Arbitrul pietei utilitatilor publice vrea sa interzica inchiderea caloriferelor daca exista repartitoare: "Smecheria" de a beneficia de caldura venita prin pereti contravine Constitutiei. Poti sa pleci si la Paris, nu conteaza!

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 6 februarie 2014, 20:34 Economie | Consumator

Presedintele ANRSC, Doru Ciocan, vrea sa fie interzisa prin lege inchiderea caloriferelor in apartamentele cu repartitoare, pe motiv ca "smecheria" de a beneficia de caldura venita prin pereti de la vecini ar fi o incalcare a Constitutiei, in legatura cu care s-au primit numeroase plangeri, scrie agentia Mediafax.

Ideea introducerii unei contributii obligatorii pentru caldura furnizata "prin pereti" de apartamentul vecin a fost lansata si in 2003, de un consilier al ministrului de atunci al Administratiei Publice, Octav Cozmanca (PSD), consilier demis din functie in urma scandalului rezultat.

Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC), Doru Ciocan, a declarat ca se pune problema interzicerii inchiderii caloriferelor si ca va fi facut "un studiu" pentru a se stabili "modul in care se asigura incalzirea in apartamente", iar ulterior, in functie de rezultate, ar putea fi modificata legislatia in vigoare, inclusiv in sensul obligarii proprietarilor sa mentina un anumit nivel al temperaturii in locuinte.

Intrebat care sunt ratiunile acestei intentii, Ciocan a spus: "Cititi articolul 44 din Constitutie. Sa-l respectam! E pe asigurarea confortului oamenilor si sanatatea cladirilor".

Articolul din legea fundamentala la care face referire seful ANRSC are ca obiect dreptul de proprietate privata, care "obliga la respectarea sarcinilor privind protectia mediului si asigurarea bunei vecinatati, precum si la respectarea celorlalte sarcini care, potrivit legii sau obiceiului, revin proprietarului".

Solicitat sa spuna daca prin interdictia pe care o doreste nu se incalca tocmai dreptul de proprietate privata, Ciocan a fost vehement: "Ce drepturile omului? Sunt apartamente unde stau sapte copii. De ce sa se imbolnaveasca copiii de la mucegai? Ca tine caloriferul inchis?".

Argumentul lui Ciocan legat de sanatatea cladirilor pleaca de la starea "blocurilor lui Ceausescu". "Blocurile lui Ceausescu, stiti cum le-a facut...Trebuie sa le pastram", a spus el.

Intrebat, in eventualitatea ca interdictia va fi litera de lege, daca vor trebui sa tina caloriferul deschis cei care pleaca de acasa pentru o perioada mai lunga de timp, in concediu, de pilda, presedintele ANRSC a raspuns: "Poti sa pleci si la Paris, nu conteaza!".

Doru Ciocan nu a putut sa ofere detalii despre cum s-ar putea aplica prevederea pe care si-o doreste, respectiv cine si cum va controla daca toti locatarii tin repartitoarele "pe plus". Cert este ca intentia sa face obiectul unui studiu. "O sa vedem. Facem un studiu", a raspuns el.

Potrivit sefului ANRSC, in legatura cu subiectul inchiderii caloriferelor "sunt plangeri si de o parte, si de alta". Asadar, perspectiva interdictiei de a inchide caloriferul ii revolta pe cei care considera ca e dreptul lor sa-si regleze cum doresc nivelul de caldura din apartament, cata vreme chiar acesta este rolul repartitorului.

In privinta situatiei ipotetice ca un locatar sa aiba nevoie, din motive medicale, de o anumita temperatura in apartament, fie aceasta scazuta sau ridicata, Ciocan este de parere ca "nu poti sa multumesti pe toata lumea". "Stiti vorba aia: omul are cinci degete la o mana si nu sunt la fel", a mai spus el.

Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice este institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. Institutia are ca scop reglementarea si monitorizarea la nivel central a activitatilor din domeniul serviciilor comunitare de utilitati publice aflate in atributiile sale.

Doru Ciocan conduce ANRSC din mai 2012, el fiind anterior consilier judetean in Bistrita-Nasaud.

In 2003, in contextul debransarilor masive de la sistemul centralizat de incalzire si al eforturilor Guvernului PSD de a proteja RADET, Corneliu Stelniceanu, consilier in Ministerul Administratiei Publice, declara ca locatarii care isi vor monta centrale termice vor fi obligati sa achite, incepind cu iarna viitoare, o parte din cheltuielile pentru incalzire suportate de proprietarii apartamentelor nedebransate.

El motiva ideea prin faptul ca locuintele debransate de la sistemul centralizat de incalzire beneficiaza de o temperatura minima de circa 15 grade Celsius - asigurata atit de conductele de tranzit cu apa calda care fac legatura cu apartamentele conectate la acest sistem, cit si de caldura ambientala provenita de locuintele vecine,  desi temperatura exterioara este de 0 grade.























12606 vizualizari

  • +54 (56 voturi)    
    sa muriti voi (Joi, 6 februarie 2014, 20:39)

    clarice [utilizator]

    Daca am repartitoare la ce le mai am daca nu pot sa le inchid.
    • +34 (36 voturi)    
      Stiti vorba aia (Joi, 6 februarie 2014, 23:20)

      roadrunner2n [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      "Ciocan are 5 neuroni si nici aia nu functioneaza toti la fel"
      • +12 (16 voturi)    
        unde ai vazut tu ciocan cu neuroni?! (Vineri, 7 februarie 2014, 8:03)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui roadrunner2n

        Ciocanul asta e lemn 100%. Acum urmeaza politia caloriferelor, care sa faca descinderi inopinate sa masoare temperatura din casa noaptea. Pentru ca atunci e cu adevarat frig.
        Si, evident, nici cei care stau in case detasate nu mai au voie sa inchida caloriferele, pentru ca asta ar insemna discriminare.
        • +6 (8 voturi)    
          Caldura prin pereti (Vineri, 7 februarie 2014, 8:41)

          aladdin [utilizator] i-a raspuns lui catelu

          Cea mai idioata chestie. Cazul meu, concret. Am centrala termica. Apartamentul de deasupra la fel, numai ca proprietarul e plecat de ani buni in Italia, deci 0 caldura. Dedesubt, o pensionara care si ea lipseste de vreo doua luni. Oricum, inchide caldura peste tot mai putin in camera in care doarme ca deh, are repartitoare, nu? Vecinii cu care ma invecinez lateral, au ambii centrala. In aceste conditii, mi-a venit de plata vreo 40 lei caldura primita prin pereti si prin cele doua tevi care trec prin apartamentul meu (inca nu le-am izolat pe toate, doar una din 3). Nu mai spun ca la mine in casa sunt 22-24 grade, ca cei mici se joaca mult pe jos.
          • 0 (4 voturi)    
            Esti in eroare (Vineri, 7 februarie 2014, 11:28)

            Barthales [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

            Ti-a venit de plata caldura consumata pe coloane si cota parte din consumul comun al blocului. Tocmai pentru a te proteja si pe tine de apartamentul de jos care ia caldura de la tine pentru ca tine caloriferele inchise, se pune problema sa oblige toate apartamentele sa realizeze o minima temperatura in casa pe propriile calorifere, nu sa ia de la tine.
          • +3 (5 voturi)    
            O alta situatie concreta. (Vineri, 7 februarie 2014, 11:45)

            dora si profa in acelasi timp [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

            O situatie hilara am si eu.Din 20 de apartamente doar unul e racolat la incalzire centrala.Si am fost obligati toti 19 proprietari sa platim caldura din tevile ce traverseaza peretii blocului.In loc sa ni se plateasca noua ca incalzim blocul..........Dedesupt am si eu o pensionara care se afla la un azil in urma unui infarct.Apart.e neincalzit.
            In urma plangerilor repetate,doamna care nu are centrala,si-a modificat sistemul de incalzire (exact nu stiu cum) are un singur calorifer, iar noi ceilalti platim o cota mai scazuta .De ce,nu stim.
        • -3 (9 voturi)    
          eu il sustin, dar nu asta e solutia (Vineri, 7 februarie 2014, 9:44)

          jescu [utilizator] i-a raspuns lui catelu

          Am vecinii de jos si de sus care nu dau drumul la calorifere. Se incalzesc de la ceilalti vecini, adica si de la mine. Desi au caloriferul oprit, tevile care trec pe la ei prin casa, din podea spre tavan, au 2.5m lungime, adica cat un calorifer serios. Pentru tevile astea ei platesc o suma simbolica. Solutia e sa se taxeze ca un calorifer normal si tevile astea. Si pentru caldura pierduta prin pereti este o solutie, se pot face calcule dar e complicat. Solutia generala ar fi ca 50% din caldura consumata de o scara de bloc sa se imparta la comun, restul de 50% sa se calculeze conform repartitoarelor. In felul asta cine nu deschide repartitorul ar plati ceva pentru caldura primita indirect. Asta e adevarul din punctul meu de vedere...
          • +1 (3 voturi)    
            50% e enorm (Vineri, 7 februarie 2014, 10:33)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

            Se spune ca fiecare grad in plus in casa creste costul cam cu 5-6%. Daca eu am 16 grade in casa iarna (cum se intimpla in toata Europa) iar tu ai 25% (cum face de obicei romanul), diferenta de cost e deja mai mare de 50%, asha ca ajung eu ala cu 16% sa-ti platesc tie caldura.
            Daca vrei sa nu pierzi caldura prin pereti, n-ai decit sa-i izolezi (peretii interiori pe interior), nu sa obligi vecinii sa incalzeasca apartamentul.

            Hai intii sa izolam blocurile, sa punem peste tot termopane, si abia dupa aia sa ne punem problema caldurii pierdute prin peretii interiori.
            • 0 (0 voturi)    
              daca calculezi bine (Vineri, 7 februarie 2014, 13:36)

              jescu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              In momentul asta eu platesc 400lei. Cei 50% la comun ar insemna ca 200lei s-ar imparte in 2, adica 100lei eu si 100lei vecinul care nu da drumul la calorifer. Restul de 200 lei(ceilalri 50%) ar reveni doar mie ca doar eu dau drumul la repartitor. Deci dupa noul calcul(50% la comun) eu as da 300lei si veciunul 100lei. In loc sa dau eu 400lei si el ~0lei. Mi-e mi se pare destul de fair pentru ca prin tevile alea de 2.5m si prin pereti ii se incalzeste si lui casa de 100lei.
              • 0 (0 voturi)    
                Mai fair ar fi (Vineri, 7 februarie 2014, 16:58)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

                Mai fair ar fi sa izolezi tevile alea si sa scapi de problema cu caldura peirduta prin tevi. Se rezolva simplu cu oleak de vata minerala si cu oleak de rigips.
                Doar ideea de a obliga pe cineva sa plateasca pentru un serviciu pe care nu-i doreste mi se pare periculoasa.
          • +1 (1 vot)    
            scoate tevile!! (Vineri, 7 februarie 2014, 11:52)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui jescu

            Ar trebui sa-ti ceara EI bani, ca lasa tevile tale sa treaca prin casa lor!
          • 0 (0 voturi)    
            Tevile sa fie pe afara (Vineri, 7 februarie 2014, 16:15)

            EagleEye [utilizator] i-a raspuns lui jescu

            Nu sunt de acord cu tine.Eu zic ca ei ar trebui sa plateasca mie,pentru ca las tevile sa treaca prin apartamentul meu.Daca nu-i convine,atunci sa scoata tevile si sa-l mute undeva in exterior.Eu am apartamentul meu si incalzesc cum si cat vreau,nu am nevoie de tevile alea.
      • +2 (4 voturi)    
        Vorbiti prostii (Vineri, 7 februarie 2014, 11:20)

        Barthales [utilizator] i-a raspuns lui roadrunner2n

        Acum, factura generala a blocului, calculata si emisa de RADET conform consumului masurat de contorul de la bransament (toate blocurile au acest contor), se imparte in 3 componente:
        1. consumul comun facut de instalatia din spatiile comune inclusiv subsol - asta se imparte intre toate apartamentele in functie de suprafata apartamentelor;
        2. consumul coloanelor din apartamente - asta se imparte intre toate apartamentele in functie de puterea coloanelor;
        3. consumul caloriferelor - asta se imparte intre toate apartamentele in functie de repartitoare.

        Mai departe discutia este urmatoarea: Sunt apartamente care tin inchise toate caloriferele. In felul acesta ei consuma prin transfer termic de la vecini. Cu alte cuvinte, vecinii lor pentru a ajunge in camera la temperatura dorita trebuie sa consume mai mult pe propriile calorifere, iar o parte din aceasta caldura se duce la vecinul care tine toate caloriferele inchise si da index 0.
        Problema ridicata este daca nu cumva ar fi corcet ca toate apartamentele sa fie obligate sa asigure in camera o minima temperatura consumand pe propriile calorifere si implicit platind acest consum, si sa nu astepte caldura venita de la caloriferele vecinilor. Consider ca temperatura minima trebuie sa fie de 16-17 grade.
        Atentie! Pe bloc nu se plateste nimic in plus. Este vorba de impartirea echitabila a facturii emise de RADET.
        Inca o data. Tot consumul blocului este inregistrat la bransament de contorul RADET si este facturat de RADET dupa acest contor.
    • +28 (30 voturi)    
      Nu mai stiu ce taxe si impozite sa inventeze (Joi, 6 februarie 2014, 23:46)

      Fane Babanu [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      Asta e neam cu ala care vrea sa interzica circulatia incepatorilor pe timp de noapte, ruda cu cei care au dat drumul la noile coduri, ruda prin alianta (politica) cu plagiatorii, var indepartat cu ala care vrea ca Nea Vasile sa plateasca pogonul de pamant sau masina Dacia prin banca ca sa plateasca comisioane. Cine i-a votat pe astia??? Cand Basescu si Macovei vor sa faca curatenie erau luati peste picior. Ma uimeste celmai mult nu toleranta romanului ci indiferenta lui gen: " nu stiu cum functioneaza si nici nu ma intereseaza, eu nu mai votez". In loc sa isi puna mintea la contributie si sa isi dea seama ca poporul are puterea prin vot ... sau prin revolutie
    • +25 (25 voturi)    
      si pe cei fara repartitoare ce fac? (Joi, 6 februarie 2014, 23:55)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      Ei au sau nu voie sa-si inchida robinetii ??
      Sau in cazul lor, apartamentele nu prezinta transfer termic ?!?
      Ei de regula deschid si fereastra de obicei...sa plece mai usor caldura in surplus, fara sa se chinuie prin ai pereti...
      • +4 (4 voturi)    
        Cei fara repartitoare (Vineri, 7 februarie 2014, 10:35)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Cei fara repartitoare tin oricum caloriferul la maxim pentru ca plata e la comun.
    • +3 (3 voturi)    
      nu va impacientati (Vineri, 7 februarie 2014, 10:09)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      Aata /// vorbeste ca sa se afle in treaba.
      Chiar si consumul comun se plateste...adica energia termica care trece prin coloanele comune (de apartament sau de scara) se plateste.
      Eu am platit spre ex 150 ron la caldura in luna dec....din care 80 ron a fost inregistrat de repartitoare, iar 70 ron a fost energia termica caldura...cea care vine prin tevile comune,
      Chiar si cei debransati, care au centrale de apartament, tot platesc cativa zeci de ron pe luna pt caldura din tevile comune..
      ///consumul comun (adica energia care trece prin tevile comune) se platesc de toti.
  • +48 (48 voturi)    
    voila (Joi, 6 februarie 2014, 20:43)

    Eugen_ [utilizator]

    Uite, asta e una din magariile pe care le vor face uselistii litera de lege in timp ce noi, publicul, ne discutam despre injumatatirea ratelor la 50 de mii de oameni.

    Bai viteazule, dar de ce si-a mai pus lumea repartitor, nu tocmai pentru a-si putea regla cum vrea (chiar inchizand, culmea) temperatura din casa?

    Presa il va intreba desigur si pe ponta ce parere are. Raspunsul acestuia va fi "nu stiu, eu am fost la olimpiada la Soci cand s-a pus problema. Ce, n-ati vazut pe facebook?".
    • +33 (33 voturi)    
      Ba pardon! (Joi, 6 februarie 2014, 21:20)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      O să zică "Îl susţin!" fără să aibă habar despre ce e vorba. Cum l-a susţinut şi pe Fenechiu...
    • +48 (52 voturi)    
      Ni se trage de la Marga... (Joi, 6 februarie 2014, 21:37)

      Serban. B [anonim] i-a raspuns lui Eugen_

      Caloriferul inventat de romani este cea mai proasta inventie posibila. Il pui in casa si nu ti-e mai cald. Pana una alta rahat. Eu daca dorm la temperatura peste 20 de grade ma doare capul a doua zi dimineata. Vreau de asemenea vara sa imi plateasca toti locatarii aerul conditionat cu care eu racesc blocul.
    • +13 (15 voturi)    
      Stai sa vezi ce au mai gasit (Vineri, 7 februarie 2014, 0:17)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Se vorbeste de catre unii "specialisti" (in fraude) de schimbarea sistemului de distributie din vertical in orizontal. Sa-ti taie tevile verticale si sa-ti puna altele pe langa podea.
      Si sa plece tevile de caldura de la usa si sa-ti gaureaca toti peretii sa iti mute mobila pentru a intinde tevile orizontal si la vedere prin casa, pentru a avea un singur contor ce poate ajunge la 2500 lei, in loc de 3 repartitoare care costa 100 lei fiecare.
      Lucrari, licitatii, contracte...in 8 ani ne spoliaza astia si dispar in lumea larga...o frumusete!!!
    • +1 (1 vot)    
      voila,ai dreptate (Vineri, 7 februarie 2014, 11:52)

      dora si profa in acelasi timp [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Eu zic asa:daca ponta lipseste mereu in momentele fierbinti cand ar trebui sa raspunda pentru luarea deciziilor si gestionarea tarii,n-am fi mai sa lipseasca de tot si sa ne lase in pace?
  • +42 (42 voturi)    
    cine mai este... (Joi, 6 februarie 2014, 20:44)

    schroedinger [utilizator]

    SI /// asta?
    De unde-i scoateti frate? Auzi: "smecheria de a beneficia de caldura venita prin pereti de la vecini"!
    Te doare capul!
    • +36 (36 voturi)    
      Eheee (Joi, 6 februarie 2014, 22:14)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Zi de zi sunt surprins de nivelul de profesionalism din institutiile statului. Dar si mai mult ma surprinde viziunea pe care o au si directia in care vor sa duca aceasta societate...
      Eu i-as recomanda si lui, si altora ca si el, aflati in functii de conducere prin mai stiu eu ce institutii....fratilor, faceti studiile despre care vorbiti, analizati situatia avand niste date in fata si alaturi de niste specialisti in domeniu, si abia apoi veniti cu declaratii de genul asta.
      Ce caldura prin pereti? Tu stii despre ce vorbesti sau esti din ala cu psihologia la seral si acu te ocupi de reglementarea serviciilor? Cum sa-ti treaca vreodata prin minte sa obligi un om sa tina caloriferele la o temperatura minima? Da ce facem daca eu stau la casa si imi pun in pericol numai cladirea mea, proprietate personala...? Da poate-s mai gras si nu pot trai cu 18 grade permanent in apartament....ce fac, deschid geamu doar ca sa-ti platesc tie caldura?

      Ma, voi ganditi? Ar trebui, inainte de a ajunge intr-o pozitie de conducere (la stat, evident), sa se dea un IQ test obligatoriu, iar care e sub 100-110...la revedere.

      Asemenea aberatie n-am auzit in viata mea...
      • +21 (29 voturi)    
        Poate... (Joi, 6 februarie 2014, 22:34)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        Poate scrisoarea lui Gadea catre Obama sa o egaleze in imbecilism.
  • +38 (42 voturi)    
    dementa (Joi, 6 februarie 2014, 20:55)

    FPop2013 [utilizator]

    Asta este dementa uslinoasa. Au turbat, nenorocitii astia. Bai frate, care i-a votat pe astia, care i-ati adus la putere ? Sa va fie de bine, na!
    • +16 (18 voturi)    
      Off topic, dar despre cum e cu stampila la tara (Joi, 6 februarie 2014, 23:16)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui FPop2013

      Da, evident ca sunt turbati si tunati prin media de care dispun, de aceea, fiecare dintre noi avem obligatia sa reciclam, sa trepanam cate 3 votanti asistati social si fara discernamant, la un pahar de vorba (mai ales din mediul rural).

      *Scenariu posibil: " Ba' nene da' matale de ce ai cap pe umeri? Sa-ti spuna primarul, popa, vecinul cel simpatic sau ala de la televizor, cu cine sa votezi?! Si ce-ti da primarul asta de-ti zice sau un altul? Niste promisiuni ca te rezolva cu ceva sau ce?!... 1 kil de ulei, unul de zahar si unul de faina? Ba', esti prost?!... Nu-ti da un camion, iti da 1 kil', intelegi... Iti da un kil si pentru ala esti maimuta sau un nimeni, esti omul cu stampila la kil, intelegi asta?! Unde e demnitatea ta?! Se scarpina altul la coaie pentru tine, ba', ce esti bou... Nu-ti e rusine de tine?! / Etc.

      Daca ati inteles care este SISTEMUL, veti face asta.
  • +47 (49 voturi)    
    bai boule... (Joi, 6 februarie 2014, 20:59)

    qwerasdf [utilizator]

    Pe mine cu centrala de apt cine ma plateste cand tin caloriferele fierbinti? Caldura de la mine unde se duce? Cine ma despagubeste pe mine pentru faptul ca tevile blocului trec prin casa mea, proprietatea mea... asta cu tinutul repartitoarelor deschise mi se pare o idiotenie cat casa. Oricum exista, din cate stiu, o cota parte platita deja pentru caldura transferata prin pereti. Deci ce mai vreti voi sa va dam? O sa ajungem sclavii vostrii. Lasati-ne in curul gol caci noi suntem niste vite proaste si inghitim... nu mai stiti de unde sa scoateti bani. Romani, prosti vom fi si ne vom merita soarta asta stupida daca psd/usl si ceata lor de mafioti insetati dupa bani si avere... vor fi alesi din nou. Proasta natie vom dovedi ca suntem...!
    • +22 (26 voturi)    
      us-sti comunisti (Joi, 6 februarie 2014, 21:09)

      FPop2013 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Mai e ceva de spus ? Q.E.D. Sa mai taca din gura mazetele trotinetele, finutzele maimutzele si evoque-ii ///.Ciocu mic, vorba aia...
    • +32 (34 voturi)    
      de ce jignesti boii? (Joi, 6 februarie 2014, 21:41)

      nero61 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Pe tine cu centrala cine te plateste cand dai drumul la centrala la 1 oct si ii incalzesti pe ceilalti o luna doua pana da radetul caldura la ei? Peretii sunt deja calzi cand se incepe incalzirea de la radet. La noi in bloc sunt peste 50 % deconectati si au centrale termice, cine pe cine incalzeste? Pe drumul spre servici, trece pe sub strada o retea de termoficare, Este ceata pe strada de la aburul care iese prin gurile de aerisire ale retelei. Cine plateste? Tot noi.
      • +5 (11 voturi)    
        Prostie (Vineri, 7 februarie 2014, 0:10)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui nero61

        Asta cu centrala la bloc "sa-mi fac cald cand vreau io" e cel mai mare tembelism de epoca post comunista de sorginte tot comunista.. Dar nu asta-i problema acu.
        As incepe cu intrebarea: ce te faci idiotu de ciocanel, cu blocurile facute numa pe centrale? cum o rezolvi tembelule care esti? ca pleaca omu o luna in Galapagos sa schieze de Craciun, si lasa centrala mergand?
        Nu-i decat un nou impozit pe fraieri.
        • +4 (4 voturi)    
          cel mai mare tembelism? (Vineri, 7 februarie 2014, 9:32)

          Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

          Care, să vrei căldură că nu se usucă rufele în casă? Dacă n-aveam aer condiționat, nu știu cum rezistam pînă au binevoit să dea căldură iarna asta - culmea, din cauza celuilalt tip de tembeli, care refuza căldura (jumătate de bloc, se pare). Nu văd ce e tembel în a vrea condiții optime și a plăti pentru ele. Poate explicați?
    • +26 (28 voturi)    
      aveti dreptate (Joi, 6 februarie 2014, 22:23)

      Mekanee [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Mare dreptate aveti stimate domn. Cine ne despagubeste ca teava lor trece prin casa noastra, si cine ne plateste pe noi ca incalzim cu centrala proprie peretii celor fara caldura? Superb spus. Daca jumatate macar din natia asta de prosti si de milogi ar gandi ca dvs , am fi departe . Dar noi nu, noi suntem cu ....capul ce se pleaca - sabia..... Chiar mi-e scarba ca fac parte dintr-o natie de prosti si slugarnici.
    • +10 (12 voturi)    
      . (Joi, 6 februarie 2014, 23:58)

      Raid [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      qwerasdf , si la mine era la fel si ca sa nu mai platim 20 de lei lunar la asociatie, ne-a pus sa izolam tevile care trec pe la noi, bun le-am izolat, dar au venit cu treaba asta.. cu incalzirea prin pereti. 1. Fa scandal la asociatie, caldura aia care vine din pereti e platita O DATA de vecin, de ce ar trebui sa o mai platesc eu o data la asociatie? 2. Cere la asociatie sa se stranga de la vecinii care te inconjoara cate 5 lei lunar de la fiecare pt caldura care se duce la ei, de la tine, prin pereti.
      • +2 (2 voturi)    
        subsol (Vineri, 7 februarie 2014, 8:34)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Raid

        Ia uita-te pe lista de plata, ca 30-40% din caldura intrata in bloc se consuma in subsol, si o repartizeza si la cei care au centrala individuala, la mine inseamna 40-70 lei pe luna.
  • +41 (41 voturi)    
    Cool (Joi, 6 februarie 2014, 21:11)

    Ciribanstula [utilizator]

    Si Vara iau bani de la Vecini pentru ca la mine merge Aerul Conditionat NON STOP?
    Cum le iau banii?
    Si Iarna nu am voie sa opresc caldura pentru CA eu NU am bani sa platesc incalzirea?
    NU AM BANI si ma limitez imi limitez cheltuielile!
    E INTERZIS prin lege?
    Ba duceti-va in JUNGLA ca v-au pierdut aia care v-au votat!
    O sa vina Parlamentul sa imi spuna cum sa folosesc caldura la mine in apartament proprietate privata!
    HALAL gandire!
    Deci pe proprietate privata VINE GUVERNUL si imi da voie ce am dreptul sa fac si ce nu!
    LA MINE ACASA!
    PE BANII MEI!
    Pai asta e bataie de joc pe fata!
    Cum ramane cu bucata aia de CONSTITUTIE cu GARANTAREA proprietatii private?
    • +20 (20 voturi)    
      Cuum ?? (Joi, 6 februarie 2014, 22:33)

      brabus [utilizator] i-a raspuns lui Ciribanstula

      Nu stii cum e cu Garantarea proprietatii private de Constitutie ??? Pai raspunsul il are toar'su Ilici ... E UN MOFT !! Qed. :))
  • +27 (27 voturi)    
    Socant (Joi, 6 februarie 2014, 21:25)

    Airwaves [utilizator]

    Socant! Halucinant! Dementa! Le face cineva un control psihiatric dementilor care ajung in asemenea functii? Retorica de doi bani. Sigur ca nu.

    In garsoniera mea din Colentina, pe strada Cremenita mai precis, sunt 16 grade celsius cand nu bate vantul afara si 14 cand e ger si viscol. De ce? Pentru ca sunt reci. Cum cine? Nenorocitele de calorifere!

    ///
  • +20 (24 voturi)    
    Dobitoc. (Joi, 6 februarie 2014, 21:53)

    nico2 [utilizator]

    Asta chiar este dobitoc. Repartitoarele astea sunt cea mai tare afacere din Romania. Vine unul sau una de la o firma, citeste , iti ia 12 ron sau mai mult ptr ca vine apoi totul se face pe ascuns.Inregistreaza unitati care apoi sunt transformate in gigacalorii, dar nimeni nu spune care este algoritmul de calcul. Apoi sunt montate atat de prost incat se pot muta si desface fara probleme. Sa nu mai spunem ca se pot " pacali ". Daca nu are omul bani ptr caldura de unde plateste intretinere? Anual creste costul utilitatilor cu aprox. 30%.
    • -1 (13 voturi)    
      De unde scoti cifrele astea (Joi, 6 februarie 2014, 23:43)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui nico2

      da-ne un link ceva...
      Cu cca 30 % platesc in plus cei fara repartitoare, in urma analizei asupra tuturor blocurilor din Bucuresti, pe baza datelor colectate din teren incepand cu 2007 pana astazi. Sunt publice, iar conform cifrelor, pe medie, apartamentele cu repartitoare economisesc intre 150-200 ron pe fiecare luna de iarna.
      Asta se intampla si in toata lumea civilizata din Danemarca, Germania, Cehia pana in Italia , la fel si in Polonia, Croatia, Slovenia si in Bulgaria vecina!
      In Ro toti sunt specialisti si au propria teorie, de asta vom trece Dunarea cu pluta in curand...cand ne vor cadea podurile!
      • +1 (13 voturi)    
        link (Vineri, 7 februarie 2014, 0:18)

        Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Du-te bre de aici, vrei link!

        Uite, maica-mea si-a pus de cativa ani rahaturile alea de repartitoare. I-am spus sa nu, insa au vrajit-o bine aia de la elsaco. De cand le are, foloseste caldura cu economie. Mai inchide unde nu sta, mai reduce cand e cald afara. Si cu toate astea plateste mult mai mult la caldura decat ar fi platit la pausal! Am comparat cu un bloc vecin unde n-au reusit sa penetreze hotii cu repartitoarele lor. Apartament similar cu al parintilor mei, tot la fel izolat, are de plata in pausal cu cateva zeci de lei MAI PUTIN decat maica-mea care nici nu s-a "scaldat" in caldura cum ar fi putut-o face cei pe pausal. Adunam si banii dati pe citire in fiecare luna si ne iese 100 de lei "bonus" pentru fraierii cu repartitoare. Si decembrie nici macar n-a fost o luna geroasa!

        Asa ca du-te si canta la alta masa despre economia cu repartitoarele! Iti dau link?
        • 0 (4 voturi)    
          consultati regulamentele si experienta europeana (Vineri, 7 februarie 2014, 8:54)

          lrh [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

          stimate domn, mama dvs nu este reper si element de referinta ptr calculul cu repartitoare. interesati-va la RADET, blocurile fara repartitoare consuma mai mult cu cel putin 30 % in fiecare luna. nu stiu de ce RADETUL nu face publice aceste cifre, probabil ii convine sa incaseze mai multa productie de la acestia. Repartitoarele sunt o solutie verificata si etalonata in toata Europa de vest si de est. Interesati-va, nu mai preluati ineptiile din presa impotriva repartitoarelor si lasati-ne pe noi, cei care vrem sa ne controlam bugetul si caldura, sa avem posibilitatea sa fim stapani pe banii nostri. Rugam autoritatile sa faca publice statisticile si legile europene vis-a-vis de repartitoare si sa demaste dezinformarea facuta in presa, dezinformare ce ajunge sa afecteze populatia platitoare de caldura, in final.
          • +1 (1 vot)    
            rr (Vineri, 7 februarie 2014, 11:44)

            Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui lrh

            Nu sunt dintre aia care se incalzesc cu regulamente si experienta europeana! Nu inteleg cu ce te deranjez pe tine, nu te las sa iti controlezi bugetul si caldura? Cum?

            Sunteti aici la acest articol cativa angajati (si deci direct interesati) ai hotilor care monteaza repartitoare. Ia zi, cum mai sta treaba in Suceava? Sa-ti spun eu mai intai ca sunt, pe o raza de 500m, cel putin 3 blocuri care au renuntat la aceasta mega-pacaleala cu "platesti mai putin daca ai repartitor".

            Or fi ele repartitoarele bune in Europa de Vest, insa acolo nu sunt hoti si smecheri la butoane, acolo formula de calcul e clara, nu variabila, acolo patronii de la firmele ce fac citirea nu vor cate un Mertan pe luna de la fraierii pe care ii taxeaza. Asa ca aceasta comparatie n-are rost.

            Fugi la Opaina si Ciocan ai tai si mai stabiliti ceva: cum ii taxam pe fraierii care n-au repartitoare?
  • +18 (18 voturi)    
    ? (Joi, 6 februarie 2014, 22:05)

    I [utilizator]

    caldura pierduta prin peretii cu vecinii nu se compara cu cea pierduta prin peretii exteriori sau geamuri. Daca totusi vrei sa nu iti incalzesti vecinii, e simplu: izoleaza toti peretii. Incepe cu tavanul.
    • +7 (7 voturi)    
      Pai (Vineri, 7 februarie 2014, 2:59)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui I

      ..cum sa inceapa dorel asta cu izolatul tavanului cand are probleme la mansarda si nici toate tiglele pe casa? :)
      Bai dorel asta are dreptate! Daca tot am inventat caloriferul, de ce sa-l tinem inchis?! :)))
    • +5 (5 voturi)    
      Exista un calcul ? (Vineri, 7 februarie 2014, 9:11)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui I

      Câtă căldură primesc prin pereți atâția bani dau.
      Corect ?
      Dar nimeni nu va putea să calculeze cantitatea de căldură pe care o primesc prin pereți.
      De ce ?
      Pentru că o măsurătoare corectă poate fi făcută doar de către specialiști în domeniu, folosind aparatură omologată metrologic, instalată în apartamentul meu începând cu 15 Noiembrie până la 31 Martie timp in care SINGURA SURSĂ DE ÎNCĂLZIRE SĂ FIE PEREȚII !
      Numai așa voi accepta să plătesc ”gigacaloria” care-mi vine prin pereți.
      Fiecare apartament are amprentă energetică distinctă deci pentru fiecare trebuie făcută o astfel de măsurătoare.
      Dar mai există o variabilă de luat în calcul: nu sunt două ierni identice din pdv termic. Deci un calcul corect ar trebui să fie o medie multianuală.
      În concluzie, pentru câțiva ani ne mutăm toți într-o altă țară până fac idioții ăștia toate măsurătorile și obțin media multianuală și după aia mai discutăm.
      Ce discutăm ? Păi încă nu am stabilit ce se întâmplă dacă măsurătorile arată că diferența de temperatura dintre cea necesară vieții de zi cu zi și cea livrată de pereți este semnificativă. Dacă nu este semnificativă atunci degeaba am mai plecat din țară iar proștii ăștia trebuie să-și dea demisia.
  • +22 (22 voturi)    
    sa am pardon, (Joi, 6 februarie 2014, 22:08)

    victor L [utilizator]

    da` astia sint nebuni de legat.
    Pai dece am repartitor, nu pentru a-mi regla temperatura sau chiar a o opri?
    Mey, da` iti sta mintea in loc de ce se coace in creierele unora.
  • +11 (17 voturi)    
    multi tampiti pe lumea asta...!! (Joi, 6 februarie 2014, 22:09)

    Codruta N [utilizator]

    Solutia ideala: debransarea! Te costa mai putin caldura de la aeroterma si apa calda de la boiler sau de la centrala individuala pe gaze!!
    De fapt, de la apa calda nici nu-i nevoie de debransare, ca poti sa-ti pui apometru ;)

    Eu asa am procedat acum 5 ani (intai caldura, cã la apa calda aveam apometre) apoi, in anul urmator, din economiile facute, mi-am pus centrala si am MULT mai mult confort, plus ca ies mai ieftin ;)
    Acum, NIMENI de pe scara mea nu mai are incalzire centrala! :P

    DE CE sa muncesti ca prostu', ca sa dai bani unor CAPUSHE nesimtite??!!

    Apropo: cine o sa ia banii pe "studii"? vreo firma unde lucreaza amanta lu' *ulicã ãsta?
    • +2 (2 voturi)    
      Soluția ideală: Demisia ! (Vineri, 7 februarie 2014, 9:31)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Ciocan, dă-ți demisia !
      Apoi Guvernul.
      Ponta, dintr-o pensie de 700 de lei scade o întreținere de 360 lei iarna la care se adaugă 70 lei butelia, 70 lei Electrica și apoi explică cum se poate trăi cu 200 lei pe lună.
      Dacă nu aș avea și baba mea cu cele 700 de lei pensie aș fi un moș mort !
      Dar în Constituție nu este prevăzut dreptul de a avea o babă. Constituția vorbește doar despre Drepturile Unui Cetățean. Unul Singur !
      Ponta, dacă nu poți asigura dreptul meu la viață dă-ți demisia !
  • +16 (16 voturi)    
    Da-ti, ba, demisia... (Joi, 6 februarie 2014, 22:27)

    Herodot [utilizator]

    ... si lasa pe altul capabil in locul tau!
  • +13 (15 voturi)    
    alt (Joi, 6 februarie 2014, 22:27)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    emigrant adus de ceasca de la tara, direct din neolitic,
    Astia compun pedesereul si electoratul sau si sint legiuni peste legiuni.
  • +13 (13 voturi)    
    Guvern si parlament ales de popor... (Joi, 6 februarie 2014, 22:59)

    Lucky1 [utilizator]

    ...adica guvern popular cu numele dar cu naravul antipopular.

    Poate o fi ceva rezon in smecheria cu "caldura care trece prin peretii vecinului care se incalzeste de la repartitor dar blocurile cu apartamente in chestiune au fost, in general, construite de statul comunist, fara izolatie termica si fara izolatie fonica. Asa ca, baieti, ia punei voi intai izolatia termica intre pereti si apoi nu mai pierdeti energia...
  • +9 (11 voturi)    
    Doru Ciocan (Joi, 6 februarie 2014, 22:59)

    safalax [utilizator]

    are vreun certificat? de competenta, fireste...

    adica daca eu nu stau in acel apartament si nu am de ce sa las sa curga frauda, pardon, pierderea de la radet, tre sa platesc ca si cum as sta acolo?
    pai nu mai bine nu mai am repartitor?
    ca oricum nu ma ajuta la nimic,
    ba chiar e mai scump, micul de el

    pe de alta parte, eu am centrala proprie. cine si cum contorizeaza cat inalzesc eu vecinii si cat ei pe mine?
    ca oricum platesc 10% caldura din suma aferenta unui apartament similar.
    ca eu poate vreau pe banii mei sa stau in slip- ca sa nu zic fara
    sau nu am voie? de ce? cine nu permite, religia sau constitutia? ca <nembru> de partid nu sunt
    ai?
  • +9 (11 voturi)    
    ciocanu' asta (Joi, 6 februarie 2014, 23:30)

    skyradio [utilizator]

    cu creierul cat teava "phi" de 4 o sa ajunga mare director la ROMATSA.... Nu vreau sa ma gandesc cind va fi timpul sa calculeze longitudine si latitudine
  • +7 (11 voturi)    
    dementa totala (Joi, 6 februarie 2014, 23:30)

    Aramis [utilizator]

    cred ca nici Ceasca n-avea "lumini" ca astia de acum, topaie ala in mormint de bucurie ca au ajuns nemernicii la putere... batu-v-ar sa va bata de nevolnici
  • +7 (9 voturi)    
    Pe el il doare-n pix (Joi, 6 februarie 2014, 23:50)

    Fane Babanu [utilizator]

    pentru ca are vila probabil + casa de vacanta si nu se chinuie inghesuit intr-o garsoniera sau apartament de pe vremea lui Ceausescu.
  • +16 (16 voturi)    
    Doru Ciocan interzice inchiderea caloriferelor (Joi, 6 februarie 2014, 23:50)

    JimyTirbuson [utilizator]

    Eu stiam ca ardelenii sunt oameni seriosi cu un singur defect : gandesc temeinic, adica intr-un tip mai lung decat media pe natiune. Probabil ca l-a intrebat olteanul de Ponta cum se face ca Regiile de termoficare-desi practica preturi nemaiauzite prin VEST-sunt in pragul falimentului si Premierul avea nevoie de un raspuns rapid. Pai bine mai "dottore" in ale termotehnicii (vad ca ai facut facultatea de hidrotehnica la Iasi si ai lucrat pe la canalizarile din Bistrita-ori termotehnica este alta mancare de peste se transmite prin radiatie in cazul de fata cu formule foarte complicate de calcul-gradienti,chestii,trestii.. ), matale nu stii ca repartitoarele masoara cantitatea de caldura chiar daca robinetii sunt inchisi si au rolul de a repatiza pe apartamente consumul individual din totalul a ceea ce se citeste la un contor
    instalat la intrarea in bloc, Mai mult de atat se calculeaza si pierderile din instalatie cat si consumurile din condominium.De ce crezi ca amaratul cu 7 copii se debranseaza ? Ca sa iti provoace matale pierderi la regiile de termoficare ??
    Pai cred ca ti-ai dat foc la valiza : ataci astfel clasa politica conducatoare ca a distrus economia tarii si oamenii nu mai au locuri de munca si venituri ca sa isi achite facturile. Nu te lua frate dupa ciudatul de Opaina, care -mai nou- promoveaza revenirea la calculul consumului pausal, ceea ce inseamna ca indiferent daca se consuma sau nu caldura intr-un apartament platesti la fel cu ceilalti chiar daca inchizi robinetele de la calorifere: la acest aspect (furt calificat de la unii proprietari mari consumatori in dauna celor care se restrang la minimul necesar dupa buzunar) se refera articolul 44 din constitutie.
    Opinia mea este ca ati inceput sa dati cu Ciocanul in populatia nevoiasa pentru ca vi s-a facut Dor de duca.
  • +8 (12 voturi)    
    "Fumăritul" in versiunea USL (Vineri, 7 februarie 2014, 1:59)

    GRANDFATHER [anonim]

    OLEACA DE ISTORIE: Fumărit se numea o dare percepută în Țara Românească și în Moldova, în secolul. XVII, pe fiecare coș de fum al caselor țărănești, respectiv pe fiecare casă, mai precis, pe casa în care se făcea foc. Acest impozit mai era cunoscut și sub denumirea de coșărit.
    În esență, fumăritul era un impozit de capitație, adică un impozit, sub formă de cote fixe, perceput, în evul mediu, pe fiecare cap de locuitor.
    Persoana care încasa fumăritul purta denumirea de "fumărar".
    În lucrarea sa Ciocoii vechi și noi sau Ce naște din pisică șoareci mănâncă, Nicolae Filimon dădea următoarea explicație:
    Vinăriciul, oieritul și fumăritul erau dăjdii indirecte ce plăteau particularii către stat; sub nume de vinărici domnesc, era dator fiecare stăpân de vie să dea din zece vedre una, afară de privilegiații și scutiții cu hrisoave domnești. Oeritul era o dăjdie pentru care se plătea de fiecare vită mare și mică câte cincisprezece parale; fumăritul asemenea era o dăjdie ce plăteau stăpânii de pivnițe și cârciumi. Aceste dăjdii se vindeau la particulari și ei le adunau prin oamenii lor numiți taxidari.
    În Letopisețul Țării Moldovei, Ion Neculce se referă la domnitorul care au pus ca dare fumăritul:
    Vasilie-vodă, după ce au luat domnia de la Țarigrad, s-au rugat viziriului să lasă țara de bir trii ani, și al triili anǔ să dè birul țărâi o dată... Și au scos atunce pre țară fumărit, câte un leu de casă.
    FANARIOTII DE IERI au inventat dari si taxe incredibile, care sfideaza atat ridicolul cat si simtul realitatii. Romanilor li se cereau taxe pe numarul de copii, pe hainele de pe trup, pe dreptul de a purta palarie sau caciula, chiar si pe fumul de pe horn sau numarul de usi si ferestre care il avea casa... Atat barbatii cat si femeile, plus copiii, erau inchisi in incaperi si inecati cu fum iute de ardei, fara apa si mancare, fiind astfel "convinsi" sa-si platesca toate darile pana ramaneau CALICI !
    "FUMARARUL" DORU CIOCAN ESTE UN BRAV URMAS AL ZAPCIILOR FANARIOTI !
    • 0 (0 voturi)    
      Nu Le Da Idei!!! (Vineri, 7 februarie 2014, 12:07)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      La englezi, acu' vreo 400 ani, era "taxa pe geamuri" >:)

      Daca tot tre' sa platesti la companiile de "utilitati" taxa pe "apa de ploaie", azi-maine vin astia si baga o "taxa pe Soare" >:)


      Oricum, taxele alea de care zici tu le platim - pai, ce e TVA-ul? >:))
  • +9 (11 voturi)    
    Urmasul lui Ceausescu (Vineri, 7 februarie 2014, 4:52)

    OmulNou [utilizator]

    N-a impus Ceausescu la un moment dat o temperatura de 14 grade celsius in toate apartamentele? Ciocan se crede Ceausescu?
  • -12 (14 voturi)    
    doar sa fim contra? (Vineri, 7 februarie 2014, 7:29)

    giovanni1 [utilizator]

    Bai da' numai inteligenti pe aici...
    de aia e caloriferul ca sa incalzeasca apartamentul.
    daca unul il tine deschis si vecinii nu atunci si el va suferi.
    dar se pare ca voi sunteti din categoria care mai pune o patura in plus.
    mai mult, din cauza unora ca voi instalatiile nu isi mai fac aerisirea cum trebuie si atunci sufera si ceilalti.
    spre norocul meu nu mai e cazul sa am vecini ca astia de comentati pe aici.
    • 0 (2 voturi)    
      don't be (Vineri, 7 februarie 2014, 11:46)

      Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui giovanni1

      giovani contra, daca afara sunt 15 grade si firmele de termoficare baga caldura la maxim, ce fac? Stau cu caloriferele deschise ca sa nu "suferi" tu?
      • 0 (0 voturi)    
        subiectul e altul (Vineri, 7 februarie 2014, 11:57)

        giovanni1 [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

        Aici ai dreptate..cand sunt 15 grade afara atunci agentul termic livrat ar trebui sa fie mai putin.
        Discutia era cu totul alta.
  • +9 (11 voturi)    
    comunist infect (Vineri, 7 februarie 2014, 8:01)

    Glanetasul [utilizator]

    De unde a aparut si asta? Auzi ce il doare pe el, ca se imbolnavesc copii de la mucegai ca inchid parintii caloriferele ,te doare capul... si chiar daca ar fi asa,pai inchid ca sa faca economii cand intrtinerea le vine cat jumatate dim salariul minim pe economie.Nu pt ca el consuma atat ci pt a plati pierderile unei retele vechi de zeci de ani in care jegurile nu au investit de zeci de ani.Daca Rated este incapabil sa furnizeze servicii de calitate, sa moara, asta inseamna ec de piata.Nu sa ma forteze pe mine sa platesc un serviciu de care nu am nevoie.Si daca tot a adus vorba de caldura de prin pereti, eu daca am centrala, vecinii ar trebui sa imi plateasca o suma de bani lunar pt ca benefieaza de caldura de la mine care vine prin pereti.
    • -1 (1 vot)    
      prostia nu te doare? (Vineri, 7 februarie 2014, 11:50)

      giovanni1 [utilizator] i-a raspuns lui Glanetasul

      Bai carnat de plescoi.Traiesti in comunitate daca stai la bloc.Chiar daca esti propietar asta nu inseamna ca trebuie sa sufere altii din cauza ta.
      Mergi si stai in pestera daca iti doresti racoare si umezeala.
      Eu,spre deosebire de tine,care ai mentalitate de plescoi,stau la casa pentru ca ghici ce...m-am saturat de blocurile alea comuniste.
      Asa ca haidi pa.
      Ca sa nu mai depind de "populari" ca tine.
  • +4 (4 voturi)    
    hai sifon (Vineri, 7 februarie 2014, 8:31)

    IpseAnton [utilizator]

    Acest domn ma acuza pe mine ca sunt "smecher" ca nu vreau sa platesc 40% din caldura intrata intr-un bloc ce se pierde in subsol, eu avind central de apartament - fiind catlogat un profitor. Dupa calculele smecherilor de la firmele de repartitoare acoperite de acest dom Ciocan in subsol se consuma 30-40% din caldura intrata (fara a avea corpuri de incalzire) in timp ce celelalte 5 nivele consuma restul dar avind corpuri de incalzire. Domnul Ciocan este platit de noi ca sa apere interesele firmelor de repartitoare promovind reglementari legale care favorizeaza aceste firme. La blocurile fara repratitoare toata caldura intrata se repartizeaza pe suprafata camerelor care au corpuri de incalzire, in timp ce la cele cu repartitoare 30-40% este scos din aceast calcul.
  • +4 (4 voturi)    
    Miștocăreală (Vineri, 7 februarie 2014, 9:20)

    Fisherman [utilizator]

    Cred că chestia asta este aruncată la plesneală doar pentru a testa cât bullshit mai este capabilă să înghită populația.
    Pe de altă parte creează condițiile pentru izbucnirea unui război civil între cei care au și cei care nu au repartitoare.
    Între timp, iarna trece, vine primăvara și USL scapă iar nepedepsit.
  • +3 (3 voturi)    
    din putul gandirii... (Vineri, 7 februarie 2014, 9:21)

    mendax [utilizator]

    guvernul sa se asigure intai ca salariile sunt suficient de mari ca oamenii sa-si poata plati singuri caldura cu care se incalzesc. In general, cei care-si tin caloriferele inchise si le tin pentru ca vor sa faca economie, sa se intinda exact atat cat le e plapuma. Cum ii ajuta guvernul pe oamenii astia? Le da amenda, nu? Mi se pare o taxa care loveste exact in populatia mai vulnerabila. Daca tot vor sa ia de la cineva, sa ia de la aia care chiar au de unde sa dea. Dar n-am vazut taxe care sa loveasca in cei cu averi mari.
    Tot amaratii sunt buni de plata.
  • +3 (3 voturi)    
    apropo de repartitoare... (Vineri, 7 februarie 2014, 9:23)

    menoother [utilizator]

    http://myploiesti.ro/orasul/item/2576-cum-scapi-de-repartitoarele-de-caldura-in-7-pasi-please-share
  • +4 (4 voturi)    
    M-am hotarat! (Vineri, 7 februarie 2014, 9:29)

    geodor [utilizator]

    Deseara, ajung acasa si-mi bat vecinii sa dea caloriferul mai tare ca asta noapte mi-a cam fost frig...
  • +5 (5 voturi)    
    si invers e valabil (Vineri, 7 februarie 2014, 9:31)

    Dedalus [utilizator]

    Si invers e valabil:

    Atunci cand vecinii tai nu au caldura de la minunata retea de cartier, se incalzesc de la tine, care ai central termica.

    Atunci, ei de ce sa nu plateasca pentru ca ii incalzesc eu?
  • +3 (5 voturi)    
    incompetenta si coruptie (Vineri, 7 februarie 2014, 9:32)

    Dedalus [utilizator]

    Mai bine s-ar ocupa cu eliminarea coruptiei si incompetentei de pe la RADET si alte asemenea. Dar aia e greu de facut, e mai usor sa pui fraierii sa plateasca.
  • +5 (5 voturi)    
    apa calda (Vineri, 7 februarie 2014, 9:44)

    pace [utilizator]

    Si cand vreau sa fac dus, dau drumu si astept sa vina apa calda poate si jumatate de ora, dar platesc apa desi nu beneficiez de ea. Apa asta sa mi-o plateasca boul asta si cu toti cei care vor sa ne puna taxele astea.
  • +1 (5 voturi)    
    1. Eu cand am luat apartamentul nu am facut (Vineri, 7 februarie 2014, 9:46)

    ploiesteanu [utilizator]

    contract cu vecinii sa pastrez peretele cald. Buna vecinatate din constitutie inseamna altceva, nu sa mentii temperatura peretelui.
    2. Cei care au centrala de apartament nu trebuie sa plateasca nimic celorlalti locatari cu incalzire centrala pentru ca temperatura din apartamentele lor este de obicei mai mare, deci plata ar trebui sa se faca invers.
    3. Daca se adopta acest proiect al presedintelui ANRSC, Doru Ciocan se va ajunge la situatii hilare in care 2 colocatari, ambii cu centrale de apartament se vor judecata in instanta, cum ca vecinul sta la 15 grade iar el la 25 si ii va cere despagubiri ca ii raceste casa si nu repecta constitutia, nefiind un bun vecin. Daca ma gandesc bine, ce-ar fi sa-l dau in judecata pe vecinul meu ca tine gunoiul in fata usii zile intregi.
    • -2 (2 voturi)    
      legal.. (Vineri, 7 februarie 2014, 11:52)

      giovanni1 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      mi se pare imposibil de aplicat...dar din punct de vedere bun simt mi se pare normal sa nu sufere altii din cauza ta sau altora ca tine.
      Si oricum pun pariu ca nu stai in frig ci iti folosesti caloriferele.
      Dar hai sa gargarisim pe aici..
      • +1 (1 vot)    
        Eu am incalzire centrala (Vineri, 7 februarie 2014, 14:37)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui giovanni1

        ca tot muritorul de rand. Dar nu vad de ce ii interzice constitutia vecinului meu sa-si opreasca caloriferul cu repartitor, atunci cand pleaca o saptamana la munte. Am mai scris o chestie dar vad ca nu mi-a aparut. Reiau. In toiul verii cand toata lumea fuge dupa racoare iar eu am camera racorita la 15 grade iar vecinul are in camera 40 de grade, va trebui sa-mi plateasca o parte din energia electrica ce o consum cu aparatul de aer conditionat, ca-i racesc peretele, altfel il aduc in fata instantei, invocand buna vecinatate stipulata in constitutie.
    • 0 (0 voturi)    
      Poate (Vineri, 7 februarie 2014, 14:45)

      antijeg [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      un sut in fund ar fi mai bun decat o actiune in instanta (asta daca nu cumva joaca la o categorie mult superioara:))))) ).
  • +4 (6 voturi)    
    domniloooor !!!! guvernanti... (Vineri, 7 februarie 2014, 9:58)

    Addy_ [utilizator]

    cititi comentariile acestui articol si o sa vedeti ca toate sunt impotriva acestei idei. t o a t e .cum puteti sa aberati in halul asta ?? cine l-a pus pe acest individ in acea functie ?? va veni si ziua aceea in care poporul se va trezi ?? sa scape de indivizi gen ciocan si de cei care pun in functii indivizi gen ciocan ?? sunt furios ...
  • +5 (7 voturi)    
    Constitutia nu are nici o treaba si ei stiu asta (Vineri, 7 februarie 2014, 10:00)

    Dedalus [utilizator]

    Si vecinii fara central trebuie sa ma plateasca pe mine cand folosesc centrala termica.

    De fapt nu e vorba de nici o "Constitutie" aici ci de foamea de bani pentru alegeri. E usor de muls Radet, cu contracte supraestimate. Dar trebuie sa ai de unde plati acele contracte.

    Te incalzesti sau nu, dupa ei trebuie sa platesti - ca sa aiba de unde da bani la alegeri.
    • +3 (3 voturi)    
      corect ar fi... (Vineri, 7 februarie 2014, 11:58)

      giovanni1 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      ca tu nu sa nu platesti nimic in plus.pentru ca intr-adevar incalzesti si peretii lor.
      Pe de alta parte tu cu centrala plateti mai mult daca ceilalti nu isi incalzesc apartamentele.Deci ar trebui sa fii deranjat.
  • +4 (4 voturi)    
    Mda (Vineri, 7 februarie 2014, 10:08)

    electron [utilizator]

    Eu sunt curios cum aplica chestia asta.
    Sa zicem ca trece legea si eu imi inchid repartitorul. Cum verifica? La vecin i se pare lui ca eu am inchis vine si vorbeste cu mine eu ii zic sa mearga sa plimbe ursul. Ce poate face merge si depune o plangere pe undeva. Vine x de la primarie sa zicem sa ma verifice. Cu ce ma obliga sa il las in casa? Facem legea sa ma oblige o sa ziceti, nu prea poti ca incalci dreptul de proprietate, deci trebuie ceva ordin judecatesc, mandat cu politie etc, dar sa zicem ca cumva se face legea sa nu trebuiasca asta, nu poate veni neanuntat ca pur si simplu nu deschid si zic ca nu am fost acasa, de intrat cu forta fara mandat mod sigur nu mai poti smecheri legea, asa ca te suna vezi ca vin la 4 sa vad daca ai repartitoarele inchise. Oare o sa le am inchise?
    Hai sa nu aberam cu prostii.
    Codul penal ii macelarit, justitia ia bocanci in ficat zi de zi, si noi ne gasim de lucru cu repartitoarele.
  • +5 (7 voturi)    
    Legile fizicii neconstitutionale? (Vineri, 7 februarie 2014, 10:10)

    skanda7 [utilizator]

    /// Adica nu ma lasa statul sa-mi pun cate grade vreau in casa mea????!!!!!!!!!!!! Poate am 140 de kg si nu suport mai mult de 17 grade in casa. Ma obliga Ciocan sa stau la 25 doar ca sa umfle nu stiu ce firma mai multi bani? Asta e constitutional?
  • +7 (7 voturi)    
    Ipoteze (Vineri, 7 februarie 2014, 10:15)

    Za [utilizator]

    1.Fumigena, pentru a abate atentia (mod de guvernare adoptat de USL).
    2. D-l Ciocan simte ca-i fuge scaunul de sub fund si incearca sa demonstreze ca este util (atat cat il duce mintea).
    3. Ambele.
  • +3 (3 voturi)    
    Cool (Vineri, 7 februarie 2014, 10:34)

    abisala [utilizator]

    Lapte si miere in an electoral. Let's rock&roll :).
  • -1 (5 voturi)    
    suprafata radianta (Vineri, 7 februarie 2014, 10:41)

    mflorea [utilizator]

    Un perete de 4m*2.5m are o suparafata radianta 10 mp si fiind din beton trecerea caldurii dintr-o parte in cealalta poate ridica temperatura camerei reci cu 4-7 grade in 60 minute.Legea sau ordinul 343/2010 prevede ca cei care nu folosesc energia termica centralizata de la RADET trebuie sa faca dovada ca utilizeaza pentru incalzire alte surse alternative de caldura.Deci ei folosesc caldura vecinilor pentru mentinerea unui temperaturi minime in locuinta pe banii vecinilor.Bine ca s-a pronuntat si un specialist si poate vom desfiinta acest tip de furt .Puneti un termometru pe perete cald si verificati de unde vine caldura celor care inchid caloriferele si au zero unitati inregistrate la repartitoare.
    • +3 (3 voturi)    
      Ce treaba ai dumneata cu mine (Vineri, 7 februarie 2014, 11:47)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui mflorea

      daca eu vreau sa am 12 grade in casa? Vara, cand toata lumea vrea racoare si la mine sunt 15 grade cu ajutorul aerului conditionat, iar la vecin 35 de grade, va trebui sa-mi plateasca racoarea transmisa prin perete, data de instalatia mea, altfel nu e un bun vecin si-l dau in judecata ca incalca sfanta constitutie. Odata cu inundarea ministerelor si institutiilor publice cu astfel de "specialisti", riscam sa dam nastere la tot felul de anomalii si procese hilare.
  • +4 (4 voturi)    
    O masura abuziva, in sprijinul companiilor (Vineri, 7 februarie 2014, 10:48)

    Metec [utilizator]

    Se vede acum de cine e numit acest individ in functie: nu de partid, nu de guvern, nici de Parlament. Acestea sunt niste institutii fantoma, bune de dat la televizor din prima ora a diminetii pana in prime-time. Nu, demnitarii nostri servesc alte interese in functiile pe care le ocupa, iar individul acesta demonstreaza prin gandirea sa limitata ca apara interesele companiilor energetice, de la care isi ia salariul, de fapt. Pentru ca ANRE, banuiesc, traieste mai mult din resursele extrabugetare, scoase de la companiile din domeniu sub diverse forme. Companiile de energie termica sunt exasperate, vezi bine, ca oamenii pot sa inchida caloriferele, iar ele nu isi mai pot plati armatele de functionari angajati pe baza de pile, relatii de familie sau de alt ordin. Ideea e cu atat mai ridicola, cu cat e bazata pe drepturile constitutionale ale persoanei. Pai, cu ce drept vii tu, stat, sa-mi dictezi ce fac eu in casa mea, cu bunul meu si cu al meu consum (sa evit cacofonia)?! Nu vrei sa-mi spui si de cate ori trebuie sa am relatii intime cu nevasta, de exemplu? ///
  • +4 (4 voturi)    
    Ciocan-nul cu co(adă) ruptă (Vineri, 7 februarie 2014, 10:53)

    r.gor_d [utilizator]

    Ciocan-nul ăsta s-ar putea să fie doar un nepriceput înconjurat de subordonați corupți, deși nu-i exclus să fie precum "a tunat și i-a adunat"! Dacă ăștia care conduc (?!) ar merge cu ochii deschiși la realitățile din România nu ne-ar mai invada prostia. În contrast cu bâiguiala acestui ciocan de lemn (Tănase) plătit cu aur bugetar să facă larmă în zadar, iată un exemplu de probleme reale (în domeniu) la o asociație de proprietari deloc ipotetică:
    Propuneri făcute de Asociația de proprietari:
    1. Renuntarea la contractul cu ista SRL deoarece:
    • citirea (care de multe ori o facem singuri) este scumpa și ista SRL unilateral o scumpește continuu datorită neimplicării (și probabilei complicități) a ANRE care a avizat/aprobat contractul (dictatul) cadru dintre istaSRL și asociațiile de proprietari/locatari
    • citește sau nu citește (pune din burtă!), ista SRL ia toți banii din contractul cadru (întocmit total defavorabil asociației!)
    • calculul se face intr-o secunda cu calculatorul si putem sa-l facem singuri (chiar și fără programul de calcul pe care ANRE ar trebui să ni-l pună la dispoziție)
    • colaborarea cu ista SRL ne costă cât costă administratorul care face de 4 – 5 ori mai multe calcule decât ista SRL.
    2. Renuntarea (chiar și) la repartitoarele de costuri cu încălzirea deoarece:
    • oricum prin metoda de calcul (aprobata de ANRE pentru repartitoarele de costuri si folosita de ista SRL) 50% din caldura se repartizeaza proportional cu suprafata apartamentelor si doar celelalte 50% se repartizează proporțional cu indicațiile repartitoarelor de costuri (pe care le citim chiar noi de cele mai multe ori)
    • economisirea făcută de noi prin “gâtuirea” radiatoarelor se duce aproape în întregime la ista SRL pentru... efortul lor de a culege indexurile și efectuarea unui calcul automat.
    • mai bine plătim cei 16 lei pentru un plus de căldură în casele noastre decât să-i dăm de pomană celor de la ista SRL.
    • în blocurile fără repartitoare
  • +4 (4 voturi)    
    Ciocan-nul cu co(ada) ruptă (continuare) (Vineri, 7 februarie 2014, 10:55)

    r.gor_d [utilizator]

    ...fără repartitoare cheltuielile cu încălzirea sunt similare cu cheltuielile din blocul nostru, doar că ei se încălzesc mai bine decât noi.
    • nu vom mai fi în situația de a permite accesul unor personae străine în apartamentele noastre (ale majorității dintre noi), repartizarea întregii sume din factura de încălzire făcându-se (de către administrator direct în lista cheltuielilor de întreținere) proporțional cu suprafața apartamentelor.

    ista SRL = una dintre firmele... cititoare de repartitoare de căldură, venite de aiurea cu binecuvântarea ANRE ca să ne fraierească, precum făceau cândva cu mărgele colorate în Africa
  • +4 (4 voturi)    
    PSP! (Vineri, 7 februarie 2014, 11:42)

    hot news [utilizator]

    adica, prostia se plateste!
    ultima data cind am votat Constitutia, habar nu aveam ca aprobarea mea inseamna ca:
    - sunt obligat sa am minim 20 oC in apartament, desi mie caldura excesiva imi face rau!
    - sunt obligat sa deshid repartitorul, sa consum si sa platesc, desi eu asa vrea sa REDUC cheltuielile!

    Oare in ce alte domenii se mai aplica asta?
    Nu cumva Cinstitutia ma obliga si sa merg la Carrefour sau la Sun Plazza si sa cheltuiesc, ca sa nu dea faliment economia?
    • +1 (1 vot)    
      Nu, (Vineri, 7 februarie 2014, 14:51)

      antijeg [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      in schimb te va obliga la plata catre bugetul de stat. Nu ar fi nici o problema daca astia ar "carpi" sacul in care se aduna banii....
  • +3 (3 voturi)    
    In curand (Vineri, 7 februarie 2014, 11:47)

    ciriano [utilizator]

    O sa taxam si mirosul de friptura care vine de la vecinul si apa care se infiltreaza prin pereti in caz de inundatie... Mi se pare normal si logic avand in vedere ca toate celelalte probleme are Romaniei au fost rezolvate ;)
  • +1 (1 vot)    
    si tevile beneficiaza de caldura (Vineri, 7 februarie 2014, 12:47)

    James Bond [utilizator]

    Nu inteleg de ce trebuie sa platim pentru tevile de caldura care traverseaza proprietatea oamenilor!
    Si tevile beneficiaza de caldura apartamentelor pe care le traverseaza... Sa le scoata in afara blocurilor, sa vezi cum ajunge apa rece la etajele superioare.

    Ar trebui ca agentii termici sa plateasca bani proprietarilor pentru faptul ca le incalzesc tevile!
  • 0 (0 voturi)    
    condoleante si pe o parte si pe cealalta (Vineri, 7 februarie 2014, 13:59)

    riddlekey [utilizator]

    Asta sigur e ruda cu cei care au scris deja vestitul mesaj funerar.
  • 0 (0 voturi)    
    E înspăimântător (Vineri, 7 februarie 2014, 15:35)

    Leul in iarna [utilizator]

    să vezi cine ocupă funcții de conducere în țara asta. Niște neica nimeni fără minte, obraznici și nesimțiți care s-au trezit că pot să facă "ce vrea mușchii lor" și pe care nu îi dă nimeni jos de pe scaunele unde s-au cățărat.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi