AUDIO.Mihai Seitan: Scoala romaneasca e rupta "putin" de piata muncii. Cat sa tot recalificam frizeri si cofetari?

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 25 februarie 2010, 10:31 Economie | Companii

"Scoala romaneasca s-a rupt de piata muncii si nu e deschisa spre domeniile noi care au aparut. In urma unui studiu pe care l-am facut, a reiesit ca nici 10% din persoanele recalificate pe banii de la buget, nu au reusit sa isi gaseasca un loc de munca", a declarat joi Ministrul Muncii, Mihai Seitan, la un seminar pe teme de HR. "Existau la ANOFM programe pentru cofetari sau pentru frizeri. Cat ai nevoie de asa ceva, cat sa tot recalifici in zona respectiva?, se intreba retoric Seitan.
 
Nici 10% din persoanele recalificate pe banii Statului nu au reusit sa isi gaseasca un loc de munca
 
 
Mihai Seitan, Ministrul Muncii



"Pentru ca o companie sa angajeze specialisti, e nevoie ca ei sa existe. Daca nu exista, se face recalificare cu oameni de care dispui. Aceasta reconversie si recalificare se poate face fie prin Agentia Nationala de Ocupare a Locurilor de Munca, fie cu ajutorul fondurilor europene.

Problema insa este marea diferenta insa intre ce pregateste scoala romaneasca si ceea ce cere piata muncii, a mai spus ministrul. Potrivit acestuia, la nivel de Guvern se discuta saptamanal despre cum sa se scurteze perioadele de acces la fonduri europene, astfel ca fondurile europene sa ajunga mai usor la aplicanti. "Problemele sunt si de comunicare- aici recunosc ca administratia nu se comporta intotdeauna "prietenos" cu aplicantii, dar trebuie sa ne supunem si rigorilor europene", a mai spus Seitan la seminarul organizat de Finmedia.

Dupa o perioada de incertitudine, guvernul a decis prelungirea masurii somajului tehnic, in care angajatorul il poate trimite acasa pe angajat cu 75% din salariu vreme de trei luni, fiind scutit de plata CAS. Efortul prognozat de Guvern este de 349 mil. lei. ȚDeja avem semnale din judete ca firmele se intereseaza de aceasta masura", a spus Seitan, fara a oferi insa cifre concrete/


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3511 vizualizari

  • +1 (11 voturi)    
    Ospatari? (Joi, 25 februarie 2010, 10:47)

    kinn [anonim]

    Cum, nu e nevoie de ospatari? Te pomenesti c-o fi nevoie de informaticieni si oameni scoliti? Pai parca nu asa zicea dl presedinte...
    • 0 (0 voturi)    
      piata ... (Vineri, 26 februarie 2010, 7:51)

      D. [anonim] i-a raspuns lui kinn

      piata ca piata,dar de munca mai e nevoie la noi?e nevoie doar de speculanti si de smecheri -cei care se incapataneaza sa munceasca cinstit ,mor de foame sau se duc cat vad cu ochii
    • +1 (1 vot)    
      poftim? (Vineri, 26 februarie 2010, 11:41)

      ral [utilizator] i-a raspuns lui kinn

      Dar tu ai idee cata criza de informaticieni e pe piata muncii, cu tot cu criza asta economica??!!! Sunt prea putini si care vin noi vin din ce in ce mai slab pregatiti!! Si un procent din cei vechi formati deja o sterg afara si tot asa... Cum sa nu fie nevoie?!?!???? Come on!!
  • -1 (7 voturi)    
    cat o mai vrea zeus... (Joi, 25 februarie 2010, 10:53)

    Florin [anonim]

    ca el a zis ca Romania are nevoie de ospatari. Asa cum are nevoie de frizeri si cofetari.
  • +3 (13 voturi)    
    poate tu... (Joi, 25 februarie 2010, 11:08)

    airamerica [utilizator]

    Poate du esti rupt de viata nea Seitan.....Ia mergi matale si cauta un instalator bun, sau un mecanic auto...si apoi mai vb.
    Dar nu, romanii vor toti sa se faca...jmecheri, ca asta e la moda acum....
    • +11 (11 voturi)    
      ...bun... (Joi, 25 februarie 2010, 12:33)

      nicu [anonim] i-a raspuns lui airamerica

      pentru ca cineva sa fie ...bun... in orice domeniu o simpla "recalificare" nu e de ajuns.

      pentru a fi ...bun... e nevoie de timp, dedicatie, experienta. aceste lucruri nu se fac pe banda rulanta
  • +7 (7 voturi)    
    e nevoie de ospatari insa nu calificati (Joi, 25 februarie 2010, 11:33)

    zgubilitix [utilizator]

    sunt pline restaurantele si terasele de ospatari fara niciun fel de pregatire in domeniu. majoritatea pustani sau tinerei....

    pe de alta parte airamerica are dreptate, toti vor sa se faca jmekeri. dupa cum s-a spus de multe ori, azi nu mai exista clasa de mijloc, ori esti jmeker ori esti fraier :-)
    • +3 (3 voturi)    
      E bine ca a ajuns si el la concluzia asta ? (Joi, 25 februarie 2010, 13:56)

      Gore [anonim] i-a raspuns lui zgubilitix

      Cine isi inchipuie ca un ospatar, bucatar, brutar, patiser, par-stilist, cosmetician, electrician, instalator, tinchigiu, zidar etc. se formeaza in urma unui curs de recalificare organizat de nu stiu care agentie de ocupare a fortei de munca, inseamna ca habar nu are ce inseamna o meserie adevarata. O meserie care sa-ti dea sanse sa gasesti un loc de munca decent si de care sa fii mandru. Daca agentiile de forta de munca ar publica statistici si despre cati si-au gasit loc de munca intr-un sector apropiat cursului de calificare/recalificare, atunci am constata ca, in sfarsit, ministrul a vazut ce era de vazut de o cocoasa de timp. Un bun meserias de genul asta se formeaza in scolile "vocationale", de care toti fug ca dracu' de tamaie. Pentru ca meseriile astea sunt considerate injositoare, penibile, murdare etc. Oare de ce ?
  • +2 (6 voturi)    
    Te lasa masca. (Joi, 25 februarie 2010, 11:37)

    Cetateanu. [utilizator]

    Sincer Seitan(e) , esti dus cu pluta tata , nu stiu cine te-a pus in functie dar rau a facut , tu vorbesti doar ca sa nu taci. Ai dat-o odata in bara acum vrei sa incerci inca odata prostimea ta dusa la extrem,pai tu tampitule cand ai spus prostia cu alocatia pentru copii ca trebuie data doar la famillie cu venituri mici , pai aia is someri idiotule si has-mocari care stau si sug bani statului. Acum tu vrei sa recalifici un frizer in ce? Ca locuri de munca nu prea te duce capu sa creezi sa colaborati toti ministri mana in mana ca asa ati depus si juramantul toti laolalta . Dar vad ca tu vii cu prostimea ala cu impozitele si cine sa mai investeasca in Romania?
  • +5 (5 voturi)    
    Ce se cere pe piata? (Joi, 25 februarie 2010, 11:46)

    Florin [anonim]

    Ce fel de specialisti doresc firmele sa angajeze?
    Programatori? Contabili? Juristi? Chimisti? Ca n-am inteles.
    • +5 (5 voturi)    
      nu despre asta era vorba... (Joi, 25 februarie 2010, 12:50)

      sandra [anonim] i-a raspuns lui Florin

      ideea era ca scoala romaneasca nu e in corelatie cu piata muncii. Adica cand iesi din liceu nu ai nici o meserie (ca no, nu putem fi toti intelectuali)...asa ca ori ai noroc sa iti gasesti un job unde poti invata la locul de munca sau trebuie sa faci niste cursuri pt reconversie profesionala , suportate tot din banii statului. Deci, ca normal ca nu ai inteles ce specialisti doresc firmele...pt ca nici nu a spus :))).
  • +7 (7 voturi)    
    Eh (Joi, 25 februarie 2010, 12:00)

    Rhadoo [utilizator]

    Pai si a cui e vina ca sistemul e depasit? Politicienii nostri se apuca de reforme dupa ce raul e deja facut. Nimeni, de 20 de ani, nici un politician nu a avut viziune. Tara asta merge din inertie.
    • -1 (1 vot)    
      built-in : dupa scoala, unde? (Joi, 25 februarie 2010, 13:26)

      Debugger [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      cuvantul potrivit: inertie. aveti dreptate.
      aveam toate sansele sa construim in 20 de ani un sistem solid, nu neaparat original, dar functional. acum cind timpul preseaza ne-ar fi trebuit indivizi de exceptie ca si conducatori.
      sa vedem cum aplica funeriu cunostintele si experienta din vest.
      singur insa nu va reusi. prin legi corecte si coerente si sustinute economic iata vedem cum si in timp de criza invataceii meseriilor din mica industrie germana si chiar franceza au un debuseu. pentru ca statele au nevoie nu numai de servicii. prefer sa-mi cumpar bicicleta facuta in "ue", mult mai scumpa odata la 5-7 ani decat sa schimb piese in continuu la una chinezeasca.
  • +2 (2 voturi)    
    Cancerul ce roade .... (Joi, 25 februarie 2010, 13:20)

    defav [anonim]

    tara asta se numeste "nepotism" ,sistemul de pile ,"relatii"-intretinute prin diverse mijloace,inclusiv cele sexuale , asa ca ce sa ne mai miram ca nu-si gasesc unii de lucru, cita vreme aproape toate afacerile din tara asta se invirt in jurul "simptomelor" de mai sus.Criteriile de competenta se aplica rar , nu sint multe firme serioase, mai ales in provincie e jale mare, unde e saracia mai mare acolo isi face dracu' de cap.
  • 0 (0 voturi)    
    pai acuma aflati (Joi, 25 februarie 2010, 15:17)

    ioan [anonim]

    Brusc cineva are o idee stralucita si nu este rau. Mai bine mai tarziu decat niciodata! Daca guvernatii din ultimii 20 de anisori, ar fi purtat un dialog real si eficient cu mediul de afaceri, precum si luarea in considerare a marilor proiecte de dezvoltare (daca cumva au fost) ar fi facut ceva pentru corelarea invatamantului cu nevoile economiei. Dar cum fiecare guvern care vine, nu are o startegie de a continua ce a inceput pozitiv celalat guvern, conducerea tarii se face dupa un mod alambicat generat de interesele politicienilor care vin la putere, avand ca obiectiv general, sugativarea rapida a unor resurse economice. Chestiuni precum interesele generale ale cetatenilor sunt doar exercitii de imagine pentru campania electorala. Pentru postacii care vor dori sa ma combata as vrea sa amintesc ca in 20 de ani au fost reconstruite state invinse si distruse in razboi, asigurand cetatenilor lor, un trai decent. La noi se lasa asteptat!
    Societatea noastra actuala este impartita in neamuri calarite si neamuri calarete!
    Multi dintre noi ne-am saturat sa fim cai.
  • 0 (0 voturi)    
    Ministerul Analfabetizarii Nationale (Joi, 25 februarie 2010, 15:56)

    Nicolae Tomus [anonim]

    Ministerul Analfabetizarii Nationale (MAN) a dus scoala romaneasca in dezastru, schimband an de an curricula - adica programa scolara, ca trebuia sa ii spuna altfel, planul de incadrare, a comis un super imbecil nomenclator in care sunt trecute materiile pe care au voie sa le predea dascalii de o anume specializare, ignorand bovin Bologna 2, a schimbat TOT an de an, fara sa masoare nimic. Acum producem analfabeti si rebuturi sociale. Care dascal din tara asta mai face ore, stresat fiind de atatia ani de nesiguranta locului de munca si de imbecilele si nesfarsitele schimbari, care duc din rau in mai rau.

    CONCEDIATI 95% DIN ANGAJATII Ministerul Analfabetizarii Nationale SI VA FI MAI BINE: NU VA MAI AVEA CINE SA PRODUCA RAU.
    • +1 (1 vot)    
      @Nicolae Tomus (Joi, 25 februarie 2010, 16:14)

      Tatiana [anonim] i-a raspuns lui Nicolae Tomus

      Bravo, na, ca le-ai zis-o ! ai dreptate ...cu schimbarile pe care le-au facut pana acum in invatamantul din Romania ...au distrus cateva generatii bune de copii (tocmai pe aia multii ) ca, de trebuia sa fie multi ...dar prosti facuti gramada ; si a iesit la iveala ca in ciuda masteratelor date si luate si in ciuda scolilor inalte absolvite , poate chiar in afara tarii nu sunt in stare sa genereze afaceri in Romania ...sa aduca bani in tara ...sa organizeze colaborari cu alte firme mari din lume ...nu sunt in stare nici sa produca o brosura de reclama la turismul Romanesc si sa o distribuie la toate agentiile de turism din UE ...vedeti mai bine ce reclama au facut aia de la www.concordetravel.ie la turismul in Bulgaria ( Holidays in the Sun ) ...si noi? 0 barat !!! studii ???????? ce studii ??? unii poate au doar liceul absolvit ...dar lucreaza cu pasiune ...
  • 0 (0 voturi)    
    Scoala?!?!? (Joi, 25 februarie 2010, 16:02)

    masima [anonim]

    Scoala romaneasca? Care scoala?!?!?!
  • +2 (2 voturi)    
    reconversia profesionala (Joi, 25 februarie 2010, 17:17)

    cititor [anonim]

    Banii pentru cursuri de recalificare sa dau de la buget si ca orice ban dat de la buget ajunge la diversi smecheri sau excroci clientelari.
    Statul sau mai bine zis guvernul habar nu are de ce meserii are nevoia economia ramaneasca (sau se face ca nu stie) si de aceea excrocii initiaza cursuri pentru meserii usoare si atractive care atrag pe orice somer dornic de o slujba usoara si bine platita sau de unde poate sa-si traga un folos, dar de care nu are nevoie nimeni.
    Si uite asa unii castiga bani multi, altii fac cursuri inutile, dar statistic este bine (reconversia profesionala functioneaza).
    Nimic nu este intamplator.
  • +1 (1 vot)    
    Recalificare? (Joi, 25 februarie 2010, 19:11)

    Adi AR [utilizator]

    Asa am invatat noi meserie? In 2-3 saptamani?Cred ca ar trebui sa-l recalifice si pe Seitan,pt. ca dimineata declara una, iar seara Boc il ameninta cu remanierea! Ce ministru e asta?
  • 0 (0 voturi)    
    Rupt de realitate (Vineri, 26 februarie 2010, 5:12)

    Dan [anonim]

    Acest Seitan este total rupt de realitate. Iesi nene pe teren si o sa vezi ca nu ai dreptate.
  • 0 (0 voturi)    
    alt articol care, de fapt, nu spune nimic... (Vineri, 26 februarie 2010, 12:45)

    raluca [anonim]

    dar asa e daca toata lumea se vrea jurnalist acum... sau probabil a trecut si dl autor printr-o scoala de re-calificare...
    well...nu i-a iesit prea bine...
    problema in tara e ca si daca vrei sa studiezi la o universitate de prestigiu/scoala de meserii/pana la urma cam orice ai vrea sa studiezi...materia si materialele sunt, in general, mai vechi de 20-30 de ani. In laboratoare n-ai voie sa atingi nimic, ca sa nu se strice-ca nu sunt bani pentru altele noi...Programare insemna tot pascal si Verilog, si tot asa. Am vazut mai putine piese de electronica incipienta in muzeele din germania, decat am avut noi la laboratoarele Facultatii ETTI din Bucuresti.
    Si profesorii au toti mentalitatea "daca chiar esti pasionat...inveti si singur".
    Mai greu sa ajungi specialist in ceva cu o atitudine, si mai ales suport , ca asta...
  • 0 (0 voturi)    
    in context (Vineri, 26 februarie 2010, 21:45)

    costica un dezamagit [anonim]

    din intamplare lucrez la un program de conversie profesionala, finantat de MIC desi toti cei ce tin cursuri nu au pregatirea necesara totusi o facem ca sa traim si noi avem la randul nostru diplome si atestate luate la viteza, asa ca e firesc sa pregatim la randul nostru cohorde de inculti , dar astai sistemul si trebue sa traim, din pacate am apucat si perioada cand se invata pe bune si cu pasiune, --avem ceva ani de munca dar din lipsa de alte venituri acceptam acest compromis : pregatim pe altii in domenii in care nici noi nu suntem pregatiti temeinic, ne e rusine dar ne e si foame ,, Va rugam sa ne iertati ,,neam calcat constiinta in picioare - dar altfel nu se poate prostimea e prea multa in tara asta sa putem s-o mai educam pacat , mergem spre dezastru si numai Dumnezeu mai poate interveni ! UN DEZAMAGIT nostalgic


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică