Grafic interactiv Petrom a marit preturile cu 3%. Preturile sunt influentate de politica fiscala si de competitia de pe piata locala, spun oficialii companiei

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 12 ianuarie 2012, 12:39 Economie | Finanţe & Bănci

Petrom a marit pretul carburantilor cu 3%, argumentand prin faptul ca in perioada 1-11 ianuarie 2012, "cotatiile Platts la motorina exprimate in RON au crescut cu 8%, iar cotatiile Platts la benzina au crescut cu peste 7%. In acelasi interval, preturile Petrom au crescut cu numai 3%, respectiv a fost preluata numai o parte din cresterea cotatiilor mentionata", dupa cum au transmis HotNews.ro, oficialii companiei. E drept, pe plan international cotatiile urca din cauza ingrijorarilor venite din Nigeria si zona Iranului, dar nu intotdeauna scaderea cotatiilor a fost insotita de reduceri de pret.

"Ne asteptam ca principalii factori de influenta ai pietei sa ramana foarte volatili. Estimam ca pretul mediu anual al titeiului se va mentine peste valoarea de 100 USD/bbl si ca volatilitatea cursului de schimb la valutele relevante se va mentine. Marjele din activitatea de rafinare vor ramane probabil la un nivel scazut, deoarece costul mai mare al titeiului este de asteptat sa contrabalanseze impactul pozitiv datorat imbunatatirii
cererii de distilate medii. Ne asteptam ca marjele si volumele in activitatea de marketing sa ramana sub presiune, ca urmare a preturilor ridicate la titei si a ritmului lent de revigorare economica in regiunea in care ne desfasuram activitatea", se arata in Raportul trimis Bursei de catre Petrom.

Perspectivele economice globale se caracterizeaza, in continuare, printr-un grad ridicat de incertitudine. Temperarea ritmului de revenire a cererii la nivel mondial precum si deteriorarea increderii consumatorilor si a mediului de afaceri au influentat negativ cresterea economica. In plus, tensiunile fiscale existente in unele tari din zona euro continua sa umbreasca perspectivele unei redresari ferme si pun presiuni din ce in ce mai mari asupra nivelului datoriilor publice, se mai arata in document.

Preturile in Romania si in cateva state din jur:

Cursul petrolului va da intotdeauna mari dureri de cap. Se stie ca pretul este foarte putin elastic (asta insemnand ca oricat se va scumpi, lumea va continua sa il cumpere, la fel ca si painea), cu toate protestele care ar putea avea loc.

  • Cine produce si mai ales, cat petrol se foloseste in lume in cursul unui an?

China, India si SUA sunt printre cei mai mari consumatori. Statele Unite consuma anual peste 800 de milioane de tone metrice, China circa 350 de milioane (dar in crestere consistenta) iar indienii isi taie si ei o felie de consum mai mare decat a Federatiei Ruse (semn al cresterii economice a Indiei). Romania se afla- potrivit ultimelor date raportate, la circa 10 milioane de tone metrice (in usoara scadere), dupa ce in 1978 consumam cam 18,7 milioane de tone- aproape dublu. Nu o spun nostalgic (ii rog pe cei de stanga sa se abtina), ci invocand dezvoltarea intensiva a industriei care consuma enorm.

Daca va uitati la graficul legat de diferenta dintre cat se produce si cat se consuma in Europa, o sa vedeti ca diferenta e consistenta.



Desigur, ecartul este asigurat prin importuri. Probabil ca asistam la o cartelizare puternica a statelor din OPEC, care vor sa isi maximizeze profiturile, iar cum nimeni nu li se poate opune…

Dar sa revenim la canistrele noastre. Am vazut cam care e cererea de petrol, haideti sa ne uitam care e destinatia petrolului dupa ce a fost cumparat pe bani iata, atat de multi. Cat merge in combustibilul pentru avioane, cat in alte directii si cum au evoluat aceste cereri de consum.



Am si o statistica pe tari, dar nu cred ca e mult mai relevant in acest moment. Mai bine ne uitam la alt lucru, de multi aratat cu degetul. Ponderea accizelor si a taxelor in pretul final.




  • Ce mai spun Rapoartele Petrom?
Conform datelor furnizate de IEA, cererea de titei la nivel mondial a crescut cu 1,3% in 1-9/11 comparativ cu 1-9/10, pana la nivelul de 88,9 mil bbl/zi. Ritmul de crestere a cererii de titei a incetinit, ca urmare a contractiei de 0,7% a cererii din tarile OECD. Tarile non-OECD continua sa reprezinte principalul motor al cresterii cererii de titei la nivel mondial, cererea acestora sporind cu circa 3,5% in primele noua luni din 2011.

Productia mondiala de titei a crescut cu 1,1 mil bbl/zi fata de perioada similara din 2010, pana la 88,2 mil bbl/zi. Aproximativ 0,5 mil bbl/zi din cererea de titei la nivel mondial a fost acoperita prin reducerea stocurilor. Productia OPEC a crescut pana la 29,8 mil bbl/zi la titei si 5,8 mil bbl/zi la condensat, datorita intensificarii productiei din Arabia Saudita. In primele noua luni ale anului 2011, indicele Brent al pretului mediu la titei a fost 111,89 USD/bbl, cu 45% mai mare fata de perioada similara din 2010. Preturile la titei au continuat sa ramana ridicate, ca urmare a mentinerii cererii ridicate din Asia si a incertitudinii sporite in privinta aprovizionarii regionale cu titei. In acelasi timp, indicele Ural al pretului mediu la titei a inregistrat valoarea de 109,77 USD/bbl, fiind cu aproape 45% mai mare decat in perioada similara din 2010.

  • "Petrom este consecvent in aplicarea unei politici de preturi care se bazeaza pe cotatiile internationale ale benzinei si motorinei. In plus, preturile sunt influentate de politica fiscala si de competitia de pe piata locala. Petrom nu a efectuat nici o modificare de pret in perioada 5 noiembrie 2011 - 1 ianuarie 2012. In data de 1 ianuarie 2012, preturile au crescut datorita exclusiv accizelor: a crescut atat nivelul accizei la motorina, cat si valoarea accizei la motorina si benzina exprimate in RON (pe baza unui curs de schimb EUR/RON mai mare decat cel folosit in cursul anului 2011). Inca de la sfarsitul anului trecut, cotatiile Platts la produsele petroliere au inregistrat un trend crescator, care s-a accentuat in prima parte a lunii ianuarie. Astfel, in perioada 1-11 ianuarie 2012, cotatiile Platts la motorina exprimate in RON au crescut cu 8%, iar cotatiile Platts la benzina au crescut cu peste 7%. In acelasi interval, preturile Petrom au crescut cu numai 3%, respectiv a fost preluata numai o parte din cresterea cotatiilor mentionata" (comunicat Petrom remis HotNews.ro)

Razboaie si petrol. Cauza si efect

De cand e lumea lume, atunci cand interesele economice au cerut, s-au pornit razboaie, aproape indiferent de costurile si consecintele unui asemenea gest. Sa facem un scurt exercitiu de memorie si sa ne amintim ca Saddam Hussein isi folosea „arma petroliera” pentru a-si extinde capacităţile militare şi dominaţia regională.


Prin 1980, Irakul a devenit unul din cei mai mari producatori de petrol ai OPEC. Excedentul comercial al Bagdadului din petrol ii aducea 26 de miliarde de dolari anual. Între 1973 şi 1980 Irakul s-a inarmat in forta, dupa care a atacat Iranul. Razboiul a durat 8 ani si a distrus mult din infrastructura petroliera locala. Pretul petrolului a oscilat semnificativ în timpul războiului dintre Iran şi Irak, dar fluctuaţiile au fost în general ţinute sub control de către Arabia Saudită şi Kuweit, care au marit productia.

  • Amenintarea lui Saddam: “vand petrol pe euro, nu pe dolari”


In 2000, Irakul se pregateste sa dea o lovitura mortala dolarului, anuntand ca isi va vinde petrolul numai in euro, renuntand la tranzactiile in „moneda inamicului”. Potrivit rapoartelor vremii, anuntul a fost mai degraba un exercitiu de fanfaronada, Saddam continuand sa isi tina rezervele valutare in dolari. Dar declaratiile i-au enervat pe americani, care au cerut inasprirea sanctiunilor. In contrast, europenii (euro era la unul dintre cele mai mici niveluri) isi frecau bucurosi mainile si cereau relaxarea sanctiunilor impuse.

Statele Unite au trecut la o depreciere a valorii economiilor creditorilor sai, iar acestia si-au „mutat” rezervele spre alte valute. Rata de schimb efectivă, ponderată în funcţie de comerţul cu diferite ţări, a scăzut în mod semnificativ din 2001, asa cum se vede si in graficul alaturat.

  • Ce ne asteapta?


Dependenţa economică de petrol va continua la acelaşi nivel ca in valurile anterioare ale ciclului.

Astfel, putem anticipa în condiţii de siguranţă că actualele episoade de crestere economica vor conduce iar la cresterea cererii care va alimenta noi deficite care vor duce la viitoare recesiuni samd. Nimic nou sub soare.

Economiile emergente, cresterea  populatiei (care va deţine tot mai multe autoturisme), urbanizarea in zone precum India si China vor alimenta cererea de benzina. De exemplu, in India consumul total de energie primară pe persoană era de aproximativ 0.38 de tone de petrol pe persoană, iar in China de 1.29. In SUA, acelasi indicator e de 7.79, iar in Germania de 3.98.

Si inca nici nu am inceput sa discutam despre peak oil.



Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3695 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    din ce sa plateasca si ei (Joi, 12 ianuarie 2012, 12:52)

    panfilica [anonim]

    amenda ?

    o alta forma de impunere a populatiei.
    amendam firmele iar ele se acopera la pompa, la tejghea.

    un ban la bugetul de praduiala, nu'i de colo....

    orice ban, conteaza :-)
    • +3 (3 voturi)    
      Romani, reduceti consumul cu 30% ! (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:52)

      vamaiot [anonim] i-a raspuns lui panfilica

      Din motive ecologice rog toti romanii sa reduca consumul de carburant cu 30% .

      multumesc de ajutor, eu deja merg cu trenul !
  • +5 (5 voturi)    
    comentariu (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:16)

    anonim [anonim]

    Am cautat taxele incluse in benzina de la 1 ianuarie 2012:
    - acciza este de 467 EUR / tona
    - taxa de drum este de 125 EUR / tona
    - taxa de solidaritate (cate un cent / litru - motivul este acoperirea
    prejudiciului creat in urma falimentului Bancorex), adica 10 EUR /
    tona
    Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona.Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina: 370+467+125+10=972
    EUR / tona (taxe si accize)
    Se adauga TVA de 24 %, adica 233.28 EUR
    Totalul este de 1205.28 EUR / tona
    Un litru de benzina este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
    Producatorul incaseaza 370 EUR / tona
    Statul incaseaza 835.28 EUR / tona


    ASA CA, OAMENI BUNI REVOLTA ESTE UN CUVANT PREA MIC,,, DA MAI DEPARTE
    DACA ESTI ROMAN !!
    MERITA SA INCERCAM ! NU E GREU ! DATI MAI DEPARTE MACAR PRIETENILOR SOFERI !
    _________________________________________________________________________
    APEL CATRE ROMANII CARORA LE PASA !
    MERITA SA DOVEDIM CA SUNTEM O FORTA DACA SUNTEM UNITI !
    Din 17 ianuarie 2012, NU MAI ALIMENTATI DE LA PETROM !!!
    Este singura solutie de spargere a monopolului carburantilor (cum
    foarte bine a spus Badea). Lovind intr-unul singur, acesta va avea
    doua solutii: sa intre in faliment sau sa scada pretul, declansand in
    acest fel concurenta pe piata.
    Mai mult, este singura sansa prin care putem cere si obliga guvernul
    Romaniei si Petromul sa desecretizeze Contractul de Privatizare si sa
    aflam care sunt tradatorii acestei tari. In felul acesta se vor
    dezvalui si comisioanele date (pretul tradarii) si nemernicii care
    le-au primit (hotii natiunii).
    • +1 (1 vot)    
      M-ati innebunit cu viralul asta plin de aberatii (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:11)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Nu zic, Petrom si gasca is porci si nesimtiti.
      Dar daca nu v-a placut cartea, aveti totusi Net. Puneti mana si vedeti ca intr-o tona de benzina intra cam 1315 litri, datorita greutatii specifice de 0,76, nu 1 ca a apei.
      Si asta ar trebui sa dea o culoare si mai revoltata acestui viral inexact si incorect stiintific.
    • +3 (3 voturi)    
      greşit (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:39)

      mihaicj [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      1 tonă de benzină are cam 1200 litri, pt. că benzina e mai uşoară ca apa, şi rezultă un preţ pe litru de cca. 1,05 Euro, respectiv un profit mai mare pt. companie. Nu punem la socoteală şi apa din benzină...
  • +3 (3 voturi)    
    AH PRETURILE ! (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:26)

    radu mihai [anonim]

    august 2008
    Petrom ieftineste de astazi benzinele si motorinele cu 0,04 lei/litru, potrivit datelor anuntate marti de companie. Astfel, benzina ECO Premium 95 va costa 3,93 lei/litru, benzina Premium fara plumb 95 va costa 3,90 lei/litru, un litru de benzina Top Premium fara plumb 99+ se va vinde cu 4,23 lei, iar benzinele OMV Carrera 95 si OMV Carrera 100 vor costa 4 lei/litru, respectiv 4,63 lei/litru. Motorina Top Euro Diesel 4 va costa de azi 4,31 lei/litru, litrul de motorina OMV Sprint Diesel se va vinde cu 4,36 lei, in timp ce motorina Euro Diesel 4 va costa 4,23 lei/litru si litrul de motorina OMV Premium Diesel va costa 4,64 lei. Petrom a ieftinit ultima data carburantii la 31 iulie, cand pretul benzinelor a scazut cu 0,08 lei/litru si pretul motorinelor cu 0,07 lei/litru.
    raspunzi.
    12.01.2012
    Nu sunt nici macar "fan" OMV,mai ales ca sunt ardelean...Exemplul pe care l-am citat doreste sa arate diferenta de pret dintre anii 2008-2012, am devenit sclavii marilor companii multinationale care prin intimidare, ciubuc dat conducatorilor din diefritele guverne ne scurg ultima picatura de bunastare, dar si bogatiile tarii-vezi clauzele din contractul de privatizare Petrom, Distrigaz s.a.m.d.
  • +4 (4 voturi)    
    ne meritam soarta (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:30)

    je [anonim]

    ne cam meritam soarta cu scumpirile astea , mai ales ale benzinarilor care au facut ce au vrut din noi dupa liberalizarea pietei.nu am stiut niciodata sa ne impunem vrerea, tot timpul am fost manipulati si ne-a convenit situatia.nu am stiut niciodata sa facem un boicot adevarat care sa-i determine in cazul de fata pe benzinari sa reduca pretul la pompe.sa le scada vanzarile de produse petroliere cu cateva procente considerabile sa vezi ce i-ar baga putin in panica si ar da preturile inapoi , pt ca credeti-ma au de unde sa-l scada ,facand un profit tot frumusel si pe viitor s-ar gandi daca mai scumpesc produsele.la orice scumpire temporara a titeiului ei imediat ridica pretul la pompa , dar la ieftiniri ale titeiului rar sa intamplat sa scada si ei preturile.eu de cateva luni bune imi las masina acasa si ma duc la servici cu maxi taxi , iar de intors ma intorc pe jos ,35 de minute de mers pe jos dupa 8 ore de stat pe scaun sunt f bine venite, dar noi romanii ne-am invatat sa ducem si gunoiul cu masina , dar ne plangem tot timpul ca nu avem bani si viata e grea in romania .
  • 0 (0 voturi)    
    degeabaa (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:36)

    mem [anonim]

    Nici o masura de coercitie nu va putea determina petrolistii sa micsoreze preturile. Pentru ca n-au de ce. Atat timp cat transportul se face cu motorina si benzina, vom fi la mana lor.

    Dar scumpirile au un alt efect, mai profund: provoaca inventivitatea si sprijinul eforturilor de transport alternativ: electric, maglev, de ex.
    Se dezvolta panouri solare mai eficiente, baterii mai ieftine, motoare electrice cu raport putere/consum mai bun.
    Creste numarul de entuziasti care experimenteaza cu conversii de masini cu benzina in masini electrice.
    Guvernele pot sa sprijine aceste eforturi prin subventii sau prin micsorarea taxelor pentru componente si accesorii electrice, prin usurinta omologarii masinilor electrice.
  • 0 (0 voturi)    
    articol de nota 10 (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:36)

    James Bond [utilizator]

    Felicitari pentru articol!!
    SUPERB!
  • +2 (4 voturi)    
    mda (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:37)

    eu [anonim]

    eu am inteles de la o sursa sigura care lucreaza la petrom (si nu e casier sau spalator de parbriz)

    ca de fapt amenzile care le-a impartit statul la companiile petroliere sunt banii de care au nevoie la buget.

    schema e simpla:

    1. statul amendeaza compania petroliera (motive sunt, pentru ca nu exista activitate economica imaculata)
    2. compania petroliera creste preturile la pompa invocand motivele cunoscute "cresc cotatiile internationale, e criza in iran, e criza in nigeria, e criza in libia, e criza intr-o insulita din mijlocul pacificului"
    3. populatia acopera prin achizitia de combustibil diferenta aplicata de compania petroliera care se regaseste in amenda data de catre statul roman.

    zicea bine cineva pe aici ca statul romanesc chiar e impotriva propriilor cetateni, economic, financiar, medical, educational, cultural... chiar vor sa ne decime, poate suntem prea multi si suntem o povara pentru UE, poate chiar nu intereseaza pe nimeni de soarta cetateanului, ci numai de adunarea banilor la buget pentru plata birului catre tarile occidentale care ne imprumuta bani cu camata prin BM, FMI si BCE
    • 0 (2 voturi)    
      Saracii... (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:42)

      Bastiano [utilizator] i-a raspuns lui eu

      saracii...mi-e mila de cei de la petrom!...ei n-au nicio vina...cum sa faca ei sa-si scoata parleala.?...maresc un pic preturile ca doar n-o sa murim acuma si ...gata! si-au scos amenzile!...ufff ce rau imi pare de ei, mai ales dupa ce am citit comentariul anonim de la 13:36....hai sa-i ajutam un pic sa treaca peste criza asta....!..
      • 0 (0 voturi)    
        Rectific... (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:49)

        Bastiano [utilizator] i-a raspuns lui Bastiano

        rectific...comentariul anonim Joi, 12 ianuarie 2012, 13:16...!
  • +5 (5 voturi)    
    3% amenda (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:44)

    mihai [anonim]

    3% amenda ----> 3% in plus la pret ... macar sunt "cinstiti" ca puteau mari cu 5% :))
  • 0 (2 voturi)    
    Ce grafice frumoase (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:04)

    Dana [anonim]

    Dar l-au uitat pe cel mai important, cel in care base ii comanda lui boc sa faca rost de mai multi bani pentru udrea. Boc da ordin sa se amendeze toate firmele din romania pentru a face bani pentru udrea. Numai ca anumite firme ne vor factura noua amenda. Binenteles ca basisti vor spune ca e doar o coincidenta ca s-a scumpit benzina cu exact 3% cat amenda. Si binenteles ca ei si cred. Doar ca sunt singurii!
  • 0 (2 voturi)    
    sssssssssssss (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:16)

    sica [anonim]

    Consider un abuz ceea ce face petrom si cum doreste sa ne jecmaneasca pe noi ca si clienti. Mai ales ca extrage ieftin petrolul pt ca il ia de aici din tzara. Cred ca ar trebui ca nimeni sa nu mai alimenteze de la petrom: ar fi cea mai buna metoda de ai face pe toti sa scada preturile. Petrom ar fi obligat asfel sa scada pretul pt asi atrage iar clientii si ceilalti l-ar urma. Masurile anterioare de boicotare a benzinarilor a esuat pt ca au fost boicotati toti odata si tot noi am cedat pt ca de undeva trebuuia pana la urma sa alimentam: acum haideti sa-i luam pe rand. PERSONAL MI_AM PROPUS SA NU MAI ALIMENTEZ DE LA PETROM SUB NICI O FORMA: CINE MI SE ALATURA? DA MAI DEPARTE!
  • +2 (4 voturi)    
    Mda (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:28)

    ion [anonim]

    Se scumpeste benzina ei si? Nu ii nici prima nici ultima data. Au fost vremuri cand benzina era vreo 3-4 lei. De atunci si pana acuma vedeti mai putine masini pe strada? Nu prea, ba din contro sunt chiar mai multe. Atunci daca consumul nu scade oricate procente in plus se pun la pret, de ce sa nu scumpeasca? Cam asa gandesc petrolistii,
    Atata timp cat la roman ii e lene sa mearga 20 minute pe jos sau 2-3 stati cu autobuzul, in loc sa mearga cu masina la servici, nu o sa vedem ieftiniri niciodata. Adica pana nu scade consumul nu au nici un motiv sa ieftineasca
    Sunt convins ca si daca ajunge 7 poate chiar 8 lei benzina, in orasele romanesti o sa fie acelasi numar de masini in circulatie ca si acuma, pentru ca romanul ii comod.

    Un pieton
    • 0 (0 voturi)    
      Oare? (Joi, 12 ianuarie 2012, 23:03)

      Un conducator auto [anonim] i-a raspuns lui ion

      Ce-am vazut azi dimineata la ora 06.50 cand plecam la serviciu (cu autobuzul) n-am vazut in viata mea. PUSTIU!!! Pe strada nu a trecut nici o masina timp de 3-4 minute. Pe bulevard cu 4 benzi, in centrul unui oras de 350.000 de locuitori.

      L-am intrebat pe colegul cu care plec in fiecare dimineata la serviciu din aceeasi statie: Bah, unde sunt masinile? Raspuns: Nu le vezi? Sunt toate parcate.

      In urmatoarele 2 minute au trecut 2 taxiuri si autobuzul pe care-l asteptam.
  • -1 (1 vot)    
    Aberatii si povesti nemuritoare (Joi, 12 ianuarie 2012, 15:16)

    Aberatii [anonim]

    Ceva nu se leaga.
    Astfel, in perioada 1-11 ianuarie 2012, cotatiile Platts la motorina exprimate in RON au crescut cu 8%, iar cotatiile Platts la benzina au crescut cu peste 7%. In acelasi interval, preturile Petrom au crescut cu numai 3%,
    Din cate stiu pretul benzinei este compus dintr-o parte constanta (pe parcursul unui an) acciza si componenta variabila care vine de la vanzator, din ce am citit pe aici componenta statica este destul de mare, deci tovarasi omv-isti nu va mai umflati in pene, daca e sa calculam la centime, ati crescut pretul exact la fel ca si cotatile lui Plats sau cum l-o chema.
    Altceva nu inteleg, de ce ii intereseaza asa de tare cotatile Plats, cand cotatia petrolului ar trebui sa fie referinta. E ca si cum eu, mare producator de vinuri scumpesc vinul pentru in Franta e vinul mai scump desi de exemplu anul asta pretul strugurilor a fost unul mic
  • +1 (1 vot)    
    ca tot e la moda... (Joi, 12 ianuarie 2012, 16:10)

    geo12 [utilizator]

    uite asa vor creste si preturile serviciilor oferite de "privatii" din sanatate...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri