Radu Craciun: Un gand imi da fiori…

de Radu Craciun     HotNews.ro
Luni, 13 februarie 2017, 5:35 Economie | Finanţe & Bănci

Radu Craciun
Foto: Arhiva personala
Un gand imi tot da tarcoale de mai multe zile si nu imi dau seama daca, facandu-l public, risc sa cad in ridicol sau nu. Pana la urma, odata ce ti se pune o astfel de eticheta putin magulitoare, e greu sa iti restabilesti credibilitatea. O eticheta favorabila, "achizitionata" de-a lungul a ani, chiar zeci de ani de prezenta publica, poti sa o schimbi peste noapte cu un comentariu neinspirat sau cu o initiativa la care nu ai cugetat suficient.
Si totusi, am sa o spun:  SI DACA ACESTA ESTE MOMENTUL DE GRATIE AL ROMANIEI?
 
Stiti, acea tara pusa la colt in mod constant ca cea mai saraca, cea mai corupta, cea mai prost guvernata, cea mai neavenita in UE, cea mai impredictibila, cea mai putin educata, cea mai putin sanatoasa, cea mai putin…. Nu cumva a venit vremea ca in loc sa fim vesnicii discipoli care luam lectii de democratie de la altii, sa fim cei care preiau carma? Si nu vorbesc aici de acel etno-centrism care imi este complet strain: Romania - buricul Pamantului, al energiilor vazute si nevazute, al civilizatiei umane etc. etc.
 
Priviti insa incredibila viteza cu care democratiile vestice fac pasi inapoi intr-o directie atat de familiara noua, de care de zeci de ani vrem sa scapam cu orice chip. Sperante puse in "tatuci" salvatori? Guvernare prin antagonizare? Dusmania strainilor fata in fata cu exceptionalismul national? Canale media care mint si manipuleaza? Pentru vestici poate parea o noutate, ceva interesant, de experimentat… Nu si pentru noi! Am avut si ne-am saturat! No thank you, not interested at all!
 
Si atunci, ce ne mai ramane? Pe cine mai contam cand Fox News intreaba cu adanca "ingrijorare" cine este de fapt organizatorul din umbra al protestelor de la aeroporturile din SUA in care calatori cu vize si carti verzi devenite ilegale peste noapte erau blocati? Serios? Catre asta ne duce acum "lumina de la apus"? Genul asta de insinuari le-am tot auzit noi aici de 20 de ani incoace si ne-am saturat de ele. Nu cumva a venit momentul ca "lumina" sa nu mai vina nici de la rasarit nici de la apus, ci de data asta chiar din Romania?
 
Vad ca sunt intrebari pe care formatori de opinie cu greutate si le pun cu insistenta si seriozitate din ce in ce mai mare. Pentru mine suna chiar infricosator: "Romania lider al curentului democratic si liberal din Europa?" Cum poti spune asa ceva fara ca o parte din oamenii din jurul tau sa izbucneasca in hohote de ras? Si totusi…
 
Daca acesta este Momentul nostru ca popor, nu ar fi pacat sa il ratam?
 
Stiu ca exista mult scepticism. "Prea mici pentru un razboi atat de mare" etc, etc. Si da, aceasta doza de scepticism ma macina si pe mine. O tara care a ratat sute de oportunitati pe care le-a avut in ultimii 25 de ani va fi capabila acum sa se reinventeze? Sa faca un reset si dintr-o data sa fie altceva decat a fost in toti acesti ani?
 
Manipularea, autoritarismul, populismul spre care se indreapta multe state vestice noi le cunoastem deja mult prea bine. Stim cum se fac, si stim cine beneficiaza in final de ele, in pofida aparentelor si promisiunilor. Si am simtit deja, pe propria piele, cat de daunatoare sunt pentru dezvoltarea pe termen lung a societatii si economiei. Deci stim prea bine ca pentru noi nu exista sub nicio forma o cale de a ne intoarce de unde am plecat. Prin ceea ce se intampla azi in Romania, le aratam vesticilor ca nu asta este directia corecta si ca, daca se simt tradati de unii politicieni cu state vechi, nu trebuie sa se indrepte spre autocrati care mint frumos si iresponsabil, ci  pot sa iasa in strada sa isi spuna pasurile intr-un mod pasnic si, de ce nu, sarcastic, ca un exercitiu democratic suprem pentru a semnala directia in care doresc sa se indrepte tara lor.
 
Este exact mesajul de importanta enorma pe care generatiile tinere din Romania il dau acum generatiilor tinere din vest. Importanta enorma, da!
 
Priviti la graficul de alaturi si veti intelege de ce. Un studiu al World Value Surveys arata scaderea dramatica a increderii in democratie a generatiilor tinere, atat in UE cat si in SUA. Cel mai putin increzatoare sunt generatiile nascute in perioada 1970-1990. Ati observat corect…. Exact acele generatii care astazi in Romania reprezinta nucleul miscarii in favoarea democratiei. Este un grafic socant, care arata pericolul de moarte spre care se indreapta societatile vestice.
 
 




De aceea, da, romanii  sunt acum in masura sa explice europenilor si americanilor ca orientarea spre regimuri autocratice, ca o reactie la o scadere generala a increderii in democratie, nu este Solutia care sa suplineasca lipsa unei reforme a clasei politice, reforma care sa intoarca politicienii la menirea asumata de a sluji interesele celor care i-au votat. Solutia ar putea fi de fapt una noua, probabil fara precedent: o democratie din ce in ce mai participativa, in care poporul nu mai risca sa isi puna toate sperantele si increderea in mainile celor delegati prin vot, ci preia initiativa, auto-organizandu-se prin intermediul retelelor sociale in jurul unor principii, valori, in final prin trasarea unor linii rosii de nedepasit.
 
Dizolvarea contractului social traditional, specific societatii industriale, si o trecere la cel al "societatii retelelor" (network society), in care informatia este la discretia tuturor si unde asocierea spontana a demos-ului se face in baza valorilor, principiilor si intereselor comune. La urma urmei, zorii noii epoci se intrezaresc deja in ceea ce se intampla in Bucuresti si zeci de alte orase din Romania in aceste zile.
 
Este evolutia graduala catre acest tip de democratie participativa, care se manifesta zilele acestea in Romania, o solutie universala pentru toate deciziile viitoare ale societatii? Sunt sceptic. Pentru ca unele teme de dezbatere vor fi in mod inevitabil prea tehnice, sau vor trebui sa fie consecinta unui proces de elaborare foarte bine structurat, pe care nu il poti urma in piete sau pe retelele de socializare. Pot genera tractiune si masa critica doar acele subiecte care necesita decizii legate de valori, principii, dar nu la nivel de paragrafe de lege. Adica teme usor de inteles de cat mai multi dintre cetatenii activisti.
 
Bine, dar cineva ar putea spune: "noi nu suntem in aceasta situatie".  Vorbim despre niste modificari ale codurilor penale la care toate aceste sute de mii de oameni nu au cum sa se priceapa. De altfel probabil va este cunoscuta asertiunea ca "protestele sunt manipulate, 85% dintre manifestanti nu au citit ordonanta OUG 13".
 
Stiti ceva? Sunt de acord. Si eu cred ca majoritatea celor din piata nu a citit litera cu litera ordonanta si nu se pricepe la toate detaliile tehnico-juridice pe care aceasta le include. Si mai sunt de acord si cu faptul ca multimea din piata e "manipulata". Dar cu o singura conditie. Esentiala. Si anume ca aceleasi persoane care au identificat "manipulatii" sa numeasca si "manipulatorii": Comisia Europeana, CSM, DNA, Procurorul general, asociatiile de magistrate, mediile universitare s.a.m.d. Misiune imposibila, nu-i asa?
 
Ceea ce ma duce la urmatoarea idee. Democratia participativa nu poate fi posibila fara existenta unor institutii apolitice, profesioniste si independente si, in final, credibile, care, la nevoie, sa poata da verdicte pur tehnice, bazate pe valorile si principiile larg sustinute de societatea civila. Caci pericolele mari care cred ca pandesc o democratie participativa sunt manipularea si deturnarea.
 
Retelele de socializare nu ofera doar permisiunea unor interactiuni infinite, ci si expunerea la o cantitate imensa de informatie. Mult mai mare decat putem procesa, ca sa nu mai vorbesc ca sunt destui oameni care nici nu isi mai bat capul cu procesarea ei. Pur si simplu isi insusesc informatia si o distribuie mai departe. Or in aceste conditii, pana si o democratie participativa va avea nevoie de "turnurile" sale de control, de personalitati si institutii, care prin activitatea lor au dovedit ca au toate acele calitati care se suprapun peste asteptarile cetatenilor activi.
 
Procesul nu va fi usor. Pentru ca o abordare matura nu inseamna doar ca elector activ sa stii cand sa pornesti, ci si cand sa te opresti ca sa nu irosesti energiile tale si ale concetatenilor pe mize mici sau irelevante. Odata ce ai aratat o data ce poti, cei vizati vor sti ca ori de cate ori miza e mare, vor avea un partener de dezbatere pe masura si poate chiar cu supramasura.
 
Sunt convins ca Romania se schimba in bine… Ce ziceti, schimbam si Europa?

N.Red: Radu Craciun este posesorul blogului raducraciun.ro. Desi  este un membru important al comunitatii financiare, Craciun a tinut sa precizeze ca textul de mai sus a fost scris in calitate personala.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

17706 vizualizari

  • +7 (19 voturi)    
    Yes man (Luni, 13 februarie 2017, 6:51)

    moka [utilizator]

    Asta este viitorul.
    Democratie participativa, network society, interactiune de tip neuronal intre oameni. Trebuie sa gasim calea catre cele mai bune institutii care sa deserveasca cerintele unei astfel de societati.
    Si da, de asta data lumina vine de la Bucuresti. Credem ca avem ce mesaj sa transmitem.
    Ce-ar fi sa ne solidarizam si sa-i ajutam si pe ei inainte de alegerile lor? Sa ne strangem in piata multi si sa demonstram pentru astfel de valori: transparenta, democratie, dreptate, justitie, acces egal la sanse de dezvoltare, UE. Nu vrem sa pierdem ceea ce avem. Chiar daca pare ca ceea ce avem scartaie, este totusi mai bine decat separati. Fiecare tara de una singura nu face fata. Cred ca primii care au alegeri sunt bulgarii si francezii. Sa le transmitem un mic mesaj de la Bucuresti.
  • -7 (19 voturi)    
    din pacate ,nu (Luni, 13 februarie 2017, 8:02)

    xanti [utilizator]

    Am mai auzit tipul asta de discurs dupa Colectiv si dupa 1 an a fost votat masiv PSD,ALDE..
    Din pacate zeci de ani de propaganda si furt nu se pot sterge in 2 saptamani,populatia inca traieste sub impresia propagandei (soros,multinationalele lui soros ...)si a saraciei profunde.
    Cat priveste UE ,nu reprezentam lumina ci tocmai PERPETUA lor problema si anume "iar Romania,iar parlamentul,iar au dat cu mucii in fasole?"
    La cum se misca lucrurile prin UE cred ca vor scapa usor de estul europei pentru ca s-au saturat de problemele interminabile ale acestui est neascultator.
    • +7 (9 voturi)    
      O M G (Luni, 13 februarie 2017, 9:11)

      Gelu007 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      iti recomand sa ii citesti ce ai scris copilului tau si sa il intrebi cata moralitate si cata propaganda este in el. Tu chiar nu ai inima? Chiar nu stii mai mult decat bani frate? Ce viitor vrei sa lasi? La ce moment incetezi sa te gandesti la prezent si incepi sa te gandesti mai departe?
      • +2 (4 voturi)    
        10 / 10 raspuns! (Luni, 13 februarie 2017, 10:00)

        QfeastQuizzes [anonim] i-a raspuns lui Gelu007

        Bravo
      • -2 (6 voturi)    
        OMG (Luni, 13 februarie 2017, 13:28)

        Incomod3 [utilizator] i-a raspuns lui Gelu007

        tu cati ani ai "frate" ? ai facut ceva in viata ? dupa cum scrii esti doar un mucos cu cas la gura, care habar n-are pe ce lume traieste si repeta lozinci de doi bani ca un papagal... ti se face si scarba cand vezi ce usor poate fi manipulata o multime atat de mare... fiecare oate fiind ferm convinsa ca ea contribuie la un moment istori, " de gratie"... o sa va treziti, dar va fi prea tarziu... da e momentul de gratie al Romaniei... ultimul...
    • +1 (5 voturi)    
      Schimbarea e un proces de durata (Luni, 13 februarie 2017, 9:18)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Dar, odata ce ajungi la o masa critica, nu se mai poate merge inapoi.

      Si zilele astea se formeaza in Romania aceasta masa critica ce nu vrea sa mai mearga inapoi. Am facut un drum lung, privind unde eram acum 10, 20 sau 25 de ani.
      • 0 (2 voturi)    
        Nu te îmbăta cu apă rece :) (Luni, 13 februarie 2017, 19:29)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        Masa ta criticiă apreciază democrația fiindcă se află în opoziție.

        Imediat ce va ajunge la putere, masa ta critică va da și ea ordonanțe de urgență, va organiza și ea alegerile pe bază de liste de partid, va promova și ea legislație opresivă și fiscalitate excesivă etc.

        Masa ta critică nu vrea o justiție corectă, vrea ”pedepse usturătoare” sub supravegehrea serviciilor secrete. În concluzie, masa ta critică habar n-are ce e aia democrație, ea e o masă și atât.
    • 0 (4 voturi)    
      Pai problemele adevarate ale UE (Luni, 13 februarie 2017, 9:45)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Sunt in Vest (chiar geografic vorbind) in Marea Britanie, Olanda, Franta. Acolo sunt problemele de impact. In Este sunt doar probleme de adaptare la noi sisteme si structuri. dar adevarata energie de constructie (cu toate accidentele de parcurs - gen orban si altii) Europeana vine din zona de Este care isi defineste atat statutul economic cat si cel de securitate in spatiul UE. Prea lovite in istorie de barbaria rusa aceste tari stiu ca doar intr-o uniune puternica se pot apara, dezvolta si creste ca identitati nationale intr-o alianta cu principii comune. Balzarea vestului naste monstri (farage, le pen, etc...) Energia estului poate aduce schimbarea la fata a UE
    • -2 (4 voturi)    
      de ce ai primit minusuri? (Luni, 13 februarie 2017, 10:42)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Nu spui decat adevaraul!
      Un adevar trist, foarte neplacut, dar asta este realitatea!
      Si strict vorbind de Colectiv: intr-o tara nomala, asta ar fi dus nu neaparat la un nou Guvern si Parlament bune si corecte, pline numai de oameni corecti si competenti, dar macar la reglemenatari care sa asigure ca peste un an nu mai ia foc si Bamboo, din fericire fara victime! La noi se pare ca oamenii nu au invatat nimic ....
  • 0 (6 voturi)    
    " Calitate " personala ? Care o fi aceasta ? (Luni, 13 februarie 2017, 8:21)

    Plagarus [utilizator]

    Nu va temeti, Craciunul ne va gasi primeniti de pegra politica.
  • 0 (8 voturi)    
    Putina literatura comparata (Luni, 13 februarie 2017, 8:25)

    Chaos & Collapse [utilizator]

    Tocmai am citit o extrem de elogioasa recenzie a cartii recent aparute pe amazon dot com
    "The CIA as Organized Crime: How Illegal Operations Corrupt America and the World"
    January 15, 2017
    by Douglas Valentine (Author)

    Cei interesati sa inteleaga ce/cine/cum anume pune lumea de azi in miscare, vor gasi foarte utila recenzia si, probabil, vor citi si cartea.

    Daca ati citit "gindul care ii da fiori" lui Radu Craciun, aruncati o privire si peste recenzia lui Joseph Balletti si comparati. Merita deranjul. Ajuta la o mai buna intelegere a lucrurilor fiindca ne alegem cu o perspectiva mai larga asupra tabloului in miscare pe care il contemplam (unii cu fiori, altii doar cu un exasperant sentiment de déjà vu).

    https://www.lewrockwell.com/2017/02/joseph-balletti/america-ruled-death-cult/
  • -3 (5 voturi)    
    "Vrei viitorul a-l cunoaște.... (Luni, 13 februarie 2017, 8:35)

    ww [utilizator]

    te întoarce spre trecut"

    Ceea ce dvs vedeti in vest, este ceea ce va urma si la noi, nu invers. Tehnicile de inflamare a spiritelor nu sunt nici noi si nici folosite pentru prima data, dar succesul lor este garantat 100%. Privind in istorie, pare ca de cate ori omenirea ajunge la o stare de relativ echilibru, intervin aceleasi forte cu aceleasi metode pentru a o arunca in haos. Pașii sunt aceiași. Pentru început trebuie spulberata starea de liniste si de siguranta. Sunt utile in acest sens crizele economice declansate ca la comanda, sau primirea de imigranti care se afla ca nivel de dezvoltare sociala undeva la inceputurile istoriei. Dupa ce in societate se creeaza o stare acuta de frustrare si nesiguranta, toate tehnicile următoare vor functiona de minune: exacerbarea urii fata de "celalalt", îngradirea libertatilor din considerente "obiective", aparitia liderilor providentiali, cu falsul sentiment de siguranță pe care aceștia îl oferă. De aici pana la ceea ce am vazut in cele doua razboaie mondiale e doar un mic pas.
    In ceea ce ne priveste, poate ca nu mai dorim tiranie. Nici comunism nu am vrut. Dar priviti spre vest: occidentalii si-au dorit oare nazismul? Dar rusii, credeti ca ei au inventat bolsevismul?
    V-ati intrebat cum de au fost primiti islamiștii în UE cu brațele deschise, cand si un copil putea anticipa ce va urma? Faceti vreo legatura intre atentatele comise de aceștia și ascensiunea fortelor extremiste? Poate va intrebati unde sunt voinicii macelari ai lui Hitler, ale căror nepoțele sunt violate acum de fiii lui Alah? Deocamdata brutele din oameni stau cuminti dar, ce ciudat, in Germania tocmai a fost reeditata opera marelui geniu cu care bravul popor a blagoslovit omenirea.
    Va rog pe dvs sa faceti un pronostic pt urmatorii 15 ani... Poate un alt gand ar trebui sa va dea cu adevarat fiori.
  • +5 (5 voturi)    
    democratie participativa (Luni, 13 februarie 2017, 9:16)

    codrean [utilizator]

    ... chiar daca nu mai suntem in Atena antica, avand la dispozitie tehnicile de comunicare moderne.
    Impartasesc multe dintre ideile lui Radu Craciun dar si temerile sale. Aceste "asocoiatii" sunt expuse manipularii, infiltrarii. Am trait cu totii transformarea multor ONG-uri din Romania in anexe ale unor interese politice. Manevre la care, lipsiti de orice etica si respect al persoanei umane ,urmasii PCR sunt maaari specialisti. Si-i greu ca sa fie supravegheati tot timpul. Trebuie gasit si mijlocul prin care o mare masa de oameni, aderand la o idee lansata prin "retele" sa-si clarifice si sa-si esentializeze ideile si dezideratele.
    Greu dar merita incercat.
  • +1 (1 vot)    
    Cerem schimbare, fara implicare. (Luni, 13 februarie 2017, 9:37)

    Johanis [utilizator]

    De fapt, la asta se rezuma totul.
    Ma gandeam aseara, in piata, si discutam cu prietenii.
    Ce i-as cere lui Dragnea daca l-as vedea in fata mea?
    Ce sa-i zic? Ca-l rog sa nu mai fure politicienii?
    Sa nu mai dea legi strambe?
    Complet aiurea!
    Daca din aceste miscari nu se va ridica o noua formatiune politica in care sa nu-si gaseasca locul decat cei care nu au fost nici macar o zi in vreun partid, daca nu vom avea asa ceva, totul va ramane fara rost.
    Schimbarea vine de la noi. Si am avea timp inca 4 ani sa invatam sa facem si politica!
    • 0 (0 voturi)    
      corectare (Luni, 13 februarie 2017, 10:29)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      sa nu-si gaseasca locul cei care au fost chiar si pentru o zi inscrisi in vreun partid. adica, oameni noi.
      scuze.
  • +4 (4 voturi)    
    Intrebarea e . . . . (Luni, 13 februarie 2017, 10:10)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . . .cu cine, Domnule Craciun? Cu cine? Am avut la conducere oameni in varsta scoliti in vremuri comuniste si nu a mers. Oamenii faceau si fac (vezi Dragnea si altii) ce au invatat atunci. Dezbina, fa-l dependent de tine si stapaneste-l. Am avut oameni tineri ca Ponta de ex. care insa s-au comportat fidel preceptelor primite de la predecesorii sai. Acum avem la conducere oarecum oameni tineri 35-45 de ani dar vai ce dezamagire: Unii dintre ei sunt mai rai si mai cu tupeu mult peste cei care le-au fost profesori in ale politicii. Serban, Olguta, Firea, Birchal, Iordache,Grindeanu, sunt doar cateva exemple de oameni care dupa parerea Dvs. ar trebui sa intoarca timona. Ii vedeti cumva in stare sa faca asa ceva? Eu nu. Pentru ca pe langa obiedienta gretoasa de care dau dovada fata de el chapo cand deschid gura sa vorbeasca iti dai seama ca de fapt nu e mai nimic de capul lor.
    • +1 (3 voturi)    
      chiar si in aceste conditii... (Luni, 13 februarie 2017, 10:31)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      tot trebuie facut ceva, schimbarea se impune.
      sincer, il vad pe Ciolos trezindu-se si pornind la lupta alaturi de strada.
      • -2 (2 voturi)    
        Cioloș e funcționar, nu politician (Luni, 13 februarie 2017, 19:33)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

        Și e un funcționar teleghidat de SRI. Grozav idol ți-ai găsit! :)
  • +4 (4 voturi)    
    Nu era ... (Luni, 13 februarie 2017, 10:17)

    AEV [utilizator]

    Nu era treaba noastra, a celor multi, sa citim Ordonanța 13. Dar nu puteam ramane indiferenti la situatia clarissima, in care Presedintele s-a dus pentru prima data in mandat la o sedinta de guvern exact si numai ca sa blocheze respectiva Ordonanță. Iar aceasta sa fie totuși emisă la o sedinta de guvern ulterioara, noaptea, pe furiș, ca hoții!!
    • +2 (2 voturi)    
      Cand citesti . . . (Luni, 13 februarie 2017, 10:58)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui AEV

      . . . OUG 13, aparent nu e nimic in ea care sa o incrimineze. Daca insa citesti mai atent vezi ca in ea au fost strecurate niste portite, care imediat ,sau in viitor vor face scapati multi infractori. De ex. In CP se stipuleaza ca marturia rudelor de grad I nu este luata in considerare in stabilirea gradului de vinovatie. Ordonanta adauga si rudele sau afinii de grad II. Asta inseasmna si ginerii sau nurorile si chiar cumnatii in cazul Ponta de ex. sau Basescu Este dezincriminat abuzul de putere ca fapta penala daca prejudiciul creat nu depaseste (suma uriasa care acopera taman cei 108000 de euro platiti de stat femeilor din dosarul Dragnea) 200.000 de euro.
      Este dezincriminat abuzul in cazul demnitarilor care emit acte oficiale(cum ar fi chiar cazul lui Iordache in emiterea OUG 13) care vor produce pagube societatii prin aplicarea lor. Actualii guvernanti ne cred prea prosti ca sa putem observa impuritatile din aceasta ordonanta. Pana si Chirica spune ca nu este data in favoarea PSD. Pai Dragnea nu e de la PSD si pragul acela urias de 200000 nu a fost stabilit tocmai pentru al exonera pe el si pe Bombonica de vina? Ba da, domnule Chirica! Exact pentru asta sunt oamenii in piata pentru ca au observat potlogaria care mai si pute!
  • 0 (0 voturi)    
    The fight (Luni, 13 februarie 2017, 10:57)

    Anonym [utilizator]

    Sper ca nu suntem inca visatori, astia ce credem si speram in democratia directa. Singurul lucru de retinut dupa aceste zile este altul, ce este necesar inainte de a ajunge la democratia directa, sau forme ale sale: SA VOTEZI IN 2019, 2020!

    Ar fi frumos ca noi Romania sa gasim calea de mijloc (intre ultra-liberalism tehnologizat si conservatorism traditional), asa ca asteptam inapoi toti romanii plecati si nu numai, primim si norvegieni, americani, englezi, germani, etc ce au aceleasi valori si sperante :)

    Si apopo acelasi sentiment cred ca exista si in Polonia, Ungaria etc...cred ca e mai degraba regional
  • +1 (1 vot)    
    Panica (Luni, 13 februarie 2017, 12:01)

    Klaus_Voievod [utilizator]

    PSD s-a instalat la guvernare cu maxima aroganta si si-a proclamat intentia de a face praf putinele castiguri ale deceniului Basescu, Justitia functionala si lupta impotriva coruptiei. Ordonanta Ciordache a fost semnul ca PSD-ul nu glumeste si ca sunt hotariti. Presedintele Senatului incepuse sa sustina ca Romania ar fi un regim parlamentar desi nu asta scrie in Constitutie; Parlamentul a decis sa ignore rezultatul Referendumului din 2012 devenit obligatoriu in urma validarii CCR asa asa ca este limpede ca Tariceanu si majoritatea PSD face ce vrea cu Constitutia si o interpreteaza foarte lejer conform propriilor dorinte. O coalitie a infractorilor cuprinzand si destui liberali si pemepisti alaturi de pesedisti si alde forta debilitarea Justitiei pentru a-si asigura averile si invulnerabilitatea. Rezultatul agresivitatii arogante a PSD-ului a fost panica, multi oameni au simtit ca se da un asalt asupra firavului stat de drept si ca sunt ultimele zile ale democratiei in Romania. Panica a fost mai puternica decit viscolul, decit descurajarea, decit resemnarea si o noua Piata a Universitatii a rasarit in fata guvernului, dublata de o replica pitica si caraghioasa linga Cotroceni. Cum spunea o strigare a pietei, dormeam dar ne-am trezit !
  • 0 (0 voturi)    
    @ " SI DACA ACESTA ....." (Luni, 13 februarie 2017, 20:21)

    Observatore [utilizator]

    No .
    Never .
    Sorry.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri