FMI este gata sa relaxeze conditiile fiscale ale imprumutului pentru Romania. Ministrul Finantelor spune ca nu este nevoie

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 18 mai 2009, 7:34 Economie | Finanţe & Bănci

Fondul Monetar International (FMI) este pregatit sa relaxeze conditiile fiscale ale acordului de imprumut extern incheiat cu Romania, dar si cu Letonia si Ungaria, a declarat pentru Reuters un consilier al Fondului. Initiativa FMI vine in contextul inrautatirii situatiei economice in regiune, a adaugat sursa citata.  

Ministrul Finantelor, Gheorghe Pogea, spune insa ca tara noastra nu are nici un motiv sa ceara acest lucru. El a declarat pentru NewsIn ca Guvernul estimeaza ca tendinta de scadere a economiei se va tempera la sfarsitul trimestrului II si începutul trimestrului III cand se va relua cresterea economica.  

Ministrul a explicat ca sunt semnale pozitive in acest sens. Intre acestea: investitiile straine au scazut mai putin decat estimarile, cursul de schimb s-a stabilizat, iar in aprilie a crescut cu 60% ponderea lucrarilor in constructii.  

Declaratiile vin dupa ce vineri Institutul National de Statistica anuntase cea mai abrupta scadere a PIB-ului Romaniei din ultimii 11 ani, 6,4%.    

Initiativa FMI vizeaza si Letonia si Ungaria si vine in contextul inrautatirii situatiei economice in regiune, a declarat pentru Reuters un consilier al Fondului.  

Letonia si Ungaria cerusera deja FMI cresterea deficitului bugetar la 7%, respectiv 3,9%.  

Pentru Ucraina, Fondul ar putea suplimenta finantarea initiala în valoare de 16,5 miliarde de dolari, a mai precizat oficialul FMI.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1850 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    NU ERA NEVOIE DE IMPRUMUT ! (Luni, 18 mai 2009, 7:50)

    Nicolae [anonim]

    ministerul de finante nu stie ca nu stie !
    • +1 (1 vot)    
      BA ERA NEVOIE....CAMPANIA CINE O PLATESTE? (Luni, 18 mai 2009, 14:28)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae

      Acest ministru Pogea...da dovada de o incompetenta si prostie inimaginabila. In loc sa incerce sa pastreze un mediu aparent propice investitiilor straine..mai bine ar relaxa fiscalitatea si in felul asta s-ar putea inmulti investitiile romanesti in aceasta tara... Oare de ce preferam sa vina straini si sa-si bage banii la noi in tara...iar profitul sa-l scoata afara. In afara de locurile de munca care le-ar pune la dispozitie..alt plus nu vad. Oare de ce nu stimulam productia proprie? Oare de ce trebuie sa ne bazam economia pe consum si atat? Consumul nu poate suplini agricultura si industria.... Doamne..cata prostie !!!
  • +2 (6 voturi)    
    pai (Luni, 18 mai 2009, 8:05)

    nety [anonim]

    Pai ce sa spuna altceva acest papagal?L-am vazut si auzit la realitatea sustinand ca nu se inchid firmele datorita forfetarului, ca nu sunt mai multe inchideri decat anul trecut. Numai ca papagalul vorbea de trim I, forfetarul a fost introdus in aprilie, incepand cu 1 mai, iar in aprilie inchiderile sunt 1200% fata de aprilie terecut. Dar mintea lui atata il ajuta. Culmea este ca acest individ insipid, incolor si inodor conduce MF! Cine are curajul sa calculeze pierderile cauzate acestui minister prin plecarile unor specialisti formati in ani de zile, cu mari eforturi financiare, de la venirea individului intr-un post cu care nu are nici o tangenta? Pana si Boc s-a cam lamurit ca forfetarul este o magarie pe care i-a servit-o de buna papagalul pogea.
  • +3 (5 voturi)    
    mandru (Luni, 18 mai 2009, 8:26)

    eugen [anonim]

    Parerea mea de nespecialist... daca FMI ofera conditii mai bune fara sa ceara nimic nou in schimb, cred ca Pogea ar trebui sa nu mai vorbeasca aiurea. E ca si cum ar veni o banca sa iti spuna ca iti reduce rata, ca renunta la ceva comisioane, si tu spui ca nu e cazul, ca o suporti pe aia mai mare, si ca ai bani si de comisioane. Cat de simplu tre' sa fii oare?
    • +1 (7 voturi)    
      ai vrea tu (Luni, 18 mai 2009, 10:13)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui eugen

      stai linistit, ca nu primesti nimic pe gratis.
      se relaxeaza in anumite conditii.
      asta nu o mai zice nimeni...
    • -2 (6 voturi)    
      superficialitate... (Luni, 18 mai 2009, 10:33)

      mitza [anonim] i-a raspuns lui eugen

      ...intruchiparea ta e "mandru eugen". pai, directore, daca fmi anunta ca vrea sa relaxeze conditiile imprumutului o face pt ca are date ca economia urmeaza sa treaca printr-o perioada si mai grea, si nu pentru ca o sa isi revina. interesul lui e ca economiile imprumutate sa isi revina ca sa isi poata plati datoriile, asa ca in conditii grele vine cu masuri mai "umane". acum, reactia lui pogea e cea normala si iti traduc si tie "romania nu are nevoie de relaxarea conditiilor imprumutului pt ca economia noastra poate sa faca fata crizei"...declaratia asta nu este pentru tine, eugene, e pentru investitori si mediul de afaceri, e pentru stabilitatea cursului...
      • +3 (5 voturi)    
        bine ca sunteti voi informati (Luni, 18 mai 2009, 12:15)

        eugen [anonim] i-a raspuns lui mitza

        chiar trebuie sa va aduc aminte ca ai nostri lideri nici nu stiau acum jumatate de an ca va veni criza? sau cel putin asa declarau...

        chiar vreti sa va reamintesc cum mini-premierul a declarat ca anul asta se va face un efort sustinut pentru plata pensiilor si a salariilor? asta da semn de relansare economica.

        chiar nu va mai aduceti aminte cum insusi basescu a declarat ca din banii astia imprumutati de la fmi nu se vor lua pentru pensii decat intr-o situatie exceptionala?


        e, atunci permiteti-mi si mie sa ii cred mai degraba pe specialistii de la fmi, asa subiectivi cum or fi ei, decat pe metalurgistul ajuns sef la finante dupa o stralucitoare cariera de director in firma lui videanu.
      • -3 (5 voturi)    
        superficialitatea... (Luni, 18 mai 2009, 12:30)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui mitza

        Superficialitatea... bat-o vina.

        mitza [anonim], ai dreptate, dar ce zici de superficialitatea presei romane, care ar putea din cand in cand sa mai traduca si pe intelesul prostimii semnalele pe care politicienii le transmit?

        Ca nu toti avem cunostintele necesare...
  • +3 (7 voturi)    
    Neghiobia economica (Luni, 18 mai 2009, 8:58)

    Emil Scarlat [anonim]

    Neghiobia economica a acestui guvern depaseste, deja, absurdul. FMI se ofera sa negocieze relaxarea conditiilor impuse prin acord, iar acesti "baieti veseli" refuza, ca si cum ar plati din propriile lor buzunare banii imprumutati. Orice relaxare, cat de mica, ar servi tarii, prin usurarea conditiilor care, de regula, sunt deosebit de inrobitoare din acordul cu FMI. Dar cum sa ceri logica economica unor analfabeti in ceea ce priveste conducerea unei economii nationale.
    Domnilor, cu cat veti persista mai mult sa ramaneti la conducerea acestei tari, cu atat veti accelera criza economica ce cuprinde, treptat, tot mai multe sectoare si saraceste o populatie dusa la disperare de masurile "economice" pe care le promovati..
    De unde ati dedus ca ne apropiem de sfarsitul crizei si vom intra pe crestere economica cand datele statistice arata un adevarat salt in gol facut de economie in primul trimestru al anului 2009. Nu mai lansati astfel de basme, daca nu vreti sa ajungeti ca "Petrica si lupul". Nu mai mintiti cu atata seninatate si, daca este nevoie, aduceti consultanti straini in domeniul economiei sa va mai lumineze mintile blocate in scheme depasite in ceea ce priveste impulsionarea activitatii economice.
    Paul Krugman (premiul Nobel pentru economie de anul trecut) spune ca singura sansa de atenuare a crizei este impulsionarea consumului si, credeti-ma, stie ce spune.
    Criza economica actuala este o criza de sistem (al cincilea ciclu Kondratief) si faza sa descendenta va
    dura pana spre anul 2025, cand economia isi va relua cresterea. Dar atunci sistemul economic va fi profund transformat si poate, nici de domniile voastre nu se va mai auzi.
    • -3 (3 voturi)    
      Deocamdata, acest guvern neghiob... (Luni, 18 mai 2009, 12:59)

      Prostilor, votati PSD/PNL sa v-o mai tragem o data [anonim] i-a raspuns lui Emil Scarlat

      a scos tara din cacatul lui Tariceanu si a inceput reformele. Exista toate sansele sa ne revenim. Va dati cu parerea toti decrepitii cu ifose intelectuale!
  • +3 (5 voturi)    
    Femei-ul asta nu putea sa taca? (Luni, 18 mai 2009, 9:01)

    Claude [anonim]

    .. macar pina te termina alegerile, nu de alta dar e nevoie de bani in campanie!
  • +2 (6 voturi)    
    Asta o fi ? (Luni, 18 mai 2009, 9:08)

    acidutzu [anonim]

    Se zvonea pe vremuri ca USA ne da o bomba atomica si RO va da in schimb un inginer cu putere de distrugere echivalenta. Cred ca stiu cine era vizat. Nu vi se pare ?
  • +6 (6 voturi)    
    Din alt film (Luni, 18 mai 2009, 9:31)

    Justin Puscasu [anonim]

    Cand FMI vine sa-ti propuna relaxarea conditiilor imprumutului, inseamna ca 1000 de specialisti ai lor au constatat ca de fapt criza e mai adanca decat se estimase. Dar nu. Pogea vine si le spune ca EL a dat in bobi si a aflat ca in trimestrul 3 vom avea chiar crestere economica.. In fiecare zi avem noi motive sa ne intrebam ce dracu cauta Pogea si colegii acolo.
    • +5 (5 voturi)    
      MI-E TEAMA CA AI DREPTATE!! (Luni, 18 mai 2009, 9:56)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui Justin Puscasu

      Justin,

      Imi este teama ca ai dreptate... nu degeaba vin asta si spun cheltuiti mult mai mult de cit incasati de cit daca situatia ar fi groasa rau... trebuie sa recunoastem ca pina la momentul actual predictiile FMI s-au materializat exact.. ceea ce nu as p[utea spune de prognozele autohtonilor!
      • 0 (0 voturi)    
        ESTE (Luni, 18 mai 2009, 15:18)

        sabo [utilizator] i-a raspuns lui GOGU

        adevarat si din principiu dar si datorita faptului ca ei erau la butoane si stiau ca or sa dicteze austriei si altora sa retraga bani din piata daca nu luam galusca lor otravita!
        de asta bat asa zicerile, pentru ca ei erau cei care le realizau.
  • +3 (5 voturi)    
    sa-l bata Dumnezeu (Luni, 18 mai 2009, 9:47)

    fl [anonim]

    pentru tot raul si suferinta produsa economiei si oamenilor prin introducerea impozitului forfetar pe acest inginer cu functie de ministru finantist, A mai fost un inginer ministru la agricultura care da cu subsemnatul acum. Sper sa-l urmeze.....
  • +4 (4 voturi)    
    Molima (Luni, 18 mai 2009, 10:03)

    Pongo [utilizator]

    FMI spune ca trebuie sa micsoram fiscalitatea iar Pogea spune ca nu avem nevoie. Faceti careva ceva , va rog eu!
  • +4 (4 voturi)    
    gandire antieconomica (Luni, 18 mai 2009, 10:51)

    Gabriel, Deva [anonim]

    Daca poti relaxa fiscalitatea, de ce sa nu faci acest lucru? Mai ales cand propunerea vine de la FMI. Probabil, cheltuielile bugetare sunt mari si in loc sa faci o optimizare si o disciplinare a lor este mult mai usor sa mentii o fiscalitate ridicata. Sau, poate trebuie sa ai o justificare pt. masuri imbecile pe timp de criza, gen impozitul forfetar. Banii trebuie sa circule in economia romanesca, nu trebuie cheltuiti ineficient de catre guvern. O fiscalitate mai mica(in termeni rezonabili) poate va duce la disponibilitati financiare ale firmelor, diponibilitati care vor fi folosite pentru achizitii de bunuri si servicii de la alte firme. Ce inseamna acest lucruiri: locuri de munca mai multe si mai bine platite, preturi de achizitii mai mici pentru cumparatorul final si chiar incasari bugetare mai bune. Dar, probabil, acest lucru nu este intersant pentru acest guvern partial "liberal".
    • +1 (1 vot)    
      Legea salarizarii (Luni, 18 mai 2009, 14:26)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel, Deva

      Legea salarizarii, in forma in care este acum (gata sa intre spre aprobari) inseamna de fapt o MARIRE mascata a salariilor (si a pensiilor, de fapt) iar ticalosii astia din guvern STIU asta!

      Din cauza ASTA le trebuie lor fiscalitate marita (si, ma rog! si pt. ca sa-si faca alte chefuri, risipind bani ayurea).

      Ce guvern "partial liberal", bre? Glumesti? Ca si cum partidele din guvernul asta ar avea vreo "doctrina"...
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate in privinta legii salarizarii! (Luni, 18 mai 2009, 15:19)

        Gabriel, Deva [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Chiar daca vor creste numai salariile mici, in conditiile in care cele mari vor ramane in forma actuala, este clar ca va fi o vorba de un efort bugetar marit, concretizat printr-o fiscalitate marita. Nu cred ca legea salarizarii unice va cuprinde si plata bugetarilor dupa criterii de perfomanta individuala, si nu dupa vechime sau functia in care au fost numiti. Se pare ca actualul guvern are o doctrina mai mult socialista; distrugerea micilor afaceri, metinerea unei birocratii costisitoare si asistarea cat mai multor dintre romani argumenteaza acest lucru. Pe mine ma deranjeaza ca un partid care a facut parte din internationala socialista ne-a mintit pe fata atat prin program cat si prin denumire. Sincer, nici nu mai stiu pe cine sa votez in continuare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi