Faceti plinul! Din 1 ianuarie se mai vand doar carburanti euro 5, mai scumpi decat euro 4

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 31 decembrie 2008, 10:06 Economie | Consumator

Carburanti mai scumpi
Foto: AGERPRES
Dupa o perioada scurta cand aproape ne obisnuisem sa cumparam carburanti mai ieftini, benzina si motorina se scumpesc din nou de la 1 ianuarie. Cresterile vor fi cuprinse intre 3,8 si 10 %. Pe de o parte pentru ca se vor comercializa numai carburanti euro 5, conform Directivei Parlamentului European 98/70, iar pe de alta parte, pentru ca accizele cresc.

Companiile petroliere din Romania au fost nevoite sa-si adapteze capacitatile de productie la normele euro 5 in doar doi ani, in timp ce celelalte state europene au avut la dispozitie patru ani.

Din acest motiv, si trecerea la euro 5 se va simti mai mult in preturile de la pompa. Unele nu au reusit inca sa modifice productia, astfel ca, cel putin al inceputul anului, vor aduce carburanti euro 5 din import. 

Carburantii euro 4 vor fi scosi de la vanzare pentru ca normele europene cer ca benzina si motorina sa aiba cat mai putin sulf.  

Acciza la motorina va creşte la 1 ianuarie 2009 la 336 euro/tona. Pentru benzina cu plumb acciza va ramane la nivelul de 547 euro/tona, in timp ce pentru benzina fara plumb acciza va creste anul viitor de la 425,06 euro/tona la 436 euro/tona.  

Din 1 ianuarie 2009 cursul de schimb valutar pentru calculul accizelor datorate bugetului de stat este de 3.7364 lei/euro si este publicat în Jurnalul Uniunii Europene nr.C250/6 din 2 octombrie 2008.   

Motorina va continua sa fie mai scumpa decat benzina si anul viitor. Motorina a ajuns sa coste mai mult decat benzina pentru prima data la inceputul acestui an, ca urmare a majorarii accizei.  

De la 1 ianuarie 2014, toate tarile membre ale Uniunii Europene, inclusiv Romania, urmeaza sa comercializeze numai carburanti Euro 6.  





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

4691 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    PAI NU INTELEG.... (Miercuri, 31 decembrie 2008, 10:17)

    CIOMBE [anonim]

    Adica scoatem euro 4 ca are un continut mai mare de sulf decat euro 5 (ambele fara plumb!) si in schimb vindem benzina etilata cu Pb? Pai daca treci granita spre vest, benzina etilata cu Pb nu mai exista de foarte multi ani, in schimb punem pariu ca Euro 4 o sa fie in continuare la pompe! Cred ca ma duc sa-mi cumpar o masina din 1980 ca sa pot folosi benzina cu Pb!
    Cred ca numai Romania este tara masurilor extreme (vezi actiunea cu pachetele de tigari!)!
  • -2 (2 voturi)    
    APROPOS... (Miercuri, 31 decembrie 2008, 10:39)

    CIOMBE [anonim]

    Unde naibii exista in aceasta Directiva (atentie nu este lege sau alt act ce obliga a fi urmat intocmai) referire la scoaterea de pe piata a carburantului Euro 4 si inlocuirea cu Euro 5? Nu exista stipulata nici o data de introducere obligatorie a Euro 5. Asta miroase a Taxa de Poluare II!
  • 0 (2 voturi)    
    articol mincinos (Miercuri, 31 decembrie 2008, 10:49)

    paux [anonim]

    am facut plinul cu motorina euro 5 si costa 3.06
    nu mai scrieti aricole pentru audienta....(gen atentie se scumpeste )
    • +1 (1 vot)    
      Unde?? (Miercuri, 31 decembrie 2008, 12:55)

      citizen_of_the_world [utilizator] i-a raspuns lui paux

      Si eu am facut plinul cu motorina EURO5 acum 2 zile, si era 3.59 litrul!
      • +1 (1 vot)    
        Probabil (Miercuri, 31 decembrie 2008, 13:10)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui citizen_of_the_world

        le era frica de ger si au hotarat sa puna mai putina apa in ea. De asta ai luat-o mai scump.
  • +2 (12 voturi)    
    mda (Miercuri, 31 decembrie 2008, 10:52)

    Claus [anonim]

    mi se pare normal. indiferent ca e euro 4,5,10 sau 11 .. benzina si motorina POLUEAZA adica fac un rau celor din jur. Vreti sa va mergeti cu masina ? Nicio problema ... PLATITI. Problema e ca romanul e atat de puturos incat nu poate renunta la masina desi se confrunta cu traficul ala infernal si cu injuratura din geamul masinii. Nu! Noi nu mergem pe jos! Noi suntem mari domni cum sa ne coboram, cum sa mergem noi cu troleul , cu tramvaiul acolo impreuna cu oamenii de rand. Sechele post comunism.
    • -5 (11 voturi)    
      esti un prost gramada (Miercuri, 31 decembrie 2008, 11:31)

      chiti [anonim] i-a raspuns lui Claus

      Platim accize=Bir pentru ca prosti ca tine sa se plimbe subventionat cu autobuzu, sau troleu, metrou etc.
      2 nu toti stau in locuri pline de autobuze si troleuri mitic imputit, pentru alti ca mine masina este o necesitate.
      • +6 (8 voturi)    
        Perfect de acord cu claus (Miercuri, 31 decembrie 2008, 11:48)

        bibi [anonim] i-a raspuns lui chiti

        De obicei prost ii cel care face pe altul prost. Iar transportul public este o necesitate pt un oras, tara, pt ca reduce poluarea, traficul. Ca nu este bine implementat la noi, asta este alta problema.

        Si eu si nevasta(desi este gravida) ne deplasam f. bine cu bicicleta si cu trenul, ce-i drept in Franta. Am vrut sa-mi iau masina, dar am renuntat; n-are rost sa ma stresez cu parcarile, ore de varf, etc
        • +3 (5 voturi)    
          Hehe (Miercuri, 31 decembrie 2008, 13:09)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui bibi

          Mergeti cu bicicleta fiindca sunteti niste lenesi si nu va permiteti sa va cumparati masina.

          Glumeam... sau nu. Cam asta e gandirea prin aceasta parte a Europei. Doamne fereste sa mergi pe bicicleta, ca te vad vecinii si dupa aia ai sa fii considerat ratatul cartierului. Iti dai seama ce saraci is aia din Londra de merg la munca cu metroul? Hahahaha, fraierii nu-si permit masina.


          Dar eu nu ma las. Orice narav poate fi schimbat, chiar daca e nevoie de bata (sau semnul pacii desenat pe capota dobitocului ce a parcat perpendicular pe trotuar).
      • +4 (4 voturi)    
        Stimate (Miercuri, 31 decembrie 2008, 12:42)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui chiti

        dvs sunteti asa cum ati spus. Ce-ar fi daca din 40 de oameni dintr-un autobuz, 15 isi cumpara cazan? Iti zic eu ce-ar fi: o aglomeratie si mai mare pe strazi.

        Prefer sa subventionez transportul de masa cu x Lei decat sa platesc pt largirea strazilor (care oricum in multe locuri nici nu se poate face) 100 * x Lei pt acelasi rezultat in trafic.
        • 0 (0 voturi)    
          de acord! (Miercuri, 31 decembrie 2008, 15:31)

          clujean [anonim] i-a raspuns lui soferul

          cu cat mai putine masini personale in trafic, cu atat mai bine!
    • -1 (1 vot)    
      ... (Joi, 1 ianuarie 2009, 9:12)

      Opposite [anonim] i-a raspuns lui Claus

      Bati campii.
  • +2 (2 voturi)    
    pret motorina versus benzina (Miercuri, 31 decembrie 2008, 11:20)

    diesel [anonim]

    Imi explica si mie cineva de ce motorina e mai scumpa decit benzina ca dupa cite vad acciza e mai ieftina la motorina 336eur fata de 436eur la benzina. E asta un alt paradox al economiei de piata? Alta problema pe care n-o inteleg.... pretul de cost al motorinei e mult mai ieftin decit al benzinei. Poate imi explica un politician ca pina acum nu i-am vazut inghesuidu-se la tv cu astfel de explicatii!
    • +5 (5 voturi)    
      asa va fi mereu (Miercuri, 31 decembrie 2008, 12:37)

      consumatoristul [anonim] i-a raspuns lui diesel

      am sa incerc o lista cu posibile explicatii:
      - masinile pe motorina sunt mai scumpe, deci proprietarii au venituri mai mari si pot suporta pret mai mare
      - consumul de motorina este mai mic, iar costul pe km este ac. ca la benzina, asadar nu descurajeaza vanzarile de masini diesel sau consumul de motorina
      -toate autocamioanele sunt diesel, ind. transporturilor este captiva, nu poate renunta la motorina
      - nu exista competitie reala
      alternative : bicicleta/scutere pe timp frumos si distante scurte
    • +2 (2 voturi)    
      Re (Miercuri, 31 decembrie 2008, 12:40)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui diesel

      Pentru ca procedeul de obtinere a motorinei , implica sa obtii mai intai benzina...Got it?
    • +3 (3 voturi)    
      Aproape peste tot (Miercuri, 31 decembrie 2008, 12:44)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui diesel

      prin Europa motorina are acelasi pret sau e mai scumpa decat benzina. Sunt si eu curios de ce e asa.
    • +3 (5 voturi)    
      O sa incerc eu. (Miercuri, 31 decembrie 2008, 12:45)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui diesel

      Initial 99% dintre masini erau pe benzina si 1% erau pe motorina. Motorina este un combustibil inferior benzinei si un litru de motorina ar trebui sa coste la jumatate fata de unul de benzina.
      Atunci cand 99% dintre masini erau pe benzina chiar asta se intampla. Benzina era mult mai scumpa decat motorina. Cu timpul s-a ajuns ca 50% din parcul de masini sa fie pe motorina. Nu se mai consuma atat de multa benzina, motorina fiind mai ieftina nu aducea tot atat de mult la buget. Ce era de facut? Pai "s-a marit" pretul la motorina diferenta intrand in buzunarul statului.
      Extinzand putin explicatia: sa zicem ca acum exista produsul rht pe piata care nu este apreciat foarte mult de consumatori si costa x RON. Daca cel care promoveaza acest produs reuseste sa-i determine pe romani sa-l foloseasca masiv peste un an va aparea taxa+/- acciza pe rht. Asta este rolul statului: sa extorcheze bani de la populatie. Si nici nu o spun cu obida.
    • 0 (0 voturi)    
      e foarte simplu (Joi, 1 ianuarie 2009, 0:53)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui diesel

      Chiar daca dieselul are pretul de productie mai mic decat benzina, pe piata produselor energetice se aplica acelasi principiu ca pe oricare alta piata: legea cererii si-a ofertei. La nivel mondial cererea de diesel a crescut mult mai repede decat cea de benzina, la ora actuala inversandu-se raportul intre cele doua. Din aceasta cauza s-a creat o disproportie intre pretul de productie si cel la care se tranzactioneaza cele doua produse. La momentul actual, bursele internationale tranzactioneaza dieselul la preturi cu 20-30 la suta mai mult decat benzina. Diferenta de nivel al accizelor la cele doua produse in Romania nu este suficienta ca sa acopere diferenta de pret la care acestea sunt tranzactionate pe piata produselor energetice.
  • +2 (2 voturi)    
    carboranti euro 5 (Miercuri, 31 decembrie 2008, 11:54)

    Connaisseur [anonim]

    La citirea unei astfel de stiri,armata de functionari de la asa zisa protectie a consumatorilor lucreaza deja la calcularea diferentelor de pret cu care va fi pacalit consumatorul luand in calcul stocurile de carburanti euro 4 ce se vor metamorfoza ca prin minune in euro 5,iar ministrul de finante isi freaca mainile.Avem de-a face cu o informatie de interes public,sau nu?Sa traim cat mai bine!
  • +1 (1 vot)    
    comentariu la euro 5 (Miercuri, 31 decembrie 2008, 12:20)

    Connaisseur [anonim]

    Incepe sa fie clar caracterul deschis al dezbaterii
  • -2 (4 voturi)    
    Mafia lui Patriciu (Miercuri, 31 decembrie 2008, 12:23)

    gby [anonim]

    Chiar la asa jecmaneala nu ma asteptam si sa aruncati argumente de 2 lei !! Rusine! Sunteti niste nemernici cu totii in frunte cu masonul de patriciu.

    Sa nu va mai vad in anul 2009 !
    • 0 (0 voturi)    
      esti dus rau, amice (Miercuri, 31 decembrie 2008, 15:33)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui gby

      ce are Patriciu cu deciziile UE si ale guvernului Boc? vezi ca s-a gatat campania electorala!
  • +1 (1 vot)    
    Nu prea ma pricep (Miercuri, 31 decembrie 2008, 13:10)

    Incepatorul [anonim]

    Solicit un mic sfat:
    Daca in hirtiile masinii mele e scris ca trebuie sa folosesc combustibil conform standardelor EN 228/1999 (standard rominesc SR EN 228 / 2003), adica "benzina fara plumb cu CO 95 su 98", chestia asta cu Euro-4 ---> Euro-5 cum s-o inteleg?
    Eu ce benzina voi folosi?
    Multumesc anticipat.
  • 0 (0 voturi)    
    info (Miercuri, 31 decembrie 2008, 15:35)

    baba [anonim]

    stie cineva cand s-a introdus benzina fara plumb in romania?
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 1 ianuarie 2009, 11:09)

      ccc [anonim] i-a raspuns lui baba

      Cred ca prin anii 90-92. Benzina cu plumb nu se mai comercializeaza de prin 96. cea care aparea cu pistolul rosu la unele benzinarii (de spuneau ca e cu plumb) era cu alti aditivi care inlocuiau tetraetilul de Pb). Euro 5 (din caracteristicile care le/am citit pina acum) are mai putin sulf (de ex. motorin TopEuroDieles 4 avea 50 ppm S iar cea Euro5 va avea numai 10ppm,, Benzina TopPremium99+ are 10ppmS iar Carrera100 are 0 ppm S - am luat cazul Petrom/PetromV/OMV ca numai de acolo alimentez).
      Din cite am inteles, benzina cu Pb este 'etalonul' in domeniul accizelor la nivel european, urmind ca si celelalte benzine/motorine sa fie accizate - gradual- spre acest nivel.
      Faptul ca la noi directivele au rol de lege, este alta mincare de peste.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 1 ianuarie 2009, 11:11)

      ccc [anonim] i-a raspuns lui baba

      vedeti ca la benzinariile petrom au afisat la pompa - sub denumirea produsului- si principalele caracteristici> Cifra octanica/cetanica, continut de sulf, temperatura de filtrabilitate etc
  • +2 (2 voturi)    
    la mai mare.. (Joi, 1 ianuarie 2009, 14:16)

    marius george [anonim]

    cat timp strazile sunt pline de masini nu vad de ce nu ar scumpi astia carburantul. e vorba de cerere si oferta ,doar ne batem cu pumnii in piept ca avem economie de piata. va spun eu ca nici la 5 lei litru nu ar fi mai putine masini pe strada.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri