Statul intarzie cu plata a 200 de milioane de euro in cadrul POSDRU, aducandu-i in faliment sau insolventa pe cei care deruleaza proiecte europene. Acestia i-au scris, exasperati, premierului

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:00 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(19 Sep 2012) DOC, 533KB
Marie-Jeanne derula pana nu demult un proiect in cadrul POSDRU prin care lua elevi de la colegii tehnice pe care ii ducea cu microbuzul la ateliere pe care le inchiria si unde ii specializa in diverse meserii. Pana acum a sprijinit peste 3000 de elevi si mai avea 900 de specializat, cand a suspendat programul. Statul nu si-a mai platit partea la care se angajase, drept pentru care Marie-Jeanne e la limita insolventei. "Proprietarii atelierelor au pus lacatul pe ele din cauza neplatii chiriei si ne-au sechestrat si bunurile pana la plata datoriilor. Degeaba am trimis memorii si solicitari, nu raspunde nimeni la ele". In total, Guvernul are datorii (la programele derulate prin POSDRU) de circa 200 de milioane de euro, bani pe care nu se stie cand ii va achita, spune Dan Barna (Structural Consulting Group). Intre timp, cei care si-au asumat derularea unor asemenea programe dau faliment pe capete. Cazul lui Calin Pop e si mai dramatic.


"Am cereri de rambursare depusa care au intarzieri la plata de peste 580 de zile. In total, Statul are sa-mi
 
Datoriile pe care le are Statul la cei circa 150 de semnatari ai scrisorii deschise sunt de 79,29 milioane de lei, adica o medie de 532.000 lei/organizatie
 
 
plateasca circa 10 milioane de lei. Ca sa pot sustine proiectele in care sunt implicat, am vandut doua cladiri si am renuntat si la birouri tot prin vanzare. Din cele doua fabrici in care lucrau tineri cu handicap-oameni in carucioare mai exact- una am inchis-o iar cealalta probabil ca va avea aceeasi soarta", explica Calin Pop.

Circa 150 de manageri de proiect au trimis miercuri o scrisoare deschisa premierului, ministrului de finante, ministrului Afacerilor Europene si celui al Muncii, in care avertizeaza ca intarzierile la plata aduc firmele sau fundatiile care deruleaza aceste proiecte in faliment sau insolventa.

Amanarea reluarii platilor afecteaza:
  • 65.000 de someri
  • 6.500 de unitati scolare
  • 70 de universitati
  • 150.000 de studenti
se arata in scrisoarea deschisa. "Aproape ca nu exista proiect care sa nu inregistreze in acest moment dificultati financiare", mai spun semnatarii scrisorii.

"Am facut credite la banci pentru a putea continua finantarea programelor, sperand ca intr-o luna, doua sau in 6 luni Statul sa isi achite datoria iar noi sa stingem imprumutul bancar. Acum suntem in executare silita din
 
Aproape jumatate  dintre semnatari isi asteapta banii de peste o jumatate de an, campionul restantelor fiind Calin Pop cu 580 de zile
 
 
aceasta cauza. Am ajuns ca in loc sa invatam cum sa iasa din somaj, sa generam noi insine someri. 80 la suta dintre angajatii nostri sunt in somaj acum", spune managerul unui alt proiect in care sunt implicati 8000 de persoane in grupul tinta.
  • Solutiile ministrului Orban
Referitor la POSDRU, ministrull a sustinut miercuri ca singura solutie pentru asigurarea platilor interne catre beneficiari este transferul de bani de la bugetul de stat catre Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei.

'
 
94% dintre semnatarii scrisorii deschise au facut credite in contul proiectelor europene derulate
 
 
Singura solutie este sa se identifice sume de bani care sa fie transferate Ministerului Muncii si Ministerului Educatiei si sa fie facute platile interne catre beneficiari. Eu sper sa fie identificate solutii', a afirmat Orban, citat de Agerpres

In prezent, POSDRU, gestionat de Ministerul Muncii, se afla in procedura de pre-suspendare, la Comisia Europeana, insa ministrul Afacerilor Europene a sustinut ca exista posibilitatea evitarii suspendarii programului.

'In aceste zile, incepand de luni si pana astazi, exista o misiune a Comisiei Europene, asa numita de fact finding, de identificare a faptelor, a evolutiilor la nivelul tarii in ceea ce priveste POSDRU. In functie de rezultatele acestei misiuni s-ar putea sa putem evita suspendarea programului POSDRU, dar ramane de vazut care ar fi planificata pentru 6 octombrie. Exista anumite sanse sa se evite, dar nu este foarte clar momentul in care pana la urma intreaga procedura de presuspendare va fi ridicata', a explicat Orban.

Referitor la celelalte patru programe cu probleme, ministrul a precizat ca partea romana se asteapta 'la o decizie diferentiata'.

'Nu cred ca mai exista ideea sau riscul de suspendare a tuturor programelor operationale, mai degraba daca va exista o asemenea chestiune se va pune de la program la program sau nici macar asa, ci de la axa prioritara la axa', a mentionat Leonard Orban.

Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a participat, miercuri, la dezbaterea 'Uniunea Europeana la rascruce?', organizata de Reprezentanta Comisiei Europene in Romania


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

13012 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    sigh... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:18)

    Laurentiu78 [utilizator]

    sotia mea este angajata pe o institutie pe care are proiecte POSDRU in desfasurare, iar la al doilea serviciu este manager de proiect pe un alt proiect POSDRU. Nu ia bani de la nici un serviciu acum, dar munceste in continuare 18 ore pe zi ca deh... a dat cu batu'...

    Gurile rele spun ca acum este o inspectie a comisiei europene pe la institutiile statului (A. M. daca exista asa ceva), dar ca oricum mai devreme de o luna nu se intrevede nici o schimbare pozitiva in aceasta directie...
    • -2 (8 voturi)    
      gurile rele (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:50)

      tolok [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

      gurile rele spun ca europenii nu mai au chef sa dea bani Romaniei si de aia ne gasesc bete in roate pentru orice.

      Cel mai in paguba ies societatile care si-au facut treaba corect si totusi nu primesc banii la timp si tot ele vor fi penalizate ca nu si-au desfasurat activitatile. Bataie de joc!
      • +9 (11 voturi)    
        fals (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:11)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui tolok

        Europenii nu au nimic cu nimeni, astea sunt balibernele romanilor care trebuiau sa va dea bani, si nu o fac.
        Noi suntem de vina ca nu suntem in stare sa ne organizam, suntem neseriosi si ne asumam angajamente care ne depasesc.
        • +3 (9 voturi)    
          habar n-ai (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:49)

          tolok [anonim] i-a raspuns lui bancher

          Sa zicem ca esti cultivator de sfecla de zahar. Aplici la un grant pe POS DRU sa formezi 100 de tineri fara un loc de munca in domeniul tau si sa infiinteze o mica cooperativa din care sa produca sfecla de zahar. Bun. Aplici proiectul, faci o mie de hartoage, te dai peste cap sa asiguri cash flow-ul si ITI FACI TREABA ONEST numai ca vine UE si zice ca altii nu si-au facut proiectul la fel de onest si ...se suspenda platile. Iar tu, fraieie, ai bagat banii tai in cooperativa micutilor, le-ai platit salarii, ai facut credite crezand ca vin banii de la UE. Si stai si astepti, intri in faliment si astia ridica din umeri!
          • +7 (7 voturi)    
            da... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:28)

            Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui tolok

            dar proiectul de finantare este semnat cu statul roman nu cu UE (OIPOSDRU reprezentant delegat AMPOSDRU)...UE tipa la statul roman ca le risipeste banii aiurea nu la cultivatorul nostru. Deci cine este cel responsabil?
            • +4 (4 voturi)    
              sunt perfect de acord (Joi, 20 septembrie 2012, 9:34)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

              in ultima instanta, statul nu se preocupa suficient, si nu da banii promisi. Adica s-a batut cu pumnii in piept la inceput, si acum s-a trezit ca nu mai are bani...
              • 0 (0 voturi)    
                pertotal e o risipa (Joi, 20 septembrie 2012, 14:29)

                Palax [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Deci daca analizez toate argumentele voastre ajung la concluzia ca UE nu are nici o vina. O grupare e risipitoare chiar daca are si sub echipe eficiente.
          • +6 (6 voturi)    
            si cine nu si-a facut treaba? (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:40)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui tolok

            UE nu si-a facut treaba?? nuu...tot cineva din Romania nu si-a facut temele, indiferent ca e vorba de alta asociatie sau de stat. sau de agentie guvernamentala...
            UE nu are nimc cu Romania, nu va ma lamentati atata.
      • +3 (3 voturi)    
        Tampenie (Joi, 20 septembrie 2012, 11:34)

        LuchasD [anonim] i-a raspuns lui tolok

        Aveti 2% rata de absorbtie a fondurilor.Sunteti jalnici.Din 100 de milioane pe care vi le baga UE in cont folositi 2 milioane(probabil pe construitul casei ministrului muncii) si returnati 98.De ce?Motivul invocat de voi e "ca nu se baga lumea dom'le" Din ce citesc vad ca "e bagata" o gramada de lume in afacerea asta cu statul.Paguboasa afacere.Voi vreti pensii si ajutoare la incalzire, nu vreti investitii.
    • +3 (5 voturi)    
      Statul nu da bani sau PONTA nu da bani? (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:37)

      Serban. B [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

      Hotarati-va Hotnews! ziceti-o pe aia buna ca banii acum se dau la puturosi nu la cei care fac ceva. au blocat fondurile... absorbtia fondurilor comunitare, care era prioritate, scade. Pe scurt... s-au apucat cativa oameni de treaba, aduceau venituri si ponta le-a blocat... PONTA NU DA BANI, statul e PONTA.
      • +2 (2 voturi)    
        In realitate (Joi, 20 septembrie 2012, 12:15)

        morometu [utilizator] i-a raspuns lui Serban. B

        Administratia romana nu si-a facut treaba, guvernul roman condus de ponta nu-si achita obligatiiile asumate prin contracte.
        Auditul UE s-a facut la institutiile statului si nu la cei ce deruleaza programe.''Tzatza leana'' de la munca, aia de da ajutoare la palate si mertzane...de ce nu apare???
        Pana ce UE sa ramburseze banii statului roman, statul roman trebuie sa ramburseze banii celor ce deruleaza programe si care s-au imprumutat pentru a-si sustine cash-flow-ul.
        La programele precedente, preaderare, psd a furat in draci, totul a fost de o secretomanie absoluta, fara licitatii publice.
        Luptele in alegerii s-au dat tot cu gandul la aceste fonduri.
        Odata schimbata mentalitatea in tendinta de a face totul transparent, tot mai multe entitati au prins curaj si au scris programe de accesare de fonduri.
        Procesul de depunere a cererilor a devenit transparent, aprobarea si semnarea contractelor devenisera transparente, licitatiile devenisera transparente si supravegheate in respectarea legalitatii.
        In administratie mai erau multe lucruri de corectat. Era totusi un progres.
        Dar odata inscaunat, copylotul a urlat in gura mare minunandu-se de ce salarii se platesc pe proiecte. Adevarul ca aceste salarii sunt adaptate si aprobate pe standardele europene si sunt net superioare salariilor de la noi. Cheltuielile majoritare in POSDRU sunt salariile iar actiunile derulate constau in cursuri despre orice. Grupurile tinta din toate domeniile primesc informatii despre orice le intereseaza.
        Mai mult de jumatate din aceste sume se intorc la stat prin impozite si taxe la salarii!
        Dar acest stat tantalau, condus de te miri cine, in loc sa se organizeze, sa se administreze, urla la latrine ca sa dea bine la prostanacii ce nu au habar despre ce e vorba in propozitie... Intrai pe site si gaseai evidenta cu cerere depusa, suma termen si mod de solutionare.
        Acum adio rambursare! Vinovatul principal este cel ce trebuia sa guverneze, sa administreze nu sa vorbeasca la tv. U.E. nu are vina!
  • -7 (23 voturi)    
    580 de zile ... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:20)

    the [utilizator]

    parca nu era inca Tonta priministru ... poate ne spune Hotnews ce guvern e cu rahatul pe talpa ?

    desi, vorba aia, pentru niste "asistati" in carucioare, care vor sa-si recapete cu orice pret un statut de oameni normali si independenti, putina fericire in viata asta necajita, nu merita atata tevatura mediatica :(((

    150 de falimente individuale ?
    eh ... in capitalism e ceva normal, fratilor, pai dau faliment New Yorkul, Grecia, orase si tari, ce conteaza niste porumbei idealisti si eurofili ?
    politica conteaza, bre, nu viata omului ...
    am vrut sa demonstram ca sistemul capitalist roman e mai in zbor decat ala poleit cu aur socialist !

    ma intreb, oare am reusit ?
    • +6 (10 voturi)    
      rahat pe talpa? (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:34)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui the

      lasa man ca traiesti bine si te gandesti la viitor.
      ai vrut ponta, ai ponta. tu crezi ca UE arunca cu bani in tari nedemocratice.
      • -3 (5 voturi)    
        trei guvernari (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:10)

        BradutBolos [anonim] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Eu nu mi-am primit banii pe POSDRU de trei guvernari, deci incep sa cred ca are legatura mai mult cu UE decat cu guvernarile.
        • 0 (6 voturi)    
          Nu cumva cu cei ce nu sunt in regula (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:41)

          Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui BradutBolos

          cu achizitiile si documentatia de proiect ? Ca asta e in fapt motivul: achizitii dubioase, proiecte formale fara impact.
          • +5 (7 voturi)    
            nu... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:08)

            Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_1

            sunt multi din astia dar din nefericire i-au bagat pe toti la pachet...si pe cei cu proiecte pe spagi/dubioase, si pe cei cu proiecte fiabile si corecte
      • -1 (3 voturi)    
        doctore mitica sau asa ceva :) (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:39)

        the [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        chiar ca ai inteles perfect ce-am spus, felicitari :)))
        probabil ca am fost prea prolix, te rog sa ma scuzi !
        trebuia sa comentez simplu :
        Ana are mere !

        ca ma suspectezi pe mine, traitor in Gallia de sud, din UE, de simpatii politice in Ro, e deja bizar
        dar
        ca ma suspectezi de Pontofilie asta e insulta curata, astept scuze :)))
    • +1 (5 voturi)    
      Bai the, (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:06)

      Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui the

      ai vrut tu sa spui ceva, dat ai ratat.
      • -2 (4 voturi)    
        Bai Viking (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:55)

        the [utilizator] i-a raspuns lui Phil Austin

        de ce nu incerci sa fii matale mai explicit in ce-am scris eu ? ai toata libertatea ...
        • 0 (2 voturi)    
          Mai fecior (Joi, 20 septembrie 2012, 10:27)

          Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui the

          sa fiu eu explicit in ce scrii tu?! Da' ce, io-s constiinta ta?!
    • +7 (9 voturi)    
      Tu sigur ai dat faliment (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:39)

      Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui the

      Din punct de vedere al ratiunii si bunului simt. Incompetenta lui Ponta a facut ca probleme de derulare sa se transforme in oprirea programelor. Gestionate de "competenta" doamna campeanu (competenta doar pe la televizor). oamenii care semneaza scrisoarea trebuie sa dea statul in judecata deoarece contractele de finantare sunt cu statul nu cu EU, NATO, Liga Americana de Fotbal sau alte organizatii. Incompetenta functionarilor si coruptia endemica a acestora a blocat programul nu activitatea (vezi cel ce spune ca sotia sa munceste 18 ore pe zi si nu ia nimic) celor cu proiecte.
      • +1 (5 voturi)    
        Eu sigur nu am dat faliment :) (Miercuri, 19 septembrie 2012, 17:53)

        the [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_1

        pe motive de finantari europene ... Evident ca Ponta si toata clica sunt niste fripturisti incompetenti, curiozitatea mea se referea doar la eventualul responsabil, care o fi ala
        tendinta discutiilor n-o inteleg bine, normal ca statul trebuie implicat legal, guvernul de acum 580 de zile a facut rahatul si a dat cu matura ...

        stai inistit, si la tine in Ro si la mine in Franta, tot aia care trag la saiba, in carucioare, sau pe picioare, trag si ponoasele

        vorba bancului ... daca muncesti 18 ore pe zi, cand sa mai ai timp sa faci si bani ?
  • +10 (12 voturi)    
    Va adresati unui cal mort! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:27)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Asta nu stie decat joc de imagine (sta mai mult pe la tv - cangrene, latrine, haznale, ...) sau joc de glezna, adica... nimic!
  • 0 (12 voturi)    
    Gândirea teligentă a lu Boc (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:42)

    Mai mult de un neuron [utilizator]

    A dat naștere pentru același POSDRU la cel puțin 3 regulamente diferite și vreo 6 ordonanțe- tot diferite. Dacă la început se dădea un avans de 30%- normal, ca la majoritatea proiectelor Europene (la FP7 se merge până la 50%) dlui. Boc i-a cam puțit și a redus-o în final la 10% plătibilă în 3 tranșe. În loc să ia sistemul existent- la PNII-uri- unde se făceau plăți la 45 de zile- și care a funcționat perfect- aici erau n autorități care toate trebuiau să-și dea cu subsemnatul OIPOSDRu-AMPOSDRU și finalmente cei de la Ministerul de Finanțe care dădeau banii cu țărăita. Culmea inteligenței boccii a venit când a spus că managementul proiectelor POSDRU poate fi și externalizat- deci pentru înțelesul tuturor- tu, beneficiar, dai un oarece comision cui trebuie care ajunge la cine trebuie și ei îți trimit un raport despre ce ai făcut tu. Prima directoare POSDRU se spune că era nebună și că rupea de capul ei cererile de finanțare- dar și propunerile de proiecte. A doua a fost barmaniță- avea competențe puternice- iar ultima, dna. Io..ță era săraca nevinovată- fiind adusă de la Celhart Brăila unde era ceva contabil înainte. Nu mai discutăm de halul de relații cu publicul unde nu răspundeau la telefoane și trebuia să te deplasezi la sediul lor - undeva pe 1 Mai- unde și-au tras o construcție absurdă- și unde nimeni nu știa nimic până la directoare.Dacă dl.Ponta vrea să se asigure că n-are competitori în toamnă pentru Parlament- să trimită corpul de control peste POSDRU- cam toți deputații și senatorii PD-L sunt băgați până la sprâncene acolo...
  • +6 (8 voturi)    
    imperbului premier (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:43)

    hmara [utilizator]

    Nu ne miram, stim ca nu poti si chiar daca ai putea nu ai stii.
    Oricum o dai, esti prea plin de sine, imatur si incapabil sa faci ceva.
    Nici macar sa copiezi nu stii.
    Din pacate pentru tara asta si mare parte din neamul ce o populeaza esti inca premier.
    Fiecare zi, ne arata fata odioasa a guvernarii tale.
    Fiecare zi, face sa apara noi oameni dezamagiti de tine, face sa te afunzi tot mai mult. Asta ne bucura pe multi dintre noi.
    Din pacate, nu suficient de mult, exista destui ''colonei'', ''adrian 8'', ''gustavi'' si ''mazete'' care orice le-ai face , te pupa undeva. Oameni mici, asistati sau dependenti de stat, care accepta sub-standardul, promiscuitatea morala si impostura.
    Iti doresc insucces in continuare.
    • +2 (4 voturi)    
      Excelent comentariul! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:57)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      Asa e, din pacate sunt prea multi cei care ne vor prosti, dar sfarsesc prin deveni ei prosti!
  • +5 (5 voturi)    
    Doar (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:57)

    xolv [utilizator]

    E Doar o exceptie. Pe POSDRU s-a furat ca-n codru, s-au cumparat jeep-uri, se plateau salarii de mii de EUR pe luna. Va veni momentul cand vom regreta ca nu am investit banii europeni cum trebuie.
  • -5 (5 voturi)    
    !!!! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 13:59)

    Tatian [utilizator]

    Ce sa ii faca sa ii dea bani de la stat ?? adica bani de la noi ? cetatenii ?? cum vine asta ? daca nu a fost in stare sa isi cantareasca riscurile cum trebuie si s-a avantat intr-un proiect aiurea !!!
    • +5 (7 voturi)    
      tatiane (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:19)

      hmara [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

      Nu iti cere nimeni bani, stai linistit.
      Dar ca sa te lamuresti cu intrebarea infantila pusa de tine: cu un guvern predicitbil iti poti face calcule de risc sa-ti asumi o afacere.
      Dar daca vin altii la putere, ne-predictibili, constati ca esti in risc maxim sau falimentat.
      De aceea nu ne prea mai vin investitori, s-au oprit la granita.
      Nici tu, cat ai fi de destept, nu ai cum sa-ti prezici riscurile cu unii ca Ponta si & care se schimba de la saptamana la alta, care nu au nimic programat pe termen scurt, mediu si lung.
      Te-am convins? Daca nu, imi pare rau, nu mai incerc. Nu am cu cine.
    • +2 (4 voturi)    
      hai ca... (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:28)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

      vorbiti aiurea...aveti habar despre ce este vorba?!?!?!?

      S-au facut niste proiecte care au fost SEMNATE si APROBATE de institutiile statului si in baza carora toti oamenii astia au angajat credite, iar ei (cei corecti, o parte semnificativa din ei) si-au respectat angajamentele. Statul nu si-a respectat angajamentele contractuale si la orice proces acesti oameni si-ar castiga banii (dupa 5-10 ani de stat prin tribunale).
      Nu era vorba de nici un risc cand au semnat aceste contracte decat daca recunoastem ca suntem tara bananiera si a semna contracte cu statul inseamna risc...
      Daca nu stiti despre ce este vorba nu mai postati.
    • +5 (5 voturi)    
      fonduri (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:35)

      unimog [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

      Nu da nimeni bani de la tine, banii astia se intorc de la uniune, bani pe care suntem obligati toti sa i dam acolo, ca de aia ne am bagai in UE. Riscul ti l calculezi in functie de perioada in care faci proiectul, dar sa ti asumi ideea ca statul nu te plateste de 580 de zile e ca si cum nu ai mai face proiectul din start. Toti care lucram suntem constienti ca pot aparea intirzieri de 3-4 luni, dar deja 580 de zile e mult prea mult. Statul ar trebui sa opreasca proiectele, sa plateasca la zi si gata.
    • +2 (2 voturi)    
      Chia asa ? (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:45)

      VasilescuA [utilizator] i-a raspuns lui Tatian

      Sigur, riscul de a fi tzepuit de Stat nu l-au cantarit ....
      Statul a semnat un contract, acum trebuie sa plateasca.
  • -2 (2 voturi)    
    haoleu, ce-aveti maica (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:14)

    DrInOrice [utilizator]

    sa dea la pensii si salarii, ce atatea programe POZU astea..
  • +4 (8 voturi)    
    E ca si cum bagi la puscarie o tara intreaga (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:22)

    Igriculescu [utilizator]

    Doar pentru ca unii fura.
    Sint mii de proecte europene lucrate dupa manual.
    Fara probleme, fara fraude, cu totul la zi.
    Si totusi pentru ca anumite proiecte sint suspecte de fraude, in perioada 2008-2010, s-a luat decizia de a bloca totul.
    Blocam mii de salariati onesti, cu familie, cu copii, cu rate la banca.
    Blocam antreprenori onesti, care in pofida birocratiei, au reusit sa isi construiasca afaceri de succes cu bani europeni.
    I-am blamat pe romani ca nu stiu sa absoarba fonduri europene si cand au inceput efectiv sa creasca rata de absorbtie le dam cu maciuca-n cap.
    Factorul politic e decisiv. In loc sa se ocupe cu suspendari politice mai bine s-ar ocupa de condusul tarii.
  • +3 (5 voturi)    
    fonduri europene (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:32)

    unimog [utilizator]

    Eu nu am mai luat salariu din mai, am o gramada de bani de dat la banci...daca pina la 1 octombrie nu iau banii ii dau la naiba cu proiectele lor europene. Si trebuie sa i conving si pe altii sa lucreze cu fonduri. Cum pot face asta daca eu nu mi iau banii?
    Nu cred ca are legatura cu Ponta sau Boc ci pur si simplu cu incompetenta autoritatilor, oameni care alearga dupa ciolan, dar le e frica sa dea o semnatura.
    • -3 (5 voturi)    
      rahat! (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:00)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui unimog

      Ne credeti tampiti? Nu exista afacere cu fonduri europene corecte! Totul e pe smen, pe combinatie, pe pile si jmecherie! Nu v-au dat salariile? F bine, traiti din spaga, care e problema?
      • 0 (2 voturi)    
        Esti ponta cumva ? (Joi, 20 septembrie 2012, 11:23)

        morometu [utilizator] i-a raspuns lui airamerica

        Afirmatii si indemnuri ca cele din postarea ta le-am mai auzit si pe la nea florica (georgescu) in perioada trecuta cand era ministru de finante, tot in guvernarea psd.
        Daca psd traieste din spaga nu poate pricepe ca mai exista si oameni onesti care traiesc din munca. De altfel, neo comunistii nu inteleg notiunea de'' munca''.
        Iti reamintesc:''cine-i harnic si munceste are tot ce vrea, cine-i lenes si chiuleste are tot asa!'' E de ajuns sa privesti la copylot, crin antenescu, oparescu...
  • +2 (4 voturi)    
    Bataie de joc (Miercuri, 19 septembrie 2012, 14:43)

    VasilescuA [utilizator]

    Este o bataie de joc ceea ce se intampla. Ar trebui ca toti cei care nu isi primesc banii sa dea Statul in judecata.
  • 0 (0 voturi)    
    posdru=ciordeala si vrajeala (Joi, 20 septembrie 2012, 13:55)

    cristianaxl [utilizator]

    am mai tot spus chestia asta...99% din beneficiarii posdru nu au avut in cap decat sa fure bani...si credeti-ma ca chiar stiu ce spun....vorbeau cu cate un consultant si vedeau ei ca pot lua vreo 500.000 de euro cu 90 sau 95% nerambursabil...fara sa faca nimic...doar sa instruiasca niste pensionari sau someri de pe la tara sau mama abuzate sau tigani...etc etc...cei 500.000 de euro se duceau in salarii (foarte mari de altfel) in echipamente...in lectori...juristi...ma rog..peste tot numai la cei instruiti nu....si uite cum se facea ca la o amarata de primarie din cuca macaii deveneau dintr-o data foarte importanti tiganii sau vaduvele...si au inceput sa se bata firmele beneficiare de proiecte pe grupurile tinta....si ii lua una si le facea cursuri de manager de proiect ( la taranii de 8 clase) si cum terminau...veneau altii...si le faceau cursuri de bucatari...de croitorie...de zidarie...si uite asa s-au tot perindat niste scrobiti de tineri...cu laptopuri si le preda taranilor cursuri de paznici....am caz...cand acelasi grup tinta a fost instruit de 4-5 ori de diverse firme si in diverse domenii...totul pentru a justifica salariile grase....dar toate aceste firme care au in derulare proiecte posdru au uitat un lucru foarte important ca aceste proiecte se fac doar daca tu ca beneficiar identifici o reala necesitate pentru acele instruiri si pentru acel grup tinta...practic tu castigi din beneficiile inregistrate cu acei instruiti ( a se face o analiza cost-beneficiu pe aceasta tema)...si au mai uitat un lucru si mai important ca toate aceste fonduri sunt prin decontare...adica tu cheltui si apoi ceri banu....nu ai de ce sa nu platesti chiria atelierelor (vezi articol) odata ce tu ai dat cu subsemnatu' si ai jurat pe mama ca vei sustine financiar proiectul pana la rambursare....sustine-l acum...dar cei 99% din beneficiari va zic eu cum isi faceau calculele....pai avem 500.000 euro...primesc 10% avans...si rulez cei 10% pana ma ia gaia...si la sfarsitul proiectului
  • 0 (0 voturi)    
    posrdru = cordeala si vrajeala (2) (Joi, 20 septembrie 2012, 14:00)

    cristianaxl [utilizator]

    cum ziceam: rulez cei 10% avans si la sfarsitul proiectului pun si eu partea mea...oricum pana la sfarsit reusesc sa ciordesc eu din licitatii vreo 25-30% din bani si fac rost de bani.....
    este o mare porcarie aceasta finantare....si asta in timp ce finantarile pentru agricultura-industrie si cercetare sunt subfinantate si la fiecare licitatie de proiecte se depun proiecte de 10 ori peste nivelul maxim al bugetului alocat....este o rusine acest posdru si a fost lasat sa mearga pentru ca toti profesorii universitari, toate fundatiile ale nu's cui...toti isi trag partea prin proiecte care nu folosesc si nu ajuta la nimic.....duceti-va in urma si verificati cati dintre cei instruiti chiar au gasit de munca in urma instruirii....ca sa nu mai zic ca sunt cursuri stupide facute prin puscarii, spitale...camine de batrani...and many more...
    • 0 (0 voturi)    
      nu vorbi fara sa stii (Joi, 20 septembrie 2012, 15:31)

      sistem [utilizator] i-a raspuns lui cristianaxl

      Imi pare rau, dar vorbesti din auzite si din pacate, la fel ca multi altii, nu intelegi absolut nimic din problemele cu care se confrunta aceste proiecte. Daca ai impresia ca ii face cuiva placere sa alerge dupa romi, delicventi sau someri, te inseli. Daca tot cunosti 99% dintre beneficiarii de proiecte, ce-ar fi sa ne spui si noua care e atitudinea grupurilor tinta vizavi de aceste proiecte? Banuiesc ca ai fost implicata deja in 99% dintre ele, asa ca poate ne spui si cum e cu somerii care vin la cursuri doar pentru subventii pentru ca nu au nici un gand sa se angajeze, sau cu studentii care se dau someri ca sa mai castige un ban din subventii?
      Iti doresc succes in a rula la nesfarsit cei 10% avans. Poate faci si un proiect pe transfer de bune practici ca sa ii inveti si pe ceilalti muritori cum sa faca.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version