Radu Cristian, director de marketing la Trust Motors, importatorul Peugeot: Suntem nevoiti sa vindem si masini sub pretul de productie pentru a reduce stocurile

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 23 septembrie 2009, 15:46 Economie | Auto

Coupe-ul Peugeot 308 RCZ
Foto: HotNews.ro
Unele modele Peugeot la care stocurile sunt mai mari sunt vandute cu preturi chiar mai mici decat cele de productie, acest lucru fiind valabil in special pentru vehiculele comerciale la care piata s-a prabusit cu 70%, sustine Radu Cristian, director de marketing la Trust Motors, importator al masinilor Peugeot. In plus, retelele de dealeri ale companiilor care vand masini noi sunt dimensionate pentru o piata de 260-280.000 de unitati, insa in prezent se va ajunge la jumatate din aceasta cifra, astfel ca jucatorii sunt obligati sa-si completeze ofertele si cu masini second-hand, insa de calitate, nu cu trecut incert, a mai spus el.

Un fenomen izolat - pierderi acceptate de toata lumea

"Discount-uri uriase de 50% se explica prin faptul ca unele masini sunt vandute sub pretul la care au fost produse (...) Asta nu s-a intamplat in prima parte a anului dar se intampla in a doua parte si mai ales la vehiculele comerciale, unde piata a cazut cu 70%", spune reprezentantul Trust Motors

"E mai bine sa ai o pierdere controlata, decat sa tii masini pe stoc foarte mult timp fara a stii cand si cu cat le vei vinde. Ganditi-va ca si intretinerea unei masini pe stoc costa, iar daca trec multe luni valoarea ei la revanzare scade", a mai explicat el. Sunt numai cateva modele la care producatorul accepta din start sa vanda in pierdere, insa in mod normal un constructor de volum castiga in medie cam 15% la o masina, iar importatorul si apoi dealerul au in medie marje de profit de 4-5% fiecare, a mai spus Cristian. "Acum si producatorul si dealerul si importatorul isi impart pierderile la unele modele, la fel cum atunci cand piata mergea struna isi imparteau castigurile".

Vanzarea de masini SH alaturi de cele noi, o solutie tot mai posibila in criza

Radu Cristian spune ca dealerii care vand masini noi trebuie acum in criza sa-si completeze oferta si cu masini second-hand, deoarece pot castiga clienti care nu au bani pentru un automobil nou. "Pe segmentul low-cost clientii stau in cumpana daca sa-si ia o Dacia Logan sau o compacta din import, de doi - trei ani vechime si un nivel superior de dotari". Pe acest segment se pot face vanzari mari, insa spre diferenta de piata "gri" a masinilor second-hand, unde preturile sunt mai mici, dar istoricul masinilor e incert, delaerii de masini noi ar trebui sa aiba grija sa vanda masini second-hand de calitate cu un trecut clar si garantie.

Totusi, pentru o companie care vinde in prezent doar masini noi, intrarea pe segmentul second-hand prin importuri din Vest nu inseamna neaparat profituri mai mari deoarace pretul de lista al unei masini e in general mai mare in Occident, decat la noi, astfel ca si dupa depreciere va fi mai mare, iar transportul, spre exemplu din zona Parisului, pana in Romania pentru un second-hand ce va fi vandut cu circa 6.000 euro ajunge la 600 de euro. In plus, si taxa de poluare e destul de mare, astfel ca nu e rentabil sa aduci masina si sa o vinzi.

Vanzarile de masini noi ale marcii Peugeot in Romania, incluzand si vehiculele comerciale, au atins maximul in 2007 cand s-au apropiat de 17.000 de unitati, dar anul acesta tinta este de numai 5.800.

In aceasta perioada s-au lansat trei modele noi: 206 Plus, crossover-ul 3008 si decapotabila 308 CC, iar in prima parte din 2010 vine coupe-ul 308 RCZ si monovolumul 5008. Despre lansarea masinii electrice iOn, prezentata la Salonul de la Frankfurt, nu se stie inca mare lucru.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4617 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    tot o sa scada (Miercuri, 23 septembrie 2009, 16:18)

    dorel [anonim]

    livrarile de peugeot catre popor. Luat masina noua in feb cu defectiune din fabricatie. Le-am am spus eu la Eurial ce defectiune este si noroc cu seful de service care e profi si s-a rezolvat on time.
    Intrebarea vine de la sine: inainte de livrare nu exista pregatire de vanzare? Din cate am constatat nu prea e. E normal sa iti tii de client si sa il intrebi de sanatate macar odata dupa ce a luat masina de la tine. La Eurial nu se poarta. A trebuit sa sune de la Trust Motors sa ma intrebe ce si cum si au fost consternati sa afle ca nici macar un drive test nu am fost invitat sa fac, dar doar consternare si atat.
    • 0 (0 voturi)    
      Vai de... (Miercuri, 23 septembrie 2009, 16:43)

      play_boy [utilizator] i-a raspuns lui dorel

      mama ei de gramatica si prescurtari... in rest is de acord cu tine. Am avut si eu un Peugeot si am trecut la Dacie. Acum ghici de care is mai multumit?
      • 0 (0 voturi)    
        Scuze pentru (Joi, 24 septembrie 2009, 8:33)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui play_boy

        gramatica si greseli. Am scris rapid sa nu se prinda seful.
        Eu am avut Logan si am trecut la Peugeot. Sincer regret schimbarea.
  • 0 (0 voturi)    
    am avut P. (Miercuri, 23 septembrie 2009, 16:22)

    RC [anonim]

    ati avut o mina de aur si v-ati batut joc de ea. nu numai in romania dar mai ales. producatorul a stors imaginea Peugeot (rechinul preluat de la BMW dar tb a fost facuta bine). producatorul a gresit intrand in productie cu modele gen 206 break sau cu portbagaj. era sa uit de de 206CC???! sa fim seriosi. 607... ce sa spun o catastrofa, o greseala de angajament mai rar intalnita. aveti motorul ala diesel dezvoltat cu Ford... o minune!!! PACAT. ati atras (acum vreo 2 ani ; cand ati inceput sa scadeti) oamenii degeaba prin showroomuri pentru aiureli de modele (re'branduite local) si incet-incet oamenii nu mai venit nici la unele lansari ADEVARATE (de modele noi, nu schimbari de parbriz!!!) . 308 are doar mai multe colturi (nu toti isi permit sa nu schimbe imaginea precum fac unii cu Golful desi ar fi ceva de spus si acolo). exista o poveste: Petrica si Lupul!!! colac peste pupaza a venit si scaderea asta crizata si a pus capac. ma uit si la verii de la Citroen: aceeasi oferta de 2 ani pt C4 (10.000 si ceva.... orice s'ar intampla). unde-i criza???! pacat de marca. pentru cititori: am fost multumit de masina (Peugeot) si in service'ul din otopeni a fost mai bine decat langa fosta coca-cola. obosesc. stiu. hai... mult succes!
    • 0 (0 voturi)    
      bmw (Vineri, 12 februarie 2016, 20:21)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui RC

      naiv si necunoscator. ford CUMPARA motoare de turism de la Peugeot si VINDE motoare de utilitara. cat despre rechini, e clar ca nu stii istorie
  • 0 (0 voturi)    
    portofelul gros (Miercuri, 23 septembrie 2009, 16:56)

    gheo [anonim]

    cand ani de zile ai jefuit clientii, aducandu-le masini cu probleme tehnice, la preturi nesimtite roata se mai intoarce
    si uite asa, peugeot a ajuns de rusinea industriei, de unde era un zmeu
    nu mai zic despre calitatea masinilor, ca am o cunostinta a carui fiu a murit din cauza unei defectiuni tehnice a masinii nou cumparate, e adevarat la viteza ca doar e masina 'buna'....
    dar local magarii au dus la cele mai inalte cote nesimtirea; stiu cazuri cand s-au dus cu masina in service cu 3000km si au luat-o o luna mai tarziu cu 5200 km...
  • 0 (0 voturi)    
    second-hand (Miercuri, 23 septembrie 2009, 17:42)

    Technicus [utilizator]

    Eu tot ce am vazut dealer serios in strainatate are si oferte second-hand. Revizuite si garantate.
    Puteti chiar sa va uitati pe site-urile oficiale din strainatate si toate au un colt cu masini second-hand.

    Cand m-am interesat la un dealer Renault autohton de ceva second-hand, mi-a oferit niste modele, dar parca facea contrabanda. Adica nu oferea nici o garantie, nimic. Nu facea decat intermediere fara obligatii.

    Traditional, dealer-ii de masini seriosi preiau masina veche a clientului cand acesta cumpara una noua. In Romania se bazeaza doar pe programul guvernamental de casare.
  • -2 (2 voturi)    
    Prima Casa: singurul plus, avansul mic (Miercuri, 23 septembrie 2009, 18:15)

    loredana [anonim]

    " Cel mai mare beneficiu al programului Prima Casa este avansul de 5% din valoarea de 60 de mii de euro. Al doilea beneficiu ar fi fost dobanda scazuta, dar a aparut o alternativa a dobanzii scazute, la o alta banca. Practic, singurul avantaj ramane valoarea mica a avansului, de la 25%, cat cereau bancile, la 5% prin Prima Casa, care e mult mai permisiv. Acesta e singurul plus in momentul de fata. Prima Casa are si minusuri: interdictii de instrainare pana in 5 ani de zile", a declarat Claudiu Hategan, Branch Manager la Coldwell Banker, intr-un interviu acordat Bloombiz.
    Bloombiz.ro
  • 0 (2 voturi)    
    vrajeli (Miercuri, 23 septembrie 2009, 22:00)

    Paul [anonim]

    Mai lasati vrajelile, in 2002 am luat un Peugeot 406 in leasing cu 15.500 Euro Cip , dupa terminarea leasingului am primit copiile facturilor originale cu care au achizitionat din fabrica. 10.100 Euro, deci pretul de productie a autoturismului era in jur de 5.000 ~ 6.000 Euro.
    Stimate Radu Cristian daca oferiti modele 407 sub 6.000 sa ma anuntati, pana atunci ciocu mic !!
    • 0 (0 voturi)    
      2002 (Joi, 24 septembrie 2009, 12:41)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Paul

      Prietene prin 2002 parca erau ceva taxe vamale sau ma insel? Mai pune si tu un TVA o marja si vezi pe unde ajungi.
      De improscat cu noroi e usor. Nu vrei tu sa te duci cu 6.000 Eur si sa-ti Logan? Ti s-ar potrivi mai mult cred.
      • 0 (0 voturi)    
        fara Vama (Duminică, 27 septembrie 2009, 19:06)

        Paul [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Prietene, eu nu ma plang dar nu cred ca e normal ca dupa cativa ani bun de vanzare a masinilor cu profit extra de minim 50 % din pretul de achizitie acum in timpul crizei toti dealerii sa se planga ca tre sa vanda unele modele sub pretul de achizitie.

        Nu am platit Vama si nici importatorul, dar in schimb am platit eu intreg TVA-ul pe toata masina, in plus dobanda in jur de 1.000 euro pe 3 ani pt importator care era si firma de leasing in acelasi timp.
        Deci importatorul de atunci, Eurial invest a castigat dupa o masina de 10.100 Euro peste 6.500 de euro.
  • 0 (2 voturi)    
    cica pierderi (Miercuri, 23 septembrie 2009, 22:13)

    ctz [anonim]

    Bre nenea ... stiu de la Matiz (ok, nu peugeot) ca pretul de fabricatie al unei masini era 30% !!!! din pretul de vanzare .. Restul - service, retea dealeri, cercetare ...etc.. Asa ca las-o jos ca macane ... Ce sa mai zic de Opel care e vai mama ei de firma (dpdv al falimentului) dar n-ar micsora ei preturile nici cu draci pe ei ... Stiu pe cineva la un dealer care spunea ca are stocuri uriase, insa nu au voie sa faca reduceri consistente (din partea responsabilului Ro si Europa de est ...)
    Eu unul ma bucur ca scad preturile ... Nu ma bucur ca scad acum, nu puteau sa scada acu un an .. ca atunci cautam masina pana in 11.000 EUR ...:((
  • +1 (1 vot)    
    :)) (Miercuri, 23 septembrie 2009, 22:55)

    mihai [anonim]

    Mda masina electrica ION.... :)
    asteptam varianta pe hidrogen VAsile..
    Apropos de 207...
    7 maisni ;iate pe firma, fiecare cu ALT defect pana in 20.000 km...
    cica sa ai de unde alege
  • 0 (2 voturi)    
    307 (Joi, 24 septembrie 2009, 9:18)

    Bogdan [anonim]

    Eu am un 307 si a venit vremea sa-l dau.
    1. Ce sa spun, ca masina e proasta (se rastoarna daca iei curba mai tare, vezi review pe whatcar.com).
    2. Ca intretinere service-ul e scump, ~800 de lei o revizie fara incidente.
    3. In perioada de garantie am schimbat de 4 ori maneta de semnalizare (si tot asa face, semnalizeaza in sens contrar dupa ce treci de curba), de 4 ori centura de siguranta (si tot nu se retracteaza), reglez cel putin odata pe an incuietoarea portbagajului (altfel nu se mai inchide usa), strang lamela de la contactul cu becul odata pe an (altfel nu mai face contact si nu mai merge semnalizatorul)... mai are rost sa mai scriu ?
    4. Mi-a cedat dupa o luna degivrarea exterioara pe oglinda din dreapta... nu au fost de acord sa o inlocuiasca... n-am mai insistat.
    5. Vara trecuta coada la programari la service era de ~30 de zile.
    ...
    218. Am pe masina trei nuante, asta dupa ce am apelat la serviceul lor din Otopeni si cel din Militari pentru a revopsi diferite parti de tabla zgariate.

    Imi voi mai cumpara vreodata Peugeot ? NU, Niciodata.
  • 0 (0 voturi)    
    Vina importatorului (Joi, 24 septembrie 2009, 9:49)

    Puky Puk [anonim]

    Din cate vad, vina producatorului consta in alegerea nefericita a importatorului in RO. In definitiv, problema aproape generala la toti producatorii, izvorata din importanta unei piete precum Romania. Si eu am un Peugeot, dar traiesc in Germania si l-am cumparat aici. Absolut nici o problema cu masina; sunt chiar placut surprins. Sa fie adevarata legenda ca masinile pentru Germania sunt mai bune? Pretul nu a contat, ci finantarea. Iar aici Peugeot stie sa castige clientii (bineinteles in Germania). Cand trag linia, ies putin peste un Logan MCV, la performante si dotari net superioare.

    E clar, Peugeot cantareste cu doua ocale. Si e clar si cine sta la rand la ocaua mica.
  • +1 (1 vot)    
    307 (Joi, 24 septembrie 2009, 9:52)

    dman [anonim]

    am 307 din 2005 cu 100 mii de km. Nu am avut nici cea mai mica problema, masina e impecabila. deci se poate...
  • 0 (0 voturi)    
    Fiabilitate (Luni, 5 octombrie 2009, 15:22)

    serban [anonim]

    Nu va mai plangeti de fiabilitatea Peugeoturilor. In toate revistele si emisiunile TV celebre (gen Top Gear, Fifth Gear) si toate topurile de satisfactie a clientilor se vorbeste de ani de zile de fiabilitatea proasta si de lipsa de performante dinamice a masinilor frantuzesti indiferent de marca. Cine nu deschide ochii (reviste, televizor, internet, reviews) deschide pe urma punga. Cea mai fiabila masina frantuzeasca este Loganul. :). Altfel vreti performante luati VW, BMW dupa buget, vreti spatiu si fiabilitate luati o Skoda, Ford, vreti pret mic luati Logan, Kia dar in nici un caz masini frantuzesti.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version