Pierderile Tarom au crescut anul trecut cu 41,6%, la 332,48 milioane lei

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 10 iunie 2011, 15:14 Economie | Companii

Tarom a inregistrat anul trecut pierderi de 332,48 milioane de lei (78,97 milioane de euro), cu 41,6% mai mari decat in 2009, pe fondul "scaderii puterii de cumparare a pasagerilor si a cresterii cheltuielilor de operare", potrivit datelor remise de operatorul aerian.

Pe parcursul anului 2010, compania a realizat venituri de 1,28 miliarde de lei, in crestere cu 15% fata de anul anterior, in vreme ce cheltuielile au ajuns la 1,62 miliarde de lei, fiind cu 20% mai mari decat in 2009. In acelasi timp, cifra de afaceri a urcat cu 13%, la 918,64 milioane lei.

Reprezentantii Tarom spun ca rezultatele au fost afectate de majorarea cu 29% a cheltuielilor cu combustibilul, impactul acestor costuri fiind de 19 milioane de euro, in vreme ce eruptia vulcanului Eyjafjallajokull din Islanda in aprilie 2010 a avut un impact financiar de 4,87 milioane de euro.

"Un alt factor care a condus la rezultatul financiar actual a fost reprezentat de devalorizarea leului si a euro in raport cu dolarul american. Pe rutele intraeuropene, toti operatorii de transport aerian au raportat pierderi in 2010, cauzate de cresterea pretului petrolului si de numeroasele taxe impuse companiilor aeriene de catre guvernele mai multor tari europene", se arata in comunicatul companiei.

Oficialii transportatorului aerian motiveaza rezultatele financiare slabe si prin contextul economic dificil, in care scaderea drastica a puterii de cumparare a pasagerilor a condus la orientarea acestora spre segmentul low-cost, in vreme ce restrangerea activitatii multor firme a condus la un trafic de business redus. Problemele financiare ale companiilor, un sistem bancar afectat de criza, taxele ridicate percepute de aeroporturi, pretul petrolului aflat in continua crestere, sunt alte cauze care au condus la rezultatul negativ al companiei, mai spun reprezentantii Tarom.

Desi "scaderea drastica a puterii de cumparare a pasagerilor a condus la orientarea acestora spre segmentul low-cost", numarul de pasageri a crescut cu 23,6% fata de anul anterior, la 2,19 milioane. Gradul de incarcare a curselor Tarom inregistrat in 2010 a fost de 62%, cu 6 puncte procentuale peste cel din 2009.


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

645 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    bilet tarom (Vineri, 10 iunie 2011, 15:34)

    alex [anonim]

    a trebuit sa zbor si sa imi cumpar bilet intr un interval de timp scurt (nu foarte scurt, o saptamana inainte de zbor).

    am hotarat ca inainte de cursele lowcost sa incerc tarom. biletul , dus-intors , m-ar fi costat 1300e (bruxelles-bucuresti-bruxelles).
    este adevarat ca tarom are 2 zboruri pe zi, si la ore mai bune decat celelalte companii, dar, la celelalte companii biletul era sub 200.

    nu vreau sa compar tarom cu o comapnie low cost, dar cand diferenta de pret se calculeaza intre 170 si1300, pentru 3 ore de zbor, eu nu as alege tarom nici daca imi este decontat zborul.

    ma voi uita mereu si la tarom la pretul biletelor dar pana acum nu am gasit niciodata o oferta macar comparabila (as da sa zicem 400e in loc de 150 pentru plusul de confort ca nu eu platesc biletul, dar 1000 nu as da nici din buzunarul firmei, din principiu)
  • +1 (1 vot)    
    Management defectuos (Vineri, 10 iunie 2011, 16:42)

    Alex [anonim]

    tarom are printre cele mai proaste ore de zbor catre Europa de Vest, excluzand Paris si Amsterdam. Calitatea oferita e peste medie, insa prefer sa merg cu Lufthansa/BA/CSA/Austrian la ore convenabile, decat sa merg cu Tarom la ore ciudate. Exemplu bun e Dubai, Istanbul (Tarom are 20-30% incarcare, Turkish 80-100%), Viena, Londra, toate orase pe care altii fac trafic foarte bun, si unde Tarom e falimentara.

    Degeaba dau ei vina pe vulcan si pe pretul petrolului, ca anul trecut asta din urma nu a crescut.
  • +1 (1 vot)    
    tarom (Vineri, 10 iunie 2011, 16:46)

    cric [anonim]

    De 2-3 ori pe an calatoresc la Dubai. O companie din Dubai imi plateste biletul. O singura data au ales Tarom, din necesitate, in rest si-au motivat optiunea cu diferenta mare de cost intre austria line ori turcia line si Tarom. In plus au aratat si arata inflexibilitate la greutatea bagajelor.
  • +1 (1 vot)    
    pai de ce sa zbor cu voi,mai frati tarom (Vineri, 10 iunie 2011, 19:44)

    toma [anonim]

    aveti tarifele cele mai mari !
    si nu oferiti nimic in plus ! (basca ore aiurea !)
    pai la ce preturi aveti fata de celelalte companii ar trebui sa aveti inclus si un masaj erotic pe durata zborului !
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Vineri, 10 iunie 2011, 20:27)

    paul [anonim]

    problema e ca au gradul de incarcare foarte mic
    si prea multe avioane, ma rog fiecare a avut grija comisionului si au cumparat si daca nu le trebuia cu adevarat, si de prea multe tipuri
    si ca la orice companie de stat, sunt mult prea multi, mai ales ca au externalizate serviciile

    intr-adevar orare aiurea - daca se intreaba doamna de traficul de biznis, ma rog aici ma gandesc eu ca probabil tarom asteapta sa aterizeze la prima ora cursele din tara, si de la 9-10 incolo incepe sa zboare pe destinatiile externe

    si niste echipaje foarte heterogene la cabina - unele din cale afara de amabile, si altele care abia asteapta sa traga perdelutzele sa citeasca libertatea pe scaunele de la biznis - cred ca acelasi sictir general si la o parte din piloti, (de exemplu la cei care au frecat pe BGD cu fundul de pista )

    si scaunele cele mai proaste din cate companii de linie am zburat, din pacate

    si la destinatiile europene - cele mai mari tarife comparate cu o companie de linie care zboara pe acelasi aeroport, bilet luat in aceeasi perioada

    nu ma pot abtine sa nu zic si de revista aia cretina glossy - aia lipsea tichia de margaritar la tarom :)
  • 0 (0 voturi)    
    curse catre Paris foarte bune (Vineri, 10 iunie 2011, 23:18)

    mihai [anonim]

    Eu sunt multumit de serviciile Tarom. Cel putin pentru zborurile catre Paris, e cea mai buna optiune pentru mine. Preturile nu sunt deloc exagerate (in jur de 250 de Euro Paris-Bucuresti-Paris), aeronove bune, orare de zbor convenabile, echipaj de bord atent. Nu am de ce sa ma plang!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică