Manea, BCR: Riscul este sa intram in aplicarea legii insolventei persoanelor fizice fara sa o cunoastem foarte bine si fara sa stim ce presupune ea.In unele tari, insolventa persoanelor fizice functioneaza foarte bine, in altele mai putin

de DP     HotNews.ro
Marţi, 28 martie 2017, 12:36 Economie | Finanţe & Bănci

Sergiu Manea, CEO BCR
Foto: BCR.ro
"¬E foarte mportant cum vom aplica legea insolventei persoanelor fizice. Indraznesc sa spun chiar ca e absolut critic. Asteptam normele de aplicare in august 2017, dar aplicarea acestei legi e departe de a fi ceea ce se cheama "the best practice". Aplicarea legii trebuia sa ia in calcul un intreb ecosistem in care bancile si clientii trebuie sa isi asume drepturi si obligatii. Va fi de asemenea nevoie de ridicarea nivelului de pregatire a intregului aparat juridic. Riscul este sa intram in aplicarea legii fara sa o cunoastem foarte bine si fara sa stim ce presupune, pas cu pas, aceasta insolventa. In unele tari, insolventa persoanelor fizice functioneaza foarte bine, in altele mai putin. Eu cred ca legea insolventei persoanelor fizice este un instrument necesar si util, dar trebuie sa fim atenti fiindca diavolul sta in detalii", a spus marti presedintele executiv al BCR, Sergiu Manea, la un seminar pe teme de educatie financiara, organizat de Asociatia Romana a Bancilor si Institutul Bancar Roman.

Executivul a aprobat prorogarea pana la 1 august 2017 a intrarii in vigoare a Legii nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, cu modificarile si completarile ulterioare.

"Amanarea s-a stabilit in conditiile in care pentru aplicarea noilor reglementari este nevoie de un sistem complex: infiintarea a 42 de comisii de insolventa la nivel teritorial, a aparatului tehnic necesar si adoptarea normelor de aplicare a legii. Pentru ca aceste noi structuri sa poata functiona, trebuie alocate resurse umane si financiare. Mai exact, este nevoie de specialisti care vor parcurge o etapa de pregatire profesionala cu durata intre una si trei luni", preciza Guvernul.

Neprelungirea termenului de intrare in vigoare a Legii nr. 151/2015 "ar determina imposibilitatea aplicarii procedurii administrative de insolventa pe baza de plan de rambursare si a procedurii simplificate de insolventa, in conditiile inexistentei, respectiv, subdimensionarii structurilor administrative de implementare".

In cursul anului 2016, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri au luat mai multe masuri care sa pregateasca intrarea in vigoare a Legii nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice. Astfel, a fost elaborat un Plan de actiune comun care cuprinde masurile legislative si administrative ce ar trebui luate pentru a putea aplica Legea nr. 151/2015 a insolventei persoanelor fizice. Potrivit acestui plan, a fost aprobata Hotararea de Guvern privind organizarea si functionarea Comisiilor de insolventa (publicata in Monitorul Oficial in 22.01.2016). Ulterior, au fost desemnate persoane responsabile in Comisia de insolventa la nivel central de catre: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Oficiul National al Registrului Comertului, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei si Persoanelor Varstnice, Ministerul Justitiei, iar Comisia este functionala.

La nivelul ANPC au fost elaborate mai multe documente necesare pentru pregatirea punerii in aplicare a legii, respectiv: criterii pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor si ale familiilor lor; criterii generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil; formular de cerere pentru deschiderea procedurii de insolventa; procedura de lucru pentru Comisiile de insolventa.


Citeste mai multe despre   











[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

1459 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Detalii, detalii, parole, parole (Marţi, 28 martie 2017, 12:54)

    Fides [utilizator]

    Ei, parol -Dracul e ascuns de banci contracte (detalii)... ciudat cum o tot dau la intors acesti stimabili banskteri atunci cand vine vorba de adoptarea unor legi ce functioneaza bine la nivelul UE. Cica functioneaza rau la unii - la cine? Si rau pentru cine?
    Pai la noi nici macar nu este in vigoare legea desi ar fi trebuit sa salveze deja destine, ca sa nu zic generatii de sclavi inrobiti prin clauze si contracte abuzive.
  • +3 (5 voturi)    
    In cazul insolventei persoanelor fizice, (Marţi, 28 martie 2017, 12:59)

    bancher [utilizator]

    2 aspecte as vrea sa accentuez:
    -inainte da a fi declarat in faliment, executorul judecatoresc iti ia toate bunurile in scopul valorificarii: ceasuri, haine scumpe, masini, bijuterii, bunuri imobiliare....practic ramai curat si uscat;
    -odata declarat in faliment, esti trecut intr-o baza de date si niciodata o banca nu iti mai da credit (indiferent ca e vorba de credit cu cardul, de nevoi personale sau ipotecar). Practic va trebui sa te multumesti cu ce castigi din munca ta, sau cu ce te imprumuta familia.
    Acum fiecare face cum crede.
    • 0 (2 voturi)    
      tot tu postai mesaje apocaliptice si la LDP (Marţi, 28 martie 2017, 14:24)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Pana acum n-a venit apocalipsa.
      Vad ca stii mai multe decat nea Manea de la BCR.
    • 0 (0 voturi)    
      insolventa si falimentul sunt doua situatii (Marţi, 28 martie 2017, 20:30)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      total diferite.
  • 0 (2 voturi)    
    Pai vad ca habar n aveti de nimic. Doar ziceti NU (Marţi, 28 martie 2017, 14:23)

    jackalphonse [utilizator]

    Acum faceti pe prostii, pe neajutoratii in fata necunoscutului. Asa ati facut mereu cand ati fost obligati la un plus de responsabilitate.
    Pe de alta parte, stiind efectele dezastruoase, nu v ati putut opri din a da credite cu buletinul la persoane care abia si plateau intretinerea. Atunci ati fost curajosi si tot noi am platit pagubele!
    Legea darii in plata si legea insolventei exact de la asta VA opreste:
    - credite date cu nemiluita cui nu merita in goana dupa bonusuri p[entru contracte incheiate.
    - cresterea nesimtita fara motivatia a comisioanelor si inmultirea, uneori ilegala, a acestora.
    - evaluarea IRESPONSABILA a garantiei.

    Fara legile astea am vazut cum este: bancile furau clientul pe toate partile fara sa se autosesizeze cineva, in afara de clientul care trebuia sa aiba bani de judecata pentru dreptate.
    Acum as fi curios cum este cu cele doua legi.
    PS. Ziceti si voi da asa cum zicem noi la contractele voastre ingenioase.
  • +1 (1 vot)    
    VAI (Marţi, 28 martie 2017, 15:18)

    CalmArius [anonim]

    ...Lasati..ca daca se blocheaza undeva interveniti la lege! Nu mai amanati atat si puneti legea asta care da respiratie unor grupuri sufocate de creditori!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri