Ce prevede Planul de actiuni al Ministerului Transporturilor: restructurare, management privat la companii de stat si unificarea activitatii de control in trafic

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Duminică, 17 octombrie 2010, 14:46 Economie | Companii

¬Ministerul Transporturilor trebuie restructurat pana in iunie 2011, in doua etapte, potrivit unui plan de actiuni al ministerului elaborat impreuna cu Banca Mondiala. Potrivit unor surse guvernamentale, planul de actiuni mai prevede elaborarea, in acest an, a unei strategii nationale de transport pe perioada 2011-2020, dar si a unei strategii generale de transport in conformitate cu politicile europene, cu obiective pe termen mediu si lung. Documentul mai vorbeste despre introducerea, pe termen mediu si lung, a managementului privat in companiile din subordinea ministerului.

Planul de actiuni mai prevede ca pana in 2011 sa fie unificata activitatea de control in trafic prin crearea unei entitati, organism unic de control care sa preia atributiile in domeniu ale Autoritatii Rutiere Romane (ARR), Registrului Auto Roman (RAR) si Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).

In ceea ce priveste restructurarea, prima etapa, care dureaza pana in decembrie 2010, presupune reorganizarea ministerului pe directii de
specialitate si directii de sinteza, cu stabilirea clara a responsabilitatilor. A doua etapa, care tine pana in iunie 2011, presupune "dimensionarea directiilor de specialitate si a directiilor de sinteza in conformitate cu specificul activitatii". Vor fi infiintate noi directii, precum: directia de politica tarifara si transport multimodal si directia de mediu. Companiile din subordinea ministerului trebuie reorganizate pana la sfarsitul anului. 

Filialele vor fi pastrate sau vandute?

Tot pana la sfarsitul anului, companiile feroviare trebuie sa demareze o evaluare independenta a filialelor pe care le detin pentru a decide daca le pastreaza, le vand sau le reintegreaza in gestiune domeniului principal de activitate. De asemenea, pana in decembrie 2010, companiile trebuie sa evalueze alternative pentru transportul feroviar, astfel incat acesta sa poata concura cu transportul rutier pe coridoarele europene. Planul de actiuni mai recomanda elaborarea, pana in ianuarie 2011, a planurilor de dezvoltare anuale si multianuale si aprobarea acestora de catre Consiliile de Administratie.

Potrivit planului de actiuni, in 30 de zile de la aprobarea bugetului, incheiate contracte de performanta multianuale intre minister si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale si intre minister si CFR SA. Bugetarea multi-anuala in baza indicatorilor tehnico-economici va fi extinsa la toate companiile din subordinea Ministerului Transporturilor. 

Alte prevederi din Planul de actiuni ale Ministerului Transporturilor: 

  • Infiintarea societatilor de transport feroviar de calatori de scurt parcurs si lung parcurs, conditionata de realizarea unui cadru legislativ care sa echilibreze transportul rutier numele statului si cel feroviar, precum si sa stabileasca pozitionarea fata de sectorul privat (termen 2010)
  • Infiintarea in alt minister a unui organism de supraveghere in domeniul feroviar in conformitate cu prevederile directivelor europene (termen 2010)
  • Reducerea numarului de membri in consiliile de administratie la companiile si societatile de sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Modelul a fost deja implementat CNADNR (termen noiembrie 2010)
  • Elaborarea unui plan de redresare economico-financiara si continuarea procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfa S.A.(termen 2011)
  • Elaborarea contractelor cadru de achizitii bunuri si servicii, lucrari publice ¬ Masura este deja in lucru si in discutii cu Comisia Europeana, urmarim introducerea modelului Fidic de contractare, adaptat la legislatia europeana (termen noiembrie 2010)
  • Elaborarea standardelor de cost in domeniul transporturilor (se afla in dezbatere publica pe site-ul ministerului)
  • Implementarea unor contracte pilot de reabilitare si intretinere a drumurilor nationale pe baze de performanta (termen decembrie 2010)
  • Prioritizarea programului de investitii publice ale MTI si rationalizarea acestuia prin renuntarea la anumite proiecte si decalarea termenelor de implementare la altele (termen decembrie 2010)
  • Realizarea unui registru unic national informatizat de evidenta a personalului cu atributii in siguranta circulatiei si a navigatiei pe ramuri de transport, prin care se asigura controlul si interventia specifica, medicala si psihologica, asupra acestei categorii de personal, ca premiza a realizarii unei platforme europene privind factorul uman cu responsabilitati in siguranta circulatiei si a navigatiei.(Temen iunie 2011)
  • Constituirea portofoliului de proiecte ce pot fi realizate in regim de parteneriat public-privat/concesiune pentru toate modurile de transport si activitatile din sfera de competenta a MTI (temen februarie 2011)
Anca Boagiu a declarat la putin timp dupa ce a fost numita in functia de ministru ca ca tine seama de recomandarile dintr-un raport al Bancii Mondiale pentru a finaliza restructurarea in transporturi. "Am pretuit intotdeauna rolul pe care Banca Mondiala l-a jucat in Romania in procesul nostru de modernizare dupa 1990. Acest raport ne va ajuta foarte mult in articularea unor politici care sa dinamizeze sectorul transporturilor si al infrastructurii in Romania intr-un moment in care tara noastra are imensa nevoie de investitii cu valoare adaugata in economie. Raportul Bancii Mondiale asupra eficientei institutiei Ministerului Transportului si Infrastructurii va servi ca suport pentru finalizarea planului de actiuni pentru restructurarea Ministerului si a Companiilor din subordine, cu precadere a CNADNR-ului si a celor din sectorul cailor ferate. Am stabilit ca acest raport, insotit de concluzii si planul de actiuni, sa fie prezentat pe 5 octombrie", a declarat Anca Boagiu.



Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4019 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    COMPANIA NATIONALA CFR SA (Duminică, 17 octombrie 2010, 16:22)

    M.Andrei Iulian [anonim]

    Oras:Bucuresti, Sect 1, valoare 303,831,741.11, cota piata 22%, pierdere totala de -212,408,378,64 valoarea pe care o cred eu ca-i reala 91,423,362.47.
  • +2 (4 voturi)    
    frectii (Duminică, 17 octombrie 2010, 20:03)

    laurentiucat [utilizator]

    cantare fixe pe podurile spre mare si in nodurile importante de trafic.taxarea automatizata in vami ptr rovigneta.(ca la metrou).cartela si bariere.totul sa fie filmat si pus pe internet pe site-ul ministerului transporturilor.cine depaseste incarcatura cu 10% pe osie sa-i fie confiscata masina.pe masinile politiei computere conectate la internet la baza de date a igp si cine nu a platit amenda si mai e amendat o data sa i se retina masina pana face dovada platii.pe masinile de politie camere video iar politistul si soferul nu au voie sa iasa din raza camerelor pe durata controlului.asta ptr sosele.
    • +1 (1 vot)    
      Corect! (Luni, 18 octombrie 2010, 7:26)

      George [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

      Asa este! Felicitari pentru cele mentionate! Dar ce sa stie oamenii?? Ei nici n-au iesit din tara in alta parte decat in BG 3 zile asta vara, nu stiu ce-i aia Europa decat zona comerciala din Bucuresti si cand le zici cate una de-asta isi fac cruce si zic ca e dracu la mijloc, vrea Basescu sa-i nenoroceasca si sa le fure avutia lor de-o viata! Pe langa lipsa crasa de evolutie a majoritatii romanilor, ceilalti care mai au niste idei si/ sau propuneri sunt obligati sa mai tina piept si altui aspect: cultura formata in comunism lucru care-i face reticenti la schimbare si, deci, nu o imbratiseaza; le e teama mai degraba


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă