CFR: 200 de trenuri sunt anulate, ca urmare a scaderii numarului de calatori

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 22 martie 2009, 14:36 Economie | Companii

CFR Calatori a inregistrat in ianuarie 2009 o scadere a fluxului de calatori cu pana la 8%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, motiv pentru care au fost anulate temporar 200 de trenuri, a declarat pentru NewsIn directorul de marketing al companiei, Adrian Vlaicu.

"Avem probleme cu adaptarea la trafic, iar acest lucru s-a constatat in urma unor statistici din luna ianuarie, cand am observat ca fluxul de calatori a scazut cu pana la 8% fata de aceeasi luna a anului trecut. Ca urmare, am facut o analiza si, in februarie, am recurs la anularea temporara cu aproximativ 5% a unor trenuri", a declarat Adrian Vlaicu.

Potrivit sursei citate, este necesara mentinerea unui grad minim de eficienta a serviciului. Acesta a subliniat faptul ca foarte multi calatori sunt descoperiti fara bilet.  

"Nu intentionam sa majoram tarifele biletelor la CFR Calatori, deoarece in conditiile in care s-ar produce o astfel de majorare pe segmentul de calatori ar insemna practic o sinucidere. In conditiile crizei nu intentionam sa facem nici o astfel de majorare", spunea, in ianuarie, subsecretarul de stat in MTI, Constantin Axinia.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a anuntat vineri sindicatele ca va reduce numarul personalului la CFR Calatori si filialele ei cu 2.545. Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial (FNFMC) a anuntat ca se opune categoric disponibilizarilor de personal si va uza de toate formele legale de protest pentru a mentine locurile de munca.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre. Intalnirea a inceput

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania raspund joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1780 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Nu e criza de vina (Duminică, 22 martie 2009, 15:32)

    ha [anonim]

    Nu e de vina criza pentru scaderea numarului de calatori. Din B pana la CJ trenul face vreo 8-9 ore (asta fara intarzieri). Daca plec cand nu e trafic, ajung in 5-6 ore. Pentru motorina platesc exact cat e biletul CFR. Fiindca merg cu sotia, ajung la jumatetea pretului dat la CFR.
    Ca sa concluzionez (avantajele masinii):
    1) timp mai putin pe drum
    2) pret mai mic
    3) ma odihnesc si mananc o masa buna la un restaurant bun
    De ce as alege CFR?!?!
    • +4 (4 voturi)    
      ha ha (Duminică, 22 martie 2009, 17:10)

      Vanatoru [utilizator] i-a raspuns lui ha

      Si eu daca nu am masina cu ce ar tb sa merg?

      CFR-ul e in general ptr cei multi care nu au masina ....

      Ar tb sa inteleaga lumea ca daca azi mergi cu "nashu" maine la fel uite ca poimaine nu mai ai tren cu care sa mai mergi ca tocmai s-a anulat ca "nu sunt calatori"...

      De fapt, nu sunt calatori platitori ....
      • +3 (3 voturi)    
        Asta e problema (Luni, 23 martie 2009, 8:51)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui Vanatoru

        Intr-o tara normala, trenul nu este numai pt cei fara masina, ci pt toti care vor sa ajunga rapid si odihniti la destinatie (desi strict financiar s-ar putea sa iesi mai bine cu masina). In plus, daca luam in calcul si faptul ca in Vest (si chiar si Europa Centrala) se lucreaza la extinderea retelei de trenuri ce merg cu peste 200 km/h e clar ce viitor are trenul... intr-o tara normala.

        Prin calitate si facilitati la preturi (de ex, abonamente anuale pt calatorii nelimitate, dar care sa nu fie de forma precum cel de la CFR ce are un pret de cateva ori mai mare ca in Cehia) si rute cat mai multe cu trenuri dese (acum ai mari sanse sa astepti o legatura si cate 6 ore) atragi din ce in ce mai multi calatori.
        Din ce in ce mai multi calatori, inseamna din ce in ce mai multe incasari, care duc la randul lor la investitii in infrastructura, ce aduc la randul lor si mai multi calatori.
        Se cheama "cerere indusa".

        Ce face CFR (si Min. Transporturilor) acum? Exact opusul: rute din ce in ce mai putine, trenuri din ce in ce mai rare (deci timpi mai mari de asteptat o legatura), viteza de deplasare din ce in ce mai mica, vagoane la fel de jegoase, dar preturi marite.
        Pun pariu ca numarul calatorilor va continua sa scada, iar peste 1-2 ani vom vedea o noua astfel de "eficientizare" si tot asa pana la falimentul total.

        Parca prin 2012? (sau 2014?) se liberalizeaza total transporturile feroviare. Sper sa avem atunci rute operate de companii feroviare serioase.
      • -1 (1 vot)    
        ... (Luni, 23 martie 2009, 10:11)

        calamaru [anonim] i-a raspuns lui Vanatoru

        In loc de tren si masina personala se poate folosi cu succes microbuzul. Pret similar CFR-ului, timp mai mic.
  • +2 (4 voturi)    
    Rapid Cluj-Napoca - Craiova (Duminică, 22 martie 2009, 18:22)

    K [anonim]

    Ati anulat singurul tren direct dintre Craiova si Cluj . De parca nu ar fi doua orase importante ...
    Sa va fie rusine !
    • -3 (5 voturi)    
      nu cred sa sufere clujenii prea mult (Luni, 23 martie 2009, 0:26)

      traian [anonim] i-a raspuns lui K

      Pentru K! Clujul este un oras important!Craiova a fost,a insemnat ceva pe timpul lui Mihai Viteazul...Acum...
      • +2 (2 voturi)    
        Ohoho si cat vor mai suferi (Luni, 23 martie 2009, 9:01)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui traian

        Investitii mici in infrastructura celorlalte zone ale tarii (in special in cele mai sarace) vor incuraja exodul populatiei spre zonele mai bogate. Cand Clujul va ajunge un mic Bucuresti, ai sa vezi tu cum vor boci clujenii.

        Daca nu te-ai prins pana acum: infrastructura aduce investitii. Noroc de cea a ungurilor, ca altfel si vestul tarii ar fi fost in paragina (si daca ar fi fost forta de munca insuficienta in aceasta zona, atunci Clujul nu mai pupa investitii).
        • 0 (0 voturi)    
          Corectura: (Luni, 23 martie 2009, 9:53)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui soferul

          si daca NU ar fi fost forta de munca insuficienta in aceasta zona
  • +3 (5 voturi)    
    "Avem probleme cu adaptarea la trafic" (Duminică, 22 martie 2009, 19:27)

    Ion I [anonim]

    aveti mai multe probleme..
    oricum, cine sa mearga cu trenul cand vorba aia.. faci 6-7 ore de 3 ani pana la mare, aveti intarzieri aiurea si comfortul in trenuri este inexistent..
    s-au reconditionat (credeti voi) vagoane si nu poti sa iti sui geamantanul ca nu are loc .. se folosesc vagoane de la Personal la Accelerat etc...

    investiti fratilor in infrastructura si o sa aveti clienti.
    • +2 (2 voturi)    
      se fura (Duminică, 22 martie 2009, 20:53)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Ion I

      iar adesea pe regiunile in care s-a "investit" in infrastructura sunt limitari de viteza mai rele decat pe zonele ne-"modernizate"... stim... se fura...
  • +2 (2 voturi)    
    exemple (Duminică, 22 martie 2009, 21:16)

    fc [utilizator]

    dl Berceanu e parlamentar si nu plateste bilet la tren din buzunarul propriu. Poate plateste in Spania unde am inteles ca are proprietati. Stie domnia sa ca un bilet buc-pl la personal e 5.4 lei si la inter city e 22.3 desi la ic consumul de energie electrica ar trebui sa stie ca doar e inginer e mai mic pt ca nu are opriri iar raportul de durata a calatoriei e doar de 1:2 in favoarea ic? Dar prostii scriu pe forum iar desteptii sunt ministrii si parlamentari
  • +1 (1 vot)    
    exemple (Duminică, 22 martie 2009, 21:16)

    fc [utilizator]

    dl Berceanu e parlamentar si nu plateste bilet la tren din buzunarul propriu. Poate plateste in Spania unde am inteles ca are proprietati. Stie domnia sa ca un bilet buc-pl la personal e 5.4 lei si la inter city e 22.3 desi la ic consumul de energie electrica ar trebui sa stie ca doar e inginer e mai mic pt ca nu are opriri iar raportul de durata a calatoriei e doar de 1:2 in favoarea ic? Dar prostii scriu pe forum iar desteptii sunt ministrii si parlamentari
    • 0 (0 voturi)    
      impartial (Luni, 23 martie 2009, 14:34)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui fc

      problema banilor nu cred ca e asa grava.. nu am mai mers de vreo 2 luni cu trenul (Bucuresti - Ploiesti) dar nu mi se par scumpe preturile. plus, ar conta si conformtul si durata calatoriei, dar intr-adevar e cam stupid sa platesti pentru un rapid mai mult decat pentru un accelerat cand uneori acceleratul ajunge mai repede decat rapidul :)

      eh, inca nu mi-am pierdut credinta in moralitatea unora si sper ca (la un moment dat) sa se rezolve situatiile astea..
  • 0 (0 voturi)    
    cfr-dezastru (Luni, 23 martie 2009, 9:15)

    ceferescu [anonim]

    ar trebui sa se investeasca in trenuri mai degraba decat in autostrazi. trenul e de departe cel mai ecologic mijloc de transport. eu as prefera oricand trenul microbusului dar e pur si simplu inacceptabil ca de la bucuresti la tg. mures sa fac 10 ore pe intecity.
    • 0 (0 voturi)    
      Macar (Luni, 23 martie 2009, 10:08)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui ceferescu

      Macar trenuri care sa mearga cu 160 km/h (cat au solicitiat initial UE) intre marile orase sa fie. Bine ca ai nostri conducatori s-au luptat... si din pacate au si "castigat" dreptul ca infrastructura CFR sa fie imbunatatita pt 120 km/h.

      De exemplu, cu 160 km/h, un INTERCITY Cluj-Napoca --- Bucuresti Nord (cu max 10 statii intermediare) ar ajunge in 4 ore si astfel ar face (la pretul de azi = 80 Lei) o concurenta imbatabila transportului rutier sau aerian low-cost pe aceasta ruta. La fel intre toate orasele cu peste 150 mii locuitori.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri