Familia Ionescu, statisticile BNR si creditele neperformante. Pai cand o economie intreaga nu are performante, creditul meu cum sa nu fie neperformant?

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 30 ianuarie 2012, 9:02 Economie | Finanţe & Bănci

Domnul Ionescu figureaza in statisticile BNR dar si ale catorva banci locale, dar nu se mandreste cu asta. La BNR face parte oarecum indirect din comunicatele in care se vorbeste despre creditele neperformante, iar doua banci il au in lista neagra. E sunat saptamanal de firmele de recuperare, dar degeaba. Domnul Ionescu nu are de gand sa restituie banii, bancilor. "La voi am citit despre neperformante. "Pai cand o economie intreaga nu are performante, creditul meu cum sa nu fie neperformant?" se intreaba dl. Ionescu aprinzandu-si o tigara. "Le-am spus ca nu mai am de unde plati, dar ei tot ma suna. De parca pe vremurile astea iti gasesti un loc de munca de pe o zi pe alta. Mai mult cheltuie cu mine, decat incaseaza", mai zice dl. Ionescu zambind.

Domnul Ionescu si-a cumparat pe credit urmatoarele: una bucata aspirator "made in Germany", una bucata aragaz 4 ochiuri si una bucata Dacia 1300 second hand de la vecinul de la III, care isi luase prin leasing o Toyota. Ionescu a luat 10.000 de euro imprumut si a dat bancii numarul de telefon al vecinului de la III, mai mult la misto. "Oricum nu a verificat nimeni pana anul trecut", zice Ionescu. Adica la 4 ani de la luarea imprumutului.

(Fotografia de mai jos face parte dintr-un document intern al unei banci,de circa 60 de pagini, cu restantierii unei singure sucursale ale unei banci din zona Moldovei)



Atunci cand i-a dat banii d-lui Ionescu, banca s-a imprumutat de la Centrala din strainatate. A atras o linie de credit scadenta pe 5 ani, iar la anul ar trebui sa returneze banii. Partea proasta e ca Ionesti - oameni carora le-a dat banii, sunt cu sutele de mii in bilant. De la ei isi poate lua adio.

A tocmit firme de recuperare, cei de la asigurari invoca propriile probleme, asa incat dupa nenumarate schimburi de emailuri intre banca fiica si banca mama, s-a trecut la masuri mai serioase. Cativa directori din Romania au fost schimbati, iar liniile de credit n-o sa mai fie "rostogolite", cum se intamplase in trecut.

(Mai jos aveti o scrisoare a unei companii de asigurari, in care sunt "povestite" necazurile provocate de creditele de consum" date de banci)





Nici dl. Ionescu nu e mai fericit. "Aragazul e prost. Se infunda de doua ori pe an, de nu-ti mai vine sa gatesti", zice el uitandu-se suparat catre usa care da in bucatarie. Iar aspiratorul a mers un an si a mers "fix un an". Dom`ne, zice dl Ionescu, de cand cu globalizarea asta, degeaba scrie pe el made in Germany, ca tot prin China sunt facute. Marfa proasta, pacat de bani, mai agauda dl. Ionescu. Bani care oricum nu i-a dat de la el.





Il intreb daca va mai achita vreodata banii bancii. "Pai adica, cum?", zice nervos Ionescu. Adica bancile au adus criza in lume si eu sa ma duc luna de luna sa le ajut cu banii mei? Sa mai stea si sa se linga pe bot de banii mei!", zice zambind dl. Ionescu.

Luna viitoare va pleca definitiv din tara. "Mi-a iesit viza, asta e. Ii pup pe bilant si plec, hahaha. Sa-si scoata banii de unde tot ei i-au aruncat in porcariile alea de produse cu Madoff in frunte. Sa se descurce Isarescu cu bancherii, eu n-am treaba", imi explica dl. Ionescu, tragandu-mi complice cu ochiul.


Una peste alta, toata lumea e nemultumita. Banca pentru ca a dat banii mult prea usor si poate sa isi ia adio de la ei, dl. Ionescu pentru ca se simte "urmarit" de firmele de recuperare pentru niste bani aruncati pe obiecte care oricum s-au stricat, asiguratorii pentru motivele din documentele de mai sus, BNR pentru ca vede bancile gafaind sub povara creditelor neperformante. Dar vorba domnului Ionescu: cand ditamai economia Romaniei nu performeaza, cum o sa performeze amaratul lui de credit?


Citeste mai multe despre   











5179 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    pai si garantia.. (Luni, 30 ianuarie 2012, 9:45)

    cristi [anonim]

    mi-e greu sa cred ca pentru 10.000 E n-a lasat o garantie.. sincer mi-ar parea bine sa-i ia locuinta.. uite asa pe viitor imi cumpar eu mai multe ;)
    • +3 (3 voturi)    
      Credit de 10.000 (Luni, 30 ianuarie 2012, 10:01)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Eu am luat credit de 10.000 Euro pe 5 ani si am avut nevoie doar de buletin si adeverinta de salariu de la compania la care lucrez. Nu am lasat nicio garantie. Deja aproape am trecut de jumatate cu plata si nu am ramas niciodata in urma.

      Ideea e ca e simplu sa iei credit. Se da inca foarte usor.
  • +3 (5 voturi)    
    amarat , amarat (Luni, 30 ianuarie 2012, 9:45)

    kin3zu78 [utilizator]

    dar viza si-a tras ?! Asta merita pus la munca silnica pe viata ca sa invete sa isi plateasca datoriile facute, nu e vina nimanui ca a fost gasca si a cumparat produse de 2 lei ca si calitate, oricum inteleg din faza ca a dat mobilul vecinului ca inca de la inceput avea altceva in cap.
    • 0 (2 voturi)    
      Sunteti visatori (Luni, 30 ianuarie 2012, 10:17)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Sunteti visatori sa credeti ca aceste credite neperformante nu se iau in calcul :))).
      Totul datorat unei banci se va plati pana la urma.Daca nu va plati statul.
      Si intotdeauna un credit se da foarte ushor pentru ca e o ocazie pentru banca sa fabrice bani virtuali.

      Pana la urma se urmareste subjugarea totala a clasei muncitoare.
      Unii smekeri ca si Dl Ionescu mai scapa, altii cred ca trebuie sa munceasca de rup sa plateasca creditul inapoi si sa faca altul. Si acestia sunt fraierii adevarati!!!

      Imprumutati-va de la neamuri,prieteni si for ever EVITATI BANCILE.

      Globalizare=Subjugare (vezi actiunile FMI si BM).
    • -1 (3 voturi)    
      w (Luni, 30 ianuarie 2012, 10:54)

      r [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      profesore! poti sa latri cit vrei! daca si-a luat viza pleaca in sua,canada,austr. sau noua zeelanda! oricum a dus-o si o sa o duca mai bine decit tine. dar trebuie si ''profesori'' ca tine sa plateasca aceste credite. SUCCES!!! SI.....la munca ! ca vine scadenta de la banci cu...dobanzi marite!!! te salut de undeva din.....KANSAS-U.S.A!!!!!! PS: sint multi ca noi dar si mai multi ca tine!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    si despre recuperatori? (Luni, 30 ianuarie 2012, 10:08)

    jack [anonim]

    \
    cind o sa scrii, domnu Popa?

    Am citit scrisoarea unui vecin cu restante. De la 2000 de euro aia ii cereau 10.000. si amenintau tu tot felu' de mizerii.

    despre astia cind auzim? sau ne descurcam singuri, fiecare cum poate?
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Luni, 30 ianuarie 2012, 10:36)

      x [anonim] i-a raspuns lui jack

      Aia au cumparat creanta cu 300, ii cer 10,000 ca sa primeasca 2,000 si sa faca si ei un ban "gramada". Abureala de 2 lei.
  • 0 (0 voturi)    
    oul sau gaina? (Luni, 30 ianuarie 2012, 10:10)

    care a fost mai intii? [anonim]

    Nu stiu daca mai intii o fi fost oul sau gaina.
    Dar sint sigur ca omu' e frate cu porcu'.
    Si atunci totul se explica.
    • +1 (1 vot)    
      Oul lui Columb (Luni, 30 ianuarie 2012, 11:15)

      Columb [anonim] i-a raspuns lui care a fost mai intii?

      Stiu ca e pe langa subiect, dar s-a oferit o explicatie stiintifica din care reiese ca oul a fost mai inainte de gaina. A fost o pasare oarecare, sau poate o reptila, care a facut un ou; printr-o mutatie genetica din oul respectiv a iesit o alta pasare, recte o gaina. Procesul asta se cheama evolutie.
  • -2 (2 voturi)    
    ...naivitate.. (Luni, 30 ianuarie 2012, 10:53)

    grig [anonim]

    Dl Ionescu este naiv sau prost sfatuit. Creditul nereturnat il va urmari toata viata lui, indiferent unde se va ascunde. Sistemul de recuperare este atat de bine pus la punct incat , daca cheltuielile de recuperare nu depasesc valoarea de incasat(valoarea creste exponential cu dobanzile de inatrziere aplicate) , dl Ionescu va plati cu varf si indesat neghiobia sa.Aviz amatorilor!
    • +1 (1 vot)    
      De unde? (Luni, 30 ianuarie 2012, 11:33)

      bogdan192 [anonim] i-a raspuns lui grig

      Din Noua Zeelanda? Si daca nu plateste ce-i fac, ii iau boii de la bicicleta? Domnul Ionescu nu are nici un bun al lui, nu are nici un venit si nu poate fi gasit la adresa indicata. Domnul Ionescu si-a schimbat telefonul si cetatenia. Domnul Ionescu e motivul pentru care eu platesc 9% prima de risc. Domnul Ionescu nu o sa plateasca in veci banii pe care i-a furat de la banca. Banii aia ii platesc eu.
    • 0 (0 voturi)    
      creditul care te urmareste toata viata (Luni, 30 ianuarie 2012, 11:37)

      freemistake [anonim] i-a raspuns lui grig

      Partial ai dreptate, creditul neperformant va ramane. Dar daca ala va mai palti ceva ...asta e deja alta treaba. depinde in ce tara esti, ce nume ajungi sa ai, etc...dar multe credtite or sa ramana neplatite si bancile cu banii pierduti. nu ca le plang de mila pe banci, caci lacomia lor + faptul ca bancile nationale au permis reguli de creditare asa usoare au condus la aceasta criza financiara cand au fost aruncati bani pe piata in credite care nu se recupereaza...
      In Romania, daca se accepta ca Directiva erupeana cu privire la dobanzile si comisioanel creditelor, sa poata fi aplicata si creditelor in derulare asa cum prevedea proiectul de elge initial, si daca BNR ar aavea curaj sa stearga inregstrarile restantierilor pe ultimii 3 ani, multi restnatieri acum ar putea sa isi plateasca creditele si bancile ar putea sa recupereze mai usor o mai mmare parte din bani, prin cele 2 cai:
      1. prin faptul ca cel care a luat creditul plateste rata mai mica lunara caci comisionlul lunar e ilegal pe noua legsilatie si adaca se aplica creditelor inrderulare automat clientul nu mai platea acel comision lunar si avea rata mai mica de platit. 2 se putea da drumul la refinantare, si ghici ca puteai sa refinantezi creditul si sa platesti ami putin ca intrai pe noua legislatie unde comisionul lunar nu se mai poate alica si iar autmat avea rata mai mica de platit. DAR, lacomia bancilor e mare si nu au permis asta. IAr BNR e o carpa la mana bancherilor.
    • +2 (2 voturi)    
      ..grig---nimic mai fals (Luni, 30 ianuarie 2012, 11:41)

      gigi kent [anonim] i-a raspuns lui grig

      nenea grig nu dezinforma unii oameni. sitemele de recuperare de la noi se bazeaza pe frica oamenilor mai mult decat pe lege. la cine tine tine, sau incalca legea (de cele mai multe ori). PS: nu are cum sa il urmareasaca nimic TOATA VIATA mincinos mic ce esti ci doar CEVA ANI. In rest numai de bine si citeste legea ... in special partea cu PRESCRIPTIA (un termen al dracu de scurt si dureros pentru recuperatori in cazul creditelor!!)
  • +1 (1 vot)    
    raspuns lui bogdan192 (Luni, 30 ianuarie 2012, 12:07)

    freemistake [anonim]

    N e adevarat dl. Bogdan! Nu ca DL. Ionescu nu plateste creditul...il platesti tu! si daia platesti tu 9% prima de risc!
    TU platesti deoarece:
    1. BNR a permis bancilor reguli largi ptr creditare
    2. In loc sa inaspreasca aceste reguli, Isarescu in 2008 iesea la televizor si averitza bancile ca se exagereaza cu creditele de consum....adica in loc sa puna mana sa faca un regulament mai dur el iesea la televizor....carpa bancherilor...asta a fost si este!
    3. banca functioneaza pana la urma pe principiul profitului ca orice societate comerciala. Daca i s-a permis sa vanda bani populatiei fara reguli e de vina BNR-ul si lacomia bancii care si-a facut un plan cu privire la maximizarea profiturilor pe seama credituluid e consum dat populatiei. Nu numai DL. Ionescu e de vina ca nu plateste creditul...e in egala masura de vina si banca ptr ca ia acordat acel credit! SI e chiar mai vinovata ca DL. Ionescu....caci bancherii stiau ce se va intampla daca se exagereaza cu creditarea..caci sunt profesionisti. Dl. Ionescu nu stia!
    4. In continuare sunt de vina bancile si BNR-ul caci din lacomie de a-si recupera banii de la populatie nu accepta sa piarda o parte din acesti bani care oricum ii au pe hartie (fiindca nu vor fi recuperati) repornind refinantarea si stergand datornicii din 2008 pana in prezent din baza de date a "Biroului de credit".
    Asa ca pana in 2016-2018 va fi criza financiara! Caci cam pana atunci sunt cele mai multe termene de scadenta la creditele date populatiei atat in Romanis cat si in majoritatea statelor.
    dupa 2016-2018 se va da iar durmul la creditare caci trebuie invadata iar piata cu bani lichizi astfel incat propietatile obtinute de banci prin lichidarea datornicilor sa poata sa fie vandute astfel incat tot banca sa castige! In lumea financiara intodeauna BANCA SI CASINOUL castiga!
    ...BAfta!
  • 0 (0 voturi)    
    vinovati (Luni, 30 ianuarie 2012, 12:29)

    Tavanulfals bllogg [anonim]

    Nu mai incercati sa gasiti vinovatii acolo unde nu sunt... Mugur Isarescu este principalul responsabil pentru lacomia bancilor si naivitatea creditacilor. Nu vedeti ce se intampla acum cu creditarea ? Probramul Prima Casa scapa de noile norme doar pentru a se mentine specula imobiliara. Cat timp exista oligofreni care sa cumpere cu 5 % avans locuinte care dealtfel nu valoreaza nici pe jumatate, minciuna face ravagii. Repet - BNR este responsabila pentru anomaliile din ultimii ani. Am scris pe larg despre asta pe blogul Tavanulfals !
  • -1 (1 vot)    
    ...pentru gigi kent. (Luni, 30 ianuarie 2012, 13:36)

    grig [anonim]

    Ca sa poti emite o parere aici presupune sa ai un bagaj minim de informatii Plecand de la premisa asta, cu speranta ca nu sunt exceptii prea numeroase(vezi postaci platiti sau vizitatori intamplatori) apreciez ca este putin probabil ca exista naivi care inca isi inchipuie ca procedurile de recuperare a unui credit se opresc la frontiere. Cat priveste prescriptia, daca ai luat o suma considerabila si procedurile de recuperare au fost declansate, nu mai scapi decat daca vei lucra tot restul vietii tale la negru sau pe plantatiile de canabbis din America de Sud
    • +1 (1 vot)    
      ..pt grig (Luni, 30 ianuarie 2012, 15:22)

      gigi kent [anonim] i-a raspuns lui grig

      sunt de acord cu tine doar in privinta afirmatiei legata de "bagajul minim de cunostinte". Folosind acel "bagaj", Domnul Ionescu VA SCAPA CU SIGURANTA de unii ca dumneata. Nu incerca sa mai pierzi timpul cu mici atacuri meschine. Nu sunt de acord ca oamenii sa nu plateasca creditele, totusi, conform legii, poate linistit ORICINE sa dea teapa recuperatorilor. Este extrem de simplu.
      PS: cred ca doar oameni ca dumneata, care se chinuie sa prosteasca oamenii ca ii pot executa silit, lucreaza pe plantatiile de canabbis din America de Sud. Orice credit care nu este IPOTECAR sau nu este grevat de sarcini devine TEAPA pentru RECUPERATORII de credite. Singurul impediment este lipsa informatiei si necunoasterea legii de catre majoritatea oamenilor.
  • 0 (0 voturi)    
    daca cerea bani pentru o afacere ii dadea??? (Luni, 30 ianuarie 2012, 15:20)

    mary [anonim]

    Pai de ce s-a dus in lumea larga amaratul?

    SIMPLU: Pentru ca vrea sa aiba si el o viata normala, cu un trai relativ decent, sa aiba unde munci si de unde castiga un ban cinstit, ce este asa greu???

    S-a dus, exact cum se spune in economie, dupa o mai buna oportunitate ca in RO- praf si pulbere!

    Daca se incearca sa se spuna ca din cauza lui Gigel si a lui Dorel nu merg treburile in RO exista dreptate numai pana un punct, ca, dupa cum se stie "pestele de la cap se impute, si de la coada se curata".

    Adica este miros de stricaciune in tara asta, si daca tot dai si lupti ca-n '48, unii s-au cam saturat si au ales rute ocolitoare...

    Fraierii au ramas, dar se curata si astia...

    Sa vezi cand ultimul o sa stinga lumina in RO!!!
    Tii, ce liniste o sa fie atunci -

    Numai bine va doresc!
  • 0 (0 voturi)    
    a fost bine (Marţi, 31 ianuarie 2012, 11:31)

    Vlad [anonim]

    Dar a fost foarte bine cand ai luat 10.000 de euro (cat castiga probabil in 10 ani) si ai dat in stanga si in dreapta fara sa te uiti, erai smecher, ti-ai luat caruta si de restul banilor ai fost prin concedii...
    Acuma cand trebuie sa platesti ceea ce ai cheltuit cu mana ta nu mai poti. Toata lumea din jurul tau e de vina pentru prostia ta, numai tu nu.
    Si eu am credite si mai am si restante, in schimb sunt constient ca EU am vrut credit, EU am vrut masina si nu m-a impins altcineva in "capcana" bancilor. EU trebuie sa duc mai departe aceasta povara.
    In 2 ani am scapat de banci. Raman probabil cu buza mai umflata decat ma asteptam in schimb mi-am invatat LECTIA. Nu fug miseleste si imi recunosc GRESELILE in fata oricui!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri