Proiect de ordonanta de urgenta: Tarifele pentru calatoriile cu trenul si cu metroul vor creste fara a se mai tine cont de inflatie

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 22 martie 2011, 14:15 Economie | Companii

 documente
(22 Mar 2011) PDF, 143KB
Ministerul Transporturilor vrea sa adopte o noua politica tarifara pentru calatoriile cu trenul si cu metroul, iar in acest sens a supus dezbaterii publice un proiect de ordonanta de urgenta. Practic, tarifele vor fi ajustate prin ordin al ministrului transporturilor, nu in functie de evolutia inflatiei cum s-a intamplat pana acum. Astfel, Ministerul Transporturilor raspunde cerintelor FMI de modificare a legislatiei astfel incat sa poata fi permisa majorarea tarifelor cu mai mult decat rata inflatiei. Pentru 2011, bugetul CFR Calatori a fost fundamentat pe o majorare a tarifelor de calatorie cu aproximativ 10% incepand cu luna februarie.

Potrivit proiectului de act normativ, "neadoptarea acestor masuri ar conduce la cresterea pronuntata a arieratelor referitoare la serviciul de transport feroviar public de calatori si cu metroul, cu efecte directe in accentuarea blocajului economic".

  • Proiectul mai arata ca este necesara reducerea cheltuielilor si cresterea veniturilor, concomitent cu micsorarea subventiilor de la bugetul de stat. In ultimii trei ani, subventiile anuale au reprezentat, pentru transportul calatorilor cu metroul circa 75% din necesar, iar pentru transportul calatorilor pe calea ferata au reprezentat circa 64% din necesar. In plus, din cauza cresterii cheltuielilor la componentele de baza strict necesare intretinerii si reparatiilor materialului rulant, datoriile restante la plata s-au majorat an de an. Astfel, la finele anului 2010 au ajuns in suma de circa 136 milioane lei la transportul calatorilor cu metroul si la circa 550 milioane lei la transportul calatorilor pe calea ferata.

Tariful mediu pentru o calatorie cu trenul a fost anul trecut de 12,95 lei (reprezentand raportul dintre incasari si numarul total de calatori transportati), in timp ce costul mediu real pentru o calatorie a fost de circa 40,9 lei (reprezentand raportul dintre cheltuielile de exploatare si numarul de calatori transportati). De asemenea, la nivelul anului 2010, costul mediu al unei calatorii cu metroul a fost de circa 0,67 lei, in timp ce costul mediu real al unei calatorii a fost de circa 3,5 lei.

"In anul 2011 bugetul de venituri si cheltuieli al CFR Calatori SA a fost fundamentat avand in vedere o majorare a tarifelor de calatorie cu aproximativ 10% incepand cu luna februarie. In situatia in care subventia alocata pentru anul 2011 ramane la nivelul de 1.028 milioane lei, neacordarea majorarii de 10% a tarifelor pentru transportul calatorilor pe calea ferata conduce la inregistrarea unui deficit de circa 75 milioane lei", se arata in nota de fundamentare.

Nota de fundamentare mai arata ca pretul unei calatorii cu metroul bucurestean reprezinta cel mult 30% din minimul pretului unei calatorii cu metroul din tarile europene. "Companiile de transport cu metroul din tarile Uniunii Europene practica tarife de calatorie cu metroul ale caror valori minime sunt cu peste 300% mai mari decat cele practicate la metroul bucurestean, in timp ce la noi se practica tarife sociale impuse de actualul cadru legal prevazut prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 205/2002", se mai arata in nota de fundamentare.

Guvernul s-a angajat in negocierile cu Fondul Monetar International (FMI) ca va modifica legislatia astfel incat sa permita regiilor de transport Metrorex si RATB sa majoreze tarifele cu mai mult decat rata inflatiei, pentru ca aceste companii sa isi poata acoperi cheltuielile curente din venituri. De asemenea, Guvernul va permite CFR Calatori sa majoreze tarifele la biletele de tren pentru o mai buna acoperire a costurilor, in vederea eficientizarii activitatii companiei, se mai arata in scrisoarea de intentie.

Cea mai recenta majorare a fost operata de CFR Calatori in septembrie anul trecut, cand a urcat costul biletelor de tren cu 8%, dupa doi ani de stagnare.


Citeste mai multe despre   










1891 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    cfr (Marţi, 22 martie 2011, 14:22)

    Martini [anonim]

    Cfr a hotarat cresterea calitatii serviciilor oferita fara a tine cont de inflatie.
    :))
    Despre un un raport al raportului calitate-pret oferit ce spune ministerul Transporturilor.
    ...
    • 0 (0 voturi)    
      calitate? (Marţi, 22 martie 2011, 15:26)

      me [anonim] i-a raspuns lui Martini

      pai tu vrei si calitate dom-ne?
      • 0 (0 voturi)    
        cantitate... (Marţi, 22 martie 2011, 15:52)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui me

        pai dam jos miile de navetisti 'cu nasu', concediem miile de gura casca de la cfr si scade pretul imediat.
        dar asa e romanul, ipocrit, vrea totul pe gratis daca se poate..
  • +2 (2 voturi)    
    pentru 2 persoane (Marţi, 22 martie 2011, 14:27)

    cristi [anonim]

    e mult mai ok sa se mearga cu masina decat cu trenul, acum e si mai avantajos ca pret, chiar si cu masini inchiriate.

    mai plateste cineva bilete la cfr?
    • 0 (0 voturi)    
      Da, mai platesc (Marţi, 22 martie 2011, 14:52)

      padre [anonim] i-a raspuns lui cristi

      cei care nu au bani sa-si cumpere masina sau sa-si inchirieze. de exemplu un batran pensionar, un tanar care are un salariu de mizerie. noutati pentru tine, nu-i asa ?
  • +1 (1 vot)    
    bani (Marţi, 22 martie 2011, 14:37)

    eu [anonim]

    Nota de fundamentare mai arata ca pretul unei calatorii cu metroul bucurestean reprezinta cel mult 30% din minimul pretului unei calatorii cu metroul din tarile europene

    Salariile sunt ca in afara cumva? Se scumpesc toate dar salariile raman la fel.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti fundamental! (Marţi, 22 martie 2011, 16:42)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui eu

      1. costul ramei (vagonul) este identic cu vestul 2. costul energiei electrice se cam apropie 3. costul intretinerii metroului este ca in vest (firma Alsthom). CE DIFERA???? costul salariilor celor de la metrou (nu foarte mici) este diferenta? nu cred ca incidenta manoperei este de 70%. PS. costul unei masini noi (de import) are vreo legatura cu salariile din RO? In plus, subventia pt. metrou este suportata de la bugetul de stat, adica si de taxele celor de Aiud, Husi etc care nu merg in viata lor cu metroul. De ce plateste huseanul ca sa mergi TU cu metrou mai ieftin????
  • +2 (2 voturi)    
    . (Marţi, 22 martie 2011, 14:38)

    Ivanu [utilizator]

    Vindeti CFR-ul cat mai repede sau donati-l unui concern international care sa il gestioneze. Degeaba creste tariful biletului cu 10% pt ca singurul castig va fi in buzunarul nasului si al superiorilor sai, de la cei directi pana la conducerea partidului care detine portofoliul transporturilor.
  • +1 (3 voturi)    
    aha (Marţi, 22 martie 2011, 14:40)

    Arkan [utilizator]

    Deci cum ii taie capul.
    Si daca in Germania e mai scump mersul cu metroul, care-i relavanta la noi?????
    Tot o freaca boc pitic cu preturile de la nemti, francezi etc, dar nimic nu zice de salariile noastre.
    In loc sa ieftineasca, sa construiasca mai multe linii de M si tramvai, ei scumpesc.
    Hai cu ambuteiajele.
    • 0 (2 voturi)    
      hehe (Marţi, 22 martie 2011, 15:25)

      me [anonim] i-a raspuns lui Arkan

      in franta ca-s mai de-ai nostrii...
      vb. unui amic: nu stiu cum de nu se surpa orasu la ce retea de metrouri au astai"
      la scumpiri da-n vest suntem primii. la salarii,servicii si conditii ca-n vest... eee acolo e o problema
  • 0 (0 voturi)    
    leave it (Marţi, 22 martie 2011, 14:40)

    lambda [anonim]

    Lăsaţi-i să crească preţul... să vadă efectele şi apoi să-şi găsească soluţii.
    Mai rău de cei care nu au altă opţiune de transport, pentru că va trebui să achite bani în plus pentru servicii mai proaste.
    • 0 (0 voturi)    
      erata (Marţi, 22 martie 2011, 15:54)

      lambda [anonim] i-a raspuns lui lambda

      a se citi "vor trebui".
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Marţi, 22 martie 2011, 14:41)

    Ronnie [anonim]

    extrase din articol:

    "De asemenea, la nivelul anului 2010, costul mediu al unei calatorii cu metroul a fost de circa 0,67 lei, in timp ce costul mediu real al unei calatorii a fost de circa 3,5 lei."

    "Nota de fundamentare mai arata ca pretul unei calatorii cu metroul bucurestean reprezinta cel mult 30% din minimul pretului unei calatorii cu metroul din tarile europene."

    nota de fundamentare e calculata gresit atunci: 0,67 x 3 nu rezulta 3,5

    Si DE CE singura masura pt un management defectuos este marirea preturilor?
    • 0 (0 voturi)    
      cost vs pret (Marţi, 22 martie 2011, 16:02)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ronnie

      fa un efort. 0.65 pretul mediu. 3.5 costul mediu. pretul unei calatorii metrorex 1.5 ron.. de 3 ori mai mare => 1 euro.. cam cat e prin vest.
      oricum, diferenta de la 0.65 pana la costul de 3,5 lei este suportata tot din buzunarele contribuabililor, dar ai dreptate, problema e costul prea mare, nu pretul prea mic.

      totusi, cand guvernul Boc s-a opus cresterii salariilor in Metrorex si aia au facut greva, n-am vazut nici un miting de sustinere a masurilor guvernului. acum cand vor creste preturile ca sa plateasca acele salarii de ce va mirati?
    • 0 (0 voturi)    
      structura de costuri (Marţi, 22 martie 2011, 16:45)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Ronnie

      costul metroului: achizitie/amortizare vagoane, amortizare tunele, intretinere vagoane si tunele, cost energie electrica, manopera directa (manipulanti etc). CARE din aceste componente nu are preturi de achizitie DIN VEST???? Numai salariile sunt [ceva] mai joase ca in vest. Deci unde este [managementul] defectuos decat in capul dtale?
  • +2 (2 voturi)    
    :o) (Marţi, 22 martie 2011, 14:45)

    ciroza [anonim]

    si daca CFR are 2 calatori vor face 100.000E biletuls a acopere cheltuielile ?
    • 0 (0 voturi)    
      o mica observatie (Marţi, 22 martie 2011, 15:54)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ciroza

      cfr s-ar putea sa ajunga sa aiba 2 calatori.. care platesc.
      dar stim cu totii ca are sute de mii care nu platesc.
  • +1 (1 vot)    
    made in romania (Marţi, 22 martie 2011, 14:53)

    e plin de banditi [anonim]

    "Companiile de transport cu metroul din tarile Uniunii Europene practica tarife de calatorie cu metroul ale caror valori minime sunt cu peste 300% mai mari decat cele practicate la metroul bucurestean,,,"

    In ce tari se intampla asta si ce procent din salariul mediu, reprezinta pretul unei calatorii? Sa nu mai vb de serviciile de proasta calitate oferile de ambale companii, incepand de la mizeria din aceste mijloace de transport pana la intarzierile care le au in mod regulat
    • 0 (0 voturi)    
      aprob... (Marţi, 22 martie 2011, 15:23)

      me [anonim] i-a raspuns lui e plin de banditi

      da 1 milion chiar 1 milion jumate pe metrou daca o sa am reteaua de metrou si conditiile din alte tari...
      asta sa sa nu amintim, cum ziceai si tu, de salariu ala mediu pe ecomonie...
  • -1 (1 vot)    
    Metrou si CFR ,tot o hotie. (Marţi, 22 martie 2011, 14:53)

    mircea [anonim]

    Cu bilete subventionate si tot e scump si serviciile vai de ele.Trebuie ca pretul sa reflecte cheltuielile,sa nu se mai dea subventii,decat pentru elevi,studenti si pensionari si dupa aceia sa vedem cati mai circula cu metroul sau cu trenul.Iar salariile sa reflecte munca depusa.Atunci sa-i mai vad pe liderii de sindicat de la metrou si CFR ca -si mai permit sa faca greva sa opreasca trenurile de parca sunt ale lui taica-su.Vor ramane toti pe drumuri daca se mai lasa manipulati de niste oameni care nu le place munca si au schimbat munca cu mapa(ma refer la liderii de sindicat).
    • 0 (0 voturi)    
      niste (Marţi, 22 martie 2011, 15:18)

      abracadabra [anonim] i-a raspuns lui mircea

      care este ...
  • +1 (1 vot)    
    Gandire tampita (Marţi, 22 martie 2011, 15:20)

    Andu [anonim]

    Daca in opinia lor o calatorie ar trebui sa fie de vreo 4 ori mai scumpa, ar trebui in primul rand sa se gandeasca la metode de a reduce costurile, fiindca aici e buba. Pai cu preturile care se platesc pentru orice serviciu/revizie/vagon/locomotiva si mai puteti continua voi, la calea ferata si metrou s-ar putea cumpara de 10 ori acelasi produs/ servicu.

    Si nici nu sunt asa ieftine serviciile ca se sa planga, mai ales ca in afara cu acelasi bilet care pare mai scump faci mult mai multe calatorii.

    Spre ex. cumperi un bilet "integrat" cu care circuli intr-un oras cu autobuzul sau metroul, apoi cu trenul si ulterior autobuz in orasul in care doresti sa ajungi (toate astea trebuie facute intr-un anumit interval de timp in functie de numarul zonelor, 1:15-2 ore), la un pret de aprox 1,7 Euro pe calatorie totala, deci cam 7 RON.
    Unde mergi tu cu 7 lei prin Bucuresti, apoi tren si ulterior autobuz in alt oras limitrof Bucurestiului?
    • 0 (0 voturi)    
      oare? (Miercuri, 23 martie 2011, 10:36)

      nim [anonim] i-a raspuns lui Andu

      1. Trenurile de metrou sunt ultima generatie si cele mei scumpe de la Bombardier. Intretinerea o face Alstom, concern international, evident pe bani grei. Cine crezi ca-ti da tehnologie de ultima ora pe gratis? Pe ei ii doare undeva de salariile din Romania, au aceleasi preturi pentru toti.

      2. In fiecare statie gasesti minim doi gardieni. In fiecare tren doi gardieni. Cu ce bani sunt platiti, nu te gandesti? Poate iti pui intrebarea daca sunt necesari acesti gardieni? Raspunsul e categoric da, la nivelul de civilizatie din tara asta o statie de metrou sau un tren ar fi devastate in doua zile daca n-ar fi pazite.

      Pentru comparatie, in Viena abonamentul este 14 euro pe saptamana, majoritatea trenurilor sunt din anii 70-90 modernizate in 2000 si nu am vazut nici macar un singur gardian sau politist.

      Romanul merge pe blat sau vrea sa plateasca de 10 ori mai putin, vrea tehnologie de ultima ora, vrea sa scrie pe pereti si sa scuipe pe jos ca doar e democratie.
  • 0 (0 voturi)    
    sunt de acord... DACA... (Marţi, 22 martie 2011, 15:21)

    me [anonim]

    o sa am si calitatea din strainatate.
    pot da 2 mil / luna pe transportu in comun cat e in austrai... daca o sa am si conditiile din austria...
    la fel si cu trenul.

    la cum se transporta in bucuresti calatorii, ai zice mai degraba ca te duc la abator, nu la servici...
  • 0 (0 voturi)    
    Randament (Marţi, 22 martie 2011, 15:31)

    Pink Panther [anonim]

    In costurile mari de exploatare din Romania, o componenta importanta este lenea romanului + lipsa de implicare.
    Putem avea fara probleme costuri ca la japonezi dar calitate ca in Bangladesh.
  • 0 (0 voturi)    
    Stai romanule si inghite tot. (Marţi, 22 martie 2011, 15:42)

    Gabi R [anonim]

    La altii se poate...

    Italia - Calea Ferata

    Milano- Venezia a partire da 9 euroVenezia - Firenze a partire da 17 euro Roma - Bari e Roma - Genova a partire da 19 euro
    Roma- Lamezia a partire da 24 euro Roma – Verona a partire da 29 euro Roma - Bolzano e Roma - Venezia a partire da 29 euro
    Torino - Firenze a partire da 29 euro Napoli - Bologna a partire da 29 euro Roma - Milano a partire da 49 euro

    Puoi acquistare la MINI fino alle ore 24 del giorno precedente la partenza del treno su questo sito, nelle agenzie di viaggio autorizzate e presso il call center anche in modalità ticketless, presso le biglietterie e le self service in stazione.



    Roma - Transport in Comun

    Annual Pass - Rome
    How much does it cost? € 230.00

    Where can I use it?

    On public transport within Rome:
    - on buses, trams, trolleybuses and Cotral coaches
    - on the metro lines A and B
    - on Met.Ro regional trains: Rome-Lido, Rome-Viterbo, Rome-Pantano
    - on Trenitalia regional trains (for one journey only, in one direction only, travelling second class)
  • 0 (0 voturi)    
    Nu vedem padurea... (Marţi, 22 martie 2011, 15:53)

    stefan [anonim]

    ...din cauza copacilor.
    Din cite stiu si METROREX si SNCFR sunt companii, societati comerciale, adica ceva ce in mod normal trebuie sa aiba o conducere interesata sa aibe profit.
    Nicaieri in lume pretul nu este stabilit prin lege.
    Evident ca el se modifica anual, dar in baza unor analize ECONOMICE.
    Iar evident este ca in functie de tara si politica unele pot subventiona transportul in comun mai mult decit altele.
    Dar sa dai lege (ca asta e ordonanta) privind pretul unui serviciu prestat de o companie....
    Este hilar, anormal si stupid - ingerinta politicului in economic mai mult decit necesar.
    Ca si cum de miine prin lege 1+1=3 sau apa fierbe la 90 de grade.
  • 0 (0 voturi)    
    un link? (Miercuri, 23 martie 2011, 10:50)

    boogiewoogie [utilizator]

    catre site-ul MT unde gasim acest proiect si vom putea gasi adresa la care sa trimitem parerile / comentariile?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version