APIA estimeaza ca piata automobilelor noi va scadea anul acesta cu 57% si se va intoarce la nivelul din 2003

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 21 iulie 2009, 12:13 Economie | Auto

Dupa un prim semestru in care s-au vandut sub 80.000 de automobile noi, e putin probabil ca al doilea sa fie mai bun, astfel ca piata totala va scadea de la 324.000 de unitati anul trecut, la 140.000 anul acesta, estimeaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). Singurele lucruri pozitive tin de existenta programului Rabla si de exporturile in mare crestere ale Dacia.

"Inca de la la inceputul anului 2009 APIA avansa o prognoza extrem de pesimista pentru acest an: revenirea pietei la volumul din 2003, adica cca. 140.000 de vehicule vandute. Din pacate, cifrele inregistrate la mijlocul anului 2009 fac tot mai posibil acest scenariu. Avem putin peste 70.000 de autoturisme, cu un total al pietei de cca. 79.000 vehicule. Probabil ca situatia ar fi fost si mai grava fara derularea Programului de innoire al parcului auto, program prin care s-au vandut peste 11.500 de autoturisme (cca. 16% din piata)", arata APIA in comunicat.

Cel mai bun an din istoria pietei auto romanesti a fost 2007 cand s-au vandut 367.000 de automobile noi, dupa ce acum un deceniu abia se depaseau 100.000/an. In 2007 multe voci din industrie spuneau ca piata va ajunge in cativa ani la 500.000 de unitati/an, dar situatia din prezent exclude astfel de cifre.

Singurele sperante sunt legate de reactia pietei la deschiderea Programului de innoire al parcului auto catre achizitia de vehicule comerciale (atat de catre persoane fizice, dar mai
ales de cele juridice) si acceptarea leasing-ului ca si sursa de finantare. O alta speranta este legata de relansarea creditului, aceasta fiind insa la indemana bancilor, mai spun cei de la APIA.

Asociatia adauga ca spre deosebire de majoritatea tarilor din UE, care in iunie au inregistrat cresteri fata de luna mai, la autoturisme, in Romania inregistram in continuare scadere (-4,6%).

Vanzarile de automobile noi s-au dus in jos cu 55% pe primul semestru, la sub 80.000 de unitati, toate marcile de volum inregistrand scaderi masive, cu exceptia Hyundai, care a fost pe plus.

Productia interna a reusit insa sa termine semestrul pe plus, 5%, la peste 140.000 de unitati, dupa ce solicitarile din Occident au dus exporturile Dacia la mai mult de 120.000 de automobile, crestere de 56%. Peste jumatate din masinile trimise peste hotare au fost modelul Sandero, iar mai bine de o treime Logan MCV.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO CONFERINTA: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

652 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    si preturile ??? (Marţi, 21 iulie 2009, 12:45)

    gigel vitezomanu' [anonim]

    Vreau sa vad si eu un Audi nou la 15.000 si un BMW la 20.000 (echipate cu tot ce trebuie)...
    Pai nu? Ori e criza ori nu e...

    Dacia la 3.000 si NanoTata data ca bonus de disponibilizare...

    Ma scuzati, trebuie sa ma intorc la munca, tocmai mi-am gasit un job super de "crash test dummy". Foarte bine platit !! N-am inteles ce trebuie sa fac pt asta, dar cica ma baga acum la primul test ;-)
    Sa auzim numai de bine !! :-))

    o zi super tare!
  • +1 (1 vot)    
    realitatea si criza (Marţi, 21 iulie 2009, 12:47)

    ts [anonim]

    sunt foarte multe masini aparute intr-un timp relativ scurt. uitati-va la trafic, la numarul de masini la mia de locuitori etc. comparati cu 5 ani in urma. deci, o cadere era oricum de asteptat ca doar nu schimbam masinile anual (mai ales la veniturile noastre).
  • +2 (2 voturi)    
    hehehe (Marţi, 21 iulie 2009, 13:11)

    heheh [anonim]

    hai cu piata in josssss

    sa falimenteze samsarii cu, costume si serviete care si-au tras show-room-uri la fiecare colt de strada, si au niste comisioane de te usucaaaa.

    ahhh, daca ar mai dura criza 2-3 ani, ar fi excelent pentru piata auto romaneasca care este in haos, fiecare face ce vrea, nu ce vrea clientul.

    garantia dupa cumparare si service-ul e jalnic, cred ca mai calitativ e in republica moldova.

    jos jos jos cu samsarii "dealeri"
  • -1 (1 vot)    
    .. (Marţi, 21 iulie 2009, 13:27)

    adrian [anonim]

    si ce era asa de castigat inafara de cativa dealeri cu 10 clase nu castiga nimeni in romania de pe urma vanzarilor ...bani se duceau la producatori prin china si alte tari...tara asta e sufocata de cati cocalari au masina in leasing pe numele magazinului de la tara sau pe srl uri din bazar
  • -1 (1 vot)    
    .. (Marţi, 21 iulie 2009, 13:27)

    adrian [anonim]

    si ce era asa de castigat inafara de cativa dealeri cu 10 clase nu castiga nimeni in romania de pe urma vanzarilor ...bani se duceau la producatori prin china si alte tari...tara asta e sufocata de cati cocalari au masina in leasing pe numele magazinului de la tara sau pe srl uri din bazar
    • +2 (2 voturi)    
      zau? (Marţi, 21 iulie 2009, 14:11)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Ce zici de zeci de mii de oameni care mergeau acasa cu niste bani, impozite platite la stat etc. Nu te obliga nimeni sa-ti iei masina nici atunci si nici acum.
      Ai o atitudine care nu te va duce nicaieri, toata ziua stai cu ochii pe capra vecinului si vrei sa crape ca a ta e mai raioasa.
      Oricum la modul in care gandesti cred ca nu ai 10 clase sau le ai degeaba.
      • -2 (2 voturi)    
        ... (Marţi, 21 iulie 2009, 16:03)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui anonim

        anonimule esti copac ...macar daca ai fi :) gandeste-te ca in tarile avansate oameni cu cap fac strazi pietonale prin interzicerea masinilor, circula cu bicicleta probabil esti din aia care rad de cei cu bicicleta ( nu am bicicleta), merg pe jos sau cu metroul sau autobuze pt ca se gandesc la alti oameni, la oameni care vor veni pe pamant...se gandesc la copii lor ca nu vor putea sa vada verdele copacilor de praful si noxele emanate de industrializarea la care este supus pamantul.
      • 0 (0 voturi)    
        lasa-l (Marţi, 21 iulie 2009, 17:16)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        in pace pe adrian ca el are BMW sh cu multe cruci la oglinda retro. Si cu asta nu te pui, te feresti din calea lui.
  • -1 (1 vot)    
    visau 500.000 de unitati/an (Marţi, 21 iulie 2009, 13:35)

    Alex [anonim]

    Ha ha ha ...
    un mic calcul ... 16 mil locuitori prezenti in tara
    sa zicem o masina la 4 persoane (pensionari, copii, sot/sotie nu au nevoie) , ... asta inseamna ca in fiecare an 2 mil ar fi acoperite de masina ... asta inseamna ca la fiecare 8 ani o masina ar fi CASATA ... media in tara e de 12-14.000 km/an ...
    deci la 96-112 mii de KM ne casam masina ...

    Eu propun sa ne zica unde au contul si sa le dam bani si gata !!!

    La inchisoare cu conducerea APIA !!!!!
    • +1 (1 vot)    
      7 ani (Marţi, 21 iulie 2009, 15:12)

      TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      In manual la Skoda Fabia scrie ca durata medie de utilizare a masinii este de 7 ani. Asa ca nu ar fi exagerata casarea la 8 ani.
  • +1 (1 vot)    
    muhahaha (Marţi, 21 iulie 2009, 14:56)

    muhahaha [anonim]

    muhahaha, in curand cocalarii cu bmw-uri vor trebui sa renunte la ele, ca na, ajunge cutitul la OS.

    macar sa nu-mi para rau ca folosesc transportul in comun.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri