Seful Toyota admite ca problemele de calitate au aparut si fiindca producatorul a crescut intr-un ritm accelerat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2010, 11:50 Economie | Auto

Akio Toyoda si-a facut "mea culpa"
Foto: Reuters
Akio Toyoda, seful Toyota admite in depozitia pregatita pentru audierea in fata Congresului american ca producatorul s-a extins prea repede, aceasta fiind una din cauzele problemelor de calitate ce au determinat compania sa recheme pentru verificari 8,7 milioane de masini pe plan global. Toyoda spune ca in viitor compania va tine cont mai mult de clienti cand e sa decida daca un recall e oportun sau nu si adauga ca incurajeaza managerii de top sa testeze ei insisi masini pentru a vedea daca sunt probleme, scrie AFP.

"Eu, la fel ca si Toyota nu sunt perfect. Uneori gasim defecte. Dar in astfel de situatii ne oprim, incercam sa intelegem problema si facem schimbari pentru a imbunatati lucrurile", spune Toyoda in depozitia pregatita pentru audierea in Congres.

"In ultimii ani afacerile Toyota s-au extins foarte rapid. Sincer, ma tem ca ritmul in care am crescut a fost prea rapid",a admis numarul unu de la Toyota care a adaugat. "As vrea sa subliniez ca lista de prioritati a Toyota a fost dintotdeauna: Unu: Siguranta, Doi: Calitate, Trei: Volume. Aceste prioritati au devenit neclare si nu am fost in stare sa ne oprim, sa gandim si sa aducem imbunatatiri asa cum faceam inainte si pozitia noastra puternica in care ascultam vocea clientilor pentru a face produse mai bune s-a diminuat intr-un fel".

Seful celui mai mare constructor auto a mai recunoscut ca problemele au luat amploare si din cauza ca nu s-a tinut cont suficient de parerile clientilor, dar promite ca lucrurile se vor schimba.

Toyoda a mai spus ca drept consecinta, pentru a rezolva pe viitor problemele va schimba modul in care se va decide la nivelul companiei daca un recall este sau nu necesar. Pana acum, o singura divizie lua aceasta decizie, insa se mai adauga un pas, pentru ca si parerile clientilor sa se faca auzite. In plus, fiecare regiune va avea putere mai mare de decizie, astfel incat totul sa mearga mai repede si sa existe flexibilitate.

Toyoda adauga ca si managerii trebuie sa testeze masinile, sa vada care este problema si cat de severa e. "Ca profesionist sunt capabil sa verific o masina, sa detectez problemele si sa inteleg cat de grave sunt pentru siguranta", spune Toyoda care considera ca directorii trebuie sa vada ei insisi care e problema.

Totusi, problemele companiei nu s-au terminat, iar seful Toyota USA, James Lentz a admis ca aceste rechemari masive s-ar putea sa nu rezolve toate problemele de siguranta legate de pedala de acceleratie. Intrebat daca exista posibilitatea sa apara noi informatii negative despre Toyota, Lentz a spus: " Doamne!, sper ca nu mai sunt, am primit destule proiectile pentru un singur an".

Congresul american a chemat sefii Toyota pentru a le cere explicatii, pe fondul acuzatiilor cum ca Toyota ar fi stiut de mult timp ca unele masini au probleme, dar a actionat foarte lent.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1533 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Banzai fani Toyota (Miercuri, 24 februarie 2010, 12:31)

    Tataie [anonim]

    Cum ramane cu modelul de productie Toyota ? Cum ramane cu kaizen si alte concepte mirobolante de management ? Numai prostii aveau nevoie de explicatiile sefului Toyota, treaba era clara ca lumina zilei. Banzai fani Toyota ! Ia ziceti voi cum de fapt masinile alea nu trebuiau rechemate, iar Akio Toyoda era beat cand a recunoscut ca au dat-o in bara.
  • +3 (5 voturi)    
    Toyota o merita din plin! (Miercuri, 24 februarie 2010, 12:40)

    ShoboLingoZauR [utilizator]

    Toti gigantii auto sunt niste nesimtiti!

    Toyota a fost aroganta si sper ca va plati cu varf si indesat lucrul acesta! Credeam ca japonezii sunt oameni seriosi...

    Noroc cu "prietenii" de la GM si Ford care au dat o mana de ajutor ca aceasta problema sa nu poata fi musamalizata!

    Sper ca Toyota sa-i tina minte si sa le-o plateasca si in felul asta sa se duca la vale toti cei 3 mari producatori din SUA!
  • +1 (3 voturi)    
    E un samurai adevarat? (Miercuri, 24 februarie 2010, 13:42)

    Andy [anonim]

    Sa isi faca Harakiri la banii pe care-i dam pe masinile alea!!!!:))
  • -2 (8 voturi)    
    Once Toyota.... (Miercuri, 24 februarie 2010, 14:10)

    Alex [anonim]

    Pun pariu ca nu ati avut niciodata o Toyota. Nu va puteati permite sa spuneti asa ceva daca ati fi condus macar odata una. Am un Avensis de 180K km, e la mine de noua si nu am atins nici macar o bucsa. Si cu asta am spus tot, dar tot. Nici nu e cazul sa mai amintesc ca reviziile sunt la 30% din pretul pietei. Si multe multe altele....dar nah, voi umili posesori de VW adus second din Germania....ce sa intelegeti, e pur si simplu peste puterea voastra
    • 0 (4 voturi)    
      S-a mai prabusit un mit...:))) (Miercuri, 24 februarie 2010, 14:35)

      dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Alex, ca orice mit...si mitul masinilor japoneze s-a prabusit...
      Nimic nou sub soare, nu?
      Mitul a fost intretinut de minciuna publicitara + infantilismul consumatorilor. Cand japonezii au inceput sa intre, timid, pe piata auto acum vreo 40 de ani...aveau niste preturi...dumping curat!
      Incet incet...au furat tehnologie de pe unde au apucat...au mai pus de la ei...si au crescut pretul simtitor...
      Masini scumpe si proaste man...in orice caz mult prea scumpe pentru ce ofera!
      Parerea mea...
      Te lauzi cu Avensis de 180K...:)))
      Eu am un Chrysler INTREPID din 2000! Cand l-am cumparat, in 2006, avea aproape 274K!!! Acum are 305.160 km si te asigur ca functioneaza impecabil!!! Reparatii? Da, ca la orice masina cu un astfel de kilometraj: discuri, placute, capeti de bara, furtun servo, si....cam atat...
      Cand ajungi cu Avensis la 305K imi spui, ok? :)))


      By the way...asta

      http://www.fordvehicles.com/2010taurus/

      numesc eu masina! Sau, de ce nu...asta

      http://play-auto.net/2010/01/cadillac-xts-platinum-the-concept-threatening-the-bmw-7-series/

      Enjoy!
      :)))
      • 0 (6 voturi)    
        Ne lasi cu americanismele astea? (Miercuri, 24 februarie 2010, 15:16)

        hernan [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

        Nu sunt fan Toyota, mi-e o marca indiferenta, tu in schimb ti-ai gasit ce sa lauzi ... masinile americane ... sunt cele mai proaste posibil la orice capitol, nu are rost sa mai detaliez, mi-ar lua zici de pagini si oricum e arhicunoscut lucrul asta.
        Daca tie iti plac, nu e nicio rusine, dar nu le lauda gratuit si nemeritat, cand adevarul este cu totul altul.
        • 0 (6 voturi)    
          :))) (Miercuri, 24 februarie 2010, 15:42)

          dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui hernan

          Sunt convins ca nu ai avut/condus ever o masina americana...:)))
          Mor de curiozitate....astept zecile de pagini...:)))
          Dar argumente "hernan", nu bulshit-uri auzite de la unul sau altul, ok?
          Go ahead!
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti. Masina e foarte buna dar serviceul... (Miercuri, 24 februarie 2010, 14:51)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      "Eu, la fel ca si Toyota nu sunt perfect. Uneori gasim defecte. Dar in astfel de situatii ne oprim, incercam sa intelegem problema si facem schimbari pentru a imbunatati lucrurile", spune Toyoda in depozitia pregatita pentru audierea in Congres.
      ...daca se duce in romanika la bucuresti la serviceul toyota cu masinutza o sa vada ca pana acolo situatia se schimba. nimeni nu mai vrea sa gandeasca sau sa imbunatateasca ceva.
      Si da, calitatea e pe locul doi si se vede. nu e nimic mai rau sa vezi ca masina pe care ai dat cateva zeci de mii de euro are si probleme de calitate. trebuie sa munceasca enorm ca urmatoarea masina pe care mi-o voi lua sa mai fie toyota.
    • -1 (5 voturi)    
      once Toyota, always Toyota (Miercuri, 24 februarie 2010, 15:05)

      Cip [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Am prius 2 (e din clasa avensis-ului) luat nou cu 19k, a ocupat locul 1 in 2007 si 2008 in clasamentul posesorilor jdpower. Are 9 airbaguri, esp, touch screen cu absolut toate setarile (clima, audio), comenzi pe volan, consuma benzina sub 5% in oras indiferent de trafic, valoare de revanzare - o vand cu mai multi bani decat am dat pe ea. revizia e mai ieftina decat la yaris, extraordinar de silentioasa si confortabila - e super. Sper sa ma tina si pe mine cat ii tine masina in medie pe ceilalti posesori. Pe dealer l-am sunat si la 10 noaptea si l-am deranjat cand nu stiam ceva - a fost extraordinar de amabil. Dealership-ul e foarte important in ziua de azi, service-ul la fel.

      Cred ca mitul masinii nemtesti nu mai e la fel de bine fundamentat. Honda si Toyota au trecut de mult in fata in ceea ce priveste calitatea. Aleg fara ezitare un accord in fata unui passat.
      Probleme precum aceasta au fost si vor mai fi si la alte masini, diferanta consta in cine vrea sa isi recunoasca greselile.

      Pentru cine da cu piatra - intrebati posesori de avensis, corolla, aygo mai intai si pe urma intrebati posesori de passat sau de golf ce parere au. Am vazut pe forumuri din strainatate posesori de camionete toyota cu peste 1 milion de km la bord.
      • +1 (3 voturi)    
        Cred ca ar trebui sa te trezesti fanboy. (Miercuri, 24 februarie 2010, 16:34)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Cip

        Pentru ca bati campii. Rau.
        Sau esti vreun sales care se plictiseste ca nu se vand masinile?:)
        Apropo franeaza bine?
        • 0 (2 voturi)    
          toyota rulz (Miercuri, 24 februarie 2010, 23:59)

          Cip [anonim] i-a raspuns lui anonim

          Masina nemteasca e tare doar daca e bmw. Insa bmw costa, Intra pe mobile de si vezi cat costa un prius second. Intra pe site la toyota si vezi cat costa o revizie la prius comparativ cu yaris. Mergi cu un prius prin bucuresti si vezi consumul si confortul, pe urma mergi cu un passat si vorbim.

          Am uitat sa mentionez ca am cutie automata eCVT tot in cei 19k euro ;) E super relaxant in trafic aglomerat cand ridic de pe acceleratie si mai merg cativa metri cu motorul electric fara nici un zgomot sau cand nu consuma strop de benzina la stop si e liniste in masina. Ca tehnologie e mult peste passat. Asta e viitorul Iti convine sau nu, peste cativa ani ai sa imi dai dreptate.

          http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-owner-satisfaction-2009/the-winners/240819

          http://priuschat.com/forums/gen-ii-prius-main-forum/57091-200-000-mile-club.html

          Prius 2 s-a fabricat intre 2004-2009, daca nu ar fi franat bine s-ar fi aflat deja. In 5 ani de viata masina a avut timp sa se maturizeze. Faci confuzie cu prius 3. Franeaza bine.
    • +1 (3 voturi)    
      Avensis una din cele mai slabe masini din clasa (Miercuri, 24 februarie 2010, 16:32)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Uite am mers eu cu un Avensis si e o masina slaba. Motor slab, frane slabe, directie, cutie de viteze etc.
      Iti recomand un test drive cu un Ford Focus, un model din clasa inferioara si care te va soca. Sa vezi ce inseamna tinuta de drum pe langa o barca pe 4 roti:)
  • -1 (1 vot)    
    nedumerire (Miercuri, 24 februarie 2010, 19:44)

    mihai [anonim]

    Toyota stiu ca este o companie japoneza! Cum poate fi chemat seful ei la audieri in fata parlamentului altei tari?
  • -1 (1 vot)    
    toyota (Joi, 25 februarie 2010, 7:22)

    riti lucian [anonim]

    am si eu o toyota land cruiser.dupa o luna de la expirarea garantiei sa stricat motorul.directorul pe romania mi-a spus ca eu nu stiu ca masinile se mai si strica?oferta lor pt reparatie era de39200ron.directorul toyota romania avea dreptate masinile lor se mai si strica, din pacate pentru noi se strica cu milioanele.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version