Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va anunta la mijlocul lunii aprilie castigatorii licitatiilor pentru tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanti ai companiei nationale. Potrivit acestora, procesul de desemnare a castigatorilor este dificil in conditiile in care sunt 64 de oferte si trebuie analizate cu mare atentie propunerile tehnice. In ceea ce priveste criteriile de atribuire, pretul are o pondere de doar 30%, cea mai importanta fiind propunerea tehnica (70%).

Coridorul Pan-european IVFoto: infrastructura.info

CNADNR a deschis in primele zile din martie toate cele 64 de oferte depuse in cadrul licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Cel mai mare interes pentru constructia autostrazilor a fost dovedit de companiile Impresa Pizzarotti, Tirrena Scavi, Astaldi si Strabag care s-au inscris in cursa pentru toate cele patru tronsoane. Dar si alte companii, precum Spedition UMB (controlata de Dorinel Umbrarescu) si firma spaniola FCC Construction, au incercat sa-si asigure cat mai multe sanse de castig, participand la licitatiile pentru trei tronsoane. Majoritatea ofertantilor s-au asociat in consortii de cate doua-trei companii.

Cele mai multe firme participante la licitatii sunt straine. Printre cele din Romania, se afla companii precum UMB, Romstrade, Tehnostrade, SCCF Iasi si Hidroconstructia.

  • Tronsoanele de autostrada au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie. Portiunea din tronsonul Lugoj-Deva scoasa la licitatie are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Nadlac-Arad are o lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestui tronson fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.
  • Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.