Victor Ponta: Rectificarea bugetara va fi una pozitiva. Veniturile cresc cu 1,07 miliarde lei, iar cheltuielile cu 1,34 miliarde lei

de CP     HotNews.ro
Marţi, 29 iulie 2014, 11:35 Economie | Finanţe & Bănci

Premierul Victor Ponta a afirmat ca rectificarea bugetara va fi pozitiva si va fi aprobata in sedinta Guvernului de vineri. "Este o rectificare pozitiva, cresc veniturile cu 1,07 miliarde lei, iar cheltuielile vor fi revizuite in crestere cu 1,34 miliarde lei", a spus Ponta. Potrivit acestuia, mai multe ministere vor primi bani in plus. De asemenea, se vor mai aloca 600 milioane de lei catre autoritatile locale pentru plata arieratelor. In schimb se vor taia 750 milioane de lei de la Ministerul Finantelor, de la capitolul "actiuni generale", si 25 milioane de lei de la Ministerul Mediului, a declarat, la randul sau, ministrul bugetului Liviu Voinea.

Premierul sustine ca in iunie, incasarile au fost de 99,7%, iar iulie sunt deja incasari de 100%. Nu-mi doresc decat ca acest trend sa se continue. Deficitul bugetar va fi pastrat la 2,2%, a mai spus Ponta.

Ce ordonatori de credite primesc bani in plus

  • Ministerul Sanatatii: 489 milioane lei pentru cheltuielile privind programele nationale si sistemul de interventii de urgenta
  • Casa Nationala de Sanatate: 166 de milioane de lei
  • Ministerul Apararii: 400 milione de lei, suma care urmeaza sa fie angajata, motiv pentru care a fost trecuta in Fondul de Rezerva al Guvernului. Pe masura ce sunt angajate, aceste cheltuieli vor fi decontate
  • Ministerul Economiei: 300 de milione de lei (100 de milioane pentru sprijinirea schemei de minimis pentru IMM-uri si 200 de milioane pentru investitii de retehnologizare pentru companiile)
  • Minsterul Educatei: 150 de milioane de lei pentru plata hotararilor judecatoresti referitoare la drepturile taiate profesorilor
  • Ministerul Transporturilor: 356 milioane lei pentru CFR
  • Afacerile Interne si Autoritatea Electorala Permanenta: 192 milioane lei
  • Ministerul Muncii: 42 milioane lei
  • Ministerul Culturii: 10 milione de lei
  • Ministerul Justitiei si Inalta Curte de Casatie si Justitie: 42 de milioane de lei.

Urmatoarea rectificare bugetara va avea loc sfarsitul lui septembrie, a anuntat Ponta.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2923 vizualizari

  • -8 (16 voturi)    
    Si astfel, pe langa economie, va creste si... (Marţi, 29 iulie 2014, 11:48)

    EU-74-RON [utilizator]

    ...suicidul in randul comentatorilor "de bine" din ultimele zile...Sa traiti bine!..si nu uitati: Monica Macovei presedinte!...Ialomiteanu (tocmai a "bagat" niste comentarii cu rectificarea negativa) ministrul Finantelor...Andreea Paul (inca mai umbla cu cosul ala cu legume pe culoarele Parlamentului?) ministrul Economiei...Pocora ministrul Dialogului Social...Lazaroiu ministrul Muncii (a mai fost, asa ca are experienta deja de vreo luna si jumatate) Nicolaescu ministrul Sanatatii, Funeriu, T. Atanasiu, Seitan, Botos in completare ...
    • 0 (2 voturi)    
      Cand premierul n-are habar de matematica (Miercuri, 30 iulie 2014, 8:27)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

      elementara! Ai deja deficit, veniturile iti cresc cu o cifra inferioara cheltuielilor, si anunti rectificare pozitiva! De fapt habar nu ai de diferenta intre pozitiv si negativ!
      • +1 (1 vot)    
        Concluzia logica: (Joi, 31 iulie 2014, 22:09)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

        Titlul din Evenimentul Zilei/ 31 iulie: Consiliul Fiscal: Rectificarea bugetară este negativă
  • -10 (16 voturi)    
    De ce bai Ponta... (Marţi, 29 iulie 2014, 11:57)

    EU-74-RON [utilizator]

    ...i-ai mintit pe oamenii astia pana acuma...mars la Presedintie...
    • +5 (7 voturi)    
      Gogu (Marţi, 29 iulie 2014, 14:39)

      mgu [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

      La V.V. Ponta,prostia si minciuna cresc direct proportional cu aspiratiile.De cind tinteste la presedentie i-l mai cred Ciutacu,Cretulescu,Dana Grecu si cel mai mare ziarist, M Gadea din cele 7,4 mil votanti-cu raposati cu tot.Doamne ajuta,sa ramina doar astia votanti plagiatorului-mincinos.
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Marţi, 29 iulie 2014, 16:05)

      raduX [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

      venituri de 1,07 miliarde lei - cheltuieli 1,34 miliarde lei = -0,27 (minus 0x27 miliarde)

      Asta e pozitiv la Ponta ?! Cu cine o facut matematica ? Probabil la Hardvard impreuna cu ministrul finantelor ....
      • 0 (0 voturi)    
        Nea Caisa (Miercuri, 30 iulie 2014, 6:56)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui raduX

        ministerele pot sa cheltuie mai multi bani decat s-au prevazut in bugetul initial!!!
  • +9 (15 voturi)    
    Mai avem si MTO-ul ... (Marţi, 29 iulie 2014, 11:58)

    Luke1 [utilizator]

    Poate ma insel, da' de la mate parca 1.34 mld (cheltuieli) > 1.07 mld (venituri) ...

    Sau e pe principiul : chiar daca au crescut cheltuielile mai mult decat cresterea veniturilor, totusi daca au crescut si veniturile inseamna "rectificare bugetara pozitiva " ?
    • -10 (14 voturi)    
      La mate da! La finante ba!... (Marţi, 29 iulie 2014, 12:26)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      ...da! Te-nseli! Utilizeaza dex(online)-ul.In termeni biologici ecuatia descrisa de tine poarta denumirea de deficit.
      • +2 (8 voturi)    
        Gogu (Marţi, 29 iulie 2014, 14:29)

        mgu [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

        Lasa mata Dex-ul si aritmetica.Ia cartea de Finante si vezi acolo ce inseamna 1,34>1,07 pentru un buget,nu mai faceti scoala prin corespondenta sau la FF ca,dauneza.
        • 0 (2 voturi)    
          E greu nu-i asa?.. (Marţi, 29 iulie 2014, 17:04)

          EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui mgu

          Gogule tu nu ai nici cea mai mica treaba cu finantele, bugetul, deficitul, rectificarea...Asta o dovedeste lejer postarea ta.Ce-i drept la matematica te pricepi:stii numerele, semnul "mai mare"..Pana la urma esti OK...Dar lasa Finantele Publice pe seama altora.
        • +1 (1 vot)    
          Stiu eu, stiu eu... (Marţi, 29 iulie 2014, 17:17)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui mgu

          Inseamna 0,27 in plus la deficit. :))
          In cel mai rau caz se putea face o rectificare +1,07 venituri / +1,07 cheltuieli. Din pacate tot o rectificare pozitiva ramanea.

          Oricum Ponta e un Prim Ministru extrem de prost. Merita sanctiunea trimterii la Cotroceni. Sa vada si el cum e sa ai multi consilieri si nici o decizie de luat. Jos Ponta!
  • +9 (13 voturi)    
    Hopa, ce sus sare din baie "doctorul " Che (Marţi, 29 iulie 2014, 12:02)

    Plagarus [utilizator]

    Viorele, excedentul de suflet nu acopera deficitul bugetar !
    Consiliul Fiscal (CF) a avizat negativ propunerea de reducere a contribuţiilor de asigurări sociale (CAS) cu 5 puncte procentuale la angajator, apreciind că forma curentă a propunerii nu este de natură să nu afecteze respectarea ţintelor de deficit pe termen mediu, aşa cum solicită Legea responsabilităţii fiscal-bugetare, conform unui comunicat al CF.
    Cum dreaqu sa scazi CASu sa te plangi ca deficitul de la fondul de pensii il acoperi de la buget si colac peste pupaza te mai gandesti sa mai cresti si pensia sociala?
    Romania a avut in aprilie un deficit comercial de 634,6 milioane euro, cu 33,6 milioane euro mai mare decat cel inregistrat in aceeasi luna a anului trecut.
    Creşterea economică a fost susţinută în 2013 şi 2014 de cererea externă şi ne aşteptăm la o schimbare graduală spre cererea internă, exporturile nete urmând să aibă un impact nefavorabil asupra creşterii în 2016 şi 2017.

    Deficit de 900 de milioane de lei la bugetul de stat după primul trimestru, 0,14% din PIB
    Romania are nevoie sa stimuleze cresterea economica pana la rate de 5-6% pentru a ajunge la nivelul de trai existent la nivel european, astfel ca trebuie sa continue reformele structurale si sa mentina cadrul macroeconomic prudent, considera Laura Tuck, vicepresedintele Bancii Mondiale pentru Europa si Asia Centrala.
    •In a doua jumatate a anului, inflatia va urca in partea superioara a intervalului tintit de BNR, din cauza volatilitatii unor preturi
    •Din cele 5 tinte orientative, 4 au fost respectate, singura ratata fiind tinta privind arieratele intreprinderilor de stat
    •Deficientele din sistem arata ca statul inca nu isi plateste facturile la timp, ceea ce dauneaza activitatii economice
    În total, statul va împrumuta anul acesta circa 60,1 miliarde de lei, echivalentul a 13,5 miliarde de euro, sumă suficientă pentru a plăti pensiile pe un an şi trei luni. La un cost mediu de 6 milioane de euro pe kilometru, România ar putea să-şi
    • -7 (13 voturi)    
      Offf...numai economisti aicea... (Marţi, 29 iulie 2014, 12:31)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      ...dar vorba lui Base: "Economistii?..niste contabili..." (Consiliul European nov. 2011)
      Deficitul convenit pentru anul asta este de 15 miliarde...asa ca de prin septembrie sa te tot tii bani aruncati in campanie...
      Si de dragul adevarului:anul asta numai 40 mld, anul trecut 48...poate ultima data te-ai uitat pe necesarul de finantare pentru rostogolirea datoriei in vremea lui BaseBoc.
      • +2 (4 voturi)    
        Uff, ce riscant este cu "doctorii "! (Marţi, 29 iulie 2014, 17:36)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

        Fata de ce au prognozat e minus. Asa ca mai fac o rectificare negativa si o ascund sub un slogan, ca la precedentele.

        Cred ca esti " baiatul " cu cafeaua, bey 74-ROL !

        Uite ca se recomanda sa "bei cafea "toata ziua..!!!Însă chiar în ziua în care Ponta şi-a anunţat candidatura, un pesedist din Gorj, chiar fieful lui Victor Ponta, după cum remarcă NAŢIONAL, l-a criticat dur pe acesta şi guvernarea sa. Gheorghe Pecingine susţine că PSD a promovat mulţi neispraviţi în funcţii guvernamentale. Nu este prima dată când vicepreşedintele PSD Târgu Jiu dă cu pietre în clasa politică băştinasă, inclusiv în guvernarea PSD.

        „De ce să ne ascundem după cireş? Şi în actuala guvernare, şi în alte guvernări, atunci când nu ai o opoziţie puternică promovezi şi tâmpiţi în funcţii. Slab pregătiţi profesional. Unii care servesc cafeaua toată viaţa se trezesc miniştri peste noapte. Există şi astfel de situaţii. Şi atunci te miri că nu merge treaba. De ce nu merge treaba? Pentru că-ţi trebuie un aviz de la băiatul cu cafeaua. Şi băiatului cu cafeaua îi e frică. Ori blochează sistemul dacă ia o decizie, pentru că nu ştie, ori nu semnează nimic. De frică“, a răbufnit Pecingine............cam asa stau lucrurile..!!
  • +6 (10 voturi)    
    /// (Marţi, 29 iulie 2014, 12:04)

    hmara [utilizator]

    O noua minciuna pt naivi.
    Este minciuna nr 1din data de 29.07.14.

    Orice spalat pe creier, chiar si fa-evoque sau mazeta vede ca, pt cheltuieli cresterea este mult mai mare decat cresterea aferenta veniturilor, deci in mintea acestui derbedeu poate fi rectificare ''pozitiva'' , dar citita invers.
  • +5 (9 voturi)    
    problema cu veniturile (Marţi, 29 iulie 2014, 12:12)

    ernst [utilizator]

    cifrele se potrivesc cu o revizuire pozitiva a cresterii PIB de la 2.2% la 2.8%. impactul cresterii asupra veniturilor e o alta chestie. la Harvard intr-adevar asa e, creste PIB creste si bugetul; totusi in tarile cu mult porumb poate fi si altfel.

    ramane insa intrebarea -- isi vor reveni veniturile? argumentul ca "in iulie avem 100% colectati" e abur -- nu exista [nu au semnificatie] venituri pe o luna, doar pe un trimestru.

    ca sa fim drepti, veniturile in Q2 au crescut an/an doar cu 2.1% pentru ca au scazut veniturile la o clasa exotica de venituri -- din autorizarea desfasurarii unor activitati, din autorizarea unor activitati...cam asa ceva. in rest, colectarea de TVA si in mod special impozit pe profit a fost ok [+4-5%].

    Tot legat de subiect, cresterea mica a TVA colectat fata de avansul vanzarilor [unora asa li s-a parut, ma rog] poate fi si datorat vreunor arierate la TVA achitate in trimestru? nu stiu, posibil.

    Dar in final cred ca oricum, FMI i-a semnat hartiuta aia a lui Ponta pe care a scris el cifrele cu banii in plus la ministere, pe care a citit-o la teveu... n-o fi fost chiar toti beti.
  • +6 (10 voturi)    
    2 la primarie... (Marţi, 29 iulie 2014, 12:20)

    dovlecel [utilizator]

    ...6 la scoala de fete
  • +8 (12 voturi)    
    Deci si artimetica de gimnaziu e basista? (Marţi, 29 iulie 2014, 12:22)

    bogdan1477 [utilizator]

    Asha deci: incasarile au un deficit de 2.5 mld lei fata de prognoza intiala de buget, cheltuielile arierate de 2.5 mld lei (adica in total 5 mld fata de prognoza intiala), dar rectificarea e pozitiva iar deficitul nu creste.

    Sa intelegem ca si matematica de clasele 5-8 este doar propaganda basista?
    Oare cit de spalat pe creier trebuie sa fie votacii uslamisti sa creada chestiile astea?!? Ma cutremur cind imi dau seama cu ce concetateni pariticip la autogospodarirea tarii asteia.
    • +6 (10 voturi)    
      vom lucra la toate... (Marţi, 29 iulie 2014, 12:32)

      ernst [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      las'ca ne descurcam noi... dupa alegeri. putintica rabdare, domnilor....
    • 0 (6 voturi)    
      Dragul meu... (Marţi, 29 iulie 2014, 13:28)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      ...e suficient sa se rectifice prognoza privind evolutia PIB (de exemplu de 2,2% la 3% ceea ce inseamna la un PIB prognozat de aprox. 660 mld anul asta cam 5 mld.), ca in functie de asta sa rectifici prevederile la venituri (cu o suma) si la cheltuieli cu o (alta) suma..
      Asta, e adevarat, o inveti la liceu asa ca peste 4 ani o vei intelege...
      • +2 (6 voturi)    
        totusi (Marţi, 29 iulie 2014, 13:53)

        ernst [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

        da, asa e - "decat" ca socoteala de acasa nu bate cu aia de la targ. sa nu ne vedem cu o colectare de sub 30% la sfarsitul anului, sa ne rada si curcile... ca cam pe-acolo ne indreptam. cu toata "reforma structurala" a lui voinea de la finante. ca a prioritizat investitiile de le-a omorat si a largit baza de impozitare de a cracanat-o...
      • +1 (5 voturi)    
        rectificarea bugetara de la 74 ron (Marţi, 29 iulie 2014, 14:48)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

        Mestere, rectificarea bugetara reprezinta o corectia intre ce-ai panificat ca si venituri/cheltuieli si ce-ai realizat. Si cind realizarile sunt cu 2.4 mld sub estimari, n-ai cum avea rectificare bugetara pozitiva. Nu-s ce liceu ai terminat tu, sau daca ai terminat unul, da' matematica de gimnaziu nu e contrazisa de cea de liceu.

        Ponta nu a facut decit sa omita faptul ca a taiat din investitii banii programati a fi cheltuiti si ncheltuiti. De aia ii dau toate cu plus cind veniturile sunt cu minus.

        Cit despre prognoza privind evolutia PIB, asta n-are mare legatura cu bugetul. Cresterea PIB nu ineamna crestere de venituri bugetare, asha cum ai invatat tu la liceu. Cresterea PIB de la 2.2 la 3% poate in cel mai bun caz sa genereze venituri suplimentare de 30% din crestere, adica 1.5 mld eur si poate mari deficitul cu 2.2% din cei 5 mld. ceea ce e oricum sub gaura de 2.4 mld care exista deja la capitolul venituri. Astea fiind zise, nu mai recomanda nimanui liceul pe care l-ai urmat, ca mai rau te incurca.
        • -1 (3 voturi)    
          Dragul meu... (Marţi, 29 iulie 2014, 15:20)

          EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          ...in primul rand ca rectificarea se opereaza pe baza datelor care cuprind si iulie la venituri.Cele 2,4 mld. lei ... uita-le..
          Cele 2,4 mld. lei arierate care nu sunt decat 0,24 mld. lei la sfarsitul lui iunie (vezi: arieratehttp://www.mbuget.gov.ro/buget/arierate.html?pagina=buget2013&locale=ro)
          nu stiu de unde le-ai scos.
          Referinta mea la postarea ta este ca amesteci rectificarea cu deficitul si matematica cu finantele.
          • 0 (2 voturi)    
            arieratele (Miercuri, 30 iulie 2014, 9:17)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

            1. Datoriile alea le-a evocat Basescu si nu le-a retractat nimeni. In conditiile astea, da-mi voie sa cred ca-s reale. Ca doar nu se apuca Basescu sa arunce cu cifre aiurea iar guvernul sa nu fie in stare a-l contrazica nici dupa o saptamana. Arieratele sunt datorii mai vechi de 90 de zile, aici probabil vorbim de datorii mai recente, care, conform acrodului cu fmi nu trebuie sa devina arierate.
            2. Ai vazut tu cumva incasarile pe Iulie? Ca eu nu le-am vazut. Si m-as mira ca fix in iulie sa se incaseze tot ce se planificase plus 2.5 mld dinainte. Mai ales cind afirmatia asta e lansata de Ponta.
            3. Pai rectificarea are treaba si cu deficitul. Ca daca se schimba prognoza de crestere, se schimba si prognoza de PIB si se schimba si suma neta reprezentata de 2.2% din PIB cit e deficitul agreat. De aia e bine sa amesteci finantele cu matematica, ca sa in telegi ceea ce vrei sa faci. Altfel, cu masuri luate din tot sufletul, ajungi rapid in incapacitate de plata.
          • +1 (1 vot)    
            Si ca sa nu zici ca numai eu sunt basist (Joi, 31 iulie 2014, 17:07)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui EU-74-RON

            Ete alta analiza basista care spune cam ce ziceam si eu:
            http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-17786739-consiliul-fiscal-rectificarea-bugetara-nu-include-impactul-reducerii-cas-masura-nu-are-acoperire-bugetul-actual.htm
  • +4 (8 voturi)    
    1,07 miliarde lei, iar cheltuielile cu 1,34 miliar (Marţi, 29 iulie 2014, 13:25)

    flyngangel [utilizator]

    Deci matematica la acest guvern, ca si multe alte subiecte e doar un Optional, dca vrei o ai, daca nu ( si e mai bine sa nu )e si mai bine.. Halal,
    Cred ca si ultima Gospodina din fundul acelui sat, cocotat pe varful muntelui, ar sti sa gospodareasca tara mai bine ca voi ( cel putin pana nu se vb de buzunarele voastre ca acolo sunteti asi de acum ) .

    De fapt ce ne mai mira la " Cel mai cinstit Guvern "
  • +3 (7 voturi)    
    rectificare de campanie (Marţi, 29 iulie 2014, 13:54)

    Gobelin [utilizator]

    deci se iau bani de la investitii pentru a i se da lui Dragnea, sa-i imparta "autoritatilor locale", dupa cum vrea muschii lui.
    aferim!
  • +4 (8 voturi)    
    Pe cuvantul lui, de mitoman-plagiator! (Marţi, 29 iulie 2014, 13:59)

    hotnewsfil [utilizator]

    Da, pozitiva, adica s-a secatuit fondul pentru investitii ca sa se faca rost de bani pentru propaganda electorala. Una peste alta, bugetul 'Victor-Viorel (Bugetul ''vietii' havardistei), este echilibrat, ne incadram in prevederi.
  • +2 (6 voturi)    
    Sa-ti fie rusine Ponta! (Marţi, 29 iulie 2014, 16:10)

    Gigi Kent [utilizator]

    Toata lumea asteapta taieri de pensii si salarii, adica reforma Statului si tu vii cu prostii din astea? Sa-ti fie rusine!
    • -1 (5 voturi)    
      Bravo Gigi...zii ca merita... (Marţi, 29 iulie 2014, 17:07)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ...un nemernic Ponta asta.Si-a batut joc de efortul de o saptamana al astora la TV. Auzi tu..rectificare pozitiva..unde-ai mai auzit? Rusine...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri