VIDEO OMV Petrom s-ar putea implica in explorarea gazelor de sist - Mariana Gheorghe, director executiv

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 23 septembrie 2013, 19:18 Economie | Energie

Mariana Gheorghe, CEO Petrom
Foto: HotNews / DP
Petrom s-ar putea implica in explorarea gazelor de sist, a declarat luni, pentru Reuters, directorul executiv al companiei, Mariana Gheorghe. Aceasta a precizat ca investitiile companiei in Romania se vor cifra anul viitor la circa un miliard de euro. Anuntul vine pe fondul protestelor din Piata Universitatii, care au ca tinta secundara si interzicerea procedeului tehnic de fracturare hidraulica prin care se extrag gazele de sist, si la putin timp dupa ce OMV a renuntat la operatiuni similare in Austria din cauza protestelor activistilor de mediu.

Mariana Gheorghe a afirmat ca Petrom are trei modalitati principale pentru a compensa declinul natural al rezervelor: majorarea ratei de recuperare pentru petrolul conventional, forajul in Marea Neagra si gazele de sist.

"Dupa experienta Statelor Unite, cred ca niciun actor responsabil nu va refuza sa priveasca spre acest nou teritoriu ... Suntem intr-un stadiu foarte preliminar", a explicat ea, pentru Reuters.



Petrom a mai anuntat anterior ca ar putea sa-si extinda operatiunile spre gazele de sist dupa 2021. In iulie, compania americana Chevron a primit aprobarea de a face explorari in estul Romaniei.

"Urmarit cu atentie toate dezvoltarile pentru ca avem un favorit in Romania, care este Chevron. Undeva la finele planului strategic anual, in jurul anului 2021, intentionam sa analizam acest segment de piata", a adaugat Mariana Gheorghe.

Intrebata de Reuters daca Petrom ar putea intra intr-o campanie de explorare achizitionand terenuri cu potential de a detine gaze de sist mai devreme decat era prevazut, aceasta a raspuns: "Vom examina toate licitatiile pe care agentia nationala pentru resurse minerale le va lansa in anii urmatori".

"Daca vor corespunde cu strategia noastra, daca sunt fezabile din punct de vedere al afacerilor, insemnand ca exista resursele, astfel de oportunitati vor fi luate in considerare", a mentionat Mariana Gheorghe.

Anuntul vine la un an dupa ce compania-mama OMV a anuntat ca renunta la planurile de a produce gaz de sist in Austria, din cauza unei schimbari legislative care ar fi facut acest proces neviabil din punct de vedere economic.

Este vorba de o lege care obliga companiile sa se supuna unei inspectii detaliate de mediu inaintea fiecarui proiect.

"In acest context, proiectul nu este viabil economic", afirmase atunci seful de exploatare si productie in Austria, Christopher Veit, la postul de rardio ORF, preluat de Reuters.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

4155 vizualizari

  • +6 (26 voturi)    
    hehe (Luni, 23 septembrie 2013, 19:32)

    Mazeta [utilizator]

    Și iată că Băsescu & Ponta au avut din nou dreptate: gazele de șist pot asigura independența energetică... a Austriei.
    • -1 (15 voturi)    
      korekt (Luni, 23 septembrie 2013, 21:05)

      tz3p3s [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      + ca exploatarea gazelor de sist e cu mult mai periculoasa decat cianura de la Rosia Montana !!!!!
    • +9 (9 voturi)    
      doar felix saracul nu are dreptate (Luni, 23 septembrie 2013, 22:44)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca-si pierde banii in investitia ratata numita antenescu, zis ca ca rau!!!
    • +4 (10 voturi)    
      da (Luni, 23 septembrie 2013, 23:38)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      cacarau, cacarau ce parere are, ma, sintem sau nu colonie germana, sau austriaca, ia intreaba-l tu, ma, ca asta e cal mai mare om politic de la stefan cel mare incoace, sigur are o parere. Tu, ma, ca postac cacarist, ai datoria sa ne tii la curent cu parerile lui cacarau despre orice. E adevarat, ma, ca de fapt tot ce zice cacarau e soptit de varan, asa zic unii, dar eu nu cred, varanul e ceva mai viclean de atit.
  • +15 (21 voturi)    
    Sa aplaudam umorul fin (Luni, 23 septembrie 2013, 19:56)

    Prostu' satului [utilizator]

    Care va sa zica in Austria nu renteaza gazele de sist, pentru ca e necesar un audit de mediu detaliat...
    In schimb, in Romania se poate orice. La rigoare dam si-o lege speciala.
    • +5 (9 voturi)    
      Austriecii sunt prosti (Marţi, 24 septembrie 2013, 1:18)

      CatalinPetrica [anonim] i-a raspuns lui Prostu' satului

      Austriecii astia sunt prosti, nu stiu cat de valoroase sunt gazele, ce daca distrugem rezervele de apa, gaze sa fie.
      Oricum Romania va extrage gaze de sist ieftine, le va exporta in Austria si va ramane doar cu otrava.

      Noroc pe cei de la OMV ca la noi KG de politician este ieftin.
  • 0 (18 voturi)    
    Gaz de sist = exploatari subventionate de stat (Luni, 23 septembrie 2013, 20:02)

    dumitrica [utilizator]

    Gazul de sist este o inginerie financiara.

    In SUA firmele care exploateaza acest tip de gaz traiesc din subventii guvernamentale ca si investitorii eolieni din Romania.

    Procedeul de exploatarea a gazelor de sist, pe linga faptul ca este foarte poluant, infestind pinza freatica, este si enorm de scump, toata afacerea firmelor de exploatarea constiind in obtinerea de subvenii de la stat care plateste gazul de 2 ori, prima data subventionind extractia, a doua oara cumparind gazul.
    • +7 (11 voturi)    
      hmmm (Luni, 23 septembrie 2013, 20:52)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Spune-ne (argumentat cu link-ul de rigoare, evident) două firme americane de extragere a gazelor de şist subvenţionate de guvernul SUA.
      • -1 (11 voturi)    
        In SUA gazul de sist este clar subventionat (Marţi, 24 septembrie 2013, 0:31)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Citez din Wikipedia: "shale gas is still widely seen as marginal to uneconomic without tax credits, and shale gas provided only 1.6% of US gas production in 2000, when the federal tax credits expired."
        • +1 (1 vot)    
          psst (Marţi, 24 septembrie 2013, 11:57)

          hollow [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          e o diferenta intre "a subventiona" si a scuti partial de taxe, chiar daca tu n-o intelegi. Una inseamna a plati din bani contribuabilului o industrie necompetitiva, dar care salveaza locuri de munca, cealalta inseamna a incuraja prin taxe mai mici sau deloc o industrie incipienta cu potential mare.
          • -1 (1 vot)    
            mda (Marţi, 24 septembrie 2013, 12:47)

            lucyan [utilizator] i-a raspuns lui hollow

            este o mare diferenta, domule economist, adica ar fi trebuit ca statul sa incaseze taxele normal si pe urma sa dea bani companiei, pe cand statul a preferat sa nu mai incaseze taxele, adica sa-i ramana direct banii companiei...
            si intr-un caz, si in celalalt, compania beneficiaza de niste bani, are mai putina importanta traseul, dar nu cred ca pricepi...
    • +3 (9 voturi)    
      Ai perfecta dreptate. (Luni, 23 septembrie 2013, 21:57)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Chiar si primul ministru al UK Cameron face lobby pentru taxe la gazele de sist mult mai mici decat pentru exploatarile conventionale de gaze si titei si anume de 30% fata de 60-80% la cele conventionale. Problema e ca acolo, chiar si taxele de 30% pe productie sunt enorme fata de redeventa de 4-6% de la noi si cu toate astea cel mai probabil nu va reusi sa convinga parlamentul britanic. In schimb la noi s-a dat startul la otravuri, cu gazele de sist s-a inceput deja, urmeaza cianurarea Apusenilor, Maramuresului, probabil si Banatului, beneficiul statului fiind minim sau chiar deloc (fara a pune la socoteala efectele dezastrului ecologic creat).
  • -14 (22 voturi)    
    Numai un tembel sau rau intentionat... (Luni, 23 septembrie 2013, 20:50)

    Lucky1 [utilizator]

    ...se opune explorarii/exploatarii gazelor de sist.

    SUA este una din tarile cu cel mai sever regim al protectiei mediului inconjurator si, in aceste conditii, este clar ca, daca exista un risc acesta este asumabil si respectiv controlabil.

    Merita de stiut, pentru necunoscatori, ca exploatarea galelor de sist a permis Statelor Unite sa devina, asa cum este in prezent denumita, Arabia Saudita a gazelor naturale. Exportul si folosirea interna a acestui gaz a permis producerea unui adevarat boom in industria petro-chimica si, mai nou, in industria constructiilor navale.

    Adoptarea acestei trehnologii de Romania ar putea crea conditiile favorabile renasterii industriilor petro-chimice si constructiei de nave, domeniu atat de familiar romanilor...
    • 0 (0 voturi)    
      Dumneata esti bine intenţionat (Marţi, 24 septembrie 2013, 19:13)

      Kute [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      când baţi câmpii cu graţie?
  • +6 (14 voturi)    
    otrăviţi tot (Luni, 23 septembrie 2013, 21:03)

    FFF T [utilizator]

    dar să fim independeţi energetic, nu? Săraci şi bolnavi dar cu energie scosă din pământ de corporaţii puse pe profit ca Chevron şi acum Petrom.
  • +10 (14 voturi)    
    pe astia ii mananca in f..nd :) (Luni, 23 septembrie 2013, 22:28)

    slider [utilizator]

    pe astia ii mananca in f..nd :).Au in strada 15.000 de oameni si pe ei ii apuca declaratiile de presa legate de gazele de sist :)!
    • +4 (6 voturi)    
      e diversiune :)) (Marţi, 24 septembrie 2013, 1:27)

      tz3p3s [utilizator] i-a raspuns lui slider

      incearc sa o lasa sa treaca poate romanii nu vad...
  • +13 (13 voturi)    
    Nu e momentul (Luni, 23 septembrie 2013, 22:52)

    rov [utilizator]

    hai sa scapam prima data de polititienii captivi lui ilici&securisti vechi& probabil MOSCOW, sa vina oameni corecti si responsabili.
    Ce incredere avem in copypaste&ilici&nasccasa&felix????
    Astia nu au mama....
  • +1 (13 voturi)    
    daca doreste doamna.... (Luni, 23 septembrie 2013, 23:00)

    muzungu [utilizator]

    poate ii boicotam si benzinariile........
    cred ca scoate bani mai furmosi din retail decat din extractie, deci s-ar putea s-o doara mai mult scaderea vanzarilor pe retail.....
    • +8 (12 voturi)    
      da (Marţi, 24 septembrie 2013, 0:16)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui muzungu

      ma, ia de la lukoil si rompetrol, rusia are nevoie de bani.
      • 0 (0 voturi)    
        Austria (Marţi, 24 septembrie 2013, 19:17)

        Kute [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        în schimb, n-are nevoie de bani şi face pomeni săptămânale unor seci.
  • -8 (16 voturi)    
    Pareristii de sist! (Luni, 23 septembrie 2013, 23:25)

    DanSu_56 [utilizator]

    Vai ce multi cunosc pericolele gazelor de sist fara sa stie de fapt nici ce sunt gazele nici ce sunt sisturile, nici macar ce insemna exploatare (fracturare - tine de domeniul SF). Dar ne dam cu parerea despre un pericol. Ma rog faptul ca s-a demonstrat ca multe unele cazuri se reduc proportiile de metan dizolvat in apa din izvoarele "naturale" - nu se prea pomeneste. Oricum gazele de sist sunt naspa, polueaza fantanile ce extrag apa limpede de izvor de la 2 km adancime. Ba mai vine si cutremurul de pica iPhone-ul de langa llasma legata la net-ul ce se alimenteaza de la centrala electrica pe gaze de ne-sist, sau de la aia pe carbuni sau si mai rau pe nucleare. Dar de ce sa vad care e tehnologia si ce riscuri sunt reale? E naspa - vezi ce spune toata lumea care habar n-are ce sunt gazele de sist si cum se exploateaza. Ca ele sunt naspa.
    • +3 (17 voturi)    
      Statistici (Marţi, 24 septembrie 2013, 1:25)

      CatalinPetrica [anonim] i-a raspuns lui DanSu_56

      Sunt statistici din SUA care spun ca la cel putin 1-3% din puturi au loc contaminari ale panzelor freatice de suprafata, alte statistici spun de 6%
      Pana la 2000 m sunt conducte ce sunt supuse la presiuni uriase, unele cedeaza, sunt imbinari ce nu sunt etanse.
      Spre deosebire de tine eu chiar am studiat tehnologia si stiu ce vorbesc.

      Nu gazele din apa sunt problema ci substantele chimice folosite la fracturare
  • -1 (9 voturi)    
    Ai studiat pe naiba (Marţi, 24 septembrie 2013, 6:38)

    Wanheda [utilizator]

    Daca studiai stiai ce ala casing si de cimentarea casingului. Ai fi stiut si de testele de presiune care se fac, presiune mult mai mare decat cea a gazului eliberat din roca. Daca sunt leak-uri se perforeaza coloana si se mai face un cement job under pressure. Obtii un fel de butelie, ce iese afara iese doar pe la robinet.
    Mai e. Dumitrica mai sus, alt dzeu cu wikipedia drept biblie.
    Ramaneti mai tara agara ca am vazut ca nici nu va puteti vinde barabulele.
    • 0 (0 voturi)    
      mai studiaza tu... (Marţi, 24 septembrie 2013, 12:55)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      ca e plin net-ul cu filmulete cu dezastrele din usa, si vad ca omv-ul s-a retras in momentul in care statul austriac a cerut garantii suplimentare legate de mediu... oare de ce, caoboule?!
    • 0 (0 voturi)    
      Simbriaş, (Marţi, 24 septembrie 2013, 19:19)

      Kute [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      nu-i aşa? Să-ţi fie de bine.
    • 0 (0 voturi)    
      Iti amintesti povestea din copilarie? (Miercuri, 25 septembrie 2013, 1:02)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Aia cu grebla?
      Asa si tu; bine ca stii ce-s alea barabule, dar ai un lapsus cand vine vb de licuri, pardon, leak-uri, nu reusesti neam sa-ti amintesti cuvantul romanesc...
      Lasand asta la o parte, sigur, ai dreptate, nu exista niciun risc, nu s-a intamplat si nu se va intampla niciodata nimic... de-aia si-au tras baietii, cu ajutorul gingasei si inocentei fapturi numite Dick Cheney, asa-numita "Halliburton loophole", dreptul de a nu respecta Safe Drinking Water Act si inca vreo duzina de altele asemanatoare.
      Cred ca am mai promis, n-am reusit sa ma tin de cuvant pana acum, da' o s-o fac pana la urma -- anume sa gasesc studiul ala Schlumberger, ala care dovedeste cat de ingrozitor de mare este probabilitatea ca astfel de sonde sa prezinte scurgeri.
      Dar n-ai vrea sa ma ajuti? Ca specialist ce te afli, cu siguranta stii de studiul asta... da si tu un link.
  • +1 (1 vot)    
    lasa ca o sa importam apa de la bulgari (Marţi, 24 septembrie 2013, 11:37)

    hopsinoi [utilizator]

    Impostorul plagiator sustine industria din Bulgaria. Romania poate importa din Bulgaria apa potabila, nu i mare lucru.
    • +1 (1 vot)    
      io zic (Marţi, 24 septembrie 2013, 16:22)

      gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      sa te obisnuiesti de pe acum cu evian, ca francezii au interzis exploatarea din motive evidente, exporta apa. dar la romani nu conteaza, gazul tot in europa se va duce, noi nu vom cumpara deloc mai ieftin, iar daca vom deveni dependenti de apa lor, cu atat mai bine.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică