Datoria externa pe termen mediu si lung a Romaniei: 80,78 miliarde de euro

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 15 mai 2013, 12:55 Economie | Finanţe & Bănci

Datoria externa pe termen mediu si lung era, la sfarsitul lunii martie, 80,78 miliarde de euro (79,9 la suta din total datorie externa), in crestere cu 2,6 la suta fata de 31 decembrie 2012, se arata intr-un comunicat remis miercuri HotNews.ro de oficialii BNR. Datoria externa pe termen scurt a inregistrat la 31 martie 2013 nivelul de 20,30 miliarde euro (20,1 la suta din total datorie externa), in crestere cu 0,3 la suta fata de 31 decembrie 2012.  Soldul datoriei externe este calculat pe baza cash (nu include dobanda acumulata si care nu a ajuns la scadenta). De asemenea nu sunt incluse alocarile de DST de la FMI.

Rata serviciului datoriei externe pe termen mediu si lung  a fost 33,1 la suta in trimestrul I 2013, comparativ cu 33,5 la suta in anul 2012. Gradul de acoperire  a fost 8,0 luni de importuri de bunuri si servicii la 31 martie 2013, comparativ cu 7,1 luni de importuri la 31 decembrie 2012.

Rata serviciului datoriei externe pe termen mediu si lung se calculeaza ca raport intre serviciul datoriei externe pe termen mediu si lung si exportul de bunuri si servicii.
Gradul de acoperire a rezervei in luni de importuri se calculeaza ca raport intre rezervele internationale ale Romaniei (valuta + aur) la sfarsitul perioadei si importul mediu lunar de bunuri si servicii din perioada respectiva.

  • Isarescu: ar fi o crima economica sa ajungem cu datoria la zero
Tot legat de problema datoriei, Isarescu a explicat ca ar fi o crima economica sa ajungem cu datoria la zero, asa cum a facut Ceausescu. "Unii dintre noi isi amintesc cum, in anii '70, dupa 10 ani de prosperitate au venit 10 ani in care ne-am platit datoria. A fost o crima economica. Solutia Romaniei este sa avem o datorie pe care s-o putem gestiona", a explicat Isarescu.
"Doar o mica parte e datorie publica. O alta parte a ei e formata din datoriile sectorului privat si o a treia parte e creata de banci care au finantat romanii. Cand unii analisti vorbesc despre datorie nu fac aceste nuante care pot degenera in discutii periculoase", a mai adaugat Isarescu la un seminar pe tema datoriei.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2342 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    deci... (Miercuri, 15 mai 2013, 13:00)

    luci30 [utilizator]

    vor fii datori si stranepotii...
    • +2 (2 voturi)    
      Corect este (Miercuri, 15 mai 2013, 13:23)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui luci30

      "Vor fi..."
      Hai sa nu ne plangem, acum cu useleul vom fi datori si mai multi ani!
    • +1 (1 vot)    
      "nepotii nepotilor nostri" (Miercuri, 15 mai 2013, 13:53)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui luci30

      Ce stranepoti?! Datoria tot creste!
      Cum spunea Stefan cel Mare, urmasii urmasilor urmasilor urmasilor vostri!
      Mai rau este insa ca nu stiu DIN CE PUTEM plati aceasta datori imensa, nici acum, nici peste o suta de ani.
      In anii '80 era rau, dar totul avea o logica: Pingelica ne tinea in frig si foame, importuri zero, totul mergea la export, ca sa poata plati acele amarate opt miliarde (de dolari!) datorie externa. Dar acum, din ce vrem sa platim, ca nu mai avem nici industrie, nici agricultura competitiva, nici turism!
      Cum vom acoperi datoria?!
      • +1 (1 vot)    
        Plagiaza tontu (Miercuri, 15 mai 2013, 16:30)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        niste euroi, care este problema!?
        Si zarzare, ne face imnuri cantate de gaoredana, imnuri zic, plagiate de la sarbi!
        Ce partid, Doamne!
        Numai surogate!
        • 0 (0 voturi)    
          nu este vina lor! (Miercuri, 15 mai 2013, 17:43)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          Da, am ajus sa iau apararea pedesereului.
          Insa categoric NU Ponta este de vina pentru asta, ci NOI!
          noi pentru ca ii votam, ii realegem si nu iesim in strada, ii lasam sa isi bata joc de noi.
          Suntem in econimia de piata, si hypermarketurile, si televizunile ofera CE SE CERE.
          Daca poporul dorea intr-adevar relansarea economie, Guvernul, indiferent daca se cheama Boc 9, MRU 1.0 sau Ponta 2, ar fi trebuit sa se conformeze!

          Hai sa ne limitam la ultimul an si jumate: guvernul Boc 15 a cazut tocmai din cauza nivelului de trai scazut si a protestelor.
          Uslasii au facut niste promisiuni, lumea disperata i-a votat, iar acum este mai rau, insa nu se mai revolta nimeni. {ia atunci cum sa nu faca si 200 de miliarde datorie, nu doar o suta, daca au liber?!
          • +1 (1 vot)    
            Te rog! (Miercuri, 15 mai 2013, 20:11)

            , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui hot news

            Esti prea concesiv!
            Eu nu am votat niciodata nemunca, pomana, milogeala!
            Daca tu te simti cuplabil. e treaba ta!
            Eu nu ma simt vionvat ca o gloata de analfabeti, de impotenti psihic, de handicapati mintali, au votat cu... televizorul!
            Daca s/ar putea sa plateasca doar nenorocitii astia, ar fi excelent!
            Din pacate, platesc si copii mei, fara sa fie de vina!
            In rest, Dumnezeu sa/i ierte!
    • 0 (0 voturi)    
      datoriile revin exclusiv datornicilor (Miercuri, 15 mai 2013, 17:30)

      dece [utilizator] i-a raspuns lui luci30

      Cine are datorii sa si le plateasca!
      Daca nu esti dator catre banci, camatari, stat... nu platesti datoriile celor ce s-au indatorat!
      Asta e de fapt marea furaciune: unii au facut datorii uriase, fie in nume prprium fie in numele firmelor private, fie in numele primariilor, fie in numele statului...si vor ca restul sa le plateasca! E, uite ca nu e asa! Cu alte cuvinte, cu cat cresc datoriile datornicilor cu atat va fi mai rau, nimeni nu le va plati lor datoriile!
      Spre exemplu, cand statul (bancile - comisioane; primariile - impozite) vrea sa te fure, sa-ti creasca taxele si impozitele ca sa plateasca ei datoriile pe care le-au facut unii in numele tau... pleci din tara! Si gata, ei raman cu datoriile pe care si le-au facut!
      • 0 (0 voturi)    
        multe felicitari!!!! (Miercuri, 15 mai 2013, 17:44)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui dece

        Nu, nu cred ca se poate asta, dar imi place foarte mult optimismul tau!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version