VIDEO Procesul de privatizare a CFR Marfa a esuat. Ramona Manescu: Contractul se desfiinteaza, privatizarea va fi reluata / Gruia Stoica: Vanzatorul nu a indeplinit conditiile

de R.M., V.M.     HotNews.ro
Luni, 14 octombrie 2013, 17:55 Economie | Companii

Privatizarea CFR Marfa a esuat, omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controleaza Grup Feroviar Roman (GFR), castigatorul licitatiei, anuntand la finalul discutiilor de la Ministerul Transporturilor ca "vanzatorul nu si-a indeplinit clauzele suspensive" din contract. Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a anuntat la randul sau, luni seara, desfiintarea contractului de vanzare-cumparare de actiuni, fara preciza clar motivul acestui esec. Ministrul a oferit cateva explicatii mai degraba confuze, refuzand sa dea detalii la insistentele jurnalistilor. Manescu a sustinut ca GFR ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a indeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat. Ea a anuntat totodata ca se "analizeaza posibilitatea sau oportunitatea retinerii garantiei de catre stat".



UPDATE 3: Ministrul Ramona Manescu anunta esecul privatizarii CFR Marfa, intr-o declaratie de presa: "Ministerul Transporturilor si-a indeplinit obligatiile contractuale. (...) cumparatorul ar fi putut plati astazi, renuntand la conditiile suspensive. Comisia de privatizare si consultantii analizeaza posibilitatea sau oportunitatea retinerii garantiei de catre stat. Va fi reluat procesul de privatizare"
  • Astazi, dupa cum bine stiti, s-a implinit termenul de 60 de zile pe care GFR l-a avut ca sa plateasca. Tot asa cum prea bine stiti, GFR nu a platit. Am cerut Comisiei de privatizare si consultantilor un punct de vedere asupra consecintelor care decurg din aceasta situatie.
  • Trebuie sa stiti ca inca de la demararea procesului de privatizare, chiar daca la conducerea Ministerului s-au derulat mai multi ministri, Comisia de privatizare, asistata de consultantii Deloitte si Musat si Asociatii, au asigurat derularea constanta a procesului.
  • Statul roman, Ministerul Transporturilor l-a investit cu responsabilitatea de a conduce aceasta Comisie de privatizare pe dl secretar de stat Cristian Ghibu, cel care a si semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei, in septembie 2013.
  • Inca din debutul mandatului meu de ministru, am avut doar doua cerinte precise pentru dl secretar de stat Ghibu: sa se concentreze asupra procesului de privatizare si sa pastreze situatia in deplina legalitate, ceea ce pot sa spun ca s-a si intamplat.
  • Ca ministru, am primit o situatie data, cu parametri fixati, negociati si precisi. In aceasta situatie, rolul ministrului s-a redus la responsabilizarea Comisiei de privatizare si la a ma asigura ca Ministerul Transporturilor si-a indeplinit toate obligatiile.
  • Fara a intra in foarte mullte detalii, va spun cu toata responsabilitatea ca Ministerul Transporturilor si-a indeplinit obligatiile contractuale. Am vazut comunicatul GFR, cumparatorul ar fi putut plati astazi, renuntand la conditiile suspensive, conform contractului.
  • Au fost trei astfel de conditii suspensive la care s-a facut referire: finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra societatii la data semnarii contractului - o conditie suspensiva indeplinita de catre vanzator, de catre stat.
  • O alta conditie suspensiva se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurentei. Acesta era exclusiv in sarcina cumparatorului, care ar fi putut face notificarea imediat dupa ce a castigat licitatia, insa a facut-o la 22 de zile de la semnarea contractului, si aceasta doar dupa ce a fost notificat de Comisia de privatizare.
  • Obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai societatii a acordului acestora cu privire la modificarile structurii actionariatului, modificari care, desigur, decurgeau din finalizarea acestei proceduri de privatizare. Notificarile au fost trimise de catre Comisia de privatizare, la timp; nu toate bancile au avizat favorabil, o parte au avizat favorabil, o parte nu au avizat favorabil inca.
  • Ca atare, tinand cont de acest fapt, opinia legala si a Comisiei de privatizare si a consultantilor este ca se aplica acel articol din contract care spune ca daca intr-o perioada de maxim 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a HG 526/2013, prezentul contract se desfiinteaza de plin drept, fara a mai fi necesara punerea in intarziere, in conditiile in care conditiile suspensive nu sunt indeplinite.
  • In momentul acesta, Comisia de privatizare impreuna cu consultantii analizeaza posibilitatea sau oportunitatea retinerii garantiei de catre stat.
  • Va fi reluat procesul de privatizare, analizam cu Comisia de privatizare si cu consultantii.
____________

Comisia de privatizare a comunicat Grup Feroviar Roman ca privatizarea nu poate fi incheiata pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei, anunta GFR.

Comisia de privatizare a CFR Marfa, in calitate de vanzator, a convocat luni echipa Grup Feroviar Roman (GFR) la sediul Ministerului Transporturilor pentru a comunica faptul ca nu poate sa invite castigatorul licitatiei, GFR, la finalizarea privatizarii intrucat nu au fost indeplinite doua conditii de care depindea aceasta procedura, se arata intr-un comunicat transmis de GFR, citat de Mediafax.

Cum nu s-a ajuns la momentul finalizarii, contractul se desfiinteaza de drept la finalul zilei, iar cumparatorul, GFR, nu are baza legala sa achite diferenta de pret, mentioneaza GFR.

"Am fost astazi chemati la Ministerul Transporturilor pentru a fi informati de catre Comisia de Privatizare ca nu putem fi invitati sa platim restul de bani pentru pachetul de 51% din CFR Marfa, pentru ca nu au fost indeplinite conditiile suspensive ale contractului de privatizare. Unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea structurii actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu avea timpul necesar pentru a-si da avizul. In aceste conditii, am fost convocati sa luam la cunostinta imposibilitatea finalizarii privatizarii. Daca ministerul va fi de acord sa renunte la clauza de confidentialitate, veti vedea ca exista o ordine clar stabilita a pasilor care trebuie facuti pana sa se poata ajunge la plata pretului. Plata pe care trebuia sa o faca GFR era doar ultimul dintre acesti pasi", a declarat in comunicat Gruia Stoica, proprietarul GFR.

In plus fata de conditiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivata, respectiv numarul de actiuni corespunzator cotei de 51% care urmeaza sa se transfere. In acest sens, nu a fost efectuata diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmeaza sa se transfere de la CFR Marfa catre alte societati detinute de stat", potrivit GFR.

"Nu este treaba mea sa emit judecati despre cine este de vina, dar pot sa va spun cat de dezamagit sunt de modul in care s-au desfasurat lucrurile. Imi pare rau nu doar pentru impactul asupra Grup Feroviar Roman si a mea, ci si pentru cei 11.000 de angajati ai CFR Marfa, pentru ca nu avem acum o privatizare de succes cu o companie romaneasca si pentru cum se va vedea asta in afara tarii", a mai afirmat Gruia Stoica.

Grup Feroviar Roman considera ca membrii comisiei de privatizare nu au facut toate diligentele si nu au depus toate eforturile pentru identificarea solutiilor din timp, in vederea definitivarii cu succes a privatizarii.

UPDATE 1: Gruia Stoica, luni seara, la iesirea din sediul Ministerului Transporturilor:
  • "Astazi am fost invitati sa ne informeze ca nu putem sa facem plata, pentru ca nu s-au indeplinit conditiile suspensive de catre vanzator"
  • Intrebat daca va cere despagubiri: "Asta am concluzionat in 20 de minute, ca nu s-au indeplinit conditiile suspensive, si stam de sase ore si jumatate ca sa ne convinga sa dam declaratie ca nu ne putem indrepta asupra comisiei de privatizare"
  • Intrebat ce a decis GFR: "Decidem maine"
  • "Voi participa de 100 de ori daca va fi scoasa la privatizare de 100 de ori, pentru ca e tara mea aici si atat timp cat ma duc in alte tari sa particip si sa si castig licitatiile, mi se pare corect sa particip aici la privatizare"
UPDATE 2: Gruia Stoica, ulterior, intr-o interventie telefonica la postul B1 TV:
  • (Daca toate condiitiile erau indeplinite, dvs aveati banii?) Joia trecuta am primit o adresa, mandat din partea investitorilor, partenerii nostri din SUA, in care erau de acord sa facem aceasta plata in conditiile in care se indeplineau conditiile suspensive
  • (Puteti dovedi acest lucru cu o scrisoare de la creditorii dvs?) O sa cer acordul lor si se poate face acest lucru
  • Eu nu inteleg o chestie, de ce trebuie numai eu sa indeplinesc conditiile? Ai 10 milioane, n-ai 10 milioane, ai 20 milioane, n-ai 20 milioane... Ce trebuie sa faca o firma romaneasca ca sa demonstreze ca este serioasa? (...) Trebuie sa-si indeplineasca fiecare obligatiile pe care si le-au asumat prin contract, eu mi le-am asumat
  • Nu stiu daca ma pot considera parte vatamata, dar in conditiile in care esti invitat pentru a ti se aduce la cunostita ca nu poti sa faci plata pentru ca nu s-au indeplinit conditiile suspensive¬ e jenant
  • Eu niciodata nu am spus statul roman, Guvernul roman, Ministerul Transporturilor, eu intotdeauna am accentuat pe vanzator. Este un vanzator ca oricare vanzator si l-am tratat ca atare. Deci vanzatorul nu si-a indeplinit clauzele suspensive. Iar dvs le stiti din Hotararea de Guvern: una din clauze este conversia datoriilor in actiuni, a doua este acordul bancilor pentru a se schimba actionariatul societatii CFR Marfa, iar a treia clauza suspensiva, dar independenta de vanzator, este aprobarea Consiliului Concurentei.
  • Nu, astazi n-am semnat niciun document, pentru ca au fost facute anumite presiuni ca sa semnam un document in care noi sa-i disculpam oarecum pe cei din Comisia de privatizare. Si nu am fost de acord sa fac acest lucru, pentru ca nu vreau sa dau curs comentariilor care au fost de opt luni de zile, iar noi de trei zile incercam sa spunem ca nu este real ce s-a vorbit de opt luni de zile - ca a fost oarecum un aranjament. Nu, n-a fost niciun aranjament, participam la licitatii in modul cel mai serios, asa cum am participat in Croatia si am fost dati castigatori, asa cum am participat in Ungaria si am pierdut in fata austriecilor de la Rail Cargo, desi in Croatia i-am batut si pe cehi si pe austriecii de la Rail Cargo, si participam in continuare in Grecia la privatizare.
  • (Se va ajunge la proces pentru cele 30 de milioane?) In acest moment nu stiu ce sa va spun vizavi de acest aspect, daca se va ajunge la proces. Conform contractului, banii trebuie returnati.

__________

Surse apropiate discutiilor au declarat anterior ca procesul de privatizare a CFR Marfa a esuat deoarece comisia de privatizare si Grup Feroviar Roman (GFR) nu au ajuns la un rezultat pentru incheierea transferului de actiuni in proprietate privata.

Comisia de privatizare a aratat ca tranzactia nu poate fi incheiata pentru ca nu au fost indeplinite conditiile suspensive din hotararea de Guvern privind transferul de actiuni, au mentionat sursele.

Potrivit hotararii de Guvern privind privatizarea CFR Marfa, termenul pentru finalizarea procesului expira luni, nefiind prelungit de catre Guvern.
Grup Feroviar Roman (GFR) a cerut duminica Ministerului Transporturilor sa faca public contractul pentru vanzarea pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa, solicitand totodata implicarea directa a ministrului de resort, Ramona Manescu, in vederea evitarii unui esec al privatizarii.

Ulterior, Ramona Manescu a cerut secretarului de stat Cristian Ghibu, presedintele comisiei de privatizare a CFR Marfa, si consultantilor Deloitte si Musat si Asociatii sa transmita luni un punct de vedere privind evolutia, momentul si pasii urmatori in aceasta privatizare.

Anexa actului normativ prevede ca transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din actiuni se realizeaza la data indeplinirii cumulative a cinci conditii: emiterea unei decizii din partea autoritatilor de concurenta; finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra companiei la data semnarii contractului si definitivarea structurii capitalului social al societatii in urma operatiunii; obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai societatii a unui acord cu privire la modificarea structurii actionariatului societatii, ca efect al incheierii contractului; creditarea contului vanzatorului cu toate sumele datorate de cumparator si semnarea declaratiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni in registrul actionarilor si de actiuni al societatii.

Consiliul Concurentei nu poate da avizul pana luni, termen limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa, si va incepe analiza doar dupa ce va primi de la GFR informatii care lipsesc din notificarea depusa in urma cu doua saptamani.

"Noi am primit o solicitare de aprobare a tranzactiei, o notificare, din partea cumparatorului. Solicitarea nu este completa, nu contine elemente importante legate de definirea pietelor, si noi avem nevoie, alaturi de Comisia Europeana, de aceste date pentru a putea face analiza pe fond. Ca atare, noi le-am solicitat sa completeze informatiile depuse. Aveau la dispozitie 20 de zile pentru asta, au trecut deja zece, deci mai au un maxim de zece zile pentru a veni cu informatiile respective. Cu cat vin cu ele mai repede, cu atat noi putem sa demaram analiza noastra", a declarat joi presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.
Finalizarea vanzarii-cumpararii pachetului de actiuni, constand in plata pretului de cumparare si in transferul titlului de proprietate, va avea loc sub conditia semnarii unui contract de escrow unde cumparatorul sa depoziteze o suma reprezentand 10% din valoarea tranzactiei, precum si a realizarii conditiilor suspensive prevazute anterior.

Pana in prezent, GFR a platit o garantie de 10 milioane de euro si un avans de 20 milioane de euro, reprezentand 10% din valoarea tranzactiei.

In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.













[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

10859 vizualizari

  • +56 (58 voturi)    
    Stim (Luni, 14 octombrie 2013, 17:59)

    nano2k [utilizator]

    Din cauza basistilor.
    • +34 (36 voturi)    
      Incercare esuata de a vinde "cui trebuie" (Luni, 14 octombrie 2013, 18:34)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Parca erau vreo 3-4 firme la inceput, dar nu s-a mai calificat decat una, culmea, romaneasca, in timp ce nemtii si americanii n-au avut niste acte (a se citi "n-au fost dispusi sa cada la pace").

      Parerea mea...
      • +5 (5 voturi)    
        Taman bine... (Marţi, 15 octombrie 2013, 0:29)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        De aia ne-am dus la pupatul de moaste, ca asa poporul uita si iarta. Haha!

        Cand alta privatizare cu cantec avea banuitul sfarsit, ne punem pe agenda "moaste" si ne ducem cu mic, cu mare, unde trebuie.

        Absolut jenant! Penibil! Usturator!
    • +5 (5 voturi)    
      Buna dimineata , (Marţi, 15 octombrie 2013, 8:40)

      rockerul [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      asa este , in plus si noi astia care mai citim + informam pe hotnews si mai ne spunem parerea , avem si noi o mare vina , domnule , ca denigram munca febrila a acestor bravi domni in folosul tarii , ca ii sabotam si ne batem joc de bunele lor intentii , de efortul lor pt propasirea neamului romanesc ..... Niste incapabili , guvernul si toata sleahta usl nu sunt decat o adunatura de penali ( se vede cati ministri au reale probleme din acest cel mai cel ca corectitudine guvern - fie-mi permisa cacofonia ) ce lupta DOAR PT A-SI SALVA PIELEA in fata justitiei !!!! Mare dreptate avea marinarul , chiar am crezut la inceput ca batea campii ....dar uitati-va ce se intampla !!!! P.S. Sa vedeti cat vor cadea  astia din PNL , caci toate esecurile vor fi aruncate in carca lor , ei avand aceste ministere , iar PM ne va ranji in fata " ca el nu are nicio vina ..." !! DEMISIA !!! Toate cele bune
  • +64 (66 voturi)    
    A esuat? (Luni, 14 octombrie 2013, 18:03)

    omezu [utilizator]

    Dar vai, sunt socat! Inca o "reusita" a celui mai cinstit guvern din istorie!
    Stim deja: basistii infiltrati in comisie au sabotat privatizarea, bla bla...
    • +6 (6 voturi)    
      ba eu cred..... (Marţi, 15 octombrie 2013, 7:32)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui omezu

      .....ca insusi Gruia Stoica este basist si s-a inscris la licitatia pentru CFR marfa, doar asa, ca sa ii faca de kko pe bietii plagiatori si mincinosi si incompetenti si.....etc.
      De ce fac basistii asta ? Pentu ca "este" niste inculti si nu "stie" ce e aia privatizare ! Na !

      Acum se joaca piesa...."ba tu" iar mai tarziu se va trece la ..."ba pe a mati".
    • +3 (3 voturi)    
      Buna dimineata , (Marţi, 15 octombrie 2013, 8:45)

      rockerul [utilizator] i-a raspuns lui omezu

      eu , de exemplu , m-am infiltrat telepatic la intrunire si i-am extras cerneala din stilou lui Gruia Stoica si saracul , a renuntat sa mai semneze contractul de privatizare ! Na , ca m-am autodenuntat ... !!! Toate cele bune
  • +43 (45 voturi)    
    si inca o data (Luni, 14 octombrie 2013, 18:13)

    Adrian1 [utilizator]

    si inca o data Basescu a aratat ca stie ce se petrece.
    • +34 (36 voturi)    
      si inca o data (Luni, 14 octombrie 2013, 19:45)

      verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui Adrian1

      Ponta ne-a aratat ca e un caine care latra dar nu musca. Guvernul nu a amanat data limita de inchiere a transferului companiei de la stat la GFR , invocand oficial niste mizerii birocratice, in timp ce Ponta s-a aruncat iar in aberatii cum ca functionarii au fost speriati de Basescu .
      Are dreptate comunicatul ala oficial de la Cotroceni : sa se teama de lege cine are a se teme.
      • +3 (3 voturi)    
        pm (Marţi, 15 octombrie 2013, 11:36)

        mgu [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

        Cind te gindesti ca ala micu a lui Ponta se vrea pilot de formula 1.A uitat ta-su sa ii spuna ca masine de la F1 nu au copilot.Saracul copil,era singurul care mai credea in ta-su!
  • +36 (38 voturi)    
    Incopmpetenta+coruptie (Luni, 14 octombrie 2013, 18:14)

    Rasmus [utilizator]

    Oltchim si CFR, doua realizari ale celui mai competent guvern pe care l-a avut tara asta vreodata.
    Ce dracului facem, ei trec si noi ramanem cu dezastrul din urma lor...
    • +23 (23 voturi)    
      intrebare (Luni, 14 octombrie 2013, 20:28)

      ZgomotdeFOND [utilizator] i-a raspuns lui Rasmus

      Asata ma intreb si eu, cat o sa mai stam fara sa facem nimic? Oare nu vedem cum ne ducem de rapa?
      • +2 (4 voturi)    
        pai (Luni, 14 octombrie 2013, 23:57)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui ZgomotdeFOND

        facem, ne ocupam de rosia montana, altceva nu ne intereseaza, ca nu e trendy si cool, si oricum altceva ne depaseste, atita putem.
  • +12 (18 voturi)    
    Anii de nimic.... (Luni, 14 octombrie 2013, 18:16)

    cristian_n [utilizator]

    9 ani fara a mai socoti si CDR.
  • +32 (32 voturi)    
    inca un minus (Luni, 14 octombrie 2013, 18:32)

    MihneaR [utilizator]

    Poate cineva sa spuna care sunt realizarile acestui guvern?
    Numai minusuri.
  • +19 (19 voturi)    
    curios, dece (Luni, 14 octombrie 2013, 18:33)

    nash pandelica [utilizator]

    frica, ori ratiunea ?!

    azi, pe sticla, dottore folosea un vocabular tipic, vorbind de base, zicea el, ca nu vrea SA DAM cfr marfa.
    deci, vorbea ca ar da cefereul...
    foarte clar cum priveste ponta ...avutul obstesc.
    il da.
    dupa cum au decurs pana acum lucrurile, cam asa a fost, guvernul a incercat sa dea cefereul lui gruia.

    acum, de ce'o face ala mofturi, numai serviciile si dna ar putea sti. aaaaa ?!
  • +23 (23 voturi)    
    "privatizarea alba-neagra" CFR a fost un joc (Luni, 14 octombrie 2013, 18:34)

    fosta zoezoe [utilizator]

    facut sa esueze pentru a-l salva pe fenechiu si a incheia (a pacali) FMI.Cred ca ambele parti au fost implicate "in joc".Daca gruia va primi banii inapoi, avem si dovada.Care e diferenta intre privatizarile dandiaconescu , gruia ? Si un patron de butic cu opt clase ar fi facut un contract mai bun, cu care sa nu se ajunga in impas.Motivatiile ambelor parti sunt idioate.
  • +28 (28 voturi)    
    bravo dl. V.V. Ponta ! (Luni, 14 octombrie 2013, 18:35)

    liviusmaximus [utilizator]

    Dl Ponta munceste. Pe branci. Desi nu era treaba lui, a incercat sa scape tara de CFR Marfa, la un pret excelent. De Oltchim a cam scapat-o deja... In plus, acum cand cosilierii sai citesc acest post, a decis sa-si doneze salariile de la Guvern si Camera Deputatilor, unei case de copii. Si a renuntat si la Mercedes in favoarea unui Logan.
  • +23 (25 voturi)    
    O alta (Luni, 14 octombrie 2013, 18:48)

    Kepler [utilizator]

    victorie de prestigiu a usl-ului si a admirabilului sau copilot!
  • +15 (17 voturi)    
    Si cine plateste acest esec? (Luni, 14 octombrie 2013, 21:06)

    ty [utilizator]

    Daca era din vina lui Stoica platea el? Asa platim tot noi.
  • -10 (16 voturi)    
    Basescu a vândut flota (Luni, 14 octombrie 2013, 21:59)

    Alui [utilizator]

    Astia nu-s in stare sa dea companii de valoare mai mare de pomana(vezi si cazul Oltchim).
    • +4 (6 voturi)    
      e greu? (Marţi, 15 octombrie 2013, 2:21)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      ti-e greu sa fii asa de limitat si sa tot repeti aia cu flota? vacaroiu a vandut-o, nu basescu. la fel si cu alrom, nastase a vandut-o, nu basescu. mai ramane sa spuneti ca petromu tot de basescu a fost vandut.
      • +2 (2 voturi)    
        Admir rabdarea... (Marţi, 15 octombrie 2013, 13:39)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        ... cu care explicati - la nesfarsit - spalatilor pe creier de catre latrinele gretoase.
    • +2 (2 voturi)    
      si "la flota" v-a facut (Marţi, 15 octombrie 2013, 13:51)

      sascha [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      tot tipati..Basescu a vandut flota, Basescu a vandut flota...pai daca sunteti asa capabili, demostrati frate c-a dat-o pe sest si gata...Nu vedeti ca voi nu suntenti in stare nici macar de asta?
      dupa Oltchim, ati luat teapa si cu CFR-ul...

      Io zic sa-l angajati pe Basescu consultant, poate va scaote din rahatul si jena in care singuri v-ati bagat.
  • +13 (15 voturi)    
    Am infrant ! Iar.ponta se califica la locul (Luni, 14 octombrie 2013, 22:08)

    fosta zoezoe [utilizator]

    de munca. Ministerul transporturilor spune : nu ai voie sa-mi dai banii ca nu am facut ce am stabilit in contract ca fac (??!!!!!!!) .
  • +13 (15 voturi)    
    deloitte + musat +ponta=vax (Luni, 14 octombrie 2013, 22:59)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Aproape ireal .Cu unii dintre cei mai buni auditori si avocati guvernul REUSESTE SA ESUEZE!Triada de mai sus a facut ca CFR sa-si scada azi si sansele de supravietuire si pretul.Deloitte si Musat s-au umplut si ei de respectul CUVENIT....
    • +1 (1 vot)    
      nici vorba! (Marţi, 15 octombrie 2013, 10:30)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui fosta zoezoe

      nu consultantul trebuia sa FINALIZEZE capitalul social. Cum sa cumperi 51% din ceva nedefinit (si pe care apoi guvernul il poate jongla cum vrea)?
      Modificarile de patrimoniu ale CFR Marfa nu erau terminate, asa ca ce sa cumpere Parpanghel?
      Si Ponta si Gruia au vrut sa-si traga reciproc cate o tzeapa. Cui i-a reusit, ne va spune presa in cateva zile.

  • +16 (16 voturi)    
    reprezentantul Plagiator Ponta al PSDului (Luni, 14 octombrie 2013, 23:05)

    hopsinoi [utilizator]

    Reprezentantul Plagiator Ponta al PSDului a mai bifat un proiect pentru Romania. Iar poporul patimeste.

    Retineti 3 cuvinete Plagiat, Ponta, PSD.
  • +2 (6 voturi)    
    Guvernul lui peste... pardon, Ponta (Marţi, 15 octombrie 2013, 0:21)

    Rhadoo [utilizator]

    GFR a castigat licitatia din Croatia si a pierdut una in Ungaria, participa si la cea din Grecia. In momentul in care mai multe tari te accepta drept candidat la licitatie, insemna ca nu esti tocmai un parlit de la Oglinda TV care promite banii pe care nu-i are. Guvernul clar nu si-a indeplinit obligatiile, au incercat prin smecherie sa forteze privatizarea si sa-l oblige pe cumparator sa accepte combinatiile lor de gasca. Ce-o fi crezut ei, ca acei creditori internationali ai GFR accepta orice conditii? Ei dau bani doar acolo unde vad ca e loc de obtinut profit din dobanzi la imprumut. Peste tot se face la fel, nu este doar o companie care cumpara, sunt multiple banci si fonduri de investitii care participa indirect la proiecte si cumparare. In cazul unui proces, statul roman va pierde urat de tot, aia care au cotizat cu 30 de milioane de euro vor vrea banii inapoi cu dobanda.
    • +1 (1 vot)    
      usor cu vorbele.... (Marţi, 15 octombrie 2013, 10:34)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      Licitatia din Croatia a fost GARANTATA de EximBank din RO, adica tot de guvern.
      Iesea bine daca cu un SINGUR parc de vagoane [al CFR MArfa] Stoica face transporturi si in Croatia si in Grecia si in Bulgaria, dand la fiare vechi restul. Fara parcul romanescu va falimenta rapid in Croatia, neavand volum destul.
      Iar cine [de la stat] a semnat un contract stiind ca nu-l poate respecta ori e ... ori e....
      Cum sa vinzi 51% din ceva nedefinit (capitalul social in curs de clarificare)?
  • +3 (3 voturi)    
    astia din usl (Marţi, 15 octombrie 2013, 0:23)

    greieras2 [utilizator]

    ... isi aduc vag aminte de la matematica cum ca minus si cu minus dau plus, asa ca s-au gandit ca s-o aplica si la altele, mai la o privatizare, asa
  • 0 (6 voturi)    
    In fapt (Marţi, 15 octombrie 2013, 0:38)

    evoque [utilizator]

    cred ca situatia a ajuns acolo unde s-a dorit de comun acord.
    Oricum unii isi manaca linistiti painea si aici ma refer la consultanti. Toata lumea se agita si urla incompetenta, bla, bla, bla pentru ca "a esuat", insa nimeni nu se gandeste cati bani au bagat in buzunar consultantii.
    • +1 (1 vot)    
      iar bubui? (Marţi, 15 octombrie 2013, 10:37)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      cum putea consultantul sa OBLIGE guvernul sa defineasca capitalul social? sau sa incheie la termen iesirile din patrimoniul CFR Marfa? sau sa forteze bancile sa inghita smenurile guvernului (in materie de patrimoniu)?
      Poate te ostenesti si citesti clauzele suspensive din textul de mai sus... si poate incerci sa le si pricepi...
      Trebuia Stoica sa semneze si sa plateasca pt. pielea ursului din padure? FInantatorii sai stiau ca ua deaface cu Ponta si cu iubitul tau USL asa ca nu si-au luat riscuri .....
      • -4 (4 voturi)    
        tare (Marţi, 15 octombrie 2013, 11:20)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        finantatorii din toata lumea cand au de ponta fug, daca era mru sau boc spuneau cat este nevoie 200 mil? no problem pentru ei dam 400 mil. esti adevarat si logica cat cuprinde, vezi acolo de propaganda si invata sa citesti, mai ales printre randuri
  • 0 (2 voturi)    
    spaga? (Marţi, 15 octombrie 2013, 0:45)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    n-o fi cazut la pace in ce priveste cat, cum si cui trebuie dat in 60 zile? rusine lor! altii o rezolvau la un spritz :)
  • +4 (4 voturi)    
    Esecuri dupa esecuri, politicieni ciubucari (Marţi, 15 octombrie 2013, 0:57)

    Rhadoo [utilizator]

    Tara noastra ar trebui sa fie poarta de trecere dintre doua continente, daca totul ar fi normal, ar trebui sa facem o gramada de bani, deoarece de la noi e cel mai scurt drum dintre Turcia, Orient si Europa si invers. Dar toti ne ocolesc, deoarece n-avem drumuri si companii de transport competitive. E absolut rusions, in schimb guvernul se gandeste ce resurse naturale, aur si gaze de sist, sa mai dea pe degeaba, in timp ce se scormoneste de maruntis prin buzunar si se roaga la Dumnezeu sa mai trimita emigrantii si anul asta vreo 3 miliarde de euro acasa, sa nu moara pensionarii si tineretul de foame. Multumim Ponta si Basescu! Si multumim tatucilor Iliescu si Voiculescu! Asta e halul in care ne-ati adus.
  • +4 (6 voturi)    
    amu (Marţi, 15 octombrie 2013, 1:26)

    nash pandelica [utilizator]

    precipirati dece dna a cerut intariri ?!
    dupa cel mai cinstit govern, va fi mult de munca pe acolo :))
    io zic c'ar trebui dna sa'si dubleze efectivele !
  • +5 (5 voturi)    
    blatul GFR (Marţi, 15 octombrie 2013, 2:38)

    DanRoman [utilizator]

    De la bun inceput statul a facut blat cu GFR sa treaca acordul cu FMI: GFR a fost favorizata in selectie iar acum mimeaza un conflict care de fapt nu exista. Evolutia managerilor privati in companiile de stat demonstreaza de fapt ca ultimele vaci de muls si implicit gauri negre vor mai ramane mult si bine la dispozitia parazitilor.
  • +6 (6 voturi)    
    analize (Marţi, 15 octombrie 2013, 6:48)

    ember [utilizator]

    se "analizeaza posibilitatea sau oportunitatea retinerii garantiei de catre stat"
    pai ce sa mai analizezi duduie? nu de asta s-a platit garantia, ca statul roman sa ia un ban pentru toata tevatura asta in caz ca onestul cumparator umbla cu cioara vopsita?
  • +5 (7 voturi)    
    Sabotaj! (Marţi, 15 octombrie 2013, 9:47)

    EMP [utilizator]

    Traian Basescu a fost ieri noapte acasa la Gruia Stoica. L-a speriat ca-si asmute pittbull-ul pe el daca indrazneste sa semneze. Dupa aia s-a dus la Ministerul Transporturilor si a bagat capul prin birouri, stigand "vine DNA-ul domnule!" si hahaind.
    Urmariti diseara Sinteza Zilei pentru imagini in exclusivitate! Va fi [prezentat inclusiv vagonul de cale ferata in care a plecat Basescu sa-si satisfaca stagiul militar, dovada ca inca de pe atunci se pregatea sa saboteze privatizarea CFR-ului!
  • +1 (1 vot)    
    Eşuarea a fost programată, (Marţi, 15 octombrie 2013, 15:27)

    Alistar44 [utilizator]

    Totul a fost un circ prost, se vedea de la început din atitudinea lui Ponta. Cică vor să vândă, dar fără să-şi îndeplinească obligaţiile de vânzător ca să scadă preţul pentru următoarea încercare deja hotărâtă. TOTUL ESTE PROGRAMAT !
  • 0 (0 voturi)    
    comentariu privatizare (Marţi, 15 octombrie 2013, 18:43)

    Livut [utilizator]

    Esecul privtizarii CFR marfa se inscrie printre marile realizarii ale guvernului Ponta alaturi de cele 1 milion de locuri de munca promise, Oltchim, Sidex Galati, Rosia Montana cresterea nivelului de trai si multe alte minciuni pentru care merita sa il alegem presedintele Romaniei asa cum isi doreste din frageda pruncie- Norocul nostru ca D-na ministru Manescu a salvat situatia si a dat o lectie unora ca Ponta, Fenechiu etc.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version