Bancpost si Politia verifica retrageri suspecte de numerar prin bancomate din Romania si Bulgaria, existand ipoteza unei scurgerei de informatii din interiorul bancii, deoarece seriile cardurilor Bancpost in cauza sunt consecutive, au declarat, pentru NewsIn, surse din politie.

Banca si Inspectoratul General al Politiei Romane (IGPR) au demarat doua anchete separate pentru investigarea presupuselor fraude, facute cu carduri de debit de tip Millenium, emise de Bancpost.

"Principalele ipoteze de lucru ale politiei iau in calcul o eroare de sistem sau scurgerea de informatii din interiorul bancii, intrucat seriile cardurilor presupus fraudate sunt consecutive. Pana in prezent, politia a primit cateva zeci de sesizari de la clientii Bancpost", au mai precizat aceleasi surse, citate de NewsIn.

Presedintele Bancpost, Mihai Bogza, a declarat, pentru NewsIn, ca banca a descoperit tranzactiile suspecte la un interval de cateva ore de la realizarea acestora, in jurul datei de 1 mai, primul indiciu fiind dat de sumele mari retrase din Bulgaria. Bogza spune ca, ulterior, s-au depistat retrageri suspecte de numerar si de la bancomate din alte state decat Romania si Bulgaria.

"Retragerile suspecte au inceput in jurul datei de 1 mai, iar in interval de cateva ore noi am descoperit tranzactiile si am restrictionat folosirea cardurilor de tip Millenium la bancomate. Posesorii acestui tip de carduri pot insa, in continuare, sa retraga bani de la unitatile Bancpost, sa faca plati cu cardul la comercianti sau sa-si verifice soldul", a mai spus Bogza.

Pe 2 mai, Bancpost a anuntat, printr-un comunicat de presa, restrictionarea cardurilor de tip Millenium.

Bogza a mai spus ca este vorba, probabil, despre un grup organizat, insa presedintele bancii a refuzat sa dea detalii despre felul in care cei care au retras banii au intrat in posesia datelor despre conturile clientilor. Referitor la suma totala implicata, Bogza a spus ca este vorba despre "cel mult valoarea unui apartament in Bucuresti", fara a da alte estimari.

Numarul cardurilor de debit de tip Millenium emise de Bancpost si aflate in circulatie in prezent este de aproximativ 600.000, a mai spus Bogza, fara a mentiona numarul cardurilor implicate in posibila frauda. El a adaugat ca, dupa o verificare de catre banca, oricare dintre clientii pagubiti isi va primi banii inapoi.

Bancpost: posesorii cardurilor la care s-a constatat frauda isi vor recupera banii

Bancpost a informat ca prima masura de protectie a clientilor bancii a fost restrictionarea folosirii acestor carduri pentru retragerea de numerar de la bancomate. Numarul cardurilor restrictionate este semnificativ mai mare decat cel al cardurilor de pe care s-au facut tranzactiile, pentru a preveni alte posibile retrageri frauduloase.

Pentru companiile unde au fost restrictionate carduri de salarii, Bancpost a oferit cu efect imediat serviciul special de livrare prin sistemul propriu de curierat a sumelor necesare achitarii salariilor.

Posesorii cardurilor restrictionate au putut intra fara intarziere in posesia salariilor. Acestia pot face tranzactii la comercianti, isi pot verifica soldul la ATM si pot face retrageri de numerar de la orice unitate Bancpost. Singura operatiune care este temporar restrictionata este retragerea de numerar de la bancomat.

Un numar de 51 de unitati va avea program prelungit, pana la orele 20:00, in zilele de joi, 8 si vineri 9 mai, si vor fi deschise pentru lucrul cu publicul si in zilele de zilele de sambata 10 si duminica 11 mai, intre orele 10:00 – 15:00.

Bancpost precizeaza ca posesorii cardurilor la care s-a constatat frauda isi vor recupera integral sumele care au fost sustrase si vor putea utiliza cardul in cel mai scurt timp, dupa incheierea anchetei in derulare. In astfel de situatii, procedura legala poate dura pana la 30 de zile, dar Bancpost va depune toate eforturile pentru a scurta acest interval..

“Regretam inconvenienta cauzata clientilor nostri si doresc sa ii asigur ca facem toate eforturile pentru remedierea situatiei. Am demarat procesul de re-emitere a cardurilor restrictionate inca de saptamana trecuta, iar o parte dintre clienti au intrat deja in posesia lor. Costurile pentru re-emiterea cardurilor vor fi suportate integral de banca” a declarat Mihai Bogza, Presedinte al Consiliului de Administratie Bancpost.