Toyota extinde gama hibridelor Prius cu un monovolum si o masina de clasa mica

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 11 ianuarie 2011, 9:52 Economie | Auto

Toyota C concept
Foto: Reuters
​Toyota a prezentat la salonul auto de la Detroit doua noi modele care vor extinde familia hibridelor Prius: un MPV de cinci locuri si o masina de clasa mica. MPV-ul va fi lansat in acest an, iar in 2012 ajunge pe piata si masina de dimensiunile lui Yaris, noteaza revista britanica Autocar care precizeaza ca nu se stie inca daca masinile ajung si in Europa. Japonezii au prezentat si o versiune de Prius care se incarca la priza si poate merge cam 20 km exclusiv cu motorul electric.

Toyota Prius V
Foto: Reuters
Prius V este un monovolum hibrid de cinci locuri care spre finalul acestui an intra pe piata din SUA. Spatiul de depozitare este cu 50% mai mare decat la hatchback-ul Prius, iar in Europa e putin probabil sa fie nevoie de un astfel de model fiindca Toyota are deja MPV-ul Verso. Totusi, masina va fi lansata anul acesta in SUA, iar consumul mediu mixt va fi de sub 6 litri/100 km. Japonezii au venit si cu conceptul C, masina hibrida de clasa mica ce va ajunge in showroom-urile din SUA la mijloc de 2012. Toyota spune ca va fi automobilul hibrid cu cel mai mic consum de pe piata (sub 4 litri/100 km), dar ramane de vazut daca niponii o vor aduce si in Europa unde oricum pentru 2012 au confirmat ca vor lansa o versiune hibrida a lui Yaris.

Tot la Detroit Toyota a adus si o versiune de Prius care se poate incarca la priza si poate merge 20 de km exclusiv cu motorul electric. Bateria se incarca in 90 de minute la priza, masina va fi lansata la jumatatea lui 2012 in cateva state din SUA. Autonomia e mai mica decat la hibridul Chevrolet Volt care poate merge 60 km cu motorul electric, dar costa in SUA 40.000 de dolari.

Toyota a lansat hibridul Prius acum 14 ani si a vandut peste un milion de unitati, masina ajungand la a treia generatie. Desi in Japonia vanzarile au fost bune, in SUA hibridele au 5% din piata, iar in Europa cota este mult mai mica, modelele fiind dezavantajate de pretul extrem de mare (cateva mii de euro in plus).


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

1554 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    6l?! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 10:28)

    viktor [anonim]

    Desi sunt un entuziast al masinilor electrice, pe hidogen, hibride si in general al noilor tehnologii, nu pot intelege cum de o astfel de "minune tehnologica" reuseste sa consume mai mult decat un bmw (eu am unul care consuma 5,5 la suta-si e unul din motivele pentru care am cumparat masina). Mi se pare trist ca inca nu exista alternativa fiabila la petrol.
    Mi se pare si mai greu de inteles aceasta lipsa de optiuni cand exista de ani buni tehnologii alternative perfect viabile (masini pe hidrogen care au performat excelent inca de acum 5 ani), dar imposibil de cumparat. Ma intreb de ce...
    • +2 (2 voturi)    
      raspunsul e in articol (Marţi, 11 ianuarie 2011, 10:53)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui viktor

      ce inseamna sub 6 la suta pt piata din sua?
      din text se sugera ca masina nu apare si in europa.
      raspunsul e printre randuri.
    • +2 (2 voturi)    
      vei intelege imediat... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 11:05)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui viktor

      ...cind vei sapa sa vezi cit costa o masina pe hidrogen.
      Plus, tu ai diesel, iar Prius are motor termic pe benzina, adica o poluare mai redusa. Nu vorbesc de CO2 !
      • -3 (5 voturi)    
        ce masina pe hidrogen? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 11:27)

        viktor [anonim] i-a raspuns lui Inginer

        Nu stiu exact ce masini pe hidrogen poti cumpara si de unde, cert e ca daca s-ar pune in vanzare modele serioase ar avea si cumparatori iar preturile ar scadea in consecinta. Emisia de CO2 este la Prius 108g, enorm pentru un model ce se vrea eminamente ecologic, dar consumul mai mare decat la o dihanie de 170cp.
        Prius e mai mult un succes de marketing (bazat de dorinta de a fi cool, caci ecologia este astazi "in trenduri") decat unul tehnologic sau unul ecologic. In opinia mea o masina ecologica trebuie sa fie cu muuuult mai performanta decat atat (emisii zero, consum electric sau hidrogen). Prefer sa astept o masina care sa merita numele asta decat sa fiu "cool" si sa-mi iau una la fel de poluanta ca cele clasice si la fel de lacoma la consum. I se pare cuiva normal ca o masina "eco" sa consume mai mult decar un bmw? Mie nu.
    • 0 (0 voturi)    
      Mere vs pere (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:18)

      mars2k [anonim] i-a raspuns lui viktor

      Compari mere cu pere.
      1. Testul standard de consum pt U.S. of A. a fost actualizat relativ curand (2008 parca) si este mult mai sever (realistic) decat cel european.
      Consum Prius, conform testului standard US:
      US Urban: 4.61 l/100 km (= 51 MPG)
      US Highway: 4.9 l/100 (= 48 MPG)
      Consum Prius, conform testului standard european:
      EU Urban: 3.9 l/100 km
      EU Extraurban: 3.7 l/100 km

      2. Utilizand tehnici de hypermiling, recordul absolut de consum pentru Prius este de
      1.7 l/100 km (= 136 MPG).
      Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Hypermiling
      Beat that, cu BMW-ul tau...
      • -1 (1 vot)    
        Fa tu "hypermiling" prin oras, te rog! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:41)

        Viktor [anonim] i-a raspuns lui mars2k

        Nu-s actionar acolo, si nici nu m-am indragostit de marca. Dar:
        1) Bmw are de cel putin 5 ani limuzine care merg !00% pe hidrogen, plus modele Mini 100% electrice, ambele nepuse in vanzare din pacate
        2) Fa tu "hypermiling" prin orase si imi scot palaria in fata ta. Vorbim delucruri reale, consumuri reale din viata de zi cu zi, nu de prototipuri, si consum in conditii ideale pe circuite.
        3) Constat ca oricat de rationala e o abordare marketingul "cool" isi face treaba. Repet intrebarea, daca cei de la Prius afirma OFICIAL ca masina lor consuma 6 litri in conditii normale, de ce crezi tu e o reusita tehnologica asa de mare? Ma intorc la punctul 1) si iti spun ca bmw are deja masini cu emisii zero, performantefoarte bune si autonomie de cel putin 10 ori cat are priusul daca merge doar pe baterie. Beat that ! Si nu numai ei, ce sa mai zic de Tesla?
        • 0 (0 voturi)    
          deutschland uber hahahahahalles, hahaha! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 19:11)

          HSD [anonim] i-a raspuns lui Viktor

          Ia mai lasa-ne, mai asta cu "Behamveu" care le stii tu pe toate! Ca prea te dai rotund ca TU ai "Behamveu". Si pentru a-tot-stiinta ta, te informez ca europenii si americanii au de recuperat un decalaj tehnologic de 8 ani, fata de japonezi (Toyota, Honda). Sa fii sanatos!
          P.S. Cat despre hidrogen, uite aici un articol care te va lumina: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_economy
          • 0 (0 voturi)    
            si frustrat si fara bun simt (Marţi, 11 ianuarie 2011, 23:11)

            viktor [anonim] i-a raspuns lui HSD

            inteleg ca esti frustrat, probabil ai si de ce, dar stai linistit, ziarul "libertatea" presupun ca da premii in continuare si-ti vei putea cumpara si tu macar o senta, ceva. Bafta la loto, si succesuri la fel de multe ca si pana acum!
            • 0 (0 voturi)    
              Multumesc pentru urari! Iti doresc asemenea! (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:08)

              HSD [anonim] i-a raspuns lui viktor

              Deci nu e masina ta ci te lauzi cu masina sefului tau?
  • +1 (1 vot)    
    eu am (Marţi, 11 ianuarie 2011, 13:31)

    coor [utilizator]

    o corolla din 2002 cu motor termic 1.4 vvt-i , si am testat-o intre SM si Izvoare -Maramures , deci si zona de munte , cu respectarea vitezelor in si inafara localitatilor si am scos 5.3 / 100 ( in cartea tehnica are medie de 6.7 ) ! depinde mult consumul de stilul cum conduci !
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e nevoie, s-au ocupat prietenii tai de la AMS (Marţi, 11 ianuarie 2011, 16:21)

      mars2k [anonim] i-a raspuns lui coor

      Referitor la comentariul tau:
      1. Aha, nepuse in vanzare. Deci vax albina, din punctul meu de vedere. Toyota Prius e deja la 3-a generatie, Honda Insight la a 2-a iar BMW se joaca cu concepte si prototipuri :)
      2. Prietenii tai de la AMS.ro (nr 20, 4-17 noiembrie 2010) au facut un test "cinstit" (in acceptiune germana) de consum cu Auris HSD (acelasi drivetrain ca la Prius) si n-au reusit sa-l faca sa consume mai mult de 4.2 l/100 km in traseu exclusiv urban (citez: "intr-o zi cu ploaie si cu trafic infernal in Bucuresti").
      Recordul de consum pe care l-am dat pentru Prius era obtinut pe un traseu liber (dedicat pentru cursa respectiva) dar NU era vorba de prototipuri, ci de masini personale ale participantilor.
      3. La asta trebuie sa raspund ca la Radio Erevan:
      Consumul de "6 l/100" este corect, cu cateva mici precizari :)
      - Nu era "6 l/100" ci "sub 6 l/100"
      - Era dupa norma US (EPA), deci implicit mai mare, pentru aceeasi masina testata, decat cel oficial european
      - Era vorba de Prius-V, deci viitoarea varianta van/monovolum si nu de Prius-ul "clasic"
      - Nu ii consuma ci ii produce :) - scuze, nu m-am putut abtine :)
      • 0 (0 voturi)    
        ai inteles gresit (Marţi, 11 ianuarie 2011, 16:58)

        viktor [anonim] i-a raspuns lui mars2k

        1) e o diferenta uriasa intre prototip/concept si serii limitate care au fost date spre folosinta/testare/publicitate si nu vandute, dar care sunt pe sosele de ani buni, in folosinta a catorva sute de norocosi.
        1 bis) faptul ca sunt la a 3-a generatie nu inseamna ca sunt cu adevarat eco, ci doar au avut succes de marketing, lucru pe care nu l-am negat
        2)nu sunt prietenii mei
        2 bis) si masina mea scoate in anumite conditii de autostrada/viteza, etc cam 3.5. Asta nu inseamna ca e cu adevarat ecologica, ci doar performanta din punct de vedere al consumului, pentu o masina clasica.
        3)Nu stiu sa-tiraspund asa comic ca la radio erevan, dar tin sa mentionez ca nu afirmam ca prius are consum mare ci ca are consum urias pentru o masina ECO.
        Care masina eco, in opinia mea, nu e una care consuma un pic mai putin, sau polueaza un pc mai putin, ci una care NU consuma deloc petrol si nu polueaza DELOC.
        Si gata, ca nu are rost sa continui. Daca tu crezi ca masina viitorului trebuie sa fie prius bine, eu sustin ca inca nu a aparut.
        • 0 (0 voturi)    
          mere vs mere (Marţi, 11 ianuarie 2011, 23:15)

          mars2k [anonim] i-a raspuns lui viktor

          Iar vii cu consumul idealizat de diesel vs consum de trafic urban sever pentru hibrid.
          Pai compara atunci 3.5-ul de la tine cu 1.7 de la hypermilerii cu Prius.
          Din fericire, exista si comparatoare obiective.
          Site-ul EPA este perfect pentru comparatii de japoneze vs germane, ei fiind americani. :)

          Avem asa (am ales anul 2010):
          (vedeti ca se poate selecta din paginile respective sa afiseze consumul in l/100 km in loc de MPG).

          Pentru hibride:
          http://www.fueleconomy.gov/feg/hybrid_sbs.shtml
          Pentru diesel:
          http://www.fueleconomy.gov/feg/diesel.shtml

          Cel mai bun hibrid:
          Toyota Prius 4.6 city / 4.9 highway

          Cel mai bun diesel:
          VW Golf: 7.8 city / 5.6 highway

          Primul BMW din lista este
          BMW 335d: 10.2 city / 6.2 highway
          Presupun ca in US nu se vind variantele de 2.0 litri de la BMW, dar ma indoiesc ca ar obtine un scor mai bun decat Golf, avand in vedere consumul lui 335d...

          In plus, daca selectam in linkurile respective si optiunea de "Show Air Polution Score", hibridele japoneze au scorul de 8 sau 9 din 10, iar dieselele europene 5 sau 6 din 10.

          Mai e ceva de spus?
          A, nu am sustinut niciodata ca familia Prius ar fi solutia eco perfecta, doar ca e cea mai curata varianta ce se poate:
          1. cumpara, la un pret rezonabil (evident, Tesla nu intra in zona rezonabilului).
          2. folosi si extraurban (modelele electrice ce vor apare in urmatorii cativa ani au o autonomie de vreo 150 km - si asta idealizata, iarna probabil ca o imparti la 4).
      • 0 (0 voturi)    
        hibridele (Marţi, 11 ianuarie 2011, 17:19)

        manivela [anonim] i-a raspuns lui mars2k

        One potential turn-off for buyers considering hybrid cars is price. It is true that the initial cost of such a car is generally $3,000 - $6,000 higher than a similarly-sized conventional vehicle, but there are post-purchase savings that may off-set the initial outlay. As an example, many hybrids are sold with upgraded stereo systems as a standard feature, rather than an optional expense, and some qualify for the 2005 "clean fuel" federal tax deduction (up to $2,000).

        While it doesn't save money, some states allow even single-occupant hybrid vehicles to use "diamond" or "HOV" (high occupancy vehicle) lanes. Fuel economy, however, is the largest attractor of buyers, and while not every driver is really going to get 49-53 miles per gallon, driving a hybrid still means less frequent, and less expensive, visits to the gas station. It is suggested at greenhybrid.com that, if fuel prices remain where they are, many hybrid-owners may break even on their purchases, over the life of their cars.

        Maintenance costs are another decision-making factor, but hybrid maintenance, as long as it is not battery-related, is not that different than maintaining a "regular" car. Most normal mechanics can handle the usual wear and tear issues, and owners of smaller hybrids say that oil changes are less frequent, recommended every 5,000 miles, instead of every 3,000. However, it should be noted that if the manufacturer's warranty becomes voided, a replacement battery pack can cost as much as $4,000.

        .........
        vw jetta diesel cu motor de 2 l merge 45 miel pe galonul de motorina.
        pretul de vanzare este ceva mai mic ca al lui prius cam trei mii de dolari in usa.
        o toyota corolla de 2l merge 35 mile pe galon si costa cu peste 6000 dolari mai putin deca prius.
        in usa, cea mai mare parte este highway driving.
        nu prea este o afacere mare.
        ford si gm au pus in vanzare, de vreo trei patru ani si suv hibride.
        in afara de honda si toyota, si nissan vinde o altima hibrida. motor benzina2.5 l.
        s
  • +1 (1 vot)    
    economia de combustibil in USA (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 0:28)

    laurentiu [anonim]

    In luna mai pretul era de 2.35$/galon,valabil si pt Huston si pt NY,iar un galon american are 3,7 litri....Americani nu o sa renunte niciodata la Truck-urile lor,iar masinile europene se muleaza dupa pofta lor..va intreb daca a vazut cineva in Europa VW jetta cu motor de 2,5 l pe benzina,sau GOLF(rabbit-in US) cu motor tot de 2,5 pe benzina ..toate fabricate in MEXIC...nimeni..si atunci ce va mai contraziceti...americanul daca nu are truck-ul de 3 tone in fata casei si sa consume 25l/100km... sau motorul peste 2,5l nu se simte american...dar atat timp cat politica de "a fraierii"restul lumii merge...ei nu-si bat capul...lasa prostii in europa sa mearga cu 3 cilindrii la 700cmc si noi sa mergem cu tancul pe sosea...Norme de poluare...euro ..17..si alte tampenii...cand ei o sa cumpere Suzuki swift cu motorul de 0.8l in 3 pistoane..atunci mai vorbim..apropo..la ei truck-ul cu motorul cel mai mic era de 4.2l si cel mai mare de 6,8l..nu confundati truck..cu SUV...iar cel mai mic motor pe un autoturism era pe Hyunday accent..1,8l !!!!...in europa nu exista o astfel de motorizare la ACCENT...poate doar in rusia...dar si aia sunt rasa aparte......
    Concluzie: au motoare mari poluante cu randament scazut dar atat timp cat au petrol ieftin si reusesc sa prosteasca restul lumii cu politica de "incalzire globala!!!"...nu o sa reduca ei nici un consum si nici o cilindree la nici un motor...si vorba cuiva de mai sus daca o sa slabeasca pasagerii cu 150kg poate ating normele cerute.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi