi, 10 martie 2009, 12:01)

    iancu [anonim]

    Ok o noua taxa, dar.....
    Cei care au platit taxa de prima inmatriculare, mediu sau cum i sa mai spus, or sa platesca din nou aceeasii taxa, acum anual, in rate pe durata de viata a masinii ????????
    Amice..... sunt idioti !!!!!!!!!!!!!!!!
    Complet idioti.
    • 0 (0 voturi)    
      .... (Marţi, 10 martie 2009, 19:34)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui iancu

      caragiale e mare!
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari. (Marţi, 10 martie 2009, 12:02)

    Roman [anonim]

    Consider ca este varianta corecta de taxare.
    Criteriile sunt foarte bine alese: emisiile de CO2 si capacitatea cilindrica.
    Nu este corect ca cineva cu o dacie din 1978 (spre exemplu) sa nu plateasca taxa pe poluarea produsa iar cineva care vroia sa isi cumpere o masina dintr-o tara in care drumurile sunt mai bune si masinile mai ingrijite, fabricata in 2000 (spre exemplu) si cu norma Euro3 sa plateasca (si inca destul de mult).
    Impozitarea pentru toti cei care polueaza este varianta cea mai buna.
    Propun chiar sa fie platibila o data la 3 luni taxa, astfel incat daca cineva stie ca nu o sa foloseasca masina timp de o perioada mai lunga (minim 3 luni) sa nu o plateasca. Bineinteles, daca este prins circuland fara sa aiba platita "taxa pentru poluare" acesta va fi sanctionat contraventional.
    Numai bine si sper ca cei care au putere de decizie sa actioneze cu bun simt si buna credinta.
    • 0 (0 voturi)    
      taxare la minut, (Miercuri, 11 martie 2009, 9:57)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui Roman

      .. nu cumva vrei taxa si pe intentia de a cumpara masina second?
      de ce sa plateasca taxa unu care foloseste masina 2000km pe an la fel cu unul care face 40000Km
      taxa trebuie pusa pe consumul de combustibil, nu ala care merge mai mult poueaza mai mult?
      Dar stai linistit ca nu tine mult guvernu asta si o sa avem parte si de alte "distractii" cu taxele..
    • 0 (0 voturi)    
      tu spui bine ceea ce spui,dar... (Duminică, 15 martie 2009, 18:45)

      muky [utilizator] i-a raspuns lui Roman

      ...nu le gandesti in profunzime;eu de ex.(si ca mine cred ca mai sunt vreo 2 mil.)am o dacie (din 1986) in stare buna de functionare,dar pe care nu o pot modifica nici macar la un nivel de euro 1;ceea ce am putut sa fac sa o aduc la un nivel acceptabil d.p.d.v. ecologic,a fost sa o trec si pe G.P.L.;da,dar cine-mi va recunoaste ca motorul se ridica la nivelul de euro 2(benzina folosind numai la pornire 1-2 min.si numai in sezonul rece cand temperaturile se apropie de 0 grade c sau mai jos)?;nici macar euro 1 nu-ti recunosc la statiile R.A.R.,desi emisiile de plumb si sulf si chiar de co 2 sunt cam la nivelul euro 2(caci G.P.L.-ul nu contine plumb ,sulf si altele),iar in cartea tehnica ,a instalatiei de G.P.L.,scrie ca un motor bine reglat si nu f. uzat se poate aduce la un nivel de euro 2(d.p.d.v. al noxelor eliminate);eu cumparam si un catalizator,dar nu se pot adapta la daciile vechi,ca asa-s din constructie motoarele;iar la drumurile(daca se pot numi drumuri)pe care le avem, o dacie e suficient de buna(si in orice caz mult mai usor de intretinut,iar multi nici nu-si pot permite sa intretina o masina mai pretentioasa,la care numai uleiul costa milioane);eu cred ca prin aceasta taxa guvernantii vor sa impuste mai multi iepuri:1-sa mareasca veniturile la stat.2-sa termine cu programul Rabla,economisind bani de la buget,caci in mod natural ,posesorii de masini non euro vor renunta la ele(ducandu-le ,la dezmembrari ,la remat sau pur si simplu le vor radia ca sa nu mai plateasca nicio taxa,impozit,asigurare,rovineta,accize etc);asta e...multi dintre noi vom deveni pietoni,sau cel mult ne vom permite o bicicleta(cu conditia, sa nu fie si pe asta prea multe taxe si impozite).
  • 0 (0 voturi)    
    pai ... am platit deja (Marţi, 10 martie 2009, 12:03)

    Stefan B [anonim]

    Ce se va intampla oare cu cei (multi) care au platit deja taxa ? Ne da statul banu inapoi ?
  • +1 (1 vot)    
    dubla taxare (Marţi, 10 martie 2009, 12:04)

    Toma N [anonim]

    Cand am platit taxa de prima inmatriculare si apoi transformata si recalculata ca taxa de mediu se tinea cont de noxele pe care masine mea le va produce pe toata durata ei de viata, inclusiv CO2. Acum sa inteleg ca desi am platit-o odata ma vor pune sa mai platesc acelesi lucru inca o data dar in transe anuale?
    Astept lamuriri de cei care au scris articolul.
  • 0 (2 voturi)    
    Era si timpul (Marţi, 10 martie 2009, 12:05)

    Mircea [anonim]

    Multa vreme le-a luat astoa sa le vina ideea asta. Asa mi se pare cel mai normal. Fiecare sa plateasca o taxa de poluare anuala in functie de cat polueaza. E fair, e logic si asta o face imbatabila. Numai sa treaca de parlamentul asta odios, plin de lichele...
    • 0 (0 voturi)    
      nu chiar (Marţi, 10 martie 2009, 17:22)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      Nu ai dreptate, citeste ce a scris dan mai sus la ora 11:44...
  • 0 (0 voturi)    
    Rabla (Marţi, 10 martie 2009, 12:08)

    Radu B. [utilizator]

    Chiar sunt curios daca astazi se vor publica cotele alocate fiecarui dealer auto, tinand cont de faptul ca termenul limita ar fi 13 Martie 2009 si avand in vedere ca AFM este o institutie care niciodata nu a dat dovada de rapiditate si promptitudine in decizii.
  • +1 (1 vot)    
    ahaaaa (Marţi, 10 martie 2009, 12:08)

    pamfletaru [utilizator]

    Sa NU puna nici un impozit!

    Adica noua ne pun taxe de drum la pretul carburantului, platim rovinieta, platim impozit si mai stiu eu cate si tot NU e suficient.

    Acu vor sa mai bage inca un impozit.

    Nu stiu bai nene cum sa mai faca astia sa ne mai stoarca nitel.
  • +1 (1 vot)    
    evident (Marţi, 10 martie 2009, 12:16)

    Ella [anonim]

    alte taxe! Acum in criza, salariile scad, dobanzile al credite cresc ...mai vine si urmasul lui Mazare sa ne arunce inca un bir pe umeri...eu am platit taxa de prima inamtriculare...am platit dupa logica lor tot cat ar polua masina pe durata ei de viata! Sa nu indraznesca sa-mi ceara impozit !!!
    BTW, in Constarnta este taxa de drum mai mare cat rovinieta pt toata tara :)) Foarte hilar, ma intreb cum de le ies indivizilor acestora smecheriile?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu se poate !! (Marţi, 10 martie 2009, 12:19)

    Victor [anonim]

    Aceasta taxa exista deja la nivel de taxa locala anuala. E in functie de capacitatea cilindrica. Nu cred ca e posibil sa platesc doua taxe identice la stat pe acelasi bun !
    I doare in cot , au 70% in parlament si destui alegatori talibani care ii voteaza oricum. Mi-e scarba , nu de politicieni , ci de cei care ii voteaza !
  • 0 (0 voturi)    
    cum a calculat? "Este clar..." (Marţi, 10 martie 2009, 12:21)

    a [anonim]

    apoi... "nimeni nu are solutia ideala", atunci de ce se mai tulbura apele? biata mea daciutza veche... dreeept la remat ma silesc estia s-o duc!
  • -1 (3 voturi)    
    super! (Marţi, 10 martie 2009, 12:25)

    alien [anonim]

    insfarsit o initiativa buna. in asa fel macar vor iesi din circulatie toate camioanele cu norul de fum negru atasate si toate vechiturile importate dupa 90, inclusiv anul trecut.

    mi se pare normal sa taxezi fiecare masina in functie de cat polueaza propriuzis an de an! cand impozitul la un golf 1 (care e nu numai poluant, dar cu sigurantza neintretzinut deci un pericol pt alti participanti la trafic) sau la o dacia 1300 va fi de 500€ pe an, omul chiar va fi motivat sa se foloseasca pe bune de programul rabla!

    BRAVO!*
    * daca chiar se va aplica
  • +1 (1 vot)    
    impozit (Marţi, 10 martie 2009, 12:27)

    Emit noxe [anonim]

    Impozitati baieti, Bulgaria-i aproape..
  • 0 (0 voturi)    
    iar mah?? (Marţi, 10 martie 2009, 12:28)

    ecologistul [anonim]

    iar se modifica taxa asta? aoleu...cine mai intelege ceva din tara asta? cred ca avem un guvern care are o singura specializare: aceea de a se face de ras la drumul mare....
  • 0 (0 voturi)    
    COMPLICAT (Marţi, 10 martie 2009, 12:28)

    EKOLOGISTU' [anonim]

    Ma intreb : cei ce au platit taxa de prima inmatriculare, sau care au masini vechi , vor plati si ei aceasta taxa anuala? Mi se pare generatoare de mari probleme aceasta abordare . Realizati faptul ca actualii detinatori de autoturisme sunt discriminati?
    Fundamental insa , este un lucru bun pentru mediu ....doar ca banii vor merge la bugetele locale, care ii vor toca dupa bunil plac.
  • 0 (0 voturi)    
    sigur ca da (Marţi, 10 martie 2009, 12:31)

    tsunami [utilizator]

    nu da guvernul cu piciorul la asa ceva, in afara cazului in care va avea de castigat mai multi bani

    sunt satul de nesimtire
  • +1 (1 vot)    
    tare greu... (Marţi, 10 martie 2009, 12:31)

    luci [anonim]

    dar cine are solutia ideala?...
    oricum daca se tine cont doar de cilindreea masinii si de emisiile de CO2, nu este nici pe departe ideala..., conteaza foarte mult cat timp esti in miscare.... altfel masina nu polueaza, nu?
    cu alte cuvinte, ar trebui sa se regaseasca in benzina, se invarte roata, platesti taxa, nu impozit, impozit platim acum...
    impozitul se plateste la valoarea bunului, ori tocmai aici e buba, masinile scumpe sunt si performante, ar trebui sa fie si impozitul mare, dar ele polueaza putin...
    deci pana la urma este o taxa...., problema este cum se va calcula...
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa de kk0 (Marţi, 10 martie 2009, 12:33)

    cristi [anonim]

    Acuma ce parere aveti e normal sa platesc taxa si taxa de prima inmatriculare si acuma ca se schimba legea si impozit inzecit? Mie nu mie se pare normal.
  • 0 (0 voturi)    
    saracutii inca nu inteleg... (Marţi, 10 martie 2009, 12:34)

    minies [anonim]

    Ilinteleg pe min. Mediului si soluti lui e una corecta, dar sa mai vorbeasca si pe la economie si la finante sa vada de ce e taxa auto.
    Pai sigur ca asa pe planul secund se mai strang bani si la mediu, se iau masini mai putin poluante, etc, dar rolul taxei care se plateste la inmatriculare ca principal e cu totul altul nescris dar ar trebui sa il inteleaga si anume ca prin taxa la inmatriculare se reduce cumpararea de auto, si cium majoritatea sunt import cresc astronomic deficitul si contribuie la greu la cresterea importurilor.
  • 0 (0 voturi)    
    De acord numai ca.. (Marţi, 10 martie 2009, 12:34)

    Adrian E [anonim]

    Voi plati taxa anuala numai cand imi vor fi returnati cei 6600 Euro,platiti ca taxa de poluare pentru masinile familiei.
  • 0 (0 voturi)    
    no subject (Marţi, 10 martie 2009, 12:37)

    mihai [anonim]

    Acest lucru se practica de zeci de ani in tarile civilizate.
    • +1 (1 vot)    
      care? dubla impunere (Marţi, 10 martie 2009, 13:15)

      misumihai [anonim] i-a raspuns lui mihai

      tari civilizate dubla impunere. astia o sa ne caute si in mormant sa le platim taxa de prospectiuni,
    • 0 (0 voturi)    
      tarile civilizate... (Duminică, 15 martie 2009, 18:58)

      muky [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      ...au salarii de 10 ori mai mari ca la noi(cel putin);dar au si destula poluare(tocmai ca-s civilizate).
  • +1 (1 vot)    
    Ura!! Inca o taxa anuala (Marţi, 10 martie 2009, 12:42)

    bigbrother [utilizator]

    De parca n-am fi fost campioni absoluti ai taxelor in Europa, mai platim si taxe pentru masini an de an. Astia cica vor sa incurajeze consumul prin achizitia de masini, combustibil, accesorii etc, dar baga la taxe gramezi de-ti piere cheful de orice investitie

    Daca mai punem si taxele incluse in alte categorii dar cu referire la masini precum si problemele inerente aparute odata cu achizitia unei masini (drumurile proaste, lipsa locurilor de parcare, traficul infernal din orase, revizii etc) vedem ca de fapt nu se mai merita sa ai masina in Romania.

    In plus, daca ma gandesc ca soferii contribuie cu 5 miliarde euro anual ca sa acopere gaurile din buget, zau ca ma lecuiesc de tot, sa-si ia masina cine n-are ce face cu banii
  • +1 (1 vot)    
    ce solutie ideala (Marţi, 10 martie 2009, 12:46)

    tibirk [anonim]

    "nimeni nu are solutia ideala in aceasta problema"

    solutia ideala este sa se scoata taxa definitiv. Acum daca impozitul anual se va platii in functie de cilindree, cei care deja au platit o taxa de poluare ce fac? Mai platesc odata? Dar cei care au masina inmatriculata de 5-6-7 ani in Romanica? Vor platii si aia? Cretinii astia de la putere trebuiau sa se gandeasca fix de la inceput la solutia asta (plata taxei de poluare in impozit) daca pana aici i-a dus capul.

    Si daca tot nu gasirati solutia ideala pana in ziua de azi v-o zic eu in soapta ....sa n-auda nimeni.....Bagati-o in pretul carburantilor cu toate ca prostii de romani inca mai platesc deja o taxa de poluare indrodusa acolo. Sau mai bine puteti sa v-o bagati in alta parte....
  • 0 (0 voturi)    
    tzara lui papura voda (Marţi, 10 martie 2009, 13:06)

    revenger [anonim]

    bai nu va mai agitatzi degeaba , oricum or sa faca cum vor cei de la conducere , raspund pentru cei care au spus ca sunt idiotzi ( cei de la conducere ) eu spun sunt desteptzi ca fac bani pe spatele omului de rand , prosti suntem noi muritorii de rand ca acceptam lucrul asta asa ca nu va mai speriati ce se intampla cat timp nu stiti sa puneti piciorul in usa !! o zi buna la toata lumea !!!
  • 0 (0 voturi)    
    taxa prima inmatriculare (Marţi, 10 martie 2009, 13:23)

    Nicolae [anonim]

    pentru masini de 1400cmc noi inscrise intre iunie-dec 2008 si la care s-a platit taxa de prima inmatriculare , aceasta se poate recupera?
  • 0 (0 voturi)    
    ce mai e logic? (Marţi, 10 martie 2009, 13:40)

    Octy [anonim]

    Taxa asta de poluare este un fel de "neverending story". Trebuie doar sa se decida o data cum vor sa faca. Oricum, parerea mea este ca daca masina polueaza mai mult decat prevede un standard, sa nu aiba voie sa circule. Cum adica, unul are o vechitura poluanta, plateste taxa, deci are dreptul sa ne afume pe toti linistit ca el si-a platit taxa? Rolul taxei este sa reduca numarul de masini poluante.
    A doua chestiune este despre motociclete, ca si la asta se refera articolul. Sa se plateasca si la motociclete in functie de nivelul de poluare, vechime, capacitate motor, dar si taxa pe poluarea acustica! Poate mai scapam asa de toti tembelii cu motoare vechi cu tobe sparte care ne surzesc prin centru ziua.
    Masinile de lux sa fie impozitate dupa alte criterii, ca doar de aia sunt de lux, nu dupa cat polueaza. Macar asa scapam de toti pantofarii cu Touareguri, Cayenne si altele, care nu au bani sa le intretina.
    Ce parere aveti?
    • 0 (0 voturi)    
      dar (Marţi, 10 martie 2009, 17:34)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Octy

      motoarele care fac gălăgie nu sunt de obicei vechi, ci mai degrabă noi dar aparţin unor cocălari care îşi scot filtrele şi mai aduc şi alte modificări tobei tocmai ca să bubuie mai tare. Şi eu mi-am luat motocicletă recent, unul din principalele criterii pe care le-am avut era să fie cât mai liniştită. Pentru că eu voi sta pe ea ore şi ore şi nu-mi place să-mi bubuie urechile.

      Pe de altă parte atât din punct de vedere al poluării cât şi al aglomeraţiei, uzurii drumurilor şi multe altele ar trebui încurajaţi vehiculele mici şi motocicletele. Actualmente majoritatea plimbă un colos de 1,5 tone cu un singur bou pe scaun şi 10 mp ocupaţi pe drum sau în parcare. La un motor plimbi doar 0,2 tone şi ocupi doar 1 mp.
  • +2 (2 voturi)    
    taxe (Marţi, 10 martie 2009, 13:42)

    calamaru [anonim]

    In curand se va introduce taxa pe dimensiunile rotilor, pe suprafata parbrizului, pe lungimea schimbatorului de viteze, pe diametrul volanului, pe numarul de semnalizatoare, pe marca de casetofon si pe sectiunea firului de la borna de plus a bateriei. La mai mare, baieti, la mai mare! Keep up the good work!
  • +1 (1 vot)    
    In guvernul Boc, minstru=sinistru!!! (Marţi, 10 martie 2009, 14:21)

    albu [anonim]


    Pai cum sa fie corecta viitoarea taxa (auzi: de PRIMA IMATRICULARE) din moment ce platesc la fel si taximetristii care fac 150.000 de km pe an si cei care care fac doar 2000 de km pentru ca folosesc masina de acasa doar in concediu?
    Ministrul asta ne ia de prosti! E cea mai inepta idee formulata in ultimii ani! Un ministru mincinos intr-un guvern de prosti!
    De fapt este un nou bir, si nimic altceva. Pai din moment ce se plateste anual, cum mai este taxa DE PRIMA IMATRICULARE?
    Iar daca e taxa de POLUARE anuala, de ce sa plateasca la fel si cei care folosesc masinile in fiecare zi si cei care le tin in garaj? De ce sa plateasca si cel care nu polueaza?
    Le e foame de bani si nu vor sa ia de la bogati, ci de la saraci! Manca-i-ar ciuma pe ei de guvernanti!
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa auto (Marţi, 10 martie 2009, 14:58)

    Geafar Ozgan [anonim]

    Ca actuala taxa e ilogica, ilegala, imorala si nu prea are de-a face cu mediul si mai ales cu protectia acestuia, nu cred ca se mai indoieste nimeni!
    Ca aceasta seamana cu taxa de drum, este iarasi o realitate.
    Insa simplul fapt ca noua initiativa se inspira din legislatia germana si incepe sa aiba o logica, asta este de remarcat!
    In comparatie cu toate balbaielile de pana acum ( ba o triplam, ba o dublam, ba o mai reducem un pic si mai scutim pe unii...) acest ministru pare a avea o coerenta in gandire. Sa speram doar ca se va tine de cuvant, si ca Parlamentul nu va altera acest draft cu tot felul de amendamente (asa cum au facut-o si cu alte legi) care vor face ca in final aceasta noua lege sa semene cu cea veche ...
    Si mai speram ca vor face toate reparatiile care se vor impune fata de cei care au platit alte variante de taxe de prima inmatriculare (masinile la a doua inmatriculare - si aici ma refer in special la acele sicrie pe roti folosite in contructii si agricultura - oare nu polueaza la fel ?) ...
    • 0 (0 voturi)    
      tare am tem (Marţi, 10 martie 2009, 17:06)

      Ella [anonim] i-a raspuns lui Geafar Ozgan

      sa nu se inspire la valori din legislatia germana, pentru ca economiile noastre is f diferite si trebuie orice sa fie proportional cu un salar mediu romanesc !!!
  • 0 (0 voturi)    
    maharii neamului (Marţi, 10 martie 2009, 16:26)

    cp [anonim]

    va zic eu cum se va calcula:satul zice:''pai avem nevoie de masini noi pt maharii neamului,asta face atit,avem nevoie de diurne pt maharii neamului,asta face atit,pai avem nevoie de salarii pt maharii neamului,asta face atit,pai avem nevoie de pensii pt maharii neamului,asta faxe atit,pai avem nevoie de bani pt drepturile maharilor neamului ,asta face atit,etc etc.bun... acum garda financiara are targhet atit,politia rutiera are targhet atit,garda de mediu atit...ok .deci din calcule rezulta j-de mii de milioane -(minus realizarile portareilor statului=atittea milioane...atitea milioane:(impartit ) la nr . de posesori auto=taxa auto pt toti..deci lasati-o-n singe formula cu ani ,cm3,benzina ,motorina,euro sau alte prostii.asta-i formula adevarata si care se aplica-n realitate.daca si dupa 20 de ani va furati caciula singuri inseamna ca nu mai avem nici o sansa
  • 0 (0 voturi)    
    Am o singura intrebare (Marţi, 10 martie 2009, 16:30)

    ALex [anonim]

    Daca nu am masina si nici nu imi doresc, dar poluez atmosfera prin parturi si ragaituri voi plati o taxa anuala pausal sau va exista taxa pe primul part, pe al doilea, etc? Se calculeaza cum, in functie de capacitatea stomacala si de nivelul de metan din gaze? Se vor infiinta in orase incaperi special amenajate pentru descarcarea gazelor si colectarea lor pentru folosire in sistemul energetic? In cazul acesta propun sa se infiinteze si alte taxe pe viciu, cum ar fi taxa pe primul act sexual, diferentiata bineinteles in functie de tipul actului si de durata acestuia. Vorba reclamei cu individul care cade prin tavan: "Vrei sa vezi cum e? Platesti!" Chiar nu isi dau seama cei din guvern cati bani s-ar incasa la buget pe o orgie cu persoane virgine, basca ar mai exista un angajat al corpului de control al guvernului, trimis special pentru incadrarea actului in grupa de mediu.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Marţi, 10 martie 2009, 16:48)

    marius [anonim]

    Va fi si taxa si inpozit mai mare in functie de emisiile de CO2.Doar suntem in Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu in costul benzinei? (Marţi, 10 martie 2009, 17:20)

    mihai [anonim]

    De ce nu se baga in costul benzinei? Atata cumpar, atata ard, deci atata poluez... E drept ca o masina proasta polueaza mai mult din cauza arderilor incomplete etc.
    Dar daca cineva are o masina veche de colectie si umbla de 100km pe an cu ea?
  • 0 (0 voturi)    
    ministru trage aburi pe nas si da pe gura balarii? (Marţi, 10 martie 2009, 17:39)

    iuliu [anonim]

    Ministru pescuit din apele tulburi ale Constantei era probabil intr-o stare de exuberanta. Fie s-a emotionat in masina ecologica primita, fie a tras pe nas aburii calzi sau praful cald al biroului sau.
    La ce ministrii asa tara!
  • 0 (0 voturi)    
    Taxe si impozite (Marţi, 10 martie 2009, 21:41)

    pician [anonim]

    Sa se faca un referendum pe tema impozitului auto. Intreberea ar cam in genul acesta: Taxa de drum din pretul benzinei sa se transforme in taxa de mediu? Raspunsul este simplu cu DA sau NU. Ca tot nu a fost scoasa din calculul de pret al benzinei.
  • 0 (0 voturi)    
    incepe sa iasa la iveala minciuna (Miercuri, 11 martie 2009, 0:00)

    papa [anonim]

    asa incepe orice impozit: cu o poveste, o justificare, diferite variante, anulari, modificari, pina cind se ajunge la o "solutie corecta": sa devina IMPOZIT PERMANENT!

    Mai tineti minte de unde s-a plecat? Protectia medului.... ca masinile fac fum. Apoi protectia industriei auto... ca vor fi someri. Si s-a ajuns la IMPOZIT PERMANENT, moment in care desigur ca si mediul e foarte protejat, si niicc someri nu vor mai fi :-)

    Deci platesc impozit pe salariu, cu banii aia deja impozitati iau masina, platesc si TVA (adica alta taxa) cind o cumpar, dupa care platesc anual impozit ca masina exista, platesc tot timpul acciza 75% (!!!!) din pretul litrului de benzina, platesc anual taxa de drum, anual rovigneta, lunar taxa de parcare, dupa care acuma platesc anual si impozitul pe fumul masinii!

    Cine zice ca nu suntem sclavii LOR? Trebuie sa muncesti ca sa platesti impozite, ca sa aiba ei de unde fura. Voteaza-i si data viitoare daca-ti convine !
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns pt papa (Miercuri, 11 martie 2009, 9:07)

      Izolatu [anonim] i-a raspuns lui papa

      incepe sa iasa la iveala minciuna (Miercuri, 11 martie 2009, 0:00)
      papa [anonim]

      Trebuie sa muncesti ca sa platesti impozite, ca sa aiba ei de unde fura. Voteaza-i si data viitoare daca-ti convine !

      Poate ne dai tu o ideea pe care e mai bine sa VOTAM, caci pana la urma tot trebuie sa votam pe cineva! Nu??????????
  • 0 (0 voturi)    
    in germania (Miercuri, 11 martie 2009, 9:01)

    Izolatu [anonim]

    in linkul alaturat se poate vedea cu cat scade impozitul cand este aplicat la emisiile de CO2, la diverse masini.
    http://www.adac.de/images/Kfz-Steuer_Neu_Liste_tcm8-244878.pdf
  • 0 (0 voturi)    
    ministrul asta e un handicapat (Miercuri, 11 martie 2009, 9:50)

    frc [anonim]

    votati prostii PDL
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa pe ce vrea muschii nostri (Miercuri, 11 martie 2009, 9:52)

    Razvan N [anonim]

    Sa zicem ca am o padure in proprietate. Am atatia arbori, din soiul cutare, pot calcula pe baza unor studii stiintifice aportul lor la curatarea atmosferei (stiti voi, fotosinteza, Co2-> O2 + material lemnos). Booon. Acum intreb: daca sunt taxat ca poluez, de ce n-as fi si rasplatit ca "depoluez"? Pentru ca STATUL, acest hot cu legea in mana..... hmmm... renunt, suntem o populatie, nu un popor.
  • 0 (0 voturi)    
    Dim prostie.... (Miercuri, 11 martie 2009, 10:03)

    catalin [anonim]

    ....au nimerit si varianta corecta.....mai bine mai tarziu decat niciodata!
    :)
    • 0 (0 voturi)    
      nu vrei ... (Miercuri, 11 martie 2009, 13:11)

      luci [anonim] i-a raspuns lui catalin

      sa ne spui si noua care este? ca marea majoritate nu a vad...(nici necesara si nici care ar trebui sa fie)...
  • 0 (0 voturi)    
    un calcul este binevenit (Miercuri, 11 martie 2009, 12:45)

    cezar [anonim]

    faceti si dvs un calcul sa vedem cat trebuie sa platim pentru masina X anual ,ca sa stim si noi o treaba
  • 0 (0 voturi)    
    Hotie cu repetitie. (Miercuri, 11 martie 2009, 16:50)

    Edy [anonim]

    ori ca ma bati cu parul.. ori imi dai cu o bata de basseball.. tot batut sunt! ori taxa de inmatriculare 1 data.. ori taxa de poluare pana la moarte.. tot aia e.
    maine se trezeste ceva ministru.. sa mareasca nush ce taxa de 10 ori.. si deja romanii incep sa calculeze cati bani trebuie sa dea.. nimeni nu zice "nu platim" si jos banditul criminal!!!
  • 0 (0 voturi)    
    NU mai mrgem la vot (Joi, 12 martie 2009, 14:19)

    Sramantul [anonim]

    dupa ce ca platim impozit la masina, unii destul de mare, astia vor sa ne ia pielea de pe noi si asa nu o mai avem, cu inca un impozit, numit de ei pe "poluare''.sunt niste baieti bugetari, care au salarii destul de mari + prime trimestriale, ca au de unde... de la fraieri...iar pe noi ne dau afara patronii si suntem nevoiti sa radem la soare...sau in cel mai rau caz cum fac unii de renunta la viata..halal democratie.citat basescu "eu cred guvernul nu are cum sa isi tina promisiunile din campanie.." de parca nu ne mint de 20 de ani incoace,nu mergeti la vot pentru parlamentare sau votati prm.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Marţi, 19 mai 2009, 17:03)

    Nicu [anonim]

    "domnule" Nemirschi aveti vreo justificare pentru aceasta taxa ? o justificare logica binenteles. Bulgarii de ce nu au o taxa atat de mare ? Umbla cainii cu covrigi in coada pe strazile in romania ? avem salarii prea mari fatza de vecinii nostrii bulgari ? sau care este cauza unei taxe de aproximativ 10 ( zece ) ori mai mare ca a bulagrilor ? daca vreti bani la buget dezvoltatzi economia. dezvoltatzi sectoarele industriale ca e vai si amar de ele, datzi oamenilor locuri de munca, nu va facetzi ca nu vedetzi aceste reale probleme din tara, lasati poluarea ca nu este principala problema a romaniei ci a terrei
  • 0 (0 voturi)    
    super asa (Luni, 7 septembrie 2009, 15:50)

    radu [anonim]

    foarte bine. sa puna impozit anual. si sa lase si taxa. iar daca se poate, sa puna inca o taxa de drumuri, pe langa aia din pretul carburantului. si impozit anual. si taxa de inmatriculare. si impozit de circulatie. si impozit pe condus. cam atat cred ca ar fi destul. dar sa le scumpeasca, ca acum sunt prea accesibile. aa, am uitat, si asigurarea auto, sa o scumpeasca si aia. ca sa platim si noi, ca cei din vest, cateva sute bune de euro pe an pt intretinerea masinii. pai nu? ca doar ne permitem, domle, la salariile noastre ( competitive cu cele din vest, de altfel ) de 150 euro (e drept ca cei din vest au in jur de 1000 euro salar, dar asta e partea cea mai putin importanta, nu? ) ne permitem sa platim mult mai mult. asa sa ii ajute Dumnezeu.
  • 0 (0 voturi)    
    recuperare taxa (Joi, 8 octombrie 2009, 23:27)

    mirela [anonim]

    Recuperare integrala, in instanta, a taxei de prima inmatriculare si a taxei de poluare pentru orice autovehicul inmatriculat achizitionat din tara sau strainatate. Valabil si pentru cazurile in care s-a incasat partial - recuperare diferenta. Plata onorariului la incasarea banilor . Inmatriculare fara plata taxei . Actiuni la nivel national . Tel : 0740933302

    http://www.adevarul.ro/articole/galati-autoritatile-depun-armele-in-batalia-taxei-de-poluare.html


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri