Producatorii auto internationali sunt alarmati ca pentru a construi masini electrice in China vor trebui sa impartaseasca secrete tehnologice importante

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 21 aprilie 2011, 11:39 Economie | Auto

Secretele marilor constructori sunt puse in pericol de legile chineze
Foto: Reuters
​China are planuri mari pentru masinile electrice si promite subventii de pana la 9.000 de dolari, insa modul in care aceste masini vor fi aduse pe sosele ingrijoreaza gigantii industriei care se tem ca vor fi presati sa dea partenerilor locali tehnologii cheie care ar putea fi folosite pentru a crea automobile "clone" chinezesti. Legile obliga constructorii straini sa opereze prin joint-venture-uri cu companii locale daca vor sa produca masini in China, iar restrictiile ar putea fi si mai dure in cazul automobilelor electrice, conform unei analize preluata de portalul Yahoo! News de pe agentia AP.

La salonul care se tine in aceste zile la Shanghai, producatori precum Geely, Great Wall sau Dongfeng aduc masini electrice, semn ca acest segment devine de interes. China nu are insa acum tehnologia necesara pentru a pune pe sosele masini electrice in volume mari, iar pentru asta e nevoie de experienta marilor concerne auto.

Problema este la acest aspect, fiindca legile pun conditii dure companiilor straine care vor sa produca in China, conditii care nu le dau voie sa aiba control asupra activitatilor si le limiteaza si accesul pe piata. Beijing-ul a prezentat un proiect de lege prin care vrea ca orice companie internationala ce intentioneaza sa produca masini electrice in China sa se asocieze cu un partener local care va detine pachetul majoritar de actiuni.

Autoritatile spera ca impunand reguli stricte va ajuta companiile chineze sa invete rapid de la experimentatii constructori internationali care insa sunt ingrijorati de faptul ca vor fi obligati sa dea chinezilor acces la tehnologii cheie pe care acestia si le vor insusi pentru a construi autoturisme care, intr-un final, ar putea scoate de pe piata marcile straine de la care au invatat.

Statie de incarcare la standul chinezilor de la BYD
Foto: Reuters
Desi autoritatile vor ca marcile locale sa domine piata auto, acest lucru nu s-a intamplat, vanzarile Volkswagen si General Motors sunt cu mult peste companii precum BYD, Geely sau Great Wall. In plus, chinezii vor un mare numar de vehicule electrice pe sosele si produc astfel de masini de ani buni, insa vanzarile sunt foarte slabe.

Acum cativa ani, compania BYD lansa un model 100% electric care a devenit cunoscut nu pentru un lucru pozitiv, ci fiindca bateria cantarea 600 kg, lucru ce afecta enorm performantele masinii. Lucrurile se schimba insa. BYD a semnat anul trecut un acord si va produce masini electrice cu Daimler iar compania mai spune ca dezvolta singura un vehicul electric cu autonomie de 300 km.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1683 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    am eu o idee (Joi, 21 aprilie 2011, 11:57)

    Alex [anonim]

    ce-ar fi daca nu s-ar mai fabrica absolut toate chestiile din lume in China?
  • +3 (3 voturi)    
    Pai si ce-ati vrea? (Joi, 21 aprilie 2011, 12:02)

    sile [anonim]

    "Legile obliga constructorii straini sa opereze prin joint-venture-uri cu companii locale ***daca*** vor sa produca masini in China"

    Daca producatorii isi elimina singuri optiunea de a produce si in afara Chinei, prosti sa fie chinezii sa nu-i taxeze.
  • +1 (1 vot)    
    joint-venture (Joi, 21 aprilie 2011, 13:42)

    pacepa [anonim]

    pai asta era si strategia lui ceausescu.. facea companii mixte romano-straine sa aiba acces la planurile nemtilor, canadienilor, americanilor, etc si dup-aia fie facea singur, fie exporta planurile la poporul frate rus, in lumea a 3-a, etc.
    poate constructorii acum incearca sa invete din greselile trecutului..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri