Anca Boagiu: Vom colabora cu Marea Britanie şi Olanda pentru a face din Constanţa al doilea port din Europa, dupa Rotterdam

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 25 noiembrie 2010, 16:09 Economie | Companii

Ambasadorii Marii Britanii si Olandei au discutat cu ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, despre posibilitatea unei colaborari in vederea maximizarii potentialul portului Constanta in regiune, astfel incat acesta sa devina al doilea port din Europa, informeaza Ministerul Transporturilor. "Intre temele atinse in cadrul discutiilor, subiectul dezvoltarii portului Constanta ca poarta de intrare estica in Europa a suscitat un interes major pentru ambasadorii Marii Britanii si Olandei", se arata in comunicatul Ministerului Tranporturilor.

Potrivit acestuia, ambasadorul Marii Britanii, Martin Harris, a afirmat ca portul Constanta are un potential important pentru dezvoltarea economica a regiunii. Insa, pentru maximizarea acestui potential, Romania trebuie sa modernizeze infrastructura feroviara si rutiera spre portul Constanta. In acest context, ministrul Anca Boagiu a spus ca pana la sfarsitul lui 2011 va fi posibil sa se circule pe autostrada pe intreaga ruta Pitesti-Bucuresti-Constanta si pe linia feroviara Bucuresti Nord-Constanta.

Harris a mai spus, potrivit Ministerului Transporturilor, ca Romania este vazuta ca un partener important si apropiat al Marii Britanii.

In cadrul discutiilor cu ambasadoarea Olandei, Tanya Van Gool, subiectul dezvoltarii portului Constanta a fost atins din perspectiva parteneriatului cu portul Rotterdam. "Cele doua parti au discutat despre elaborarea unui memorandum de intelegere intre cele 2 porturi prin care sa fie urmarite o serie de obiective clare, urmand a fi transmise propuneri din partea Portului Rotterdam. Ministrul Anca Boagiu a reamintit ca abordarea europeana in domeniul politicii navale are in vedere asigurarea unor conexiuni rapide intre porturi si a punctat Strategia Dunarii si Via Carpatia ca doua instrumente prin care Romania poate maximiza potentialul portului Constanta in regiune, astfel incat acesta sa devina al doilea port din Europa dupa Rotterdam ca dezvoltare", se mai arata in comunicat.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

2593 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Putina modestie nu strica... (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:14)

    Skalid [anonim]

    Functional si cat de cat profitabil, astfel incat sa atraga potentiali clienti si, indirect, sa ajute la imbunatatirea zonei, care a inceput de cativa ani buni de zile sa semene mai mult a oras de provincie mort decat a oras portuar insemnat.

    Daca nu o sa fie al doilea ci pe locul 7 sau 9 din Europa, nu cred ca o sa se supere nimeni cat timp chiar se va intampla acest lucru.

    Ultimii 20 de ani au insemnat numai promisiuni bombastice si, cu cat mai mai evident ca nu erau posibile, cu atat mai umflate si mai gogonate.
  • +2 (4 voturi)    
    hahahahahahahahahaha (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:16)

    tirtau [anonim]

    vom manca mai putin ca cat pe viitor si vom incerca sa facem ceva cu adevarat bun ptr tara asta......
  • +4 (8 voturi)    
    remarca (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:17)

    popas [anonim]

    Ar fi superb!!! Totusi, cred ca este o fumigena, pentru ca un asemenea port ar trebui sa aiba infrastructura care sa sustina transportul de marfuri din port, nu? Cum ar fi sa ai al doilea port ca marime din Europa, iar camioanele sa duca marfa in tara pe drumul de 1 banda pe sens intre Constanta si Cernavoda?? Sau cum ar fi ca marfarele sa mearga cu o medie de 24 km/h de la Constanta la Bucuresti, pentru ca “nu au fost finalizate lucrarile de reparatii”???
    Vedeti la ce ar fi buna o infrastructura rutiera solida?
    Fara sosele ca lumea, nu putem avea port ca lumea!
    • +2 (2 voturi)    
      dac'ar fi numai pentru buc (Joi, 25 noiembrie 2010, 18:33)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui popas

      n'ar fi nevoie de un port mai mare.
      ideia este ca poate deveni port al ue spre orientul mijlociu si oceanul indian. ar fi mai usor si mai ieftinn s'aduci marfuri din germinia, austria, cehoslovacia, ungaria, polonia, baltice, pe dunare sau calea ferata, decat sa ocolesti europa, prin gibraltar.
      avem dunarea, avem canalul, avem cai ferate. autostrazile vor veni si ele.
      mai era un plan european, un canal intre dunare si rin. ar scurta mult, drumul intre nordul si estul europei si spre orient.
    • -1 (1 vot)    
      ai dreptate.... (Joi, 25 noiembrie 2010, 22:27)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui popas

      cred ca englezu si olandezu au facut caterinca din biata fata. si sigur nu avea tipa cum sa se prinda....
  • -1 (7 voturi)    
    SUPERR... ! (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:17)

    calinsab [utilizator]

    Insa am o intrebare : unde v-a pleca marfa aceasta?
    de la Constanta?
    cu avionul in alta parte?
    ca... sa fim seriosi trenurile in tara noastra merg cu viteze de carute iar autostrazile pe care ruleaza masile...( in imaginatia noastra ) nu prea exista ... e bine ca se investeste insa ce folos? trebuie autostrazi si cale ferata pe unde sa plimbi mai apoi marfurile alea multe ... la care viseaza ei...
  • -3 (5 voturi)    
    mda (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:20)

    alex [anonim]

    As vrea si eu sa inteleg cum se face ca olandezii care au portul Rotterdam sunt asa de interesati de dezvoltarea portului Constanta (care le-ar face si un pic de concurenta).
    • -1 (1 vot)    
      da? (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:58)

      popas [anonim] i-a raspuns lui alex

      ce ocncurenta sa le faca? :))) ma faci sa rad cu mare pofta...
      Crezi ca vapoarele din SUA vor veni la Constanta? marfurile pentru UE vest vor veni prin Constanta?
      • +1 (1 vot)    
        da papusha (Vineri, 26 noiembrie 2010, 0:02)

        alex [anonim] i-a raspuns lui popas

        Comertul China-Germania si Germania-China e de 120mld USD anual.

        Unde crezi tu ca se transporta marfurile astea? Via Anvers, Rotterdam, Flushing samd

        Unde s-ar putea transporta mai RAPID si mai IEFTIN? Via Constanta. Wow.
  • +2 (6 voturi)    
    Frumos vis (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:20)

    haaaa [anonim]

    Se pare ca dna Boagiu s-a enervat din nou si acum viseaza Constanta la aceleasi dimensiuni economice ca Rotterdam.
    Nu prea se poate si in realitate, pentru ca suntem blocati de infrastructura rutiera in stare critica. Va fi Cta extraordinara, dar cum vor fi transportate ?
    E buna gluma cu autostrazile!
  • +1 (5 voturi)    
    ha ha ha (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:22)

    Bogdan [anonim]

    Sa mori de ras! Ca oricum, daca mai ne conduc astia, murim de foame! Ha ha ha!
    P.S.
    Pe cand cea mai tare autostrada din Europa?? :P
  • +1 (3 voturi)    
    Gura mare (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:23)

    aqualung [utilizator]

    Mi-e dor de Berceanu. Ăla nu se arunca să promită chestii aiurea şi să se angajeze în proiecte irealizabile.
  • +2 (2 voturi)    
    banuiala (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:32)

    banuitor [anonim]

    realist, constanta s-ar putea "lega" de europa numai prin ceea ce s-a facut inainte de 89 (canalul dunare-marea neagra si existenta dunarii)...cit despre autostrazi.....
  • +3 (5 voturi)    
    tare! (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:46)

    airamerica [utilizator]

    Si dupa ce descarci marfa in port..ce faci cu ea? O duci cu camionul pe E60 pana la Cernavoda, printre tursiti, carute si biciclisti? O duci cu trenul, pe linia cu cele mai multe restricitii de viteza? Fata asta e blonda si s-a vopsit cumva?
  • 0 (2 voturi)    
    OZN-uri nu faceti? sau teleportare? (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:49)

    lucian11 [utilizator]

    ce ne trebuie noua sosele, autostrazi? faceti voi, ministerul transportului, direct OZN-uri.

    sau spuneti ca o sa inventati teleportarea.

    sa moara americanii de ciuda.

    forta romania...

    hahaha
  • 0 (2 voturi)    
    clar! (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:58)

    eps [anonim]

    Sa nu uiti sa colaborezi si cu Mazare!
  • 0 (2 voturi)    
    atentie! (Joi, 25 noiembrie 2010, 17:03)

    un trecator [anonim]

    Multa atentie sa se lase suficient spatiu si pentru noile statiuni ale doamnei Udrea!
    La naiba, visez la momentul cand doamnele si domnii astia vor discuta si la timpul trecutam facut din Constanta al doilea post din Europa, am facut austostrada Constanta-Bucuresi ca sa puteti calatori rapid intre al doilea port al Europei si cea mai imporanta statiune balneo-climaterica din Romania, etc.
  • +1 (3 voturi)    
    campanie electorala (Joi, 25 noiembrie 2010, 17:14)

    gaga [anonim]

    A prins si ea stilul Udrea, sa spuna ce place la electorat si suna bine, mana ferma, viziune, etc.
    Cu mici intreruperi numai PDL-ul a fost pe la transporturi si rezultatele sunt cam aceleasi ca acum 20 de ani. Nu am reusit sa finalizam nici macar Bucuresti - Constanta, proiectata si inceputa inainte de 1989, trenurile se tarasc pe sine, cele care au rezistat inundatiilor si alunecarilor de teren, flota a disparut de tot... iar de exportat, noroc cu Dacia ca restul se vede cu ochiul liber in portul Constanta cherestea si fier beton.
  • 0 (2 voturi)    
    ei, daca mai aveam si flota.... (Joi, 25 noiembrie 2010, 17:56)

    pamplezir [anonim]

    mai faceam si noi treaba cu ea!
  • 0 (2 voturi)    
    Si tanti asta (Joi, 25 noiembrie 2010, 17:57)

    HESS [anonim]

    Ca Udrea care va face si va drege,ba sute de mii de locuinte ANL ,ba drumuriile satesti 10.000 km,ba canalizari,ba apa curenta.Vorba lunga saracia omului.Fapte si iar fapte ca de minciuni sant satui romanii ,dar deh mai exista creduli.Are balta peste.
  • -1 (1 vot)    
    aud asta de 20 de ani (Joi, 25 noiembrie 2010, 18:08)

    andi [anonim]

    aud asta de 20 de ani, o s-o mai aud si peste 20.
  • 0 (2 voturi)    
    Vise! (Joi, 25 noiembrie 2010, 18:54)

    constantin [anonim]

    Iata, dovada vie a consumului de plante etnobotanice: delirul fantasmagoric!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Ancuta (Joi, 25 noiembrie 2010, 19:27)

    LECHI [anonim]

    Viseaza color si 3D ; mirarea mea este ca nu pus constanta chiar inainte de Rotterdam; nicio speranta
  • -1 (3 voturi)    
    Mazare stie ? (Joi, 25 noiembrie 2010, 19:51)

    Manu [anonim]

    Si Mazare ce zice ? ca el vrea sa faca din Constanta un mare bordel pt rusi si arabi.
  • 0 (2 voturi)    
    frica? (Joi, 25 noiembrie 2010, 20:26)

    marius [anonim]

    Cred ca nemtilor din Hamburg le tremura genunchii,dupa declaratia exuberanta a Ancai.
    Pe ce tip de infrastructura rutiera isi imagineaza d-na ca va opera dupa naval, cred ca pregateste si al doilea cel mai mare aeroport .......
    E plin de profesionisti la noi,Dumnezeu cu mila.
  • 0 (2 voturi)    
    Roterdam... (Joi, 25 noiembrie 2010, 20:31)

    costica [anonim]

    dar am vazut Hamburgul...... Aiureaza Dna Boagiu, o fi vazut sau o fi citit despre Hamburg ?!!!!!!!!!!!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Dar inchideti odata "etnobotanicele".... (Joi, 25 noiembrie 2010, 23:02)

    minus [anonim]

    ... ca vad ca iarba proasta a ajuns pana la miniștrii care isi deschid "magazine de vise"...
  • 0 (2 voturi)    
    Mesaj pentru tineri (Vineri, 26 noiembrie 2010, 3:18)

    Adrian [anonim]

    Puneti manutele si invatati pe rupte afara, daca va iubiti tara. Apoi, reveniti in Romania si luati-le locul incapabililor care ne conduc in prezent, ce viseaza Dambovita navigabila si Constanta mecca Europei.

    Oamenii astia care mananca iarba toata ziua la tv, nu au habar de realitatile inconjuratoare. Traiesc intr-un "second life" inteles doar de ei si pentru ei.

    Habar nu au ca suntem in urma restului Europei cu cel putin 100 de ani. Progresul nu se face prin vorbe mari si intentii, ci prin FAPTE. Nu intereseaza pe nimeni ce spun ei ca vor sa faca, ci ceea ce fac sau au facut. Asta ar trebui sa ne intereseze si pe noi, ce SE FACE si ce s-a facut, nu ce visam sa facem. Visele nu tin de foame, nici de infrastructura, nici de cald la iarna.
  • +1 (1 vot)    
    fara o adevarata reforma a statului (Vineri, 26 noiembrie 2010, 14:17)

    rocitizen [utilizator]

    nu putem face nimc. Ala ii kilometrul 0 de la care trebuie sa pornim. Reforma statului (restructurare ca ii supra-dimensionat) si Reforma Justitiei. Cata vreme clanurile mafiote conduc 80-90% din ce se intampla in Romania totul e degeaba. In momentul de fata traim intr-un stat mafiot si nu un stat de drept, iar mafiotii sunt mana in mana cu Justitia. Putem spune ca avem o Justitie corupta si o Politie corupta care apara interesele mafiei. Si in demersul asta sunt ajutati de media care este la randul ei corupta si finantata de mafioti. Deci treaba-i nasoala rau. Avem un cancer generalizat (coruptie si mafie) si suntem in metastaza.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version