Primul model 100% electric al Citroen lansat in Romania costa peste 36.000 de euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 8 februarie 2011, 13:41 Economie | Auto

Citroen C-Zero
Foto: Hotnews
Citroen primeste in Romania comenzi pentru C-Zero, prima sa masina 100% electrica, model de clasa mini care costa peste 36.000 de euro. C-Zero are o viteza maxima de 130 km/h, autonomie de 150 km si necesita sase ore pentru ca bateria sa se incarce complet. Primele masini ajung in primavara, insa compania nu asteapta volume mari de vanzari.

Masina de 3,47 metri lungime dispune de un motor electric de 47 kw (65 CP) care ii permite sa ajunga in 15,9 secunde de la 0, la 100 km/h si sa atinga maxim 130 km/h. O incarcare completa la 220V dureaza sase ore, dar bateria poate fi incarcata la 80% din capacitate intr-o jumatate de ora la o statie rapida.

C-Zero costa 36.642 euro, TVA inclus in Romania si e clar ca nu vor fi volume mari de vanzari, dat fiind pretul si faptul ca nu sunt oferite subventii pentru cumparatorii de masini electrice.

Pe piata vor mai intra modele 100% electrice precum Mitsubishi i-MIEV, Peugeot iOn si Renault Fluence.

Citroen estima ca va vinde circa 4.000 de C-zero la nivel european in 2011, in timp ce Peugeot estimeaza 3.500 de unitati pentru iOn anul acesta si 6.000 la anul.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2242 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    mai au mult de lucru (Marţi, 8 februarie 2011, 13:45)

    blec-bierd [utilizator]

    pana sa ajunga sa concureze cu modelele conventionale
  • 0 (4 voturi)    
    Bucuresti - Marea Neagra (Marţi, 8 februarie 2011, 13:52)

    Maxi Rodrigues [anonim]

    Fac plinul, merg 150 de km, stau 6 ore la incarcat, plec mai departe. Din doua bucati, ajung cu bine la Constanta.
    De fapt, daca ma gandesc bine, cam tot atat se face in perioadele aglomerate :)
    • -2 (6 voturi)    
      autonomie (Marţi, 8 februarie 2011, 14:40)

      ano1 [utilizator] i-a raspuns lui Maxi Rodrigues

      cei de la munte au de urcat nu gluma. Deci autonimia scare dub 70 km :)
  • +1 (5 voturi)    
    O mizerie de masina (Marţi, 8 februarie 2011, 13:56)

    Gicu [anonim]

    Oare cata minte iti trebuie sa cumperi asa ceva! ce poti face cu matizul asta? cred ca mai utila e o bicicleta.
  • +2 (6 voturi)    
    nu prea le au.. (Marţi, 8 februarie 2011, 14:11)

    hazard [anonim]

    Citroen mai are de invatat sa construiasca varianta clasica... si iata ca se apuca sa fabrice automobile electrice :))
    Sunt sigur ca conteaza pe snobism, la noi o sa aiba ceva vanzari!
    • +2 (2 voturi)    
      Nu cred ! (Marţi, 8 februarie 2011, 14:20)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui hazard

      Snobii vor masini impozante care sa faca impresie, nu masinute din astea, basca la un pret exorbitant.
  • +3 (5 voturi)    
    Mai e mult pina sa fie rentabil asa ceva (Marţi, 8 februarie 2011, 14:55)

    falco [anonim]

    Sint un fan al inovatiilor, doar ca in momentul de fata nu vad unde e rentabilitatea , e o masina de clasa A ar trebui sa fie maxim 15 000 de euro pt a penetra piata si a nu se uita ca dupa 4 ani tre sa schimbi bateria , la -5 grade deja randamentul scade cu 25% iar la -15 nu mai are rost sa o scotii din garaj.Acentul ar trebui pus pe hybride acolo sint sanse sa se faca progrese imense , la un 2 -3 litri pe suta de chilometri deja s-ar reduce consumul cu peste 50% , automat si poluarea si e mult mai fiabil . Apropo motor disel de la VW de 1,6 , 105 CP emisie sub 100g /km consumul e de 3,6 exterior , 4,2 oras paraca suna mai bine , si pasatul e doar 21 000 euro
  • 0 (0 voturi)    
    pai si clio 3 ... (Marţi, 8 februarie 2011, 15:40)

    cosmin lucaci [anonim]

    eu am un clio 3 diesel si papa in oras sub 5 l/100km iar in afara am scos si 3,2 l/100km . conteaza f mult si cat de mare ai talpa.
  • +1 (1 vot)    
    citroen C-zero (Marţi, 8 februarie 2011, 16:06)

    gabi [anonim]

    Este aceeasi masina cu mitsubischi I-Miev
  • 0 (0 voturi)    
    C-Zero (Marţi, 8 februarie 2011, 16:38)

    Dudu [anonim]

    3,47 m sau 2,47 m ???
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Marţi, 8 februarie 2011, 16:56)

    cri [anonim]

    masinile electrice sunt preponderent folosite doar in oras, nici gand sa faci extraurban cu ele ...... pentru cei care folosesc masina in medie cam 30km pe zi si mai au si o curte mica pe unde sa o incarci ..e superba masinuta..pacat de pret ...nimeni nu o sa se atinga de ele..
  • 0 (0 voturi)    
    auto electric (Marţi, 8 februarie 2011, 23:31)

    Emil Ciurea [anonim]

    Ma intereseaza cat costa aceasta incarcre de 6 ore.
    Numai asa poti sa faci un calcul lei/km si sa compari cu benzina.Poate se recupereaza pretul f. mare.
    Em.C.
  • 0 (0 voturi)    
    frist electric car (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:10)

    Dizy Buyer [anonim]

    Sunt curios cand se vinde prima masina electrica in Romania ? ce marca si la ce pret.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri