Victor Ponta: Chiar daca Metrorex trece Primaria Capitalei, banii pentru subventii si investitii vor veni tot de la bugetul statului

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 12 septembrie 2012, 18:01 Economie | Companii

Premierul Victor Ponta si primarul Capitalei, Sorin Oprescu, au discutat miercuri in sedinta de Guvern despre transferul Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primaria Bucurestiului. Ponta sustine ca in urma acestui transfer, vor fi suportate in continuare subventiile de la bugetul statului. "In al doilea rand, investitiile demarate vor fi in continuare finantate cu sprijinul guvernului, pentru ca Primaria nu are cum sa le finanteze singura", a mai spus Ponta.

Potrivit acestuia, este nevoie de trecerea metroului la primarie deoarece "Ministerul Transporturilor, guvernul - e prea departe de ce se intampla acolo".  In plus, crede ca "Primaria este cea care trebuie sa administreze in mod eficient, in mod corect, bugetul si functionarea metroului, pentru ca primarul general si pentru ca, sigur, consilierii generali sunt cei care raspund si pot fi sanctionati de catre alegatorii din Bucuresti, daca aceasta administrare nu este corespunzatoare sau, dimpotriva, pot fi felicitati si votati din nou daca este buna".

La randul sau, Sorin Oprescu a spus ca odata cu metroul, va trece in subordinea primariei si autoritatea metropolitana de transport, care se ocupa de reglementarea metroului. "Dorim sa mergem pe ideea biletului unic, cu care poti sa circuli pe toate mijloacele de transport", a afirmat Oprescu.

Premierul a anuntat saptamana trecuta ca Metrorex, companie aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor, va trece in subordinea Primariei Capitalei.

Sumele alocate pentru proiectul "Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate" au fost reduse cu mai mult de jumatate in urma rectificarii bugetului pe 2012. Practic, Metrorex a ramas fara banii necesari continuarii lucrarilor conform graficelor de executie.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1704 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Domnul Ponta (Miercuri, 12 septembrie 2012, 18:26)

    AliKimiku [utilizator]

    De ce nu spuneti clar sa inteleaga toata lumea:
    Vreau sa-i fac un cadou Dlui Oprescu, ca acesta sa poata sa isi treaca la realizari electorale realizarea magistralei 4.
    Asta fiindca nu se stie cat mai stam la guvernare si pe de alta parte oricum Crin e terminat si avem nevoie de propriul candidat la presedintie in 2014.
    • 0 (2 voturi)    
      Intermediari in circuitul banilor! (Joi, 13 septembrie 2012, 10:05)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      De ce trebuie un intermediar? doar pentru ca metrou se construieste doar la Bucuresti?

      Dar daca si Clujul sau Constanta vor metrou... tot Oparescu o sa fie patron la Metrorex?

      Alooo... vorbim de bugetul Romaniei!
  • +4 (8 voturi)    
    normal.. toata tara plateste pentru Bucuresti (Miercuri, 12 septembrie 2012, 19:26)

    cosminrs [utilizator]

    cand o sa faca Bucurestiul si ceva pentru tara?
    • -1 (5 voturi)    
      ... (Joi, 13 septembrie 2012, 10:26)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

      pai...in bucuresti se platesc cele mai mari taxe din tara de exemplu.
  • +4 (8 voturi)    
    Nu-i corect (Miercuri, 12 septembrie 2012, 20:45)

    kebab [utilizator]

    Banii se duc la centru si ...raman. Bucurestenii merg pe banii Moldovenilor care platesc taxe pentru Metroul din Bucuresti. Incasarile Metrorex unde se duc?
    • -3 (7 voturi)    
      wow... cat dau moldovenii la buget... (Miercuri, 12 septembrie 2012, 23:42)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui kebab

      stai linistit ca in moldova se duc bani ca altfel... Sa zici ca bugetul tarii e tinut din banii moldovenilor... ce sa zic.. e o afirmatie la fel de valabila ca si cand ai spune ca romanii au trimis un robot pe Marte.
      • +2 (4 voturi)    
        In fata bugetului nu suntem egali? (Joi, 13 septembrie 2012, 12:32)

        hoinar [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        Bugetul tarii e alcatuit din taxele tuturor celor din tara. Nu e nimeni motzul de la fes sau buricul targului..indiferent ca e din Bucuresti sau nu.

        Pentru ce eu, care stau in Iasi, sau altcineva, care sta in Cluj sau Timisoara sau Brasov, orase nitel mai frumoase decat capitala, ar trebui sa dau bani din impozite pentru metroul din Bucuresti?

        De ce nu se ia modelul altor capitale europene in care transportul in comun nu e o paguba in buzunarul tuturor, ci un aducator de profit pentru primarie? Credeti ca transportul public din Viena e subventionat de alte orase?
    • +1 (5 voturi)    
      .... (Joi, 13 septembrie 2012, 10:07)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui kebab

      dar hai si tu aici nu te opreste nimeni.
      cat despre ce face bucurestiul... printre altele...si bune si rele ar fi si 1/3 din PIB... ca fapt divers...
  • +8 (8 voturi)    
    Eeeee (Miercuri, 12 septembrie 2012, 22:36)

    moka [utilizator]

    Asta da reforma a statului
  • 0 (4 voturi)    
    Trecerea la Primăria capitalei (Joi, 13 septembrie 2012, 9:06)

    Audit [utilizator]

    mi se pare corectă. Incorect mi se pare să plătescşi eu pentru metrou chiar dacă nu stau în Bucureşti în timp ce Oprescu dă bani pentru autostrada suspendată.
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Joi, 13 septembrie 2012, 10:22)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Audit

      Nu platesti, stai linistit. Constributia Bucurestiului e mai mare decat 10 judete la un loc.
    • +1 (3 voturi)    
      .... (Joi, 13 septembrie 2012, 10:31)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Audit

      e ridicol. si ulita din satul X e facuta tot din banii primariei locale... care are buget aprobat/dat tot de la guvern. Asta inseamna ca si eu care stau in buc am platit pt ulita din fata casei tale pe care nu o sa trec niciodata. tu cand vii la bucuresti sa casti gura la mall-uri ai sa mergi probabil cu metroul.
      Apropo.... hai la Bucuresti... munceste si traieste aici... si o sa beneficiezi din plin de metrou si de cele mai mari taxe din tara de asemenea :)
      Mie personal mi se par ridicole separatismele astea de genul.... "eu sunt din orasul X de sa cotizez indirect la asflatul/metroul/autobuzul din orasul Y" .....
  • +2 (4 voturi)    
    Metroul sa se finanteze singur (Joi, 13 septembrie 2012, 10:04)

    marius123 [utilizator]

    La cat de importatnt e metroul pentru bucuresti, ar trebui sa se finanteze singur.
    Biletul e prea ieftin si de aceea e nevoie de subventii.
    Pretul biletului a trebui sa fie in concordanta cu cheltuielile. De asta e scumpa calatoria cu metroul in Londra, ca sa-si acopere cheltuielile si sa se dezvolte.

    Pe de alta parte, as putea admite ajutoare de la stat pentru dezvoltare, dar sa fie rambursate in timp catre stat. Statul ar putea doar garanta imprumuturi catre Metrorex, sunt sigur ca bancile ar finanta daca ar avea garantia statului.

    Pe de alta parte ideea biletului unic nu e buna, deoarece costul cu metroul e mai mare decat cu autobuzul (oferind in schimb un confort mai mare si o viteza mai mare). Ar trebui introdus bilet cu pret diferentiat depinzand de distanta parcursa. De exemplu inte 2 statii 2 lei si intre 7 statii 5 lei de ex.
    • +2 (4 voturi)    
      `... (Joi, 13 septembrie 2012, 10:22)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      transportul public nu exista pentru a face profit. trasportul public exista pt ca este vital ca oamenii sa ajunga la munca ca sa plateasca impozite.
      De exemplu fara metrou Bucurestiul ar fi efectiv paralizat. Zilnic se inregistreaza peste 2 milioane de calatorii. toti oamenii care calatoresc cu metroul platesc considerabil prin taxe.
      Viata in Bucuresti este departe de a fi ieftina oricum.
      Bucurestiul produce printe altele peste 1/3 din PIB-ul tarii. Este un centru economic f important. Inainte sa fii frustrat ca undeva se face ceva si tu nu ai parte de acel ceva intelege ca orasul asta fara metrou este efectiv paralizat.
      Vorbesti foarte usor despre scumpirea metroului crede-ma s-a scumpit considerabil recent.
      Incearca sa privesti lucrurile dintr-o perspectiva mai larga.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Joi, 13 septembrie 2012, 10:29)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui marius123

      Total de acord cu ideea ca biletul e prea ieftin. Dar, desi e adevarat ca e mai scumpa calatoria cu metroul, biletul unic este necesar, in primul rand pentru ca metroul are doar o acoperire partiala si nu exista sanse ca acest lucru sa se schimbe.
      Pentru majoritatea oamenilor e prea mult sa plateasca doua abonamente pentru o singura calatorie, asa ca prefera sa foloseasca autobuzul. Asta se reflecta in costuri suplimentare pentru primarie si reducerea incasarilor pentru metrou.
      Daca ar fi acelasi bilet, foarte multi oameni ar folosi metroul pe distante lungi plus un autobuz pana la destinatia finala. Evident ar trebui regandite si legaturile intre autobuze si metrou.
  • -1 (3 voturi)    
    metroul (Joi, 13 septembrie 2012, 13:37)

    mr. no comment [utilizator]

    Ba lesinatilor din toate colturile tarii, nici o primarie nu si-ar permite sa platesca investitii de 2-300 de mil de euro pentru o magistrala de metrou. Marea majoritatea din cei care comenteaza au mers cu metroul cu pretul biletului subventionat, intelegeti ca din pretul biletelor metroul nu se poate autofinanta sa isi creasca alte linii. Banii de la MT care se duc pe liniile de tren refacute costa cca 1 mrd euro 100 km, ori eu nu merg cu trenul pe cand voi mergeti, ce ar tb sa fac sa cer banii inapoi de acolo, ca nu merg cu trenul?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă