Oltchim a ajuns la executare silita. Instalatiile de pe platforma petrochimica de la Pitesti vor fi scoase vineri la licitatie​

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 22 noiembrie 2012, 15:33 Economie | Companii

 documente
(22 Nov 2012) PDF, 5MB
Oltchim a ajuns la stadiul de executare silita pentru o mare parte din instalatiile de pe platforma petrochimica de la Pitesti. Potrivit unui anunt al executorului judecatoresc, Emilia Mateescu, vineri, incepand cu ora 10.00, va avea loc vanzarea prin licitatie publica a circa 1000 de bunuri mobile de pe platforma petrochimica. Acestea sunt scoase la vanzare in contul unei datorii de 7 milioane de euro catre catre un furnizor de materii prime, Polchem Societe Anonyme. Contactat miercuri de HotNews, fostul director general al Oltchim, Constantin Roibu, a spus ca in cazul in care instalatiile vor fi vandute pentru fier vechi, Oltchim nu va reusi sa obtina nici macar 7 milioane de euro.


Polchem livra materii prime catre Oltchim, in baza unui contract incheiat in luna februarie 2012. La data de 29 mai 2012, Oltchim inregistra catre furnizor o  datorie de 10,9 milioane de euro, reprezentand contravaloarea livrarilor de propilena si orto-xylen. Pe 30 mai, Consiliul de Administratie al Oltchim a decis  garantarea sumei prin ipotecarea unor bunuri imobiliare (doua terenuri si constructiile aferente) si a unor bunuri mobiliare (echipamente tehnologice  aferente imobilelor).

Practic, nu puteau fi constituite garantii decat in limita permisa prin decizia CA. Terenurile nu au facut obiectul contractelor de  ipoteca, nefiind o miza din cauza posibilelor contaminari. In schimb, au fost ipotecate echipamente peste ceea ce permitea hotararea CA. Consiliul de Administratie a  hotarat ipotecarea unor bunuri mobile, in limita a maxim 68,1 milioane de lei (circa 15 milioane euro). Acestea au fost cuprinse intr-un contract de ipoteca  semnat de Constantin Roibu cu reprezentantul furnizorului pe data de 21 iunie. Pe 26 iulie, a mai fost semnat un contract suplimentar de ipoteca asupra  unor echipamente de circa 26,9 milioane euro, aflate in sectia de piroliza.

Dupa semnarea contractelor, in lunile iunie-august, datoria a fost redusa de la 10 milioane de euro la 7 milioane euro, insa ipoteca a ramas. Practic, Constantin Roibu a ipotecat pentru o datorie de 7 milioane de euro, o mare parte din petrochimia Bradu din cadrul Arpechim Pitesti, preluata in februarie 2010 de la OMV Petrom. Potrivit unor reprezentanti ai Ministerului Economiei, de la preluare pana la sfarsitul lui 2011, pe platforma Arpechim au fost realizate investitii de circa 60 de milioane de euro pe programe de revizie si modernizare.

Datoria pentru care au fost ipotecate instalatii de 42 de milioane de euro era o datorie curenta si nu avea termen de plata. Neexistand un  termen de plata, datoria era scadenta din momentul in care au fost facturate produsele. In aceasta situatie, furnizorul poate executa silit oricand.  Contractele au fost incheiate la sfarsitul lunii iunie, chiar daca in acel moment se stia ca Oltchim poate oricand sa fie inchis, ceea ce s-a si intamplat,  de altfel, in luna august.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

3325 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    Foarte tare! (Joi, 22 noiembrie 2012, 15:46)

    denvarel [utilizator]

    Oltchimul porneste la capacitate dupa cum afirma Chitoiu dar fara instalatii. O sa faca valcenii poliesteri cu ciocanu.
    • +12 (12 voturi)    
      pai (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:24)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      Nu conteaza instalatiile, ci salariile.
      • +5 (5 voturi)    
        si mai precis (Joi, 22 noiembrie 2012, 21:31)

        max# [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        conteaza doar voturile..
  • +9 (11 voturi)    
    SRI si MAI - somn usor (Joi, 22 noiembrie 2012, 15:52)

    eugenrc [utilizator]

    Ambele se comporta de parca nu ar apartine de Romania.
    In tara asta platim ca prostii dari si taxe .
    Aproape toate institutiile platite din bani nostrii nu fac altceva decat sa se preocupe cum sa-si imopgateasca sefii.

    In opinia mea Romania ar trebui lasata in totalitate la mana UE .
    NU poate fi mai rau ca acum.

    La cat de prost si-au facut datoria Parlamentul si Guvernul nu vad de ce am mai avea nevoie de ele.

    Somn usor natiune romana.

    Toate nenorocirile se intimpla pentru simplul fapt ca nu ne pasa decat de ce este in gradina proprie fiind profund nepasatori la consecintele ce rezulta din hotiile si neleguirile ce au loc sub nasul nostru.
    • +4 (8 voturi)    
      esti roman (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:41)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

      Nu intra in atributia SRI sa intreprinda masuri de arestare sau sa se implice in economia tarii. Scopul SRI este numai de a culege informatii si de a le pune la dispozitia politicului. Este numai de competenta politicienilor daca si cum vor folosi acele informatii.
      MAI are cu totul alta treaba decat economia tarii. N-are sens sa dezvolt, ca mi-e sila sa tot scriu lucruri atat de evidente.
      Dar tu esti roman, implicit habar nu ai cum functionaza institutiile statului. Tu dai din gura si te vaicaresti ca prostu', ca de ce platim impozite pentru SRI si MAI, cand de fapt ce s-a intamplat la Oltchim e treaba guvernului. Aham, a guvernului USL, tataie.
      Sau in mintea ta de roman obisnuit, cred ca e o varza totala ca ce e aia SRI, MAI, guvern... lasa, nu-i nici o problema: tu sa mergi in 9 decembrie sa votezi cu USL, fraiere! (scuze, am vrut sa spun romane).
      • 0 (0 voturi)    
        Cine zice ala e ! (Vineri, 23 noiembrie 2012, 16:48)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Asta apropo de final.

        Poate ca sunt fraier daca consider ca incepand din 1990 , SRI , MAI , ... si nu in ultimul rand cei din sindicatele de la acea vreme ar fi trebuit sa fie mai vigilenti cu cei care faceau afaceri cu statul. Dar de ce sa le pese lor atat timp cat lor le mergea bine.
        Te rog sa nu ma pui sa vin cu dovezi. Fiecare este liber sa interpreteze evidentele dupa cum crede de cuvinta.
        Eu unul nu am nevoie de hotarari judecatoresti pentru a trage o concluzie referitor la jaful la care a fost supusa tara asta.
        Nu stiu legea SRI, dar ar fi fost de bun simt ca o institutie responsabila de siguranta nationala sa informeze si parchetul nu numai politicienii referitor la pericolele devalorizarii economiei romanesti .

        Daca ar fi sa ma iau dupa comentariul tau ar trebui sa inteleg ca esti multumit de felul in care este folosit banul public de catre majoritatea institutiilor statului si de asemenea multumit de spiritul civic din Romania.
        Nu de alta dar , in opinia mea ai tras concluzii la alt text.
        Eu unul nu am afirmat mai nimic din ce mi-ai reprosat.
        Eu unul sunt nemultumit ca astfel de contracte paguboase facute de guvern sau institutii de stat nu sunt oprite si anulate ca urmare a actiunilor SRI , MAI si MJ.

        PS. Fi linistit , cat traieste Ion Iliescu nu voi vota cu PSD sau alta alianta care contine PSD pentru ca m-a jignit si m-a facut Golan in 1990.
      • 0 (0 voturi)    
        Felicitari celor care ti-au dat plus (Vineri, 23 noiembrie 2012, 16:52)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Citat Crup - "... lasa, nu-i nici o problema: tu sa mergi in 9 decembrie sa votezi cu USL, fraiere! (scuze, am vrut sa spun romane) ...."

        Mai usor cu jignirile !
        La nervi pot fi interpretate gresit.

        Mai bine nu iti cereai scuze fiindca rezulta o echivalenta nu prea placuta .
  • +5 (7 voturi)    
    AFARA ! (Joi, 22 noiembrie 2012, 15:53)

    jetta [utilizator]

    Acum 6 zile ministrul economiei ne vorbea despre reorganizarea, restructurarea, repornirea si privatizarea Oltchim !!!!!!!
    Daca Premierul nu-i da imediat afara pe toti factorii de raspundere de la Ministerul Economiei, in frunte cu ministrul, atunci cred ca nici domnul Ponta nu are ce cauta in fruntea unui guvern.
    Parerea mea.
    • -1 (5 voturi)    
      justitia isi face treaba (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:47)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui jetta

      daca justitia a decis executarea ... ce vrei sa faca cei de la ministerul economiilor ?! vrei sa se amestece in treburile justitiei ?!
      • +3 (3 voturi)    
        gresiti (Joi, 22 noiembrie 2012, 17:21)

        jetta [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

        Gresiti, justitia nu are absolut nimic de a face cu aceasta executare silita. Ea a fost initiata de catre creditor in baza simplului contract de garantie, caruia partile semnatare i-au recunoscut calitatea de titlu executoriu.
  • +9 (11 voturi)    
    bravos.... (Joi, 22 noiembrie 2012, 15:54)

    translativus [utilizator]

    ....inca o realizare mareata a guvernului in ciuda basescului, acum cat este plecat din tara.
    Ce s-a ales de promisiunile pontiste ? Doar fraierii cred asemenea poante !
  • +8 (10 voturi)    
    manareala pe fata (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:10)

    Marius CosminPop [anonim]

    Se stia ca o sa fie inchis, nu are rost sa ne tot mintiti. Cine a stiut a facut ce trebuia sa ii ramana si lui niste bani albi pentru zile negre. Asa ca acum e prea tarziu. Roibu si-a luat jucariile. Si va asigur ca le-a luat doar pe cele noi. De acum doar ii va santaja pe cei care au primit cotizatie de la el :)
    Multi nu vor mai dormi bine inclusiv de prin Parlament daca ajunge asta la inchisoare.
  • +5 (5 voturi)    
    pai .... (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:14)

    uzu [utilizator]

    pai cum ? nu zicea Ponta ca face si drege ????
    Merite are evident si Diaconescu care a f*** licitatia doar ca sa-si faca reclama. noa, are reclama pe spatele si voata catorva mii de oameni. da' ce mai conteaza ...
  • +9 (9 voturi)    
    romani, ciocu' mic! (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:37)

    Crup [utilizator]

    Romani, ciocu' mic si joc de glezne! Voi ati vrut USL-ul, acum aveti USL! Ati vazut cum au privatizat Oltchimul, cum au procedat si ce a iesit? Ati vazuti, romanasilor? Buuuunnnn.... stati sa vedeti voi dupa 9 decembrie: ne ia mama dracului, dar la modul absolut! Dupa ce USL va avea cu adevarat puterea! Acum ce face USL e demo, e reclama, ca in 9 decembrie sa ii alegem. Daca acum fac asa, cum o sa faca dupa 9 decembrie?
    Deci popor roman, ciocu' mic, joc de glesne si in 9 decemrbie, mars la vot si voteaza cu USL!
    • -7 (9 voturi)    
      nu usl a decis executarea (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:49)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      executarea silita este decizia justitiei lui basescu, nu este decizia usl.
      • +5 (7 voturi)    
        exact (Joi, 22 noiembrie 2012, 17:04)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

        Exact! Basescu e de vina! SI acum mars la vot, sa votezi USL! Sunt foarte curios cum asertiunea "Basescu e de vina" ii va tine de foame acestui popor oligofren in urmatorii ani!
        • -2 (4 voturi)    
          concluzia iti apartine :) (Joi, 22 noiembrie 2012, 22:26)

          ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          ma bucur ca ai ajuns singur la concluzia ca, in acest caz, basescu e de vina. s-ar putea sa ai dreptate, dar nu eu, ci tu ai spus asta.
          • +2 (2 voturi)    
            Doamne! (Vineri, 23 noiembrie 2012, 0:07)

            Crup [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

            Doamne, trebuia sa scriu un P.S. la comentariul meu, in care sa specific clar si fara echivoc, ca am fost ironic? Chiar n-a fost evidenta ironia?!
          • +1 (3 voturi)    
            Pro-UE (Vineri, 23 noiembrie 2012, 8:23)

            Sani [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

            Dragule, faci parte din specia aceea de romani, care se "dedica" in intregime unei obsesii, refuzand orice argument logic.
            Obsesia anti = Basescu
            Obsesia pro = USL (Becali included ☺ )

            Am observat insa un lucru evident:
            Voi, USL-asii incepeti sa fiti defensivi.

            Asta inseamna ca simtiti o usoara adiere printre neuronii vostri intepeniti.

            Hai, curaj, ganditi voi insiva nu doar prin antene si realitati de 2 bani!
  • +2 (2 voturi)    
    I.P.R. (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:48)

    Anaconda_ [utilizator]

    Va recomand piesa trupei I.P.R. - VOTEAZA
    https://www.youtube.com/watch?v=9OCqX5vlByY
  • +5 (5 voturi)    
    Distrugerea continua. (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:50)

    Wanheda [utilizator]

    Price fabrica din Romania putea fi privatizata si retehnologizata in stilul Renault/Dacia. Se mai indoieste cineva ca economia nationala e subminata insistent?
    Ce nu se mai face la noi se face la altii, adica prospera altii. Ia dati un search sa vedeti ce combinate si-au marit exporturile? Hint: cautati prin Rusia.
  • -3 (5 voturi)    
    nu era in faliment (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:58)

    ics_11 [utilizator]

    oltchim nu era in faliment ?! si daca da, poate fi executata de catre oricine oricand ?! nu era protejata impotriva creditorilor ?
    caci asa o executau si bancile, care au sute de milioane de euro de incasat.
  • +4 (4 voturi)    
    acel director care a semnat contractul (Joi, 22 noiembrie 2012, 17:21)

    artistul000 [utilizator]

    desi consiliul de administratie nu i-a permis sa puna gaj decat echipamente de 15 mi si nu de 42 ...

    va pati ceva?
  • +5 (5 voturi)    
    Eu sunt nedumirit de un amanunt! (Joi, 22 noiembrie 2012, 17:43)

    denvarel [utilizator]

    Ma uit la aceasta licitatie tinuta din scurt si ma intreb: Licitatiile astea nu au niste termene de anuntare? Obligativitatea anuntarii publice nu se face in ziar, pe internetnet cu ceva timp inainte? Se face in preziua licitatiei? Dupa amiaza?
    Dupa care ma uit in documentul atasat de hotnews si observ, chiar in prima pagina, langa stampila textul: "Afisat la sediul BEJ Emilia Mateescu in data de 7.11.2012" Asta-i tot? S-a indeplinit obligatia de anuntare publica prin afisarea "la sediul BEJ Emilia Mateescu" a unei foi de hartie?
    Revin si ma uit la data documentului PDF: 16.11.2012 UPS!!! Cum putea fi afisat un document pe 7 daca e facut pe 16?
    Poate e gresit la Hotnews, ma duc pe siteul din document la http://executor-pitesti.ro/index.php?act=licitatii unde gasesc alt document, surprinzator creat tot in 16.11.2012. Verificati proprietatile pdf-ului, nu minte!
    Acum ma intreb ca prostu: Daca a facut documentul pe 16.11.2012, cum a putut sa-l posteze pe 7.11.2012??? Mai degraba nu l-a afisat pe pagina ei de web.
    Ceva e putred in Danemarca
    • +4 (4 voturi)    
      chiar daca ai dreptate... explicatii se vor gasi (Joi, 22 noiembrie 2012, 18:03)

      artistul000 [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      mereu.... plauzibile chiar
    • 0 (0 voturi)    
      ala... (Vineri, 23 noiembrie 2012, 10:33)

      Sfarsitoru [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      era doar un draft :-)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri