UPDATE Universitatea din Texas sustine ca poate obtine petrol din lignit la un pret de 29 de dolari, barilul. Poluare, zero.

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 22 martie 2010, 14:00 Economie | Companii

Universitatea din Texas sustine ca a reusit sa transforme la un grad zero de poluare si cu costuri foarte reduse lignitul in petrol, anunta publicatia canadiana The Globe and the Mail. Potrivit cotidianului citat, costul obtinerii unui baril de petrol ar fi sub 30 de dolari, fata de 17.000 de dolari cat se cheltuia pentru acelasi lucru in urma cu cativa ani. Ideea transformarii carbunilor in petrol nu este noua, dar era costisitoare iar procedeul era extrem de poluant.

„Aceasta reusita schimba total situatia mondiala. Da o lovitura mortala marilor producatori de petrol, se stiu ei. Permite independenta multor state care erau dependente de importul de petrol, rentabilizeaza industria mineritului carbunelui, practic e vorba de un boom economic viitor. Cu toate consecintele lui”, noteaza pe blogul lui Dan Selaru.

Pe termen lung e o amanare de 100 de ani a terminarii rezervelor de combustibili fosili dar avem mult mai mult timp sa gasim o solutie stiintifica la toate problemele pe care le avem, mai spune Selaru.

Cu cativa ani in urma, China a inceput constructia unei uzine care transforma, printr-un procedeu chimic extrem de poluant, carbunele in petrol, incercand, astfel, sa profite de rezervele masive de care dispune si pe care le poate importa, pe fondul maximelor istorice atinse in ultimii ani de cotatia barilului de titei. Procedeul, denumit coal-to-liquid (CTL), determina emisii importante de gaze cu efect de sera si a starnit, de-a lungul timpului, proteste ale activistilor pentru protectia mediului. Procedeul americanilor ar elimina acest ultim inconvenient, potrivit articolului citat.

UPDATE Ministerul Economiei: Pentru Romania, ar fi o metoda foarte utila deoarece avem rezerve importante de carbune

"Procedeul numit gazeificarea carbunelui a fost descoperit cu mult timp in urma. Au existat cercetari chiar si in Romania, inainte de '90, insa totul s-a limitat la nivel de cercetare", a declarat pentru HotNews.ro, Corneliu Condrea, director in cadrul Ministerului Economiei. Potrivit acestuia, deocamdata, nu se pune problema utilizarii acestui procedeu, deoarece tehnologia nu permite transformarea carbunelui in petrol la nivel industrial. Insa, in cazul in care ar fi folosita la nivel industrial, pentru Romania ar fi o metoda foarte utila deoarece avem rezerve importante de carbune.

"Deocamdata, totul se limiteaza la nivel de intentie. Va mai trece mult timp pana va fi utilizat procedeul, iar pentru noi este un vis putin cam indepartat. Probabil va fi folosit cand nu va mai exista petrol pe Terra", a precizat Condrea.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

11764 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    O fi bine, o fi rau ? (Luni, 22 martie 2010, 14:08)

    Anonim [anonim]

    Nu cred ca o sa fie toata lumea bucuroasa de aceasta inventie ........ Oare, ce vor face arabii fara sa poata vinde petrolul ? Nici ogoare nu au, nici apa prea multa, poate o sa inceapa sa o caute imprejur. Sint tare curios daca vreodata o sa fie pusa in aplicare aceasta noua metoda ....
    • +2 (14 voturi)    
      Coconversii (Luni, 22 martie 2010, 14:39)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Vor inventa un procedeu care transforma titeiul in lignit si dolari, cu raportul 1 baril de titel = 117.34 kg de lignit + 31 de dolari. Dupa care vor transforma lignitul in petrol la 29 dolari, de unde rezulta un profit de 2 dolari pe baril. Toata instalatia, evident, trebuie dotata cu o tipografie performata, ca trebe calitate la tiarirea dolarilor.
      • +2 (2 voturi)    
        Lasa-i Horia (Marţi, 23 martie 2010, 18:23)

        Brad [anonim] i-a raspuns lui Horia

        N-au nici simtul umorului si nici al realitatii. De-aia ti-au dat negative. Dar pe mine m-ai distrat :) Exact asa cred si eu.
    • +5 (9 voturi)    
      Cred ca te referi la rusi (Luni, 22 martie 2010, 14:43)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Arabii au investit masiv in industria vest-europeana, rusii in schimb sunt total dependenti de pretul petrolului.
      • +2 (4 voturi)    
        au (Luni, 22 martie 2010, 15:15)

        sabo [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        investit acolo..dar nu tot poporul!

        si apoi ..le ducem grija!?
        ei noua ne-o duc?
      • +1 (5 voturi)    
        rusii (Luni, 22 martie 2010, 22:46)

        TOTO [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        rusii dependenti doar de petrol? de unde ai scos-o? rusii au si foarte mult carbune, gaze, metale, in afara de o industrie destul de dezvoltata. Arabii au investit pe pietele de capital, ceva mult mai volatil decat au rusii.
        Ca sa nu mai vorbim de investitiile lor din vest si chiar la noi de exemplu.
      • 0 (2 voturi)    
        carbunele rusesc (Marţi, 23 martie 2010, 4:07)

        ajabot [anonim] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        asa de curiozitate: ai cumva idee cat carbune au rusii? dai un ""search" si o sa vezi ca stau mai bine la carbune decat la petrol...
        • +1 (1 vot)    
          da (Marţi, 23 martie 2010, 18:00)

          io [anonim] i-a raspuns lui ajabot

          dar, toata lumea sta mai bine la carbune, pt ca exista mult mai mult carbune decat petrol in general, deci aici e schema
    • +1 (5 voturi)    
      Cred ca te referi la rusi (Luni, 22 martie 2010, 14:43)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Arabii au investit masiv in industria vest-europeana, rusii in schimb sunt total dependenti de pretul petrolului.
    • +2 (6 voturi)    
      Si ce daca?!?! (Luni, 22 martie 2010, 14:59)

      iancu [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Si nu poti tu sa dormi ca arabii o sa moara de foame? Din vanzarea petrolului isi finanteaza multe grupari teroriste....daca nu mai au bani e cu atat mai bine! Asta ar fi o grea lovitura(si merita) pt ei! Pe de alta parte o sa fie o lovitura si pt Rusia, care din asta traieste!!! Daca se dovedeste ca au dreptate astia, atunci o sa fie super bine!!!
      • 0 (0 voturi)    
        lui Iancu (Marţi, 23 martie 2010, 19:38)

        barghieru [utilizator] i-a raspuns lui iancu

        De unde bine? Nu te teme de lupul sàtul,ci de cel flàmind. Càt despre teroristi-teatru de pàpusi..
    • +1 (5 voturi)    
      Nu e nimic aici . (Luni, 22 martie 2010, 19:13)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Din pacate nu rezolva nimic dpdv energetic (EROEI).
  • +10 (12 voturi)    
    traducerea ... miroase (Luni, 22 martie 2010, 14:09)

    Lucian* [anonim]

    M-am uitat urat cand am vazut cuvantul petrol. Vorbim de fapt de obtinerea gazolinei din carbune si este ceva .... antic.
    Jumatate din combustibilul Germaniei naziste era din petrolul romanesc si cealalta jumatate era obtinuta prin gazeificarea carbunilor, practic obtinerea gazolinei.
    Este deja folosita pe scara larga de catre Africa de Sud care din cauza embargoului a trebuit sa-si dezvolte propria capacitate de productie a gazolinei.
    • +4 (4 voturi)    
      m-ai lasat fara comentariu! (Luni, 22 martie 2010, 17:31)

      paraipan [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Exact asta vroiam sa scriu si eu...o fi scoala romaneasca proasta, dar asta nu explica de ce apar articole care ne tot povestesc despre reinventarea rotii. Merge pentru Antene sau pentru ProTV, dar aici ar trebui sa nu apara asa ceva! Hotnews, angajati redactor cu studii de chimie?

      PS Ma intreb de ce ai luat "minusuri"...oare s-au suparat ca ai spus gazolina in loc de benzina??
    • +2 (2 voturi)    
      Gazolina/Carbune (Luni, 22 martie 2010, 17:49)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Cartea "The Wages of Destruction", de Adam Tooze
      Descrie in amanunt rolul gazolinei din carbune jucat in economia nazista.Indirect, nereusita aplicarii acestei tehnologii pe scala mai larga a cauzat suferintele ploiestenilor
      din timpul razboiului.
    • +1 (1 vot)    
      gasoline (Luni, 22 martie 2010, 20:45)

      john doe [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      gasoline spun americanii la benzina.
      in romania, gazolina e tot un produs din petrol, dar mai usor ca benzina, nu se foloseste la automobile.
      englezii spun petrol la benzina.
      deci nu e vorba de petrol brut, crude.


      corect, nemtzii au folosit benzina produsa din carbune, o alta hidrocarbura, ca si petrlolul.
  • +7 (21 voturi)    
    mai bine... (Luni, 22 martie 2010, 14:12)

    resita31 [utilizator]

    cat lignit poate fi pe pamantul asta?!!
    mai bine ar investi in cercetarea energiei eoliene, solare... care nu "consuma" Pamantul...
    • +1 (9 voturi)    
      ... (Luni, 22 martie 2010, 14:30)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui resita31

      Ai dreptate. Acu' ma intreb si eu: de ce dau astia cu minusuri in tine? Astept raspuns de la cei care au dat negativ...
      • +5 (11 voturi)    
        Energie solara (Luni, 22 martie 2010, 14:59)

        gabriel [anonim] i-a raspuns lui Task Damager

        Ba consuma chiar mai mult deci iti inchipui tu.
        Ca sa poti avea energie 24 de ore ai nevoie de un set de baterii care sunt enormm de mari si scumpe. Panourile solare la fel. Ce faci cu ele cind se strica? Eu am avut anul trecut un studiu pe casa mea in CT, USA. Cu toate granturile de la Feds si statul CT ar fi trbuit sa scot din buzunar $ 20000 ca sa "salvez" $70 pe luna.
        Nu este nicaieri un system care sa fie si rentabil.
        • +4 (6 voturi)    
          la mine (Luni, 22 martie 2010, 15:33)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui gabriel

          e mult mai ieftin si mai simplu. 2500$ si o instalatie de incalzit plus apa calda intaia! Totul absolut ecologic. In esenta este mult mai rentabil sa utilizezi energia regenerabila decat sa arzi chestii. Apoi despre asa zisa inventie: nu rezolva nimic... arde petrol si produce aceleasi gaze cu efect de sera. Zero rezultate.
        • +2 (4 voturi)    
          pai d-aia (Luni, 22 martie 2010, 15:46)

          Adix [anonim] i-a raspuns lui gabriel

          Pai d-aia a zis omul cercetare - se scada costurile si sa sa se imbunatateasca procesele...
        • +2 (2 voturi)    
          hmm (Luni, 22 martie 2010, 23:35)

          dares [utilizator] i-a raspuns lui gabriel

          lucrurile sunt putin mai complicate .
          cand cumperi ceva investesti in industria respectiva.ori daca lumea incepe sa investeasca in industria panourilor solare ......evident ca se dezvolta capacitatile de productie si preturile scad
          asta cu preturile intereseaza consumatorul final ..
          industria asta a panourilor solare ...e foarte buna de sustinut de stat ...poate fi o industrie de maxima importanta strategica pentru o tara..pentru rezistenta la socul pretului petrolului de la bursa..adica industria asta poate fi un airbeg pentru economia unei tari.
          eu nu stiu daca cei de la finante creioneaza atunci cand fac bugetul si o posibila restructurare a economiei nationale..printr-o politica fiscala care sa favorizeze niste industrii in anumite perioade de timp.
    • +3 (5 voturi)    
      mai este enorm de mult (Luni, 22 martie 2010, 14:41)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui resita31

      Carbune mai este enorm de mult. Citeam recent intr-o carte ca, la actualul ritm de dezvoltare al omenirii, daca am obtine energia numai din carbune, tot ar ajunge aproximativ 200 de ani.
      In prezent carbunele este cel mai ieftin combustibil, dar pe de departe si cel mai poluant....
      Dar ma intreb daca stirea prezentata este reala.
    • 0 (2 voturi)    
      energia (Luni, 22 martie 2010, 20:49)

      john doe [anonim] i-a raspuns lui resita31

      articlolul vorbeste de producerea benzinei din carbune. cu eoliana misti automobilul numai daca'i pui panze. sau baterii solare. :-)
  • +1 (11 voturi)    
    Ce stim +ce descoperim,scapam de santaj. (Luni, 22 martie 2010, 14:27)

    mircea [anonim]

    Chiar ma intrebam daca organizatiilor ecologiste nu ar trebui sa le imputam niste bani pentru gogomania cu incalzirea globala si consumul de hidrocarburi.In final tot raul spre bine.Cei care au vrut sa fie buricul pamantului pentru-ca aveau petrol(dar nu aveau minte),se vor cai amarnic pentru-ca si-au batut joc de lumea civilizata(sa nu se supere ,dar asta este adevarul).Unii intreaba cat lignit(atat ii duce capul) este.Nu conteaza,iar energia ieftina nu va fi din lignit,carbune,etc.Cei care cred ca vor santaja lumea civilizata prin rezervele de petrol si gaze se inseala.Daca cred cu adevarat in D-zeu,sa lase armele deoparte.Sa lupte cu ideile.Ce circula cu viteza mai mare decat lumina?
    • +2 (6 voturi)    
      resurse (Luni, 22 martie 2010, 16:45)

      meme [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ...prostia
      si mai e si o resursa inepuizabila.
      • +4 (6 voturi)    
        Te apropii. (Luni, 22 martie 2010, 17:21)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui meme

        Mai citeste.Esti pe aproape.
  • +4 (4 voturi)    
    carbune + 29 $ =1 baril petrol (Luni, 22 martie 2010, 14:39)

    Alexm [anonim]

    Si cam de cat carbune ar fi nevoie pt obtinerea unu baril de petrol pt ca 29 de dolari inteleg ca face doar tehnica obtinerii.
  • +2 (4 voturi)    
    .... (Luni, 22 martie 2010, 14:41)

    Gigi Maybachistu' Petrolier [anonim]

    Toate statele mari industriale de azi inclusiv China şi Japonia au avut de-a lungul ultimilor 200 de ani petrol puţin sau deloc şi şi-au început dezvoltarea industriei în "epoca aburului", pe baza marilor rezerve de cărbune pe care le deţineau. Petrolul a asigurat după 1900 dezvoltarea industrială a marilor imperii care îşi puteau permite să-l obţină ieftin şi i-a obligat pe alţii, care nu aveau acces la el (Germania în anii 1920) să recurgă la metode alternative de obţinere a carburanţilor.

    Existenţa unei surse alternative de petrol IEFTIN în statele industriale ar mai tăia din nasul arabilor şi ar avea efecte sociale interesante, oarecum asemănătoare cu cele de acum câteva decenii :))
  • +1 (3 voturi)    
    .... (Luni, 22 martie 2010, 14:41)

    Gigi Maybachistu' Petrolier [anonim]

    Toate statele mari industriale de azi inclusiv China şi Japonia au avut de-a lungul ultimilor 200 de ani petrol puţin sau deloc şi şi-au început dezvoltarea industriei în "epoca aburului", pe baza marilor rezerve de cărbune pe care le deţineau. Petrolul a asigurat după 1900 dezvoltarea industrială a marilor imperii care îşi puteau permite să-l obţină ieftin şi i-a obligat pe alţii, care nu aveau acces la el (Germania în anii 1920) să recurgă la metode alternative de obţinere a carburanţilor.

    Existenţa unei surse alternative de petrol IEFTIN în statele industriale ar mai tăia din nasul arabilor şi ar avea efecte sociale interesante, oarecum asemănătoare cu cele de acum câteva decenii :))
  • +2 (2 voturi)    
    Petrol (Luni, 22 martie 2010, 14:41)

    Alexm [anonim]

    Plus ca, citesc pe net, depinde si ce densitate are barilul obtinut pt productia viitoare de combustibil
  • 0 (4 voturi)    
    real sau farsa? (Luni, 22 martie 2010, 14:45)

    cet23 [anonim]

    Stirea asta reala sau o farsa, sa se vada cati "pun botul", ca sa folosesc o expresie vulgara.
    Mie - prin continutul ei si prin modul de prezentare - mi se pare o farsa.
    E prima data cand aud asa ceva, deci este o stire foarte proaspata. Cand a avut timp ministrul economiei sa dea deja o declaratie pe tema asta? In plus, om fi avand noi rezerve de carbune, dar pare-se ca nu este grozav de eficient sa le exploatam, din moment ce in ultimii 20 de ani s-au inchis minele pe capete.
    Poate gresesc (as vrea sa gresesc), dar eu deocamdata nu cred in veridicitatea stirii.
    • -3 (9 voturi)    
      De ce nu crezi? (Luni, 22 martie 2010, 14:58)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Ori esti prea tanar,ori est prea prost,ori rau intentionat.Toate variantele sunt vindecabile.
    • 0 (2 voturi)    
      stirea e adevarata (Luni, 22 martie 2010, 15:46)

      fvb [anonim] i-a raspuns lui cet23

      stirea este teribil de reala. eu am fost student la universiatte acolo, la university of texas at arlington, si scrie pe websiteul universitatii. nu e pe prima pagina, trebuie sa sapi un pic, este de pe 19 Feb, deci de ceva timp.
    • 0 (0 voturi)    
      exact (Marţi, 23 martie 2010, 18:30)

      io [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Pai de ce s-or fi inchis minele ? Cumva ca nu sunt rentabile pt ca nu prea ai ce face cu carbunele ? Dar daca ai avea ce face ? Cauza si efect, stii cum e.
  • +3 (3 voturi)    
    stire reala (Luni, 22 martie 2010, 14:49)

    deep_alaska [hotnews.ro]

    Iata aici articolul original de pe siteul universitatii:
    http://www.uta.edu/ucomm/researchmagazine/2009/departments/bytes/energy.php
    • 0 (0 voturi)    
      Stire de ceva luni (Luni, 22 martie 2010, 16:40)

      Nevermore [anonim] i-a raspuns lui deep_alaska

      Stirea de pe situl universitatii e cel putin de anul trecut, pentru ca spune

      "Indeed, a similar microrefinery process that converts non-food vegetable oils to biodiesel fuel patented by UT Arlington researchers will be used commercially for the first time in 2009."

      Deci ori presa acum a aflat de cercetarile lor, ori abia acum publica/traduc. De multe ori in presa din ROmania se dau stiri care sunt de mult discutate in alte tari.

      Ar fi fost mai interesant de gasit articolul publicat de echipa de cercetatori, pentru a vedea ce metode folosesc pentru aceste transformari.
  • 0 (2 voturi)    
    Poate se mai reabiliteaza si minele noastre (Luni, 22 martie 2010, 14:51)

    Creator [utilizator]

    Ca pana acum merg doar in pierdere
  • +2 (2 voturi)    
    hai sa vorbim discutii (Luni, 22 martie 2010, 14:56)

    Ipse [anonim]

    Lucian stie cite ceva. Asa e. In 2002 in Africa de sud la rafinariile Sasol (3 la numar) se obtinea titei sintetic: 7 milioane tone lichid din 443 tone carbune. Pretul 13 dolari/baril dar aveau multi "negrisori" care munceau in mina si multi albi din toata lumea in rafinarie. Supereficient deoarece pe linga titei se obtin multi alti componenti valorosi pentru petrochimie. De altfel, anual, prin valorificarea lor, se obtinea o crestere a profitului cu 25%. E o cale, marile companii cerceteaza asta. Calea este insa gazul de sinteza din gaze naturale, nu din carbune. Tarile din Golf, din sud-estul Asiei au productii mari de gaze care nu pot fi valorificate altfel. Si Africa de sud va lua gaz natural din Mozambic pentru a obtine gaz de sinteza.
    Asa ca mai usor cu traducerile astea daca n-ai habar in problema.
    • +4 (4 voturi)    
      Hai ca doar nu era perpetuum mobile... (Luni, 22 martie 2010, 15:37)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Ipse

      Daca bagi 443 t de carbune n-ai cum sa scoti 7.000.000 t de titei, nu ?
      Care-s cifrele reale ?
  • 0 (0 voturi)    
    Minele (Luni, 22 martie 2010, 14:56)

    Alexm [anonim]

    Parca tocmai s-a discutat sa se dea minele catre sindicate - gratis
    • -1 (1 vot)    
      HAHAHA (Luni, 22 martie 2010, 15:19)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui Alexm

      Sa discutat dar sa intors foaia.Cum a auzit stirea a si sarit ,,domnul ministru,,Ar fi bine caci romania detine cantitati mari de carbune.Alo ,,domn ministru,, pana acum romania nu avea carbune.Sau va-ti gandit ce comisioane babane ar fiincasat partidul prin vanzarea carbunelui romanesc.Caci petrolul sa vandut.
  • 0 (2 voturi)    
    Respect! (Luni, 22 martie 2010, 15:09)

    octavius [utilizator]

    Nimic neasteptat, este evolutie prin cercetare,in scurt timp petrolul v a fi scos din altceva,altceva si altceva! asemenae multor resurse naturale. "Un pas mic pentru om , un pas mare pentru omenire"
    • 0 (0 voturi)    
      serios? (Marţi, 23 martie 2010, 15:46)

      rpd [utilizator] i-a raspuns lui octavius

      Pai astea tot petrol (benzina) fac. Si tot din surse naturale
  • 0 (2 voturi)    
    Da' licenta? (Luni, 22 martie 2010, 15:36)

    io [anonim]

    Daca se vor plati si licente pun pariu ca va fi mult mai scump decat petrolul! Ssa ca nu asteptati sa fie curand aplicata inventia, poate doar dupa trecerea timpului de licenta exclusiva!
  • +3 (3 voturi)    
    nu ne-ajuta (Luni, 22 martie 2010, 15:49)

    tyty [anonim]

    asta ar aduce libertate de miscare si scaderea tupeului primatelor care extrag petrol. in consecinta, va creste atat de mult acciza, ca pretul va fi la fel si mai mare ca inainte. pai daca am avea timp liber si energie ieftina, am avea timp sa si gandim, sa ne educam, si-atunci cine-i mai voteaza pe banditi pentru o sticla de ulei si-un kil de zahar?
  • -4 (4 voturi)    
    Ce draq de gogoritza mai e si asta ?! (Luni, 22 martie 2010, 16:11)

    gheorghe [anonim]

    Ce draq de gogoritza mai e si asta ?!
    Dati va rog sursa !
    • +2 (2 voturi)    
      pai a dat-o, mai (Luni, 22 martie 2010, 16:19)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      http://www.theglobeandmail.com/report-on-business/commentary/texas-university-has-eureka-moment-for-coal-to-gas/article1502823/
  • +1 (3 voturi)    
    care.. (Luni, 22 martie 2010, 16:47)

    student [anonim]

    universitate din texas ?
    in texas sunt o gramada de universitatzi din care cele mai vestite sunt rice univ. unde e prof. miss condoleantza rice, nicio legatura de nume :-)
    alta buna e uta, adica university of texas at austin. mai e una vestita, a&m university.
    dupa care mai sunt multe, multe.
    care universitate din texas, ramane un mister. :-)
    poate,... next time ?!
    tesasul e o data si jumatate suprafatza romaniei, are o populatzie asemanatorare cu romania.
    deci, care e unirversitatea din romania ?!?
    ramane un mister....
    • +1 (1 vot)    
      mai cu minus (Luni, 22 martie 2010, 20:17)

      plus [anonim] i-a raspuns lui student

      cand dai o stire, esti mai specific. exprimarea cu universitatea (articulat) din texas lasa de intzeles ca ori numele suna asa, or e o singura universitate in texas. ca cum ai zice universitatea din romania.
      iaca lista cu univ. in texas. alete mata care e aia:
      Texas Colleges and Universities


      Abilene Christian University
      Alvin Community College
      Amarillo College
      Amberton University
      Angelina College
      Angelo State University
      Arlington Baptist College
      Austin College
      Austin Community College
      Baylor University
      Blinn College
      Brazosport College
      Brookhaven College
      Cedar Valley College
      Central Texas College
      Cisco Junior College
      Clarendon College
      Coastal Bend College
      College of Saint Thomas More
      College of the Mainland
      Collin County Community College District
      Concordia University at Austin
      Dallas Baptist University
      Del Mar College
      East Texas Baptist University
      Eastfield College
      El Centro College
      El Paso Community College
      Frank Phillips College
      Galveston College
      Grayson County College
      Hardin-Simmons University
      Hill College
      Houston Baptist University
      Houston Community College System - Central College
      Howard College
      Howard Payne University
      Huston-Tillotson University
      Jacksonville College
      Jarvis Christian College
      Kilgore College
      Kingwood College
      Lamar State College-Orange
      Lamar State College-Port Arthur
      Lamar University - Beaumont
      Laredo Community College
      Lee College
      LeTourneau University
      Lon Morris College
      Lubbock Christian University
      McLennan Community College
      McMurry University
      Midland College
      Midwestern State University
      Montgomery College
      Mountain View College
      Navarro College
      North Central Texas College
      North Harris College
      North Lake College
      Northeast Texas Community College
      Northwest Vista College
      Northwood University
      Odessa College
      Our Lady of the Lake University
      Palo Alto College
      Panola College
      Paris Junior College
      Paul Quinn College
      • +1 (1 vot)    
        restul listei, pentru cal cu minusuri (Luni, 22 martie 2010, 20:31)

        plus [anonim] i-a raspuns lui plus

        • Paul Quinn College
        • Prairie View A&M University
        • Ranger College
        • Rice University
        • Richland College
        • Sam Houston State University
        • San Antonio College
        • San Jacinto College North Campus
        • Schreiner University
        • South Plains College
        • South Texas College
        • Southern Methodist University
        • SouthWest Collegiate Institute For the Deaf of Howard College
        • Southwest Texas Junior College
        • Southwestern Adventist University
        • Southwestern Assemblies of God University
        • Southwestern Christian College
        • Southwestern University
        • St. Edward's University
        • St. Mary's University
        • St. Philip's College
        • Stephen F. Austin State University
        • Sul Ross State University
        • Sul Ross State University-Rio Grande College
        • Tarleton State University
        • Tarrant County College
        • Temple College
        • Texarkana College
        • Texas A&M International University
        • Texas A&M University
        • Texas A&M University at Galveston
        • Texas A&M University-Commerce
        • Texas A&M University-Corpus Christi
        • Texas A&M University-Kingsville
        • Texas A&M University-Texarkana
        • Texas Christian University
        • Texas College
        • Texas Lutheran University
        • Texas Southern University
        • Texas Southmost College
        • Texas State Technical College West Texas-Sweetwater
        • Texas State Technical College-Harlingen
        • Texas State Technical College-Waco
        • Texas State University-San Marcos
        • Texas Tech University
        • Texas Wesleyan University
        • Texas Woman's University
        • Tomball College
        • Trinity University
        • Trinity Valley Community College
        • Tyler Junior College
        • University of Dallas
        • University of Houston
        • University of Houston-Clear Lake
        • University of Houston-Downtown
        • University of Houston-Victoria
        • University of Mary Hardin-Baylor
        • University of North Texas
        • University of St. Thomas
        • University of Texas at Arlington
        • University of Texas at Austin
        • University of Texas at Brownsville
        ...lista merge pana la w..
        • +1 (1 vot)    
          Ai dreptate! (Luni, 22 martie 2010, 22:54)

          Oli [anonim] i-a raspuns lui plus

          Daca asa a inceput articolul, eu m-am oprit. Nici nu mai are sens sa termin de citit daca nici macar sursa nu stiu s-o scrie clar.
          • 0 (0 voturi)    
            aici (Marţi, 23 martie 2010, 14:07)

            amos [utilizator] i-a raspuns lui Oli

            University of Texas at Arlington (UTA)

            http://www.theglobeandmail.com/report-on-business/commentary/texas-university-has-eureka-moment-for-coal-to-gas/article1502823/
    • +3 (3 voturi)    
      Total de acord (Marţi, 23 martie 2010, 13:16)

      zet [anonim] i-a raspuns lui student

      Cu o rezerva! Texasul nu e o data si jumatate cat Romania, ci e de 3 ori cat Romania!!!!
      Texas: 696.241 kilometri patrati.
      Romania: 237.500 km patrati.
      Raportul suprafetelor = 2,93 ori mai mare Texas ca Romania.
      Texas singur e mai mare decat Germania si Franta luate impreuna.
      In fine... sa spui Universitatea din Texas e cam la fel cu a spune benzinaria din Bucuresti :)).
    • 0 (0 voturi)    
      all is in the size. (Marţi, 23 martie 2010, 18:11)

      Brainstorm [anonim] i-a raspuns lui student

      Dear "student " you are right with respect to the number of universities in Texas but you are wrong about its size. Texas is more than three time Romania surface although population is much lower.
      • 0 (0 voturi)    
        size is not everything :-) (Marţi, 23 martie 2010, 19:47)

        john doe [anonim] i-a raspuns lui Brainstorm

        nu m'am documentat prea tare in ce priveste saizul, ca nu era important sa fiu exact in ceia ce vroiam sa zic.
        si nici cu numarul universitatzilor, ci mai exact cu lipsa de precizie a informatziei.

        acu' , ca venii vorba, hai sa vedem si ce zice cioclopedia wiki :

        Texas has an area of 268,820 square miles (696,200 km2), and a growing population of 24.7 million residents.[

        deci nu mai mare de trei oir saizu tzarisoarei, ci chiar oleaca supt trei ori.
        iar ca populatzie, se pare ca e taman vitzevarza.
        oleaca mai populat, dar mai slab la densitate. in romania n'avem atata desert/ cactus country.

        cand am vazut statuia lui sam houston, pe I45,
        am dedus ca e vorba de ceva mare.
        lenin dela casa scanteii mi se parea gigant, dar dupa ce l'am vazut pe sam, am intzeles cum e cu saizul. :-)
  • 0 (0 voturi)    
    ma mir cum a scapat informatia (Luni, 22 martie 2010, 17:08)

    kalu [anonim]

    in presa...Au mai fost niste initiative de inventii de genul acesta dar au fost omorate in fasa.
    • 0 (0 voturi)    
      traducerea (Luni, 22 martie 2010, 20:39)

      mielu [anonim] i-a raspuns lui kalu

      cineva mai sus vorbea de traducerea articolului
      in original af fi fost gasoline.
      gasoline e cuvantul american pentru benzina.
      englezii folosesc petrol.

      pentru pentru tzitzei/ petrol brut americanii folosesc oil, englezii petroleum.

      deci este vorba de un procedeu de transformare a unei hidrocarburi in alta.

      asa cum spune cel de mai sus, nemtzii au folosit benzina produsa din carbune, in timpul razboiului mondial.

      probabil ca o universitate din texas, pe care autorul n'o precizeaza, a realizat un procedeu mai economic de obtzinere a carbunelui in benzina.
      se pare ca procedeul nemtzesc a fost abandonat din motive de costuri.
  • -2 (4 voturi)    
    ce scriam eu acu ceva vreme (Luni, 22 martie 2010, 18:52)

    dares [utilizator]

    lol =))))
    o sa-mi fac blog sa ma cititi si pe mine ..da mai des asa :D

    pai scriam ca civilizatia noastra are solutii sa traiasca ea asa ca in Rai :D
    treaba e politica ...sunt unii care se cred mai destepti decat altii si daca nu arata asta nu se simt ei bine.
    sunt oameni satanizati care nu lasa omenirea sa fie condusa de Dumnezeu .
    Dumnezeu ne-a dat si ne tot da .....
  • -1 (1 vot)    
    am ras mult (Luni, 22 martie 2010, 23:01)

    Semaca [anonim]

    Cand o sa-mi alimentez masina de la Universitatea din Texas atunci o sa cred si pretul ala. Mai degraba sa pregateste razboiul psihologic al pretului la petrol astfel ca un anume stat sa devina instabil politic si acel guvern sa reintre in sfera de influenta americana. Dupa ce rezervele de petrol ale statului vizat vor fi securizate, papagalii aia din texas or sa uite brusc cum produceau ei petrolul cu 29 de dolari barilul.
    • +1 (1 vot)    
      not so fast young padawan (Marţi, 23 martie 2010, 16:14)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui Semaca

      D-astia ca tine mai auzisem si pe la sfarsitul anilor 80, relativ la GPS - stii ca GPS-ul de care te folosesti ti e Property of USA, nu?
      • 0 (0 voturi)    
        yes we can't (Marţi, 23 martie 2010, 23:03)

        semaca [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        Ce-o avea gps-u cu prefectura numai tu stii. Ce scrie sub numele meu e parerea mea, nu pretind sa fie acceptata, daca vrei bine, daca nu, pa. Si apropos baiete: atata vreme cat pot sa dau cu el de pamant, gps-ul este propietatea mea. Mi se falfaie de ce crede unchiu sam.
  • -1 (1 vot)    
    Cunoscut demult (Marţi, 23 martie 2010, 13:22)

    Eufrosin [anonim]

    Procedeul de lichefiere a carbunelui se numeste Fischer-Tropf si a fost inventat de germani in al 2-lea razboi mondial.
    Eficienta lui era evidenta, motiv pentru care fortele aliate invingatoare au decis sa-l "ingroape", caci erau inca profituri imense de obtinut din petrol.
    Cate alte inventii extrem de folositoare zac inca ne-cunoscute din cauza acelorasi conspiratori?
    • +1 (1 vot)    
      Iar vii mah cu aiurelile tale conspirationiste? (Marţi, 23 martie 2010, 19:33)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Eufrosin

      Procedeul se numeste Fischer-Tropsch si nu este singurul care poate produce combustibil sintetic. Nu a fost ingropat de nici o putere invingatoare, pur si simplu nu s-a impus pe piata pentru ca e mai scump decat extragerea petrolului din zacaminte. Este folosit de multi ani, in special in Africa de Sud de catre compania <a href = "http://www.sasol.com">Sasol</a> intrucat aceasta tara a fost multa vreme sub embargo si nu poseda rezerve de petrol. Ia de <a href = "http://www.sasol.com/sasol_internet/frontend/navigation.jsp?navid=1&rootid=1"> aici </a>, daca nu ma crezi.
  • -1 (1 vot)    
    Hehe (Marţi, 23 martie 2010, 18:25)

    Miro [anonim]

    Au descoperit mersul pe jos. Ce fasuri americane. Acum iar se dau primii in ceva ce nu sunt. Or sa produca petrol ca sa avem ce arde. Si sa nu cumva sa se reprofileze producatorii lor de poluanti.
  • +1 (1 vot)    
    Reinventarea rotii (Marţi, 23 martie 2010, 18:52)

    ionescu [anonim]

    Vad ca toata lumea comenteaza ca se reinventeaza roata. Partial asa este. Procedeul de transformare a carbunelui in hidrocarburi se numeste procedeul Bergius si are la baza hidrogenarea carbonului din carbune. Primele instalatii industriale au fost construite in timpul Primului Razboi Mondial dar nu au produs mare lucru. In timpul celui de al Doilea Razboi Mondial, Germania nazista a imbunatatit procedeul de sinteza si a construit o instalatie undeva prin bazinul carbonifer Ruhr care producea cateva zeci de tone de benzina/zi (cantitate insuficienta pentru razboi). Dupa razboi s-a renuntat la procedeu datorita consumului energetic ridicat (temperaturi de sute de grade, presiuni de sute de atm) si a randamentului scazut, fapt care duce la ineficienta economica. Acum daca americanii au gasit un procedeu mai bun (ceva catalizatori de exemplu) si reusesc chiar sa produca la un pret sub 30USD/baril atunci jos palaria ! E o mare realizare. As fi preferat ca ziaristul sa se documenteze un pic si sa ne dea niste informatii stiintifice. Singurul lucru util din articol ar fi ca americanii vor sa produca hidrocarburi din lignit - carbune foarte sarac (procedul vechi folosea huila).
    • -1 (1 vot)    
      petrol din piatra seaca (Marţi, 23 martie 2010, 19:35)

      john doe [anonim] i-a raspuns lui ionescu

      universitatea din texas, este ut at arlington.
      cineva a dat un link. am citit articolul si am dat si cateva citate din articol, dar din nefericire n'au aparut.
      este cum zici. catalizatorii sunt cei care fac diferentza.
      si mai e ceva, numai din lignit ci chiar din roci fosile si nisipuri.
      si apropo, carbunele e tot hidrocarbura.
      ................................
      Iata aici articolul original de pe siteul universitatii:
      http://www.uta.edu/ucomm/researchmagazine/2009/departments/bytes/energy
      • 0 (0 voturi)    
        re (Marţi, 23 martie 2010, 23:48)

        ionescu [anonim] i-a raspuns lui john doe

        Hmm, carbunii nu prea sunt asa ceva. Carbunii sunt niste roci obtinute din fosilizarea plantelor preistorice si au compozitia majoritar formata din carbon. Exista si mici cantitati de H,O,S (dar nesemnificativ). Hidrocarburile sunt o clasa de subst organice formate NUMAI din C si H si binenteles sunt de mai multe tipuri (alcani,alchene,alchine si hidrocarburi aromatice). Petrolul este un amestec de hidrocarburi de tot felul. Benzina este o fractiune obtinuta prin distilarea petrolului (un amestec de hidrocarburi lichide cum este octanul). Carbunii nu contin hidrocarburi dar pot fi trasformati prin combinare cu hidrogenul (hidrogenare). In schimb sisturile bituminoase, si nisipurile contin hidrocarburi care pot sa fie extrase.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă