Lista cu principalele proiecte care vor fi realizate in parteneriate public-private

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:49 Economie | Companii

Guvernul a aprobat o lista cu principalele proiecte care vor fi realizate in parteneriate public-private, a anuntat premierul Emil Boc la finalul sedintei Executivului. Pe lista se afla proiecte de constructie a unor autostrazi, centuri ocolitoare, hidrocentrale, termocentrale, poduri, canale, locuinte, spitale si a unui penitenciar. "Aceste proiecte vin in completarea investitiilor realizate cu bani de la bugetul de stat sau cu fonduri europene", a precizat Boc. Premierul a invitat, recent, investitorii chinezi sa construiasca autostrazi si hidrocentrale in parteneriate public-private. Vezi in text lista cu proiectele care vor fi realizate in parteneriate public-private.

In domeniul transporturilor
  • Autostrada Comarnic-Brasov. Romania are la activ un esec resunator in ceea ce priveste lucrarile de la tronsonul Comarnic-Brasov. Consortiul Vinci-Aktor ar fi trebuit sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Insa, consortiul a renuntat, pe ultima suta de metri la aceste lucrari, motivand lipsa de fonduri. Contractul era estimat la 4,7 miliarde de euro. Acum se cauta noi investitori.
  • Autostrada Sibiu-Pitesti. In ceea ce priveste autostrada Sibiu-Pitesti, in lungime de 116 km, autoritatile se chinuie sa gaseasca surse de finantare. Este singurul tronson din Coridorul IV Pan-european Nadlac-Constanta pentru care nu au fost identificate, pana acum, surse de finantare. Celelalte tronsoane vor fi realizate cu fonduri europene, insa finantarea pentru tronsonul Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro. Romania a cerut finantare de la Comisia Europeana si pentru tronsonul Pitesti-Sibiu, insa nu a venit niciun raspuns favorabil in acest sens.
  • Autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani. In august 2008, a fost selectata firma Louis Berger Group sa realizeze studiul de fezabilitate si asistenta tehnica. Va avea o lungime de 133 km.
  • Autostrada Targu-Mures-Iasi-Ungheni.  Autostrada va realiza o noua traversare a Carpatilor Orientali, suplinind astfel cele 2 traversari existente (DN 12C si DN15). Va avea o lungime de 306 km. In acest an, vor fi finalizate studiile de fezabilitate.
  • Centura de sud a Bucurestiului, in regim de autostrada
  • Centura de nord a Bucurestiului, in regim de autostrada

In domeniul energiei
  • Hidrocentrala Tarnita-Lapustesti. Realizarea centralei cu acumulare prin pompaj Tarnita-Lapustesti presupune asigurarea de fonduri de investitii de peste 1,164 miliarde euro (fara TVA) si este prevazuta a se face prin atragerea in mod transparent a capitalului privat al companiilor cu bonitate si forta financiara. Stadiul actual: SC Hidroelectrica a angajat prin procedura de licitatie restransa, un consultant general (Asocierea Deloitte Consultanta SRL, HydroChinaZhongNan Engineering Corporation, Banca Comerciala Romana SA) pentru servicii de consultanta juridice, financiare, comerciale si tehnice in vederea selectarii de investitori si a infiintarii societatii comerciale pentru realizarea obiectivului Tarnita-Lapustesti. Contractul de consultanta in valoare de aproximativ 5 milioane euro a fost semnat pe 25 august 2010.
  • Unitatile 3 si 4 de la centrala de la Cernavoda. Pentru realizarea acestui proiect estimat la 4 miliarde euro a fost creata societatea ENERGONUCLEAR. Actionariatul ENERGONUCLEAR era format din: Nuclearelectrica SA 51%, RWE, GDF SUEZ, ENEL, CEZ, cate 9,15% iar ARCELOR MITTAL si IBERDROLA cate 6,2%. CEZ, RWE, GDF Suez si Iberdrola s-au retras din proiect. Nuclearelectrica a preluat actiunile companiilor care s-au retras din proiect, ramanand alaturi de Arcelor Mittal si Enel. In prezent, Nuclearelectrica cauta noi investitori fiind dispusa sa vanda o mare parte din actiuni astfel incat sa ramana cu o participatie de doar 40%.
  • Termocentrala Doicesti. La Doicesti se doreste realizarea unui grup nou de condensatie de cca. 250 MW, pe carbune din tara si din import. Exista o scrisoare de interes din partea CMEC-China (n.red. China National Machinery & Equipment Import & Export Corporation ), privind o eventuala participare ca investitor la acest proiect. In cazul unui rezultat negativ exista posibilitatea ca centrala Doicesti sa fie inchisa si sa se treaca la  valorificarea acesteia. Pana atunci, SC Termoelectrica SA a demarat deja demolarea grupului nr. 7 de 200 MW (retras deja din exploatare). Pentru constructia grupului de la Doicesti, compania Termoelectrica a purtat cu mari hopuri, din 2008 pana anul trecut, discutii cu Mechel, grup rus cu  activitati in metalurgie si sectorul minier. In cele din urma, Mechel s-a retras de la negocieri.
  • Interconectorul AGRI. Prin proiectul AGRI, vor fi aduse gaze din Azerbaidjan catre Europa. Gazele vor fi furnizate pe ruta Baku (Azerbaidjan)-Kulevi (Georgia)-Constanza (Romania). Gazele din Azerbaidjan vor fi lichefiate in Kulevi si apoi transportate prin Marea Neagra pana in Constanta unde va avea loc un proces de delichefiere prin terminaul LNG. Intr-o prima faza, a putea fi livrate intre trei si opt miliarde metri cubi, urmand sa creasca la circa 20 de miliarde de metri cubi de gaze. In proiect sunt implicate patru state: Azerbaidjan, Georgia, Romania si Ungaria, acestea punand bazele unei companii de proiect cu sediul la Bucuresti.

In domeniul mediului
  • Amenajarea canalului Siret-Baragan, investiţie estimată la 200 de milioane de euro, pentru care vor colabora Ministerele Mediului şi Agriculturii.

In domeniul dezvoltarii regionale
  • Proiectul ECO din cartierul Ghencea Bucuresti, care se intinde pe 100 de ha si care vizeaza constructia a 10.000 de locuinte si infrastructura necesara acestora.
  • Proiectul Esplanada, un proiect de 800-900 de milioane de euro.
  • Proiectul Dunare-Bucuresti (in parteneriat cu Ministerul Transporturilor), "Este un proiect care a fost abandonat, dar valoarea lui nu trebuie sa fie uitata", a spus Boc.
  • Podul rutier peste Dunare in judetele Tulcea-Braila (in parteneriat cu Ministerul Transporturilor).

In domeniul sanatatii
  • Sase spitale regionale de urgenta in Timisoara, Cluj Napoca, Targu Mures, Iasi, Craiova si Bucuresti.

In domeniul Justitiei
  • Un penitenciar care va fi realizat dupa modelul anglo-saxon.
Despre parteneriatul public-privat se vorbeste inca din 2003, insa abia dupa sapte ani, s-a reusit aprobarea unei legi in acest sens, intrand in vigoare in octombrie 2010. In cele din urma, Legea PPP a fost publicata in Monitorul Oficial la 5 octombrie 2010.


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

7257 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Autostrazi (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:05)

    Vlaston Stefan [utilizator]

    Ploiesti-Buzau-Focsani

    Sibiul e in alta parte.

    In sfarsit. I-am criticat de multe ori pentru ca nu concesioneaza infrastructura. Ultima oara aici;

    http://www.contributors.ro/administratie/basescu-poporul-este-neperformant-statul-nu-da-doar-creeaza-oportunitati/
    • 0 (0 voturi)    
      este si Pitesti-Sibiu pe lista (Joi, 28 aprilie 2011, 8:31)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

      Tronsonul Pitesti - Sibiu este pe locul 2 in lista, iar Sibiu - Nadlac se va face cu fonduri europene, nu prin parteneriat public privat.

      Ramane un mister autostrada Transilvania. Nu s-a mai auzis nimic de cateva luni, nici ca da, nici ca ba, stiu ca se vorbea de parteneriat public privat si pentru tronsonul Brasov - Targu Mures.
      • 0 (0 voturi)    
        AVEM PROGRAME zicea Ceausescu. (Joi, 5 mai 2011, 4:37)

        niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

        Singura realizare cu peste 20 de miliarde de euro imprumutati e "autostrada Turda-Campia Turzii (10 Km)
        • 0 (0 voturi)    
          hotie curata (Vineri, 6 mai 2011, 2:34)

          marius [anonim] i-a raspuns lui niculita30

          poi da domnu 20 miliarde inprumutate 10km de autostrada o facea din lingouri de aur si indicatoarele placate cu aur.. hotie curata la parlamentari astea.
    • 0 (0 voturi)    
      Penitenciarul anglo-saxon ”The New Moisty” (?) (Joi, 28 aprilie 2011, 9:30)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

      ...adica Jilva 2
      (...nici o legatura ca ”MIHAI 2”....Doame feri...:) )
      e promis de multi-multi ani
      unor firme dintr-o tara care nu e anglo-saxona.

      PS. Stie cineva cum ar suna
      cuvantul ”jilav” pronuntat in ivrit ?
  • +1 (1 vot)    
    dec 2010 (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:15)

    andy [anonim]

    vorbim oare despre legea PPP-ului care a venit cu raspuns negativ din Bruxel, in dec 2010?
  • +7 (11 voturi)    
    Se vor face! (Miercuri, 27 aprilie 2011, 16:10)

    Magda [anonim]

    Reformele guvernului au scos tara din criza si au asezat-o pe un trend sanatos. Sunt convinsa ca ceea ce vor face Boc si ei lui va fi din ce in ce mai bine pentru Romania.
    Premierul a dovedit ca e de buna credinta si ca stie ce are de facut. Sa avem incredere in el. eu personal am
  • +2 (2 voturi)    
    Autostrada (Miercuri, 27 aprilie 2011, 16:14)

    adi [anonim]

    autostrada ploiesti-buzau-sibiu.mai invatati geografie poate ploiesti-buzau-focsani.
  • +2 (2 voturi)    
    Focsani nu Sibiu (Miercuri, 27 aprilie 2011, 16:59)

    Stefan [anonim]

    Exista proiect pentru autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani nu Ploiesti-Buzau-Sibiu
  • +2 (2 voturi)    
    Vad ca.... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 17:21)

    Chianti [anonim]

    investitorul chinez este ca si turistul japonez, adica peste tot. E asa de ahtiat guvernul roman sa dea garantii de stat investitorului chinez?
  • +2 (6 voturi)    
    ??????????? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 17:34)

    ...... [anonim]

    Nu inteleg pt ce e nevoie de proiectul Esplanada??Inteleg ca miticii au nevoie de metrou, pasaj suprateran , stadion nou, toate astea din banii de bugetul de stat , dar acum mai au nevoie si de fitze de cladiri inalte tot din bani proveniti din bugetul de stat??Pt ce exista investitori privati oare ??Dc nu se face esplanada inseamna ca nu exista cerere pt asemenea cladiri, dar s-au gandit astia ca pe langa casa poporului, biserica nemuriri neamului de vro 120 m proportionala cu casa poporului mai tb si niste cladiri inalnte ca sa fie proportional nu numai pe orizontala cat si pe verticala.Astept si eu cu interes sa se mai investeasca si in alte orase nu numai la mitici in jegul ala de oras.Si se mai mira unii de ce banatenii si ardelenii cer autonomie economica , oricum mai repede sau mai tarziu tot acolo se ajunge
    • +1 (1 vot)    
      Investitie (Miercuri, 27 aprilie 2011, 18:46)

      Ion Ionescu [anonim] i-a raspuns lui ......

      Daca astepti nu o sa vina nimeni sa investeasca, in cazurile de mai sus statul pune la dispozitie teren sau putin mai mult de atat...altfel nu s-ar chema PPP
      Iar legat de cine pe unde cheltuie bani, avand in vedere cate impozite se strang in Bucuresti cred ca nu sunt necesare prea multe comentarii legate de investitii. Eu unul as fi foarte multumit sa existe autonomia locala la un nivel cat mai mare fiecare dupa posibilitati !
      Orice constructie genereaza la randul ei taxe impozite si locuri de munca dar probabil in papuris e mai greu cu economia.
      • +2 (6 voturi)    
        >>>>>>>>>>>> (Miercuri, 27 aprilie 2011, 22:35)

        ?? [anonim] i-a raspuns lui Ion Ionescu

        Pai intr-un stat centralizat in care mai toate impozitele se strang in capitala ce ar mai fi de comentat???Toate firmele mari platesc impozitele in Bucuresti, iti dau N ex de firme care au doar sediu social si 5 secretare in Bucuresti si productia in tara dar ele contribuie cu taxe si impozite in Bucuresti.Vreau si eu un stadion nou in Timisoara, Brasov, C-ta, etc, vreau si eu bani de pasaje subterane ( alea supraterane mi se par depasite dar acolo la voi e bine) , vreau si eu bani de reabilitare de linii de tranvai de ex dc la voi se poate reabilita metroul precum si cumpararea de tramvaie noi dc la voi se pot cumpara garnituri de metrou cu bani de la bugetul de stat, vreau si eu multe.Vezi tu mai toate se intampla in Bucuresti iar restul oraselor nu primesc nimic decat niste firimituri.Atata timp cat se pastreaza centralizarea asta excesiva e si normal ca in Romania sa se dezvolte un singur oras iar cei care vor sa castige mai bine sa fie obigati sa merga in tiganie .Nimeni nu merge de placere in tiganie dc ar avea sansa sa castige cat de cat decent la el acasa dar asta e f greu intr-un stat centralizat si asta se vede nu numai la noi ci si in restul tarilor.De ex in Franta e cam la fel ca noi exista Parisul si restu nici nu se compara, dc luam Elvetia, Germania state descentralizate se observa o distribuire mult mai uniforma a bogatiei
        • +1 (1 vot)    
          De acord (Joi, 28 aprilie 2011, 8:30)

          Descultzz [utilizator] i-a raspuns lui ??

          Subscriu. Daca impozitele firmelor mari ar ramane in provincie, alta ar fi situatia. Astfel avem un fel de "stat in stat".
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Joi, 28 aprilie 2011, 11:24)

            Aph [anonim] i-a raspuns lui Descultzz

            Va recomand putina documentare inspre a intelege diferenta dintre taxa, impozit si mai apoi taxe si impozite locale. Impozitul pe profit al firmelor, indiferent unde isi au sediul, ajunge in Bucuresti de unde Guvernul il aloca inspre investitii in functie de prioritati in toata tara. In schimb, daca firma are sediul cu 5 secretare in Bucuresti si 3 fabrici in tara, atunci isi plateste taxele locale aferente la bugetele locale - deci nu in Bucuresti. Stadioane, linii de tramvai si pasaje subterane - majoritatea se fac cu bani de la bugetul local.
        • 0 (0 voturi)    
          . (Joi, 28 aprilie 2011, 11:42)

          un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui ??

          Ca idee, ieri am servit la masa un mustar produs la Tecuci de o firma cu sediul social la Iasi.

          E normal, orice oras mare concentreaza bogatia. Nu m-ar mira ca multe firme din judetul aparent sarace Mures, Bistrita-Nasaud, Salaj, Maramures sa plateasca taxele la Cluj.

          Cat despre cat primeste fiecare, vezi aici niste cifre:
          http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/doua-romanii-una-consuma-alta-plateste-190534-pagina1.html#top_articol
          http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/doua-romanii-una-consuma-alta-plateste-190534-pagina2.html#top_articol

          Daca imparti la populatie, o sa vezi ca Bucuresti-Ilfov primeste per capita doar cu putin mai mult decat primesc Cluj sau Timis. (Daca populatia reala Bucuresti-Ilfov e de 3 milioane de locuitori, cum spun unele estimari, Bucuresti primeste per capita cu 15% mai mult decat Timis)
    • 0 (0 voturi)    
      Inteleg ca miticii (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 17:05)

      lisaliza [anonim] i-a raspuns lui ......

      ,din pacete nu miticii vorsta in acele locuinte, ci tot veniturile din tara care au venit in bucuresi faca un viitor... noi, care suntem dati afar diate de la stat nu ajngem la ele... sa fim seriosi..
  • -2 (8 voturi)    
    da' o Casa a Poporului? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 19:03)

    Codruta N [utilizator]

    Macar una mica-mica, acoloooo.... ca vad ca utecistii astia frustrati, in lipsa de ceva idei normale in capete, re-aduc pe tapet o GRAMADA de "proiecte" reciclate, de-ale lui Ceausescu...

    Daca nu de altceva, macar ia ganditi-va: CATI bani ar putea sa dea statul unor firme pediste, daca s-ar apuca de lurari la o Casa a Poporului - ce? bietii oameni nu au nevoie de bani de la Stat, pe asha o criza? >:)
    • +3 (3 voturi)    
      reciclarea-reciclarii (Miercuri, 27 aprilie 2011, 22:58)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      mai citeste si ai sa afli ca proiectele "lui Ceausescu" pe care zici ca le recicleaza astia, au fost la randul lor reciclate de Ceausescu, ideile fiind mai vechi. De exemplu canalul Dunare-Bucuresti. Casa Poporului a fost cred una din putinele idei originale ceausiste.

      Nici macar catedrala neamului invocata de cineva mai sus nu e vreo idee noua; se cacaie sa o faca de vreo 100 de ani. Ce-i drept aia care o reuseasca o sa-si scoata parleala pe toata intarzierea cu inca o megalomanie. De la nicio catedrala ortodoxa in Bucuresti (cea patriarhala e de fapt o biserica mai maricica) o sa ajungem in extrema cealalta.
  • +1 (1 vot)    
    autostrazi (Joi, 28 aprilie 2011, 10:37)

    acinigrev [anonim]

    se pare ca pt partea de nord a tarii nu exista proiect de autostrada desi ne calcam in picioare si cu masinile pe E 85 ... poate o vom construi noi singuri cei care ne ducem in nord ...
  • +1 (1 vot)    
    Au uitat? (Joi, 28 aprilie 2011, 10:44)

    gigi [anonim]

    Magistrala de la metrou (aflata in procedura de achizitie pentru servicii de proiectare si AT pentru AM) nu mai reprezinta interes pentru dnul Ministru. Sau exista lista de PPP la fiecare primarie?
  • 0 (0 voturi)    
    Why Investitori Chinezi? (Joi, 28 aprilie 2011, 11:33)

    Brainstorm [anonim]

    Lasand chinezii la carma vom arunca sigur banii pe fereastra. Vor construi autostrazi care nu vor rezista mai mult de 4-5 ani. Calitatea produselor chineze este efemera; lasti'o balta cu chinezii.
  • 0 (0 voturi)    
    Ploiesti-Buzau-Focsani in PPP? (Vineri, 29 aprilie 2011, 13:34)

    Vasile [anonim]

    Nu inteleg de ce autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani este inclusa in PPP atat timp cat acest tronson este inclus si in coridorul rutier pan-european IX si ar putea beneficia de finantare nerambursabila de la UE pe modelul coridorului IV Bucuresi-Constanta sau Sibiu-Nadlac?
  • 0 (0 voturi)    
    autoarei articolului (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 23:29)

    monica L [anonim]

    Madame, nu inteleg de ce ma cenzurezi fiindca iti luminez oleaca neuronii gramaticali. Faptul ca un politician semianalfabet foloseste termenul parteneriate public-private (private pluralul privatei?) nu te scuza pe mata la perpetuarea ineptiei...
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai cenzurati, hotnews (Duminică, 1 mai 2011, 14:17)

    monica L [anonim]

    Faptul ca cenzurati sistematic opiniile spune mult despre siguranta cu care va faceti profesia, hotnews.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi