Peste jumatate din totalul reclamatiilor din asigurari vizeaza doar doua firme: Euroins si Astra

de DP     HotNews.ro
Marţi, 14 octombrie 2014, 12:41 Economie | Finanţe & Bănci

petitii
Foto: Hotnews
Potrivit Autoritatii de Supraveghere Financiara, peste jumatate din sesizarile legate de calitatea activitatii asiguratorilor romani vizeaza doua companii: Euroins Astra, acestea adunand 3574 plangeri, din totalul celor 6200 de sesizari inregistrate in primele 6 luni din acest an. ASF In total, Directia Protectia Asiguratilor din ASF a inregistrat un numar de 9.426 de petitii. Cifra agregata include si solicitari de informatii, reveniri/completari la petitii deja analizate, solicitari care nu intra in sfera de competenta a ASF sau solicitari referitoare la alte directii de specialitate (si care au fost transmise acestora), se mai arata in comunicatul ASF.


In perioada ianuarie - iunie 2014, numarul petitiilor din sectorul asigurari inregistrate in mod unic pe petent, analizate si solutionate s-a cifrat la 6.278, in scadere cu 8,99% fata de perioada similara a anului trecut. 5.889 de petitii (93,8%) au fost transmise de catre asigurati sau pagubiti, iar 389 de solicitari au fost transmise de catre service-urile auto.
 
Cele 6.278 de petitii inregistrate in mod unic pe petent analizate si solutionate reprezinta 0,0404% din numarul total al contractelor de asigurare aflate in vigoare (pe toate clasele) si 1,51% din numarul total de daune avizate de catre asiguratori in semestrul I 2014.





Cea mai mare pondere in totalul petitiilor transmise de catre asigurati/pagubiti, inregistrate la ASF in perioada ianuarie - iunie 2014, o detin cele aferente asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto RCA si Carte Verde cu un numar de 4.112 petitii (69,83% din total), in scadere cu 5,32% fata de perioada similiara a anului precedent. Cele 1.290 de petitii depuse de catre asigurati/pagubiti pentru asigurari tip CASCO reprezinta 21,91% din totalul petitiilor transmise de catre asigurati/pagubiti. Aspectele cel mai des reclamate de catre petenti au fost plata partiala sau neplata despagubirilor/valorilor de rascumparare, care au facut subiectul a 5.620 de petitii (95,43% din total).

Cele 4.112 de petitii inregistrate de catre asigurati/pagubiti si solutionate in semestrul I 2014 reprezinta 0,109% din numarul total al contractelor RCA incheiate in aceasta perioada (3.749.853) si 3,024% din numarul dosarelor de dauna RCA avizate in aceasta perioada (135.962).

Din cele 5.889 de petitii, un numar de 4.272 de petitii (72,54% din total) au fost solutionate in favoarea petentilor, urmare a analizelor desfasurate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara. 1.617 de petitii (27,46% din total) au fost constatate ca fiind neintemeiat formulate. Printre considerentele care au stat la baza acestor concluzii de solutionare nefavorabila se numara:  investigatiile proprii si/sau expertizele tehnice nu au confirmat dinamica accidentelor declarata de parti; in cazul asigurarilor facultative au fost formulate pretentii care exced cadrul contractual; in cazul asigurarilor RCA au fost formulate pretentii de despagubire care exced cadrul legal (repere neconstatate in procesele verbale de constatare a avariilor, reparatii efectuate in unitati neautorizate RAR pentru marca si modelul vehiculului respectiv, avarii preexistente); aspectele reclamate in petitii constituiau obiectul unor dosare aflate pe rolul instantelor judecatoresti.

Structura petitiilor asiguratilor/pagubitilor in functie de clasele de asigurare

Cea mai mare pondere in totalul petitiilor inregistrate la ASF, in perioada ianuarie - iunie 2014, a fost inregistrata pe clasa asigurarilor generale, respectiv 98,69% din total (5.812 de petitii din totalul de 5.889 de petitii inregistate de catre asigurati/pagubiti).
Procentul ridicat de solutionare a petitiilor in favoarea petentilor (asigurati/pagubiti) reprezinta o indreptare din partea societatilor de asigurare a situatiilor semnalate de catre petenti referitoare la procesul de lichidare a daunelor, dar in egala masura situatia factuala trebuie privita de catre societatile de asigurare care fac obiectul sesizarilor asiguratilor/pagubitilor cu maxima seriozitate si responsabilitate.

Petitiile transmise de catre unitatile service reparatoare

Separat, fata de cele 5.889 de petitii inregistrate de catre asigurati/pagubiti au fost analizate si evidentiate 389 de solicitari primite din partea unitatilor reparatoare care au prezentat mandate/imputerniciri din partea pagubitilor. Dintre acestea, 171 de petitii au fost solutionate favorabil, restul fiind constatate ca neintemeiat formulate.

Petitiile primite din partea unitatilor reparatoare care nu au prezentat mandate/imputerniciri in forma legala sau care se refera la nerespectarea/respectarea defectuasa de catre asiguratori a conditiilor prevazute in contractele comerciale si care nu se supun normelor ASF au fost clasate (unitatile reparatoare reclamante nu au facut dovada calitatii in dosarele de dauna respective). Cea mai mare parte dintre petitiile transmise de catre service-uri au avut ca obiect solicitarea de solutionare/verificare a mai multor dosare de dauna.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1757 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Incorect prezentat articolul, in opinia mea! (Marţi, 14 octombrie 2014, 13:51)

    Gigi77 [utilizator]

    Daca pornim de la premiza ca "Cele 6.278 de petitii inregistrate in mod unic pe P E T E N T ..." atunci numarul reclamatiilor trebuie raportat la numarul de clienti (potentiali petenti). Asa se repezinta corect.

    De ce? Pentru ca daca ai 100 clienti din care 10 iti fac reclamatiii inseamna 10% reclamatii, dar daca ai 1000 clienti din care 10 iti fac reclamatii inseamna 1% reclamatii.

    Din ce am gasit eu pe net Astra avea peste 37% din nr. clienti la inceputul anului, iar celilalti asiguratori aveau 11%, 10%, 9%, 8% etc. Deci Astra are clienti cat urmatoarele 4 firme la un loc. E norma sa fie in top la reclamatii si sa aiba multe reclamatii.

    Daca ipotetic zicem ca pe piata asigurarilor sunt 1 milion de clienti atunci Astra are 3.7 milioane clienti, urmatorul asigurator are 1.1 milioane clienti, urmatorul are 1 milion etc.

    Daca vreti sa faceti o reprezentare corecta solicitati de la ASF numarul mediu de clienti ai fiecarui asigurator in semestrul 1 din 2014.
    • +1 (3 voturi)    
      depinde (Marţi, 14 octombrie 2014, 15:40)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Gigi77

      Ce spui tu se numeste jurnalism, ce este aici este jurnalism romansc cancan style
  • 0 (0 voturi)    
    corectie cifre (Joi, 16 octombrie 2014, 12:32)

    Gigi77 [utilizator]

    M-am incurcat in cifre :). Vroiam sa spun: "Daca ipotetic zicem ca pe piata asigurarilor sunt 10 milioane de clienti atunci Astra are 3.7 milioane clienti, urmatorul asigurator are 1.1 milioane clienti, urmatorul are 1 milion etc."

    @Nevermind
    Asa este, insa nici ASF nu publica aceste cifre, oare de ce? Astfel ca ziaristul copiaza ce prostii publica institutia platita cu bani grei din banii nostrii care se regasesc in asigurarile obligatorii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi