AB InBev e dispusa sa renunte la brandurile SAB Miller din Europa Centrala si de Est / In Romania, firma detine Ursus si Timisoreana

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 29 aprilie 2016, 14:27 Economie | Companii

Bere
Foto: MorgueFile.com
AB InBev s-a oferit sa vanda brandurile SAB Miller din Europa Centrala si de Est, inclusiv Pilsner Urquell, inainte de decizia Comisiei Europene de a aproba tranzactia evaluata la peste 100 miliarde de dolari.

Activele sunt evaluate la circa 5 miliarde de dolari, conform analistilor Exane BNP Paribas, care estimeaza ca acestea fac 2,3 miliarde de dolari din vanzari si 450 milioane de dolari ca venituri inainte de taxe si impozite pentru SAB Miller, scrie The Wall Street Journal, preluat de MEdiafax.

Potentiala vanzare include si brandurile poloneze Tyskie si Lech, berea Dreher din Ungaria sau brandul romanesc Ursus. Estul Europei nu a fost niciodata o tinta majora pentru AB InBev, iar posibila vanzare este menita sa aduca circumstante atenuante ingrijorarilor pe care le-ar putea avea Comisia Europeana privind tranzactia, care asteapta ultimele aprobari.

Anheuser-Busch (AB) InBev a lansat la finalul anului trecut o oferta oficiala de circa 107 miliarde de dolari pentru SABMiller, marcand astfel incheierea unui acord indelung anticipat ce combina cei mai mari producatori de bere ai lumii intr-o companie care controleaza aproximativ jumatate din profitul industriei.

Pentru a se asigura ca aceasta tranzactie va primi aprobarea autoritatilor, AB InBev a luat in ultimul timp o serie de masuri. Recent, AB InBev a acceptat oferta Asahi Group pentru brandurile premium Peroni si Grolsch, dar si pentru brandul britanic Meantime. Analistii companiei de investitii Exane spus ca Asahi ar putea fi un potential cumparator al unor active oferite spre vanzare astazi.

In Romania, SAB Miller este prezent prin Ursus Breweries, care are in portofoliu branduri precum Ursus, Peroni, Ciucas sau Timisoreana si trei fabrici, la Brasov, Timisoara si Buzau. Compania Ursus Breweries este detinuta de SAB Miller de circa doua decenii si a ajuns anul trecut la afaceri de 1,4 mld. lei (peste 310 mil. euro).












Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
1252 vizualizari
  • -4 (4 voturi)    
    pai sa plece (Vineri, 29 aprilie 2016, 15:40)

    termopan [utilizator]

    Ar fi bine sa plece poate atunci or sa produca chiar bere, nu sifon cu alcool etilic...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă