Uzina Dacia de la Mioveni isi opreste productia pana in 11 ianuarie 2009

de Carla Dinu     HotNews.ro
Joi, 11 decembrie 2008, 8:55 Economie | Companii

Dacia a oprit, din nou, productia
Foto: AGERPRES
De joi, 11 decembrie, uzina Dacia de la Mioveni opreste din nou productia, de data aceasta pentru o luna de zile. Este a patra oara, in ultimele doua luni, cand se ia o astfel de masura din cauza scaderii drastice a vanzarilor pe fondul crizei financiare mondiale.

Conducerea Dacia nu stie ce se va intampla cu angajatii nici dupa 11 ianuarie 2009 cand este programata reluarea activitatii.

"Trebuie sa gasim solutii ca sa nu murim", a spus, zilele trecute, vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, care a anuntat ca producatorii auto din Romania au pregatit un plan de 12 masuri pentru salvarea industriei din domeniu.

Intre acestea: amanarea pentru urmatoarele 6 luni a platii TVA pentru toate companiile care lucreaza in industria auto si dobanzi mici la cumpararea de masini noi. Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile a mai declarat ca va prezenta acest plan presedintelui Traian Basescu.

Intre timp, Dacia a anuntat zilele trecute ca si-a redus investitile pentru 2009 cu 100 de milioane de euro.

De asemenea, incepand cu 12 ianuarie 2009, Dacia va trece de la o cadenta de productie de 1.360 de vehicule pe zi, la 1.085 vehicule pe zi.

In Romania, cererea de vehicule noi a inregistrat o scadere de peste 50% in noiembrie 2008. In aceeasi luna, Dacia a comercializat 4.698 unitati pe piata sa interna, in scadere cu 52% fata de noiembrie 2007.

Aceasta scadere brutala este provocata de invazia de vehicule vechi si de limitarea accesului la credite (70% dintre masinile noi sunt achizitionate prin credit sau leasing).













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

865 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    masina second (Joi, 11 decembrie 2008, 9:52)

    ccc [anonim]

    daca pretul la loganuri ar fi = si de aceea calitate cu cele exportate ar fi ceva. asa ca lumea nu se inghesuie la loganuri. mai bine prefera una second cu 3,4 ani vechime pt ca e mai buna ca masina romanului noua
    • +1 (3 voturi)    
      Mda (Joi, 11 decembrie 2008, 10:06)

      Weather [anonim] i-a raspuns lui ccc

      Nu cred ca e cea mai buna explicatie...loganurile au fost la fel de proaste si acum un an dar nu s-a intimplat nimic...Iar la americani se agita scroafa muribunda in cocina desi la ei nu poti folosi argumentul calitate.Cred totusi ca argumentu cu criza mondiala sta in picioare...
  • +2 (2 voturi)    
    Faliment!!! (Joi, 11 decembrie 2008, 10:07)

    platin [anonim]

    Daca ar da faliment n-ar deranja pe nimeni!!!Scutire de TVA!!Dar pe restul romanilor de ce nu-i scuteste de TVA!Daca faceau masini in regula nu mai ajungeau aici!!!
  • +1 (3 voturi)    
    f a l i m e n t (Joi, 11 decembrie 2008, 10:09)

    f a l i m e n t [anonim]

    ... E asa greu ?
    • +1 (1 vot)    
      Bravos! (Joi, 11 decembrie 2008, 13:49)

      raducu [anonim] i-a raspuns lui f a l i m e n t

      In sfarsit unul cu capul pe umeri. O economie de piata care presupune competitie inseamna ca atunci cand o duci bine sa ai succesuri iar cand o duci rau sa ai esece. Sa-ti asumi esecele la fel ca si pe succesuri.

      Dar nimeni nu vb de restructurarile de la Dacia altele in afara de dat oamenii afara: taieri de salarii si bonusuri la francezi asa cum s-a intamplat la alti producatori auto.

      http://steliannegrea.wordpress.com/2008/12/09/unde-sunt-masurile-de-restructurare-de-la-dacia/
  • +3 (3 voturi)    
    Sa plece !!! (Joi, 11 decembrie 2008, 10:21)

    S [anonim]

    Sa se mute in Rusia, in Iran ... N-avem noi romanii nevoie de industrie constructoare de masini. Ne multumim cu recolta de coacaze unde suntem n° 1 mondial.
  • 0 (0 voturi)    
    Informatia circula. (Joi, 11 decembrie 2008, 10:48)

    Stefan A. [anonim]

    Articol din cel mai important ziar economic italian -Il sole 24 ore - data 10/12/2008.
    Scaderea vinzarii la masini noi a deschis o concurenta mare intre vinzatorii aceleasi marci auto. Vinzarea autoturismelor second hand este in cadere verticala . Ne mentinem in activitate cu vinzarea acestora in piata romana si bulgara.
  • +1 (3 voturi)    
    Romania fara Dacia (Joi, 11 decembrie 2008, 10:48)

    Adrian I [anonim]

    Si ce..? ,da Romania faliment daca nu mai fabrica Dacia ?.Nu...oamenii se reprofileaza si alt gen de produse iau locul.Agricultura sufera din lipsa de forta de munca si utilaje performante,dam drumul la fabrici de tractoare si utilaje performante,aducem agricultura din nou in ´luminile rampei´ ..produse ecologice..,dam de mancare Europei, nu e bine...?.
    Este obligate cumva Romania sa produca autoturisme ?? Nu,in nici un caz !.
  • -1 (1 vot)    
    ??? (Joi, 11 decembrie 2008, 12:16)

    S [anonim]

    Cei care vor falimentul Daciei si-au pus intrebarea cati romani traiesc de pe urma Loganului ? Cei care lucreaza la Mioveni, in uzinele subcontractoare, garaje, concesiuni si mai ales familiile lor ?
    Unii ii vad deja la "coada vacii" ?! Ca sa faca ce ? Agricultura ? Pentru cine ? Poti tine 3 copii in scoli de pe urma agriculturii ? Sa faca tractoare ? Am facut ani de zile si pana la urma am acceptat sa ne invete indienii cum se fabrica masina asta...
    Am impresia ca unii sunt platiti in campania asta de denigrare a Loganului. Pe cei care au cazut din prun in mercedes, l-au parcat in fata blocului de garsoniere si-l tin acolo ca n-au bani de benzina ii inteleg, atata ii duce capul. Dar pe cei ce doresc falimentul Daciei (mai ales cei de peste ocean), ii plang de mila.
    • -1 (1 vot)    
      ai dreptate (Joi, 11 decembrie 2008, 13:15)

      bobiro [anonim] i-a raspuns lui S

      De asta cativa care au postat mai sus nu sunt sa ia decizii.Falimentarea unei uzine intregi (cu o groaza de subcontractanti si industrii colaterale) nu este o solutie. Cred ca masura cea mai buna ar fi ajutorul Bancilor pentru creditarea acestei uzine, si nu a statului, conducerea DACIA, ca sa dea exemplu de verticalitate, ar trebui sa-si asume eventuale costuri suplimentare, si reconsidere profitul sau, si asa prea mare. Din punctul meu de vedere, ca si platitor de taxe si impozite, nu VREAU sa platesc pierderile DACIA (c-o fi ea buna sau nu). Dar orice tara din lumea asta, condusa de oameni capabili (!) industriile proprii sunt protejate, ca una e sa mentii ceva care exista, si alta este sa (re)construiesti de la ZERO. Romania, ca de obicei, este tara tuturor care vor sa profite...Daca alte marci au redus preturile la masini (chiar si cu 25%), Loganul autohton poseda o reducere uluitoare de 300 EURO-500 EURO, iar preturile la reviziile OBLIGATORII s-au marit cu 50%. In Romania singurul platitor este utilizatorul final, cel care munceste din greu pentru fiecare procent marginal de profit al intermediarilor/statului.
    • +1 (1 vot)    
      ? (Joi, 11 decembrie 2008, 14:56)

      c [anonim] i-a raspuns lui S

      Scopul n-ar trebui sa fie sa platim mai mult decat face un produs doar de dragul de a-l fabrica in tara. Mai trebuie sa fie si competitiv. E ok un ajutor de scurta durata...cum a fost taxa de inmatriculare din anii trecuti...dar acum sa nu intinda coarda prea tare cu alte pomeni. Mai sunt si alti constructori inafara de Renault
  • +1 (1 vot)    
    Pielea pe bat..! (Joi, 11 decembrie 2008, 14:49)

    Adrian I [anonim]

    Si cine ma rog e vinovat ca Renault cu Dacia lui si-a propus target-uri nerealizabile ??.Pot sa ne-o bage pe gat (cum de altfel se incearca prin toate mijloacele..a se citi taxa de inmatriculare/mediu)??,masina e slaba,construita cu materiale ieftine si a n..bii de scumpa.
    Ce sa faca romanul de rand cu cele cteva mii de euro pe care unii poate cu sacrificii le-au strans ?
    E mai bine sa -si puna pielea pe bat la banci,sa gireze cu casele pentru un credit,produs final o masina noua,spre beneficiul si imbogatirea peste noapte a importatorilor,producatorilor(Renault) si dealerilor ca ...ATS ??
  • 0 (0 voturi)    
    pai sa se spuna ce salarii au si francezi de la da (Joi, 11 decembrie 2008, 18:43)

    un fost angajat de la dacia [anonim]

    de ce atatea ajutoare pentru farncezii de la dacia. da stiu ca romani is platiti ca sclavi acolo, dar francezi iau salarii de ordinul miilor de euro (ma refer si la bonusurile lor nu doar la salarii ca ei sunt hoti si au salarii de forma ca sa nu plateasca impozite). fostul meu sef (un jegos de francez) avea 14 mii de euro venituri lunare platiti de sclavii romanii. ei vor ajutoare de la stat ca sa triasca pe picior mare. is curios ce o sa faca daca nu mai e sclavul lor Tariceanu care ai sprijinea in toate magariile lor. sper ca sa nu isi implineasca planul cu TITU.
    sper sa se care jigodiile cu stilul lor de branza mucegaita
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia proasta (Vineri, 12 decembrie 2008, 0:10)

    dan [anonim]

    toata lumea latra ca dacia e o masina proasta. dati-mi niste exemple de "prostie" va rog. cu ce e mai bun un SH de 4-5 ani?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă