Seful Protectiei Consumatorilor: Circa 40-50 de romani ne sesizeaza zilnic, nemultumiti de relatia cu institutiile financiar-bancare si nebancare

de DP     HotNews.ro
Marţi, 17 octombrie 2017, 9:07 Economie | Finanţe & Bănci

Aproximativ 40-50 de romani au sesizat, zilnic, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, nemultumiti de relatia cu institutiile financiar-bancare si nebancare, intr-un an si jumatate adunandu-se 16.000 de reclamatii, potrivit presedintelui Autoritatii, Bogdan Pandelica, care a facut aceasta precizare la emisiunea "Serviciul de Noapte", realizata la Radio Romania Actualitati.  Pandelica a mai spus ca, in urma acestei situatii, bancile au fost obligate sa le asigure clientilor toate informatiile necesare in vederea accesarii in cunostinta de cauza a unui credit.

In acelasi scop, ANPC va pune la dispozitia cetatenilor, pana la jumatatea anului viitor, un site specializat care va publica si monitoriza zilnic comisioanele tuturor bancilor, a anuntat Bogdan Pandelica: "Conform unui alt act normativ, este vorba de ordonanta privind comparabilitatea comisioanelor, intr-un termen de pana la sase luni de zile din momentul in care isi va face efectele aceasta ordonanta, Autoritatea va avea un site specializat care va publica in fiecare zi si va monitoriza comisioanele tuturor bancilor, astfel incat consumatorul sa ia cea mai buna decizie, cu cea mai buna oferta."


Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

685 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    frectie la un picior de banca (de lemn) (Marţi, 17 octombrie 2017, 9:20)

    Dedalus [utilizator]

    " ANPC va pune la dispozitia cetatenilor, pana la jumatatea anului viitor, un site specializat care va publica si monitoriza zilnic comisioanele tuturor bancilor ".

    Nu va folosi la absolut nimic.

    Problema nu ar fi comisioane ascunse, ci ca romanii nu stiu sa le interpreteze, nu au habar de propriile lor interese. Si din acest pdv nici mama ordonenantei nu le va fi de folos, pentru ca inca nu s-a dat o lege sa te faca responsabil de propriile decizii.

    Romanii sunt educati sa fie iresponsabili si ca statul sa aiba grija de ei. Infantili pana la pensie si dupa, victime sigure ale corporatiilor si bancilor, romanii ar trebui in primul rand sa invete sa-si poarte singuri de grija.
    • 0 (0 voturi)    
      totusi... (Marţi, 17 octombrie 2017, 16:55)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Pozitionarea face parte din campania: aia de la banci sunt de vina...

      Nu stiu unde se doreste sa se ajunga.
  • 0 (2 voturi)    
    16.000? (Marţi, 17 octombrie 2017, 9:36)

    Fides [utilizator]

    O fi mult, o fi putin?
    • 0 (0 voturi)    
      din activitatea de anul trecut rezulta ca... (Marţi, 17 octombrie 2017, 13:24)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Fides

      Ponderea proceselor verbale de constatare a contravenției aplicate pe domenii
      este următoarea:
      - 42,8% la produse alimentare,
      - 28,9% la produse nealimentare,
      - 14% servicii nealimentare,
      - 7,7% servicii alimentare,
      - 1,0% servicii financiare,
      - 5,6% alte segmente.

      Mai spuneau ca au facut
      98.653 acțiuni de control cu privire la conformitatea şi securitatea produselor şi serviciilor şi modul de respectare a intereselor economice ale consumatorilor.

      Structura acţiunilor de control a fost:
      - 36,6% produse alimentare;
      _ 30% produse nealimentare;
      - 17,7% servicii nealimentare;
      - 8,4% servicii alimentare;
      - 2,8% servicii financiare;
      - 4,5% alte segmente.

      Total petitii 2016 - 100.030 din care 10.476 servicii financiare.

      din total petitii solutionate 92.601 , respectiv - cam 20% au fost intemeiate, si cam tot 20% revolvate pe cale amiabila.
      • +1 (1 vot)    
        sa vezi cand s-o sparge buboiul camatarilor legali (Marţi, 17 octombrie 2017, 16:07)

        Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Dar si oamenii sufera de sindromul stokholm: se plang de camatari, dar fuga la ei sa ceara bani cu dobanda 1500%.

        La fel ca aia de stau la coada pe Valea Prahovei: se plang de aglomeratie, dar se baga si contribuie la ea in fiecare weekend.
  • 0 (0 voturi)    
    cum sunt pacaliti clientii pe litoral in 3 luni... (Marţi, 17 octombrie 2017, 13:36)

    ..13 [utilizator]

    din raportul anului 2016 rezulta ca

    "Organizat în perioada 15.06 – 15.09.2016, Comandamentul şi-a concentrat atenţia asupra nemulţumirilor
    turiştilor aflaţi în vacanţă...

    ANPC a desfăşurat pe litoral 1.413 acţiuni de control, pentru deficienţele constatate aplicând
    - 854 sancțiuni contravenţionale constând în 507 de amenzi contravenţionale

    în valoare de - va rog respirati adanca -
    1.837.800 lei

    şi 347 de avertismente.

    Pentru actiunile intreprinse la nivelul serviciilor financiare pentru intregul an 2016

    - au fost încheiate 249 Procese Verbale de Constatare a Contravenției,
    - cu amenzi în valoare totală de 1.743.000 lei.

    raman la ideea ca pe litoralul romanesc sunt foarte multe probleme si ca serviciile sunt atat de proaste si de aceea din ce in ce mai multi romani, care isi permit, pleaca in afara tarii pentru sejurul de vara, pe un alt litoral...

    Deci in judetul Constanta timp de 3 luni de zile avem probleme cu mult mai mari decat cele din alte sectoare...

    Ca sa vezi:

    unde dai si unde crapa!
  • 0 (0 voturi)    
    In medie 1 reclamatie pe zi in fiecare judet? (Marţi, 17 octombrie 2017, 15:30)

    Amad [utilizator]

    La cum merge tara, cu cate o reclamatie pe zi in fiecare judet, ne trebuie vreo cateva sute de ani sa ne indreptam.
    Poate inteleg eu gresit, dar daca intr-o zi, intr-un judet, doar un singur *** este nemultumit , e clar ca asta ne dorim.
    • 0 (0 voturi)    
      in marea lor majoritate (Marţi, 17 octombrie 2017, 16:53)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Amad

      respectiv 40% din reclamagii anului 2016 sunt din Bucuresti - cred ca educatia conteaza...

      ceea ce conteaza este produsul si/sau serviciul oferit consumatorului - deci nu reclamatiile si numarul lor sunt relevante ci cred ca mai degraba prevenirea unei posibile reclamatii - aici mai este mult pana departe -

      dupe cum spuneam si mai sus 20% din petitii au fost rezolvate pe cale amiabila - asa ca se poate si altfel..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version