UPDATE IKEA si Billa au decis sa suporte costurile provocate de majorarea TVA la 24% si sa nu ridice preturile stabilite anterior

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 30 iunie 2010, 12:31 Economie | Companii

Preturile produselor oferite de magazinul IKEA din Zona Comerciala Baneasa nu se vor modifica, in conditiile majorarii taxei pe valoare adaugata la 24% de la 1 iulie 2010, a anuntat miercuri compania. IKEA a decis sa suporte costurile provocate de modificarea TVA din resurse proprii, cel putin pana la 31 august 2010, data la care expira valabilitatea actualei oferte de preturi.

"Absorbirea majorarii TVA cu 5 puncte procentuale incepand de la 1 iulie va insemna pentru noi un cost suplimentar, pe care am ales sa il suportam in locul consumatorului. (...) absolut toate preturile produselor din magazinul IKEA vor ramane neschimbate", a declarat Cornel Oprisan, Retail Manager IKEA Romania.

Oficialii IKEA mai precizeaza ca "garantia preturilor din catalog este inscrisa, ca in fiecare an, chiar pe coperta: 'Preturile includ TVA, sunt maxime si sunt valabile pana la 31 august 2010' - ceea ce inseamna ca ele nu pot creste, ci doar scadea pe parcursul anului respectiv".

  • Update 1: Billa a hotarat sa nu schimbe preturile la peste 1.200 de produse in ciuda majorarii TVA

Tot miercuri si Billa Romania a anuntat ca va mentine preturile la peste 1.200 de produse la nivelul anterior majorarii cu 5 procente a taxei pe valoare adaugata.

"In conditiile in care producatorii din industria alimentara anunta ca nu pot suporta cresterea de 5% a TVA-ului, aceasta urmand a fi suferita doar de consumatorii finali, Billa Romania a decis sa vina in ajutorul clientilor sai. Astfel, peste 1.200 de articole de importanta sociala din necesarul zilnic, comercializate de supermarketurile din lantul Billa Romania, precum: lapte, oua, faina, ulei si multe altele isi vor pastra preturile de raft anterioare modificarilor legislative", au precizat reprezentantii Billa Romania. 

  • Update 2: Pentru a compensa majorarea TVA, Metro spune ca va aplica un discount de 4,04% la anumite produse

De asemenea, Metro Cash & Carry Romania a anuntat miercuri ca va aplica in perioada 1-14 iulie o reducere de 4,04% pentru produsele promotionale curinse in cataloagele sale, pentru a compensa majorarea TVA.


Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din initialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd. Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana la data de 8 martie 2010 a fost operat in sistem de franciza, iar dupa aceasta data IKEA Romania a devenit parte din IKEA Group.

Billa este prezenta in Romania din februarie 1999 si este parte componenta a grupului german REWE, care numara mai mult de 15.000 magazine si 320.000 angajati in intreaga Europa. Acesta este reprezentat in Romania si prin retelele Selgros si Penny.

METRO Cash & Carry s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti. IN prezent, reteaua de magazine numara 25 de centre de distributie.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

3507 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    laudabila initiativa... (Miercuri, 30 iunie 2010, 13:06)

    alexander the great [utilizator]

    Asa ar trebui sa faca toate hypermarketurile, consumul e scazut si o sa mai scada.
  • +3 (5 voturi)    
    Astea-s barbi (Miercuri, 30 iunie 2010, 13:11)

    vasilica buculut [anonim]

    Nu au vanzari, de aceea nu maresc preturile. Care capitalist suporta de la el costurile?
    • +2 (2 voturi)    
      Cei buni... (Miercuri, 30 iunie 2010, 13:35)

      Terebent [anonim] i-a raspuns lui vasilica buculut

      Capitalistii care castiga chiar si pe vreme de criza, mai ales cand vinzi 90% produse cu termen de valabilitate (vorbesc aici de BILLA). Intr-o piata de capital, o astfel de masura este una normala, la nivelul unde sunt aceste magazine, conteaza mai mult rulajul decat o crestere de sau scadere de 5% la preturi, mai ales ca aceea marja se poate scoate usor cu produse adiacente de valoare mica, unde nu se vede o crestere de 10% procente dar care sunt vandute pentru marja... de exemplu daca mergi in magazinele Altex si vrei sa iti cumperi un televizor cei de acolo incearca tot timpul si chiar reusesc in 90% din cazuri sa iti vanda si cabluri si prelungitoare de care poate nu ai nevoie atunci... dar le cumperi pentru ca nu vrei sa ajungi acasa si sa te mai plimbi dupa cablu si prelungitor pentru a testa televizorul cel nou. Prin astfel de vanzari magazile isi cresc profitul, pentru ca ele au un adaos mare si de cele mai multe ori sunt facute de firme partenere.
    • +1 (1 vot)    
      Aia mai destepti (Miercuri, 30 iunie 2010, 13:40)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui vasilica buculut

      Capitalistii care vor sa castige procente din piata?
    • +1 (1 vot)    
      Serios? (Miercuri, 30 iunie 2010, 17:11)

      uwe [anonim] i-a raspuns lui vasilica buculut

      Cand ai fost ultima data la IKEA cu gand sa cumperi ceva? Asa ai fi putut sa vezi si tu cat sunt cozile la case.
  • +1 (3 voturi)    
    Asta e o reclama ieftina! (Miercuri, 30 iunie 2010, 13:23)

    toto [anonim]

    Stim cu totii de preturile umflate artificial de retelele de supermarketuri
  • -1 (3 voturi)    
    Adaos (Miercuri, 30 iunie 2010, 13:30)

    puthre [utilizator]

    Deci aveau oricum adaos prea mare in th 1st place daca pot sa-si permita sa il scada cu 5% si sa aiba profit.
    • +2 (2 voturi)    
      procente (Miercuri, 30 iunie 2010, 18:26)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui puthre

      ai un produs de 119 lei (100 lei baza si 19 lei TVA). se va vinde acum cu 124 de lei.
      cresterea e:
      5,0 % fata de baza (5/100) si
      4,2% fata de pretul vechi (5/119).

      daca vrei sa ajungi inapoi la pretul vechi faci o reducere de 4,03% (5/124) fata de pretul nou.
  • +2 (2 voturi)    
    Zilele astea se cumpara mai mult (Miercuri, 30 iunie 2010, 13:56)

    vlx [utilizator]

    Decat sa vinzi 3 produse cu adaos 10% mai bine vinzi 10 aceleasi produse cu adaos 5%.

    Sunt hypermarketuri cu vanzari destul de ridicare zilele astea- se grabesc multi sa cumpere azi ca maine e mai scump si cand creste volumul de vanzari poti sa sustii un adaos mai mic ca sa obtii un profit mai mare.
    • +1 (1 vot)    
      Lupta nu e sa vinzi 10 in loc de 3 (Joi, 1 iulie 2010, 1:38)

      cristiaan [utilizator] i-a raspuns lui vlx

      Daca unele hypermarketuri accepta sa mentina preturile, trebuie sa stiti ca:
      -se pune presiune uriasa pe producatori zilele astea sa mentina sau chiar sa reduca preturile (si majoritatea producatorilor sunt deja la limita falimentului)

      -majoritatea superofertelor din hypermarketuri sunt vanzari cu pierderi pentru producatori (de cate ori vad o superpromotie, parca aud niste geamate de producator)

      -hypermarketurile si asa au de unde sa lase la pret; putini dintre romani stiu ca hypermarketurile (in special Carrefour, Real, Cora, Selgros si Auchan) pe langa adaosul care merge intre 3% si 30% impun diferite taxe producatorilor, care ajung spre 20% (adica daca eu vand carne la Carrefour in valoare de 1 milion, le dau inapoi 20% sub forma de taxe)

      -cei care au anuntat pana acum ca absorb cresterea de pret (Billa, IKEA, METRO) sunt dintre cei care practica cele mai mici taxe. Carrefour n-o sa faca asa ceva. Ei vor creste preturile la aproape toate produsele, in afara de cateva la care or sa vanda in pierdere (ca au de unde) ca sa ne demonstreze tuturor ca ei au cele mai mici preturi.
  • 0 (0 voturi)    
    si daca se revine la 19% (Miercuri, 30 iunie 2010, 14:59)

    bbk [anonim]

    Ma intreb, daca in final aceasta creste de la 19 la 24 la suta va fi cumva anulata in justitie, prin diverse procese?

    Noi o sa mergem la magazin, sa cumparam produse, vom plati pe ele pretul cu TVA de 24 la suta, apoi, comerciantul va deschide un proces, care poate in citeva luni, sau ani, ii va da dreptate, ca aceasta crestere a fost facuta cu incalcarea legii.

    Acel comerciant isi va recupera diferenta de TVA de 5 la suta de la stat.

    Si nu ma pricep la legi si cod fiscal, dar din ce am inteles, e posibil un astfel de scenariu.

    Iar daca se intimpla acest lucru, comerciantul cistiga de 2 ori: odata la imagine, ca nu a marit preturile, a doua oara la bani, ca primeste inapoi banii (el va plati la stat 24 la suta, chiar daca clientilor nu le mareste pretul)
    Si chiar in cazul in care nu cistiga procesul, macar ramine cistigat la imagine.
  • 0 (0 voturi)    
    da..da...mai taie din ele d'le dracu! (Miercuri, 30 iunie 2010, 20:42)

    mincinos [anonim]

    Astea sunt simple si ipocrite declaratii.
    Sa-mi spuna cine urmareste preturile dinainte si dupa sa certifice...repet...sa certifice ca sunt asa cum declara ...mincinosii.
    Au invatat ca la roman merge orice gogoasa la nivel de declaratie ...Mai vedem noi dupa aceea ce este de fapt!
  • 0 (0 voturi)    
    IKEA? Se sacrifica??? (Joi, 1 iulie 2010, 9:35)

    guest [anonim]

    In conditiile in care Ikea practica preturi muuulllt mai mari , uneori chiar duble la unele produse, fata de Ikea din Occident(pt ca deh, romanii sunt fraieri si vor cumpara oricum) sa nu majoreze acum cu un 'mizilic' de 5% e chiar nesemnificativ pt ei. Marjele si le-au asigurat din timp...
  • 0 (0 voturi)    
    eu nu cred... (Joi, 1 iulie 2010, 10:04)

    LupuMoralist [anonim]

    furnizorii vor avea de suferit, ei vor fi obligati sa scada preturile...la asta v-ati gandit? marjele ikea si billa raman la fel


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică